“Συνοδοιπόροι στη Μνήμη”, Ο Ραφαήλ Μπάικας στη Γκαλερί Αργώ

Η 7η ατομική έκθεση του Ραφαήλ Μπάικα θα διαρκέσει έως τις 27 Απριλίου 2024.   

Η γκαλερί Αργώ, της οδού Νεοφύτου Δούκα 5, στο Κολωνάκι, υποδέχεται στους χώρους της τον Ραφαήλ Μπάικα, ο οποίος θα παρουσιάσει την καινούργια του δουλειά, κάτω από το γενικό τίτλο “Συνοδοιπόροι στη Μνήμη”, μια σειρά νέων έργων ζωγραφικής που δημιούργησε τα τελευταία χρόνια. Αυτή είναι η 7η ατομική του έκθεση, και θα διαρκέσει έως τις 27 Απριλίου 2024.

Λίγα λόγια από την  Αλέξια Κ. Σερέζη  

«Όταν βλέπει κανείς τη ζωγραφική του Ραφαήλ Μπάικα, πέρα από το γεγονός ότι εντυπωσιάζεται από την ποιότητα, τη μέθοδο που ακολουθεί και τη χρονοβόρα διαδικασία που χρειάστηκε για να φτάσει ως εκεί, αναγνωρίζει επιπλέον και τις αρετές που προκύπτουν από την προσήλωσή του σ’ αυτά που επίμονα επιδιώκει.

Κατ’ αρχάς η ζωγραφική του είναι βασισμένη στον άνθρωπο, η γυναίκα με την εκλεπτυσμένη παρουσία της γίνεται το σύμβολο και η προσωποποίηση του ωραίου. Είτε είναι σε εσωτερικούς χώρους είτε στην ύπαιθρο εκπέμπει μια γοητεία, έναν ρομαντισμό, σαν να είναι από άλλη εποχή. Μια επιστροφή στο παρελθόν μέσα, όμως, από μια νέα εξίσου αυθεντική ματιά. Δεν προσποιείται την πατίνα του χρόνου για να το επαναφέρει, φέρνει αντίθετα στην επιφάνεια την ειλικρίνεια, την τρυφερότητα, το αυθόρμητο, αυτό που ταυτίζεται με την ανεμελιά της παιδικής και νεανικής ηλικίας.

Ραφαήλ Μπάικας

Μέσα απ’ αυτή την προσέγγιση, το κοίταγμα στο παρελθόν αποτελεί μια επιστροφή στην καθαρότητα των παιδικών χρόνων που όσο κι αν έχουν παρέλθει από την ωριμότητα που προέκυψε από την ηλικία και από τις κοινωνικές ακόμη μεταβολές, εξακολουθούν να διατηρούν τη γοητεία τους, να προκαλούν μια νοσταλγία για την αγνότητα και την αισιοδοξία τους. Διαχέει επιπλέον πάνω στα έργα του το φως με καθαρότητα, δεν προκύπτει ως αποτέλεσμα σκηνοθεσίας, αναπνέει έτσι η ζωγραφική του ελεύθερα, με φυσικότητα, ακόμη κι όταν η σύνθεση δεν είναι στην ύπαιθρο. Είναι μια ωδή στην αληθινή ομορφιά της ζωής, κόντρα στη σύγχρονη σύγχυση με τη διασπάθιση των συναισθημάτων.

Η ζωγραφική του Ραφαήλ Μπάικα πάει στο παρελθόν και κοιτάζει στο μέλλον. Έχει έναν συγκρατημένο λυρισμό μέσα από μια αμεσότητα αισθήματος. Παρά τον άπλετο φωτισμό της διατηρεί την υποβλητική ατμόσφαιρα ενός κάποιου μυστηρίου έτσι που κινείται, στέκεται και αναπνέει μέσα στη σιωπή, την ομορφιά και την ανέφελη ανάμνηση.»

“Συνοδοιπόροι στη Μνήμη”
Ραφαήλ Μπάικας

Who is Who

Ο Ραφαήλ Μπάικας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966.

Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας στο εργαστήρι του Π. Τέτση. Πρόκειται για την έβδομη ατομική του έκθεση, ενώ παράλληλα έχει λάβει μέρος και σε αρκετές ομαδικές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

“Συνοδοιπόροι στη Μνήμη”
Ραφαήλ Μπάικας, Χρόνος Μου καί Σύμμαχός μου

Info

Διάρκεια έκθεσης “Συνοδοιπόροι στη Μνήμη”
Έως Σάββατο 27 Απριλίου 2024

Επισκέψεις
Τρίτη – Παρασκευή: 10:00-14:00 & 17:00-20:00
Σάββατο: 11:00-15:00)

Γκαλερί Αργώ
Νεοφύτου Δούκα 5, 10674, Κολωνάκι
210 7249.333 FAX 210 7249.777
[email protected]
www.argo-gallery.gr

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η πλαστικότητα της μεταφυσικής ζωγραφικής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο / Giorgio de Chirico γεννήθηκε στο Βόλο το 1888. Ήταν ο πρωτότοκος γιος...

Χρήστος Κονταρούδης: Ο άνθρωπος ανυψώνεται ηθικά και αισθητικά από τη θέαση της εικαστικής τέχνης 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Το European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum, Museum for Architecture and Design...

Νίκος Λαγός: H τέχνη δρα υπερβατικά και απελευθερωτικά 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Κοιτώντας τα τελάρα του εικαστικού Νίκου Λαγού, ο θεατής διαπιστώνει μια τολμηρή αίσθηση του χρώματος και της σύνθεσης στο όριο μιας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this