Οι Just Stop Oil “προσκολλώνται” σε γνωστά έργα τέχνης των Αγγλικών Μουσείων

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Η πρώτη εβδομάδα, του Ιουλίου 2022 ξεκίνησε, όπως φαίνεται ιδιαίτερα δραστήρια, στα Μουσεία, της αγγλικής πρωτεύουσας, μιας και η ακτιβιστική οργάνωση Just Stop Oil αποφάσισε να τραβήξει την προσοχή του κοινού, μεταφέροντας τις δράσεις της, σε αυτά. 

Η επιλογή των έργων δεν γνωρίζουμε αν έγινε τυχαία, πράγμα μάλλον αδύνατο, αυτό όμως που γνωρίζουμε είναι πως η τιμή τους αν υπήρχε περίπτωση να βρεθούν προς πώληση, στην αγορά της τέχνης θα ήταν σίγουρα αστρονομική. 

Την Δευτέρα (04.07.22), οι Just Stop Oil επέλεξαν την Royal Academy of Arts και προσκολλήθηκαν στο έργο The Last Supper (c. 1520), του Giampietrino ενώ την Τρίτη (05.07.22) στην National Gallery του Λονδίνου, σειρά είχε το The Hay Wain (1821) του John Constable. 

Hanna Hunt and activist from the Just Stop Oil organisation glued their hands to John Constable’s “The Hay Wain” at The National Gallery of London | Credit: Kirsty O’Connor/PA Wire

Η διαφοροποίηση στην δράση που έφερε και την μεγάλη αναστάτωση έγινε με το διάσημο The Hay Wain, που απεικονίζει την αγγλική ύπαιθρο, όταν αντί να προσκολληθούν, διαμαρτυρόμενοι για την περιβαλλοντική ρύπανση, στο frame του έργου, όπως και με τα προηγούμενα έργα, κόλλησαν μια εκτύπωση με το μελλοντικό δυστοπικό τοπίο πάνω στο ίδιο το έργο. 

Το αποτέλεσμα ήταν να προκληθούν πολύ μικρές ζημιές τόσο στο frame όσο και στο βερνίκι του έργου, οι οποίες όμως αποκαταστάθηκαν με επιτυχία σύμφωνα με τις δηλώσεις του εκπροσώπου της National Gallery. 

Members of the environmental protest group Just Stop Oil glued to Vincent van Gogh’s Peach Trees in Blossom (1889). Courtesy of Just Stop Oil.

H Hannah Hunt, 23χρονη ψυχολόγος και μία από τους ιδρυτές της οργάνωσης ήταν το ένα από τα δύο μέλη που βρέθηκαν στο κέντρο των αλληλοσυγκρουόμενων απόψεων για την συγκεκριμένη παρέμβαση πάνω στο The Hay Wain.

Η ίδια δήλωσε μέσω της Just Stop Oil:Βρίσκομαι εδώ γιατί η κυβέρνησή μας σχεδιάζει να δώσει άδεια σε 40 καινούρια έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα επόμενα χρόνια. Αυτό τους κάνει συνένοχους γιατί ωθούν τον κόσμο σε μία αβίωτη κλιματική αλλαγή και στο θάνατο δισεκατομμυρίων ανθρώπων τις επόμενες δεκαετίες”, προσθέτοντας πως “οι δράσεις στα πολιτιστικά ιδρύματα, θα τελειώσουν μόνο όταν η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου κάνει μια ουσιαστική δήλωση ότι θα τερματίσει τις νέες άδειες πετρελαίου και φυσικού αερίου”. 

Περιμένοντας τις επόμενες δράσεις των περιβαλλοντικών ακτιβιστών, και τις επιλογές τόσο των επόμενων έργων όσο και των Μουσείων και Ιδρυμάτων αναφέρουμε πως μέχρι στιγμής εκτός από τα δύο έργα αυτής της εβδομάδας είχαν ήδη προσκολληθεί τις προηγούμενες ημέρες στα Peach Trees in Blossom (1889) του Van Gogh, στο My Heart’s in the Highlands (1860) του Horatio McCulloch και στο Thomson’s Aeolian Harp (1809) του J.M.W. Turner. 

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Oia Treasures Art Gallery: Ένας «κρυφός» θησαυρός στα πολυσύχναστα σοκάκια της Οίας

Συνέντευξη στην Μαρία Δήμου Περιηγηθήκαμε στην μαγευτική αγορά της Οίας στην Σαντορίνη, όπου πέρα από την εντυπωσιακή της αρχιτεκτονική στην οποία αντανακλά το φημισμένο ηλιοβασίλεμα,...

Η εφιαλτική τέχνη του Γκότφριντ Χέλνβαϊν που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή

Γράφει ο Γιώργος Δήμος Ο Αυστρο-Ιρλανδός εικαστικός, Γκότφριντ Χέλνβαϊν, γεννήθηκε στη Βιέννη το 1948. Έχοντας εργαστεί στους χώρους της ζωγραφικής, του σχεδίου, της φωτογραφίας, της...

Delivery: Η σκληρή πραγματικότητα της Αθήνας

Γράφει ο Σωτήρης Χάιδας Ένας νεαρός άνδρας αγνώστου παρελθόντος, άνευ ονόματος και χωρίς κανένα απολύτως πλάνο ζωής, θα καταφθάσει με το Κτελ στην καρδιά της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this