Η Λίνα Αδαμοπούλου στην Γκαλερί Αργώ

Η ατομική έκθεση εγκαινιάζεται την Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2023, και ώρα 19.00, και θα διαρκέσει ως τις 11 Φεβρουαρίου 2023.

Η Γκαλερί Αργώ υποδέχεται στους χώρους της την Λίνα Αδαμοπούλου  η οποία θα παρουσιάσει την καινούργια της δουλειά με ζωγραφικά έργα, κάτω από το γενικό τίτλο «Εξ’ αφορμής Πυθαγόρα». Αυτή είναι η 1η ατομική της έκθεση, η οποία θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 17 Ιανουαρίου στις 7 το απόγευμα και θα διαρκέσει ως τις 11 Φεβρουαρίου 2023.

Κείμενο για την έκθεση από την Λίνα Αδαμοπούλου

“Την ενότητα αυτή της δουλειάς μου εμπνεύσθηκα από την φιλοσοφία του Πυθαγόρα και ιδιαίτερα την Πυθαγόρεια Αριθμολογία, δηλαδή την φιλοσοφική ερμηνεία των αριθμών,  του αρχαίου Σάμιου φιλοσόφου και μαθηματικού, του 6ουπ.Χ. αιώνα, ο οποίος πίστευε ότι οι αριθμοί είναι η ουσία του κόσμου, «το παν είναι κεκαλυμμένο στον αριθμό, κατ’ ουσίαν το παν είναι αριθμός» και «ἀριθμὸν εἶναι τὴν οὐσίαν πάντων», όπως γράφει ο Αριστοτέλης στο σύγγραμμά του Μετά τα Φυσικά. Χρησιμοποίησε τα μαθηματικά για τη διείσδυση στις πιο υψηλές περιοχές του νου, ανάγοντας τη μαθηματική επιστήμη σε φιλοσοφική θεωρία.

Ο Πλάτων θεωρεί ότι « ο αριθμός είναι το αίτιο της Παγκόσμιας Αρμονίας και της παραγωγής των Πάντων» και θεωρεί την μελέτη της φιλοσοφίας των αριθμών ως «το υψηλότερο επίπεδο γνώσης», ο δε Αριστοτέλης απέδειξε ότι οι ιδέες είναι αριθμοί. Καθώς οι αριθμοί ήταν τα  μέσα ή τα σύμβολα με τα οποία μπορούσε να συλληφθεί το νόημα των αφηρημένων καθολικών Ιδεών, στην πορεία του χρόνου έφτασαν να υποκαταστήσουν τις ίδιες τις ιδέες.

Κάθε αρμονία, τάξη και ευκοσμία που παρατηρείται στον κόσμο βασίζεται σε αριθμητικές αναλογίες.

Οι αριθμοί λοιπόν, έγιναν τα δομικά στοιχεία του σύμπαντος και θεωρούνται «ιεροί», οι δε αρχές των μαθηματικών είναι παράλληλα και αρχές του Όντος, κατά τον Αριστοτέλη.  «Τα πάντα δύνανται να αναχθούν σ ́έναν αριθμό είτε είναι συγκεκριμένα είτε αφηρημένα,  υλικά ή νοητικά» (Jean Mallinger, Βέλγος νομικός και συγγραφέας, Ελληνιστής, ο οποίος μελέτησε σε βάθος την Πυθαγόρεια Αριθμολογία). Οι αριθμοί διαθέτουν ένα πνευματικό στοιχείο ικανό να τους μετατρέπει σε αληθινές υπάρξεις και αποτελούν οντότητες με δικές τους ιδιότητες και ηθικά χαρακτηριστικά.

Την ουσία, την ερμηνεία και τις βασικές ιδιότητες των 10 πρωτογενών φυσικών αριθμών, από μαθηματικής και αρμονικής πλευράς,γνωρίζουμε σήμερα χάρη στο σύγγραμμα του Ιάμβλιχου«Περί Θεολογουμένης Αριθμητικής»(δεδομένου ότι δεν υπάρχουν γραπτά από την εποχή του ίδιου του Πυθαγόρα κα ιό,τι γνωρίζουμε για την φιλοσοφία του προέρχεται από μεταγενέστερους συγγραφείς-φιλοσόφους).

Λίνα Αδαμοπούλου

Με αφορμή λοιπόν, την φιλοσοφία του Πυθαγόρα για τους αριθμούς, δημιουργήθηκαν τα έργα αυτής της ενότητας, εστιάζοντας, κάθε φορά, σε κάποιες από τις βασικές ιδιότητες των θεμελιωδών ακέραιων αριθμών της δεκάδας (οι οποίοι αποτελούν την «ιερά τετρακτύ»), επιδιώκοντας την συμμετοχή του θεατή, ως αναπόσπαστο κομμάτι του έργου.

Χρησιμοποιήθηκαν σύμβολα, αλληγορίες και αντιθέσεις μέσα σε έναν ρευστό εικαστικό χώρο που κυριαρχείται από ένα διάφανο χρωματισμένο φως και δημιουργήθηκε, με αφαιρετική ματιά και ελεύθερη γραφή, ένα σύμπαν, που αποτελείται από ετερόκλητα στοιχεία και μορφές, συχνά αμφίσημες, εμπνευσμένες από την πραγματικότητα ή την φαντασία, καθώς και από αποδομημένες ή και αυστηρές γεωμετρικές φόρμες, που γίνονται «μορφές» και δομικά στοιχεία του έργου.  Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία γεωμετρικά, με επίγνωση της σημασίας της γεωμετρίας για την τέχνη, για την φύση, η οποία ακολουθεί γεωμετρικά πρότυπα, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι στην Πυθαγόρεια φιλοσοφία υπήρχε συσχετισμός των αριθμών με γεωμετρικά σχήματα λόγω της απεικόνισης των αριθμών με«στιγμές»  δηλ. κουκίδες σε διάφορες διατάξεις. Ως εκ τούτου οι αριθμοί θεωρούνταν και πηγή μορφής.

Οι αριθμοί, μέχρι σήμερα, στον καιρό των τεχνολογικών επιτευγμάτων και επιστημών της ψηφιακής εποχής, της πληροφορικής, της φυσικής επιστήμης, της αστροφυσικής και της εποχής της τεχνητής νοημοσύνης, παραμένουν τα δομικά στοιχεία του κόσμου και του τεχνολογικού πολιτισμού μας. Βρίσκονται παντού, μας παρέχουν πληροφόρηση, λειτουργούν σαν σύνδεσμος μεταξύ αισθητού και νοητού κόσμου και εξακολουθούν να αποτελούν το θεμέλιο, το κλειδί για κάθε γνώση και κατανόηση του Κόσμου, καθιστώντας πάντα επίκαιρη την Πυθαγόρεια θεωρία.”

Λίνα Αδαμοπούλου

Who is Who

Η Λίνα Αδαμοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σε ολόκληρη την μαθητική και φοιτητική πορεία της στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος στην Αγ. Παρασκευή (στο PIERCE COLLEGE και στο DEREE COLLEGE, αντίστοιχα) υπήρξε αριστούχος. Μετά από σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (BACHELOR OF SCIENCE IN BUSINESS ADMINISTRATION), εργάσθηκε στον ιδιωτικό τομέα για όμιλο εταιρειών και κυρίως, για μεγάλη ιδιωτική Τράπεζα (ALPHA BANK). Είναι απόφοιτος της ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Ι.ΒΟΡΓΙΑ, στο Παλαιό Φάληρο, με τετραετείς σπουδές ζωγραφικής στο πρόγραμμα FINE ART, απ’ όπου απεφοίτησε με Άριστα (92/100). Επίσης σπούδασε ένα ακόμη έτος προκειμένου να συμμετάσχει σε δύο πεντάμηνα προγράμματα της Σχολής, με εστίαση στον Σουρεαλισμό και στον Εξπρεσιονισμό. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις, σε γνωστές γκαλερί και Πολιτιστικά κέντρα της Αθήνας, όπως στον ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ SIANTI (2 εκθέσεις, τον Οκτώβριο 2018 και Ιανουάριο 2020), στην γκαλερί ΑΡΓΩ (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2019), στο ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ (Νοέμβριος 2021), στο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ « ΜΕΛΙΝΑ» (Οκτώβριος 2021), στην ΓΚΑΛΕΡΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ (2 εκθέσεις, τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2021), καθώς και στην CHRISTY’S GALLERY στην Μύκονο (Αύγουστος 2020) και στην MYRO GALLERY στην Θεσσαλονίκη (Μάιος 2022).

Λίνα Αδαμοπούλου

Info

Διάρκεια έκθεσης
Τρίτη 17 Ιανουαρίου έως Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2023

Eπισκέψεις
Τρίτη – Παρασκευή: 10:00-14:00 & 17:00-20:00
Σάββατο: 11:00-15:00

Γκαλερί Αργώ
Νεοφύτου Δούκα 5, 10674, Κολωνάκι
210 7249.333 FAX 210 7249.777
[email protected]

Λίνα Αδαμοπούλου
Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αριστοτεχνική νεοκλασική γλυπτική του Μαγιόλ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης O Aristide Maillol (Αριστίντ Μαγιόλ) γεννήθηκε το 1861. Ασχολήθηκε αρχικά για τη ζωγραφική και το 1882 μπήκε...

Η ψυχογραφική ευαισθησία της χαράκτριας Ρένας Ανούση-Ηλία

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Η Ρένα Ανούση-Ηλία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934. Σπούδασε χαρακτική στην ΑΣΚΤ με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., στο εργαστήριο...

To καλαμάρι του Γεώργιου Καραϊσκάκη για πρώτη φορά σε δημοπρασία από τη VERGOS Auctions

Mε τη δημοπρασία "Ιστορικά και Λαογραφικά αντικείμενα 19ου & 20ού αιώνα" υποδέχεται το νέο έτος η VERGOS Auctions. Η δημοπρασία περιλαμβάνει μεγάλο εύρος αντιπροσωπευτικών...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this