«Τελενοβέλα» στο θέατρο Faust: όλα μπορούν να συμβούν σε μια τελενοβέλα

Πρόσφατα παρευρεθήκαμε στη δημοσιογραφική πρεμιέρα της μουσικοθεατρικής κωμωδίας «Τελενοβέλα», σε κείμενο και σκηνοθέσια του Σταμάτη Πακάκη, στο θέατρο Faust.

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Λίγα λόγια για το έργο

Το έργο εμπνέεται από τις μεξικάνικες τελενοβέλες της δεκαετίας του ενενήντα. Εμπλέκει στοιχεία από την «Μαρία της Γειτονιάς», την «Μαριμάρ», την «Παολίνα», την «Εσμεράλδα» κ.ά.. Κι ενώ όσοι παρακολουθούσαμε τις εν λόγω σειρές, νομίζουμε ότι τις θυμόμαστε, μόνο βλέποντας την παράσταση θα ξανά έρθουν στην μνήμη μας λέξεις/ φράσεις/ ονόματα, όπως «σφετερίστρια», «Παναγία της Γουαδελούπης», «ράντζο της εύφορης κοιλάδας», «γιατρός Πενιαρεάλ», «παρακατιανή» κ.ά..

Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή, σε όλους όσους έχουμε παρακολουθήσει έστω και μια τελενοβέλα, Μεξικό τη δεκαετία του ενενήντα, μια ζάμπλουτη θρησκευόμενη οικογένεια, η οποία κατέχει ένα ράντζο, μια έπαυλη κι ένα εργοστάσιο. Η οικογένεια αυτή ονομάζεται Rosario κι αρχηγός αυτής είναι η χήρα Consuelo Regina Sanchez de Rosario, η οποία προστατεύει τον μοναχογιό της Esteban Maria Rosario Sanchez και τον εγγονό της Alejandro Joaquin Rosario Perez. Τους «προστατεύει» μέσω της εφευρετικότητάς της σε δολοπλοκίες και δολοφονίες, με σύμμαχό της την Αζτέκικης καταγωγής εσώκλειστη υπηρέτρια της, την κουτσομπόλα Susanita Munitis. Η «ήρεμη» ζωή της οικογένειας ταράζεται από δύο γεγονότα, που διαδέχονται το ένα το άλλο. Η δεύτερη γυναίκα του Esteban, η Soledad Katalina Colomer Martinez, είναι μία σφετερίστρια και σα να μην έφτανε αυτό ο νεαρός Alejandro ερωτεύεται μία παρακατιανή ρακοσυλλέκτρια, την πανέμορφη Bonita Dolorez Lopez. Άραγε, τι θα συμβεί με τη συμβίωση όλων των παραπάνω στην έπαυλη των Rosario;

Η παράσταση

Ο Σταμάτης Πακάκης, σε αυτή την παράσταση, έχει αναλάβει τρεις ρόλους, κειμενογράφος, σκηνοθέτης και ηθοποιός.  Το κείμενο της παράστασης καταφέρνει με εύστροφο τρόπο να παντρέψει τις διαφορετικές τελενοβέλες μεταξύ τους, συνδέοντάς τες με έξυπνο χιούμορ, με επαναλαμβανόμενες ατάκες, τραγούδι, αναδρομές στο παρελθόν, μονολόγους και αφηγήσεις. Η ροή του κειμένου είναι γρήγορη και οι εξελίξεις διαδέχονται, συνεχώς, η μία την άλλη, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του τηλεθεατή.

Η σκηνοθεσία είναι άρτια και λειτουργική, καθώς καταφέρνει να τοποθετήσει έξυπνα, παράλληλα σχεδόν όλους τους ηθοποιούς επάνω στην σκηνή, δημιουργώντας οπτικά επίπεδα και γωνίες, σε μία μικρή – επίπεδη σκηνή. Επίσης, οι μουσικοχορευτικές παύσεις του έργου λειτουργούν ως ανάπαυση του τηλεθεατή από τη γρήγορη ροή των εξελίξεων της παράστασης, ενώ παράλληλα προσφέρουν χρόνο στους ηθοποιούς για να ετοιμαστούν για την επόμενη σκηνή.

Ως ηθοποιός, ο Σταμάτης Πακάκης, υποδύεται την Soledad Katalina Colomer Martinez (ή όποιον την παριστάνει τέλος πάντων), προσφέρει γέλιο στους τηλεθεατές με την εκφραστικότητα του προσώπου του, τις εναλλαγές στη φωνή του και την κινησιολογία του, ενώ, φυσικά, δεν θα γινόταν να μην χορεύει και να μην τραγουδάει.

Η Μαρία Σωτηριάδου υποδύεται την χήρα Consuelo Regina Sanchez de Rosario, η οποία μας θυμίζει όλες τις κακές των τελενοβέλων μαζί. Με φοβερό ύφος παντοδυναμίας και τουπέ επάνω στην σκηνή, με φοβερές εκρήξεις «κακίας», στο τέλος καταφέρνει να γίνει συμπαθής στο κοινό μέσω της προσωπικής εξομολόγησης της ζωής της.

Η Φανή Παλιούρα υποδύεται την εσώκλειστη υπηρέτρια, την κουτσομπόλα Susanita Munitis. Προσωπικά, πιστεύω ότι κλέβει την παράσταση, καθώς με το σκέρτσο, το νάζι, το μπρίο της, αλλά και την σπιρτάδα της, καταφέρνει να μετατρέψει ένα δευτερεύοντα ρόλο σε πρωταγωνιστικό.

Η Τερέζα Καζιτόρη υποδύεται την παρακατιανή ρακοσυλλέκτρια Bonita Dolorez Lopez, η οποία κερδίζει το κοινό μέσω των τραγουδιστικών της ικανοτήτων και το νάζι της.

Η Κωνσταντίνα Δαούτη αναλαβάνει τόσο το ρόλο της αφηγήτριας, καθώς και όλους τους βοηθητικούς ρόλους της παράστασης. Μετατρέπεται άψογα από μεξικανή αφηγήτρια σε αστυνομικό και όχι μόνο. Ανάλογα το κουστούμι που φοράει κάθε φορά, προσαρμόζεται και στο ρόλο με μαεστρία.

Περνώντας στους κύριους του έργου, ο Σπύρος Ζουπάνος υποδύεται τον μοναχογιό Esteban Maria Rosario Sanchez, ο οποίος άλλοτε είναι σοβαρός, όπως άλλωστε απαιτεί κι ο ρόλος του επιτυχημένου επιχειρηματία κι άλλοτε ο εαυτός του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τέλος, ο Άρης-Ηλίας Τοπάλογλου υποδύεται τον εγγονό Alejandro Joaquin Rosario Perez, ο οποίος παριστάνει εξαιρετικά το ρόλο του αφελή που του έχει ανατεθεί.

Κλείνοντας, τα σκηνικά της Δανάης Σταματίου είναι μεν απλά, αλλά λειτουργικά, ενώ τα κουστούμια είναι άψογα προσαρμοσμένα στο ύφος και στο κλίμα της εποχής. Ειδικά τα ταγιέρ που φοράει ο Σταμάτης Πακάκης, ως Soledad Katalina Colomer Martinez, παραπέμπουν τέλεια στα αντίστοιχα της μεξικανής ηθοποιού στην αντίστοιχη τελενοβέλα. Οι χορογραφίες της Εύη Τσακλάνου απλές, λειτουργικές και άψογα εκτελεσμένες από τους ηθοποιούς και οι στίχοι των τραγουδιών της Κωνσταντίνας Χρίστου εφευρετικοί, οι οποίοι μερικοί από αυτούς θα μείνουν σίγουρα στη μνήμη του θεατή μετά την παράσταση.

 

Συνολικά, πρόκειται για μια εύπεπτη, άρτια στημένη παράσταση, με έξυπνο χιούμορ, καλοκουρδισμένη, με χημεία μεταξύ των ηθοποιών επάνω στην σκηνή, που δεν πρόκειται να απογοητεύσει τον θεατή.

Απευθύνεται τόσο στους λάτρεις των μεξικάνικων σειρών, για να θυμηθούν τα παλιά, όσο και στις νεότερες γενιές ή όσους δεν είχαν παρακολουθήσει ποτέ τελενοβέλα, ώστε να κατανοήσουν πως καταστρέφεται από παιδική ηλικία μια ολόκληρη γενιά.

Υ.γ. στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι τελενοβέλες στην Ελλάδα προβάλλονταν μεταγλωττισμένες, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν από οποιαδήποτε ηλικία!

Info

Ημέρα και ώρα παράστασης: Κάθε Τετάρτη στις 20:00, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Πρεμιέρα: 11 Οκτωβρίου 2023

Διάρκεια παράστασης: 85’

(Τις Τετάρτες 01 & 08 Νοεμβρίου η παράσταση θα είναι στις 21:30)

Εισιτήρια μέσω More.com by Viva https://www.more.com/theater/telenobela/

και με τηλεφωνικές κρατήσεις στο τηλέφωνο του θεάτρου 210 3234095

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€,

Μειωμένο (φοιτητές-άνεργοι-ατέλειες-αμέα-ομαδικό άνω των 8 ατόμων): 12€

Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης Εmail: [email protected] και [email protected]

Share this
Tags
Alexia Lymperi
Alexia Lymperi
Η Αλεξία αγαπά το θέατρο. Σπουδάζει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα executive MBA in financial planning του πανεπιστημίου Πελοποννήσου και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Επικοινωνία από το Donau University Krems, καθώς και πτυχίο Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Λιζέτα Βασιλειάδη: Τέχνη…κραυγή απόγνωσης

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη Η Λιζέτα Βασιλειάδη παρουσιάζει αυτές τις μέρες τη νέα της δουλειά στην Γκαλερί Αργώ στην Αθήνα με τίτλο «Απόδραση».  Την...

Τέχνη – ερωτισμός – οικολογία, έκθεση στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Η έκθεση Τέχνη, Ερωτισμός, Οικολογία θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Μαΐου 2024, στα πλαίσια διεθνούς διημερίδας φιλοσοφίας, ιστορίας της τέχνης...

Οι εσωστρεφείς προσωπογραφίες του Φραγκίσκο Ντε Γκόγια

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Φρανσίσκο ντε Γκόγια / Francisco Goya y lucientes υπήρξε μαθητής του διακεκριμένου αυλικού ζωγράφου Φρανσίσκο Μπαγέ,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this