“Tracing Infinite lines”: Ομαδική εικαστική έκθεση στη Baraka Art Space στις Σπέτσες

Κάθε φάρος ένα μέρος ακλόνητο, απαραβίαστο, άθικτο, και συνάμα ένας τόπος – μια αφετηρία. Η ίδρυση και η λειτουργία των φάρων από αρχαιοτάτων χρόνων συνδέεται με την ανάγκη του ανθρώπου να ταξιδέψει πέρα από τα όρια του κεκτημένου ορίζοντά του. Άραγε τι κάνει ξεχωριστή την τοποθεσία τους σήμερα; Πώς μοιάζει το τοπίο που συναντάμε; Είναι βραχώδες και απόκρημνο; Μοναχικό; Υπάρχει άραγε φραγμός στο βλέμμα του φάρου ή κινείται απερίσταλτο μέχρι τη γραμμή του ορίζοντα;

Ένας προσβάσιμος φάρος προσιδιάζει στις Σπέτσες, επισκέψιμος, με τον ορίζοντα του να εμπνέει τη θεματική των εκθέσεων στο χώρο της Baraka Art Space για αυτό το καλοκαίρι. Για την ομαδική έκθεση Tracing Infinite lines η τοποθεσία της γκαλερί αποτελεί σημείο αναφοράς καθώς η μεθόριος των Σπετσών απαντάται στον Φάρο της. Ο χρόνος, ο τόπος και τα φυσικά στοιχεία αναδιατάσσονται διαρκώς δημιουργώντας μια αφήγηση γύρω από τον φυσικό κόσμο που συναντάμε κοντά σε ένα τέτοιο τόπο.

Ο Αλέξανδρος Τζάννης επισκέφθηκε τις Σπέτσες, φωτογράφησε την περιοχή του Φάρου και δημιούργησε ένα ακόμα σχέδιο ειδικά για την έκθεση – ένα τοπίο προς διερεύνηση, που προσκαλεί τον θεατή να ενεργοποιήσει το βλέμμα του. Ο Τζάννης συνθέτει την προσωπική του τοπογραφία, μέσα από αλλεπάλληλες στρώσεις από μελάνι πάνω σε επιφάνειες χαρτιού Fabriano. Η μνήμη της φωτογραφίας παραμένει ταυτόχρονα θολή και τονισμένη από τη διαδικασία ενω η τεχνική αυτή δίνει το αποτέλεσμα μιας επιφάνειας που μοιάζει τελικά ακατέργαστη.

Αλέξανδρος Τζάννης

Η Μαρίνα Βελησιώτη παρουσιάζει για πρώτη φορά τη σειρά “1992, over Spetses” χαρακτηριστικό δείγμα της δουλειάς της αφού εμπνέεται από τα παράδοξα. Μέσα από την έρευνα της διαπίστωσε πως «το δεύτερο εξάμηνο του 1992, ένα μικρό κύμα εμφάνισης άγνωστων ιπτάμενων αντικειμένων καταγράφηκε στο τρίγωνο Όρος Δίδυμο –Κρανίδι – Πόρτο Χέλι – Κόστα – Σπέτσες – Δοκός.» Η σειρά η οποία αποτελείται από τρία κολάζ επεξεργασμένα με νήματα και βινύλιο απεικονίζει την εξερεύνηση της ίδιας πάνω σε μία καταγραφή και ανίχνευση μιας διαδρομής από περίεργα σώματα. Η καλλιτέχνις επεμβαίνει πάνω στο θαλάσσιο τοπίο με μυστήριες γεωμετρικές επιφάνειες σε κομβικά σημεία και γραμμές.

Η πρακτική της Φωτεινής Παλπάνα συνδέεται με το ενδιαφέρον της για κατηγορίες του φυσικού περιβάλλοντος όπως το έδαφος και το τοπίο. Στην καινούρια της δουλειά υπό τον τιτλο “Soft Sculptures” διερευνά τις πολλαπλές ζωγραφικές, γλυπτικές και σχεδιαστικές δυνατότητες του υφάσματος. Στα έργα της εντοπίζουμε τόσο τα χαρακτηριστικά γεωλογικών σχηματισμών όσο και ανθρώπινων σωμάτων. Όπως σημειώνει και η ίδια «μου αρέσει να εξερευνώ τις ιδιότητες του υφάσματος και τις διάφορες δυνατότητές του ως υλικό γλυπτικής. Είναι μια αντιστάθμιση για τα όρια που θέτουν τα σκληρά υλικά που συνήθως χρησιμοποιώ.»

Φωτεινή Παλπάνα, “Soft Sculpture #3”

Το έργο της Δέσποινας Φλέσσα περιλαμβάνει έργα σε χαρτί, κολάζ και γλυπτικές εγκαταστάσεις από γραφίτη. Ο γραφίτης αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία της δουλειάς της ενώ παράλληλα εξετάζει τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες όλων των υλικών, εστιάζοντας στις διάφορες υφές τους, αλλά και στην αλληλεπίδραση μεταξύ των επιφανειών τους. Η σειρά “Twofolds” δημιουργήθηκε το 2022, είναι έργα από κολάζ όπου το τοπίο / χώρος αναδιπλώνεται, κατακερματίζεται και ανασυντίθενται χωρικά σε διαφορετικά επίπεδα. Στο έργο “Shades” γλυπτικές φόρμες επικαλυμμένες με γραφίτη μεταμορφώνονται σε θραύσματα/απολιθώματα φύλλων. Εναποτίθενται ως σκοτεινά σημεία και θυμίζουν μορφές που μοιάζουν να προέρχονται από κάτι αρχαίο ή προϊστορικό.

Την καλλιτέχνιδα Ελένη Ζούνη στα έργα ζωγραφικής την ενδιαφέρει ιδιαίτερα η διαδικασία του μετρήματος. Μέσα από αυτόματες και επαναληπτικές κινήσεις δημιουργεί το δικό της λεξιλόγιο χωρίς να χάνει επαφή με το φυσικό στοιχείο. Μέσα στα έργα της ανακαλύπτουμε λέξεις και γράμματα και γινόμαστε κοινωνοί του προσωπικού της κόσμου. Γράφει, αφήνει ίχνη, σημάδια, δημιουργεί ισόποσα κενά και διαστήματα. Στο έργο “Letterforms” οι ρυθμικοί κύκλοι θα μπορούσαν να παραπέμπουν στο διάχυτο φως ενός φάρου που φωτίζει σταθερά έναν σκοτεινό ορίζοντα.

Ο χώρος της έκθεσης

Λεπτομέρειες έκθεσης

Τίτλος έκθεσης: «Tracing Infinite lines»
Εγκαίνια: Σάββατο 22 Ιουνίου 2024, ώρα 19:00
Καλλιτέχνες: Μαρίνα Βελησιώτη, Ελένη Ζούνη, Φωτεινή Παλπάνα, Αλέξανδρος Τζάννης, Δέσποινα Φλέσσα
Επιμέλεια: Κατερίνα Νικολάου
Τόπος: Baraka Art Space, Παλαιό Λιμάνι Σπέτσες
Διάρκεια: 22.06.2024 – 19.07.2024
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη με Δευτέρα, 20.00 – 01.00

Πληροφορίες

Email: [email protected]
Website: www.barakaartspace.com

Share this
Tags
Μαρία Δήμου
Μαρία Δήμου
Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία σε θέματα που άπτονται της τέχνης και του πολιτισμού. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η Κλιματική Αλλαγή «μας αυτοκτονεί» 

Γράφει η Γεωργιάδου Ράνια, Ψυχολόγος Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Εδώ και χρόνια «ζει ανάμεσά μας», αλλά οι πολλοί την σκεφτόμαστε μόνον όταν η νεροποντή «πνίγει...

Οι μουσικές ρίζες των εικαστικών μετασχηματισμών του Κλέε

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος  Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης  Ο Πάουλ Κλέε  / Paul Klee γεννήθηκε κοντά στην πόλη της Βέρνης το 1940. Ο πατέρας του...

Οι θεοσοφικές ιδέες στο νεοπλαστικισμό του Μοντριάν

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Πητ Μοντριάν / Piet Mondrian γεννήθηκε στην πόλη Αμερσφόρτ της Ολλανδίας το 1872. Σπούδασε στην Ακαδημία...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this