Ο Στέλιος Πετρουλάκης στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Στέλιου Πετρουλάκη την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019. Μέσα από μια σειρά έργων από λάδι σε καμβά στα οποία απεικονίζονται πορτραίτα σε εσωτερικούς χώρους ο καλλιτέχνης καταθέτει μια ενότητα έργων παλλόμενη από φωτεινή σιωπή και λιτή, ειλικρινή ωραιότητα.

Μετακινούμενος εξακολουθητικά ανάμεσα σε ελάσσονα σκοτεινά ημιτόνια και ψιθυριστικές εστίες φωτός, ενεργοποιώντας τη σχεδιαστική ευφράδεια και την αριστοτεχνική χρήση του χρώματος, ο Πετρουλάκης αφουγκράζεται και επανασυγκροτεί τα ιδιαίτερα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά της παρούσας μορφής και ανιχνέυει με τρυφερή τόλμη τον ψυχισμό των βιωμένων προσώπων του στενού οικογενειακού κύκλου του που χρησιμοποιεί ως μοντέλα.

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης επιχειρώντας να καταγράψει την προσωπική του αίσθηση για την υφή και την ατμόσφαιρα των κόσμων ετούτων και αποφεύγοντας κάθε περιττή επικουρική περιγραφικότητα, δημιουργεί εντέλει μια σύγχρονη συναισθητική πλαστική γλώσσα, επικαλούμενος τον διηνεκή παλμό της καταλυτικής και εν θερμώ διεξαγόμενης ζωγραφικής πράξης.

Η ζωγραφική αυτή, που επιζητεί και κατακτά τη ρεαλιστική αναπαράσταση «φύσει» και όχι «θέσει», επιστρατεύοντας την ειλικρινή λιτότητα του σχεδίου και τον αριστοτεχνικό χειρισμό του φωτός και του χρώματος, παραμένοντας σε ανοιχτή συνομιλία με λιγοστά ορατά στοιχεία του περιβάλλοντος χώρου του καλλιτέχνη, πραγματώνεται εκ του φυσικού, άλλοτε προτάσσοντας ατελή περιγράμματα και προτείνοντας ένα εξαιρετικά εύγλωττο non finito κι άλλοτε ενορχηστρώνοντας ιδανικά την ποιητική διαμόρφωση των κενών, τις διαφάνειες και την εξπρεσιονιστική διάθεση του χρώματος, τις ηθελημένες ημιτέλειες που βουτούν ευφραντικά στη σιωπηλή ιεροτελεστία της ζωγραφικής.

Σκηνή εργαστηρίου, 2015, λάδι σε μουσαμά,
130×110 εκ

Στη ζωγραφική αυτή με τις φωτεινές και τις σκοτεινές ποιότητες, τους πράσινους προπλασμούς, τις φαιές σιωπές και τις απαλές τονικότητες του ρόδινου, όπου τίποτε δεν σκηνοθετείται, όπου κάθε έργο επιζητεί τον προσωπικό του παραλλασσόμενο σε διάρκεια χρόνο και όπου η απαράμιλλη κάθαρση των σχημάτων δεν αποτελεί εσκεμμένη απόφαση αλλά ενδοσκοπική επιλογή καθημερινού τρυφερού άχθους που θυμίζει επίπονη άσκηση πιάνου, η συναρμογή της ρουτίνας της κάθε ημέρας αρθρώνεται από τον δημιουργό της και εντυπώνεται ως ποιητικό απεικονιστικό αφήγημα.

Βυθιζόμενο μέσα του, το εσωτερικό βλέμμα του πεπαιδευμένου θεατή ανατρέχει σε πολλές εξέχουσες στιγμές της ευρωπαϊκής ζωγραφικής, επιτρέποντας, ενδεχομένως, στη μνήμη του Chardin να κυριαρχήσει. Η ποιητική των μικρών καθημερινών επεισοδίων και η αγάπη για την επαναλαμβανόμενη τρυφερή ρουτίνα του βίου και τις ανεπίσημες οικογενειακές σχέσεις που συνδέει τον τελευταίο με τον Vermeer και τους άλλους λαμπρούς φλαμανδούς ζωγράφους του 17ου αιώνα που αποτύπωσαν την ψιθυριστική ελεγεία της καθημερινότητας, τα λαλούντα πορτραίτα των αγαπημένων οικείων που διαβάζουν ή αναπαύονται, τα ενσταντανέ των μικρών παιδιών και τα απαλά αυτοπορτραίτα που βυθίζονται σταδιακά στο σκοτάδι, η ντελικάτη γκάμα του χρωστήρα και η διασπορά του θερμού φωτός, και κυρίως, η μαγική αρμονία της σιωπής που με σάρκα και οστά ζωγραφίζεται, αναδεύοντας εξαρχής όλα τα συναισθήματα, όλα βρίσκονται εδώ, στη σπάνια ζωγραφική του Πετρουλάκη που επιθυμεί να μας κάνει εξαρχής να βλέπουμε, να αφουγκραζόμαστε, να αισθανόμαστε.

Με αφορμή την παρούσα έκθεση εκδόθηκε κατάλογος με κείμενο της Ιστορικού Τέχνης Ίριδος Κρητικού.

Who is Who

Ο Στέλιος Πετρουλάκης γεννήθηκε στα Χανιά το 1977. Πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής απ’τον ζωγράφο πατέρα του, Αντώνη Πετρουλάκη. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Δημήτρη Μυταρά, απ’όπου αποφοίτησε το 2003. Από το 2009 διδάσκει (με το Π.Δ. 407/83) στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά, το μάθημα των Εικαστικών Τεχνών. Ζεί και εργάζεται στην Αθήνα και στα Χανιά. Η έκθεση αυτή είναι η πρώτη του ατομική.

Κυριότερες ομαδικές εκθέσεις

2004 “Ode pind art” Αίθουσα Τέχνης Αθηνών.
2006 “Ήταν κάποτε η Πηνελόπη Δέλτα” Κολλέγιο Αθηνών,
επιμέλεια Ίρις Κρητικού.
2007 “Dreams come true” Γκαλερί Ζουμπουλάκη, επιμέλεια Ίρις Κρητικού.
“Σκιαγραφώντας το Διονύσιο Σολωμό” Πινακοθήκη Μοσχανδρέου Μεσολόγγι.
Sala del Camino, Βενετία, επιμέλεια Ίρις Κρητικού.
2010 “Η τέχνη και ο τόπος” Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων,
επιμέλεια Πέγκυ Κουνενάκη.
2011 “Η αλήθεια είναι πάντοτε παράλογος” Πνευματικό κέντρο
“Μελίνα Μερκούρη” του Δήμου Αθηναίων, επιμέλεια Ίρις Κρητικού.
2014 “ΔΙ-ΕΞΟΔΟΣ” Αίθουσα Τεχνης Αποκάλυψη Λευκωσία.
2015 “μόνον εσέ, Ρωτόκριτε” Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, Θεσσαλονίκη.
Δημοτικη πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα.
Βασιλική Αγίου Μάρκου, Ηράκλειο, επιμέλεια Ίρις Κρητικού.
2016 “Η περίπτωση Καποδίστρια” Εθνικό Ιστορικό Μουσείο,
επιμέλεια Ίρις Κρητικού.
2018 “Τόποι αναφοράς. Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος”
Μουσείο Μπενάκη, επιμέλεια Χάρις Κανελλοπούλου.

Χριστίνα και Ειρήνη, 2019, λάδι σε μουσαμά, 163×130 εκ

Info

Διάρκεια έκθεσης
14 Νοεμβρίου 2019 έως 4 Iανουαρίου 2020
Ωρες Λειτουργίας
Τρι – Παρ 11:00-14:30 & 18:00-21:00
Σάββατο 11:00 – 14:30

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Γλύκωνος 4, Κολωνάκι – Αθήνα, 10675
210 72 13 938

www.athensartgallery.gr
www.facebook.com/athensartgallery.gr/
[email protected]

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τα δωρικά χαρακτικά σύμβολα ζωής της Βάσως Κατράκη

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Η Βάσω Κατράκη γεννήθηκε το 1914 στο Αιτωλικό. Φοίτησε στην ΑΣΚΤ με καθηγητές τον Κωνσταντίνο Παρθένη στη...

Defying Gravity, εγκαίνια της έκθεσης του Άγγελου Ζυμάρα στην Ελληνογερμανική Αγωγή

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 10 Απριλίου, τα εγκαίνια της έκθεσης Defying Gravity του φωτογράφου Άγγελου Ζυμάρα στους χώρους των εκπαιδευτηρίων Ελληνογερμανική Αγωγή....

Απόστολος Γιαγιάννος: “Η τέχνη είναι αφέντρα με βούρδουλα” 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη H Sianti Gallery θέλοντας να τιμήσει τον καταξιωμένο καλλιτέχνη, Απόστολο Γιαγιάννο για τα 50 ενεργά και επιτυχημένα χρόνια της καριέρας του...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this