Υφαίνοντας το Μέλλον 5, Ομαδική έκθεση στην Ύδρα

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022 στις 21:00, και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 21 Αυγούστου 2022.

Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Ύδρας (Κ.Ε.Δ.Υ.) σας Προσκαλεί την Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022 στις 21:00, στην ομαδική έκθεση ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον V’’ στην Δημοτική Αγορά, στο πλαίσιο του αφιερώματος που πραγματοποιεί στην γυναίκα, ενώνοντας τις ευθείες από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον…

Η έκθεση ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον’’ είναι ένα work in progress project, ένα ανοιχτό εργαστήρι ιδεών, που προσπαθεί να  δημιουργήσει έναν διάλογο μεταξύ  Ελληνίδων εικαστικών, με στόχο  να ενώσει τις γυναίκες από το παρελθόν στο μέλλον, αφού η χειρωναξία των προγόνων μας, μέσα από το βλέμμα και τα μέσα των σύγχρονων  καλλιτεχνιδών, μετατρέπεται σε σύγχρονη τέχνη, που αγγίζει και καυτηριάζει ζητήματα σημαίνουσας σημασίας.  

Σπυριδούλα Πολίτη,  Από τη σειρά “Κουκλάκια”, 2001-2005, κατασκευή από θραύσματα της προίκας και ρούχων της καλλιτέχνιδας, κέντημα 

Αφετηρία της έκθεσης ήταν η Αθήνα τον Ιούνιο του 2019 όπου συμμετείχαν 20 καλλιτέχνιδες, σε μία εποχή που οι αναζητήσεις γύρω από το θέμα, ήταν ανύπαρκτες, που όμως ενδιέφεραν ιδιαιτέρως την εμπνεύστρια και επιμελήτρια του project Έφη Μιχάλαρου, η οποία όπως χαρακτηριστικά σημειώνει

’’Συνάντησα την Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Janine Antoni  τον Ιανουάριο του 1996 και έζησα 3 ολόκληρους μήνες, δίπλα της, καθημερινά, στον εκθεσιακό χώρο  ‘’Νίκος Κεσσανλής’’, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου, ύφαινε την κουβέρτα των ονείρων της, αφού το βράδυ ήταν συνδεδεμένη με μία συσκευή χαρτογράφησης της ηλεκτρικής δραστηριότητας του εγκεφάλου, που κατέγραφε τα όνειρά της και το πρωί ύφαινε στον δικό της μεταμοντέρνο αργαλειό την κουβέρτα με την οποία σκεπαζόταν, υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι κάποια στιγμή θα οργανώσω μια έκθεση με γυναίκες που χρησιμοποιούν παραδοσιακές μεθόδους και υλικά, όπως: το κέντημα, τον αργαλειό, το πλέξιμο και το ράψιμο, το μαλλί, τον καμβά, τα νήματα και τα υφάσματα, με έναν καινούργιο τρόπο, όπου μεταλλάσσοντάς τα, μεταμορφώνονται πια σε σύγχρονα γλυπτά, ζωγραφικά και εγκαταστάσεις’’.

Ο κύκλος, όπως και οι αναζητήσεις που άνοιξε το Υφαίνοντας ήταν ευρύς… γι’ αυτό και απλώθηκε τόσο στην Ελλάδα, όσο και το εξωτερικό από στην Λάρισα, ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον ΙΙ’’ και την Δημοτική Πινακοθήκη- Μουσείο Γ.Ι.  Κατσίγρα, στα Σκόδρα, στην Δημοτική Πινακοθήκη και εν συνεχεία στο COD τον εκθεσιακό χώρο του Πρωθυπουργικού Μεγάρου, στα Τίρανα το τρίτο μέρος ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον ΙΙΙ’’, με  την Οικονομική Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, μέχρι το Παρίσι  ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον IV’’ και το Ελληνικό Σπίτι, ολοκληρώνοντας τον κύκλο του εξωτερικού και αυξάνοντας τις καλλιτέχνιδες από 20 στις 50. Λειτούργησε έτσι και λειτουργεί ως παζλ που οι ψηφίδες του συντείνουν στην δημιουργία της εικόνας και του ρόλου που έπαιξαν οι γυναίκες στην ιστορία, την κοινωνία και την οικονομία. 

Βούλα Φερεντίνου, Υφαίνοντας το Μέλλον, 2022 Ψηφιακό κολάζ, Εκτύπωση σε Καμβά, 70×50 εκ 

Στην Ύδρα και την Δημοτική Αγορά που πραγματοποιείται το 5ο μέρος ‘’Υφαίνοντας το Μέλλον V’’ , συμμετέχουν 25 καλλιτέχνιδες, με καινούργια και παλαιότερα έργα, σε πλήρη διάλογο με τον χώρο, τον τόπο και την ιστορία του νησιού, με στόχο να εξετάσουν τα γεγονότα που προέκυψαν την τελευταία περίοδο μετά την καραντίνα και τον εγκλεισμό, τον τρόπο που λειτούργησαν διαβρώνοντας και διαστρεβλώνοντας τον ανθρώπινο νου και τις ανάγκες του, μέσα από την ενδοοικογενειακή, την έμφυλη βία και τις  γυναικοκτονίες, που είναι το μείζον θέμα της εποχής μας στη χώρα μας, την ανελευθερία και τον νεοσυντηρητισμό που αναδύθηκαν στο προσκήνιο και  συνδέονται στενά με το αφιέρωμα που οργανώνει η ΚΕΔΥ πάνω στην γυναίκα, τους ρόλους και τις πολλαπλές διαστάσεις της

Μαρία Σταμάτη, Untitled, 2022, Κέντημα σε καμβά και λινάτσα, 141 Χ 59 εκ,  

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνιδες

Άντα Αναστασέα, Βίκυ Βασιλείου, Γρηγορία Βρυττιά, Πέννυ Γκέκα, Ανδρομάχη Γιαννοπούλου, Σταυρούλα Καζιάλε, Κατερίνα Καλιτσουνάκη, Βάλια Καραπιδάκη, Μαρίκα Κοένιγκ, Κατερίνα Κοκκινάκη,  Μαριγώ Κάσση, Μαρία Λαγού, Ιουλία Λαδογιάννη, Βίκη Μπέτσου, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Ιωάννα Μύρκα, Μαργαρίτα Πέτροβα, Βιβή Περυσινάκη, Σπυριδούλα Πολίτη, Άρτεμις Ποταμιάνου, Ιφιγένεια Σδούκου, Μαρία Σταμάτη, Ελευθερία Στόικου, Κωνσταντίνα Συλίκου, Βούλα Φερεντίνου

Επιμέλεια & Concept Έκθεσης: Έφη Μιχάλαρου, Κριτικός Τέχνης & Επιμελήτρια Εκθέσεων

Οργάνωση: dreamideamachine

Χορηγός Επικοινωνίας: ArtViews

Ιουλία Λαδογιάννη

Info

Διάρκεια Έκθεσης
Παρασκευή 5 έως Κυριακή 21 Αυγούστου 2022

Ώρες Λειτουργίας
11:00-13:00 & 19:00-22:00

Δημοτική Αγορά Ύδρας
6943261864

Κωνσταντίνα Συλίκου, ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, 2021-22, κάρβουνο και μεταξωτή κλωστή σε μουσαμά, οργάντζα και τούλι, 100X120 εκ 
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το ανανεωτικό ρομαντικό πάθος του Ντελακρουά

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Ευγένιος Ντελακρουά / Eugène Delacroix‎‎ γεννήθηκε το 1798 στο Σαρεντόν-Σαιν-Μορίς (Charenton-Saint Maurice) κοντά στο Παρίσι και...

Οι εννοιολογικοί περίπατοι της τέχνης του Richard Long

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος. λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Richard Long γεννήθηκε στο Μπρίστολ της Αγγλίας το 1945. Σπούδασε από το 1962-1965 στο West of England...

Η απαράμιλλη γλυπτική της παραβατικής ζωής του Τσελίνι

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος. λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης O Μπενβενούτο Τσελίνι / Benvenuto Cellini, γεννήθηκε το 1500 στη Φλωρεντία. Καλλιτέχνης αργυροχρυσοχόος, γλύπτης, ζωγράφος, σχεδιαστής, στρατιώτης, μουσικός,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this