“Out of spring” στο βιομηχανικό πάρκο ΠΛΥΦΑ

Το OUT OF SPRING προκύπτει με αφορμή το μη σωζόμενο χορογραφικό έργο του Vaslav Nijinsky και τη διαχρονική μουσική σύνθεση του Igor Stravinsky, που σηματοδότησαν την έναρξη του μοντερνισμού και που λειτουργούν ακόμα και σήμερα ως μήτρα για επόμενες χορογραφικές εκδοχές.

Δουλεύοντας με τις έννοιες της ανασύστασης, της αντιγραφής και του αν-αρχείου οργανώνεται μια τριπλή απόπειρα επαναπροσέγγισης του πρωτότυπου έργου, της αναπαράστασης και της περιγραφής του.

Οι τρεις ερμηνευτές αναδιπλώνουν το υλικό και την μετα-πληροφορία που φέρει η ίδια η μυθολογία του, και αναρωτιούνται για το τι θυσιάζεται σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Χρησιμοποιώντας ready-made υλικά και φωτογραφίες από μεταγενέστερες εκδοχές, αυθαιρετούν εκ νέου πάνω στο αρχείο ενός έργου, που χαρακτηρίστηκε αρχικά ως ένα “νέο είδος αγριότητας” και ως “σκάνδαλο”. Πώς προσεγγίζεται ένα μη καταγεγραμμένο χορογραφικό έργο; Πως εμφανίζεται η αγριότητα στην σκηνή μέσα από τις ρωγμές των πολλαπλών και κατακερματισμένων εκδοχών; 

Η arisandmartha αποτελεί την καλλιτεχνική συνεργασία μεταξύ των χορευτών, περφόρμερ και δημιουργών Άρη Παπαδόπουλου και Μάρθας Πασακοπούλου. Εργάζονται μαζί από το 2016 θέτοντας σε κοινό διάλογο τα ενδιαφέροντα και την προσωπική αισθητική τους, ενώ ερευνούν τα πεδία του χορού, της περφόρμανς και του site-specific.

Ευέλικτοι και ανοιχτοί στη διπλή ιδιότητα του χορευτή-δημιουργού, αναζητούν καινούριες δημιουργικές προσεγγίσεις σε κάθε σκηνική τους συνάντηση. Το πρώτο τους έργο touching.just, επιλέχθηκε στην πλατφόρμα Aerowaves 2018, ενώ έκτοτε έχουν πραγματοποιήσει τα έργα Five Steps to Save the World (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2018),  Lucy. tutorial for a ritual (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019, 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 2019) και ALL THAT MATTER or notes on performing friendship (2022).

Έχουν λάβει υποστήριξη από το FLUXUM Foundation – Γενεύη, KLAP- Maison pour la danse – Μασσαλία, το Κέντρο Έρευνας Χορού Ι&Ρ Ντάνκαν-Αθήνα, ενώ οι παραγωγές της arisandmartha έχουν υποστηριχθεί οικονομικά από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (2018-23). 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ιδέα: arisandmartha | Άρης Παπαδόπουλος & Μάρθα Πασακοπούλου 

Χορογραφία & Ερμηνεία: Χριστίνα Καραγιάννη, Άρης Παπαδόπουλος, Μάρθα Πασακοπούλου

Καλλιτεχνικός Σύμβουλος: Αναστάσιος Κουκουτάς

Σχεδιασμός ήχου – Πρωτότυπη μουσική: Jeph Vanger

Σχεδιασμός φωτισμού: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Σκηνικός χώρος, ενδυματολογία: arisandmartha 

Γραφιστικός σχεδιασμός: Χρυσούλα Κοροβέση – mavra gidia

Επικοινωνία: Ευαγγελία Σκρομπόλα

Παραγωγή: arisandmartha 

Με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (2021-22). 

Η τελική περίοδος προετοιμασίας του έργου έγινε με την υποστήριξη του Onassis AiR.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ημερομηνίες: 11, 12, 13, 14 Οκτωβρίου, 21:00

Διάρκεια: 40′

Χώρος: Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ, Κορυτσάς 39, Βοτανικός

Εισιτήρια:   www.ticketservices.gr

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

«Το Τέλος Μιας Σχέσης»: Το τελευταίο από τα «καθολικά» μυθιστορήματα του Γκράχαμ Γκρην

Γράφει ο Γιώργος Δήμος Ο Βρετανός μυθιστοριογράφος Γκράχαμ Γκρην, γεννημένος στο Μπέρχαμστεντ το 1904, είναι ευρέως γνωστός για τα θρίλερ αγωνίας του, όπως «Το υπουργείο...

O μεγάλος καμβάς που πάτησαν τα νήπια του Δηλίου με τον ζωγράφο Αλέξανδρο Λιάπη

Έναν καμβά απλωμένο στο Νηπιαγωγείο του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Δήλιον ή Δήλεσι Βοιωτίας πάτησαν τα νήπια και προνήπια σε ένα φανταστικό παιχνίδι. Ο ζωγράφος,...

Η εσωτερική αλήθεια της γλυπτικής δημιουργίας του Rodin

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος  Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης  O Φρανσουά Ωγκύστ Ρενέ Ροντέν γεννήθηκε στις 12 Νοέμβρη του 1840 στο Παρίσι. Από μικρός ζωγράφιζε. Στα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this