«Μυθιστορίες»: Ομαδική έκθεση στη Citronne Gallery, στον Πόρο

Η CITRONNE Gallery ξεκινά το φετινό καλοκαιρινό της πρόγραμμα στην γκαλερί του Πόρου με την θεματική έκθεση “Μυθιστορίες”.

Με πλαίσιο την “Mare Nostrum” Μεσόγειο, εννέα εικαστικοί – Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, Λυδία Δεληκούρα, Ιάσονας Καμπάνης, Κατερίνα Κατσιφαράκη, Αλέκος Κυραρίνης, Τάσος Μαντζαβίνος, Πέτρος Μώρης, Νίκος Ποδιάς και Νάνα Σαχίνη – αναπλάθουν επιλεκτικά θραύσματα της Ιστορίας και του Μύθου, μεταφέροντάς τα στην σημερινή πραγματικότητα. Τα ιστορικά γεγονότα, υπό το βάρος του χρόνου, αποκτούν μυθική διάσταση. Ο Μύθος, αρχικά μια μεταφυσική ερμηνεία των φυσικών φαινομένων, μετατρέπεται σε ιστορικό γεγονός, όταν χρησιμοποιείται για να προκαλέσει ή και να δικαιολογήσει την ανθρώπινη δραστηριότητα και να θεμελιώσει την περιπέτεια.

Αρχαιότητα, Βυζάντιο, ανατολικές δοξασίες, σύμβολα, αναφορές και παραπομπές συνθέτουν ένα σκηνικό στο οποίο ο κάθε καλλιτέχνης δομεί και αφηγείται. Στοιχεία της φύσης και πρωτογενή υλικά εντάσσονται στο πλαίσιο του αρχαίου μεσογειακού πολιτισμού που τροφοδότησε λαούς και κοινωνίες και παρήγαγε Τέχνη και πρόοδο.

Τα έργα εντάσσονται σε ένα περιβάλλον εγγενών μεταβολών, όπου η λαϊκή παράδοση συνδυάζεται με τα σύγχρονα ρεύματα. Οι καλλιτέχνες αναπλάθουν, αναπαριστούν και ερμηνεύουν κατά το δοκούν τα όσα στοιχειοθετούν το πολλαπλό παρελθόν, και περιγράφουν εξ αρχής το βιούμενο παρόν. Η σχέση του Ανθρώπου με την φύση, η εξάρτησή του από την γη, η καθοριστική λειτουργία της Μνήμης, ο πανδαμάτωρ αλλά και αδηφάγος χρόνος αποτυπώνονται σε μια σειρά από έργα η συνοχή των οποίων βρίσκεται και βασίζεται στην αφετηρία τους. Τα αρχέτυπα μεταμορφώνονται, καθώς υπεισέρχεται η τεχνολογία και οι σύγχρονες μέθοδοι με τις οποίες υποβοηθείται η καλλιτεχνική δημιουργία. Αυθεντικά στοιχεία της φύσης, όπως ο σκαντζόχοιρος, η φραγκοσυκιά, η θάλασσα, το μάρμαρο, τα θραύσματα από αγγεία· αλλά και συνειδητές ή υποσυνείδητες μεταφορές της μνήμης, όπως τα τοπόσημα, η θρησκεία, το όνειρο, οι δοξασίες, οι προλήψεις- όλα αυτά συντελούν στην κατασκευή ενός σύγχρονου ιστορικού γίγνεσθαι με βαθύ σεβασμό στο παρελθόν και με απόλυτη ένταξη στο βιούμενο παρόν.

Παράλληλα στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων η CITRONNE Gallery συνεπιμελείται και συνδιοργανώνει με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων την περιοδική έκθεση “Θραύσματα” της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη που παρουσιάζεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου. Με αφετηρία κομμάτια και αποσπάσματα από τυχαία ευρήματα, υλικά και άϋλα, η καλλιτέχνις αναπλάθει την ιστορική, καθώς και την προσωπική της μνήμη και την κατατάσσει ανάμεσα στα εκθέματα του Μουσείου.

Αλεξάνδρα Αθανασιάδη | Λυδία Δεληκούρα | Ιάσονας Καμπάνης | Κατερίνα Κατσιφαράκη | Αλέκος Κυραρίνης, Τάσος Μαντζαβίνος | Πέτρος Μώρης | Νίκος Ποδιάς | Νάνα Σαχίνη

Λυδία Δεληκούρα “Lions Ascended” (2022), 80 x 60 εκ, ακρυλικά, νερομπογιά, ταινία, γραφίτης, και στάχτη σε χαρτί

Εγκαίνια: Σάββατο 25 Μαΐου, 2024 | 20:30
Διάρκεια: 25 Μαΐου – 15 Σεπτεμβρίου, 2024
Επιμέλεια: Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ επικοινωνήστε με την CITRONNE Gallery, τηλ. +30-6979-989684 ή στο [email protected]

Share this
Tags
Μαρία Δήμου
Μαρία Δήμου
Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία σε θέματα που άπτονται της τέχνης και του πολιτισμού. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η πλαστικότητα της μεταφυσικής ζωγραφικής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο / Giorgio de Chirico γεννήθηκε στο Βόλο το 1888. Ήταν ο πρωτότοκος γιος...

Χρήστος Κονταρούδης: Ο άνθρωπος ανυψώνεται ηθικά και αισθητικά από τη θέαση της εικαστικής τέχνης 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Το European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum, Museum for Architecture and Design...

Νίκος Λαγός: H τέχνη δρα υπερβατικά και απελευθερωτικά 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Κοιτώντας τα τελάρα του εικαστικού Νίκου Λαγού, ο θεατής διαπιστώνει μια τολμηρή αίσθηση του χρώματος και της σύνθεσης στο όριο μιας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this