Αρχική Blog Σελίδα 517

Θωμάς Κινδύνης: Ας πλάσουμε έναν πολιτισμό που να μη παράγει βαρβαρότητα και ασκήμια

Θωμάς Κινδύνης

Ο Θωμάς Κινδύνης είναι ηθοποιός, μουσικοπαιδαγωγός, σκηνοθέτης, ιδρυτής του καλλιτεχνικού οργανισμού “Μορφές Έκφρασης”, μαθητής του Δημήτρη Ροντήρη, θεραπευτής σε θέματα ψυχικής και πνευματικής υγείας, οραματιστής, αγωνιστής για έναν καλύτερο κόσμο με αξίες και αξιοπρέπεια.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

-Υπηρετείται την Τέχνη 43 χρόνια . Πέρα από την προσωπική σας πορεία ως Καλλιτέχνης, δημιουργήσατε τον καλλιτεχνικό οργανισμό «Μορφές Έκφρασης», μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ανάγκη σας που σας οδήγησε στο να εγκαταλείψετε την προσωπική σας καριέρα και να αφοσιωθείτε σ’ αυτόν τον Καλλιτεχνικό οργανισμό; Ποιό είναι το όραμα σας;

Θωμάς Κινδύνης

Για μένα Καλλιτέχνης σημαίνει ο άνθρωπος που κατέχει την Τέχνη του να ζει. Πιστεύω πως η Τέχνη του να ζεις είναι μια φυσική πορεία του ανθρώπου άρα ο κάθε άνθρωπος είναι ή οφείλει να είναι Καλλιτέχνης. Κι αν αυτό το δρόμο τον έχει ξεχάσει οφείλουμε εμείς που αποκτήσαμε τον τίτλο του Επαγγελματία Καλλιτέχνη να του τον υπενθυμίζουμε και ως οδοδείκτες να του υποδεικνύουμε την ατραπό εκείνη που οδηγεί στην γνώση του να ζεις. Παρεμπιπτόντως επαγγελματίας είναι εκείνος που με υπομονή, επιμονή και συνέπεια ερευνά την αλήθεια και την εφαρμόζει σ’ όλες τις εκφάνσεις της ζωής.

Ήμουνα στην καλλιτεχνική μου πορεία πολύ τυχερός που γνώρισα το μεγάλο θεατράνθρωπο, Δημήτρη Ροντήρη και μαθήτευσα για 11 χρόνια κοντά του, θέατρο, αισθητική και ανθρωπιά. Δε μου έδωσε μόνο την πνοή του Καλλιτέχνη, αλλά και τη γνώση και την ευπρέπεια για να μπορέσω να αντιμετωπίζω τις δυσκολίες με περηφάνια, ακούραστη θέληση και να συνεχίζω με επιμονή για την επίτευξη του στόχου. Ένας στόχος, που ήταν, είναι και θα είναι: η χωρίς φειδώ προσφορά αισθητικής σ’ όλα τα επίπεδα της ζωής, πνευματικά και σωματικά. Άρα πιο θα ήταν το πρώτο βήμα που θα έπρεπε να εντρυφήσω στα μεγάλα πνευματικά κληροδοτήματα που μας χάρισε το παρελθόν μας: Αρχαία Ελληνική Τραγωδία, νεότερη ελληνική μας παράδοση σ’ όλες της τις εκφάνσεις (μουσική, θέατρο, χορός). Κατόπιν να αναπτύξω στους νέους και νεότατους ανθρώπους την ουσία της ζωής που είναι η Επικοινωνία. Να τους διδάξω μουσική αντάμα με την κίνηση και το λόγο, που όπως είπε και ο Πλάτων διαμορφώνει τις συνειδήσεις των ανθρώπων. Να τους δώσω να καταλάβουν πως ο δρόμος προς την ευτυχία δεν είναι μια ευχή ή ένα μακάρι, αλλά είναι μια πορεία που μπορεί κανείς να τη διαβεί δουλεύοντας με σύμπνοια και συνεργασία. Να τη διαβεί μόνο όταν νιώσει την αγάπη και τη λαχτάρα προς την αισθητική.

Ο δρόμος προς την ευτυχία δεν είναι μια ευχή ή ένα μακάρι, αλλά είναι μια πορεία που μπορεί κανείς να τη διαβεί δουλεύοντας με σύμπνοια και συνεργασία.

Ποιες δράσεις κάνατε από την ίδρυση των Μορφών Έκφρασης ως και τώρα που συνέβαλαν στην επίτευξη των ως άνω στόχων σας; Και πώς θα θέλατε να συνεχίσετε;

Τις Μορφές Έκφρασης τις ίδρυσα το 1993 και μέσα σ’ ένα χώρο ζεστό που διαμόρφωσα δίδαξα νέους καλλιτέχνες και παιδαγωγούς, την Τέχνη του θεάτρου και δη της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας όπως τη διδάχτηκα από το Δημήτρη Ροντήρη. Δηλαδή με σεβασμό στο λόγο με επισταμένη δουλειά πάνω στην τεχνική που είναι η προϋπόθεση, η αφετηρία, τα θεμέλια, για να μπορέσει να χτιστεί εκεί πάνω η έκφραση του συναισθήματος χωρίς να τραυματίζει και να τραυματίζεται.

Θωμάς Κινδύνης

Το τέλος αυτής της σπουδής συνοδεύτηκε από το ανέβασμα δύο τραγωδιών: την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη και την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, που περιόδεψαν σ’ όλη την Ελλάδα και σε μεγάλα του τόπου μας φεστιβάλ. Κατόπιν ασχολήθηκα με τη νεότερη Ελληνική μας παράδοση με τις παραλογές με τα τραγούδια και με το χορό. Ανεβάσαμε αρκετές παραστάσεις προς αυτή την κατεύθυνση όπως: της Λυγερής και του Χάρου, του Μαυριανού και της Αδελφής του, μουσικές του κόσμου, χριστουγιενιάσματα και καλαντίσματα, το σπίτι του Αι Βασίλη, σχηματίσαμε χορωδίες και τραγουδήσαμε κάλαντα απ’ όλη την Ελλάδα αποκριάτικα δρώμενα κ.α.

Για 17 χρόνια και συνεχίζουμε, ασχοληθήκαμε με το παιδί και τους εφήβους τόσο σε καλλιτεχνικό όσο και σε γνωστικό επίπεδο. Έχω δημιουργήσει τμήματα θεατρικά, μουσικά και χορευτικά για παιδιά και εφήβους με την ονομασία «Παιδί και Τέχνη» όπου αέναα αναπτύσσουμε τη δημιουργική φαντασία τους και προσπαθούμε με σεβασμό να διαμορφώσουμε με βάση την αισθητική τον εσωτερικό τους κόσμο. Οπότε λειτουργούν μέσα στο θέατρο των Μορφών Έκφρασης τμήματα για παιδιά που τα μορφώνουμε στην Τέχνη του θεάτρου, της μουσικής και της κίνησης. Επίσης εδώ και 5 χρόνια κάθε καλοκαίρι στο υπέροχο δάσος του Βοτανικού στο Χαϊδάρι από τις 15 Ιουνίου έως και τις 19 Ιουλίου λειτουργούμε ένα πετυχημένο camp όπου εκατοντάδες παιδιά που μας εμπιστεύονται οι γονείς τους περνούν μιαν ανεπανάληπτη εμπειρία καλλιτεχνικής γνώσης.

Μέσα στο θέατρο μας το θέατρο «Μορφές Έκφρασης» ανεβάσαμε κατά καιρούς ένα ποικίλλω ρεπερτόριο όπως: Ίψεν (ένας εχθρός του λαού), Ντοστογιέφσκι (το όνειρο ενός γελοίου) Λόρκα (Γέρμα) Αναγνωστάκη (η Πόλη) κ.α. πολλά έργα παιδικού θεάτρου, ακόμα και για ηλικίες 18 μηνών έως και 4 χρονών (Παρέα με τα’ άστρα στης μουσικής τα κάστρα, ο Πουλτσινέλα και το γελαστό δάσος, το παιδί και το κουδουνάκι ο Χαχα και η Χιχι, η Μαγική σοφίτα, Κουκου μια βόλτα στο δάσος κ.α.).

Εγώ με τους συνεργάτες μου πλέον εργαζόμαστε συνεχώς και επίμονα με τόλμη στις επιλογές μας, δοκιμάζουμε καινούργιους συνεργάτες δουλεύοντας ακούραστα πλάι τους και πολλοί απ’ αυτούς έγιναν αξιόλογοι επαγγελματίες.

Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ακεραιότητά μας. Δε συμβιβαστήκαμε κάτω από καμιά εξωτερική πίεση και δε δεχτήκαμε να προσβάλουμε ποτέ την αισθητική του καλλιτέχνη που έχουμε μέσα στην ψυχή μας. Και συνεχίζουμε κόντρα σε σύμβολα, σε καθεστώτα, κόντρα στην ίδια τη βλακεία που γεννά πολλές φορές μίσος σε οτιδήποτε δημιουργικό, προσπαθούμε εδώ και 25 χρόνια να πλάσουμε έναν νέο πολιτισμό έναν πολιτισμό που να μη παράγει βαρβαρότητα και ασκήμια.

-Ποιες είναι οι προοπτικές σας για το μέλλον;

Όταν σκέφτεσαι για το μέλλον και είσαι πρόθυμος να το διαμορφώσεις αυτό σηματοδοτεί πνευματική υγεία. Εμείς συνεχώς διαμορφώνουμε το μέλλον μας φτιάχνοντας συνεχώς δημιουργικά καλλιτεχνήματα που να μπορούν να έχουν μια πρακτική εφαρμογή. Έτσι πρόσφατα δημιουργήσαμε την «Παραμυθένια Ορχήστρα» βασισμένη στο σύστημα «Κίνηση, Λόγος και Ρυθμός» στηριγμένο στο σύστημα του C. Orff όπου μέσα σ’ αυτή την ορχήστρα δε θα τραγουδήσουμε μόνο ή θα παίξουμε μουσική αλλά και θα αφηγηθούμε παραμύθια, θα δραματοποιήσουμε μύθους απ’ όλο τον κόσμο. Παράλληλα ετοιμάζουμε την ανανέωση του «Παιδί και Τέχνη» που θα περιλαμβάνει θέματα πολύ σημαντικά για τη σωστή διαμόρφωση του παιδιού, όπως: Επικοινωνία, μεθοδολογία μελέτης, ηθική για παιδιά, το σκεπτόμενο βιβλίο μια διαδρομή προς τη Λογική και τέλος Αρετές και Αξίες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να βελτιώσουν το ψυχισμό τους και να οραματιστούν το δρόμο τους προς την ευτυχία. Κι όλα αυτά όχι με το βαρετό τρόπο της νουθεσίας, αλλά με βάση το παιχνίδι και την ελεύθερη έκφραση.

-Τέλος, εσείς ως καλλιτέχνης τι σκέπτεσθε για τον εαυτό σας; Πως θα πορευθείτε καλλιτεχνικά;

Κατ’ αρχάς, θα προσπαθήσω να αναδείξω μέσα από την Αρχαία Ελληνική Τραγωδία τη σπουδαία Σχολή του Δημήτρη Ροντήρη όχι μόνο εντός συνόρων αλλά πάντοτε ευελπιστούμε να βγούμε εκτός της χώρας μας και να γίνουμε πρεσβευτές πολιτισμού.

Ετοιμάζουμε μια σειρά έργων είτε γνωστών από το παγκόσμιο ρεπερτόριο, είτε γράφοντας έργα μια που έχουμε ταλαντούχα στελέχη και ως προς τη γραφή, που να συνάδουν προς αυτό που πρέπει να περάσουμε στο κόσμο δηλαδή αισθητική που σημαίνει ομορφιά και ελπίδα.

Σ’ όλη μου την καλλιτεχνική πορεία προσπάθησα να βοηθήσω τον άνθρωπο προσφέροντας του αγάπη και γνώση έτσι ώστε να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που η ίδια η ζωή έβαζε και βάζει. Είτε με την τέχνη του θεάτρου ή της μουσικής ή ακόμα και με την πρακτική μετάδοση δεδομένων που θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν όπως: θέματα επικοινωνίας, πώς να βρίσκεται στον παρόντα χρόνο, να βελτιώσει τις σχέσεις του με τους άλλους, να έχει σωστή συμβίωση με το ταίρι του, να μπορεί να μεγαλώνει τα παιδιά του με επιτυχία, να έχει αυτοπεποίθηση, να μπορεί να κουλαντρίσει τα συναισθήματά του, κ.α. Έτσι με γνώμονα τα ως άνω και το ρεπερτόριο που διάλεγα για να παίξω ή να σκηνοθετήσω ήταν προς αυτή την κατεύθυνση. Και έτσι στοχεύω να συνεχίσω. Δε μου κάνει κανένα άλλο νόημα. Έχω λύσει τα θέματα φιλοδοξιών και προσωπικής καριέρας, μ’ έναν τρόπο ρηξικέλευθο: απλώς δε με ενδιαφέρουν. Η μόνη μου επιδίωξη είναι να συνεισφέρω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για έναν κόσμο που να μπορεί να επιβιώνει με γνώμονα την ευτυχία. Ζούμε σ’ έναν κόσμο που οδεύει σε όχι ευχάριστες καταλήξεις, πρέπει, οφείλουμε να αντιστρέψουμε την πορεία Τώρα, πριν φτάσουμε σε μη αναστρέψιμη κατάσταση. Και ο πρωτοπόρος σ’ αυτή την πορεία προς το καλό και τη σωτηρία είναι ο Καλλιτέχνης.

The Blender Gallery: Opening Party με Monsieur Minimal!

H The Blender Gallery υποδέχεται το φθινόπωρο με ένα Opening Party στις 13 Οκτωβρίου συνεχίζοντας το Live Art Project! Πρώτος καλεσμένος της σεζόν ο Monsieur Minimal με ένα Live Electronic Project που θα συνεπάρει τους θεατές με τους chill out ηλεκτρονικούς ήχους του. Ιndie Retro Pop, Vintage Pop, Romance Pop & electronica ήχοι σε ένα live με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Monsieur Minimal θα γεμίσουν την The Blender Gallery στο Opening Party της χρονιάς!

Για όσους καταφτάσουν μεταξύ 21.00 και 22.00, το premium gin Bombay Sapphire, άρρηκτα συνδεδεμένο με τον χώρο του Art & Design, θα προσφέρει απολαυστικά Bombay G&Ts.

Παράλληλα θα διατίθεται ΔΩΡΕΑΝ η κάρτα μέλους της The Blender Gallery για τους φίλους της γκαλερί που επιθυμούν να επωφελούνται με εκπτώσεις στο μπαρ και στα μελλοντικά θεάματα! Μετά το live electronic project του Monsieur Minimal, θα ακολουθήσει Live DJ Set.

Monsieur Minimal: Φωνητικά – κιθάρα
Eliot: Πλήκτρα Programming-synth
Βαγγέλης Κατσαρέλης: Τρομπέτα
Γιάννης Παπαϊωάννου: Ηχοληψία

Παράλληλα με το μουσικό live παρουσιάζονται στον χώρο εικαστικά έργα της καινούριας σειράς του Δημήτρη Δάλλα, καθώς και 2 master pieces του Ταξιάρχη Μερμίρη.

* ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
10 ευρώ το πρώτο ποτό
Welcome drinks 21:00 – 22:00!

Ένας ξεχωριστός… Μοnsieur!

Με 5 άλμπουμ στο ενεργητικό του, άριστες κριτικές και live εμφανίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό , συμμετοχή σε μουσικές συλλογές του εξωτερικού (Aμερική, Γαλλία, Ρωσία, Γερμανία, Πολωνία, Τουρκία), μουσικές επενδύσεις σε τηλεοπτικά σποτ και διαφημίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και σε Αμερική και Καναδά, συνεργασίες με αξιόλογους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες (όπως αυτή με την Δήμητρα Γαλάνη στον δίσκο του Πάστα Φλώρα και το opening act στην συναυλία του Moby) και με μεγάλη παρουσία σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές playlist, ο Μοnsieur Minimal έχει κερδίσει επάξια τα τελευταία χρόνια μια αξιοσημείωτη μουσική αναγνώριση και τον τίτλο του indie/pop aesthete.

Τον Μάρτιο του 2015 κι έχοντας πλέον δημιουργήσει το δικό του μοναδικό μουσικό ύφος και με την υπογραφή της νέας του δισκογραφικής εταιρίας, Mo.Mi Records, o Monsieur Minimal κυκλοφορεί το τέταρτο στην σειρά προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο “High Times” και τον Σεπτέμβριο του 2017 κυκλοφορεί το νέο και πέμπτο στην σειρά άλμπουμ του με τίτλο ”Erotica”.

Το ”Εrotica” σηματοδοτεί την επιστροφή του Monsieur Minimal στον Ελληνικό στίχο, δημιουργήθηκε κατά την παραμονή του καλλιτέχνη στο Βερολίνο και πήρε την τελική του μορφή στην Ελλάδα στο τέλος του 2016.

Ένα ρομαντικό άλμπουμ με ζεστό, μεσογειακό και vintage ήχο επηρεασμένο από την δεκαετία των 70s δοσμένο αριστουργηματικά στο σήμερα και με αξιόλογες συμμετοχές από ερμηνευτές όπως ο Δάκης στην “Στιγμή”, η Ανδριάνα Μπαμπαλή στο “Φλερτ” η Kid Moxie στο “Ici” και η Τζένη Καπάδαη στο “Εδώ”.

Κομμάτια όπως “Ο έρωτας στα χρόνια της Ψυχεδέλιας” και “Τα πιο όμορφα μας πράγματα” ξεχωρίζουν και συμπληρώνουν μαζί με το αισθησιακό ομώνυμο intro του erotica, το σ’αγαπώ και το ορχηστρικό “εδώ” ένα ακόμα πραγματικά ξεχωριστό άλμπουμ από τον Monsieur Minimal.

 

Tο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν προσιτό σε όλους

Tο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018, ξεκινά νέο κύκλο παραστάσεων δύο από τις πιο επιτυχημένες παραγωγές του Θεάτρου Τέχνης.

Πρόκειται για την “Επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα” του Ζοέλ Πομμερά, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη ( Υπόγειο- ώρα έναρξης 8μμ.) και την “Ελένη”, του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία-ερμηνεία Βασίλη Παπαβασιλείου (Φρυνίχου, ώρα έναρξης 6μμ.) που θα παρουσιαστούν για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Με αφορμή τις δύο αυτές πρεμιέρες, το Θέατρο Τέχνης γιορτάζει την έναρξη της σεζόν 2018-19 και προσφέρει στους φίλους του, για 4η συνεχή χρονιά, περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων στην τιμή των 3 ευρώ!! Οι όροι της προσφοράς είναι οι εξής:

Α. Η προσφορά ισχύει αποκλειστικά με φυσική παρουσία σε ένα από τα δυο ταμεία του Θεάτρου (Πεσμαζόγλου 5 & Φρυνίχου 14).

Β. Η ώρα έναρξης της προσφοράς είναι αυστηρά στις 15.00. Η διαδικασία θα διαρκέσει μέχρις εξαντλήσεως συγκεκριμένου αριθμού εισιτηρίων που θα προσφερθούν ανά παραγωγή.

Γ. Κάθε θεατής που φτάνει στο ταμείο δικαιούται να αγοράσει έως και δύο εισιτήρια ανά παραγωγή, για όσες παραγωγές της περιόδου επιθυμεί, εφόσον φυσικά δεν έχουν εξαντληθεί τα εισιτήρια που έχουν οριστεί από το Θέατρο Τέχνης ως όριο της προσφοράς ανά παραγωγή τοου ρεπερτορίου.

Δ. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά φυσικής προτεραιότητας χωρίς τη χρήση γραπτής ή άλλης λίστας.

Ε. Μόλις εξαντλούνται τα προσφερόμενα εισιτήρια κάποιας παραγωγής, οι φίλοι του Θεάτρου που θα έχουν προσέλθει στα ταμεία, θα ενημερώνονται άμεσα από το Θέατρο.

ΣΤ. Παρακαλείσθε να έχετε ενημερωθεί για το πρόγραμμα της περιόδου 2018-19 από το site του Θεάτρου Τέχνης www.theatro-technis.gr και να έχετε κάνει την επιλογή των παραστάσεων που επιθυμείτε να παρακολουθήσετε, ώστε να κερδηθεί χρόνος αναμονής για όλους τους φίλους του Θεάτρου.

Ζ. Το Θέατρο Τέχνης παρακαλεί να τηρηθούν και να γίνουν σεβαστοί οι όροι της προσφοράς. Θα προσπαθήσουμε καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς να είμαστε κοντά σας με προσφορές, αλλά και τιμές εισιτηρίων προσιτές σε όλους.

Πιο συγκεκριμένα, την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινώσουμε μεγάλη προσφορά για όλες τις παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα στο Θέατρο Τέχνης τον Οκτώβριο!

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα (χάρτης)

τηλέφωνο ταμείου: 2103228706

Θέατρο Τέχνης Καρολου Κουν

Φρυνίχου 14, Πλάκα (χάρτης)

τηλέφωνα ταμείου: 2103222464 & 2103236732

Ο Ριχάρδος Β’ στο θέατρο Άλφα Ιδέα

Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλιμπροκ. Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη μοναξιά. Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντας τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του.

Σε μια αφαιρετική μαύρη σκηνή με ένα μόνο παράθυρο και μια μεταλλική κατασκευή ξετυλίγεται η πολύπλευρη προσωπικότητα του Ριχάρδου Β’. Ένας δούλος ξυπνά τον βασιλιά από τον λήθαργό του και με την παρότρυνση “Θυμήσου Κύριε μου” ξεδιπλώνεται μπροστά μας η έπαρση και η αλαζονεία , ο εγωκεντρισμός και η αίσθηση της ισχύς ενός ανθρώπου, ο οποίος τελικά συνθλίβεται μπροστά στο θάνατο και το άδοξο τέλος του. Οι κόλακες, οι εξορίες των συγγενών του, η δήμευση των περιουσιών των υπηκόων του , οι άστοχοι πόλεμοι μαρτυρούν την υπέρμετρη αλαζονεία του.

Η άψογη κινησιολογία του Νούσια επί σκηνής, με τη μεταλλική κατασκευή σε ρόλο αλόγου, φυλακής, θρόνου και εντέλει τάφου, την άψογη ενσάρκωση όλων των ρόλων από ένα μόνο άτομο, και την εκπληκτική απεικόνιση όλων των συναισθημάτων, μας παρέσυρε και μας μάγεψε με τη βροντερή και ιδιαίτερη φωνή του, σε μια μοναδική παρουσίαση του κλασικού έργου του Σαίξπηρ. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε και η συμμετοχή του επίσης αξιόλογου και υποβλητικού Αλέξανδρου Φιλιππόπουλου επί σκηνής.

«Ότι αγαπάει η ψυχή σου περισσότερο, φαντάσου το ότι βρίσκεται στο δρόμο όπου πας, όχι στο δρόμο από που έρχεσαι.»

Ριχάρδος Β’ Σαίξπηρ

Θέατρο ΑΛΦΑ ΙΔΕΑ | 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) 37 & Στουρνάρα 51, Αθήνα 104 32 Τηλ.: (210) 5221444, 5238742.

Μαρία Γιαννακάκη: Έργα με τον αέρα της Ανατολής

Μαρία Γιαννακάκη

Τα έργα της έχουν κάτι από την ατμόσφαιρα της Ανατολής. Το διαπιστώνεις αμέσως μόλις μπεις στο φιλόξενο εργαστήριό της στο Νέο Ψυχικό. Εκεί που οι εμπνεύσεις της δένονται με τα υλικά της Μαρίας Γιαννακάκη και παίρνουν σχήμα και μορφή.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Κάπου εκεί κάνει ιδιαίτερα εμφανή την παρουσία του το μοναδικό παραβάν που έχει δημιουργήσει από πολλά κινούμενα, περιστρεφόμενα έργα, που δίνουν στον αποδέκτη τη δυνατότητα της μετάλλαξης και αναδημιουργίας του. Αλλά και τα πανό της συντελούν στην ατμόσφαιρα του ταξιδιού και της απόδρασης στην Ανατολή, που είναι συνυφασμένη με το έργο της καλλιτέχνιδας.

Τα έργα της αυτά, μαζί με άλλα ζωγραφικά καθώς και με τα ιδιαίτερα γοητευτικά δικά της light boxes, είναι έτοιμα για να πάρουν τη θέση τους στον κατάλληλο χώρο. Πρόσφατα, αυτά φιλοξενήθηκαν στο i-D ProjectArt στο Κολωνάκι με τίτλο «Light boxes and more…»

Με αφορμή αυτή τη δουλειά βρεθήκαμε στο ατελιέ της καλλιτέχνιδας, η οποία μας ξενάγησε τόσο στα έργα της, όσο και στα ταξίδια της στη μακρινή Κίνα, όπου σπούδασε καλλιγραφία και παραδοσιακές τεχνικές κινέζικης ζωγραφικής. Τεχνικές που στη συνέχεια αφομοίωσε και συνδύασε με τις σπουδές της στη Σχολή Καλών Τεχνών.

– Μιλήστε μας για τα light boxes. Από πού ξεκίνησε η έμπνευσή τους;

Πάντα με γοήτευε η ιδέα του παιχνιδιού, στο πλαίσιο της δουλειάς μου, με το φως, τη σκιά και το ζωγραφικό θέμα. Αρχικά παρατηρούσα τις τρισδιάστατες κάρτες και σκέφτηκα πώς θα φαινόταν να αξιοποιήσω το ζωγραφισμένο με μελάνι ρυζόχαρτο και το πώς περνάει το φως μέσα από την επιφάνειά του.

Στη συνέχεια προχώρησα τη σύλληψη του light box προσθέτοντας γιαπωνέζικα υφάσματα που απεικονίζουν σχέδια με ζώα και πουλιά, τα οποία επεξεργάζομαι. Για πρώτη φορά εξέθεσα τα light boxes στη Βαρκελώνη και έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση.

– Προσθέτοντας το φως στη ζωγραφική σας, τι πετυχαίνετε; Ποια η δική σας σχέση με το φως, φυσικό και τεχνητό;

Η ζωγραφική μου είναι κυρίως ανθρωποκεντρική και όχι ρεαλιστική. Το φως στη δουλειά μου το χρησιμοποιώ περισσότερο με «έμμεσο» τρόπο, ώστε να μην υπακούει σε κάποια ρεαλιστική απεικόνιση. Για παράδειγμα, δεν με ενδιαφέρει να απεικονίζω ένα ζευγάρι σ’ ένα δωμάτιο με φυσικό φως.

Επιλέγω συνειδητά πού και πώς θα χρησιμοποιήσω το φως, ώστε να δείξω πιο βαθιές, ψυχικές καταστάσεις. Ένα κόκκινο χρώμα μπορεί να δείξει το πάθος που νιώθει το ζευγάρι. Όπου χρησιμοποιώ το φως και τη σκιά, τα έχω από πριν υπολογίσει. Δεν είναι τυχαία και συντελούν στο να δείξω πιο εσωτερικά στοιχεία πέρα από τη ρεαλιστική απεικόνιση που είναι δευτερεύουσα.

“Χρησιμοποιώ το φως και τη σκιά για να δείξω πιο εσωτερικά στοιχεία πέρα από τη ρεαλιστική απεικόνιση”

– Παράλληλα παρουσιάζετε και ζωγραφικά έργα. Πώς διαφοροποιείται η έκθεσή σας στο i-D ProjectArt από τις προηγούμενες δουλειές σας;

Χαίρομαι γιατί σε αυτήν την έκθεση δείχνω και μια ευρύτερη εικόνα της τέχνης μου. Ένα παραβάν, τα light boxes, ένα πανό, σχέδια και έργα ζωγραφικής.

Σε αυτήν μου την επιθυμία συνέβαλε η συνεργασία με τη Μαρία Ξανθάκου, που έχει την επιμέλεια της έκθεσης, αλλά και του I-D project Art. Ωστόσο, και ο χώρος του i-D Project Art και η ιδρύτριά του, Ειρήνη Ντέρου, συνέβαλαν στην εναλλακτική διάσταση της έκθεσης και έδωσαν πρόσφορο έδαφος στο να παρουσιαστεί κάτι διαφορετικό.

Παράλληλα έχετε παρουσιάσει έργα σας στο εξωτερικό. Ποια είναι η υποδοχή ενός Έλληνα καλλιτέχνη στο εξωτερικό; Και της ελληνικής τέχνης;

Από τη μικρή μου πείρα η υποδοχή και αποδοχή ενός Έλληνα στο εξωτερικό είναι θετική και ενθαρρυντική, αλλά η ελληνική ζωγραφική είναι άγνωστη σχεδόν στη Ευρώπη και περισσότερο στην Αμερική.

Πάντα η Ελλάδα ήταν μια χώρα που ακολουθούσε. Είναι απομονωμένη γεωγραφικά και δεν έχει τη συγγένεια που έχουν οι άλλες χώρες μεταξύ τους. Δύσκολο να συνδεθεί η ελληνική με την ευρωπαϊκή ζωγραφική. Οι γκαλερί φέρουν μεγάλη ευθύνη σε αυτόν τον τομέα. Ποτέ δεν προσπάθησαν να ανοίξουν τους Έλληνες ζωγράφους και να τους προωθήσουν στο εξωτερικό. Τους απασχολούσε μόνο η ελληνική αγορά.

– Επόμενα βήματα-σχέδια;

Θέλω να κάνω μεγάλα μαυρόασπρα έργα με εμένα και τον σκύλο μου που έχασα, επίσης μεγάλα έργα με λουλούδια και σχέδια ερωτικά. Το μελάνι με γοητεύει, είναι σαν ένας χείμαρρος που ρέει, σαν κύμα. Τα ασπρόμαυρα που γίνονται από κινέζικο μελάνι έχουν μια διαφορετική υφή και ατμόσφαιρα. Βέβαια, εύχομαι να είμαι καλά για να μπορέσω να τα ζωγραφίσω…

Για τα διδάγματά της από την Ανατολή

– Μιλήστε μας για την παραμονή σας στην Κίνα. Τι σας οδήγησε σε αυτή τη χώρα;

Η απόφασή μου να μάθω τεχνικές πάνω στη ζωγραφική ήταν ο λόγος που αποφάσισα να πάρω μια υποτροφία για την Κίνα. Δεν ήθελα τελειώνοντας τη Σχολή Καλών Τεχνών να πάω στο Παρίσι, ή σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, γιατί δεν με ενδιέφεραν αυτά που πρόσφεραν, όπως η χαρακτική για παράδειγμα. Έψαξα έτσι στις πρεσβείες και στις προσφερόμενες υποτροφίες και επέλεξα συνειδητά να στραφώ στην Κίνα κι έκανα την αίτηση.

Ποιο ήταν το αίσθημα όταν έγινε αποδεκτή;

Στην αρχή τρόμαξα με την απόσταση και τη διαφορετικότητα. Όμως αυτό το αρχικό αίσθημα δεν στάθηκε τροχοπέδη, κι έτσι πήγα.

– Ποια είναι τα διδάγματά σας από την Ανατολή; Όχι μόνο στη ζωγραφική, αλλά γενικότερα.

Γύρισα από την Κίνα το 1986. Θυμάμαι ότι σοκαρίστηκα από την καταναλωτική μας κοινωνία. Με βοήθησε η παραμονή μου εκεί να συνειδητοποιήσω ότι μπορείς να ζήσεις με αξιοπρέπεια και με λίγα. Από τους δασκάλους μου διδάχτηκα τεχνικές στο μελάνι και στο χαρτί, αλλά και αφοσίωση, σεβασμό στις αξίες και στους κανόνες που έχουν οι παλιοί δάσκαλοι.

– Τα έργα σας φέρουν κάτι από τον αέρα της Ανατολής. Το αναγνωρίζετε και το επιδιώκετε ίσως;

Οι τεχνικές μου και τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι από την Κίνα, αλλά αυτό που επιδιώκω είναι να εκφράζω μέσα από τα έργα μου τα βιώματά μου. Είμαι μια δυτική, δεν μπορώ να ζωγραφίσω όπως οι Κινέζοι, αλλά έχω υιοθετήσει στοιχεία από τις τεχνικές τους, τα οποία τα έχω συνδυάσει με τις σπουδές μου στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Κι εγώ δεν χρησιμοποιώ βάθος τοπίου. Έχω επίσης πάρει το στοιχείο του κενού. Δεν γεμίζω όλη την επιφάνεια και βέβαια είναι και τα υλικά που χρησιμοποιώ, όπως το μελάνι που είναι από την Κίνα. Υπάρχει μια ισορροπία μέσα από τη δική μου οπτική. Και οι Κινέζοι δάσκαλοι αναγνωρίζουν πως έχω διαφορετική φιλοσοφία και βιώματα.

H χοροθεατρική παράσταση «Περί σώματος…» στο Olvio

Τα σώματα στο χώρο δημιουργούν εσωτερικά και εξωτερικά τοπία στην παράσταση της Στέφανι Τσάκωνα «Περί σώματος…».

Μια παράσταση με χορό, κίνηση και λόγο που πραγματεύεται το ανθρώπινο σώμα, τη γέννηση, τον έρωτα, τον θάνατο, την ντροπή, την ομορφιά και την ασχήμια, το γήρας. Αναφέρεται στο εύθραυστο του σώματος, την παραμόρφωση του, στον ναρκισσισμό και την κοινωνική καθοδήγηση μέσω προτύπων. Έμπνευση υπήρξε το κείμενο “Τίμαιος” του Πλάτωνα. Στο εν λόγω χοροθεατρικό έργο υπάρχει η αίσθηση του σύγχρονου και του αιώνιου.

Τα 5 στοιχεία της φύσης: η φωτιά, η γη, το νερό, ο αέρας και ο αιθέρας (πεμπτουσία) δημιουργούν έναν άνθρωπο-σύμβολο. Εκείνος κινείται από ένα κατώτερο επίπεδο σε ένα ανώτερο. Ένας συμπαντικός χορός συνδέει τον μικρόκοσμο (ανθρώπινο σώμα) με τον μακρόκοσμο (σύμπαν).

Θα ακουστούν ποιήματα των Κ.Π. Καβάφη, Τίτου Πατρίκιου και της Στέφανι Τσάκωνα.
Συντελεστές: Σύλληψη-Χορογραφία – Σκηνοθεσία: Στέφανι Τσάκωνα Σκηνικά-Κουστούμια: Γιούλη Γαροφαλάκη
Σχεδιασμός Φώτων: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική Επιμέλεια: Στέφανι Τσάκωνα
Φωτογραφίες: Αλεξάνδρα Σταυροπούλου
Σχεδιασμός αφίσας: Ανθή Γιαννακοπούλου
Παραγωγή: ΦΩΣ art
Ερμηνεύουν με αλφαβητική σειρά: Κρισάνα Αλεφαντινού, Μαριλού Ανδρίκου, Πετρίνα Γιαννάκου, , Καλλιόπη Καραμάνη, Λευτέρης Καταχανάς, Νεκτάριος Ράμιας

Ακούγεται η φωνή του Χριστόδουλου Στυλιανού.

Info

Θέατρο OLVIO, Φαλαισίας 7, Γκάζι
Τηλ.: 210-3414118
Παραστάσεις: Σάββατο 6 , Κυριακή 7, Δευτέρα 15 και Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018. Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21:30. Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 12€, Μειωμένο: 9€. Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

 

Οι ονειρικές γυναίκες της Ειρήνης Κανά

Ειρήνη Κανά

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη

Η διακεκριμένη εικαστικός, Ειρήνη Κανά παρουσίασε δουλειά της με τίτλο «Γυναίκες και άλλοι αστερισμοί» την περασμένη σεζόν στη γκαλερί Σκουφά. Έργα από τη δουλειά των τελευταίων δύο ετών, με θέμα τη γυναικεία φιγούρα αποτέλεσαν τη θεματολογία της έκθεσης αυτής. Τα μοντέλα της Κανά μεταμορφώνονται σε συμπαντικές ηρωίδες, η κάθε μία με τον δικό της χώρο και πρόσωπο.

Η εικαστικός έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Γερμανία, Κύπρο, Βέλγιο, Ιταλία, Αυστραλία και Κίνα και έχει λάβει διακρίσεις σε πανελλήνιους διαγωνισμούς του Εικαστικού Επιμελητηρίου το 1998, της BOSCH 1993. Έχει τιμηθεί επίσης με το Βραβείο των Δέκα 2006, Γραμμάτων και Τεχνών.

Οικείες και μυστηριώδεις…

Οι γυναίκες της Κανά, οικείες και μυστηριώδεις ταυτόχρονα, ακροβατούν στον χωροχρόνο σαν σε όνειρο. Ενοικούν σε έναν τόπο που γεφυρώνει τον γήινο με τον υπερβατικό κόσμο. Δεν έχουν χρώμα τα όνειρα; Ρωτήσαμε την εικαστικό για την πηγή της έμπνευσής της για την οπτική της απέναντι στη θεματολογία της και την ονειρική της προσέγγιση, και μας απήντησε τα ακόλουθα: «Το γυναικείο σώμα για μένα έχει μια ιδιαίτερη σημασία και κάποιες φορές “βλέπω” πέρα από αυτό, ένα σώμα-τοπίο, μία σύνθεση από αόριστες, φυσικές, φόρμες και σαν κομμάτι-κομμάτι να αφηγούμαι έναν μύθο, να δημιουργώ μια μεταφυσική ιστορία . Οι ιστορίες μου συχνά μπορεί να έχουν γεννηθεί από παιδικό παραμύθι ή στο ντιβάνι του ψυχοθεραπευτή. Κάποιες φορές διαλέγω να ζωγραφίσω γυναίκες που είναι υπαρκτές και κάποιες άλλες οι φιγούρες είναι δημιουργίες της φαντασίας μου. Το ίδιο μοντέλο, είναι άλλωστε ανθρώπινη ιδιότητα αυτή, το αισθάνομαι ενίοτε ν’ αλλάζει και να εκπέμπει σε διαφορετικούς γαλαξίες τη δική του κοσμική ενέργεια».

Ειρήνη Κανά -70χ100- λάδι σε καμβά

Πραγματικός και σκληρός ο χρόνος

Τα μοντέλα της Κανά, αυστηρά επιλεγμένα, δημιουργούν καινούργιες οπτικές, διαβάζονται με τη δική της προσωπική γλώσσα και στη συνέχεια μεταμορφώνονται σε συμπαντικές ηρωίδες, η κάθε μία με τον δικό της χώρο και το δικό της πρόσωπο. Ο χρόνος πάντα πραγματικός και σκληρός. Πώς όμως άραγε επηρεάζει τις ονειρικές γυναίκες της Ειρήνης Κανά αλλά και την ίδια τη ζωγράφο; «Ο χρόνος επιμένει να επηρεάζει τα πάντα και να μεταμορφώνει στους δικούς του ρυθμούς και στη δική του διάσταση. Άγνωστο όμως με ποιον τρόπο. Να αναφέρω πάλι τη γνωστή φράση του Πικάσο για το πορτρέτο της Γερτρούδης Στάιν, ότι με τον καιρό θα της μοιάσει…»

Ειρήνη Κανά -70χ100, λάδι σε καμβά-

 

Με το γνωστό ζωγραφικό της ιδίωμα για μία ακόμα φορά η εικαστικός χαρίζει απλόχερα μια ειλικρινή και ασυμβίβαστη ζωγραφική. Με κυρίαρχο εκφραστικό της μέσο το χρώμα, ένα χρώμα πυκνό και λαμπερό, και με την πινελιά που κατορθώνει να συναρπάσει και να ταξιδέψει το θεατή. Χρώμα και ύλη αναμειγνύονται επιδέξια και συνυπάρχουν αρμονικά, υποβάλλοντας το θεατή σε μια πηγαία, λυτρωτική συγκίνηση.

«Αμφίσημα μηνύματα»

Η ιστορικός Τέχνης Αθηνά Σχινά, αναφερόμενη στην πρόσφατη δουλειά της Κανά, γράφει μεταξύ άλλων: …Οι χειρονομίες και τα βλέμματα των «παγανιστικών» γυναικείων αυτών μορφών μεταφέρουν ακατοχύρωτα νεύματα και μετέωρες υποψίες, ανηλικίωτες χαρές κι ανεξίτηλες γητειές, αμφίσημα μηνύματα και ακαταμάχητες προσδοκίες, σ’ αυτά τα γεμάτα δύναμη αλλά και τρυφερή αθωότητα έργα της Ειρήνης Κανά. Κι ο κόσμος τους, ο κόσμος που παριστάνει και παριστάνεται στη συγκεκριμένη αυλαία της θέασης, δεν είναι άλλος από εκείνον τον καταγωγικό ή αρχετυπικό, που σιωπηλά συνδιαλέγεται με τον κυκλικό χρόνο των «επιτελεστικών» λειτουργιών του υποσυνειδήτου μας.

«Η Αθηνά Σχινά, η σημαντική ιστορικός τέχνης, που θέλησε ν ασχοληθεί με τα έργα αυτής της έκθεσης, αποδίδει με μοναδικό τρόπο τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη βαθύτερη ουσία των μοντέλων μου», κλείνει η ζωγράφος τη συνέντευξή της.

 

Ειρήνη Κανά -100χ100, λάδι σε καμβά

Έργα της σε πολλές συλλογές

Έργα της Ειρήνης Κανά υπάρχουν στις συλλογές του υπουργείου Πολιτισμού, της Βουλής των Ελλήνων, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Μουσείο Γουλανδρή στην Άνδρο, στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης, στο Μουσείο Ύδρας, στην Εθνική Τράπεζα και στην Eurobank, στον ΟΠΑΠ, στην ΑΓΕΤ Ηρακλής, στην Interamerican και άλλες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ειρήνη Κανά -100χ130, λάδι σε καμβά

Μιχάλης Μαδένης: Η ζωγραφική ως δισδιάστατο θέατρο

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΔΕΝΗΣ

Who is Who

Ο Μιχάλης Μαδένης γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1960. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1985-1990) με δασκάλους τον Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη στο προκαταρκτικό έτος και στη συνέχεια τον Παναγιώτη Τέτση, από το εργαστήριο του οποίου αποφοίτησε με άριστα. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές, ένα χρόνο με υποτροφία του Ολλανδικού κράτους και δύο χρόνια με υποτροφία του ΙΚΥ, στην Ελεύθερη Ακαδημία Τεχνών της Χάγης με δάσκαλο τον Bob Bonies, όπου και αρίστευσε.

Παρουσίασε τη δουλειά του σε 15 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και συμμετείχε μέχρι σήμερα σε 150, περίπου, ομαδικές εκθέσεις. Έργα του βρίσκονται σε σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση “Μιχάλης Μαδένης: Ζωγραφική” στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου

Η Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου ξεκινά τη νέα εικαστική σεζόν με παρουσίαση έργων του ζωγράφου, Μιχάλη Μαδένη, σε επιμέλεια Χρίστου Χριστοφή. Η έκθεση περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό έργων του ζωγράφου που ανήκουν στην Συλλογή Βογιατζόγλου. Πρόκειται για μια ενότητα έργων με κυρίαρχη την ανθρώπινη φιγούρα, μια συνομιλία του ζωγράφου με τον εαυτό του. Τα περισσότερα έργα φιλοτεχνήθηκαν πριν από 25 περίπου χρόνια και θα εκτεθούν για πρώτη φορά.

Ο Μάνος Στεφανίδης στο κείμενό του «Η ζωγραφική ως δισδιάστατο θέατρο», για τον κατάλογο της έκθεσης, αναφέρει: «Τα εκατοντάδες μικρά και μεγάλα σχέδια του Μαδένη που ο Βογιατζόγλου συγκεντρώνει μεθοδικά επί μιαν εικοσαετία, αποδεικνύονται σήμερα απολύτως ολοκληρωμένα έργα. Επιπλέον αποτελούν σπουδαίο μάθημα για τους νεότερους. Ότι δηλαδή τα πάντα (πρέπει να) ξεκινούν από το σχέδιο. Και ότι το σχέδιο, είτε είναι τυχαίο σκαρίφημα, είτε γρήγορο γράφημα, είτε σύνθεση-μακέτα, διαθέτει αυτάρκη γοητεία…»

Σε άλλο σημείο αναφέρει: «Επιπλέον, επιχειρώντας προσωπικές αναγνώσεις των παλιών δασκάλων, στα ακρυλικά και τα μελάνια του, υποδύεται ανάλογους ρόλους, ώστε να κατανοήσει τη δική του θέση στην τέχνη και την ιστορία της. Εδώ η ζωγραφική λειτουργεί με όρους θεάτρου. Παίζει δηλαδή την περσόνα του Φάλσταφ, του Ιάγου, του Ρωμαίου, του Ιαβέρη, του Ριγκολέτο ή του Σάυλωκ. Είναι βέβαια αυτός έχοντας όμως αφομοιώσει ολόκληρη την ενέργεια της δυτικής τέχνης. Μαζί με την μυθολογία της».

Την έκθεση συνοδεύει πολυσέλιδος κατάλογος με κείμενα Γιώργου Βογιατζόγλου, Μάνου Στεφανίδη, Νίκου Αλ. Μηλιώνη και Χρίστου Χριστοφή.

Who is Who
Ο Μιχάλης Μαδένης γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1960. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1985-1990) με δασκάλους τον Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη στο προκαταρκτικό έτος και στη συνέχεια τον Παναγιώτη Τέτση, από το εργαστήριο του οποίου αποφοίτησε με άριστα. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές, ένα χρόνο με υποτροφία του Ολλανδικού κράτους και δύο χρόνια με υποτροφία του ΙΚΥ, στην Ελεύθερη Ακαδημία Τεχνών της Χάγης με δάσκαλο τον Bob Bonies, όπου και αρίστευσε. Παρουσίασε τη δουλειά του σε 15 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και συμμετείχε μέχρι σήμερα σε 150, περίπου, ομαδικές εκθέσεις. Έργα του βρίσκονται σε σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Διάρκεια έκθεσης: 8 Οκτωβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2018

Ώρες λειτουργίας:

Πέμπτη-Παρασκευή: 11π.μ. – 7μ.μ.

Σάββατο 11π.μ. – 3μ.μ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Ελ. Βενιζέλου 63, Ν. Ιωνία

Τηλ: 2102710472

info@vogiatzogloucollection.gr

H “Athens in a tank” στο Space 52

ΤΟ SPACE 52 παρουσιάζει σε επιμέλεια του εικαστικού Γιώργου Τσεριώνη την έκθεση Athens in a tank.

Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες, που εντάσσουν στην πρακτική της δουλείας τους την κεραμική τέχνη και παρουσιάζουν έργα από πηλό, ως μια καταγραφή της σύγχρονης Ελληνικής πραγματικότητας. Η ενασχόληση των καλλιτεχνών με τον πηλό παρουσιάζει το διάλογο τους σχετικά με τις ανεξάντλητες δυνατότητες του μέσου και σηματοδοτεί την αυξανομένη δυναμική της κεραμικής τέχνης από καλλιτέχνες, για πρώτη φορά.

Tα έργα της έκθεσης λειτουργούν ως απαντήσεις στην ερώτησή “πώς χρησιμοποιείται η έννοια της Αθήνας ως αυτόνομος χώρος και ποιο θα ήταν το περιεχόμενό από τους κατοίκους της;”.

Ο χρόνος (μαζί με το βίωμα του ίδιου του μύθου που ονομάζεται ανθρώπινο σώμα) διαχωρίζεται πρόσκαιρα ή και οριστικά από τον χώρο το οποίο στέκει μπροστά μας κενό από συμβολισμό ή μάλλον έτοιμο να εμπεριέχει τα πάντα. Ένα σώμα που ξεπερνά την ομορφιά ή την ασχήμια.

Αντίθετα, η έννοια της δεξαμενής αναφέρεται, σε ένα εντελώς αφηρημένο, παραμορφωμένο, σαν μια ρητορική κατασκευή περιβάλλον που περιβάλλει την Αθήνα. Ένα περιβάλλον «χωρικού μυστικισμού», που αφηγείται στιγμές-ίχνη της πολιτισμικής και πολιτικής εξέλιξης στην Ελλάδα, συνενώνοντας αρχειακό υλικό, φανταστικά ευρήματα ανασκαφών ή στοιχεία από το πεδίο της κοινωνικής ανθρωπολογίας.

Έργο Νανάς Σαχίνη

Πολλά από τα έργα έχουν αναφορές σε φυσικές μορφές. Επιπρόσθετα είναι ενδιαφέρον, ότι πολλές από αυτές τις μορφές ζωής μοιάζουν σαν να έχουν επηρεαστεί από το χρόνο και από διάφορα φυσικά φαινόμενα η βιώματα.

Εντοπίζοντας στο κείμενο της Julia Kristeva για τον Proust, υπογραμμίζεται η εξαρθρωμένη εμπειρία του χρόνου και της χρονικότητας, (διαρκώς παρούσα και στην εικονοποιία των έργων της έκθεσης): «Ποια είναι η χρονική κλίμακα στην οποία ανήκεις; Ποιος είναι ο χρόνος από τον οποίο μιλάς; Ναι, ζούμε σε μια εξαρθρωμένη χρονολογία. (…) Για τον Proust, χρόνος είναι ο ψυχικός χρόνος, και συνεπώς ο παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη σωματική μας ζωή». Αυτή η διερώτηση για το χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο μιλάμε και δημιουργούμε αποτελεί έναν βασικό και καίριο προβληματισμό.

Who is Who

Ο Γιώργος Τσεριώνης έχει πραγματοποιήσει 16 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 30 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και εξωτερικό. Έχει επιμεληθεί τις παρακάτω εκθέσεις: “Unexpected Expedition”, (Remap 2009), “Descending Utopia-New Realities” (About,2012),”The distant relative of a blind man” (About,2012), “The Cabinet” (Remap 4,2013),”Save” (ξενοδοχείο Πίνδαρος,2013).

Έργα του βρίσκονται στις ακόλουθες συλλογές: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Συλλογή Κωστάκη) ,Μουσείο Μπενάκη, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Φλώρινας, Συλλογή Citibank,Συλλογή Alpha Bank, ACG Art του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Συλλογή Κοπελούζου, Συλλογή Benetton καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές. Είναι μέλος της ομάδας Provo Principles (2011-… ). Zει και εργάζεται στην Αθήνα.

Το Space52 υποστηρίζει καλλιτέχνες με έδρα την Αθήνα και συνεργασίες με χώρους τέχνης από το εξωτερικό. Επίσης λειτουργεί ως κόμβος για τοπικούς και διεθνείς δημιουργούς, διανοούμενους και θεωρητικούς οργανώνοντας εκθέσεις ,και διαλέξεις.

Tα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018 στις 20:00.

Συμμετέχοντες: Κωστής Βελώνης, Νανά Σαχίνη, Διονύσης Χριστοφιλογιάννης, Hope, Βασίλης Ζωγράφος, Σωκράτης Σωκράτους, Σοφία Παρλαμά, Αύγουστος Βεϊνόγλου, Νίκος Παπαδημητρίου, Μάρω Μιχαλακάκου, Ανδρέας Βούσουρας, Δέσποινα Χαριτωνίδη, Πάνος Προφήτης, Βανέσσα Αναστασοπούλου, Φωτεινή Πολυδώρου, Βασίλης Παπαγεωργίου, Νικολέττα Κατσαμπέρη, Bella Easton

Διάρκεια έκθεσης:

Από 12 Οκτωβρίου 2018 έως 3 Νοεμβρίου 2018

space52 / Art Space
[email protected] | www.space52.gr
Kαστοριάς 52, Αθήνα