Αρχική Blog Σελίδα 483

“Ατελιέ στον χρόνο”: Δέκα γυναίκες εικαστικοί στο Μουσείο Φρυσίρα

Tsakni Despina, Knitting, 2011, oil on canvas, 160x180cm

Το Μουσείο Φρυσίρα, με την έκθεση «Ατελιέ στον χρόνο», παρουσιάζει δέκα διακεκριμένες γυναίκες εικαστικούς, των οποίων το έργο αποτελεί σημείο αναφοράς της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.

Politi Spiridoula, From the series _Made by Loula in Gr, 2018, acrylic and acrylic ink on canvas, 100x100cm

Οι συμμετέχουσες δεν επιλέχθηκαν επειδή είναι γυναίκες, αλλά επειδή το καλλιτεχνικό τους έργο στο σύνολό του έχει μια συνέχεια και μια συνέπεια στον χρόνο και συμπυκνώνει σύγχρονες αναζητήσεις, μέσα από ποικίλα εκφραστικά μέσα, στυλ και υλικά.

Kyriazi Pelagia, Inferno, 1990-1995, charcoal, chalk, pastel, 130x139cm

Τα έργα των δέκα καλλιτεχνών συνομιλούν δημιουργικά σε διάφορα επίπεδα, συνθέτοντας ένα πολύπλευρο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, αντανάκλαση της σχέσης τους με την τέχνη ως εργαλείο προσωπικής έκφρασης, αλλά και της μακροχρόνιας παράλληλης πορείας τους.

Nomidou Vally, Little girl in bed, 2006, (child) life-size paper sculpture

Καλλιτέχνες

Αντιγόνη Καββαθά, Μαριγώ Κάσση, Πελαγία Κυριαζή, Αφροδίτη Λίτη, Εύα Μελά, Ελένη Μωραΐτη, Βάλλυ Νομίδου, Σπυριδούλα Πολίτη, Δέσποινα Τσάκνη, Μαίρη Χρηστέα

Moraiti Eleni, Song of songs, 2016, acrylic and ink, 65x50cm

Info έκθεσης
Ατελιέ στον χρόνο: 10 γυναίκες εικαστικοί

04|01|2019_30|04|2019

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Μονής Αστερίου 3 & 7, Πλάκα, Αθήνα, Ελλάδα
(πλησίον της οδού Κυδαθηναίων) 10558
τηλ: 210 3234678, 210 3316027
fax: 210 3316027
email: [email protected]

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Τετάρτη έως Παρασκευή: 11:00 – 18:00
Σάββατο και Κυριακή: 11:00 – 17:00
Δευτέρα και Τρίτη: κλειστά

Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο… Οι πολυαναμενόμενες εκθέσεις του 2019

Στις αρχές κάθε καινούριας χρονιάς εκτός από την ελπίδα που έχουμε για να είναι καλύτερη από την προηγούμενη, είναι σίγουρο πως όλοι οι ένθερμοι, αλλά και μη θαυμαστές της τέχνης περιμένουμε με χαρά τα νέα από το χώρο της τέχνης και των μεγάλων διοργανώσεων που έρχονται.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Ξεκινάμε απο το αγαπημένο Λονδίνο και την Tate Britain που για μια ακόμη χρονιά καταλαμβάνει επάξια της θέση της, στη λίστα των εντυπωσιακών εκθέσεων του 2019, μιας και στις 27 Μαρτίου με την έκθεση Van Gogh and Britain κλέβει για έναν ακόμη χρόνο τις εικαστικές εντυπώσεις.

Το 2018 έκανε το grand opening με τη μεγάλη αναδρομική έκθεση All too Human, Bacon, Freud and A Century of Painting Life.

Vincent van Gogh, Starry Night over the Rhône, 1888, Musée d’Orsay, Paris

Η έκθεση Van Gogh and Britain αναμένεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μιας και φιλοδοξεί να συγκεντρώσει και να παρουσιάσει 45 έργα του ζωγράφου, τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του Vincent Van Gogh, στην Αγγλία.

Έχουν ήδη μεσολαβήσει δέκα χρόνια από τη μεγάλη έκθεση προς τιμήν του στη Royal Academy. Έργα του, όπως το Shoes, το Starry Night over the Rhône και το L’Arlésienne θα συγκεντρωθούν από όλο τον κόσμο και σε αυτά θα προστεθούν κάποια από αυτά που δημιούργησε, όταν ήταν ασθενής στο άσυλο Saint-Paul, αλλά και τα διάσημα Ηλιοτρόπια από τη National Gallery του Λονδίνου.

Ο Van Gogh έζησε για αρκετά χρόνια, σαν νεαρός, στο Λονδίνο και γοητεύθηκε, όπως βλέπουμε μέσα από τα γράμματα προς τον αδελφό του, από τη βρετανική κουλτούρα και λογοτεχνία, με ιδιαίτερο θαυμασμό στον Charles Dickens και τον George Eliot. Αλλά και η τέχνη που είδε και μελέτησε εκεί τον ενέπνευσε και τον επηρέασε σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του. Έργα των Constable και Millais των οποίων υπήρξε μεγάλος θαυμαστής, θα περιλαμβάνονται στην έκθεση.

Η έκθεση ολοκληρώνεται με έργα βρετανών καλλιτέχνων που εμπνεύστηκαν από τον Van Gogh, όπως ο Francis Bacon, ο David Bomberg, αλλά και νέων ζωγράφων της Camden Town, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό, το όραμά της σύγχρονης τέχνης που έθεσε ο μεγάλος ζωγράφος μέσα από το έργο του.

Vincent van Gogh, Self Portrait, Autumn 1889, National Gallery of Art (Washington, USA)

Δυο μήνες νωρίτερα, όμως, στις 26 Ιανουαρίου, είναι η Royal Academy of Arts, εκείνη που θα ανοίξει ουσιαστικά την αυλαία με την έκθεση Bill Viola/ Michelangelo: Life Death Rebirth (29 Ιανουαρίου – 31 Μαρτίου 2019).

Για τη συγκεκριμένη έκθεση τι να πρωτοσχολιάσει κανείς, ξεκινώντας από την ιδέα της συνάντησης δύο καλλιτεχνών που τη ζωή και το έργο τους μπορεί να χωρίζουν αιώνες, αλλά η σύχρονη ματιά της τέχνης μπορεί να τους τοποθετήσει σε μια ισότιμη εικαστική συνομιλία μεταξύ τους. Κοινό σημείο συνάντησης του έργου τους είναι η ανθρώπινη ύπαρξη, αλλά και τα αιώνια ζητήματα που την απασχολούν, όπως βλέπουμε και στον τίτλο Life Death Rebirth, που τόσο ξεκάθαρα μας θέτει τα ζητήματα αυτά.

Michelangelo Buonarroti, Taddei Tondo, The Virgin and Child with the Infant St John https://www.royalacademy.org.uk/art-artists/work-of-art/O1720 Credit line: (c) (c) Royal Academy of Arts / Photographer credit: Prudence Cuming Associates Limited

Αν και ο Michelangelo εντυπωσιάζει με τις υπερμεγέθεις τοιχογραφίες και τα εξαίσια γλυπτά του, στην έκθεση περιλαμβάνονται δεκατέσσερα από τα σχέδια του, έργα ιδιαίτερης συναισθηματικής αξίας που δημιουργήθηκαν σαν δώρα ή εκφράσεις αγάπης ή σαν μια προσωπικά διαλογιστική εξερεύνηση της θνητότητάς του.

Το 2006 και ενώ βρισκόταν στο κάστρο του Windsor, ο Bill Viola είχε την τύχη να δει μια εξαιρετική συλλογή από σχέδια του Michelangelo με αποτέλεσμα να εντυπωσιαθεί από τον τρόπο με τον οποίο ο μεγάλος καλλιτέχνης της Αναγέννησης χειριζόταν το σώμα για να εκφράσει συναισθηματικές και πνευματικές καταστάσεις.

Από την πλευρά του Viola στην έκθεση παρουσιάζονται δώδεκα τεράστιες βίντεο εγκαταστάσεις που καλύπτουν τη μέχρι τώρα καλλιτεχνική του πορεία, αναμεσά τους και η εντυπωσιακή Tristan’s Ascension (The Sound of a Mountain Under a Waterfall), μια υπερμεγέθη προβολή πέντε μέτρων που παρουσιάζει την ανάβαση της ψυχής μετά το θάνατο.

Bill Viola, Tristan’s Ascension (The Sound of a Mountain Under a Waterfall), 2005. Video/sound installation. Performer: John Hay. Courtesy Bill Viola Studio. Photo: Kira Perov
Τα σχέδια του Windsor συμπεριλήφθηκαν στην έκθεση με μερικά ακόμη από τα πιo σπαρακτικά του Michelangelo, όπως τα σχέδια του για τη Σταύρωση (Crucifixion) και το μοναδικό μαρμάρινο γλυπτό του στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Virgin and Child with the Infant St John (‘Taddei Tondo’). Το ταξίδι στον κύκλο της ζωής μέσα από τη έκθεση Bill Viola / Michelangelo: Life Death Rebirth προβλέπεται συναρπαστικό.

 

Lee Krasner, Icarus, 1964, Oil on Canvas, Private Collection

Μην υστερώντας σε έμπνευση και πρωτοτυπία, η Barbican, έρχεται να παρουσιάσει με τη σειρά της, μια ακόμη εντυπωσιακή έκθεση στην πολυπολιτισμική πρωτεύουσα της Αγγλίας. Είναι αυτή της Αμερικανίδας ζωγράφου Lee Krasner και είναι η πρώτη μεγάλη αναδρομική της έκθεση που διοργανώνεται στην Ευρώπη.

Η Barbican εγκαινιάζει την έκθεση Lee Krasner: Living Colour, στις 30 Μαΐου και θα διαρκεσει έως και τις 1 Σεπτεμβρίου 2019.

Η Lee Krasner, αν και πρωτοπόρος του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, παρέμεινε στην αφάνεια, γιατί είχε την τύχη – ατυχία να είναι η σύντροφος του Jackson Pollock.

Στην έκθεση συγκεντρώνονται 100 έργα της υπεπαραγωγικής και απίστευτα εφευρετικής ζωγράφου που καλύπτουν όλη την καλλιτεχνική της πορεία. Ο θεατής θα μπορεί να περιηγηθεί από τις εκπληκτικές πρώιμες αυτοπροσωπογραφίες της μέχρι τα Little Image ζωγραφικά της έργα, της περιόδου του 1940, που γνώρισαν την αποθέωση, από τα κολάζ της που έχουν δημιουργηθεί από κομμάτια σκισμένων προηγούμενων έργων της μέχρι και τα εντυπωσιακά μεγάλων διαστάσεων αφηρημένα έργα της.

Christian Dior by Maria Grazia Chiuri (b.1964), Éventail de vos hasards, silk tulle dress, Haute Couture, Spring/Summer 2018. Dior Héritage collection, Paris. Photo © Laziz Hamani

Στο Λονδίνο θα συναντήσουμε στις αρχές του 2019 και μια ιδιαίτερη έκθεση που αν και αντικειμενικά δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί εικαστική, θα κλέψει σίγουρα τις καρδιές των κοριτσιών και όχι μόνο.

Ο τίτλος της “Christian Dior: Designer of Dreams”, θα εγκαινιασθεί στο Victoria & Albert Museum στις 2 Φεβρουαρίου 2019 και η διάρκειά της θα είναι έως και τις 14 Ιουλίου 2019.

Πρωτοπόρος για την εποχή του, παρουσιάζει το 1947, το New Look, προτείνοντας τη ντελικάτη μέση και τις φαρδιές φούστες, σε μιά εποχή που οι φεμινίστριες πετούσαν τους κορσέδες και ζητούσαν απελευθέρωση του γυναικείου σώματος. Μέσα από το σόου του αναβιώνει την υψηλή ραπτική του Παρισιού και γίνεται περιζήτητος.

Ένα από τα κεντρικά εκθέματα θα είναι το εντυπωσιακό φόρεμα από τούλι που σχεδίασε για τα 21α γενέθλια της πριγκίπισσας Μαργαρίτας, φόρεμα που αντιγράφηκε και φορέθηκε από χιλιάδες κορίτσια σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στα εκθέματα, που θα αριθμούνται στα 500, θα βρίσκονται προσωπικά είδη του Dior, φωτογραφίες, αξεσουάρ, αρώματα και 200 δημιουργίες υψηλής ραπτικής.

Ο ίδιος συνήθιζε να λέει: “There is no other country in the world, besides my own, whose way of life I like so much. I love English traditions, English politeness, English architecture. I even love English cooking.”

Portrait de femme, dit la Belle Ferronnière – Musée du Louvre

Ο επόμενος σταθμός μας είναι το Παρίσι και εκεί θα συναντήσουμε δύο διαφορετικές μεν, εξίσου ενδιαφέρουσες δε, εκθέσεις.

Η πρώτη από αυτές με τίτλο Leonardo Da Vinci θα εγκαινιασθεί στο Μουσείο του Λούβρου στις 24 Οκτωβρίου 2019 και θα διαρκέσει έως 24 Φεβρουαρίου 2020 αποτελώντας έναν λαμπερό επίλογο της εικαστικής χρονιάς. Το Λούβρο έχει σίγουρα τη δυνατότητα να υποστηρίξει μια ανάλογη έκθεση μιας και έχει ήδη στην κατοχή του 5 έργα του διάσημου καλλιτέχνη, αριθμό που αποτελεί το 1/3 του συνόλου των έργων του και αναμεσά τους την περίφημη και μυστηριώδη Mona Lisa.

Δέκα χρόνια έρευνας από τους επιστήμονες του Μουσείου, πάνω στη ζωή και το έργο του πολυπράγμονα Leonardo Da Vinci, που υπόσχονται ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, ήρθαν να συνδυασθούν με την επέτειο των 500 χρόνων από το θάνατό του και να δώσουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να θαυμάσει συγκεντρωμένα όσο το δυνατόν περισσότερα από τα εργα του, ανάμεσά τους και το Salvator Mundi, το πιό ακριβό μέχρι στιγμής έργο που έχει πουληθεί σε δημοπρασία.

Luigi Ghirri, Lido di spina, 1974, © Succession Luigi Ghirri

Το Jeu de Paume, σε αντίθεση με το Musée du Louvre, ανοίγει στις 12 Φεβρουαρίου 2019, τις εικαστικές του πύλες, με την έκθεση του σημαντικού Ιταλού φωτογράφου Luigi Ghirri (1943 – 1992), μια μεγάλη αναδρομική έκθεση που αποτελεί και την πρώτη εκτός της πατρίδας του της Ιταλίας, με τον τίτλο “Cartes et territoires.”

Αν και η ζωή του υπήρξε σύντομη, το έργο που άφησε ήταν ιδιαίτερα σημαντικό, μιας και όχι μόνο υπήρξε πρωτοπόρος στη σύγχρονη έγχρωμη φωτογραφία, αλλά θεωρείται πρόδρομος σε καλλιτεχνικά ρεύματα, όπως το New Color και New Topographics που καθιερώθηκαν αργότερα στην Αμερική. Η έκθεση επικεντρώνεται στη δεκαετία του ‘70, τότε που άρχισε να φωτογραφίζει τους δρόμους, τις γειτονιές και τα προάστια της Μοντένα.

Ο ίδιος υποστήριζε αυτή του την επιλογή: “Μ’ενδιαφέρει η εφήμερη αρχιτεκτονική, στο σύμπαν της επαρχίας, τα αντικείμενα που θεωρούνται σαν να έχουν μια κακή γεύση, το κιτς, αλλά τα οποία, για μένα, δεν την είχαν ποτέ, αντικείμενα φορτωμένα με επιθυμίες, όνειρα, συλλογικές μνήμες […] παράθυρα, καθρέφτες, αστέρια, φοίνικες, άτλαντες, σφαίρες, βιβλία, μουσεία και ανθρώπινα όντα,όπως τα βλέπει η εικόνα.”.

Η διάρκεια της έκθεσης θα είναι μέχρι τις 2 Ιουνίου 2019.

Paula Modersohn-Becker, Girl with a Garland in her Hair, ca. 1901 © Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie / acquired by the federal state of Berlin in 1962 / photo: Jörg P. Anders

Στην Alte Nationalgalerie του Βερολίνου παρουσιάζονται τα έργα των πρώτων γυναικών καλλιτεχνών που μπόρεσαν να γίνουν δεκτές στην Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου και αυτό συνέβη μόλις εκατό χρόνια πριν.

Η έκθεση Fighting for Visibility, Women Artists in the Nationalgalerie before 1919 (11.10.2019 – 26.01.2020) φιλοξενεί έργα ζωγραφικά και γλυπτά, όχι μόνο από καλλιτέχνιδες που μπόρεσαν να γίνουν ευρέως γνωστές μέσα από το έργο τους, όπως η Sabine Lepsius και η Käthe Kollwitz, αλλά κυρίως από αυτές που παρέμειναν στην αφάνεια. Η ιδιαίτερα ενδαφέρουσα έκθεση όσο και η κοινωνική προσέγγιση του ερωτήματος που αφορά τη θέση της γυναίκας εικαστικού αναμένεται να τροφοδοτήσει τους κύκλους της σύγχρονης τέχνης.

Andy Warhol, Superman, 1961

Τελευταίος εικαστικός σταθμός, η έκθεση Andy Warhol: From A to B and Back Again που φιλοξενείται στο Whitney Museum of American Art της Νέας Υόρκης, από τις 12 Νοεμβρίου 2018 έως τις 31 Μαρτίου 2019. Μπορεί να μην εγκαινιάζεται μέσα στο 2019, αλλά σίγουρα της αξίξει η αναφορά.

Ο “μπαμπάς” της pop art που δεν είναι άλλος από τον Andy Warhol, καταφέρνει να μας ξαφνιάζει και να μας εκπλήσσει ευχάριστα ακόμη και αρκετά χρόνια μετά το θάνατό του. Το έργο του δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, ούτε ο τρόπος με τον οποίο προέβαλλε στο ευρύ κοινό την εικόνα του και την εικόνα του έργου του. Ο ίδιος και η πολυτάραχη ζωη του ήταν η ζωντανή απόδειξη της παρακαταθήκης που άφησε πίσω του, φέρνοντας μια άλλη προσέγγιση στη σύγχρονη τέχνη.

Η συγκεκριμένη έκθεση μας ξανασυστήνει τον Warhol και μας διηγείται ιστορίες για τη ζωή του που έρχονται στο φως μέσα από την ακαδημαϊκή έρευνα που ξεκίνησε μετά τον πρόωρο θάνατό του, το 1987.

Οι εικονογραφήσεις του, στις αρχές της καριέας του το 1950, τα υπέροχα, χαρακτηριστικά της pop art, έργα του της δεκαετίας του 1960, οι πειραματικές ταινίες του, των δεκαετιών ’60 και ’70, αλλά και τα τελευταία του έργα της δεκαετίας του ’80 συνυπάρχουν σε μια εκ βαθέων συνομιλία μεταξύ τους παρουσιάζοντας στον θεατή μια άλλη πλευρά της πολυσχιδούς προσωπικότητας του Andy Warhol, που θα σχολίαζε: “The idea is not to live for ever. It is to create something that will” … και μάλλον το κατάφερε.

Θέατρο, μουσική, σινεμά, τέχνη…Όλα εδώ!

Επιμέλεια: Χριστίνα Πραβιτσιώτη

Όπως κάθε εβδομάδα το «Artviews» σας προτείνει τα πιο όμορφα θεάματα για τη διάσκεδασή σας.

Και μην ξεχνάτε… Περιμένουμε τις εντυπώσεις σας στο fb: https://www.facebook.com/rtvs/

ΘΕΑΤΡΟ

«Οι 12 Ένορκοι» στο Θέατρο Αλκμήνη

“Οι 12 Ένορκοι”, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, η sold-out παράσταση των τελευταίων χρόνων, έχοντας αποσπάσει βραβεία, εξαιρετικές κριτικές και το ενδιαφέρον χιλιάδων θεατών, συνεχίζει για 5η χρονιά, στο Θέατρο Αλκμήνη.

Κάθε ψηφοφορία τους είναι και μία μάχη, αλλά…μία μάχη που πρέπει να κερδηθεί με μόνο όπλο την αλήθεια! Ποια θα είναι η ετυμηγορία τους; Και με τι “κόστος” για τον καθέναν από τους 12;

Παίζουν: Νίκος Βατικιώτης, Τάσος Γιαννόπουλος, Σωτήρης Δούβρης, Μάνος Ζαχαράκος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Θανάσης Κουρλαμπάς, Περικλής Λιανός, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Κωνσταντίνος Μπάζας, Τάσος Παπαδόπουλος, Παντελής Παπαδόπουλος, Ορέστης Τρίκας

INFO:

Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8, Γκάζι

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.30 & Κυριακή στις 18.00

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210-3428650

Η «Λωξάντρα» στο Θέατρο Βεάκη

Η πολυαγαπημένη «Λωξάντρα» μας υποδέχεται από Τετάρτη έως Κυριακή στο Θέατρο Βεάκη, για να μας φιλέψει με τα καλούδια της!

Η «Λωξάντρα», βασισμένη στο συναρπαστικό μυθιστόρημα της Μαρίας Ιορδανίδου, σε θεατρική απόδοση του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη είναι μια γοητευτική παράσταση ταξίδι στο χρόνο, μέσα από τα μάτια και τις συνταγές μιας χαρισματικής γυναίκας.

Πρωταγωνιστούν: Ελένη Κοκκίδου, Γιώργος Αρμένης, Μιχάλης Μητρούσης, Ευαγγελία Μουμούρη, Χρύσα Παπά

Με την συμμετοχή πολλών σπουδαίων καλλιτεχνών

Στον ρόλο της τραγουδίστριας Ευθαλίας η Ελένη Τσαλιγοπούλου

INFO:

Θέατρο Βεάκη, Στουρνάρη 32, Αθήνα

Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 20:00, Σάββατο 17:30 και 21:00 & Κυριακή 17:45

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210-5223522 

ΤΕΧΝΗ

Μάριος Φούρναρης: «Hiraeth» στην γκαλερί ALMA

Η ατομική έκθεση του Μάριου Φούρναρη «Hiraeth» φιλοξενείται στην γκαλερί ALMA και μας περιμένει, να ανακαλύψουμε σπουδαίες εγκαταστάσεις, σχέδια και ζωγραφική.

Είσοδος Ελεύθερη

INFO:

ALMA Contemporary Art Gallery, Υψηλάντου 24, Κολωνάκι

Εως: 23/02/2019

Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη & Σάββατο: 10:00 – 14:00 | Τετάρτη & Παρασκευή: 10:00 -14:00 & 18:00 – 21:00

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 211-4003160 | www.galleryalma.com

Robert McCabe: Χρονογραφία για τα 180 χρόνια της Αρχαιολογικής Εταιρείας

Πρόσφατα εγκαινιάστηκε το αφιέρωμα του Αμερικανού φωτογράφου Robert McCabe, με τίτλο «ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΊΑ–Έκθεση για τα 180 χρόνια (1837–2017) της Αρχαιολογικής Εταιρείας».

Η έκθεση περιλαμβάνει 53 μαυρόασπρες λήψεις κυρίως από τα έτη 1954–55 σε περιοχές έντονου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος όπως η Ακρόπολη, η Αρχαία Αγορά, το Σούνιο, η Κνωσσός, η Σαντορίνη, οι Μυκήνες, η Επίδαυρος, η Δήλος κ.α.

INFO:

Αρχαιολογική Εταιρεία, Πανεπιστημίου 22, Αθήνα

Πληροφορίες: 210-3626043 | 210-3609689

Διάρκεια έκθεσης έως 29 Μαρτίου 2019

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-18:00

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των άλλων», του Claudio Poli

Το ντοκιμαντέρ «Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των άλλων», του Claudio Poli, κυκλοφορεί από την Filmtrade.

Μια κινηματογραφική περιήγηση μέσα από 4 εκπληκτικές εκθέσεις. 80 χρόνια αφότου ο Χίτλερ κήρυξε τον πόλεμο στην «εκφυλισμένη» τέχνη, η ταινία αποκαλύπτει: Picasso, Matisse, Renoir και Chagall κ.ά. έργα τέχνης κρυμμένα, λεηλατημένα και καταδικασμένα από τους Ναζί, έρχονται επιτέλους στο φως και αποκαλύπτουν στην μεγάλη οθόνη τη ναζιστική εμμονή για τέχνη. 

Ξεκινώντας από την περίπτωση Gurlitt και την μεγαλειώδη Συλλογή του, ο Τόνυ Σερβίλλο αφηγείται την αληθινή ιστορία των αριστουργημάτων που αρπάχτηκαν, απαγορεύτηκαν και εκδιώχθηκαν κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα.

«Μαίρη–Η Βασίλισσα της Σκωτίας», της Τζόσι Ρουρκ

Η ταινία «Μαίρη–Η Βασίλισσα της Σκωτίας», της Τζόσι Ρουρκ, κυκλοφορεί από την TULIP.

Η ταινία «Μαίρη, η Βασίλισσα της Σκοτίας» εξερευνά την ταραχώδη ζωή της χαρισματικής Μαίρη Στιούαρτ. Βασίλισσα της Γαλλίας στα 18 της κι έχοντας χάσει τον σύζυγό της, η Μαρία αρνείται την πίεση, να ξαναπαντρευτεί. Αντ ‘αυτού, επιστρέφει στη μητρική της Σκοτία, για να διεκδικήσει το δικαίωμα στο θρόνο. Όμως, η Σκοτία και η Αγγλία βρίσκονται κάτω από την εξουσία της επιβλητικής Ελισάβετ Ι.

Σενάριο: Μπο Γουίλιμον

Σκηνοθεσία: Τζόσι Ρουρκ

Πρωταγωνιστούν: Σίρσα Ρόναν, Μάργκο Ρόμπι, Τζακ Λόουντεν, Τζο Άλγουιν, Τζέμα Τσαν, Μάρτιν Κόμπστον, Ισμαήλ Κόρντοβα, Μπρένταν Κόιλ, Ίαν Χαρτ, Έιντριαν Λέστερ, Τζέιμς Μακάρντλ, Ντέιβιντ Τέντντ, Γκάι Πιρς

ΜΟΥΣΙΚΗ

Sig, Erik Truffaz και Fouad Afra live στο Half Note Jazz Club

Ο κορυφαίος τρομπετίστας Erik Truffaz επιστρέφει στην χώρα μας για ανεπανάληπτες μουσικές βραδιές.

Μαζί με τον περιπλανώμενο μποέμ μουσικό, συνθέτη και σκηνοθέτη του κινηματογράφου Sig (aka Siegfried) αλλά και τον περκασιονίστα Fouad Afra φτιάχνουν έναν πρωτότυπο και υπέροχο μουσικό καμβά με τίτλο «Elegia Session».

INFO:

Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17, Μετς

Έως: 28 Ιανουαρίου 2019

Ώρα έναρξης: Σάββατο στις  22.30, Κυριακή & Δευτέρα στις 21.30

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210-9213310 | www.halfnote.gr

Η Angelika Dusk live στον Σταυρό του Νότου

Τα live gigs της Angelika Dusk συνεχίζονται δυναμικά και το 2019, κάνοντας στάση στο Club του Σταυρού του Νότου, την Τρίτη 29 Ιανουαρίου.

‘Eνα απροσδόκητο playlist με ενορχηστρώσεις που δημιουργούν το ιδανικό background για ένα ανατρεπτικό live, υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια της Μυρτώς Κοντοβά

Guest o Αντώνης Βλάχος

Μην το χάσετε!

INFO:

Σταυρός του Νότου, Φραντζή και Θαρύπου, Νέος Κόσμος

Στις 29 Ιανουαρίου 2019

Ώρα έναρξης: 21.00

Πληροφορίες/Κρατήσεις: stn.gr

Ανδριάνα Μπάμπαλη και Γιώργης Χριστοδούλου στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο

Η Ανδριάνα Μπάμπαλη και ο Γιώργης Χριστοδούλου, σμίγουν για δύο Παρασκευές, στην σκηνή του Γυάλινο Up Stage, για να παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με τα ωραιότερα ελληνικά και ξενόγλωσσα ντουέτα που έχουν γραφτεί.

INFO:

Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, Συγγρού 143, Νέα Σμύρνη

Στις 01/02/2019 και 08/02/2019

Ώρα έναρξης: 22.00

Πληροφορίες/Κρατήσεις: www.gialino.gr

Συλλογικότητα ARC: «Άνθρωπος, σύμβολο και μύθος»

MY ART BOX BY TECHNOHOROS_Foti Kllogjeri

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος και το My Art Box by technohoros παρουσιάζουν την πρώτη έκθεση στην Αθήνα της εικαστικής συλλογικότητας ARC με τίτλο «Άνθρωπος, Σύμβολο και Μύθος» που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019 στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 2 Μαρτίου.

Η ARC (Art Revisited Collective) είναι μία ομάδα Ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν την τέχνη τους, αλλά και να δημιουργήσουν ένα όχημα στήριξης του οράματός τους και της συνεργασίας τους, ικανό να στηρίξει δράσεις, προβάλλοντας μία ολοκληρωμένη άποψη για τη σύγχρονη τέχνη σήμερα. Την ομάδα συντονίζει και διαχειρίζεται ο εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος.

MY ART BOX BY TECHNOHOROS_Anna Gkioti

Στην έκθεση παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής, χαρακτικής, γλυπτικής, φωτογραφίας και εικαστικού αντικειμένου οι καλλιτέχνες που απαρτίζουν τη συλλογικότητα ARC: Σταύρος Αποστόλου, Καληάνθη Βογδοπούλου, Άννα Γκιώτη, Μαρίσσια Δεληγιώργη, Ορέστης Διαμάντης, Χριστίνα Ζυγούρη, Φώτης Κλογέρης, Αγγελική Κουρμουλάκη, Κώστας Μεννής, Μαρία Μιντιούρη, Γιάννης Ρουμπάνης, Αλέξανδρος Τσαντίδης και επιλεγμένοι καλλιτέχνες, φίλοι της ομάδας, ως guest artists: Γιάννης Αδαμαντίδης, Γαβριήλ Ανδρονικίδης, Σωτήρης Γιολδάσης, Βασίλης Καρκατσέλης, Φωτεινή Μπουχάρα, Άγγελος Σοφιανίδης.

MY ART BOX BY TECHNOHOROS_John Roumbanis

Ο Επιμελητής της έκθεσης, Πάρης Καπράλος, σημειώνει: «Ο συμβολισμός στις εικαστικές τέχνες δεν περιορίζεται στο σχετικό, ονομαστικά, κίνημα, που έκανε το σύμβολο κύριο ζήτημα επεξεργασίας. Κάθε έργο τέχνης είναι σύμβολο, καθώς αναδεικνύει κατ’ επιλογήν ένα συγκεκριμένο εννοιολογικό περιεχόμενο εντός ενός δεδομένου εννοιολογικού πλαισίου, το οποίο επεξεργάζεται με μια αναγνωρίσιμη ή και καινοφανή μορφή (ανεικονική / μη απεικονιστική τέχνη) μεταφέροντας μηνύματα και εκκινώντας προβληματισμούς κυρίως κατά τη διαδικασία «αποσυμβόλευσης» που επιχειρεί ο θεατής. Η λειτουργία της «αποσυμβόλευσης» από τον Άνθρωπο – αποδέκτη, δηλαδή της ερμηνείας του συμβόλου, είναι αμφίδρομη μεταξύ του δημιουργού του και του θεατή του συμβόλου, και εμπεριέχει σαφή ανατροφοδότηση (feedback) και προς τις δύο πλευρές, καθώς συχνά ένα σύμβολο θα παρεκκλίνει κατά την ερμηνεία του από το αρχικό εννοιολογικό περιεχόμενο, ερμηνευμένο υπό το πρίσμα ενός άλλου προσωπικού ή κοινωνικού μύθου, κάθε εποχής και κάθε τόπου».

MY ART BOX BY TECHNOHOROS_Maria Mintiouri

Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019, 20:00 – 23:00


Διάρκεια Έκθεσης: 7 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2019

Ημέρες και ώρες λειτουργίας:

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:30 – 14:30 & 17:30 – 20:30

Τετάρτη, Σάββατο: 11:30 – 16:00

Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Αίθουσα τέχνης My art box by technohoros
Λεμπέση 12, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | [email protected]

Τσάι με την καλύτερη θέα στην Ευρώπη

To La Suite Lounge Restaurant πρόσφατα βραβευμένο ως “ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ” στα διεθνή βραβεία WORLD LUXURY TRAVEL AWARDS καλωσορίζει το χειμώνα με ανανεωμένο Winter Menu του executive chef, Βασίλη Μήλιου βασισμένο σε τοπικά προϊόντα και Ελληνικά αρωματικά.

Τα συναρπαστικά μπαλκόνια του εστιατορίου La Suite Lounge έχουν επισκεφτεί celebrities όπως η Catherine Deneuve, Charlotte Rampling  Daniel Day Lewis, Jeremy Irons , Kevin Spacey, Cesaria Evora, Jean Reno, Paolo Coehlo κ.α

high tea

Ta new entries που σας περιμένουν με την νέα χρονιά είναι το

PIZZA LOVERS menu με επιλογή από γκουρμέ πίτσες με τρούφα, με φρέσκα σπαράγγια, αυγό ποσέ και αλλά πολλά ακόμα και gluten free.

To TEA LOVERS menu προσφέρει πολλές ποικιλίες από Ελληνικό τσάι & βότανα καθώς και English Afternoon Τea & High Tea και Champagne ενώ για τους CHOCOLATE LOVERS Winter hot chocolate σε τρεις γεύσεις και φοντύ σοκολάτας.

chocolate fondue

Στο Bar θα βρείτε την καινούρια λίστα από WINTER COCKTAILS & MOCKTAILS όπως το White winter cosmo , Rum hot toddy & Spiced pear mulled wine που συνοδεύονται τέλεια με τα Finger Bites.

Φυσικά δεν ξεχνάμε το SUNDAY FAMILY BRUNCH κάθε Κυριακή για μικρούς & μεγάλους και το καθημερινό HAPPY HOUR.

St. George Lycabettus Hotel

2, Kleomenous st., 106 75, Athens, Greece
Tel. (+30) 210-7416163 Mob. (+30)6946572900
Fax. (+30) 210-7247610 or (+30) 210-7290439

               

«Στον καιρό της Χίμαιρας»: Ομαδική εικαστική έκθεση

Η ΙΑΝΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ συνεχίζοντας το φετινό εκθεσιακό πρόγραμμά της μετά την επιτυχημένη «ΒΙΒΛΙΟΦΙΛΙΑ», την επίσημη συμμετοχή της Γκαλερί στην Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα του Βιβλίου και το εικαστικό αφιέρωμα στον κορυφαίο Ρώσο λογοτέχνη και θεατρικό δραματουργό και έναν από τους σημαντικότερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας Αντόν Τσέχωφ, την Τρίτη 22 Ιανουαρίου εγκαινιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση «Στον καιρό της Χίμαιρας».

ΤΑΤΑΡΙΔΑ ΛΕΝΑ

Στην Ελληνική μυθολογία και τα ομηρικά έπη, η Χίμαιρα αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι. Κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, ενώθηκε με τον Όρθρο και απόγονοί τους ήταν το Λιοντάρι της Νεμέας και η Σφίγγα.

Ως κατοικίας της αναφέρονται πολλές περιοχές όπως η Φρυγία, οι Ινδίες, ακόμη και η Λιβύη. Επισημότερες όμως φέρονται η αρχαία Κόρινθος και η Σικυώνα που παράσταση αυτής έφεραν τα νομίσματά τους αλλά και οι ασπίδες των οπλιτών τους.

ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

Από την ανάλυση και ερμηνεία των διαφόρων αναφορών περί της Χίμαιρας καθίσταται εμφανές ότι πρόκειται για αλληγορική αναφορά του ηφαιστειώδους εδάφους της Λυκίας όπου στο έδαφος ζούσαν πολλά φίδια, στην μέση ζώνη έβοσκαν κατσίκια και στα στόμια φώλιαζαν λιοντάρια, με αποτέλεσμα στη  φαντασία των αρχαίων να δημιουργεί το τερατόμορφο σύμπλεγμα της Χίμαιρας.

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ_ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ

Η δημώδης ελληνική έκφραση «κυνηγάω χίμαιρες», σημαίνει «επιδιώκω κάτι ανέφικτο», ενώ αντίστοιχη είναι και η γαλλική “Se repaître de chimères” (χαίρεται, απολαμβάνει “τρέφεται” με χίμαιρες) .

ΚΡΑΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ

Ο όρος «Χίμαιρα» χρησιμοποιείται σήμερα ακόμη και στη Γενετική, για να περιγράψει όντα ή αντικείμενα που δημιουργήθηκαν από το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων.

ΣΑΛΤΑΦΕΡΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Τα έργα της έκθεσης, με αφετηρία το συμβολισμό της χίμαιρας, και επαναλαμβανόμενη έμφαση στο στοιχείο της θάλασσας και το μοτίβο της μοναχικής φιγούρας, συνομιλούν μεταξύ τους, μετατρέποντας τη λογοτεχνική συνθήκη σε παράδοξο και ονειρώδη γεωγραφικό τόπο: σε ένα χαμένο νησί που οι περισσότεροι αναζητούμε αλλά δεν προσεγγίζουμε οριστικά ποτέ.

ΣΤΕΛΛΑΤΟΥ ΜΑΡΙΝΑ

Το εικαστικό αφιέρωμα εγκαινιάζεται στις 22/01/19.

Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον έκτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.

Συμμετέχουν οι εικαστικοί:

Άννα Αχιλλέως, Σάββας Γεωργιάδης, Άννα Γρηγόρα, Δικαία Δεσποτάκη, Τάνια Δημητρακοπούλου, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Αποστόλης Ιτσκούδης, Μιχάλης Καραΐσκος, Νίκος Κρανάκης, Δημήτρης Κρέτσης, Βασίλης Λιαούρης, Λίλα Μαδούρου, Κατερίνα Μαυρολέων, Τίμος Μπατινάκης, Αθηνά Μπίκου, Άντζελα Πετροχείλου, Νίκη Πρόκου, Μαρία Πωπ, Γιώργος Σαλταφέρος, Μαρίνα Στελλάτου, Λένα Ταταρίδα, Ειρήνη Τατάκη, Κατερίνα Τσεμπελή, Αθηνά Χατζή, Νίκος Χριστοφοράκης, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος.

ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑΝΙΑ

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μικρή Άρκτος

Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού

Εγκαίνια: 22 Ιανουαρίου 2019, 19.30

Διάρκεια έκθεσης: 22 Ιανουαρίου έως 16 Μαρτίου 2019

ΔΕΣΠΟΤΑΚΗ ΔΙΚΑΙΑ

Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.

ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ

IANOS Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα: Σταδίου 24, 210-3217917, www.ianos.gr

Ώρες λειτουργίας: Δευ – Παρ: 9:00 – 21:00, Σαβ: 9:00-20:00

Hahnemann Vol. 1

Η θεατρική ομάδα Coeval I C.I.C Theatre Company παρουσιάζει τη Devised παράσταση Hahnemann Vol.1  εμπνευσμένη από το «Doctor Foster» του Mike Bartlett.  Η πρώτη θεατρική παράσταση που ενώνει την τέχνη του θεάτρου με την επιστήμη της Ομοιοπαθητικής.

Σκηνοθεσία Άννα  Δανέζη

Μπάγκειον Ξενοδοχείο

Πλατεία Ομονοίας | Κρατήσεις στο 210 7709702, 6934264797, 6985725647

Πρεμιέρα 21 Ιανουαρίου 2019

«Κανείς δεν έχει αισθανθεί τόσο θυμό όσο μια περιφρονημένη γυναίκα». Η Νέλλη Βαλαωρήτου είναι γιατρός. Ζει έναν ονειρεμένο γάμο. Σε λίγο θα μάθει πως ο Άρης της, την απατά. Η ζωή της θα γεμίσει οργή αποκαλύπτοντας διαταραχές, προδοσίες και βία, που έμεναν να κοιμούνται κάτω από έναν εκ πρώτης όψεως «λειτουργικό» γάμο. Τα μυστικά και η προδοσία δένουν το σκελετό της ιστορίας, ο οποία χωρίζεται σε τρεις πράξεις και η πλοκή εξελίσσεται τρεις φορές επί σκηνής με διαφορετικό τρόπο και σκοπό. Η κάθε εκδοχή της ιστορίας, διαδραματίζεται από διαφορετικές Ομοιοπαθητικές ιδιοσυγκρασίες.

Ο κάθε άνθρωπος έχει μια ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία η οποία χαρακτηρίζεται από τους δικούς της τρόπους έκφρασης των σωματικών και ψυχοδιανοητικών χαρακτηριστικών του ατόμου. Για αυτό και ενώ η θεατρική συνθήκη παραμένει η ίδια, οι τρείς ιστορίες  είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Ερευνούμε την κατάληξη μίας πλοκής, σύμφωνα με την διαφορετικότητα ως προς τον χαρακτήρα των ανθρώπων που την δημιουργούν.

Σε κάθε ένα από τα τρία επίπεδα, υπάρχουν κόσμοι μέσα στους κόσμους. Το κοινό εμπειρικά εισχωρεί σε αυτούς και εμπλέκεται. Θεατές, ηθοποιοί, τεχνολογικά μέσα, συνυπάρχουν σε μια περίπλοκη κοινότητα στοιχειωμένη από Ομοιοπαθητικές ιδιομορφίες και στοιχεία.

Το θέατρο με σκοπό την Αριστοτέλεια Κάθαρση θα μας αφήσει να εκτονώσουμε τα συναισθήματα μας σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Ίσως η ταύτιση των Όμοιων Παθών μας, (Ομοιοπαθητική) με τους χαρακτήρες, να οδηγήσει σε ευεργετικά για την υγεία μας συναισθήματα όπως το να συμπάσχουμε, να συναισθανόμαστε και να κατανοούμε.

Το Hahnemann είναι πρώτη παράσταση που ενώνει την τέχνη του θεάτρου με την επιστήμη της Ομοιοπαθητικής. Στο Hahnemann το κοινό θα έρθει σε επαφή με τις ιδιοσυγκρασίες της Ομοιοπαθητικής που αντιπροσωπεύονται από τους χαρακτήρες του έργου. Εξομολογήσεις και μυστικά φανερώνονται σε ένα περιβάλλον οπού όλοι γίνονται όμοιοι.

‘Τα όμοια θεραπεύονται με τα όμοιά τους’, Ιπποκράτης.

Το έργο έχει πάρει τον τίτλο του από τον πατέρα της Ομοιοπαθητικής Dr. Samuel Hahnemann. H πλοκή του βασίζεται στην ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου, που επαναλαμβάνετε σε τρία επίπεδα. Σε κάθε επίπεδο γνωρίζουμε τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τις ιδιοσυγκρασίες της Ομοιοπαθητικής. Λόγω των ποικίλων συμπεριφορών, αντιδράσεων, προτιμήσεων των εννέα συνολικά χαρακτήρων, η ίδια ιστορία εξελίσσεται εντελώς διαφορετικά σε κάθε επίπεδο.

Όταν βρεθούμε μπροστά στις ιδιοσυγκρασίες της Ομοιοπαθητικής νιώθουμε πως βλέπουμε κάποιον δικό μας, κάποιον που ξέρουμε καλά και κάποιες φορές τον εαυτό μας. Αυτό  συγκλονίζει γιατί οι ομοιότητες που βρίσκουμε έχουν λεπτομερή, ακριβή και σαφή στοιχεία.

Mία καινοτόμος θεατρική παράσταση που διασταυρώνει την ιστορία του Mike Bartlett «Dr. Foster», την Φιλοσοφία της Ομοιοπαθητικής και σύγχρονα τεχνολογικά μέσα σε ένα διαδραστικό περιβάλλον όπου ο θεατής είναι σημαντικός και ενεργός.

Λίγα λόγια για την ομάδα COEVAL I

Η ομάδα COEVAL I ανοίγει ένα κεφάλαιο που θέλει ένα θέατρο για όλους, να ενώνει, να ακούει, να μην αποκλείει κανέναν. Η ομάδα ακολουθεί την Αριστοτέλεια θεωρεία της Θεατρικής Κάθαρσης. Το θέατρο επινοήθηκε για το κοινό, για λόγους θεραπείας, για να μπορούμε να συναισθανόμαστε ο ένας τον άλλο. Η ομάδα γεννήθηκε το 2011 για να εμπλουτίσει την άφιξη καινούργιων εφαρμογών διαδραστικού θεάτρου. Στόχος της είναι μεταμορφωτικές εμπειρίες θεάτρου που εστιάζουν στο κοινό, στον χώρο της σκηνής, στους ερμηνευτές και στην αφήγηση. Τα μέλη της αποτελούν μια πολυπολιτισμική κοινότητα η οποία συνδέεται και επικεντρώνεται στην πραγματοποίηση ρεαλιστικών ιστοριών σε καινοτόμες παραστάσεις.

Ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο: Άννα Δανέζη / Μάκης  Κατσούλης

Σκηνοθεσία: Άννα Δανέζη

Σκηνικά: Κωνσταντίνα Βισβιροπούλου

Φωτογραφία/artwork: Thierry Watrinet

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ιωάννης Καταγάς

Οργάνωσης Παραγωγής: Ορέστης Τάτσης, Λία Κίκερη

Παραγωγή: COEVAL I C.I.C Theatre Company

Digital Artist: Αλέγια Παπαγεωργίου

Χορηγός: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

ΠΑΙΖΟΥΝ

Λουκία Μπάτση, Πάνος Ιωσηφίδης, Τάσος Κορκός, Πηνελόπη Φλουρή, Μαίρη Φώφη Ανέστου, Βαγγέλης Παπαδάκης, Βίκυ Μαιδανόγλου, Χριστιάνα Λαδοπούλου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Άννα Δανέζη, Δήμητρα Παπουρτζή.  

INFO

Παραστάσεις κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 20.00 μ.μ

Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ γενική είσοδος. 8 ευρώ μειωμένο

Διάρκεια παράστασης 200 λεπτάC

www.facebook.com/Coeval-I-Theatre-Company

«Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ» στο Θέατρο Αλκμήνη

Υπόθεση

Η ηθική τελειότητα μοιάζει να είναι ο οδηγός στη ζωή του ενός ήρωα (Αλέξανδρος), αλλά δυστυχώς η ζωή πολλές φορές μας γεμίζει ψευδαισθήσεις προερχόμενες από το συλλογικό ασυνείδητο που δεν μπορούμε να τις διαχειριστούμε, και σε έναν τέτοιο σκόπελο σκοντάφτει ο Αλέξανδρος. Παράλληλα, οι κεντρικές ηρωίδες μας ( Μητέρα της Νούρα και η Νούρα) αποζητούν, όχι το δυτικό όνειρο όπως κάνουν οι μετανάστες, αλλά μία ανθρώπινη ζωή. Μια ζωή δίχως διώξεις, εγκλήματα και πολέμους. Όπως λέει, η Νούρα μας : «μαμά στις χούφτες μου έχω φυλάξει λίγο ήλιο». Αυτόν τον ήλιο αποζητούν. Στο έργο αυτό μας παρουσιάζεται μία διπλή Οδύσσεια: Του δυτικού ανθρώπου που τα έχει «όλα» και στέκεται θύμα αυτής της ιδανικής συνθήκης και των προσφύγων που, η ζωή τους μοιάζει το απόβλητο ενός συστήματος που δεν δείχνει στάλα συμπόνιας.

Στο ρόλο της Νούρα η γνωστή τραγουδοποιός Μαρία Παπαγεωργίου

 Info
Πρωτότυπο κείμενο: Βάσια Αργέντη
Πρωτότυπη μουσική: Ανδρέας Καρανίκας
Σκηνοθεσία: Βάσια Αργέντη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Καρνάτσου

Ενδυματολόγος: Νίκος Τριανταφύλλου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Ανθή Χατζηαποστόλου
Μακιγιάζ: Μαρία Φαρούπου
Φωτογραφία: Γιώργος Χατζηιωάννου, Δέσποινα Ζαχαρίτσεφ
Σκηνικά:
Art In Art
Σχεδιασμός φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης
Γραφίστας: Γιάννης Παπαστάθης
Παραγωγή :
Art In Art
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού ( Apriori)

Παίζουν: 
Μαρία Παπαγεωργίου ,
Τζούλι Τσόλκα,
Γιάννης Χαντέλης,
Θεώνη Φύτρου,
Σωτηρία Χρυσικοπούλου

Στο πιάνο ζωντανά ο Ανδρέας Καρανίκας

Διάρκεια: 85’ (χωρίς διάλειμμα) 

Τιμές Εισιτηρίων: Γενική Είσοδος:13€, Φοιτητικό: 10€,  Ατέλειες ηθοποιών: 8€ (βάσει διαθεσιμότητας)
Ειδικές τιμές για σχολεία και γκρουπ κατόπιν επικοινωνίας.

Διάρκεια Παραστάσεων: έως Κυριακή των Βαΐων 21 Απριλίου 2019 

Πληροφορίες: Πρωινές και απογευματινές παραστάσεις για Γυμνάσια, Λύκεια, Συλλόγους και Δήμους κατόπιν συνεννόησης

Προπώληση: https://www.viva.gr

Θέατρο Αλκμήνη | Αλκμήνης 8| Γκάζι|210 3428650|www.theatro.gr

Παραστάσεις: κάθε Κυριακή στις 21.00

Το Τελευταίο Ρόδο στο Θέατρο Olvio

Το έργο μας βασίζεται στην ζωή μιας γυναίκας , κάθε γυναίκας στο έργο μας της Ρόουζ (Rose).Οι δυσκολίες, οι προβληματισμοί, οι συγκρούσεις που αρχίζουν από την εφηβεία, την ενηλικίωση μέχρι και την ολοκλήρωση της, διαδραματίζονται επί σκηνής. Η κατανόηση και η προσαρμογή ή όχι στα υπάρχοντα δεδομένα της οικογένειας, φιλικού περίγυρου, επαγγελματικού προσανατολισμού κ.α. διαμορφώνουν και προσδιορίζουν την ίδια σαν άτομο, σαν χαρακτήρα.

Η συναισθηματική υποστήριξη όταν υπάρχει βοηθά στην ενδυνάμωσή της. Ο μιμητισμός των προτύπων που της προβάλλονται μέσα στην πορεία της, την διαμορφώνουν ή έστω προσπαθούν. Μέσα από συνεχείς συγκρούσεις (οικογένεια, σχέσεις, επάγγελμα, κοινωνικός περίγυρος) η πρωταγωνίστρια μας καλείται να αποφασίσει εάν θα παραμείνει δυνατή με τις δικές της απόψεις ή θα ακολουθήσει κι αυτή τον δρόμο του Συνόλου. Εάν θα ξεπουλήσει και το τελευταίο καλό (The Last Rose) που έχει μέσα της ή όχι.

Χορογραφία: Σμαρώ Κεπαπτσόγλου                                    

Επιμέλεια Κειμένων – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χασιαπέτης     

Μουσική Επιμέλεια: Λουκία Γκαρδιακού               

Φωτογραφία: Αντώνης Τασσόπουλος

Βίντεο: Μαρίνα Λεοντάρη

Ενδυματολόγος: Νεκταρία Συρίγου

Ηχολήπτης: Tάσος Δράζιος       

Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις: Άντζυ Νομικού (A- priori)      

Υπεύθυνη Marketing: Μάρι Μπενοπούλου

Παραγωγή: Step Dance Studios    

               

Χορευτές: Άρτεμις Δανούση, Αυγουστίνος Φιτιλής, Βασιλική Καραντώνη, Δώρα Μπηλιώνη, Νίκη Παπανικολάου, Νικόλ Καφετζοπούλου, Ραφαέλα Κότσελα                                

Ηθοποιός: Ελένη Γκιούρα (Αφήγηση)                             

Μουσικοί: Λουκία Γκαρδιακού (Πιάνο), Κωνσταντίνος Χριστοδούλου (Πιάνο), Bianca Scabellone (Τσέλο), Κλειώ Δερτιλή (Κρουστά), Μελίνα Ντελίκου (Βιολί), Μαντώ Κάτσικα (Τραγούδι)

Διάρκεια παράστασης: 63 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος : 12 ευρώ

Για άνεργους, Α.Μ.Ε.Α., φοιτητές, γκρουπ : 9 ευρώ

Προπώληση: www.viva.gr,  θέατρο OLVIO

Θέατρο OLVIO|Φαλαισίoυ 7| Βοτανικός| 210 341 4118

Κυριακές 3, 10, 17 Φεβρουαρίου 21:30

Staying Alive (Σχεδόν Πέθανα) στο Μικρό Παλλάς

Στην καινούργια της παράσταση “Staying Alive (Σχεδόν Πέθανα)” που κάνει πρεμιέρα 4/2 στο Μικρό Παλλάς, η Κατερίνα Βρανά διακωμωδεί τη θυελλώδη περιπέτεια της υγείας της με τον πιο αστείο τρόπο.

Ήταν Απρίλιος του 2017, όταν η αγαπημένη stand-up κωμικός, το Πιο Αστείο Κορίτσι Στον Κόσμο (και με τη βούλα) ήταν περιοδεία στη Μαλαισία για παραστάσεις και αρρώστησε τόσο βαριά που έφτασε σε σημείο να κινδυνέψει η ζωή της.

Η Κατερίνα σώθηκε αλλά ακόμη αντιμετωπίζει προβλήματα με την κίνηση, την όραση και την ομιλία της. Αυτό, όμως, δεν τη σταματά απ’ το ν’ ανέβει στη σκηνή. Γιατί το χιούμορ της έμεινε αλώβητο. Όπως άλλωστε και το μαλλί της! Ελάτε να δείτε, λοιπόν, γιατί της αξίζει το hashtag “so brave”.

Στο ολοκαίνουριο stand-up show της η Κατερίνα θα μιλήσει για όλα! Για Μαλαισιανούς, Άγγλους κι Έλληνες γιατρούς, τσαχπίνες νοσηλεύτριες και γοητευτικούς φυσικοθεραπευτές. Για το πώς η κορτιζόνη αντικαθιστά το μπότοξ, αλλά τίποτα δεν αντικαθιστά ένα σωστό ζευγάρι σκουλαρίκια.

Η παράσταση αυτή αποδεικνύει περίτρανα πως τίποτα δεν σταματάει την Κατερίνα από τον απώτερο σκοπό της: Να γίνει Κυρίαρχος του Πλανήτη, τώρα και με αμαξίδιο!

Ταυτότητα παράστασης

Κατερίνα Βρανά-
Staying Alive (Σχεδόν Πέθανα)

Πρεμιέρα: 4 Φεβρουαρίου (για οκτώ μόνο παραστάσεις)

Πού: Μικρό Παλλάς, Αμερικής 2 (City Link), Αθήνα

Πότε:  Κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως και 26 Φεβρουαρίου

Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 80 λεπτά

Εισιτήρια: 12 € γενική είσοδος, 10 € ΑΜΕΑ

Προπώληση: Viva.gr

Φωτογραφίες/αφίσα: Θοδωρής Βρανάς /Σάντρα Σωτηρίου
Προβολή και επικοινωνία:
Βάσω Σωτηρίου-We Will *Το θέατρο έχει πρόσβαση σε ΑΜΕΑ. Ενημερώστε όταν κάνετε κράτηση/αγορά εισιτηρίων σας.