Αρχική Blog Σελίδα 562

Γιώργης Κοντοπόδης: «Η επιτυχία φέρνει μεγαλύτερη ευθύνη»

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Πολυσχιδής προσωπικότητα, ηθοποιός πάνω απ’ όλα, που μπορεί όμως και να σκηνοθετεί, να διασκευάζει έργα, να επιμελείται του συνόλου της θεατρικής παραγωγής, ο Γιώργης Κοντοπόδης είναι ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης που ξεχωρίζει με τις εύστοχες ερμηνείες του τόσο πάνω στο θεατρικό σανίδι, όσο και στην τηλεόραση. Μπορεί με άνεση να κινείται ανάμεσα σε κωμικούς σπαρταριστούς ρόλους, που σκορπούν απλόχερα το γέλιο στο κοινό, αλλά και να γίνεται ανατριχιαστικά πειστικός σε ρόλους εξαιρετικά δραματικούς και σκληρούς.

Διαφορετικές εμφανίσεις

Ο Γιώργης Κοντοπόδης από το Ηράκλειο της Κρήτης, που κλέβει φέτος την παράσταση στον ρόλο του γκέι με την κρητική ντοπιολαλιά, στην πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση στη σειρά «Κάτι χωρισμένα παλικάρια», καταθέτει επίσης μια καταλυτική ερμηνεία στον ρόλο του serial killer Τζον Κέισι στο σκληρό έργο που ανέβηκε φέτος στο θέατρο Μπέλλος στην Πλάκα «Και τα αγόρια κλαίνε» του Μιχάλη Παπαδόπουλου, που, μετά την περσινή του επιτυχία, παρουσιάζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά με νέα σκηνοθετική ματιά από τον Αλέξανδρο Λιακόπουλο.

Παράλληλα, πρωταγωνιστεί στη θεότρελη κωμωδία «Το ελεύθερο ζευγάρι», μια ελεύθερη διασκευή που υπογράφει ο ίδιος ο Γ. Κοντοπόδης στο έργο των Ντάριο Φο – Φράνκα Ράμε, που παρουσιάζεται για 4η συνεχή χρονιά, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου στο θέατρο «Μπέλλος» στην Πλάκα, κάθε Σάββατο ως τις 13 Μαΐου. Ο ίδιος έχει αγαπήσει και τους τρεις αυτούς ρόλους του: «Πιστεύω ότι το έργο, “Και τ’ αγόρια κλαίνε” είναι μια από τις πιο ευτυχισμένες μου θεατρικές στιγμές», μας λέει ο Γιώργης Κοντοπόδης.

«Ο ρόλος του Τζον Κέισι είναι πολύ ιδιαίτερος. Δεν θα μπορούσα να τον προσεγγίσω και να περνάω μαζί του 80 ολόκληρα λεπτά επί σκηνής αν προηγουμένως δεν τον είχα αγαπήσει. Τα μηνύματα του έργου είναι πολλά και ουσιαστικά. Η εξαίρετη σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου έχει εξιλεώσει τον ήρωα σε τέτοιο βαθμό χωρίς να ξορκίζει όσα έκανε, που στο τέλος της παράστασης αποχωρούν έχοντας πάρει τα όποια μηνύματα επιλέγει ο καθένας. Αλλά κι εγώ, ενώ έχω περάσει τόσο έντονα για να ερμηνεύσω τον ρόλο, η αίσθηση που έχω μετά το τέλος της κάθε παράστασης είναι λυτρωτική. Ο συγγραφέας Μιχάλης Παπαδόπουλος από ένα σημείο και μετά φωτίζει τις μικρές δολοφονίες που συντελούνται στην καθημερινότητά μας. Φεύγει από τον ήρωα και εστιάζει στην κοινωνία».

Σπαρακτική κωμωδία

Μιλώντας ο Γιώργης Κοντοπόδης για τον άλλο ρόλο του στο «Ελεύθερο ζευγάρι» σημειώνει ότι: «Το έργο αυτό είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με τον ρόλο μου στο ‘‘Και τα αγόρια κλαίνε’’. Το “Ελεύθερο ζευγάρι”, που παίζεται για τέταρτη χρονιά, τείνει να γίνει η καθημερινότητά μου. Είναι γεγονός ότι θα μπορούσα να συνεχίσω και του χρόνου να παίζω τον ρόλο του συζύγου στη σπαρταριστή αυτή κωμωδία που έχει έρθει στα ελληνικά δεδομένα και έχει γίνει ένα με τη σάρκα μου. Πλέον δεν νιώθω ότι παίζω. Και οι δύο αυτοί θεατρικοί ρόλοι λειτουργούν ως αντιστάθμισμα στον τηλεοπτικό μου ρόλο του Κρητικού γκέι με την τοπική ντοπιολαλιά, που επίσης αγάπησα πολύ γιατί χαρίζει απλόχερα το γέλιο στο κοινό». Αναλυτικά τα όσα μας είπε:

– Οι αντιδράσεις στον τηλεοπτικό σου ρόλο είναι ενθουσιώδεις. Σε απασχολεί το γεγονός μήπως κοινό ή σκηνοθέτες σε ταυτίσουν σε αυτόν;

“Δεν κολλάει το κοινό ταμπέλες, εμείς το κάνουμε και συνήθως από φόβο μήπως δεν μπορέσουμε να ξανακάνουμε κάτι ισάξιο”

Σε ανταπόκριση που χαρακτηρίζεται «ενθουσιώδης» μόνο το ρήμα «απασχολώ» δεν έρχεται στο μυαλό μου. Ο Άγγελος είναι ένας ρόλος που έχω λατρέψει πραγματικά, η δε χαρά που προκαλεί στον κόσμο με γεμίζει ενθουσιασμό και με κάνει να κατανοώ πόσο αρέσει στο κοινό να βλέπει χαρακτήρες που το κάνουν να χαμογελάει, να ξεχνιέται, πράγμα που θέλω να έχω γνώμονα στα όποια νέα μου βήματα. Από εκεί και πέρα δεν έχω λόγο να έχω κάποιο άγχος, γιατί γνωρίζω καλά πως ο χαρακτήρας αυτός είναι προϊόν υποκριτικής, γραφής και σκηνοθετικής καθοδήγησης. Θεωρώ πως οι άνθρωποι του χώρου, τουλάχιστον εκείνοι που αφορούν εμένα, είναι τόσο οξυδερκείς ώστε να δουν παραπέρα, πέρα απ τον «ταϊσμένο» στο στόμα ρόλο και να καταλάβουν αν ο συγκεκριμένος ηθοποιός μπορεί να κάνει και άλλα πράγματα. Όσο για το κοινό, νομίζω δεν έχει τέτοια κλισέ. Αν το επόμενο βήμα μου μπορέσει να του προσφέρει παρόμοια συναισθήματα, νομίζω πως είναι έτοιμο να αγαπήσει τον όποιο χαρακτήρα. Δεν κολλάει το κοινό ταμπέλες, εμείς το κάνουμε και συνήθως από φόβο μήπως δεν μπορέσουμε να ξανακάνουμε κάτι ισάξιο…

Υπάρχουν αρνητικά σε μια μεγάλη επιτυχία;

Ίσως η μεγαλύτερη αίσθηση ευθύνης; Το άγχος πως πρέπει το επόμενο στάδιο να είναι εξίσου ή και παραπάνω καλό; Αλλά σε μένα αυτά είναι άγχη που υπάρχουν πάντα σε όλες τις δουλειές.

“το πιο σημαντικό είναι να έχεις ένα ιδεατό, κάποιον που θαυμάζεις και θες να του αποδείξεις πως γίνεσαι κάθε μέρα και καλύτερος…”

– Μιλάς συχνά για τη γιαγιά σου από την Κρήτη. Πόσο σε έχει επηρεάσει στην πορεία που ακολούθησες;

Η γιαγιά μου είναι μια φιγούρα, άμεσα συνυφασμένη με τα παιδικά μου χρόνια. Ο άνθρωπος που μου ευχήθηκε καλή τύχη, όταν μετακόμισα Αθήνα, που με μεγάλωσε, έπαιξε μαζί μου, με νανούρισε. Με ”περίμενε” για να φύγει απ αυτό τον κόσμο. Πέραν τούτου είναι λίγο πιο κάτω από την αγιοσύνη. Άνθρωπος καλής ποιότητας, αγνός, χωρίς υστεροβουλία. Χαρακτηριστικά που θαυμάζω και που θα ήθελα να αγγίξω και εγώ κάποια στιγμή. Άρα είναι πρότυπο. Τη φέρνω συχνά στο μυαλό μου όταν είναι να πάρω κάποια απόφαση, της μιλάω ακόμη και τώρα – και πιστεύω πως με τον δικό της τρόπο με προσέχει. Ο φύλακας άγγελός μου που με κρατάει σε ισορροπία παρά τις όποιες κακοτοπιές και λάθη που πέφτω κατά καιρούς… Ο άνθρωπος στον οποίο λογοδοτώ ακόμη και τώρα που δεν είναι στη ζωή. Για μένα το πιο σημαντικό είναι να έχεις ένα ιδεατό, κάποιον που θαυμάζεις και θες να του αποδείξεις πως γίνεσαι κάθε μέρα και καλύτερος… Πως αυτά που σου μαθέ τα κρατάς μέσα σου και τα έχεις ως στόχο… Πού ξέρεις, ίσως κάποια στιγμή τα ακουμπήσεις κιόλας…

* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «axianews»

Pasqualine Bossu: “Τέχνη με ένδυμα παραδοσιακό”

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η Pasqualine Bossu (Πασκαλίν Μποσί), η Γαλλίδα εικαστικός που ζει εδώ και αγαπά την Ελλάδα θέλοντας να εκφράσει την αγάπη της για την ελληνική παράδοση, τη νοσταλγία της για τα οικεία πρόσωπα στη γενέτειρά της, αλλά και να θίξει το επίκαιρο ζήτημα της πολυπολιτισμικότητας και της ενσωμάτωσης σε μια ξένη κουλτούρα, δημιούργησε μια σειρά από πορτρέτα της οικογένειάς της με ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές. Παρουσίασε λοιπόν την υπέροχη δουλειά της με τίτλο «Ρίζες – καταγωγές & παραδόσεις».

Στη θεματική αυτή συνδύασε τα γενετικά χαρακτηριστικά, τις ομοιότητες, τις ιδιαίτερες πτυχές του χαρακτήρα, τις ιστορίες ζωής και το κρυφό παρελθόν των προσώπων με τις κατάλληλες ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές. Ερευνώντας σε βάθος την ελληνική επαρχία, τις παραδόσεις, τους χορούς και τις φορεσιές αποτίει φόρο τιμής στους προγονούς της, αποδίδοντάς τους μια νέα προσωπικότητα.

Συναντήσαμε την Pasqualine και μιλήσαμε για τις πηγές της έμπνευσής της, αλλά και για την αγάπη της για την Ελλάδα.

– Τι σε ενέπνευσε και επέλεξες ως θεματική γι’ αυτή τη δουλειά σου τους δεσμούς που σε συνδέουν με τις οικογενειακές σου ρίζες; Μήπως η νοσταλγία για τη γενέτειρά σου;

Ξεκίνησα αυτή τη δουλειά από αγάπη και θαυμασμό για την Ελλάδα και την ελληνική παραδοσιακή φορεσιά. Δεν είχε καν περάσει από το μυαλό μου ότι θα εξελισσόταν μ’ αυτόν τον τρόπο. Είχα αρχικά κάνει μια παρόμοια δουλειά για την εταιρεία COCOMAT, με την οποία συνεργάζομαι, χρησιμοποιώντας άγνωστα πρόσωπα με στολές από το Μαρόκο. Αυτή, όμως, η δουλειά είχε διακοσμητικό χαρακτήρα. Η αγάπη μου όμως για την Ελλάδα, στην οποία διαμένω μόνιμα πολλά χρόνια τώρα, ο θαυμασμός για την ελληνική παραδοσιακή ενδυμασία και η νοσταλγία μου για τους οικείους μου στη Γαλλία με ενέπνευσαν να δημιουργήσω αυτά τα πορτρέτα.

Πιο συγκεκριμένα, στα 20ά γενέθλια της κόρης μου μού γεννήθηκε η ιδέα αυτή. Μισή Γαλλίδα, μισή Ελληνίδα η κόρη μου σκέφτηκα, ότι θα ήταν το κατάλληλο πρόσωπο για ένα τέτοιο πορτρέτο. Θέλησα, λοιπόν, να της «φορέσω» ένα ένδυμα ταιριαστό μ’ εκείνη και επειδή μεγάλωσε στον Νομό Αττικής, της διάλεξα κάτι ανάλογο. Έτσι, δημιούργησα το πρώτο πορτρέτο της θεματικής αυτής. Αφοσιώθηκα σ’ αυτή τη δουλειά και θέλησα να εκφραστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για τη χώρα που αγαπώ, σέβομαι και ζω με την οικογένειά μου.

– Όπως αντιλαμβανόμαστε, θεωρείς την «οικογένεια» βάση και κινητήρια δύναμη για δημιουργία. Θα ήθελες να μας μιλήσεις γι’ αυτό;

Είναι αλήθεια αυτό! Για μένα η οικογένεια είναι η αφετηρία για δημιουργία. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένη, θα σας διηγηθώ το περιστατικό που με ώθησε στη δημιουργία και ολοκλήρωση αυτής της θεματικής.Η κόρη μου σπούδασε θέατρο. Παρακολουθώντας την παράσταση η «Μητέρα του σκύλου» από το βραβευμένο και πολυμεταφρασμένο μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι, που έχει σαν θέμα τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια μιας κοπέλας, λίγο πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο την Κατοχή σε ένα επαρχιακό χωριό και τη σχέση με την μητέρα της, ήρθε στο μυαλό μου η ιστορία και η σχέση της γιαγιάς μου με την προγιαγιά μου.

“Οι τοπικές ενδυμασίες, εμπνευσμένες από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, αντιπροσωπεύουν την οικογενειακή κληρονομιΑ που περνάει από γενιά σε γενιά ανά τους αιώνες”

Οι γυναίκες αυτές χωρίστηκαν από τη φρίκη και τις συνθήκες του πολέμου. Φαντάστηκα, λοιπόν, ότι θα μπορούσα να τις παρουσιάσω να φορούν μικρασιατικές παραδοσιακές φορεσιές. Επίσης, με ερέθισμα αυτό και σκεπτόμενη ότι το ένδυμα του γάμου και τα χρυσαφικά που τον κοσμούν είναι ο θησαυρός της οικογένειας και αυτός κληρονομείται από γενιά σε γενιά, σχηματοποιήθηκε στο μυαλό μου η ιδέα να ζωγραφίσω τις γυναίκες του γενεαλογικού δέντρου της κόρης μου και να ολοκληρώσω έτσι αυτήν τη θεματική.

Οι τοπικές αυτές ενδυμασίες, εμπνευσμένες από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, αντιπροσωπεύουν την οικογενειακή κληρονομιά που περνάει από γενιά σε γενιά ανά τους αιώνες.

– Από ποιους καλλιτέχνες και ποιες άλλες πηγές πιστεύεις ότι έχεις επηρεαστεί;

Θα μπορούσα να πω ότι η επιρροή μου σ αυτή τη δουλειά είναι έντονη από τον Gustav Klimt. Χρησιμοποιώ λάδι με μια mixed τεχνική και σε κάποια έργα υπάρχει έντονο το χρυσό χρώμα. Δίνω έμφαση στο πρόσωπο και παρουσιάζω το έργο χωρίς προοπτική. Για το φόντο διαλέγω κάποια λεπτομέρεια από τη φορεσιά. Για την θεματική αυτή συνέλεξα φωτογραφίες κυρίως από το Μουσείο Μπενάκη, αλλά και κάποιες άλλες πάρα πολύ παλιές με παραδοσιακές φορεσιές, τις οποίες προσπάθησα να τις αποδώσω με αυθεντικότητα στους πίνακες μου. Για παράδειγμα, η δική μου φορεσιά, στην αυτοπροσωπογραφία μου είναι μια παραδοσιακή φορεσιά από το 1795, ιδιαίτερα σπάνια και δυσεύρετη.

– Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Θα ήθελα να ασχοληθώ με το γυναικείο γυμνό και να ονομάσω τη νέα θεματική «οδαλίσκες». Όπως ξέρουμε, οι οδαλίσκες ήταν στην πλειονότητά τους σκλάβες, που είχαν παραχωρηθεί στον σουλτάνο ως δώρο. Έτσι θα υπάρχει μια μικρασιατική απόχρωση στη δουλειά αυτή. Επηρεασμένη από τον Ευγένιο Ντελακρουά σκοπεύω να ζωγραφίσω Ελληνίδες και Γαλλίδες φίλες μου σε συσχετισμό με το ανατολίτικο πνεύμα.

* H συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “axianews”

Photo: Aris Roupinas

Γιώργος Σταθόπουλος: Ο ακούραστος δημιουργός

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

Με καταγωγή από την Καλλιθέα (Προστοβά) Τριχωνίδας, ο Γιώργος Σταθόπουλος σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, με δασκάλους τον Γιάννη Μόραλη, τον Νίκο Νικολάου, τον Γιάννη Παππά και τον Δημήτρη Καλαμάρα.

Οργανώνει την πρώτη του ατομική έκθεση το 1970 στην Αθήνα και έκτοτε έχει πραγματοποιήσει και μετάσχει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ανήκει στη γενιά των σύγχρονων ζωγράφων και συνδυάζει υπερρεαλιστικά και εξπρεσιονιστικά στοιχεία, σε μια ξεχωριστή απλοϊκή γραφή. Ανακαλύπτει σχέσεις χρωμάτων, σχεδίων και πουλιών, λειτουργώντας με ευαισθησία και σκέψη ταυτόχρονα.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

Ωσάν μια ακτινογραφία της πόλης τα έργα του, των καιρών και των ανθρώπων, με θάλασσες και με παράθυρα, που οδηγούν το βλέμμα στο απέραντο, στο ξεχωριστό. Αγαπημένο του θέμα, αυτό της γυμνής, ιδανικά όμορφης, γυναίκας, την οποία παρουσιάζει γεμάτη καμπύλες να επιδίδεται σε μοναχικές, ερωτικές σκέψεις.

 

Athens Photo Festival 2018: H γιορτή της φωτογραφίας στο Μουσείο Μπενάκη

Diego Moreno

Δυναμικό παρών δίνει το Athens Photo Festival 2018 στα πολιτιστικά δρώμενα του καλοκαιριού, αποτελώντας για ακόμα μια φορά τη μεγάλη γιορτή της φωτογραφίας στην Ελλάδα.

Cherine Fahd

Το κεντρικό πρόγραμμα εκθέσεων του Athens Photo Festival 2018 συνεχίζεται με επιτυχία έως την Κυριακή 29 Ιουλίου στο Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138. Ογδόντα καλλιτέχνες από τριάντα χώρες, σημαντικοί διεθνείς προσκεκλημένοι και ένα ευρύ φάσμα δράσεων και παράλληλων εκδηλώσεων, τοποθετούν την Αθήνα στο επίκεντρο της διεθνούς φωτογραφικής σκηνής.
Το Athens Photo Festival, διαρκώς αναστοχαστικό ως προς το ρόλο του στη σημερινή εποχή, εισέρχεται δυναμικά στην τέταρτη δεκαετία παρουσίας του και εστιάζει στο μέλλον, αναδεικνύοντας καλλιτεχνικές πρακτικές που αντικατοπτρίζουν τις αναζητήσεις και τους πειραματισμούς στη σύγχρονη φωτογραφία.

Εκθέσεις σε 2.000 τ.μ.
Οι εκθέσεις του φεστιβάλ αναπτύσσoνται στους δύο ορόφους του μουσείου, σε έκταση 2.000 τμ, και αρθρώνονται μέσα από αυτοτελείς ενότητες που διασταυρώνουν φωτογραφικά έργα σύγχρονων δημιουργών, οπτικοακουστικό υλικό και φωτογραφικά βιβλία. Το πρόγραμμα της διοργάνωσης περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ένα σύνολο δράσεων –προβολές, εκπαιδευτικά προγράμματα, portfolio reviews, ομιλίες, παράλληλες εκδηλώσεις και εκθέσεις– που διευρύνουν το διάλογο και την ενεργό συμμετοχή.
Συμμετέχουν:

Jaakko Kahilaniemi

* CONSTRUCTING WORLDS
Πέτρος Ευσταθιάδης (GR), Νικόλας Βεντουράκης (GR), Gidon Levin (IL), Emmanuel Tussore (FR), Boris Loder (DE), Michel Lamoller (DE), Daniel Everett (US), Μαργαρίτα Yoko Νικητάκη (GR).

Christiane Peschek

* RANDOM ACCESS IMAGES
Alessandro Calabrese (IT), Paolo Cirio (IT), Marvin Leuvrey (FR), Reinis Lismanis (LV), Kristina Ollek (DE), Observatory (Γιώργος Καραηλίας, Γιάννης Καρπούζης, Γιώργος Πρίνος, Παύλος Φυσάκης) GR.

Jessica Wolfelsperger

* PERSONAL NOTEBOOKS
Amy Elkins (US), Miki Hasegawa (JP),Justin Maxon (US),Nina Berman (US), Tomaso Clavarino (IT), Erik Gustafsson (SE), Marco Marzocchi (IT), Diego Moreno (MX).

Jon Lowenstein

* THE EXOTIC OTHER
Sanne De Wilde (BE), Tommaso Protti (IT), Ole Witt (DE), Miguel Hahn & Jan-Christoph Hartung (DE), Leonard Suryajaya (ID), Srikhao (TH), Basile Mookherjee (FR), Cyril Porchet (CH), Misha Vallejo (EC).

Sanne De Wilde

* POST-SOVIET VISIONS
Viacheslav Poliakov (UA), Alexey Shlyk (BY), Igor Samolet (RU), Kirill Golovchenko (UA), David Denil (BE), Andrew Miksys (US/LT).

Νικόλας Βεντουράκης

* SHELTERING THE SELF
Charlotte Mano (FR), Marie-Pierre Cravedi(FR), Μάρι Mασουρίδου (GR), Γιώργος Γιατρομανωλάκης (GR), Yurian Quintanas (ES), AnniHanen (FI), Christiane Peschek (AT).

Tomaso Clavarino

* EMBEDDED IN NATURE
Nina Roeder (DE), Jessica Wolfelsperger (CH), Στέλιος Καλλινίκου (CY), Vanja Bucan (SI), Synchrodogs (UA), Jaakko Kahilaniemi (FI), Xiaoyi Chen (CN).

Μαργαρίτα Yoko Νικητάκη

* IMMERSED IN THE PAST
Yukari Chikura (JP), Miyoung Kim (KR), Jonny Briggs (GB), Cherine Fahd (AU), Paulina Otylie Surys (PL), Alexei Siozov (GR), Viktor Koen (GR/US).

Marvin Leuvrey

* ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ 2018
Κατερίνα Χατζηδημητρίου, Νατάσα Καντεμίρη, Δημήτρης Κεχρής, Ηλίας Λιατσόπουλος,

Vanja Bucan

Ιωάννα Σακελλαράκη, Μιχάλης Αλμυρούδης, Ιουστίνη Δρακουλάκου, Ηλίας Λόης, Γιάννης Μανωλής, Αλεξάνδρα Ρίμπα, Εύα Μπεσλεμέ, Κλαύδια Μπαλαμπανίδου, Μαρία Lumibao Hernandez, Κωνσταντίνος Γδοντάκης, Σπύρος Σουέρεφ.

INFO
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138
Διάρκεια έως 29 Ιουλίου 2018
Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη & Κυριακή 10:00-18:00, Παρασκευή & Σάββατο 10:00-22:00
Πρόγραμμα Εκθέσεων & Δράσεων στο photofestival.gr
Γενική είσοδος για όλες τις εκθέσεις του Φεστιβάλ: €7, €4 (μειωμένο).

 

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 101 ετών η Νάνσι Σινάτρα

Η Νάνσι Σινάτρα, η πρώτη σύζυγος του θρυλικού τραγουδιστή και ηθοποιού Φρανκ Σινάτρα, πέθανε την Παρασκευή σε ηλικία 101 ετών, όπως ανακοίνωσε σε ανάρτηση της στο Twitter η κόρη της.

«Η μητέρα μου απεβίωσε ειρηνικά απόψε στην ηλικία των 101 ετών», έγραψε στο Twitter η 78χρονη κόρη της, που επίσης ονομάζεται Νάνσι Σινάτρα. «Ήταν ευλογία και το φως στη ζωή μου. Καλό κατευόδιο, μαμά. Σε ευχαριστώ για όλα».

Η Νάνσι Σινάτρα ήταν παντρεμένη για 12 χρόνια με τον διάσημο τραγουδιστή. Το ζευγάρι απέκτησε τρία παιδιά και πήρε διαζύγιο το 1951 ύστερα από μια σειρά εξωσυζυγικών σχέσεων του Σινάτρα, που έγιναν γνωστές στον Τύπο, σύμφωνα με τους New York Times. Δέκα ημέρες μετά το διαζύγιό τους, ο Σινάτρα παντρεύτηκε την Άβα Γκάρντνερ. Ωστόσο, το ζευγάρι διατήρησε σχέσεις έως τον θάνατο του Σινάτρα το 1998, σε ηλικία 82 ετών, σύμφωνα με την εφημερίδα.

πηγή: tovima.gr

 

Άγγελος Κανιούρας: “O πραγματικός ποιητής είναι ο αναγνώστης”

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Ο Άγγελος Κανιούρας είναι ένας αξιόλογος λογοτέχνης, μια πολυσχιδής προσωπικότητα που συνδυάζει εύστοχα την επιστήμη με την ποίηση. Γνωρίζοντάς τον καλύτερα θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε άνθρωπο της προσφοράς, ταγμένο στο κοινό καλό. Φαρμακοποιός στο επάγγελμα, ασχολείται με μεγάλη επιτυχία με τη φιλοσοφία, την ποίηση, την τραγωδία, το μυθιστόρημα.

­­- Τι αντιπροσωπεύει για σας η ποίηση;

– Για μένα η ποίηση αντιπροσωπεύει την ανθρώπινη σκέψη και τη ζωή, τον έρωτα και το ήθος, την αναζήτηση και τη γαλήνη, τα διδάγματα στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον.

– Και τι πιστεύετε ότι είναι τελικά η ποίηση;

-Το τι είναι ποίηση είναι πολύ δύσκολο από τη μεριά μου να το εκφράσω με ακρίβεια, αφού, πέρα από τα στερεότυπα που συνήθως λέει ο καθένας μας, τίποτα το χειροπιαστό και συγκεκριμένο δεν υπάρχει , ώστε να τεκμηριώνετε η έννοιά της. Θα τολμήσω ωστόσο να πω ότι ποίηση είναι ο στίχος που μπορεί να πλησιάσει και να αγκαλιάσει τον αναγνώστη, να τον κάνει δικό του και να τον βάλει να σκεφτεί. Αν ο αναγνώστης πάρει κάτι από όλο αυτό το γινόμενο τότε ο στίχος πέτυχε στον στόχο του. Το «μυστήριο» στο ποίημα δεν είναι επικοινωνία. Ο αναγνώστης αναζητά τη ροή. Έτσι για να απελευθερώσει το νόημά του ο ποιητής οφείλει να αφήσει τον στίχο να ανασάνει. Τελικά πιστεύω ότι ποίηση είναι μια μουσική σύνθεση εικόνων και λέξεων που μπορούν να αγγίξουν τον άνθρωπο.

– Τι είναι έμπνευση, πότε εμφανίζεται και πόσο διαρκεί;

Η έμπνευση είναι θέμα στιγμής. Έρχεται σαν αστραπή, σε χτυπάει σαν κεραυνός και φεύγει. Ο απόηχός της είναι αυτό που καλείσαι να περισυλλέξεις. Δεν έχει χρόνο η στιγμή, ούτε αντικείμενο ο χρόνος. Η στιγμή πυρπολεί, αναπλάθει και φέρνει σε καινούργια διάταξη τους συλλογισμούς. Ο ποιητής έρχεται αντιμέτωπος με το «θέμα», εδώ ακριβώς δοκιμάζει τον εαυτό του με το θα πει ή τι θα καταγράψει τελικά.

“Η έμπνευση είναι θέμα στιγμής. Έρχεται σαν αστραπή, σε χτυπάει σαν κεραυνός και φεύγει. Ο απόηχός της είναι αυτό που καλείσαι να περισυλλέξεις”

– Ποια είναι η τροφός της έμπνευσης;

– Η έμπνευση έχει τροφό τη μούσα. Το καθετί γύρω μας είναι για μένα πηγή στοχασμού. Ο σπόρος, το όργωμα, τα άνθη. το ηλιοβασίλεμα, το κύμα, η θάλασσα το κέντημα στα χέρια μιας κοπελιάς και ακόμα ο ίδιος ο άνθρωπος αν θες και οι χαρές ή οι συμπεριφορές του είναι για μένα δημιουργήματα ποίησης. Όλα λοιπόν είναι μια τοκοφόρα φαντασία που μας εμπνέει για να δημιουργούμε. Ο ποιητής σε όλη αυτή τη διάσταση είναι ένας τεχνίτης του λόγου.

– Η μούσα απογυμνώνει έναν ποιητή; Εσείς είχατε ποτέ κάποια μούσα;

– Η μούσα καθηλώνει τον ποιητή. Τον συντάσσει μαζί της, τον φέρνει πιο κοντά με τον εαυτό του, σπουδάζει τη σκέψη του, αναζητά τη βελτίωσή του. Τον θέτει απέναντί της στο παρόν, αναμοχλεύει το παρελθόν, αναμετρά το μέλλον.

– Θεωρείτε σημαντική τη δημοτική μας παράδοση και ποίηση;

– Εκεί συναντά κανείς την «αρχή» που στεριώνουν οι ρίζες της. Εκεί στη δημοτική μας παράδοση ξεσκονίζεις τους μύθους και τους μπολιάζεις με πλείστους στίχους λαών και αρχαίων μυστικο-θρησκευτικών εννοιών και θρύλων. Κανένα μυστικό και τίποτα το ξένο. Τούτη η «Ευγενική Δωρήτρια» λέγεται «Αρχαία Ποίηση». Η δημοτική ποίηση και το δημοτικό μας τραγούδι έχει προσθετική πορεία και όχι προσδιοριστικό χρόνο. Το ομοίωμά τους είναι ένας άνεμος που η μούσα το εμπιστεύεται στα ασπρόμαυρα φτερά του μεταναστευτικού χελιδονιού. Που κάθε τόσο επιστρέφει στους καιρούς μας για να μας φέρει την άνοιξη.

– Τι μηνύματα θέλετε να περάσετε με τη δουλεια σας;

– Μέσα από τις εμπειρίες που συμπυκνώνονται στα αποφθέγματά μου, τη γνώση για ένα καλύτερο μέλλον. Τούτο το απάνθισμα που συλλέχτηκε και αποτυπώθηκε με έναν στίχο ή μια λέξη έχει σαν στόχο να εκτονώσει ακόμα και τον ίδιο τον ποιητή. Ο αναγνώστης μέσω των δικών μου ερεθισμάτων και των δικών του εμπειριών είναι ο μόνος υπεύθυνος για την αποκωδικοποίησή τους.

“Ο αναγνώστης μέσω των δικών μου ερεθισμάτων και των δικών του εμπειριών είναι ο μόνος υπεύθυνος για την αποκωδικοποίησή τους”

– Γράφετε ποιήματα για να εκφράσετε τον ψυχισμό σας ή για να αρέσουν στον αναγνώστη;

– Για κανένα από τα δύο. Η ποίηση για μένα είναι τρόπος ζωής. Γράφω συνήθως όταν είμαι πιεσμένος ή όταν ασχολούμαι μαζί της και θέλω πω κάτι. Με εκτονώνει. Θεωρώ ότι ο πραγματικός ποιητής είναι ο αναγνώστης. Ως «συλλέκτης» γνωρίζει καλύτερα την αξία της συλλογής του. Η επιλογή του κρύβει καημούς, πόθους και πλήθος εμπειριών που τις ταυτίζει μαζί του.

– Από πότε γράφετε ποίηση;

– Έχασα πολύ νωρίς τον μεγάλο μου αδερφό και σε κάποια φάση της ζωής με άγγιξε ο θάνατος. Τότε ήταν που αναρωτήθηκα: Τι είναι ζωή; «Σ’ ένα σύμπαν δισεκατομμυρίων ετών εγώ ποιος είμαι, τι ήρθα να κάνω εδώ;» έγραφα σε κάποιο ποίημά μου τότε. Αυτή μάλλον να είναι και η απάντηση που αναζητούσα από την αρχή της ζωής μου, αλλά δεν την είχα ως φαίνεται αντιληφθεί μέχρι τότε γιατί ίσως δεν είχα τον χρόνο να το σκεφτώ. Από τότε λοιπόν άρχισα να υπακούω στα καλέσματα της μούσας.

– Ποιες θεματολογίες σάς γοητεύουν;

– Οι αρχαιότητα και οι μύθοι, οι Βυζαντινοί χρόνοι και το τώρα. Τα καλέσματα των καιρών είναι εκείνα που πάντα μας προστάζουν να αγωνιζόμαστε, να έχουμε θάρρος και να τραβάμε μπροστά. Αυτά ήρθαμε να καταγράψουμε στον παρόντα χρόνο. Κρατώντας στα χέρια μου ένα μολύβι προσπαθώ να εγκλωβίσω σε μια σελίδα χαρτί τις τόσες έγνοιες των ανθρώπων που αντιστέκονται στο φθαρτό. Δυστυχώς ελάχιστα προλαβαίνω να καταγράψω.

Γιαυτό μέσα από τους στίχους μου αναζητώ τον άλλο μου εαυτό, να τον γνωρίσω καλύτερα και να τον αγαπήσω. Ας σταθούμε λοιπόν για λίγο στο μεγάλο σταυροδρόμι του «κόσμου» κι ας κοιτάξουμε βαθιά μέσα τις ψυχές μας. Εκεί θα διαπιστώσουμε ότι μοιραζόμαστε τον ίδιο ήλιο, την ίδια φύση, έχουμε τον ίδιο πόνο, τις ίδιες ανάγκες κι ένα όνειρο κι έναν καημό: ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ! Αντισταθείτε στον χρόνο με αξίες και ήθος δίνοντας ΖΩΗ ΣΕ Ό,ΤΙ ΑΓΑΠΑΤΕ. Αυτό είναι για μένα ποίηση. Αυτός είναι κι ο λόγος που γράφω.

“Κρατώντας στα χέρια μου ένα μολύβι προσπαθώ να εγκλωβίσω σε μια σελίδα χαρτί τις τόσες έγνοιες των ανθρώπων που αντιστέκονται στο φθαρτό”

– Έχετε γράψει ποίηση, μυθιστόρημα, φιλοσοφία; Ποιο έργο σας ξεχωρίζετε από το κάθε είδος;

– Τα έργα μου κουβαλάνε κι έναν διαφορετικό λόγο που γράφτηκαν. Δεν γράφω ποτέ τα ίδια πράγματα. Με κουράζει. Έχω γράψει μυθιστορήματα και τα έχω σαν παιδιά μου. Τα αγαπώ όλα! Αν πω ότι μ’ αρέσει το «Περιβόλι τ’ ουρανού» που αναφέρεται στην Ίμβρο και στην Τένεδο και θα μου παραπονεθούν τα: «Το μάραμα των Λουλουδιών» ένα δρώμενο του 1881 στα σύνορα της καινούργιας Ελλάδας στη Θεσσαλία, ή «Ο δρόμος για την Μπολόνια» με αναφορά στα φοιτητικά χρόνια στη διάρκεια της δικτατορίας. Και ακόμα τι θα πω στο «Στα διαβατάρικα πουλιά» και στον ήρωα που ξεκινώντας από ένα ασήμαντο χωριό φτάνει στα ύπατα αξιώματα της πανεπιστημιακής του καριέρας.

Όσο για την ποίηση ήταν τουλάχιστον τυχερά εκδόθηκαν τα «Γρανιτένια Βράχια» από τις εκδόσεις Σαββάλα και τα έπη «Ρωξάνη» και «Μονάχα μια στιγμή» καθώς και η Τραγωδία «Ιδομενέας» από τον εκδοτικό οίκο Γαβριηλίδη ο οποίος μου παρέχει δωρεάν κάθε διευκόλυνση για την έκδοσή τους και τον ευχαριστώ πολύ για την πράξη του αυτή. Έχω κάνει μια τραγωδία, τον «Τηλέγονο». Είναι το κρυφό μου παιδί και το μεγάλο μου όνειρο. Συλλογές ποιημάτων υπάρχουν αρκετές καθώς επίσης τα «Παιδιά της νύχτας» που είναι καθαρά φιλοσοφικό έργο σε διαλεκτική μορφή.

“Έχω κάνει μια τραγωδία, τον «Τηλέγονο». Είναι το κρυφό μου παιδί και το μεγάλο μου όνειρο”

– Ποια έργα σας πιστεύετε ότι αξίζουν να παιχτούν στο θέατρο και γιατί;

– Ο «Τηλέγονος», η « Ρωξάνη», ο «Ιδομενέας», το «Μονάχα μια στιγμή» πρώτον γιατί θα είναι επίκαιρα και δεύτερον είχαν την θετική προσέγγιση από τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή, τον οποίο γνωρίζω μόνο μέσα από την τέχνη του.

Ο Σμαραγδής ήρθε σε επαφή πριν λίγο καιρό με έργα μου μέσου ενός ιερωμένου, του πατέρα Μιχαήλ στην Πραιτόρια της Νότιας Αφρικής και ο σκηνοθέτης μου έκανε την τιμή να επικοινωνήσει μαζί μου. Μου είπε ότι μπορούν να σταθούν επάξια στη σκηνή κι ότι εκείνος μπορεί να με πει πως θα γίνει. Ευελπιστώ προσεχώς να τον γνωρίσω από κοντά και να μιλήσουμε σχετικά. Ένα έργο ωστόσο για να έρθει σε επαφή με το κοινό χρειάζεται καλούς χορηγούς κι εγώ είμαι νυχτωμένος από όλα αυτά.

– Υπάρχουν άτομα που διαμόρφωσαν το γράψιμό σας στην ποίηση;

– Αναμφισβήτητα όλοι οι φίλοι και τ’ αδέρφια μου, η οικογένειά μου, άλλος λίγο κι άλλος πολύ, με σπρώχνουν προς αυτό. Εκείνο όμως που έπαιξε καθοριστικό ρόλο ήταν η παρέα του Πουλαντζά που με ανακάλυψαν: ο πρόεδρος της ΕΕΛ Κ. Καρούσος που με παρότρυνε να εκδώσω και ο μέντοράς μου τα τελευταία χρόνια μαζί με την οικογένειά του ο Σαράντος Καργάκος.

Μελετώντας τα συγγραφικά έργα του γνώρισα τη λογοτεχνική του τάξη και την τεχνική συγκρότησης ενός έργου που είναι η βασική προϋπόθεση για τη συγγραφή της ποίησης. Είναι ο άνθρωπος που μέσα από τις επαφές που έχω συχνά μαζί του κατάφερε να μου δώσει σκέψεις και να με ενθαρρύνει σε ένα καινούργιο τόλμημά μου πάνω στην ποίηση. Έργα μου σαν τη «Ρωξάνη», τον «Ιδομενέα», τον «Τηλέγονο» τα οφείλω καθαρά στην προσέγγιση μαζί του και γενικότερα στην οικογένειά του. Τα έργα μου πριν φτάσουν στο αυστηρό βλέμμα της ακούραστης Ρωξάνης Καργάκου έχουν κάνει το ταξίδι τους ανάμεσα σε φίλους και ακούω πάντα τη γνώμη τους.

Ο αξιόλογος ζωγράφος Βαγγέλης Τζερμιάς μπαίνει εύκολα στο θέμα του κάθε έργου μου και αντιλαμβάνεται ακριβώς τι θέλω από αυτόν και πώς το θέλω. Τον ευχαριστώ από καρδιάς για την αφιλοκερδή προσφορά του στα έργα μου.

 

* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «axianews»

Beach party στον… Κεραμεικό!

Τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου και η ομάδα του deBop.gr συναντά την τρέλα των «αδερφών Kahuna» για ένα πάρτι πέρα από κάθε φαντασία!
Είστε beach-ready; Σας έχει χτυπήσει η ζέστη και το τροπικό κλίμα της Αθήνας; Θέλετε να τρέξετε να φύγετε από την πόλη όσο πιο γρήγορα γίνεται; Θα γίνει κι αυτό, αλλά πριν… ελάτε –ΜΕ ΤΟ ΜΑΓΙΩ ΣΑΣ- στον Κεραμεικό! Πέμπτη 26 Ιουλίου και σας προσκαλούμε σε ένα more than a street food and tunes party με τεράστιες δόσεις γεύσης, μουσικής και… δροσιάς! Λίγες ημέρες πριν αδειάσει για τα καλά η πόλη μια «βόμβα» σκάει στον πεζόδρομο της Σαλαμίνος στον Κεραμεικό.
Για πρώτη φορά στην Αθήνα, Burger και spicy food contests*!
Δύο διαγωνισμοί για γερά στομάχια με μεγάλα δώρα! Πόσα burger αντέχεις να φας; Γνωρίζεις τον «θεριστή της Καρολίνας»; Λαχταριστά burger και υπερ-καυτερά Caribbean fried rice με θαρραλέες δόσεις Carolina Reaper σάλτσας θα κάνουν και τους λιγότερο ντροπαλούς να κοκκινίσουν! Exotic, tropical & groovy μουσικές από τον dj Chron μπλέκονται με τα «ζωντανά» chan chan των athens cuban all stars, La Hierbabuena.
Ο παφλασμός της θάλασσας παίρνει εικόνα και προβάλλεται στους γύρω τοίχους.
Η tattoo artist Selina Kaos από το Arcane Tattoo Studio σας περιμένει για να «χτυπήσετε» την άγκυρα που θα ρίξετε στον επόμενο προορισμό σας (ή ό,τι άλλο θέλετε – για αυτό… το ποτό με μέτρο… αυτά μένουν!).
Κι επειδή κλείσιμο «σχολικής χρονιάς» ανεξαρτήτως ηλικίας δε γίνεται χωρίς μπουγέλο δεχτείτε την πρόκληση από τους φίλους (ή τους εχθρούς σας;)! Επιτρέψτε τους να δοκιμάσουν το ταλέντο τους στο στόχο με τίμημα να γίνετε… μούσκεμα!
Τέλος… μιας και περιμένουμε να φύγουμε για διακοπές το αμάξι πρέπει να είναι καθαρό… Bikini Carwash στην απολύτως fun edition του! Πολλή σαπουνάδα, νερά και κορίτσια (ή και αγόρια;;;) μας μαθαίνουν τι σημαίνει λαμπίκο!
Όλα αυτά παρέα με daiquiris με φρέσκα φρούτα (ανανά, passion fruit, lime, φράουλα) στα €6 και προφανώς λαχταριστό street food με τιμές από €4 έως €6 γιατί ως γνωστόν «νηστικό αρκούδι δεν χορεύει»!
Τελευταία Πέμπτη του Ιουλίου, από τις 7 το απόγευμα, οι ταξιδευτές του Αυγούστου δίνουν ραντεβού για το μεγαλύτερο πάρτι της χρονιάς!
Το Big Kahuna ανοίγει τις πόρτες του και το deBop.gr κάνει πράξη το όνομά του (deBop – the bomb – La Bomba!)!
DRESS CODE: βάλε το μαγιώ σου κι έλα!
Τα πράγματα απλά: ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!
ΙNFO
LA BOMBA – the party
Πέμπτη 26 Ιουλίου, από τις 19:00
The Big Kahuna, Σαλαμίνος 42, Κεραμεικός
H συμμετοχή στο burger fight και στο spicy contest είναι €10/άτομο.
Για περισσότερες πληροφορίες:
https://www.facebook.com/events/291911694889682/
http://www.debop.gr/events/more-than-a-street-food-and-tunes-la-bomba-the-party
Διοργάνωση:
deBόp | The Big Kahuna | Ekso productions

 

Λαμπερή εκδήλωση για καλό σκοπό στο εντυπωσιακότερο μπαλκόνι! (pics)

Με την ευκαιρία της Διεθνούς Βράβευσης του ξενοδοχείου St. George Lycabettus στην Ελβετία στα World Luxury Travel Awards, η Lifeline Hellas πραγματοποίησε εκδήλωση στα μπαλκόνια του, υπό την αιγίδα και παρουσία της ΑΒΥ πρίγκιπα Αλέξανδρου & πριγκίπισσας Αικατερίνης με σκοπό τη στήριξη των μονάδων Εντατικής Θεραπείας Νεογνών των Κρατικών νοσοκομείων.

Ειρήνη Βασιλοπούλου, Πρίγκιπας Αλέξανδρος, Σίσσυ Παυλοπούλου, Πριγκίπισσα Αικατερίνη.

Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη εκθείασε το έργο της Lifeline Hellas την οποία παρακολουθεί από την ίδρυση της και επεσήμανε πόσο σημαντικό από τουριστικής άποψης είναι το βραβείο αυτό (του St.George Lycabettus) να είναι Ελληνικό!

VIEW with a VISION ανέφερε η Έμη Τρίκαρδου που είχε την επιμέλεια της εκδήλωσης και την μοναδική καλοκαιρινή διακόσμηση με ασημένια κοχύλια, ανάλογο με το Θαλασσινό Μενού που σερβιρίστηκε και που αυτό απέπνεε Ελλάδα.

Ο Τενόρος Ευάγγελος Γιαμούρης μάγεψε τους παρευρισκόμενους με τις ερμηνείες του. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η σύζυγος του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Σίσσυ Παυλοπούλου, o γιος της Πριγκίπισσας Αικατερίνης, David Andrews μαζί με τη σύζυγο του Δρ. Άντζι Μαργαρίτη και την μητέρα της Δρ. Φανή Μαργαρίτη, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας των ΗΠΑ Deborah L.Wince – Smith, η Γέλη Αγγελοπούλου, η Λίζα Έβερτ, ο κ. Τσομόκος (Delphi Economics) ο επίτιμος πρόεδρος του σωματείου, Ιωάννης Τρίκαρδος η Αλεξία Στέλλα Μάντζαρη με την μητέρα της Νένα Παπαμανωλοπούλου και πολλοί άλλοι.

Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν οι εταιρείες AS Marine, Medical Anti-Aging Center, Artemide, Beat be spoke events & services, Βίκος, Evritos, Estee Lauder, Domaine Glinavos.

Αλεξία Στέλλα Μάντζαρη, Όλγα Κεφαλογιάννη.
Τόνια Βασιλοπούλου, Νάντια Χαλαμανδάρη.
Κατερίνα Γκαμηλιάρη, Λίζα Έβερτ.
David Andrews, Ναλίτα Καρρέρ, Δρ. Άντζυ Μαργαρίτη, Αγγελική Αγγελίδη.
Diana Gligorijevic, Συμεών Τσομώκος.
Δρ. Άλκηστις Πρίνου-Μπουκουβάλα, Δρ. Ζήσης Μπουκουβάλας.
Παναγής Τρίκαρδος, Deborah L. Wince – Smith, Έμη Τρίκαρδου, Απόστολος Τρίκαρδος.
Δρ. Γιώργος Παπαβασιλείου, Δρ. Φώφη Καμποσιώρα, Γέλη Αγγελοπούλου.

 

 

Οι καλοκαιρινές εμφανίσεις της Ζωής Τηγανούρια

Η συνθέτις & βιρτουόζος του ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια, ξεκινάει τις καλοκαιρινές της εμφανίσεις, με το γνωστό πολυ-Πολιτισμικό χαρακτήρα που την κάνει να ξεχωρίζει όλα αυτά τα χρόνια, χαρίζοντας μας μοναδικές μουσικές στιγμές.

Η περιοδεία ανοίγει με τη συναυλία της στο Ζάππειο, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων “SummERTime” της ΕΡΤ, σε ζωντανή τηλεοπτική και ραδιοφωνική αναμετάδοση από την ΕΡΤ2, το Δεύτερο Πρόγραμμα, 19 Περιφερειακούς Ρ/Σ της ΕΡΤ σε όλη την Ελλάδα, τη Φωνή της Ελλάδας στο εξωτερικό και φυσικά, στο Web TV της ΕΡΤ.

Συνεχίζοντας, θα εμφανιστεί σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας, με το εκπληκτικό μουσικό σύνολο που την πλαισιώνει, εντυπωσιακούς ανερχόμενους ερμηνευτές και όμορφες χορογραφίες.

Κλείνοντας την καλοκαιρινή της περιοδεία, θα βρούμε τη συνθέτη & βιρτουόζο του ακορντεόν στο Θέατρο Κολωνού, να παρουσιάζει έργα της με τη σύμπραξη της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Ελευθέριου Καλκάνη.

Πρόγραμμα συναυλιών:

  • 20 Ιουλίου: Ζάππειο (Εκδηλώσεις SummERTime της ΕΡΤ
  • 22 Ιουλίου: Κορωπί (Θέατρο Δεξαμενής – Φεστιβάλ “Σφήττεια 2018”)
  • 10 Αυγούστου: Διδυμοτείχο (Βυζαντινό Κάστρο)
  • 11 Αυγούστου: Αλεξανδρούπολη (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας – Πλατανότοπος Μαΐστρου)
  • 12 Αυγούστου: Σαμοθράκη (Παλαιόπολη)
  • 18 Αυγούστου: Νάξος (Κεντρική Πλατεία Χώρας)
  • 21 Αυγούστου: Φλώρινα (Εκδηλώσεις Δήμου “Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2018”)
  • 2 Σεπτεμβρίου: Ν. Ηράκλειο (Ηράκλεια 2018: Η Γυναίκα είναι Τέχνη)
  • 7 Σεπτεμβρίου: Κομοτηνή (Φεστιβάλ Μπύρας)
  • 9 Σεπτεμβρίου: Θέατρο Κολωνού με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων
  • 22 Σεπτεμβρίου: Δράμα (Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους)

* Το πρόγραμμα ενδέχεται να τροποποιηθεί καθώς επίκεινται ανακοινώσεις ημερομηνιών και για άλλες πόλεις όπως Σπάρτη, Καλλιθέα, Μέγαρα, Γλυφάδα, Δομοκό, Μοσχάτο, Σαρωνίδα, κ.ά.

Μόνικα Βερροιοπούλου: Το παιχνίδι των σκιών…

Μόνικα Βερροιοπούλου

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η γκαλερί Αργώ πρόσφατα φιλοξένησε στο χώρο της την εικαστικό Μόνικα Βερροιοπούλου που ταξίδεψε από το Ηνωμένο Βασίλειο για να μας παρουσιάσει τη δουλειά της με τίτλο «Σκιές». Η εικαστικός, μαθήτρια και σύζυγος του πρωτοποριακού για την εποχή του Michael Buhler, έχοντας μελετήσει αρχαία ελληνικά κείμενα, απεικονίζει σκιές εμπνευσμένες κυρίως από την Ιλιάδα του Ομήρου και από την Πολιτεία του Πλάτωνα.

Η καλλιτέχνις με επιμονή σκηνοθετεί ανθρώπινες φιγούρες, δράσεις και αντικείμενα σε υποβλητικό τόνο. Τοποθετεί τις σκιές στον καμβά άλλοτε με ξεκάθαρα όρια, άλλοτε μπερδεμένες. Τελειομανής καθώς είναι, δουλεύει με προσήλωση και εμμονή τα άυλα αυτά σχήματα που δηλώνουν την ανθρώπινη παρουσία με το παιχνίδισμα του φωτός. Συναντήσαμε την καλλιτέχνιδα στον χώρο της γκαλερί και μας μίλησε με πάθος για τη δουλειά της.

– Με τι θεματικές έχετε καταπιαστεί στη δουλειά σας;

Είχα καταπιαστεί κυρίως με νεκρές φύσεις, τοπία και προσωπογραφίες. Μου αρέσει επίσης να δουλεύω το «γυμνό» κυρίως με κάρβουνο αλλά και με πηλό. Όμως, οι σκιές είναι η εμμονή μου. Στις περισσότερες ζωγραφιές μου από τα παλιά υπήρχε κάπου μια σκιά. Με το πέρασμα του χρόνου η σκιά με συνεπήρε και έγινε το κύριο θέμα της δουλειάς μου.

– Τι τεχνικές και υλικά χρησιμοποιείτε;

Μου αρέσει να δουλεύω το λάδι σε καμβά αλλά ιδιαίτερα σε ξύλο. Κάποιες φορές πειραματίζομαι με το ξύλο και κολλάω κομμάτια από χαρτόνι μαζί με άμμο ή με κατακάθι από τον καφέ που ατελείωτα πίνω. Η άλλη τεχνική που χρησιμοποιώ είναι κάρβουνο σε χαρτί.

– Από ποιους καλλιτέχνες πιστεύετε ότι έχετε δεχτεί επιρροές;

Οι σπουδές μου έδωσαν την ευκαιρία να μελετήσω πολλούς καλλιτέχνες και σχολές και να δεχτώ επιρροές. Δεν μπορώ να προσδιορίσω απόλυτα από πού έχω επηρεαστεί, αλλά μπορώ να πω ότι η λιτότητα που διασχίζει την κυκλαδική, αρχαϊκή και βυζαντινή τέχνη πάντα με ενδιαφέρει, καθώς και η θαυματουργή απόδοση του φωτός και του σκοταδιού των αγαπημένων μου ζωγράφων Caravaggio, Rembrandt, Vermeer.

– Έχετε μια εμμονή με τις «Σκιές», καθώς είναι μια θεματική που δουλεύετε περίπου 20 χρόνια. Πώς ξεκινήσατε να δουλεύετε πάνω σ’ αυτό;

Από μικρή αγαπούσα τα αρχαία ελληνικά κείμενα και μέσα από αυτά ξεπήδησε η ιδέα της ανθρώπινης σκιάς, που έγινε το κύριο θέμα της δουλειάς μου. Συγκεκριμένα, η σκιά του Πατρόκλου στο όνειρο του Αχιλλέα στην Ιλιάδα με τις σκιές στον Άδη της Οδύσσειας ήταν η πρώτη μου έμπνευση. Οι φυλακισμένοι επίσης, μέσα στη σπηλιά από την Πολιτεία του Πλάτωνα, που θεωρούσαν πραγματικότητα τις σκιές των όσων συνέβαιναν έξω, στιγμάτισαν την έμπνευση αυτή. Από αυτές τις σκιές ξεκίνησε η ιδέα της δουλειάς μου εδώ και περίπου 20 χρόνια.

“η σκιά του Πατρόκλου στο όνειρο του Αχιλλέα στην Ιλιάδα με τις σκιές στον Άδη της Οδύσσειας ήταν η πρώτη μου έμπνευση”

– Θα μπορούσε κάποιος να διακρίνει μια μοναχικότητα στα έργα σας και ένα ζυγισμένο παιχνίδισμα του φωτός. Εσείς εκφράζετε κάτι τέτοιο στη ζωγραφική σας;

Νομίζω ότι στα έργα ο καθένας βλέπει κάτι διαφορετικό που ο καλλιτέχνης ίσως να μην το διακρίνει ή να μην το έχει αισθανθεί. Όσον αφορά στο ζυγισμένο παιχνίδισμα του φωτός, ναι, αυτό το ζύγισμα είναι που με συνεπαίρνει με τα καμιά φορά καθορισμένα, καμμιά φορά ακαθόριστα και μπερδεμένα σχήματα των σκιών πάνω στις διαφορετικές επιφάνειες.

– Τελικά, τι σημαίνει για σας ο κόσμος των σκιών;

Δεν μπορώ να ορίσω τον κόσμο αυτό. Επειδή μεγάλωσα στην ηλιόλουστη Ελλάδα, οι σκιές ήταν ένα μέρος της ζωής μου. Όσον αφορά στη δουλειά μου, οι σκιές που με ενδιαφέρουν είναι κυρίως οι ανθρώπινες. Ίσως τα άυλα αυτά σχήματα να δηλώνουν μια ανθρώπινη παρουσία και ένα φως.

Σπουδάσατε στο City and Guilds of London School of Art με δάσκαλο τον μετέπειτα σύζυγό σας Michael Buhler. Πόσο σας επηρέασε αυτό στην τέχνη σας;

Ο Michael ήταν ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος και ένας πολύ ιδιαίτερος και πρωτότυπος καλλιτέχνης, όπως φαίνεται και στο βιβλίο που εκδόθηκε για εκείνον πριν μερικά χρόνια με τίτλο «From there to here: The art of Michael Buhler». Ήταν επίσης ένας πολύ αγαπητός και υποστηρικτικός δάσκαλος. Με βοήθησε στη δουλειά μου ατελείωτα και πάντα ενεθάρρυνε τις ιδέες μου. Συγχρόνως, με έμαθε να είμαι αυστηρή και να μη χαρίζομαι στον εαυτό μου. Το ίδιο έκανε και με την κόρη μας, Αλεξάνδρα, που και εκείνη ζωγραφίζει. Το αγαπημένο της θέμα είναι οι νεκρές φύσεις με δυνατά σχήματα και έντονα χρώματα.

– Ζείτε και εργάζεστε μόνιμα στην Αγγλία. Πιστεύετε ότι είναι ευκολότερο για έναν καλλιτέχνη να δραστηριοποιείται στο εξωτερικό;

“Στο εξωτερικό, οι καλλιτέχνες είναι πάρα πολλοί και ο ανταγωνισμός τεράστιος. Πρέπει να παλέψει κάποιος πολύ σκληρά και να έχει και πολλή τύχη για να ξεχωρίσει και να διακριθεί το έργο του”

Νομίζω ότι για να οδηγηθούμε σε κάποιο συμπέρασμα, θα πρέπει να έχουμε γνώση και των δύο κόσμων. Στο εξωτερικό, οι καλλιτέχνες είναι πάρα πολλοί και ο ανταγωνισμός τεράστιος. Πρέπει να παλέψει κάποιος πολύ σκληρά και να έχει και πολλή τύχη για να ξεχωρίσει και να διακριθεί το έργο του. Οι πωλήσεις είναι φυσικά παντού δύσκολες. Έχοντας μια άποψη για την ελληνική πραγματικότητα θεωρώ ότι εδώ τα πράγματα είναι πιο βατά και είναι πιο εφικτό για τον καλλιτέχνη να γίνει γνωστός και να διακριθεί.

– Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Αποφάσισα μετά από πολλά χρόνια να μετακομίσω στο ιστορικό Hastings της Νοτιοανατολικής Αγγλίας. Ένα μέρος που με εμπνέει πολύ γιατί είναι ένα γραφικό ψαροχώρι. Πιστεύω ότι εκεί θα συνεχίσω το θέμα των σκιών σε σχέση με το καινούργιο μου περιβάλλον. Ευτυχώς! Λέγεται ότι είναι από τα πιο φωτεινά μέρη της Αγγλίας!

 

*Πηγή: Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “axianews”

frontpage-next-sto-politistiko-kentro-melina

Frontpage : Next στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα

0
Εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας Ελευθερίας του Τύπου 2025 Ομαδική Εικαστική Έκθεση & Πρωτοβουλίες γύρω από την κεντρική ιδέα της «Πρώτης Σελίδας», της «Πρώτης Είδησης»,...