Αρχική Blog Σελίδα 561

Κώστας Ευαγγελάτος: Επίθεση του χρώματος… στο Αργοστόλι

Costas Evangelatos, composition, mixed media.

Το Σάββατο 28 Ιουλίου 2018, ώρα 8:30μμ, ο εικαστικός, λογοτέχνης, περφόρμερ, θεωρητικός τέχνης Κώστας Ευαγγελάτος ανοίγει για το φιλότεχνο κοινό την εικαστική έκθεση του στη Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa “Ροδόπη” στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς.
Η Ιστορικός Τέχνης Ευαγγελία Νάκα αναφέρει σε κείμενο της: Στην έκθεση του Κώστα Ευαγγελάτου συναρθώνονται έργα των τελευταίων ετών, έργα αφαιρετικά σε καμβά και σε άλλα υλικά με την τεχνική της επίθεσης χρώματος απευθείας από το σωληνάριο.

Η θεματική των πινάκων είναι κυρίως η προσωπογραφία, μία ιδιότυπη μορφή της, η οποία αποδίδει την πιο κυριολεκτική έννοια του όρου. Το πρόσωπο στοιχειοθετείται περισσότερο ως μια βασική δομή, τύπου Gestalt, αρχετυπική όσο και σύγχρονη, προερχόμενη από ένα υπερχρονικό, ανιστορικό ορίζοντα. Ακόμη και τα σύμβολα που συνοδεύουν την εκάστοτε φυσιoγνωμία, όπως τα κιονόκρανα, φαίνεται περισσότερο να συντονίζονται με την αρχαιοπρέπεια των μορφών και να υπερτονίζουν την εμβέλεια τους στο χρόνο και στο χώρο, χωρίς να επιδιώκουν απαραίτητα την παραπομπή στην αντίστοιχη ιστορική περίοδο.

Costas Evangelatos, Memory, acrylic on paper.

Η επιλογή του ιωνικού στοιχείου με τις καμπύλες γραμμές εξυπηρετεί, μάλλον, αποτελεσματικότερα την απόδοση μιας κομψής, αενάως κινούμενης ατμόσφαιρας. Ο καλλιτέχνης υπερβαίνει, με την διάσταση που δίνει σε αυτές τις προσωπογραφίες, την απόδοση ενός μονοδιάστατου υποκειμενισμού και την έμφαση στην ατομικότητα. Απεναντίας, οι υπαινικτικές, γραμμικές προσωπογραφίες του εναγκαλίζουν και δύνανται να εμπεριέξουν ταυτιστικά το πρόσωπο κάθε θεατή με τρόπο που τις καθιστά διαχρονικά ενεργές αλλά και μόνιμα παρούσες, εφόσον δεν απολιθώνονται στους κόλπους ενός σαφώς προσδιορισμένου χώρου.

Πρόκειται για διαυγή πρόσωπα τα οποία διαφαίνονται μέσα από ένα πυκνό πλέγμα συμβόλων ή αφαιρετικών διάσπαρτων μορφών διατηρώντας άρρηκτη συμφυΐα μαζί τους. Είναι πρόσωπα κατασκευασμένα από το υλικό του κόσμου, του αχανούς, και αστείρευτου σε πλούτο σύμπαντος, το οποίο φαίνεται ταυτόχρονα να ενοικούν, ενώ φέρουν μία έκφραση κατάφωρης αρμονίας. Ορισμένες από τις προσωπογραφίες είναι ζωγραφισμένες σε πολύπλευρες επιφάνειες που παραπέμπουν σε θραύσματα και μοιάζουν να έχουν αποσπαστεί από ένα ευρύτερο περιβάλλον.

Costas Evangelatos, The Rose, acrylic on paper.

“Πανσέληνος στον κήπο”
Η ετήσια εκδήλωση “Πανσέληνος στον κήπο” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26 Αυγούστου, ώρα 9μμ, με ποιητική performance και τη συμμετοχή του Χοροθέατρου “Λυδία Λίθος”. Θα παρουσιαστεί στη “Μώβ Σκηνή” από τον χορευτή Κωστή Τσιαμάγκα το ευρηματικό σόλο “Πρόσγειος πτήση”, σε μουσική Κλωντ Ντεμπισί και χορογραφία-σκηνοθεσία της Φένιας Αποστόλου.

INFO
Επισκέψεις- ξεναγήσεις στην έκθεση από τον Κώστα Ευαγγελάτο και συνεργάτες του- κάθε Τετάρτη και Σάββατο από 8:30μμ-10:00μμ.
Διάρκεια έκθεσης από 28 Ιουλίου μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου 2018.
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ
Ι. ΜΕΣΟΛΩΡΑ 7 ΚΑΙ ΒΥΡΩΝΟΣ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ
ΤΗΛ: 26710 28501, 6944621286
Είσοδος Ελεύθερη.

K. Ευαγγελάτος, Κ. Τσιαμάγκας, Πρόσγειος πτήση.

Who is who

Κώστας Ευαγγελάτος, Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Νοέμβριος 1957. Ζωγράφος, μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών, της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Εθνικής Εταιρίας των Ελλήνων Λογοτεχνών, του Κέντρου Μελετών Ιονίου, της Εραλδικής και Γενεαλογικής εταιρίας Ελλάδος κ.α.

Σπουδές: Εικαστικά-θεωρία σύγχρονης τέχνης. University The New School for Social Research, New York. Καθηγητές: Allen David, Pearl Ehrlich. Παράλληλες δραστηριότητες: Λογοτεχνία, θεωρία της Τέχνης, Performance, Γλυπτικές κατασκευές, Φωτογραφία, Ψηφιακές εικόνες.

Κυριότερες Ατομικές εκθέσεις Εσωτερικού

Gallery of the Hellenic American Union, Αθήνα 1981 και 1986. / French Institute of Athens, παρ. Καλαμάτας 1983. / Gallery DADA, Αθήνα 1985, 1987, 1989. / Gallery “F”, Αθήνα 1990. /Art Studio “EST”, 1994, 1995, 2004. / Αίθουσα Τέχνης «Ερμούπολη», Σύρος 1995. / Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, Πάρκο Ελευθερίας , Αθήνα 1999 και 2010. / Artower Agora, Αθήνα 2000. / Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη, Αργοστόλι 2001-2018. / Δημοτική Πινακοθήκη Ιθάκης, Βαθύ 2004. / Χώρος Τέχνης «Αιγόκερως», Αθήνα 2006. / Down Town Art Gallery-A.M, Αθήνα 2007. / Πινακοθήκη Δήμου Κέρκυρας, Κέρκυρα 2010. / Λουτρά «Παράδεισος» Bey Hamam, Θεσσαλονίκη 2010. / Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Δήμος Θεσσαλονίκης 2013. / Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών, Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία, Αθήνα 2016-17. / Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, Δήμος Πειραιά 2016 και 2017.

Εξωτερικού

Writers and books INC, Rochester, Νέα Υόρκη 1984. / Fordham University at Lincoln Center, Νέα Υόρκη 1985. /«Les Fontaines» Centre Culturele, Chantilly, Γαλλία 1988. / Gallery “Opus”, Λευκωσία, 1996. / La Maison de la Grece, Παρίσι 2008 και 2010. / School of Physics and Arstronomy-University of LEEDS, U.K., 2017. / Le Centre de Serves, Παρίσι 2007, 2008, 2012, 2017. Κυριότερες Ομαδικές εκθέσεις: Gallery DADA, Αθήνα 1992. / Αίθουσες Τέχνης «Επίπεδα» 1993. / Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, Πάρκο Ελευθερίας με το Art Studio “EST”, Αθήνα 1993, 1996, 2000. / Χώρος Τέχνης Vicky Dracos, Κολούμπια, 1992. / Art Thessaloniki, Melkart Gallery, Θεσσαλονίκη 2016. / Art Athina, Melkart Gallery, Αθήνα 2017. Κυριότερες Ομαδικές εκθέσεις Εξωτερικού: College Jaques-Cartie-Chauny, Παρίσι 2000. / Μουσείον της Πόλεως της Μόσχας (MOCKBA), 2007. / Akademie Der Kunste, Βερολίνο 2013. / Espace Peugeot, Melkart Gallery, Παρίσι 2016./ LOC’ART PARIS, Galerie Au fil du Canal, Παρίσι 2018.

Βραβεία – Διακρίσεις

Έχει βραβευθεί για τη δράση του από Πολιτιστικούς, Εκπαιδευτικούς, Επιστημονικούς συλλόγους και Ενώσεις καλλιτεχνών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διακρίθηκε με «Μεγάλο Έπαινο» στις διεθνείς εκθέσεις «Winterschool 1994”στη Γλασκώβη της Σκωτίας και «European Echoes” στο Γκετενμπόργκ της Σουηδίας το 1997. Έργα του ανήκουν σε πολλές ιδιωτικές, Δημοτικές και Δημόσιες συλλογές.

www.gisi.gr/evangelatos

 

WIMBLEDON 2018: Σπάνιο ρολόι με την υπογραφή της Μαρτίνα Ναβρατίλοβα

Ο Νίκος Μιχαλόπουλος με τη Μαρτίνα Ναβρατίλοβα, τον ιδιοκτήτη της εταιρείας (δεξιά) και τον διαπιστευμένο Πορτογάλο δημοσιογράφο του Wimbledon για θέματα τένις και ρολoγιών Miquel Seabra

Ένα σπάνιο ρολόι παρουσιάστηκε φέτος στο σημαντικότερο τουρνουά τέννις του κόσμου, το ιστορικό Wimbledon, κλείνοντας μέσα του ένα ολόκληρο κομμάτι της ιστορίας του, ένα ολόκληρο κομμάτι της αθλητικής διαδρομής της αθλήτριας με τις περισσότερες κατακτήσεις του τίτλου στην ιστορία του θεσμού.

Ο λόγος για τη Μαρτίνα Ναβρατίλοβα, το θρύλο του αθλήματος με τον αριθμό ρεκόρ κατακτήσεων σε άντρες και γυναίκες, 9 κατακτήσεις στο απλό και 20 κατακτήσεις συνολικά, σε απλό, διπλό και μεικτό.

Η Ελβετική εταιρεία υψηλής ωρολογοποιίας Avantist, παρουσίασε μια μοναδική σειρά ρολογιών, εξαιρετικά περιορισμένου αριθμού, μια και μιλάμε για μόλις 30 ρολόγια για όλο τον κόσμο, τα οποία κρύβουν μέσα στον μηχανισμό τους ένα κομμάτι των χορδών από τις ρακέτες, με τις οποίες η Μαρτίνα Ναβρατίλοβα νίκησε χαρακτηριστικούς τίτλους Grand Slam στην τεράστια καριέρα της με τους 59 τίτλους Grand Slam σε απλό, διπλό και μεικτό και τους 344 συνολικά τίτλους, ένα ασύλληπτο ρεκόρ για άντρες και γυναίκες για όλες τις εποχές.

Ένα από αυτά τα εξαιρετικά σπάνια ρολόγια ανήκει πλέον στον Έλληνα συγγραφέα και πρωταθλητή του ακοντισμού Νίκο Μιχαλόπουλο, με τον οποίο τη συνδέει μια βαθιά φιλία από την εποχή της φιλανθρωπικής τους ανάβασης στο Κιλιμάντζαρο για τους σκοπούς του μεγαλύτερου αθλητικού και φιλανθρωπικού ιδρύματος στον κόσμο, του Laureus Sport For Good Foundation, που χρησιμοποιεί τον αθλητισμό ως μέσο για θετικές κοινωνικές αλλαγές. Μια τέτοια λοιπόν προσπάθεια τον Δεκέμβριο του 2010 έφερε τους δυο τους κοντά, μια και ο Νίκος Μιχαλόπουλος ήταν ο μοναδικός Έλληνας αθλητής στην ομάδα της θρυλικής τενίστριας, στην προσπάθεια κατάκτησης της κορυφής του υψηλότερου βουνού της Αφρικής, στα 6.000μ. με σκοπό να συγκεντρωθούν χρήματα για τα παιδιά των παραγγουπόλεων του Ναϊρόμπι, παιδιά-θύματα βίας, πολέμου και ασθενειών.

Η ανάβαση εξελίχθηκε σε μια μεγάλη περιπέτεια, που λίγο έλειψε να στοιχίσει τη ζωή της Μαρτίνας Ναβρατίλοβα, η οποία έπαθε πνευμονικό οίδημα λόγω υψομέτρου και που από την άλλη οδήγησε τον Έλληνα αθλητή στην κορυφή του βουνού, αλλά και της όλης προσπάθειας, αφού συγκέντρωσε τα περισσότερα χρήματα απ’ όλους τους αθλητές, που συμμετείχαν από όλο σχεδόν τον κόσμο, για τον συγκεκριμένο σκοπό.

Από τότε μια βαθιά φιλία τους συνδέει και κάθε χρόνο τους φέρνει κοντά σε όλα τα Grand Slam ανά τον κόσμο, από το Αυστραλιανό Όπεν της Μελβούρνης μέχρι το Us Open στη Νέα Υόρκη και από το Rolland Garros στο Παρίσι μέχρι το ιστορικό Wimbledon στο Λονδίνο, όπως ακριβώς έγινε και φέτος, με την ευκαιρία της παρουσίασης του συγκεκριμένου ρολογιού, που σκοπό έχει να υπενθυμίζει σε όποιον το φοράει, μέσα από την ίδια τη συγκλονιστική ιστορία της διάσημης τενίστριας, πως ακόμα και τα μεγαλύτερα όνειρα μπορούν να πραγματοποιηθούν. Μια ιστορία που ξεκίνησε από την κομμουνιστική τότε Τσεχοσλοβακία, από την οποία και αυτομόλησε το 1975, με σκοπό να κυνηγήσει τα όνειρά της στον χώρο του τένις, και συνεχίστηκε φυσικά σε όλο τον κόσμο και για πολλά χρόνια μακριά από την οικογένειά της, για να γράψει τις λαμπρές στιγμές που όλοι γνωρίζουμε.

Σύνθημα του συγγραφέα εδώ και χρόνια το “ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΘΕΛΩ ΜΠΟΡΩ”, που είναι και τίτλος της best selling σειράς βιβλίων του, με εκατοντάδες παρουσιάσεις σε σχολεία όλης της χώρας, αλλά και όπου υπάρχουν Έλληνες στο εξωτερικό, οπότε ίσως δεν θα μπορούσε να υπάρχει πιο κατάλληλο αντικείμενο για να μετράει τον χρόνο του και τις στιγμές του από το συγκεκριμένο ρολόι και μάλιστα ακόμα πιο κατάλληλο από το No.20 των 30 μόλις που κατασκευάστηκαν και το οποίο επιλέχθηκε για τον ίδιο τον συγγραφέα από τον ιδιοκτήτη της εταιρείας Avantist, Keenan Janin, λόγω της ημέρας που γεννήθηκε και που είναι η 20η Απριλίου.

Επόμενη συνάντηση του Νίκου Μιχαλόπουλου και της Μαρτίνας Ναβρατίλοβα, τον Οκτώβριο στη Σιγκαπούρη, όπου με την ευκαιρία των τελικών WTA του παγκόσμιου γυναικείου τένις, θα δοθεί ένα μεγάλο πάρτι για τους κατόχους των σπάνιων αυτών ρολογιών, που συνδέει με τον καλύτερο τρόπο τις αξίες του αθλητισμού με την ποιότητα ενός χειροποίητου ελβετικού μηχανισμού χρόνου.

Georgia Kotretsos: Γλυπτική εγκατάσταση με τίτλο «4 Cents: On Show for 500 Years»

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

H Georgia Kotretsos είναι καλλιτέχνης εικαστικών τεχνών, ερευνήτρια και καθηγήτρια με χειμαρρώδη χαρακτήρα και με σημαντική παρουσία στα εικαστικά δρώμενα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Πρόσφατα παρουσίασε τη νέα εικαστική της έκθεση με τίτλο «4 Cents: On Show for 500 Years», μετά από πρόσκληση του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη στο πλαίσιο του τριήμερου φεστιβάλ blueFest Crete ’18 Culture & Beyond, που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης.

Η εγκατάσταση «4 Cents: On Show for 500 Years» (2018) τόνισε στους θεατές τα προβλήματα της περιβαλλοντικής ρύπανσης και την επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τα πλαστικά απορρίμματα.

Λίγες μέρες μετά, συναντηθήκαμε στο ατελιέ της στη Βάρκιζα, όπου μας υποδέχτηκε πολύ φιλόξενα.

– Georgia, γεννήθηκες στη Θεσσαλονίκη, τα εφηβικά σου χρόνια τα έζησες στη Νότια Αφρική, όπου και σπούδασες εκεί και στο Σικάγο. Έχεις έντονα δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στο εξωτερικό, όπως στην Κωνσταντινούπολη, στο Rabat, στη Sharjah, στο Μόναχο. Πιστεύεις, ότι αυτή η σύνθεση των πολιτισμών έχει επηρεάσει το έργο σου;

Φυσικά, και μόνο θετικά. Συχνά, θεωρώ ότι είμαι προϊόν τριών διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων και τριών πόλεων. Όταν επισκέπτομαι επαγγελματικά μια νέα πόλη, επιχειρώ να την προσεγγίσω επικοινωνιακά. Να δημιουργήσω φιλίες με ανθρώπους εκτός των επαγγελματικών μου πλαισίων. Η διαδικασία από μόνη της, μου είναι οικεία και έχει διαμορφώσει τις παρακάτω πτυχές της δουλείας μου.

α. Μέσα από το έργο μου συνεχώς ερευνώ και επιχειρώ μια νέα τομή και κριτική πάνω στο κατασκεύασμα του “βλέπειν”, μέσω μιας προσέγγισής άναρχης και απελευθερωμένης, ώστε να υπογραμμίσω ότι το “θεωρείν” είναι insitu και αποτελεί μια αδιάρρηκτη σχέση διαδικασίας ανάγνωσης του έργου. Η έρευνα αποτελεί τη βάση της καλλιτεχνικής μου πρακτικής, κατέρχομαι δε υποθετικών προσεγγίσεων στην υποκειμενική ανάγνωση του έργου. Κοινώς, η διαδικασία αυτή, αποτυπώνεται στα έργα μου απενοχοποιημένη από το παραδοσιακό και ιστορικό της πλαίσιο.

β. Επίσης, επιλέγω τα έργα εκείνα που είναι insitu και απαιτούν χρονοβόρες δεσμεύσεις, εμπεριέχουν δε πάντοτε κοινωνική ευαισθησία, που δεν είναι όμως εμφανής από την πρώτη ανάγνωση τους. Σποραδικά, συγκεράζω ηθελημένα διατομεακούς παράγοντες μη συγγενείς με την τέχνη. Αυτή η συνεύρεση είναι μια κινητήρια δύναμη από μόνη της.

γ. Απολαμβάνω τα πνευματικά ταξίδια (mental-holidays).

– Σπούδασες στο “The School of the Art Institute of Chicago (SAIC) και στο “Durban Institute of Technology” στη Νότια Αφρική. Πιστεύεις ότι οι σπουδές, που αφορούν στην τέχνη, δίνουν ώθηση στο έργο του καλλιτέχνη και ποιοι άλλοι παράγοντες συνετέλεσαν στη πολυδιάστατη πρακτική σου;

O τομέας αυτός αποτελείται από μια συγκυρία πραγμάτων. Το πιο πολύτιμο μάθημα, που μπορεί να αποκομίσει κάποιος από την “ακαδημαϊκή” εκπαίδευση είναι η ικανότητα να χτίσει εμπιστοσύνη στις δημιουργικές του αναζητήσεις, και υπευθυνότητα. Το δεύτερο είναι να μην ακινητοποιείται από την κριτική και το τρίτο και πιο σημαντικό είναι να μοιράζεται την χαρά τις επιτυχίας των συγχρόνων του και συνοδοιπόρων του.

Επιστρέφοντας στο πρώτο σκέλος της ερώτησης σου, επιθυμώ να αναφέρω ότι την εμπιστοσύνη μου την ενέπνευσε ο καθηγητή μου Andries Botha στο Durban. Η ακεραιότητα, τo ήθος και ο ακτιβισμός ήταν αδιαμφισβήτητα μεταξύ των καθηγητών της σχολής. Η αέναη αναζήτηση, η δημιουργική διάθεση αποτέλεσαν τις βασικές αρχές τους. Το έτος 1997, 72 φοιτητές ήμασταν οι εισακτέοι στο πρόγραμμα BFA στο Durban Institute of Technology και μόλις 7 αποφοιτήσαμε. Η λήξη του apartheid το 1994 υπήρξε για όλους μας φυτώριο ιδεών, κοινωνικών και καλλιτεχνικών ανακατατάξεων εντός και εκτός της Σχολής.

Τα κείμενα και οι δημοσιεύσεις της Carol Backer αποτέλεσαν τα ερεθίσματα και όξυναν τον εσωτερικό μου διάλογο. Αλλά ο προσωπικός διάλογος μαζί της πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια του μεταπτυχιακού (MFA) μου στο SAIC, όπου και ήταν τότε η πρύτανης του τμήματος. Ο διάλογος αυτός συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Η παρουσία της στην ζωή μου αποτελεί μια συνεχή υπενθύμιση, ότι ο κόσμος της τέχνης είναι μια αρένα, στην οποία οι γυναίκες συμμετέχουν ενεργά και διαμορφώνουν το ευρύτερο καλλιτεχνικό τοπίο.

Με την ανεξάρτητη επιμελήτρια Mary Jane Jacob συνυπήρξαμε στο SAIC από διαφορετική σκοπιά και ως τώρα συνδεόμαστε με ένα συνεχές “debate”. Η προσωπική επαφή μαζί τους, μου έμαθε το μάθημα δυο και τρία, αλλά και άλλα πολλά τα οποία δεν έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την τέχνη, αλλά με τον άνθρωπο και τακτικές που ανοίγουν ορίζοντες για τους ίδιους και τους συνοδοιπόρους τους. Ήταν όμως στο πρόσωπο της Γεωργία Κακούρου-Χρόνη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης της Σπάρτης , που γνώρισα τη δημιουργική “γαλήνη” και διέβλεψα τις προσδοκίες μου, αν τυχόν επέστρεφα στην Ελλάδα. Ένα ταξίδι σε πληρότητα. Ήταν για μένα το ακρογωνιαίο κομμάτι του πάζλ που μου προσφέρθηκε απλόχερα ως δια μαγείας.

Και τέλος, διδάσκοντας Γλυπτική στο DEREE στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος στην Αγ. Παρασκευή, η μάθηση είναι αμφίδρομη και η επαφή με νέους ανθρώπους είναι μια πρόκληση και το αποτέλεσμα πολύτιμο για μένα.

– Ας μιλήσουμε για το τελευταίο σου project, για την γλυπτική εγκατάσταση «4 Cents: On Showfor 500 Years»;

Η σύλληψη της ιδέας ήρθε μέτα από πρόσκληση του Σωτήρη Μπαχτσετζής, επιμελητή του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη, που με προσκάλεσε να προτείνω μια εγκατάσταση ειδικά σχεδιασμένη για τους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου Minos Beach art hotel, στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη.

Η αποστολή του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη είναι να σχεδιάζει, να συντονίζει, να προωθεί και να υλοποιεί προγράμματα και δράσεις που είναι σύμφωνες με το όραμά του και αφορούν στις τέχνες, στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Η ευαισθησία μου για το περιβάλλον με οδήγησε σε αυτήν την ιδέα. Οκτώ εκατομμύρια περίπου τόνοι πλαστικών απορριμμάτων εισέρχονται στους ωκεανούς κάθε χρόνο, ενώ σύμφωνα με τη Greenpeace, το 96% των σκουπιδιών στη Μεσόγειο Θάλασσα είναι πλαστικά.

– Έτσι προέκυψε -από όσο καταλαβαίνω- και ο τίτλος της εγκατάστασης;

Σωστά, το «4 λεπτά» στον τίτλο του έργου αναφέρεται στο λεγόμενο «περιβαλλοντικό τέλος» το οποίο χρεώνεται ανά τεμάχιο πλαστικής σακούλας, ενώ τα «500 έτη» αναφέρονται στον χρόνο που χρειάζεται για να αποσυντεθεί το πλαστικό ακόμα και στην περίπτωση που θα σταματούσε η ρύπανση της θάλασσας, σήμερα.

– Θα ήθελες να αναφερθείς στο μήνυμα που θέλεις να περάσεις στο κοινό με τη συγκεκριμένη εικαστική εγκατάσταση;

Το «4 Cents: On Show for 500 Years» ζητάει να σκεφτούμε τι σημαίνει προσωπική φροντίδα στο πλαίσιο ενός «κοινωνικού συμβολαίου» που προωθεί το αδιαπέραστο, απρόσωπο και εφήμερο. Τι σημαίνει αν, λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ρύπανση, το θαλάσσιο «μουσείο του μέλλοντος» θα αποτελείται από τα απορρίμματα που δεν ανήκουν σε κανέναν αλλά σε όλους μας. Με τον τρόπο αυτό διερευνώ τη σχέση με τον υλικό μας πολιτισμό γενικά, καθώς και τη θέση της γλυπτικής σήμερα.

Γενικά με το έργο μου, προσπαθώ να έχω κριτική στάση απέναντι στο συμβατικό χαρακτήρα της διαδικασίας της θέασης. Πιστεύω ότι το να βλέπει κανείς ένα έργο τέχνης εξαρτάται από τη προσωπική του θέση.

Απώτερος στόχος μου είναι η χειραφέτηση του θεατή. Μελετώ, προτείνω και εφαρμόζω αυτό που ονομάζω απελευθερωτικές και αναρχικές προσεγγίσεις για το πώς θα μπορούσαμε να δούμε εναλλακτικά την τέχνη. Αυτό αποτελεί πηγή γνώσης που δεν μπορεί να βρει κανείς σε ακαδημαϊκά συστήματα σκέψης.

Όπως ανέφερα και σε πρόσφατη συνέντευξη μου στη Huffington post, θα ήθελα να ενθαρρύνω θεωρητικές προσεγγίσεις σχετικά με το τι είναι γνώση και πώς μπορεί να παραχθεί η γνώση της τέχνης. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ένα σημαντικό σημείο αναφοράς του έργου μου είναι η θεσμική κριτική, δηλαδή η διασύνδεση των δρώντων του κόσμου της τέχνης με τους μηχανισμούς διάδοσης και υποδοχής της τέχνης όπως ιδιωτικά ή δημόσια μουσεία και συλλογές.

Επιπλέον, ενδιαφέρομαι ιδιαιτέρως για τις πρακτικές τέχνης στις οποίες εμπλέκεται η κοινωνία, αν και η θέση μου πάνω σε αυτό το ζήτημα είναι μάλλον η κοινωνική αποδοχή και όχι η ευρέως διαδεδομένη στρατηγική υπεράσπισης της κοινωνικής αλλαγής.

-Θα ήθελες να μας δώσεις μια περιγραφή της εγκατάστασης;

Η εγκατάσταση παραπέμπει σε περιβαλλοντικά θέματα που αποτελούν πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας. Συνδέει περιβαλλοντικά ζητήματα με τις καθημερινές συνήθειές μας και την έννοια του υλικού πολιτισμού.

Το έργο αποτελείται από 21 πλαστικές σακούλες οι οποίες είναι τοποθετημένες πάνω σε βράχια μέσα και δίπλα στη θάλασσα.

Με τη χρήση υγρού γυαλιού, υαλοβάμβακα και ρητίνης, οι σακούλες μετατράπηκαν σε συμπαγή αντικείμενα που στη συνέχεια περνούν από μια διαδικασία γαλβανοπλαστικής χαλκού, βαφής και στιλβώματος με μαύρο βερνίκι. Τα μαύρα αντικείμενα σε σχήμα πλαστικής σακούλας τοποθετούνται σε συγκεκριμένο μέρος στην βραχώδη παραλία του ξενοδοχείου και προσομοιάζουν έτσι με απορρίμματα από πλαστικές σακούλες στην παραλία. Ενδιαφέρον στοιχείο της εγκατάστασης είναι ότι τα αντικείμενα τείνουν να εμφανίζονται και να εξαφανίζονται καθώς αλλάζει το φως.

-Με την ευκαιρία της εγκατάστασης του έργου, οργανώσατε επίσης μια δράση καθαρισμού στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου. Ιδιαίτερα σημαντική δράση!

-Στο πλαίσιο της έκθεσης, η εθελοντική ομάδα We Dive We Clean, δηλαδή ο Χρύσανθος Χόρμπας, ο Ανδρέας Ζούγκλης και ο Δημήτρης Μπολοβίνος, για να απομακρύνουμε ξένα και ρυπογόνα αντικείμενα που βλάπτουν τη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα από το λιμάνι του Αγίου Νικολάου, σε συνεργασία με το Pelagos Dive Centre, τον Στέφανο Μπάνη και τον Πέτρο Σταυράκη που βρίσκεται κοντά στο ξενοδοχείο Minos Beach art hotel. Η ομάδα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε 131 εθελοντικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα απομάκρυνε τα τελευταία πέντε χρόνια 41 συνολικά τόνους στερεών αποβλήτων.

στόχος της ομάδας We Dive We Clean είναι να αλλάξει την νοοτροπία μέσω της εκπαίδευσης, καλλιεργώντας την περιβαλλοντική συνείδηση που μπορεί να συμβάλει προς ένα καθαρό περιβάλλον

-Ποιός ήταν ο στόχος σας;

-Ο στόχος της ομάδας είναι να αλλάξει την νοοτροπία μέσω της εκπαίδευσης, καλλιεργώντας την περιβαλλοντική συνείδηση που μπορεί να συμβάλει προς ένα καθαρό περιβάλλον. Η δράση της ομάδας εμφανίζεται στο πλαίσιο της έκθεσης, σε μια προσπάθεια να κοιτάξουμε πέρα από τον καλλιτεχνικό συμβολισμό του έργου «4 Cents: On Show for 500 Years».

– Ελπίζουμε το έργο σας να ευασθητοποιήσει όλους μας και να είμαστε όλοι πιο προσεκτικοί με τη ρύπανση του περιβάλλοντος.

Το ελπίζω και γω γιατί η συνεχιζόμενη ρύπανση θα καταστήσει τον υδάτινο κόσμο, «θαλάσσιο μουσείο του μέλλοντος» και θα αποτελείται από τα απορρίμματα που δεν ανήκουν σε κανέναν αλλά σε όλους μας.

* Ευχαριστούμε το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη και την εικαστικό, Georgia Kotretsos για τα video και το φωτογραφικό υλικό

“Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες” του Νίκου Πονηρού

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, «Σύρος Πολιτισμός 2018», υπό την αιγίδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, πραγματοποιείται η έκθεση μικτής τεχνικής του Νικόλαου Πονηρού με θέμα ΝΑΥΑΓΙΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ, από τις 21 έως τις 31 Ιουλίου 2018, στην Αίθουσα Τέχνης «Γ.&Ε. Βάτη».

Η νέα δουλειά του Ν. Πονηρού με τίτλο: «Ναυάγια στις Ελληνικές θάλασσες», αποτελείται από 21 έργα, στα οποία αποτυπώνει με ρεαλισμό την τραγική ηρεμία μετά τον ορυμαγδό ενός ναυαγίου και το αποτέλεσμα της «απώλειας». Τα υλικά με τα οποία συνθέτει τα έργα του είναι το ξύλο, τα μέταλλα , η σκουριά και τα αγκαλιάζει με το γυαλί. Δημιουργεί το υγρό στοιχείο, τη θάλασσα, όπου κείτονται τα ναυάγια, με ιδιαίτερη φροντίδα και χαρίζει την αυθεντικότητα του φυσικού περιβάλλοντος έτσι ώστε, παρατηρώντας τα έργα, να έχει κανείς την αίσθηση ότι με κάποιο τρόπο βλέπει ένα ναυάγιο εκ του φυσικού! Ναυάγια βυθισμένα μέσα στις ελληνικές θάλασσες και άλλα προσαραγμένα, εγκαταλειμμένα, συχνά κάποια πολύ κοντά στις δραστηριότητες της ανθρώπινης καθημερινότητας, επισημαίνουν με την ιδιαίτερα εύγλωττη σιωπή τους, την δύναμη των στοιχείων της φύσης που συνάντησαν στο ταξίδι τους ή την ανθρώπινη απερισκεψία της στιγμής.

INFO

Εγκαίνια: Σάββατο 21 Ιουλίου 2018 και ώρα 20:45

Ώρες Λειτουργίας: 11:00-14:00 & 19:00-22:00

Ποίηση: Σημαίες μεσίστιες

Γράφει ο Άγγελος Δ. Κανιούρας

Το ποίημα αυτό το έγραψα στις μεγάλες στιγμές στην πλατεία Συντάγματος. Είχα κληθεί από τους εθελοντές γιατρούς του κόσμου να βοηθήσω στο φαρμακείο στο υπόγειο του Μετρό. Χωρίς δεύτερη σκέψη βρέθηκα κοντά τους και με άλλους οκτώ ανώνυμους συναδέλφους οργανώσαμε το φαρμακείο. Εκατοντάδες οι τραυματίες. Κανένα έλεος! Καμία ανακωχή! Μάχες σώμα με σώμα! Κι όλοι αυτοί ήταν οι διπλανοί μας άνθρωποι που συναντάμε κάθε μέρα! Δεν άντεχα όσα είδαν τα μάτια μου! Όταν το πρωί έφτασα στο σπίτι η οικογένειά μου με ρώτησε που ήμουνα. Είχα μέσα μου μεγάλο πόνο και πίκρα. Δεν ήξερα τι να τους απαντήσω. Κλείστηκα στο δωμάτιο κι έγραψα για την στιγμή αυτή της πατρίδα μας. Δεν τους το έδωσα ποτέ να διαβάσουν αυτήν τη απάντησή μου.

Σημαίες μεσίστιες
Ποιοι φεύγουν;
Άλλοι χαίρονται, άλλοι θρηνούνε, άλλοι θεριεύουν
άλλοι πάλι κάτω τσουβαλιάζονται
με μια έντονη θλίψη στα σκοτεινά τους μάτια.
Είναι βαριά η στιγμή, ασήκωτη
και η πεσμένη καρέκλα στάθηκε πρόχειρα.
Κλείσανε τα περάσματα…
Οι φωνές που φτάνανε από παντού
σώπασαν σαν τα ακούρδιστα ρολόγια.
Που είναι οι αγώνες;
Στα υγρά τους χείλη
τα ερειπωμένα αστέρια
ξεβάψανε την μορφή τους.
Μοιάζει στρόγγυλη η πόλη
και τα κοπάδια των λύκων κάνουν γιουρούσι στο πλήθος.
Όλες οι στιγμές αμπαρώθηκαν
σ΄ ένα απαρηγόρητο άστρο
που σκέπασε τις κυψέλες της γλύκας.

Σημαίες μεσίστιες
Δίπλα στο ποτάμι
τα ποτήρια μεγαλώνουν την ζωγραφιά.
Εδώ, την ημέρα με γάντζους κρατούν.
Στο φόρεμά της ένα ήρεμο χαμόγελο
ξεδιαλύνει τις καπνισμένες πέτρες της ενοχής.
Μας συνθλίβει το κατρακύλισμα.
Στη θάλασσα μακριά
αρχαίοι ναυτικοί μας παλεύουν.
Άγνωστη λέξη η αναβολή…
Τρέμει μέσα στο κάματο η υπόσχεση.
Αφουγκράζεται σαν τα πουλιά την άνοιξη.
Όλα έρωτας, θάνατος και λυχνία που καίει
στο μονόκλωνο φυτίλι της.
Ωστόσο, κανείς δεν ακούει.
Κανείς δεν μιλάει.
Κανείς δεν αντιστέκεται…
Κανείς δεν μπορεί να πετάξει,
oύτε τα σπουργίτια που κλώσησαν το θαύμα της Νιόβης.

Σημαίες μεσίστιες
Ποιοι φεύγουν κι είναι η ώρα θαμπή;
Ο ένας πνίγει τον άλλον.
Κουβαλώντας λίγη ανάσα ακόμα
την κρύβει σε εκείνο το μακρινό, το άγνωστο.
Εκεί όλα θα μπορούσαν να μην υπάρχουν
σαν τους ανένδοτους αγώνες με τους αφανείς ήρωες.
Εκεί το άλλο πλευρό μας δεν μας μοιάζει
και γινόμαστε μεγάλοι
σαν τα ταξίδια που δεν τελειώνουν ποτέ.
Η απέραντη πάθησή μας, κατοικεί μέσα μας.
Η χρυσή κορνίζα, δίπλα στον μυστικό μας καθρέφτη, μας μοιάζει.
Το παλιωμένο καθαίρεσαν οι ποιητές.
Το άγριο ταριχεύτηκε.
Τώρα την σκόνη περιγράφουμε σαν δροσιά
και το ιερό σαν σκοτάδι στο δείλι.
Ο τοίχος ψηλά κρέμεται.
Αβασίλευτη η σκέψη κάτω καλπάζοντας σπαράζει.
Ολόκληρο φως σαν χέλι γλιστρά.
Τίποτα δεν θυμάμαι.
Τίποτα δεν τους θυμίζω.
Σημαίες μεσίστιες.
Ποιος φεύγει;
Όλα τα σύννεφα είναι βουβά.
Η πεταλούδα πήρε στους ώμους το πιο βαρύ φορτίο
και το ακούμπησε πάνω στο λόφο.
Τι ήρεμο μοιάζει καθώς το κοιτάς!
Όπως η μπόρα πριν ξεσπάσει αφουγκράζεται,
διαγράφει την διαδρομή
κι ύστερα ξεχύνεται καταπάνω μας.
Το προνόμιο της τύψης μυρίζει θάνατο.
Μακρύ το δοξάρι
κι η έγνοια του θερισμού αυγαταίνει,
το καλοκαίρι στα γαλάζια βουνά χτυπιέται αλύπητα.
Οι κορμοί σωριάζονται σαν σοδειά μες στ΄ αλώνια
σαν θημωνιές στους κρουνούς του Αυγούστου,
σαν σταφύλια στα ποτήρια της φωτιάς,
σαν πανσέληνος δίχως φως στα ξάστερα βράδια.
Στα υπόγεια αναστενάζουν οι βοές.
Σαν πόνος διψούν.
Τι αγκάλιασα;
Τι φίλησα;
Τι ολόφωτο μυστικό αμπάρωσα;
Με το παμπάλαιο κλειδί της τέρψης ποιον ξεγέλασα
κι υποδουλώθηκα σαν το βαρίδι στην ανυπαρξία μου;
Χωρίς να αφήσω διέξοδο
διέλυσα το αδάκρυτο ρήγμα.
Μονάχα οι άγγελοι απόμειναν να σημαδεύουν στους δρόμους τ΄
αστέρια.
Μονάχα η φλόγα τους, να μυρίζει θειάφι και να εμποδίζει το κακό.
Μονάχα το αλάτι να πασπαλίζει την πληγή,
να γιατρεύει τον πόνο και να εμποδίζει το σάπισμα.
Ότι βαφτίστηκε περήφανο, αντιστέκεται.

Σημαίες μεσίστιες
Κανένας δεν φεύγει
Όλοι προσμένουν σαν τα λουλούδια την άνοιξη.
Όλοι, ακόμα και τα μυρμήγκια που μαυρίζουν στον δρόμο του
ήλιου.
Όλοι προσμένουν σαν τον καπνό στην Ιθάκη.
Η μητέρα γη, το υνί,
το πηγάδι τη βροχή,
οι αρμαθιές των αγώνων, τα προσήλια του ονείρου,
τα κρασοπούλια, οι στοχαστές, οι ποιητές,
τα σπίτια τα αδειανά…
Τι όμορφη μέρα!
Σαν την λαμπρή σε γιορτάζουν…
Τι κι αν έσβησαν όλα στο χθες
οι σημαίες μεσίστιες μένουν
κι απάνω η μυθική απεραντοσύνη του Αχιλλέα με την πτέρνα τη
τρωτή να θυμίζουν
την κληρονομιά μας την θνητή.

Ά.Δ.Κ.
Σύνταγμα

 

Μαρία Φραγκουδάκη: “Όταν το σεντόνι γεννά συναίσθημα”

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η Μαρία Φραγκουδάκη είναι μια εικαστικός που εντυπωσιάζει τόσο με τη δουλειά της, όσο και με τα installations που επινοείται. Έπειτα από το πρωτοφανές δρώμενο «Bed Sheets – Ο Δυϊσμός της Ελευθερίας» («The Duality of Freedom») που πραγματοποίησε το 2017 στην πλατεία Συντάγματος, η διεθνής εικαστικός παρουσίασε την ατομική της έκθεση με τίτλο «BedSheets με εξαιρετική επιτυχία στη «S.G. Art Gallery» στον Λυκαβηττό.

Η καλλιτέχνις ήρθε από τη Νέα Υόρκη στην Ελλάδα για να διεγείρει το ελληνικό κοινό με μια σειρά γλυπτών – καμβάδων, τρισδιάστατης μορφής, όπου το σεντόνι παίρνει τη μορφή συναισθήματος. Η κίνηση του υφάσματος παγώνει και ο θεατής «ξαπλώνει» σε διαφορετικούς τύπους κρεβατιών, ανθρώπινων επαφών, εμπειριών.

– Μαρία, το καλλιτεχνικό σου ταλέντο ήταν εμφανές από την παιδική σου ηλικία ή αυτό προέκυψε στην πορεία; Ήθελες από μικρή να ασχοληθείς με τη ζωγραφική και την τέχνη γενικότερα;

Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα ζωγράφιζα. Τότε δεν είχα τη ζωγραφική σαν σκοπό ζωής. Ήταν μια ασυνείδητη ανάγκη μου να εκφραστώ μ’ αυτόν τον τρόπο.

Στο σχολείο συμμετείχα στους σχολικούς διαγωνισμούς ζωγραφικής με τον παιδικό και εφηβικό ενθουσιασμό, που διακρίνει αυτήν την ηλικία. Στη συνέχεια, αντιλήφτηκα ότι η περιέργεια είναι αυτή που με οδηγεί. Ήθελα πάντα να καταφέρω να συνταιριάξω αταίριαστα υλικά. Θέλοντας να το επιτύχω αυτό με επαγγελματισμό, σκέφτηκα ότι οι γνώσεις στη χημεία ήταν απαραίτητες. Οι καθηγητές μου, για παράδειγμα, με συμβούλευαν ότι πρέπει να αποφεύγεται η ανάμειξη λαδιού με ακρυλικό. Εγώ, όμως, αυτό ήθελα να το καταρρίψω και να δημιουργήσω κάτι δικό μου. Ήθελα πάντα να χρησιμοποιώ τις κατάλληλες κόλλες και να ταιριάζω τα αταίριαστα από αγάπη στην τέχνη.

– Μίλησέ μας για την τεχνοτροπία των έργων σου και τα υλικά που χρησιμοποιείς;

Όταν ξεκίνησα να δουλεύω έδινα έμφαση κυρίως στο χρώμα. Δυνατές πινελιές αποτύπωναν στιγμιότυπα έντασης. Όμως, αυτό εξελισσόταν σιγά – σιγά όσο εξελισσόμουν και εγώ σαν καλλιτέχνις. Σημαντικό ρόλο έπαιζε πάντα αυτός με τον οποίο δούλευα. Πιστεύω ότι η δουλειά και η εξέλιξη κυριαρχεί, ενώ η τεχνοτροπία ακολουθεί. Ξεκίνησα αρχικά να δουλεύω σε δύο διαστάσεις και μετά πέρασα στις τρεις και στη συνέχεια στο γλυπτό. Η performance ήταν η εξέλιξη όλων αυτών.

Σημειώνω βέβαια ότι η εξέλιξη δεν αποκλείει την επιστροφή στο χρώμα. Χρησιμοποιώ διάφορα υλικά, όπως λάστιχο, γύψο, bubble wrap κ.λ.π. Επιθυμώ να ανατρέπω καταστάσεις. Συνήθως, με το wrap τυλίγουμε κάτι πολύτιμο. Στη δουλειά μου το wrap είναι το πολύτιμο και παίζει βασικό ρόλο. Σ’ αυτή την έκθεση επέλεξα να χρησιμοποιήσω κύριο υλικό, το σεντόνι, που παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Κρύβουν το ανθρώπινο σώμα σε μια στιγμή ελευθερίας, στον ύπνο. Τυλίγει το σώμα, εμπνέει, σχηματίζει, προστατεύει, αποκαλύπτει.

– Από ποιους καλλιτέχνες έχεις δεχτεί επιρροή;

Συνεργάστηκα και επηρεάστηκα αισθητά από τον master printer του Άντι Γουόρχολ, τον Ντόναλντ Σέρινταν. Ο Μιρό ήταν η πρώτη μου επιρροή. Έχω επηρεαστεί από τον Ρίχτερ στον φωτορεαλισμό και από τον αυτοκαταστροφικό Ζαν Μισέλ Μπασκιά. Με τον Μπασκιά ασχολήθηκα πιο πολύ στη Νέα Υόρκη, επειδή περνούσα κάθε μέρα έξω από το στούντιό του. Είχε και αυτός μέντορα τον Άντι Γουόρχολ . Επίσης, ο Λετονός ονειρικός ζωγράφος Μαρκ Ρόθκο με έχει επηρεάσει. Ανήκε στο ρεύμα αφηρημένης εξπρεσιονιστικής ζωγραφικής και έχει προκαλέσει σε μένα ερεθίσματα.

Ξεχωρίζω επίσης, τη Γερμανίδα Eva Hesse για την εξαιρετική μινιμαλιστική της προσέγγιση, τον θρύλο της αμερικανικής μεταπολεμικής avantgarde, Robert Rauschenber για την εναλλαγή των υλικών. Δεν μου αρέσει να μιμούμαι. Απλά και αβίαστα, μετά από μελέτη και επαφή με τη δουλειά καταξιωμένων καλλιτεχνών, βγαίνουν ερεθίσματα. Ίσως στη δουλειά μου η επιρροή αυτή να μη φαίνεται ξεκάθαρα, απλά την νιώθω και την εκφράζω.

“Επηρεασμένη από τη φιλοσοφία του Πλάτωνα εξετάζω τις δΥο έννοιες της ελευθερίας: αυτό που υφίσταται και εκείνο που φαίνεται”

– Συνεργάστηκες με τον master printer του Άντι Γουόρχολ, τον Ντόναλντ Σέρινταν. Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας την εμπειρία σου;

Συνεργάστηκα και θαύμασα τον Ντόναλντ Σέρινταν, που έκανε όλα τα prints του Γουόρχολ. Δουλέψαμε μαζί στο sliks print printing. Όταν τον γνώρισα στο πανεπιστήμιο, δεν ήξερα καν ποιος ήταν. Με κέρδισε η προσωπικότητά του. Εντελώς αντίθετος με τον Άντι Γουόρχολ, χαμηλών τόνων, έξυπνος, ο ιθύνων νους και παρ’ όλα αυτά καθόλου αλαζονικός. Τον εκτίμησα και τον πίστεψα. Πραγματικά σπουδαίος! Τον θεωρώ μια προσωπικότητα μοναδική, που είχε μεγάλη επιρροή σε μένα. Με βοήθησε πολύ στην εξέλιξη μου. Από το εντελώς abstract κομμάτι με έμφαση στο χρώμα, με βοήθησε ουσιαστικά να περάσω σε υλικά, όπως η φωτογραφία, το κολάζ.

– Η έκθεση που παρουσίασες στη «S.G. Art Gallery» είχε τίτλο «BedSheets» και την επιμελήθηκε η Ειρήνη Δημητρακοπούλου. Τι επιθυμείς να εκφράσεις με αυτές τιςδημιουργίες σου;

Επηρεασμένη από τη φιλοσοφία του Πλάτωνα εξετάζω τις δύο έννοιες της ελευθερίας: αυτό που υφίσταται και εκείνο που φαίνεται. Με απασχολεί το συνειδητό και το υποσυνείδητο, το θετικό και το αρνητικό και αφήνω την τελική κρίση σε σας!

 

* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «axianews»

 

Η “Παραλογή” του Χρήστου Μποκόρου με θέα το Λιβυκό πέλαγος…

Η Πινακοθήκη Βιάννου «Σάββας Πετράκης» στον Κερατόκαμπο του Δήμου Βιάννου με μεγάλη υπερηφάνεια ανακοινώνει πως εγκαινιάζει την καινούργια της περίοδο στις 21 Ιουλίου 2018 με μια έκθεση σημαντική για την περιοχή και για ολόκληρη την Κρήτη.
Ο ζωγράφος Χρήστος Μποκόρος, ένας από τους σπουδαίους ζωγράφους που έχουν χαρακτηρίσει τη σύγχρονη ελληνική ζωγραφική, εκθέτει μια επιλογή από τα έργα του με τον τίτλο «Παραλογή». Έργα με λιτότητα που δεν παραπέμπει καθόλου σε κάποια μοναστική ολιγάρκεια αλλά στην ελάχιστη προσφορά που αρκεί για τη φιλοξενία, για τη σύναψη ενός δεσμού, για τη δημιουργία μιας κοινότητας. Τα έργα του Μποκόρου είναι έργα μιας συνάθροισης που κατασκευάζεται αποκλειστικά με τα υλικά της ζωγραφικής αλλά βυθίζονται βαθιά στην ιστορία και τις ιστορίες, στον αφηγηματικό κόσμο της μνήμης και των ονείρων. Είναι μια ζωγραφική που έχει τον χαρακτήρα «Παραλογής», μιας ιστορίας δηλαδή που μοιραζόμαστε όλοι.

“Ασώματο χέρι”, 2005, λάδι σε ξύλο, 35×100 εκ.

Η «Παραλογή» του Χρήστου Μποκόρου τιμά έτσι μια Πινακοθήκη στην εσχατιά της Κρήτης και της Ελλάδας που έχει φτιαχτεί και ζει με αυτοθυσία και προσφορά που αναβλύζει από την ίδια την κοινότητα. Δημιουργία του αείμνηστου Σάββα Πετράκη με έργα που έχουν συλλεχθεί από προσωπικές δωρεές των ίδιων των καλλιτεχνών, με την έκθεση «Παραλογή» ξεκινά έναν καινούργιο δυναμικό και εμπλουτισμένο κύκλο.

Με την αφορμή της έκθεσης του Χρήστου Μποκόρου θα επανεκτεθεί μέρος της μόνιμης συλλογής της Πινακοθήκης.

“Έαρ συντετριμμμένο”, 2011, λάδι σε πανί και ξύλο, 48×200 εκ.

Η έκθεση «Παραλογή» του Χρήστου Μποκόρου διοργανώνεται από το Σωματείο Φίλων της Πινακοθήκης Βιάννου «Σάββας Πετράκης» και τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Βίγλα» με τη συνδιοργάνωση του Δήμου Βιάννου, της Περιφέρειας Κρήτης και της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου. Εντάσσεται στο φεστιβάλ «Τέχνες του Νότου 2018», που διοργανώνουν ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Η Βίγλα» και το Σωματείο Φίλων της πινακοθήκης Βιάννου κάθε καλοκαίρι στον Κερατόκαμπο.

Την επιμέλεια και των δύο εκθέσεων έχει ο Θεόφιλος Τραμπούλης.

“Κεράσια”, 2018, λάδι σε πανί και ξύλο, 21×131 εκ.

Η έκθεση ζωγραφικής του Χρήστου Μποκόρου τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Χορηγός επικοινωνίας: ΕΡΤ

Χορηγοί: Minoan Lines, Elounda Gulf Villas, Zaros, SM Xαλκιαδάκης, Πνευματικό κέντρο Άνω Βιάννου «Περικλής Βλαχάκης».

 

INFO

Εγκαίνια έκθεσης 21 Ιουλίου, 20:00, όπου θα πραγματοποιηθεί συναυλία με τον Ρος Ντέιλυ.

Διάρκεια έκθεσης: 21 Ιουλίου-30 Σεπτεμβρίου

Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινές 10-12π.μ. και 6-9μ.μ. | Σαββατοκύριακα 10-1π.μ. και 6-9 μ.μ.

 

Καλοκαιρινές προτάσεις για θέατρο, μουσική και κινηματογράφο

Το "artviews" επιλέγει και προτείνει τα κορυφαία θεάματα της εβδομάδας

Επιμέλεια: Χριστίνα Πραβιτσιώτη

Νέα εβδομάδα ξεκινά με καλοκαιρινή διάθεση! Γι’αυτό εμείς είμαστε εδώ από το “artviews” με νέες δροσερές θεατρικές, μουσικές και κινηματογραφικές προτάσεις.

Και μην ξεχνάτε…Περιμένουμε τις εντυπώσεις σας στο fb: https://www.facebook.com/rtvs/

 

ΘΕΑΤΡΟ-ΧΟΡΟΣ

«Το Φιντανάκι»

Οι πρωταγωνιστές της παράστασης “Το Φιντανάκι”

Το ερωτικό δράμα, «Το Φιντανάκι» του Παντελή Χορν, σε σκηνοθεσία Ευτυχίας Αργυροπούλου, που εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς παίρνει παράταση έως την Τρίτη 17 Ιουλίου, για λίγες ακόμη παραστάσεις στην αυλή του Θεάτρου «Χυτήριο». Ένα έργο διαχρονικό γεμάτο εικόνες από τα παλιά, αλλά και ομοιότητες με την ηθική παρακμή και τα διλήμματα του σήμερα.

Παίζουν: Μαρία Αντουλινάκη, Ευτυχία Αργυροπούλου, Μάνος Γερωνυμάκης, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Παναγιώτης Καρμάτης, Κωνσταντίνος Νιάρχος, Αγγελική Παρδαλίδου

INFO:

Θέατρο ΧΥΤΗΡΙΟ, Ιερά Οδός 44, ΓΚΑΖΙ

τηλ. 210 3412313 | www.chytirio.gr

Δευτέρα 16 & Τρίτη 17 Ιουλίου

Στις 20:00

 

«Η Ηλέκτρα» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο Θέατρο Ρεματιάς

Οι πρωταγωνιστές της παράστασης “Ηλέκτρα”

Η “Ηλέκτρα” του Ευριπίδη παρουσιάζεται στο Θέατρο Ρεματιάς, στο πλαίσιο της καλοκαιρινής περιοδείας της. Ο Θέμης Μουμουλίδης σκηνοθετεί το έργο χαρακτηρίζοντάς το ως ένα «λυρικό θρίλερ», με σύγχρονη προσέγγιση πάνω στην σκηνική ανάγνωση της τραγωδίας, επιχειρώντας να εξελίξει την φόρμα, που ξεκίνησε με τις δύο προηγούμενες τραγωδίες , Ιφιγένεια και Αντιγόνη.

Παίζουν: Νίκος Κουρής, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Γιάννης Νταλιάνης, Νίκος Αρβανίτης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Ελένη Ζαραφίδου, Δανάη Επιθυμιάδη, Παναγιώτης Εξαρχέας κ.ά.

INFO:

Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς, Προφήτου Ηλία 65, Πολύδροσο Χαλανδρίου

Από 16/07/2018 έως 17/07/2018

Στις 21.00

Πληροφορίες / Κρατήσεις: www.theatrorematias.gr

 

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Παύλος Παυλίδης για δύο καλοκαιρινές βραδιές στο Gazarte

Ο Παύλος Παυλίδης

Ο Παύλος Παυλίδης μας περιμένει και φέτος στο roof stage του Gazarte για δύο Τετάρτες στις 18 & 25 Ιουλίου. Θα είμαστε εκεί, για να απολαύσουμε κομμάτια πολυτραγουδισμένα και άλλα που δεν έχουν ακουστεί πολύ, ειδικά στημένα για το Gazarte!

INFO:

Gazarte Roof Stage, Βουτάδων 34, Γκάζι

Στις 18/07/2018 και 25/07/2018

Στις 22.00

Πληροφορίες / Κρατήσεις: gazarte.gr

 

Ο Μίλτος Πασχαλίδης στο Άλσος Βεΐκου

Ο Μίλτος Πασχαλίδης

Μετά από έναν sold out χειμώνα στο Σταυρό του Νότου, και με τη νέα του κυκλοφορία, τον δίσκο «Τραγούδια Που Ζούνε Λαθραία», ο Μίλτος Πασχαλίδης περιοδεύει το καλοκαίρι στην Ελλάδα. Ραντεβού στο Γαλάτσι, την Πέμπτη 19 Ιουλίου σε μια μαγευτική συναυλία!

INFO:

Άλσος Βεΐκου, Λεωφόρος Βεΐκου, Γαλάτσι

Στις 19/07/2018

Στις 21.00

Πληροφορίες / Κρατήσεις: www.galatsi.gov.gr

Είσοδος Ελεύθερη

 

Ο βιολονίστας Nigel Kennedy για μία συναυλία στο Ηρώδειο

Nigel Kennedy

Σε μία μοναδική συναυλία στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού την Τρίτη 17 Ιουλίου, ο κορυφαίος βιολονίστας Nigel Kennedy θα ερμηνεύσει έργα του J. S. Bach, αλλά και σπουδαίες τζαζ συνθέσεις του George Gershwin, χαρίζοντας στο κοινό του μία φαντασμαγορική καλοκαιρινή βραδιά κάτω από την Ακρόπολη.

Να είστε όλοι εκεί!

INFO:

Ηρώδειο, Πεζόδρομος Δ. Αρεοπαγίτου, Αθήνα

Στις 17/07/2018

Πληροφορίες / Κρατήσεις: www.greekfestival.gr

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Βάλε τη Γιαγιά στο Ψυγείο», των Τζιανκάρλο Φοντάνα και Τζουζέπε Τ. Στάζι

Από την ταινία “Βάλε τη γιαγιά στο ψυγείο”

Η ταινία “Βάλε τη Γιαγιά στο Ψυγείο”, των Τζιανκάρλο Φοντάνα και Τζουζέπε Τ. Στάζι, κυκλοφόρησε στις 12 Ιουλίου από την Odeon και θα προβάλλεται έως 25 Ιουλίου.

Υπόθεση

Είναι αποδεκτό να κλέβουμε το κράτος όταν νιώθουμε ότι μας κλέβει κι εκείνο; Αυτό είναι το δίλλημα που αντιμετωπίζει η Κλαούντια, μια νεαρή συντηρήτρια αρχαιοτήτων, που καταφέρνει να τα βγάζει πέρα χάρη στη σύνταξη της γιαγιάς της, καθώς η αρμόδια δημόσια υπηρεσία καθυστερεί να την πληρώσει. Όταν η γιαγιά της ξαφνικά εγκαταλείπει τον μάταιο τούτο κόσμο, η χρεοκοπία της χτυπάει την πόρτα, οπότε η Κλαούντια, με τη βοήθεια του προσωπικού της, «παγώνει» τη γιαγιά προκειμένου να συνεχίσει να εισπράττει τη σύνταξή της, μέχρις ότου το κράτος της καταβάλει αυτά που της οφείλει. Όταν η λύση για όλα τα προβλήματα της Κλαούντια αρχίζει να αχνοφαίνεται, ο Σιμόνε Ρέτσια, αξιωματικός της αστυνομίας οικονομικού εγκλήματος, την ερωτεύεται παράφορα. Κάπου ανάμεσα σε έξυπνες παρανοήσεις, μεταμφιέσεις και παρεξηγήσεις, η ιδιαίτερη απάτη της Κλαούντια θα αρχίσει να «λιώνει» κάθε λεπτό που περνάει σαν μια γιαγιά που ξεπαγώνει στον ήλιο.

Πρωταγωνιστούν: Φάμπιο Ντε Λουίτζι, Μίριαμ Λεόνε, Λουτσία Οκόνε, Μαρίνα Ρόκο, Φραντσέσκο Ντι Λέβα, Σούζι Λάουντε, Κάρλο Ντε Ρουτζιέρι, Μαουρίτσιο, Λομπάρντι, Έρος Πάνι, Μπάρμπαρα Μπουσέ.

 

«Ουρανοξύστης», του Ρόουσον Μάρσαλ Θάρμπερ

Από την ταινία “Ουρανοξύστης”

Η ταινία “Ουρανοξύστης”, του Ρόουσον Μάρσαλ Θάρμπερ, κυκλοφόρησε στις 12 Ιουλίου από την UIP και θα προβάλλεται έως τις 25 Ιουλίου.

Υπόθεση

Ο Ντουέιν Τζόνσον πρωταγωνιστεί στην ταινία της Legendary «Ουρανοξύστης» στο ρόλο του Γουίλ Σόγιερ, πρώην επικεφαλής της Ομάδας Διάσωσης Ομήρων του FBI και βετεράνου πολέμου, ο οποίος, μετά από αναγκαστική απόσυρση από την ενεργό δράση λόγω τραυματισμού, προσφέρει υπηρεσίες ασφαλείας σε ουρανοξύστες. Σε μια αποστολή στην Κίνα ενοχοποιείται για την ξαφνική ανάφλεξη του ψηλότερου και ασφαλέστερου ουρανοξύστη, την ασφάλεια του οποίου είχε μόλις αναλάβει. Ο Γουίλ προσπαθεί να βρει τους υπαίτιους της φωτιάς και να σώσει την οικογένειά του που είναι παγιδευμένη μέσα στο κτίριο.

Πρωταγωνιστούν: Ντουέιν Τζόνσον, Νιβ Κάμπελ, Πάμπλο Σκρέμπερ, Νόουα Τέιλορ, Κέβιν Ράνκιν, Μπάιρον Μαν, Ματ Ο’ Λίρι.

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Our Festival 4, Συνάντηση Αλληλέγγυων Καλλιτεχνών

Θέατρο, μουσική, χορός, σινεμά, παιδικές παραστάσεις, εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους, θα μας περιμένουν το Σάββατο 21 Ιουλίου στο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου και για 4 μόνο ημέρες, στο πλαίσιο του “Our Festival 4”. Το Our Festival γεννήθηκε το 2015 για να επιβεβαιώσει τη δύναμη της αλληλεγγύης στην τέχνη. Από τότε έχει παρουσιάσει 52 δράσεις, από 352 καλλιτέχνες, σε 5.500 περίπου θεατές, στο Θέατρο της Ρεματιάς, σε ένα θέατρο που οφείλει την ύπαρξή του στην αλληλεγγύη.

INFO:

Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς, Προφήτου Ηλία 65, Πολύδροσο Χαλανδρίου

Στις 21/7/2018 – 22/7/2018 – 27/7/2018 και 1/8/2018

Περισσότερες πληροφορίες: www.emeis.net.gr

 

Μαγεία και η μαγειρική σε ένα υπέροχα… αηδιαστικό συνδυασμό!

Μπέτση, η μικρή μάγισσα-σεφ: Υπέροχα αηδιαστικό!

Συγγραφέας: Χριστίνα Ανδρέου
Εικονογράφηση: Μάρια Μπαχά

«Η μαγεία θέλει χάρη, φαντασία και μπαχάρι, θάρρος, πείσμα, τσαχπινιά και καθόλου τεμπελιά!» ή αλλιώς η μαγεία και η μαγειρική σε ένα υπέροχα αηδιαστικό συνδυασμό! Αυτό είναι το μότο της μαγισσούλας-σεφ Μπέτσης, της πρωταγωνίστριας του καινούριου βιβλίου της Χριστίνας Ανδρέου, σε μοναδική εικονογράφηση της Μάριας Μπαχά, που μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Πατάκη.

Από την αρχή, λοιπόν, γίνεται ξεκάθαρο πως για να επιτύχει μια μαγισσοσυνταγή χρειάζεται φαντασία, πείσμα και μεράκι. Γιατί υπάρχουν συνταγές υπέροχες, αλλά υπάρχουν επίσης και συνταγές υπέροχα, καταπληκτικά, φανταστικά… αηδιαστικές! Και εάν είσαι μια μάγισσα-σεφ και θέλεις να διατηρήσεις την… κακή σου φήμη ανάμεσα στους μάγους φίλους σου, πρέπει πάντα να δοκιμάζεις συνταγές τρομακτικές, διασκεδαστικές, παράξενες και… πολύ πικάντικες! Πράγμα καθόλου εύκολο… Γι’ αυτό και όταν η Μπέτση διοργάνωσε ένα δείπνο στο σπίτι της στο δάσος, αποφάσισε να εντυπωσιάσει τους καλεσμένους της με μια σπάνια συνταγή: το θρυλικό τσίλι, «Καυτή δρακοανάσα»! Στόχος; Να κερδίσει το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό μαγειρικής «Μαύροι Σκούφοι». Παρά τις δυσκολίες (μια απρόσμενη διακοπή ρεύματος και την έλλειψη ενός μυστικού συστατικού), η Μπέτση θα τα καταφέρει και η υπέροχα αηδιαστική της συνταγή θα κάνει θραύση ανάμεσα στους μικρούς της φίλους-μάγους και κυριολεκτικά θα πάρουν φωτιά στόματα και κουτάλια!!!

Διαδραστικό βιβλίο (bookapp)

Αυτή είναι η υπόθεση του βιβλίου που κρατάτε στα χέρια σας. Σε τι διαφέρει, όμως, αυτό το βιβλίο από τα υπόλοιπα; Στο ότι έχει δύο μορφές! Μία παραδοσιακή, χαρτόδετη και μία ψηφιακή, που μπορεί να ζωντανέψει την ιστορία της Μπέτσης με επιπλέον ήχους, χρώματα, εικόνες και animations στην οθόνη μιας touchscreen συσκευής! Αρκεί δηλαδή ένα απλό… κλικ για να ζήσουν οι μικροί μας φίλοι τη μαγεία του παραμυθιού ξανά από την αρχή και να βοηθήσουν –με το μαγικό άγγιγμα του χεριού τους– ώστε να βρει η Μπέτση το συστατικό που της λείπει για να απογειώσει το πιάτο της, το μαγικό μανιτάρι-τσίλι!

Η διαδικασία είναι απλή, το μόνο που χρειάζεται είναι να κατεβάσει ο γονιός στο tablet ή το smartphone του την εφαρμογή «Μπέτση, η μικρή μάγισσα-σεφ: Υπέροχα αηδιαστικό!» by Kuakomekiki και ένα διαδραστικό βιβλίο (bookapp) με εικόνες που ζωντανεύουν με την αφή, μουσική επένδυση και παιχνίδια δεξιοτήτων προσφέρεται εντελώς δωρεάν για διπλή απόλαυση στους αναγνώστες. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στο App Store και το Google Play και αφού εγκατασταθεί, δεν απαιτείται σύνδεση για τη χρήση της.

Το συγκεκριμένο διαδραστικό βιβλίο (book app) είναι κατάλληλο για παιδιά προσχολικής ηλικίας και των πρώτων σχολικών χρόνων. Πιο συγκεκριμένα, τα book apps είναι εφαρμογές που χάρη στη μέθοδο της οθόνης αφής μπορούν και ενεργοποιούν δράσεις πάνω στην οθόνη που εμπλουτίζουν και εξελίσσουν την ιστορία με έναν πιο «ζωντανό» τρόπο. Για παράδειγμα, αν το παιδί αγγίξει πάνω στην οθόνη ένα σύννεφο, το σύννεφο μπορεί να αρχίσει να ρίχνει βροχή, ένας πολυέλαιος να ανάψει ένα ένα τα φώτα του, ένα καζάνι με φίλτρα να αλλάξει χρώμα σε κάθε κίνηση του μαγικού ραβδιού! Οι ψηφιακές εικόνες «ζωντανεύουν» προσφέροντας ακουστικές και οπτικές εμπειρίες στα παιδιά που «δένουν» με την υπόθεση του παραμυθιού και την προχωρούν ένα βήμα παραπέρα.

Βράβευση

Το bookapp «Μπέτση, η μικρή μάγισσα-σεφ: Υπέροχα αηδιαστικό!» κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό του γερμανικού οίκου Tigercreate TCABC με τη συμμετοχή πάνω από 50 χωρών. Σημαντικό κομμάτι στο όλο εγχείρημα είναι η υψηλή ποιότητα της εικονογράφησης, που έγινε όλη στο χέρι από τη βραβευμένη εικονογράφο Μάρια Μπαχά, τόσο για το βιβλίο όσο και για την ψηφιακή μορφή του. Στο ψηφιακό βιβλίο σημαντικό επίσης είναι ότι κάθε σελίδα επενδύεται με αυθεντική μουσική (την οποία υπογράφει ο Στάθης Ανδρέου) και πρωτότυπα ηχητικά εφέ που προσθέτουν στην αφήγηση ένα κινηματογραφικό στοιχείο. Έτσι η περιήγηση του παιδιού στις ψηφιακές σελίδες αποκτά μια πρωτόγνωρη διάσταση, που απευθύνεται σε όλες τις αισθήσεις. Με μια ηλικιακά κατάλληλη εφαρμογή που θα ενισχύσει την ορθή ενασχόλησή του παιδιού με την τεχνολογία χωρίς, όμως, να παρατείνει την έκθεσή του στην οθόνη.

Αυτός ακριβώς είναι και ο στόχος του συγκεκριμένου εγχειρήματος από τις Εκδόσεις Πατάκη και την ομάδα Kuakomekiki: να ενισχύσει και να εξυψώσει τη διαδικασία της ανάγνωσης και, με ένα ακόμη μέσο, να δώσει μια νέα διάσταση στη σχέση του παιδιού με τον κόσμο των παραμυθιών. Ένα αγαπημένο παραμύθι στο ράφι της βιβλιοθήκης, ένα αγαπημένο παραμύθι στο κινητό ή στο tablet της μαμάς… Το παιδί να χτίσει τη σχέση του με το βιβλίο με το βλέμμα στραμμένο μπροστά.

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα

Η Χριστίνα Ανδρέου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Σπούδασε θεατρολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της πάνω στο θέατρο και στις τέχνες στο Royal Holloway University στο Λονδίνο. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος στο πολιτιστικό ρεπορτάζ σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά, τα τελευταία, όμως, χρόνια έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στον χώρο των εκδόσεων και της συγγραφής, ενώ παράλληλα ασχολείται και με σεμινάρια δημιουργικής γραφής για παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το 2015-2016 οραματίστηκαν με τον Στάθη Ανδρέου –και τη Μάρια Μπαχά Συνοδοιπόρο– την Kuakomekiki, μια εταιρεία που σχεδιάζει book apps, ψηφιακά-διαδραστικά βιβλία για παιδιά. Το «Μπέτση, η μικρή μάγισσα-σεφ: Υπέροχα αηδιαστικό!», το τρίτο της book app και το πρώτο της χάρτινο βιβλίο, βραβεύτηκε με το Tiger Create Adventure Book Competition Award 2015-2016 στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου στην Μπολόνια.

www.kuakomekiki.com

1η Ολυμπιάδα Παιδικής Ζωγραφικής στη Σύρο

To ¡syroskidz! έρχεται και μαζί του η Υπαίθρια Έκθεση Παιδικής Ζωγραφικής 4! Γι’ αυτό, όσα παιδιά από τη Σύρο θέλουν να ετοιμάσουν έναν πίνακα και να συμμετέχουν, μπορούν να παραλάβουν τον καμβά τους την Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018, από το Τμήμα Πολιτισμού Κυκλάδων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (Κτίριο ΟΤΕ, πάροδος Σάκη Καράγιωργα, παραπλεύρως καταστήματος Νικολούζος), από τις 11:00 έως τις 13:00, δώρο από τη διοργάνωση. Οι ζωγραφικοί πίνακες θα πρέπει να παραδοθούν τη Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018 κατά τις ίδιες ώρες, στο ίδιο σημείο. Τα παιδιά από τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων μπορούν να αποστείλουν ταχυδρομικά τον καμβά τους στην παραπάνω διεύθυνση, μέχρι τις 23/7 (σφραγίδα ταχυδρομείου).
Προσοχή! Το όνομα και η ηλικία του δημιουργού θα πρέπει να αναγράφεται στο πίσω δεξί μέρος του καμβά.
Το φετινό θέμα του εικαστικού προγράμματος είναι ακριβώς όπως απαιτείται από την Ολυμπιάδα: «Αποτελώντας ζωντανό παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης, οι Κυκλάδες εμπνέουν τους μικρούς καλλιτέχνες της να φιλοτεχνήσουν έργα με θέμα την ειρηνική συμβίωση, τη φιλία, την ισότητα, την αδελφοσύνη, και τον αλληλοσεβασμό συμμετέχοντας στην 1η Ολυμπιάδα Παιδικής Ζωγραφικής που διοργανώνει η Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας».

Η Υπαίθρια Έκθεση Παιδικής Ζωγραφικής 4 θα φιλοξενηθεί στην παραλία της Βάρης στη Σύρο, από την Παρασκευή 27 Ιουλίου έως και την Κυριακή 19 Αυγούστου 2018. Τα έργα που θα διακριθούν θα ταξιδέψουν στην Αθήνα, για την Επίσημη Τελετή Παρουσίασης της 1ης Ολυμπιάδας Παιδικής Ζωγραφικής 2018-2019, η οποία θα φιλοξενηθεί στο Ζάππειο Μέγαρο στις 20 Οκτωβρίου 2018 με την ένταξη της στα ΟΛΥΜΠΙΑ 2018.
Όλα τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στην Υπαίθρια Έκθεση Παιδικής Ζωγραφικής 4 θα λάβουν αναμνηστικό έπαινο για τη συμμετοχή και τη συνεργασία τους.

 

Αριέλα Βερτεμέρ: Η εννοιολογική τέχνη είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την...

0
Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Η Αριέλα Βερτεμέρ (Ariela Wertheimer), η διεθνούς φήμης εικαστικός, που κέρδισε το βραβείο του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου στη Βενετία με την...