Κώστας Ευαγγελάτος – Με αφορμή τα του νέου Big Brother – Trash

Με αφορμή την σκανδαλώδη επανεμφάνιση του “Βig Brother”, με όλα τα αναμενόμενα συμπτώματα παθολογίας του γούστου, κοινωνικού αποπροσανατολισμού, υποκουλτούρας, ρατσισμού, σεξισμού, πνευματικής πενίας και επιδιωκόμενης ανοχής, που προβάλλει συστηματικά το τηλεοπτικό κατεστημένο ανάγοντας τα «τηλεσκουπίδια» σε καθημερινή τροφή μεγάλης μερίδας τηλεθεατών, μέσα στα πλαίσια – πλήρως κατευθυνόμενα και συνειδητά – χειραγώγησης και εθισμού στην ζωή του εγκλεισμού και της “κλειδαρότρυπας,” απλά σας υπενθυμίζω ότι το 2002 έκανα την performance B. B. TRASH.

H performance αυτή είχε στόχο την καταγγελία του σχετικά νέου τότε φαινομένου και προκάλεσε πολλές και αμφιλεγόμενες κριτικές.

Κώστας Ευαγγελάτος, b.b.trash 2002

Τότε μετά από πολλή σκέψη αλλά και θυμό διαμόρφωσα στο Κέντρο Τέχνης στο Παγκράτι τον χώρο-περιβάλλον δράσης με κολλάζ στο δάπεδο της γκαλερί τις φωτογραφίες των παικτών του πρώτου “Big Brother” περιβαλλόμενες από μαύρες σακούλες σκουπιδιών, επιγραφές και άλλα συμβολικά στοιχεία, ενώ στο κέντρο σε αποχαυνωτική στάση και τυλιγμένη με ρολά τηλετύπων αναπαυόταν σε μεγάλο καναπέ η γνωστή τρανσέξουαλ Τάνια.

Στην παρουσίαση παραβρέθηκαν γνωστές προσωπικότητες της καλλιτεχνικής ζωής. Βέβαια η δράση μου αυτή πλήρως αυτόβουλη, με θαυμάσιους όμως συνεργάτες και υποστηρικτές, δεν θα μπορούσε να έχει εμβέλεια και απήχηση μένοντας μόνο στον χώρο της γκαλερί για τους λίγους. Έτσι αποφάσισα -δίκοπο μαχαίρι- να δεχτώ την απευθείας τηλεοπτική μετάδοση της…

Κώστας Ευαγγελάτος, b.b.trash 2002

Κατέληξα να επιλέξω την τότε εκπομπή της Τατιάνας – με σατιρική διάθεση εκ μέρους μου, γιατί θα στυλίτευα την κατάσταση απευθείας στο μεγάλο κοινό που ήταν το πλέον φανατικό για τις ανάλογης ποιότητας εκπομπές… Όπερ και εγένετο με τον όρο οι λήψεις να γίνουν πρίν και μετά την περφόρμανς μου ώστε να μην αποδυναμωθεί η καλλιτεχνική της διάσταση από τις κάμερες, που ήδη όταν ήρθαν μετέτρεψαν εκνευριστικά την γκαλερί σε στούντιο…

Όμως η ραδιουργική δημοσιογραφική δεινότητα της παρουσιάστριας με εξέπληξε δυσάρεστα. Όταν έγινε η απευθείας σύνδεση με την εκπομπή της ένα κυριολεκτικά επιθετικό πάνελ άρχισε να μας επικρίνει αβάσιμα, αποπροσανατολιστικά για το θέμα και χυδαία. Ομολογώ ότι η εμπειρία αυτή αν και “ελεεινή” πρόσφερε και θετικά, γιατί δεν έχασα την ψυχραιμία μου και απάντησα σε όλους δεόντως. Έκτοτε όμως και παρά τις προσκλήσεις διέκοψα τα τηλεοπτικά, ακόμη και τα δήθεν σοβαρά, αφού και εκεί έχω περιστατικά που άλλα είπα και με διαφορετικό νόημα μεταδόθηκαν.

Αυτή είναι και η μόνη εφικτή λύση στο σύστημα που ζούμε γιατί η εμπορικότητα και το κηνύγι της τηλεθέασης ιδιαίτερα από τα ιδιωτικά κανάλια τρέφει τα ανάλογα φαινόμενα αποχαύνωσης, που πάντα στην “ευνομούμενη” κοινωνία μας επιβιώνουν και εξαπλώνονται παρά τις σοβαρές αντιδράσεις, κριτικές, διαπιστώσεις και προσφυγές.

Κώστας Ευαγγελάτος, b.b.trash 2002

Κώστας Ευαγγελάτος
Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός τέχνης

Performances, Happenings, Body Art

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Mahy Polymeropoulos: Συναισθηματικά στο τελάρο μου εκφράζω τον ψυχισμό μου 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Το καλοκαίρι που μόλις πέρασε, η γκαλερί Contemporary Athens παρουσίασε την νέα δουλειά της Ελληνοαμερικανίδας καλλιτέχνιδας Μάχης Δημήτριου-Πολυμεροπούλου με τίτλο Cosmic...

«Ροσσινιάδα», Ένα μουσικό παραμύθι στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή 

Η «Ροσσινιάδα», ένα μουσικό παραμύθι σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Χλόης Μάντζαρη που εισάγει τα παιδιά στον μαγικό κόσμο της όπερας, έρχεται στο Αμφιθέατρο...

Οι πηγαίες συνθέσεις “Ωμής Τέχνης” του Ζαν Ντυμπυφέ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Ο Ζαν Ντυμπυφέ / Jean Dubuffet γεννήθηκε το 1901 στη Χάβρη. Ήταν γιος εύπορης οικογένειας οινεμπόρων. Σε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this