Μη φοβού, ανοιχτή συμμετοχική δράση δημιουργίας εντύπων αποτροπαϊκών φυλαχτών

Η διαδραστική συμμετοχική εμπειρία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1 Ιουνίου στις 12:00, στο χώρο τέχνης ETCH INK με ελεύθερη είσοδο.

Στο πλαίσιο της διατομικής έκθεσης Δεσμοί της Έρης Αγρίου και της Όλγας Μπογδάνου το ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ – PANDOLFINI & ΣΙΑΤΕΡΛΗ Α.Μ.Κ.Ε. και η εικαστικός Έρη Αγρίου προσκαλούν το κοινό σε μια ξεχωριστή διαδραστική συμμετοχική εμπειρία δημιουργίας έντυπων αποτροπαϊκών φυλαχτών με ελεύθερη είσοδο, το Σάββατο 1 Ιουνίου στις 12:00, στο χώρο τέχνης ETCH INK.

Η δράση με τίτλο Μη Φοβού εμπνέεται από τα διαχρονικά σύμβολα προστασίας και τις πρακτικές των ανθρώπων να ξορκίσουν το κακό. Πασίγνωστο τέτοιο σύμβολο αποτελεί η Μέδουσα. Σύμφωνα με τη μυθολογία το κεφάλι της – το περίφημο «Γοργόνειο» – πέτρωνε όποιον το αντίκριζε κατάματα. Από πολύ παλιά, χρησιμοποιούνταν ως μέθοδος προστασίας και αποτροπαϊκό σύμβολο κοσμώντας σπίτια, ιερούς ναούς, θώρακες, όπλα, ασπίδες, ψηφιδωτά και διάφορα αντικείμενα. Οι απεικονίσεις της Μέδουσας έχουν αποτελέσει σπουδαίο θέμα στην ιστορία της τέχνης διαχρονικά, εμπνέοντας καλλιτέχνες από όλο το φάσμα των τεχνών που απέδιδαν το κεφάλι της σε κεραμικά αντικείμενα, ζωγραφικούς πίνακες, γλυπτά, ενώ παρουσιάζεται και σε σύγχρονες αποδώσεις, όπως στον κινηματογράφο και την ψηφιακή τέχνη.

Η εικαστικός Έρη Αγρίου που εισηγείται τη δράση, χρησιμοποιεί στην πρόσφατη δουλειά της το κεφάλι της Μέδουσας ως κεντρική, επαναλαμβανόμενη φόρμα την οποία χαράζει σε μήτρες από λινόλεουμ και τυπώνει με χαρακτηριστικό μπλε χρώμα πάνω σε επιφάνειες χαρτιού. Μέσα από διάφορα σύμβολα προσεγγίζει την έννοια του φόβου επιδιώκοντας την αποδόμηση και αποδυνάμωσή του. Το σύνολο του έργου της εστιάζει σε προσωπικές εμπειρίες αλλά και ζητήματα ενηλικίωσης, προτύπων και συμβάσεων, στα οποία καλείται να ανταποκριθεί ο σύγχρονος άνθρωπος, θέτοντας τις προϋποθέσεις ενδυνάμωσης τόσο της ίδιας της δημιουργού όσο και κάθε γυναίκας.

Το βιωματικό εργαστήριο επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός έντυπου μοτίβου – φυλαχτού βασισμένου σε πρωτότυπο σχέδιο της καλλιτέχνιδας, επιχειρώντας να επανεγγράψει και να επανερμηνεύσει το ρόλο, τη δύναμη και τη μαγεία των αποτροπαϊκών συμβόλων στη σύγχρονη εποχή. Ακολουθώντας μια σύντομη διαδραστική και διαλογιστική δοκιμασία οι συμμετέχοντες θα κληθούν επικεντρωθούν σε έναν φόβο τους, να τον καταγράψουν ανώνυμα, και να τον τοποθετήσουν σε ένα μικρό συλλογικό αποθετήριο. Εν συνεχεία με απλές και εύκολες τεχνικές, θα έχουν την ευκαιρία να μελανώσουν και να τυπώσουν το χαρακτικό φυλαχτό τους, γνωρίζοντας την έντυπη τέχνη μέσα από μια πρωτότυπη βιωματική διαδικασία. Η εκδήλωση είναι ανοιχτή για μικρούς και μεγάλους και τα τυπώματα-φυλαχτά που θα δημιουργηθούν θα έχουν τη δυνατότητα να τα πάρουν μαζί τους ως ενθύμια μετά το πέρας του εργαστηρίου.

Σύλληψη – Σχεδιασμός: Έρη Αγρίου, Δήμητρα Σιατερλή

Info

Ημερομηνία εκδήλωσης
Σάββατο 1 Ιουνίου, 12:00

Χώρος τέχνης ETCH INK
Αργυρουπόλεως 16, Λυκαβηττός, Αθήνα

Διάρκεια έκθεσης
25 Απριλίου – 1 Ιουνίου 2024

Ημέρες/ώρες λειτουργίας
Τετάρτη – Πέμπτη – Παρασκευή 17.00- 21.00
Σάββατο 11.00 – 15.00

Η συμμετοχή στη δράση και η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερες για το κοινό.

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η πλαστικότητα της μεταφυσικής ζωγραφικής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο / Giorgio de Chirico γεννήθηκε στο Βόλο το 1888. Ήταν ο πρωτότοκος γιος...

Χρήστος Κονταρούδης: Ο άνθρωπος ανυψώνεται ηθικά και αισθητικά από τη θέαση της εικαστικής τέχνης 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Το European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum, Museum for Architecture and Design...

Νίκος Λαγός: H τέχνη δρα υπερβατικά και απελευθερωτικά 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη   Κοιτώντας τα τελάρα του εικαστικού Νίκου Λαγού, ο θεατής διαπιστώνει μια τολμηρή αίσθηση του χρώματος και της σύνθεσης στο όριο μιας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this