Αρχική Blog Σελίδα 484

«ΑΦΗΣΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ» στο Θέατρο Αλκμήνη

Μια γυναίκα κι ένας άντρας στις αρχές του αιώνα του ρομαντισμού, σε μια κλειστή κοινωνία, ζουν τον έρωτα με το μοναδικό τρόπο που μπορούν να τον ζήσουν. Απόλυτα. Ζουν έναν έρωτα που δεν θα άφηνε αποτύπωμα αν δεν ταυτιζόταν η εμμονή με την ενοχή, αν οι ψυχές τους δεν αφουγκράζονταν τα σκοτάδια τους.

Η τύχη τους τραγική καθώς το μόνο που μπορεί να τους χωρίσει είναι ο θάνατος. Γιατί ο έρωτας είναι δυνατός σαν τον θάνατο. Γιατί ο έρωτας, λυσιμελής, τους παρέσυρε στο θάνατο. Γιατί ο Έρωτας, λένε, είναι ο αδελφός του θανάτου. Γιατί ο έρωτας και η επανάσταση είναι παράνομοι γιατί κρύβουν μέσα τους την απειλή και την ελπίδα.

Μπορεί η εποχή μας να μην εμπνέει τεράστιους έρωτες ακριβώς επειδή δεν επιτρέπει μεγάλες υπερβάσεις που θα έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια ενός περιχαρακωμένου βίου, όμως η ερωτική ιστορία του έργου «Αφήστε μου την Άνοιξη», γεμάτη ερωτικές στιγμές και υπαρξιακά αδιέξοδα, γεμάτη πάθη και απόλυτα συναισθήματα, γεμάτη συγκρούσεις και όνειρα, διεκδικήσεις και στερήσεις, παρακολουθεί τους ήρωες που βρίσκονται αντιμέτωποι με καταστάσεις του ανθρώπινου βίου, όπως η φιλία, η σχέση γονιού και παιδιού, το πέρασμα από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή, η μοναξιά, ο έρωτας και το σεξ, η προδοσία, η απώλεια, η αρρώστια, το πένθος, ο θάνατος.

Παρότι το έργο αφορά στον έρωτα ενός άντρα και μιας γυναίκας, επί σκηνής συγκρούονται δυο γυναίκες. Δύο γυναίκες που η μια διεκδικεί τον έρωτα που της στέρησαν και η άλλη την αγάπη του γιού της που τελικά έγινε η θηλιά που τον έπνιξε. Δυο γυναίκες, τόσο διαφορετικές, σε μια σύγκρουση χωρίς όρια. Μια γυναίκα με λάθη και πάθη, με σκοτάδια και κρίματα, με φως και απόλυτα αισθήματα, διεκδικεί μέχρι τέλους αυτό που ποθεί. Η άλλη μια γυναίκα όπως την θέλουν οι άλλοι, στερημένη από έρωτα, με σταυρωμένα χέρια, δέχεται την μοίρα της, αλλά ταυτόχρονα στέκεται αλύγιστη μπροστά στους θανάτους, που άλλαξαν τη ζωή και την ψυχή της.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενο: Σοφία Αδαμίδου

Σκηνοθεσία: Μανώλης Ιωνάς

Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης

Μουσική: Ερωφίλη

Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκος Κασαπάκης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαίρη Μαμάκου

Φωτογραφίες: Απόστολος Δελάλης

Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Ευχαριστούμε τη Μαρία Γκίκα για τα λουλούδια του σκηνικού

Πρωταγωνιστούν: Άννα Παντζέλη, Ιζαμπέλλα Φούλοπ

Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων: Από την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου και κάθε Τετάρτη στις 19:00

Διάρκεια Παράστασης: 60΄ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές Εισιτηρίων:  10€

Θέατρο Αλκμήνη

Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα (Στάση Μετρό: Κεραμεικός)

Τηλέφωνο Κρατήσεων: 210 3428650 (Καθημερινά μετά τις 18:00)

«ΠΕΡΜΑΓΚΑΝΑΤ» στο Αγγέλων Βήμα

Με αφορμή το θεατρικό έργο «Τα ναυάγια της ζωής» του Χρίστου Γερογιάννη, ένα μελό που επί πολλά χρόνια παιζόταν κυρίως από τα μπουλούκια, στην επαρχία, η Μαίη Σεβαστοπούλου έγραψε το «Περμαγκανάτ» τοποθετώντας  το σ’ έναν οίκο ανοχής, στην καρδιά του Μεταξουργείου, γύρω στη δεκαετία του ΄30. 

Η μαντάμ Ανιές, η Περσεφόνη, η Ζενεβιέβ, η Μπουρέκ και η Μαρούλα είναι όλες γυναίκες που προήλθαν απ’ τον Ελληνισμό της διασποράς και κατέληξαν στον οίκο ανοχής, φιλοδοξώντας να τον κάνουν να ξεχωρίζει απ’ τους υπόλοιπους της γειτονιάς, μιας και κουβαλούν – όπως λένε οι ίδιες – μια άλλη «κουλτούρα». Ανάμεσα τους κι ο Κουκούλης που βρέφος τον βρήκαν πεταμένο στα σκαλοπάτια του οίκου ανοχής και τον υιοθέτησαν,  καθώς κι ο κύριος Σωτήρης Σαραντόπουλος, ο δυστυχής πατέρας που αναζητάει απεγνωσμένα τη χαμένη κόρη του, σ’ όλους τους «οίκους» της Αθήνας.

Μια τρυφερή σάτιρα του μελό, ντυμένη με μουσική, τραγούδια και χορό.

Συντελεστές της παράστασης

Κείμενο-σκηνοθεσία: Μαίη Σεβαστοπούλου

Στίχοι-μουσική:            Σωτηρία Κολόζου

Βοηθός σκηνοθέτη:     Σοφία Χαλκιά

Φώτα-ήχος:                    Δημήτρης Πανταζής

Παίζουν με αλφαβητική σειρά:

Βογάσαρη Γωγώ, Γκουράσα Χαριτωμένη, Ζάκας Αντρέας, Κερολάρη Ελένη, Μπέης Στράτος, Ξενίδου Μαριάννα, Ταγαρά Βικτόρια

Φωτογραφίες παράστασης: Γεωργία Σιέττου – Στέλιος Δανιήλ

Έναρξη παραστάσεων: Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 7 μ.μ.,  Πέμπτη 9.15 μ.μ.

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά.

Θέατρο «Αγγέλων Βήμα»

Σατωβριάνδου 36

Σταθμός Μετρό Ομόνοια

Τηλ. 2105242211               

Εισιτήρια: Γενική Είσοδος: 12€

Φοιτητικό, ανέργων: 10€

«Τίμων ο Αθηναίος» στο Εθνικό Θέατρο

Μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στην έναρξη της θεατρικής περιόδου  το έργο «Τίμων ο Αθηναίος» των Ουίλιαμ Σαίξπηρ και Τόμας Μίντλτον, στο Θέατρο Rex Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»,  θα επαναληφθεί από 7 Φεβρουαρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός.

 Υπόθεση

Ο Τίμων, άρχοντας στην πόλη των Αθηνών τον 5ο αιώνα π.Χ., ζει πολύ πέρα από τις οικονομικές του δυνατότητες. Ξοδεύει την περιουσία του σε δώρα προς φίλους και απολαύσεις στις οποίες συμμετέχει ολόκληρος ο αντρικός κόσμος της Αθήνας. Σύντομα οι φιλίες του Τίμωνα θα δοκιμαστούν και όσοι ευεργετήθηκαν από τον ίδιο θα κληθούν να αποδείξουν τη φιλία τους απέναντί του.  Ο Σαίξπηρ εμπνέεται από ένα υπαρκτό πρόσωπο της αρχαίας Αθήνας. Συνεργάζεται με έναν από τους δημοφιλέστερους δραματουργούς της εποχής του, τον Τόμας Μίντλτον, και μας δίνει τον Τίμωνα. Έργο «υβρίδιο» μιας περιόδου αναζήτησης και πειραματισμού του μεγάλου δραματουργού, αποτελεί το ίχνος του εγχειρήματός του με μια φόρμα δίχως προηγούμενο σε άλλα έργα του.   

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Nίκος Χατζόπουλος                                           

Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική διασκευή: Λύσσανδρος Φαληρέας                    

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Κίνηση: Μαρία Σμαγιέβιτς

Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Ευμορφία-Μελίνα Κουκουτσάκη

Διανομή (με αλφαβητική σειρά)

Βασίλης Ανδρέου: Τίμων ο Αθηναίος

Αργυρώ Ανανιάδου,   Γιώργος Δαμπάσης, Βαλέρια Δημητριάδου, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας, Φώτης Κουτρουβίδης, Αναστάσης Λαουλάκος, Φοίβος Μαρκιανός, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης,Μάνος Στεφανάκης,  Αρης Τρουπάκης

Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Πληροφορίες για Μ.Μ.Ε.  210.5288111, 210.5288164

ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΘΕΑΤΡΟ REX-ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ», Πανεπιστημίου 48 , τηλ. 210.3305074, 210.7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας),  στο www.ticketservices.gr και στο tickets.public.gr

Oμαδικές πωλήσεις: 210.7001468

Ωρες λειτουργίας ταμείων κτιρίου Rex

Τρίτη 9:00 – 16:30

Τετάρτη-Κυριακή 9:00 – 21:30

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Tετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις  20:30

Κυριακή στις 19:00

“Κάτι…λύπη” στο Θέατρο Αλκμήνη

Ο βραβευμένος με τιμητική διάκριση Γιάννης Χαντέλης για την ερμηνεία του στον μονόλογο «Κάτι λύπη» της Βάσιας Αργέντη, έρχεται για 6 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Αλκμήνη κάθε Παρασκευή  από 1 Φεβρουαρίου στις 19:00.
Υπόθεση

Ένας άνδρας. Ένας νέος άνδρας που ενηλικιώθηκε βίαια και γέρασε απότομα. Ακροβατεί μεταξύ της πραγματικότητας και της δυνητικής πραγματικότητας. Μέσα του πάλλονται δύο κόσμοι: το παρελθόν και το παρόν. Θέλει να αλλάξει, να διορθώσει και να διορθωθεί. Επιθυμεί να ασκήσει εκείνος πρωτοβουλία στον εαυτό του  και στον ρου της ζωής του και όχι η αυτόβουλη ειμαρμένη.
Ο βασικός άξονας της όλης του ζωής; Η μοναξιά.
Ένας μονόλογος για όλα εκείνα που μας λείπουν και μας λυπούν την ίδια στιγμή. Για όλα εκείνα που χάνουμε μες στο χρόνο, για την αυτογνωσία, την αυτοκριτική, το θάρρος, τις αλλαγές που δεν επιδιώξαμε, τις συγγνώμες και τα σ’αγαπώ που δεν ειπώθηκαν , «όπως» και «όταν»  ως όφειλαν.

Info
Ερμηνεία: Γιάννης Χαντέλης
Κείμενο/Σκηνοθεσία/Σκηνική επιμέλεια: Βάσια Αργέντη
Μουσική: Ανδρέας Καρανίκας
Σκηνικά:
Art In Art
Σχεδιασμός φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης
Παραγωγή:
Art In Art
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού (
Apriori)

Διάρκεια: 60’  (χωρίς διάλειμμα) 

Γενική Είσοδος:10€

Προπώληση: https://www.viva.gr

H Art In Art έχει και την θεατρική παράσταση ΝΟΥΡΑ ..ένα πένθιμο μπλουζ, κάθε Κυριακή στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ , αν  επιλέξετε να δείτε και τις 2 παραγωγές τότε το εισιτήριο διαμορφώνεται στα 18€ και για τα 2 έργα

Θέατρο Αλκμήνη | Αλκμήνης 8 | Γκάζι |210 3428650 | www.theatro.gr

Οι Γ. Αβλάμης, Ε. Γκινοσάτη, Κ. Πάτσιος…«ερωτοτροπούν με το κενό»

Ο «Έρωτας για το κενό» είναι το στοιχείο που ενώνει τρεις σύγχρονους, ελπιδοφόρους Έλληνες καλλιτέχνες με διαφορετική εικαστική γλώσσα στην κοινή τους έκθεση που με τίτλο “Amor Vacui” φιλοξενείται από την Πέμπτη στο i-D ProjectArt. 

Γεράσιμος Αβλάμης

Πρόκειται για τους Γεράσιμο Αβλάμη, Ελένη Γκινοσάτη και Κωνσταντίνο Πάτσιο, οι οποίοι πραγματεύονται, ο καθένας με τον τρόπο του, την έννοια του κενού ή μη κενού στην τέχνη. Την οργάνωση και επιμέλεια της έκθεσης έχουν η Μαρία Ξανθάκου και η Λουίζα Καραπιδάκη.

Η αφαιρετική προσέγγιση της ζωγραφικής, είναι κοινό στοιχείο στο έργο και των τριών καλλιτεχνών. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 24/1 με μεγάλη επιτυχία και με τους καλλιτέχνες παρόντες να υποδέχονται το κοινό και να το ξεναγούν στα έργα τους, μαζί με τις δύο επιμελήτριες της έκθεσης και την οικοδέσποινα του i-D ProjectArt Ειρήνη Ντέρου.

Γεράσιμος Αβλάμης

Ας δούμε όμως τι λέει ο κάθε καλλιτέχνης για τη συμμετοχή του σ αυτή την έκθεση και πως πραγματεύεται την έννοια του κενού στη δουλειά του:

Ο Γεράσιμος Αβλάμης παρουσιάζει έργα, με εμφανή μινιμαλιστικά στοιχεία. Η δουλειά του είναι εμπνευσμένη από την πόλη και βαθιά επηρεασμένη από το graffitti και την street art, με τα οποία επίσης ασχολείται: «στα έργα μου υπάρχει μια σχέση πύκνωσης και αραίωσης», λέει ο Γεράσιμος Αβλάμης. «Η αντίθεση κενού-γεμάτου έχει έντονο χαρακτήρα. Συχνά χρησιμοποιώ γραμμές και σύμβολα, πολλά στρώματα λευκού χρώματος, αφαιρώντας από την κουλτούρα του δρόμου την πλουραλιστική, έθνικ διάθεση της.

Τα έργα έχουν γραμμικό χαρακτήρα και δύο διαστάσεις, καθώς στόχος είναι να μην προκαλούν ψευδαισθήσεις στο θεατή, να έχουν όσο το δυνατόν αφαιρετική υπόσταση, ώστε να μην τον καθοδηγούν, αλλά να τον αφήνουν ελεύθερο σε μια σύγχρονη κοινωνική παρατήρηση της τέχνης.»

Ελένη Γκινοσάτη

«Στα έργα μου γίνεται μια απεικόνιση της πραγματικότητας της κοινωνίας γύρω μας, κατακερματισμένης, διασπασμένης, αλλόκοτης», σημειώνει από την πλευρά της η Ελένη Γκινοσάτη, στα χειρονομιακά έργα της οποίας η ένταση του χρώματος είναι πιο ορατή. Ωστόσο πάντα η αφορμή είναι η κενή επιφάνεια που συναντά σε ένα χρωματιστό ύφασμα: «Πάνω στον καμβά οι φόρμες και οι χειρονομίες  δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικά είδωλα-σύμβολα τα οποία είναι συνηθισμένος να διακρίνει ο ανθρώπινός νους, αλλά σε επινοήσεις της στιγμής», συνεχίζει η καλλιτέχνις.

Ελένη Γκινοσάτη

«Ζωγραφίζω σε μεγάλες επιφάνειες χρησιμοποιώντας έντονες αντιθέσεις, εντάσεις, αυξομειώσεις, γραφές-διαγραφές, λάθη-διορθώσεις. Η ζωγραφική μου πολλές φορές λειτουργεί και ως λύτρωση-λύση, διαφυγή σε άλυτους προβληματισμούς και κοινωνικά ζητήματα.» 

Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος, παρουσιάζει έργα τα οποία είναι κολάζ σε χαρτί. Στη δουλειά του o έρωτας για το κενό έρχεται σε αντιδιαστολή με τον τρόμο του κενού -horror vacui:«Η δουλειά μου παίρνει την έμπνευση της από το «δέρμα» της πόλης, από τις αφίσες που είναι επικολλημένες στους τοίχους και εμπεριέχει τη φθορά των στοιχείων τους.

Αποτελεί κάτι ανάμεσα σε προσωπικό ημερολόγιο και ημερολόγιο πόλης», λέει ο Κωνσταντίνος Πάτσιος. «Πρόκειται για περιεκτικά έργα με λίγα παραστατικά στοιχεία, με έντονη αντίθεση ανάμεσα στις κενές και τις γεμάτες επιφάνειες, όπου η χειρονομία, ή το σχήμα έχουν τον πρώτο λόγο και όχι τόσο η ζωγραφική αφήγηση. Με ενδιαφέρει πολύ να παίρνω κάτι και να το μεταμορφώνω, να του δίνω νέα διάσταση», καταλήγει.

Η ιστορικός τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη γράφει αναφορικά με τη συνάντηση των τριών καλλιτεχνών στην έκθεση “Amor Vacui“:

«Τρεις διαφορετικές εικαστικές γραφές συνυπάρχουν και ορίζουν μια σύγχρονη εικονογραφία μέσα από το ατέρμονο παιχνίδι του κενού-μη κενού στην τέχνη. Τα επιβαλλόμενα κενά δεσπόζουν, αν και δυναστεύονται από τον φόβο του κενού και οι καλλιτέχνες πιστοί στους άυλους κανόνες του amor vacui διαπραγματεύονται αισθητικά τα έργα τους με διαφορετικά καλλιτεχνικά μέσα, ζωγραφική, κολλάζ, σχέδιο και μικρές εγκαταστάσεις. Ο θεατής καλείται να ανακαλύψει μέσα από ένα συναρπαστικό υπερθέαμα μιας μεταμοντέρνας εικαστικής αφηγηματικότητας μορφές της σύγχρονης «κενοφοβίας» στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό της Ελένης Γκινοσάτη, στις ευρηματικές εικονογραφικές μεταπλάσεις του Κωνσταντίνου Πάτσιου και στις χωρίς όξυνση σχεδιαστικές αντιπαραθέσεις του Γεράσιμου Αβλάμη».

Διάρκεια έκθεσης έως τις 23 Φεβρουαρίου 2019.

Ώρες λειτουργίας:Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 10.00 -19.00. Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, 10.00-21.00. 

i-D ProjectArt: Κανάρη 12, Κολωνάκι,  10674 Αθήνα, τηλ. 2103221801.

www.idconceptstores.com

Τελετή αναγόρευσης του γλύπτη Takis σε Επίτιμο Διδάκτορα της ΑΣΚΤ

Η Σύγκλητος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (συνεδρία 5ης Ιουλίου 2018), αναγνωρίζοντας το παγκοσμίου εμβέλειας έργο και την εξέχουσα προσωπικότητα του Γλύπτη Takis, αποφάσισε ομόφωνα την αναγόρευσή του σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Η τελετή αναγόρευσης πραγματοποίηθηκε την 17η Ιανουαρίου 2019, ημέρα Πέμπτη και ώρα 6:30 μ.μ. στο Αμφιθέατρο DeChirico της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πειραιώς 256, Αγ. Ι. Ρέντης.

«113 χρόνια μετά»: Η Θάλεια Φλωρά-Καραβία και η Σοφία Λασκαρίδου «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ»

Μια μοναδική έκθεση με έργα των πρωτοπόρων Ελληνίδων της Νεοελληνικής Τέχνης, Θάλειας Φλωρά-Καραβία και Σοφίας Λασκαρίδου, οι οποίες επανασυστήνονται στο Αθηναϊκό κοινό μετά από την κοινή τους έκθεση στον «Παρνασσό» πριν 113 χρόνια, θα φιλοξενηθεί στον Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ» της Εθνικής Ασφαλιστικής, από τις 5 Φεβρουαρίου έως τις 7 Μαρτίου 2019.

Σοφία Λασκαρίδου – Δείπνο ψαράδων στην Βρετάνη

Όπως σημειώνει η ιστορικός τέχνης Βένια Παστάκα, «και οι δύο ζωγράφοι το 1906 έχαιραν ήδη καλής φήμης στην αθηναϊκή κοινωνία. Από τη μια πλευρά η Σοφία Λασκαρίδου, χαρακτηριζόταν ως επιτυχημένη ζωγράφος ιμπρεσιονίστ με σπουδές σε Αθήνα, Παρίσι και Μόναχο, ενώ τύγχανε του θαυμασμού των συναδέλφων της ως η γυναίκα που πέτυχε με δική της παρέμβαση την ισότιμη φοίτηση των γυναικών στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Σοφία Λασκαρίδου – Πορταριά Πηλίου

Από την άλλη, η Θάλεια Φλωρά-Καραβία, έχοντας σπουδάσει στο Μόναχο δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους – όπως οι Νικόλαος Γύζης και Γεώργιος Ιακωβίδης – είχε ήδη σημαντικό αγοραστικό κοινό στην Κωνσταντινούπολη και είχε κάνει αίσθηση με την ζωγραφική της συμμετέχοντας σε εκθέσεις στην Αθήνα από το 1897».

Θάλεια Φλωρά-Καραβία – Αυτοπροσωπογραφία μπροστά στον καθρέπτη ζωγραφίζοντας τον Γρηγόρη Φλωρά

Αν και προμετωπίδα της παρούσας έκθεσης είναι η αυθεντική αφίσα του «Παρνασσού», στόχος δεν είναι φυσικά η πιστή αναβίωση της έκθεσης, αλλά του κλίματος της έκθεσης του 1906 και η ανάδειξη της σημασίας του έργου των δύο ζωγράφων στο ελληνικό καλλιτεχνικό γίγνεσθαι του πρώτου μισού του 20ου αιώνα.

Η Σοφία Λασκαρίδου από την Θάλεια Φλωρά-Καραβία

Στην έκθεση παρουσιάζονται 48 έργα της Σοφίας Λασκαρίδου και 35 της Θάλειας Φλωρά-Καραβία απ’ όλη την περίοδο της καλλιτεχνικής τους δημιουργίας. Τα έργα χωρίζονται σε προσωπογραφίες, τοπιογραφίες, νεκρές φύσεις, σπουδές γυμνού, συμβολιστικές και ηθογραφικές σκηνές. Εκτός από το «Μπιζάνι» της Θάλειας Φλωρά–Καραβία που ανήκει στη συλλογή της Εθνικής Ασφαλιστικής, όλα τα υπόλοιπα έργα της έκθεσης προέρχονται από απογόνους των δύο ζωγράφων και από συλλέκτες, ενώ ορισμένα εξ αυτών παρουσιάζονται για πρώτη φορά.

Ζογγολόπουλος -Χουλιαράς: ΜΕΣΣΑΝΑ

Ζογγολόπουλος -Χουλιαράς: ΜΕΣΣΑΝΑ

Την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019 στις 18,00, οι συντελεστές της έκθεσης «Ζογγολόπουλος -Χουλιαράς: ΜΕΣΣΑΝΑ» που πραγματοποιήθηκε από τον Ιούλιο έως και τον Οκτώβριο του 2018 στην Αρχαία Μεσσήνη, παρουσιάζουν στο καφέ του ΙΑΝΟΥ την έκθεση και τη συνοδευτική έκδοση.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης θα ακολουθήσουν προβολή και συζήτηση.

Ομιλητές οι:

Πέτρος Θέμελης, Πρόεδρος της Εταιρείας Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών-υπεύθυνος των ανασκαφών στην Αρχαία Μεσσήνη

Γιώργος Χουλιαράς, ομ. Καθηγητής της ΑΣΚΤ-γλύπτης

Άγγελος Μωρέτης, Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου  

Την παρουσίαση θα συντονίσει η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης, Ίρις Κρητικού.

Η έκθεση «ΖΟΓΓΟΛΟΠΟΥΛΟΣ –ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ: ΜΕΣΣΑΝΑ» σχεδιάστηκε με απόλυτο σεβασμό και σε οργανική συνομιλία με τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης, όπου το καλοκαίρι του 2018 εγκαταστάθηκαν δύο από τους πλέον εξέχοντες Έλληνες γλύπτες, ακολουθώντας νοερά τη διαδρομή του επισκέπτη και υπογραμμίζοντας τη δομή, τον ρόλο και τη σημασία κάθε επιμέρους μνημείου.  

Στην υποδειγματικά αναστηλωμένη πόλη της αρχαίας Μεσσήνης (στη δωρική διάλεκτο ΜΕΣΣΑΝΑ), σε στενή συνεργασία με τον επί σειρά ετών ανασκαφέα της και Πρόεδρο της Εταιρείας Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών, Καθηγητή Πέτρο Θέμελη, και σε σχεδιασμό που ακολουθούσε και ενδυνάμωνε τη διαδρομή της επίσκεψης στον αρχαιολογικό χώρο και τα επιμέρους μνημεία του (Κρήνη Αρσινόης, αρχαία Αγορά, Ασκληπιείο, Στάδιο, Παλαίστρα κ.ά.) τοποθετήθηκαν και παρουσιάστηκαν 11 γλυπτά του Γιώργου Ζογγολόπουλου και 11 γλυπτά του Γιώργου Χουλιαρά.

Τα έργα, μεγάλης κλίμακας στο σύνολό τους και κατασκευασμένα για εξωτερικό χώρο, ανθεκτικά ως προς το υλικό τους (μέταλλο) και «δωρικά» ως προς τη σύλληψη και την εκτέλεσή τους, με αναφορές μυθολογικές και ιστορικές συμβατές με τον χώρο αλλά και συμβολισμό διαχρονικό ως προς τις παναθρώπινες αναζητήσεις, επελέγησαν από τον Άγγελο Μωρέτη, αρχιτέκτονα και Διευθυντή του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου, τον Ομ. Καθηγητή της ΑΣΚΤ Γιώργο Χουλιαρά και την επιμελήτρια της έκθεσης Ίριδα Κρητικού, προκειμένου να τοποθετηθούν στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης, να τον αφουγκραστούν ιστορικά και αισθητικά και να συνομιλήσουν μαζί του, επαναπροσδιορίζοντας το τοπίο, τη δομή και τους άξονες των αρχαίων κτισμάτων αλλά και την ίδια την ιδέα, τον συμβολισμό και τη σημασία του Δημοσίου Χώρου έτσι όπως εκείνος γινόταν αντιληπτός και είχε αποδοθεί πολλούς αιώνες νωρίτερα στους πολίτες και τους επισκέπτες της Αρχαίας Μεσσήνης.

Η εκδήλωση θα προβάλλεται ζωντανά και στο ianos.gr

IANOS, Αθήνα: Σταδίου 24, 210-3217917, www.ianos.gr

Είσοδος ελεύθερη

Performance – Art Installation: “Fresco” στο πλαίσιο του «PERFORMANCE ROOMS 2019»

“Αν η ψηφιακή αναπαράσταση στο δρόμο να αποτινάξει την αναλογική, καταλήγει σε ψηφιοποίηση της δεύτερης, τότε το “Fresco” δεν είναι άλλο παρά μια ψηφιακή τοιχογραφία. Μια γυναικεία αναπαράσταση που τοποθετείται στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, μια υδάτινη φιγούρα που αιωρείται δίπλα στο κρεβάτι σε αντιπαράθεση με το υλικό σώμα της performer.”

Ένα από τα δωμάτια του ξενοδοχείου St George Lycabettus, στη Δεξαμενή στο Κολωνάκι είναι το πεδίο στο οποίο η ηθοποιός/performer Ευγενία Παπαγεωργίου και η βραβευμένη εικαστικός Δήμητρα Μαρίνη θα παρουσιάσουν την εικαστική εγκατάσταση-performance “Fresco” στα πλαίσια του “PERFORMANCE ROOMS 2019» από Πέμπτη 24/1/2019 έως Κυριακή 27/1/2019.

Αν το νέο στην προσπάθειά του να αποδεσμευτεί από το παλιό καταλήγει να μεταμφιέζεται σε αυτό, αν η ψηφιακή αναπαράσταση στο δρόμο να αποτινάξει την αναλογική, καταλήγει σε ψηφιοποίηση της δεύτερης, τότε το “Fresco” δεν είναι άλλο παρά μια ψηφιακή τοιχογραφία. Μια γυναικεία αναπαράσταση που τοποθετείται στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, μια υδάτινη φιγούρα που αιωρείται δίπλα στο κρεβάτι σε αντιπαράθεση με το υλικό σώμα της performer. Όμοιες η μια με την άλλη, βρίσκονται στις δύο όχθες του ψηφιακού και του φυσικού κόσμου συνδέοντας δύο εικαστικά είδη, την performance και την εικαστική εγκατάσταση.

Ενώ η Ευγενία με το μεγαλείο της φυσικής της υπόστασης αναπτύσσει το θεατρικό αφήγημα στον τρισδιάστατο χώρο, η ψηφιακή γυναίκα διατηρεί τα γνωρίσματα του άυλου κόσμου από τον οποίο προέρχεται. Αδυνατώντας να αποδεσμευτεί από τις δύο διαστάσεις κατέχει θέση ομοιώματος, επιθυμητικής εικόνας, εξιδανικευμένου alter ego, ανάλογη με τις αυτοπροσωπογραφίες των δυαδικών προφίλ.

Το ψηφιακό είδωλο έχοντας την ικανότητα να δημιουργεί την ονειρική εικόνα, εκλαμβάνεται λανθασμένα ως η πραγμάτωση της. Η Ευγενία γοητευμένη από την φευγαλέα εμπειρία εκπλήρωσης, παραβλέπει τις στιγμιαίες στρεβλώσεις της αναπαράστασης, κινείται στο κλειστό πεδίο του δωματίου προσπαθώντας να συλλάβει την παραίσθηση.

St George Lycabettus

Πέμπτη 24/1/2019 έως Κυριακή 27/1/2019

Συντελεστές

Εικαστική εγκατάσταση_ Δήμητρα Μαρίνη

Η Δήμητρα Μαρίνη είναι Αρχιτέκτων Μηχανικός (Ε.Μ.Π) και Εικαστικός (ΑΣΚΤ). Με την ομάδα της υλοποιεί ανεξάρτητα εικαστικά έργα καθώς και αναθέσεις εταιρικών συνεργατών της. Το εικαστικό και αρχιτεκτονικό της έργο έχει βραβευτεί τρεις φορές σε Πανελλήνιο επίπεδο. Website: https://www.dimitramarini.com

Performance_ Ευγενία Παπαγεωργίου

Η Ευγενία Παπαγεωργίου είναι ηθοποιός, Performer και Αcting coach (MA, Un. of London, Πλήρης Υποτροφία RCSSD). Η διερεύνηση των συσχετισμών, ανάμεσα στην υποκριτική/performance και τις εικαστικές τέχνες είναι ένα από τα πεδία έρευνας της δουλειάς της, το οποίο τροφοδοτείται μέσω των καλλιτεχνικών της συνεργασιών. Με σπουδές στη Νομική, το θέατρο και τον κινηματογράφο κινείται επαγγελματικά ανάμεσα στη διδασκαλία και την υποκριτική πρακτική. Website: https://eugeniapapageorgiou.wordpress.com/

Επεξεργασία βίντεο_ AfricanAstronaut Production House

Φωτογραφίες_ Αντωνία Κάντα, Je-on Papageorgiou

Κουστούμι & επιμέλεια φωτισμού_ Γεώργιος Κωτσάκος

Γραφιστικός και ηχητικός σχεδιασμός_Ξενοφώντας Σακελλαρίου

Κινηματογράφηση μορφής_Σεραφείμ Αρκομάνης

Θεατρικός χώρος γυρίσματος_Δραματική Σχολή Τράγκα

Τεχνική υποστήριξη_Νίκος Αγοραστίδης

Σύμβουλος επικοινωνίας_Λάζαρος Νταμάνης

Για τις ανάγκες της ψηφιακής αναπαράστασης αξιοποιείται η τεχνολογία του προβολέα Canon XEED WUX6010 Ταυτότητα Εκδήλωσης: Από 24/01/2019 έως 27/01/2019, 19.00 – 22.00 Τοποθεσία: St George Lycabettus, Κλεομένους 2, Κολωνάκι Περισσότερες πληροφορίες: 210 3217931

Η ατομική έκθεση της Kικής Κολυμπάρη με τίτλο “Planted Occurrences” στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Kiki Kolympari Feeling Secure in Bus 34 Richtung Plärrer, 2018, 180x210cm, acrylic on linen

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Κικής Κολυμπάρη με τίτλο: “Planted Occurrences”. Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα με ακρυλικά σε καμβά, στα οποία τμήματα ανθρώπινων μορφών και έτερες αφηρημένες συνθέσεις συνενώνονται πολύσημα και επανασυναρμολογούνται σ’ένα ζωγραφικό αποτέλεσμα, το οποίο διεκδικεί την ελευθερία του ασαφήνιστου, ενώ συχνά μπορεί να αφήνει και την αίσθηση του «μη ολοκληρωμένου», σαν οι φόρμες, να βρίσκονται ακόμα υπό διεργασία κίνησης και γέννησης ενός νέου ορισμού τους.

Παρατηρώντας τα έργα της Κικής Κολυμπάρη, γεννιέται η σκέψη ότι η ζωγραφική της είναι πρωταρχικά ένα γεγονός και σε δεύτερο χρόνο εικόνα.

Η ιδέα αυτή δεν αφορά μόνο την ενέργεια που αποπνέουν οι δημιουργίες της: από την πρώτη στιγμή συνάντησης με κάθε έργο το βλέμμα αιχμαλωτίζεται από τα δυναμικά χρώματα, τους πλήρεις όγκους, τους αιχμηρούς διαχωρισμούς της επιφάνειας, την αυθόρμητη οπτική ρυθμολογία.

Σε κάθε πίνακα, μπορείς να νιώσεις την ποικιλομορφία στον «γρίφο» της σύνθεσης: επιλέγοντας τόσο επιτηδευμένες διαμορφώσεις και εναλλαγές σε διάφορες υφές όσο και πιο σκληρά περάσματα μέσα από ζωγραφικές πυκνώσεις και κράματα ύλης και περιεχομένου, η Κολυμπάρη διαπλάθει καινούργιους κόσμους μέσα από συγκροτημένα απρόσμενες «ζωγραφικές συναρμογές» ποπ χρωματικής έντασης, εξπρεσιονιστικού λεξιλογίου και μιας υποφώσκουσας υπερρεαλιστικής δομής, με προσωπικά οριζόμενα σημεία αναφοράς και πολλαπλά ανοικτές προοπτικές ανάγνωσης.

Η ζωγραφική της εικαστικού έρχεται να επιβεβαιώσει, ότι ακόμα και οι πιο συμβατικές, καθημερινές στιγμές μπορούν να λειτουργήσουν ως έναυσμα για να ξεπηδήσουν νέες, εκρηκτικές οπτικές θέασης.

Oι αρχικές εικόνες που επιλέγονται από την ίδια ως έμπνευση δημιουργίας και επαναπροσδιορίζονται μέσα από τις εικαστικές επιδιώξεις της, δεν ανήκουν παρά στα πολλά, ακόμα και «τετριμμένα» στιγμιότυπα της καθημερινότητας, τα οποία στη σύγχρονη εποχή δεν βιώνονται μόνο στο πεδίο της εμπειρίας ούτε συσσωρεύονται απλά στον κόσμο της ανάμνησης, αλλά τα περισσότερα ανήκουν, καταγράφονται και καταναλώνονται ταχύτατα διαμοιραζόμενα στην αδιάλειπτη ροή των ψηφιακών μας κόσμων.

Η Κολυμπάρη μέσα από την ζωγραφική της ρίχνει τον σπόρο για την ανεύρεση της ειλικρίνειας των πραγμάτων, επιθυμώντας να ευδοκιμήσει όχι μόνο ο καρπός της προσωπικής της αλήθειας, αλλά μέσω της θέασης και της προσωπικής αλήθειας των άλλων–μία διαδικασία επίμονης και διαρκούς δοκιμής, μέσα από την οποία φυτρώνει η προσδοκία μίας εν δυνάμει αναγέννησης και εσωτερικής κάθαρσης.

Η έκθεση συνοδεύεται από κείμενα της ιστορικού τέχνης Χάρις Κανελλοπούλου και του καθηγητή της ΑΣΚΤ Αθηνών Γιώργου Καζάζη.

INFO:

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019 στις 7.30 μ.μ.

Διάρκεια έκθεσης: 24 Ιανουαρίου έως 23 Φεβρουαρίου 2019

Athens Art Gallery, Αιθουσα Τέχνης Αθηνών, Γλύκωνος 4, Αθήνα

Ωράριο Λειτουργίας:

Τρίτη-Παρασκευή 11:00-14:30 & 18:00-21:00

Σάββατο 11:00-14:30

Πληροφορίες: 210-7213938 | http://www.athensartgallery.gr

master-exhibition-ekthesi-diplomatikon-ergasion-tou-akto

Master Exhibition έκθεση διπλωματικών εργασιών του ΑΚΤΟ

0
Στην έκθεση Master Exhibition παρουσιάζονται Διπλωματικές Εργασίες που εκπονήθηκαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023/2024, στο πλαίσιο των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών του ΑΚΤΟ, με επικύρωση...