Δώρα Μπελέρη: «Αν θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για τη ζωή, η καλύτερη αφορμή είναι το τραγούδι»

Συνέντευξη στην Μαρία Δήμου

Το 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης της Πάτρας του φετινού Σεπτέμβρη έληξε με μια γλυκιά γεύση από μελοποιημένη ποίηση. Κατά την τιμητική βραδιά του κεντρικού προσώπου του Φεστιβάλ, Τίτου Πατρίκιου, αλλά και την βράβευση για το δια βίου έργο του, το μουσικό σύνολο «Ευήκοον Μέλος» κατέκλυσε την Βίλλα Κόλλα με μαγικές νότες από τραγούδια που άφησαν εποχή. Στο μεταξύ, μας συνεπήρε η γυναικεία φωνή του συνόλου. Η Δώρα Μπελέρη μας μιλά για την πρώτη της γνωριμία με την μουσική, την συμμετοχή της στο φετινό Φεστιβάλ αλλά και τις μεγάλες συνεργασίες της μέχρι τώρα στον χώρο.

– Ποιά ήταν η αφορμή να ασχοληθείς με το τραγούδι; Πώς ξεκίνησε αυτή η διαδρομή;

– Αν θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για τη ζωή, για μένα, η καλύτερη αφορμή είναι το τραγούδι. Αποτελεί έμπνευση, έκφραση, συναίσθημα, δηλαδή ζωή. Επομένως, όπως είναι φυσικό η μουσικές δράσεις ξεκίνησαν πολύ νωρίς. Στην ουσία από τη στιγμή που άρχισα να συνειδητοποιώ τον ήχο και τη μελωδία. Απέκτησαν όμως σοβαρό επαγγελματικό χαρακτήρα στο ξεκίνημα της φοιτητικής μου ζωής.

– Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης της Πάτρας;

– Η συμμετοχή μου στο πέμπτο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης της Πάτρας πραγματοποιήθηκε μέσω της γνωριμίας μου με τον κύριο Αναγνωστόπουλο, ο οποίος είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια. Η μελοποιημένη ποίηση είναι για μένα σημαντική πρόκληση. Η ερμηνεία συνδέεται άρρηκτα με το στοίχο, όπου μέσω της μουσικής εκφράζεται από το τραγούδι. Συνεπώς, τραγούδι χωρίς στοίχο και ερμηνευτική δεινότητα, δεν υφίσταται.

– Αν μπορούσες να κρατήσεις μια συνεργασία “σταθμό” στην καριέρα σου στο τραγούδι, ποιά θα ήταν αυτή;

– Θεωρώ πως όλες οι συνεργασίες έχουν αξία. Η κάθε μία όμως έχει τη δική της βαρύτητα. Ωστόσο, οι συνεργασίες που σε σημαδεύουν είναι ελάχιστες, αλλά καθοριστικές για την καλλιτεχνική σου πορεία και ταυτότητα. Μία από αυτές ήταν με την ορχήστρα του Μάνου Χατζηδάκη. Ακολούθησαν βέβαια κι άλλες όπως με το Νίκο Πλατύραχο, τον Κώστα Θωμαΐδη, τον Παντελή Θαλασσινό, τα Υπόγεια Ρεύματα και άλλους γνωστούς και καταξιωμένους καλλιτέχνες του χώρου.

– Υπάρχει μια ιδανική μελλοντική συνεργασία στον χώρο της μουσικής που θα επιθυμούσες;

– Ως γνωστών, τα όνειρα είναι πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. Η μελλοντικές συνεργασίες θα προκύψουν από εντατική δουλειά στο έντεχνο τραγούδι με γνώμονα το ύφος, το συναίσθημα και την ερμηνεία με σκοπό τον άνθρωπο και την κοινωνία. Αυτή την περίοδο δουλεύω, με έναν καταξιωμένο συνθέτη από τον χώρο του έντεχνου τραγουδιού, μελοποιημένη ποίηση. Προσωπικά τη θεωρώ ιδανική δουλεία και σύντομα θα αποτυπωθεί σε CD.

Share this
Tags
Μαρία Δήμου
Μαρία Δήμου
Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία σε θέματα που άπτονται της τέχνης και του πολιτισμού.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

«Το Τέλος Μιας Σχέσης»: Το τελευταίο από τα «καθολικά» μυθιστορήματα του Γκράχαμ Γκρην

Γράφει ο Γιώργος Δήμος Ο Βρετανός μυθιστοριογράφος Γκράχαμ Γκρην, γεννημένος στο Μπέρχαμστεντ το 1904, είναι ευρέως γνωστός για τα θρίλερ αγωνίας του, όπως «Το υπουργείο...

O μεγάλος καμβάς που πάτησαν τα νήπια του Δηλίου με τον ζωγράφο Αλέξανδρο Λιάπη

Έναν καμβά απλωμένο στο Νηπιαγωγείο του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Δήλιον ή Δήλεσι Βοιωτίας πάτησαν τα νήπια και προνήπια σε ένα φανταστικό παιχνίδι. Ο ζωγράφος,...

Η εσωτερική αλήθεια της γλυπτικής δημιουργίας του Rodin

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος  Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης  O Φρανσουά Ωγκύστ Ρενέ Ροντέν γεννήθηκε στις 12 Νοέμβρη του 1840 στο Παρίσι. Από μικρός ζωγράφιζε. Στα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this