3 κύκλοι εργαστηρίων με τους ELEPHAS TILENSIS

1.

Beckett | Πρόζες | Ευτυχισμένες μέρες | Το λίκνισμα

Εργαστήριο υποκριτικής με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη και τη Δέσποινα Αναστάσογλου

Τρία έργα του Σάμιουελ Μπέκετ είναι το αντικείμενο εργασίας του εργαστηρίου υποκριτικής της ομάδας Elephas tiliensis για την περίοδο 2022/23.

Το φετινό εργαστήριο υποκριτικής της ομάδας επικεντρώνεται στη γραφή του Σάμιουελ Μπέκετ, που καθόρισε και αποτέλεσε τομή για το σύγχρονο θέατρο. Για πρώτη φορά το εργαστήριο εκτείνεται σε τρία τρίμηνα, τα οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενες/οι να παρακολουθήσουν μεμονωμένα ή συνολικά. Στο τέλος κάθε τριμήνου ο κύκλος ολοκληρώνεται με ανοιχτές παρουσιάσεις και στο τέλος του έτους το σύνολο της εργασίας θα ολοκληρωθεί με ανοιχτές παρουσιάσεις στον φιλόξενο χώρο του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων.

Α΄ τρίμηνο: Οκτώβριος-Δεκέμβριος | Πρόζες

Β´ τρίμηνο: Ιανουάριος -Μάρτιος | Ευτυχισμένες μέρες

Γ´ τρίμηνο: Απρίλιος -Ιούνιος | Το λίκνισμα

Ο επιδραστικός Μπέκετ

Όπως σημειώνει η Rebecca Juganaru, influencer είναι το πρόσωπο ή το πράγμα που επηρεάζει κάποιον άλλο και ο όρος αυτός ανάγεται στο 1660. Ο Μπέκετ είναι ένας influencer για τον χώρο του θεάτρου και της τέχνης χωρίς να το προκαλεί. Η πλειοψηφία του έργου του, γραπτά, σκηνοθεσίες και μουσικές συνθέσεις έχουν αλλάξει το πρόσωπο του θεάτρου. Χωρίς καμία άλλη πρόθεση εκτός από τη δική του αφοσίωση στη δημιουργική του παρόρμηση, ο Μπέκετ πλέον αποτελεί μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς όπως ο Δημόκριτος, ο Δάντης και ο Καρτέσιος ήταν η δική του διαθέσιμη κληρονομιά. Έχει θεωρηθεί μοντέρνος, μεταμοντέρνος, «πατέρας» του θεάτρου του παραλόγου, αλλά ο ίδιος αρνήθηκε όχι μόνο τους τίτλους αυτούς αλλά και οποιαδήποτε προσπάθεια να δοθεί νόημα στα έργα του. Πιστεύει ότι η ζωή έχει νόημα, αλλά αυτό είναι αδύνατο να βρεθεί και έτσι ο κόσμος είναι καταδικασμένος σε αιωρούμενες απορίες, αδιέξοδα και απελπισία. Γράφει στα γαλλικά για να απομυθοποιήσει την ικανότητα της γλώσσας να περιγράψει αντικειμενικά την ουσία και την αλήθεια. Δεν αιχμαλωτίζεται από γραμματικούς κανόνες, περνάει από τον λυρισμό στη γλώσσα του πεζοδρομίου. Είναι άναρχος, αινιγματικός και παράδοξος. Αμφισβητεί το καρτεσιανό cogito ergo sum και τον ανθρωποκεντρισμό και με το έργο του επιχειρηματολογεί υπέρ του αντιθέτου.

Στόχος του εργαστηρίου

Ο λόγος του Μπέκετ δίνει το έναυσμα για την ενασχόληση με ένα θέατρο που ελευθερώνει στον ερμηνευτή όλα τα πεδία επεξεργασίας, διανοητικής και συναισθηματικής, που μπορούν να χτίσουν την τεχνική του και να ελευθερώσουν τον φαντασιακό του χώρο. Θα εργαστούμε πάνω στην έννοια της απεύθυνσης, της εννόησης, του ρυθμού και της μουσικότητας του κειμένου.
Ερευνούμε τον τρόπο με τον οποίο ο ερμηνευτής συστηματοποιεί τα μέσα του και διευρύνει τα όριά του, προκειμένου να συνδεθεί και, ταυτόχρονα, να ελευθερωθεί από τους όρους και τις έννοιες του κειμένου. Η λέξη και το κείμενο -ως σύνολο λέξεων- εμπεριέχει τον χώρο της ερμηνείας, της προσωπικής εμπλοκής και της ελευθερίας του ερμηνευτή. Η άσκηση πάνω στο κείμενο, η σωματοποίηση των εννοιών του και η αναζήτηση της «συγκινησιακής» του ταυτότητας αποτελούν τα ζητούμενα του εργαστηρίου. Ο λόγος γίνεται το όχημα για να βρεθεί το σώμα και η δράση, ενώ ανοίγει την επικοινωνία με τον φαντασιακό ήρωα που ενυπάρχει στον καθένα μας.Το εργαστήριο διανύει τη δέκατη τρίτη χρονιά λειτουργίας του. Έχουμε δουλέψει πάνω σε κείμενα Μολιέρου, Μπόρχες, Σοφοκλή, Τσέχοφ, Μπέκετ, Σαίξπηρ, Ίψεν, Φρέιν. Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες. Μελετάμε όλα τα στάδια της υποκριτικής λειτουργίας, μελέτη του κειμένου, σωματικές ασκήσεις, ασκήσεις λόγου, υποκριτικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς. Μέσω της διαδικασίας αυτής, συλλέγουμε το υλικό που θα αποτελέσει την παράσταση, καθώς η παρουσίαση στο κοινό ολοκληρώνει την διαδικασία. Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, καθώς και σε σπουδαστές δραματικών σχολών. Πιστεύουμε σε ένα θέατρο ανοιχτό σε όλες και όλους, χωρίς κανένα περιορισμό και στην ισότιμη ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων. Το εργαστήριο ολοκληρώνει τον κύκλο του με μια σειρά παραστάσεων τον Ιούνιο του 2022 στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Α΄ τρίμηνο: Οκτώβριος-Δεκέμβριος | Πρόζες

Β´ τρίμηνο: Ιανουάριος -Μάρτιος | Ευτυχισμένες μέρες

Γ´ τρίμηνο: Απρίλιος -Ιούνιος | Το λίκνισμα,

Κάθε Παρασκευή: 19.30 – 22.30

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: 07 Οκτωβρίου 2022

2.

Σώμα και Φωνή | Εργαστήριο για την αναπνοή και τη φωνή για ηθοποιούς, τραγουδιστές, παιδαγωγούς

Με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη

Νέος κύκλος του εργαστηρίου από 06 Οκτωβρίου 2022

Το μάθημα «Σώμα και Φωνή» επικεντρώνεται στην εύρεση του σωματικού ήχου, στην ανακάλυψη της αληθινής μας φωνής και στη συνειδητοποίηση του πόσο αλληλένδετη είναι η φωνή με το σώμα μας, μέσω σωματικών, φωνητικών και αναπνευστικών ασκήσεων.

Το μάθημα περιλαμβάνει τεχνικές χαλάρωσης, καθώς και δυναμικές σωματικές ασκήσεις, ενώ στοχεύει σε μια χαλαρή ενεργοποίηση του σώματος προκειμένου ο ήχος να είναι ανοιχτός και ελεύθερος, τόσο στην καθημερινή χρήση της φωνής, όσο και σε ειδική χρήση της από ηθοποιούς, τραγουδιστές, παιδαγωγούς κτλ. Με την τεχνική αυτή αποφεύγουμε κακώσεις των φωνητικών χορδών και καταπόνησή τους, ενώ ανακαλύπτουμε τον πραγματικό μας ήχο, επαναπροσδιορίζουμε τη φυσική μας αναπνοή και διευρύνουμε τις δυνατότητες της φωνής μας. Τη φετινή χρονιά θα συνεχίσουμε τη δουλειά πάνω στο τραγούδι ως όχημα για την εφαρμογή των φωνητικών ασκήσεων στην καθημερινή λειτουργία. Κάθε βδομάδα ένα καινούριο τραγούδι διαφορετικού ύφους και δυσκολίας γίνεται το εβδομαδιαίο πεδίο της έρευνας του σώματος και της φωνής. Για τη συμμετοχή στο εργαστήριο δεν απαιτούνται μουσικές γνώσεις, ενώ απευθύνεται τόσο σε ερασιτέχνες όσο και σε επαγγελματίες φωνοπαραγωγούς. Στα μαθήματα φοράμε άνετα ρούχα.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Από 06 Οκτωβρίου έως 15 Δεκεμβρίου 2022,

Πέμπτη 19:30 – 21:30

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: 06 Οκτωβρίου 2022

3.

Το Θέατρο της γειτονιάς | Εργαστήριο θεάτρου για παιδιά 7 έως 12 ετών

Με τη Δέσποινα Αναστάσογλου

Η ομάδα Elephas tiliensis δημιουργεί το Θέατρο της γειτονιάς. Ακολουθώντας τις αρχές του εφαρμοσμένου θεάτρου και του θεάτρου της κοινότητας η Δέσποινα Αναστάσογλου συντονίζει παιδιά ηλικίας 7- 12 ετών με στόχο τη δημιουργία μιας ομάδας, η οποία θα παρουσιάζει το υλικό της στους δημόσιους χώρους της γειτονιάς μας. Κρατώντας ως σταθερή βάση τον χώρο του Loop, το εργαστήριο αξιοποιεί τον δημόσιο χώρο, τον λόφο του Φιλοπάππου, την πόλη και την ίδια τη γειτονιά. Εξερευνά τρόπους, με τους οποίους τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν τη θεατρική διαδικασία ως ένα ταξίδι γνωριμίας με τους εαυτούς τους και με τους άλλους.Το εργαστήριο εναρμονίζει το θεατροπαιδαγωγικό υλικό με τις ανάγκες της ελληνικής πραγματικότητας, το έλλειμα θεατρικής αγωγής στην παιδεία και προωθεί την καλλιέργεια της κουλτούρας του θεάτρου της κοινότητας. Η κοινότητα μπορεί να θεωρηθεί κάτι παραπάνω από μια ομάδα ανθρώπων που τυχαίνει να ζουν σε μια συγκεκριμένη περιοχή αντί για μια άλλη. Πρόκειται μάλλον για έναν πυκνά δομημένο πυρήνα, που μπορεί να καθορίζεται σύμφωνα με ζητήματα όπως το φύλο, η καταγωγή, η διαφορετικότητα, η συμπερίληψη. Σύμφωνα με τις αρχές του θεάτρου της κοινότητας, στόχος των παραστάσεων είναι η παρουσίαση μπροστά στην κοινότητα μιας αφήγησης της ζωής ή της ιστορίας της μέσα από το βλέμμα των παιδιών. Η κοινότητα και μόνο με την παρουσία της στην παράσταση τίθεται αντιμέτωπη με τον εαυτό της.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Οκτώβριος 2022 -Ιούνιος 2023,

κάθε Σάββατο: 10.30 – 12.30

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: 08 Οκτωβρίου 2022

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ

info@elephastiliensis.gr

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Έως τις 03 Οκτωβρίου 2022

Τα μαθήματα γίνονται στο Loop Dance Lab | Μετρό Συγγρού-Φιξ, Ηλεκτρικός-Πετράλωνα.

Λόγω των μέτρων προστασίας ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος, προκειμένου να είμαστε όλοι ασφαλείς. Η αίθουσα του Loop Dance Lab είναι ευρύχωρη, αερίζεται φυσικά και απολυμαίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες.

Share this
Tags
Maria Tr
Maria Tr
Η Μαρία είναι "παιδί του κέντρου". Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, μα το μυαλό της πάντα ταξίδευε σε ακρογιαλιές και ανοιχτούς ορίζοντες. Έχει περάσει απ΄ τα έδρανα της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου της Πάτρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Έφη Μιχάλαρου: Για την υποστήριξη των Ελλήνων καλλιτεχνών χρειάζεται να δομηθεί μία ολόκληρη πολιτιστική πολιτική, σταθερή και με συνέχεια

Συναντήσαμε την Έφη Μιχάλαρου λίγο πριν την έκθεση που διοργανώνει στη Λαογραφική Στέγη Σαλαμίνας με τίτλο «Υφαίνοντας το Μέλλον» Νούμερο VI. Η εικαστικός και...

Υπέροχη παιδική θεατρική δημιουργία “Η συμμορία του μεσονυχτίου” στο Θέατρο Άνεσις 

Γράφει η Φλώρου Αιμιλία  Βρεθήκαμε στο Θέατρο Άνεσις, στην πρεμιέρα της παιδικής παράστασης ‘’Η συμμορία του μεσονυχτίου’’…..μιας υπέροχης θεατρικής δημιουργίας που κάνει τα μικρά παιδιά...

«Το Τέλος Μιας Σχέσης»: Το τελευταίο από τα «καθολικά» μυθιστορήματα του Γκράχαμ Γκρην

Γράφει ο Γιώργος Δήμος Ο Βρετανός μυθιστοριογράφος Γκράχαμ Γκρην, γεννημένος στο Μπέρχαμστεντ το 1904, είναι ευρέως γνωστός για τα θρίλερ αγωνίας του, όπως «Το υπουργείο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this