Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022, 18:00-21:00.

Το Πανεπιστήμιο Ιστορίας της Τέχνης, The Courtauld Institute of Art, London και η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου μέσα από το «Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης» παρουσιάζουν την έκθεση Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, σε επιμέλεια του Kirk Patrick H. Testa. Η έκθεση εγκαινιάζεται την Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2022 και ώρα 18.00-21.00 στον χώρο τέχνης «16 Φωκίωνος Νέγρη», Αθήνα.

Η έκθεση Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου είναι η πρώτη έκθεση που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Φιλοξενίας και αποτελεί το επιστέγασμα της εξάμηνης παραμονής του επιμελητή Kirk Patrick H. Testa στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια της οποίας είχε τη δυνατότητα να εμβαθύνει τις γνώσεις του σχετικά με τη σύγχρονη ελληνική τέχνη, μέσα από συναντήσεις με δημιουργούς, κοινότητες και πολιτιστικούς φορείς του εικαστικού χώρου της Αθήνας, καθώς και τη συναναστροφή του με τα έργα της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου.

Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Νεκρή φύση, 2007, λάδι σε χαρτόνι, 15 x 27 εκ.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, σχέδια και γλυπτά από τους καλλιτέχνες

Τάσο Αριδά, Χρήστο Μποκόρο, Χρόνη Μπότσογλου, Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Στέφανο Δασκαλάκη, Στρατηγούλα Γιαννικοπούλου, Κωνσταντίνο Κερεστετζή, Αλέκο Λεβίδη, Αφροδίτη Λίτη, Ανδρέα Λόλη, Ναταλία Μελά, Λουίζα Μίσσιου, Βάλλυ Νομίδου, Κώστα Παπανικολάου, Βασίλη Παπανικολάου, Κωνσταντίνο Παπατριανταφυλλόπουλο, Γιάννη Ψυχοπαίδη, Γιώργο Ρόρρη, Παύλο Σάμιο, Μισέλ Φάις, Πάνο Φειδάκη, Άννα Μαρία Τσακάλη, Πόπη Τσουκάτου, Μαρία Χατζηανδρέου και Δημήτρη Χαντζόπουλο.

Επιμέλεια
Kirk Patrick H. Testa

Συντονισμός
Δάφνη Πολίτη
Υπεύθυνη Σχεδιασμού & Επίβλεψη
Υλοποίησης Προγράμματος Φιλοξενίας

Κώστας Παπατριανταφυλλόπουλος, Νεκρή φύση με φρούτα, 2006, λάδι σε μουσαμά, 34 x 53 εκ.

Σημείωμα επιμελητή

Έχοντας ιστορικά λάβει τη χαμηλότερη θέση από όλα τα είδη ζωγραφικής, το είδος της νεκρής φύσης είναι ένας τόπος όπου συναντώνται αντίπαλες δυνάμεις: το θραύσμα και το όλον, το εφήμερο και το αιώνιο, ή ακόμα, το ιερό και το βέβηλο. Παρά την απλότητα της θεματολογίας του μέσα από την αναπαράσταση κοινότοπων αντικειμένων, αυτό το είδος ζωγραφικής ενθαρρύνει τους θεατές να βλέπουν αργά, βιώνοντας μια εμπειρία που έχει αλλοιωθεί από τον κατακλυσμό των εικόνων της ψηφιακής εποχής. Το πρόβλημα της ύπαρξης «υπερβολικού κόσμου», όπως αποδόθηκε από την θεωρητικό των μέσων ενημέρωσης Hito Steyerl, πηγάζει από την ασύλληπτη ταχύτητα των δεδομένων και των πληροφοριών στον παγκοσμιοποιημένο ψηφιακό κόσμο.

Ένα αντίδοτο για τον ίλιγγο και την αγωνία που προκαλούν ο εικοσιτετράωρος κύκλος ειδήσεων και οι αλγοριθμικές ροές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η επαφή με την τέχνη που καλεί τον θεατή να κάνει μια παύση, να επιβραδύνει και να προβληματιστεί ως προς τη βιωμένη πραγματικότητα. Η έκθεση Poetics of the Ordinary: Νεκρές φύσεις από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, σε επιμέλεια Kirk Patrick H. Testa, δίνει αυτή την ευκαιρία. Με έργα από τη Συλλογή η έκθεση είναι μια εικόνα της ευαισθησίας του συλλέκτη, αλλά και μια ευκαιρία να γίνει κανείς μάρτυρας της συνέχειας μεταξύ του κλασικού και του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.

Πυροδοτώντας τον διάλογο μεταξύ του κοινού και των έργων νεκρής φύσης της συλλογής, η έκθεση περιλαμβάνει επίσης μιας ανοιχτής πρόσκλησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσκαλώντας το κοινό να υποβάλει ψηφιακές φωτογραφίες νεκρής φύσης από την καθημερινή ζωή, με το hashtag «#stillathens». Η συμπερίληψη αυτών των φωτογραφιών στην έκθεση θα συμβάλει στη δημιουργία μιας σχέσης αντίστιξης μεταξύ των ρυθμών της σύγχρονης ζωής και των έργων της Συλλογής.

Αλέκος Λεβίδης, Πρόπαν, Πήλιο, 1982 -2011, λάδι σε ξύλο, 45 x 35 εκ.

Για τον Kirk Patrick H. Testa

Ο Kirk Patrick H. Testa ολοκλήρωσε το 2019 τις σπουδές του στην Ιστορία της Τέχνης και στην Φιλοσοφία στο Κολέγιο Vassar (Poughkeepsie, NY) και το καλοκαίρι του 2022 αποφοίτησε από το The Courtauld Institute of Art, Λονδίνο με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης. Η έρευνα του εστιάζει στην παγκόσμια εννοιολογική τέχνη, καθώς και τη διασταύρωση του μέσου της ζωγραφικής με το ψηφιακό χώρο.

Για το πρόγραμμα φιλοξενίας

Το Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας της Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης του ακαδημαϊκού ινστιτούτου, The Courtauld Institute of Art και της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου, έχει ως στόχο τη δημιουργία καναλιών υποστήριξης για νέους επιμελητές και θεωρητικούς τέχνης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ακαδημαϊκής έρευνας γύρω από την σύγχρονη ελληνική τέχνη και τη σύνδεση της με τη διεθνή εικαστική σκηνή.

Το Πρόγραμμα λαμβάνει χώρα δύο φορές το χρόνο απευθύνεται σε διδακτορικούς, μεταπτυχιακούς και τριτοετείς φοιτητές με ακαδημαϊκό υπόβαθρο στην επιμέλεια, ιστορία και θεωρία της τέχνης και δίνει την ευκαιρία να εμπλουτίσουν την έρευνα τους σχετικά με τη σύγχρονη ελληνική τέχνη, μέσα από τη συναναστροφή τους με τα έργα της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου, συναντήσεις με δημιουργούς, κοινότητες και πολιτιστικούς φορείς του εικαστικού χώρου της Αθήνας.

Πάνος Φειδάκης, Πορτοκάλια, λάδι σε μουσαμά, 37,5 x 27,7 εκ.

Info

Διάρκεια έκθεσης
Τετάρτη 2 έως Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022

Ώρες λειτουργίας
Τετάρτη – Παρασκευή 16:00-20:00
Σάββατο 12:00-17:00

Χώρος
16 Φωκίωνος Νέγρη, 112 57, Αθήνα

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

“Οι δύο χέστηδες” στο Θέατρο Τέχνης

Γράφει η Αντιγόνη Κατσαδήμα Η σημασία της δραματουργίας σε ένα θεατρικό έργο περασμένου αιώνα είναι κομβική, για να γίνουμε συμμέτοχοι σε αυτό και στις...

Γιάννης Αδαμάκης: Όταν μιλάμε για Τέχνη, αναφερόμαστε πάντα στις εξαιρέσεις

Ο καταξιωμένος εικαστικός, Γιάννης Αδαμάκης παρουσιάζει την 37η ατομική του έκθεση στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη με τίτλο «Passepartout». Σπαρμένες στον καμβά, εικόνες από τα παραμύθια...

Freedom Plaza: Πώς θα μεταμορφώσει το κέντρο του Μανχάταν

Τα σχέδια για το νέο mega project που θα αλλάξει το κέντρο του Μανχάταν αποκάλυψε το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Bjarke Ingels Group. Ένα νέο πολιτιστικό κέντρο θα δημιουργηθεί στη...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this