Αρχική Blog Σελίδα 525

Εν όψει… της Εβδομάδας Ελληνικού Κινηματογράφου, στα «Αισχύλεια 2018»!

Επιμέλεια: Χριστίνα Πραβιτσιώτη

Τι κι αν ο Αύγουστος μας αποχαιρετά σιγά σιγά; Το καλοκαίρι είναι ακόμα εδώ γεμάτο υπέροχα θεάματα, για να μας κάνει αισθητή την παρουσία του.

Και μην ξεχνάτε…Περιμένουμε τις εντυπώσεις σας στο fb: https://www.facebook.com/rtvs/

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Μίμης Πλέσσας στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας!

Ο Μίμης Πλέσσας παρουσιάζει «Μια θάλασσα τραγούδια» μέσα από την καλοκαιρινή συναυλία του στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας, τη Δευτέρα 27 Αυγούστου 2018, όπου θα τον συνοδεύσουν οι Klaudia Delmer και Αντώνης Κορωναίος.

INFO:

Ρωμαϊκό Ωδείο, Πάτρα

Στις 27/08/2018

Ώρα: 21.30

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Τηλ.: 6977347098

Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και ο Σωκράτης Μάλαμας στο Λουτράκι

Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και ο Σωκράτης Μάλαμας μας περιμένουν για μία αξέχαστη συναυλία στο Λουτράκι, το Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2018, στο πλαίσιο της φετινής καλοκαιρινής τους περιοδεία.

Μην το χάσετε!

INFO:

Γυμνάσιο Λουτρακίου

Στις 01/09/2018

Ώρα:21.30

Ο Θάνος Μικρούτσικος στο Θέατρο Ρεματιάς

Ο Θάνος Μικρούτσικος παρέα με τους εξαιρετικούς ερμηνευτές Κώστα Θωμαίδη, Γιώργο Μεράντζα και Χρήστο Θηβαίο, παρουσιάζει μία σπουδαία παράσταση γεμάτη ποίηση και μουσική, την Τετάρτη 29 Αυγούστου, στο Θέατρο Ρεματιάς.

Η βραδιά είναι αφιερωμένη στο Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Χαλανδρίου.

INFO:

Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς, Προφήτου Ηλία 65, Πολύδροσο Χαλανδρίου

Στις 29/08/2018

Ώρα: 20.30

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

www.theatrorematias.gr

ΘΕΑΤΡΟ

«Αντιγόνη», του Σοφοκλή στο Φεστιβάλ Ηλιούπολης

Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή έρχεται στο Φεστιβάλ Ηλιούπολης, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη – Μανώλη Δούνια.

Τη νέα μετάφραση του έργου επιμελήθηκε ο ποιητής Γιώργος Μπλάνας, ενώ η πρωτότυπη μουσική είναι του Σταμάτη Κραουνάκη.

Πρωταγωνιστούν: Αθηνά Μαξίμου, Αιμίλιος Χειλάκης, Μιχάλης Σαράντης.

INFO:

Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης, Γαρδίκη και Σμόλικα, Ηλιούπολη

Στις 27/08/2018

‘Ωρα: 21.00

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

210 9940699 | www.politismos-ilioupoli.gr

«Μαντάμ Σουσού», του Δημήτρη Ψαθά στο Θέατρο Βράχων

Η διαχρονική κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά «Μαντάμ Σουσού», σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με την Δήμητρα Παπαδοπούλου στον ομώνυμο ρόλο, παρουσιάζεται στο Θέατρο Βράχων.

Η δημοφιλής κωμωδία σε διάστημα τριών μηνών ξεπέρασε τα 110.000 εισητήρια!

Αξίζει, λοιπόν, να την απολαύσουμε!

Παίζουν: Δήμητρα Παπαδοπούλου, Κώστας Σπυρόπουλος, Τάσος Χαλκιάς

Ηλιάννα Γαϊτάνη, Μελέτης Γεωργιάδης, Γιάννα Ζιάννη, Χρύσα Κλούβα, Φαίη Κοκκινοπούλου, Νικολέτα Κοτσαϊλίδου, Λάμπρος Κτεναβός, Ρόζα Κυρίου, Πέτρος Λαγούτης, Τζεφ Μαράουι, Σοφία Μιχαήλ, Θάνος Μπίρκος, Βασίλης Χαλακατεβάκης, Γιώργος Ψυχογιός

INFO:

Θέατρο Βράχων, Βύρωνας, Αθήνα

Στις 27/08/2018 και 28/08/2018

Ώρα: 21:00

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

www.festivalvraxon.gr

«Πλούτος», του Αριστοφάνη από το Εθνικό Θέατρο στην Πετρούπολη

Ο «Πλούτος», του Αριστοφάνη, η υπέροχη αυτή καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου συνεχίζει το ταξίδι της με επόμενο σταθμό την Πετρούπολη και το Θέατρο Πέτρας, για μία παράσταση, την Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018.

Η παράσταση είναι συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο της Σερβίας.

Διανομή: Γιώργος Γάλλος, Στέλιος Ιακωβίδης, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος , Μάνος Βακούσης , Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Γιάννης Κότσιφας, Κώστας Κορωναίος, Μιχάλης Τιτόπουλος , Μαρία Διακοπαναγιώτου

INFO:

Θέατρο Πέτρας, Πετρούπολη

Στις 30/08/2018

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

www.n-t.gr

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«7 Μέρες στο Έντεμπε», του Χοσέ Παντίλα

Η ταινία «7 Μέρες στο Έντεμπε», του Χοσέ Παντίλα, κυκλοφόρησε στις 16 Αυγούστου από την Spentzos και θα προβάλλεται έως τις 29 Αυγούστου στη μεγάλη οθόνη.

Υπόθεση

Το καλοκαίρι του 1976, ένα αεροπλάνο της Air France που πραγματοποιούσε δρομολόγιο από το Τελ Αβίβ στο Παρίσι, μέσω Αθήνας, καταλαμβάνεται εν μέσω πτήσης από τέσσερις αεροπειρατές: δύο Παλαιστίνιους και δυο ακραίους Γερμανούς σοσιαλιστές. Όταν το αεροπλάνο εκτρέπεται σε ένα εγκαταλειμμένο τερματικό σταθμό του αεροδρομίου του Εντεμπε στην Ουγκάντα, οι τρομοκρατημένοι επιβάτες μετατρέπονται σε αντικείμενα διαπραγμάτευσης σε ένα θανάσιμο πολιτικό αδιέξοδο. Καθώς η πιθανότητα να βρεθεί μια διπλωματική λύση καταρρέει, η ισραηλινή κυβέρνηση θέτει σε ενέργεια ένα εξωφρενικό σχέδιο απελευθέρωσης των ομήρων πριν να είναι πολύ αργά.

Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Μπρουλ, Ρόζαμουντ Πάικ, Εντι Μάρσαν, Μπεν Σνέτζερ

«Slender Man», του Sylvain White

Η ταινία «Slender Man», του Sylvain White, κυκλοφόρησε στις 23 Αυγούστου από την Feelgood και θα προβάλλεται στους κινηματογράφους έως τις 5 Σεπτεμβρίου.

Υπόθεση

Σε μια μικρή πόλη στη Μασαχουσέτη, μια παρέα κοριτσιών εκτελεί ένα τελετουργικό σε μια προσπάθεια να αποκωδικοποιήσει τον μύθο του Slender Man, μιας απρόσωπης, ψηλόλιγνης και τρομαχτικής φιγούρας με αφύσικα μακριά χέρια που ευθύνεται για την εξαφάνιση παιδιών. Όταν η μια από τις φίλες εξαφανίζεται μυστηριωδώς, αρχίζουν να υποψιάζονται ότι είναι, στην πραγματικότητα, το τελευταίο θύμα του Slender Man.

Πρωταγωνιστούν: Javier Botet, Joey King, Julia Goldani Telles, Jaz Sinclair, Annalise Basso, Alex Fitzalan, Taylor Richardson, Jessica Blank, Michael Reilly Burke, Kevin Chapman

Σενάριο: David Birke, βασισμένο σε χαρακτήρα που δημιούργησε ο Victor Surge

Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου 2018, στα Αισχύλεια!

Τα «Αισχύλεια 2018» παρουσιάζουν όπως κάθε χρόνο την Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου, προσκαλώντας μας φέτος στις προβολές πέντε σπουδαίων ταινιών, Ελλήνων δημιουργών, στο θερινό κινηματογράφο, στην παραλία της Ελευσίνας.

Οι ταινίες που θα απολαύσουμε φέτος:

«Αφτερλωβ», «Ο Γιος της Σοφίας», «Το Τελευταίο Σημείωμα», «Suntan», «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού»

INFO:

Θερινός κινηματογράφος, Κανελλοπούλου 1, Παραλία, Ελευσίνα

Στις 30/08/2018 – 01/09/2018 – 03/09/2018 – 11/09/2018 – 15/09/2018

Ώρα έναρξης: 21.00

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

http://www.aisxylia.gr

Tο «Φιδάκι» στα έργα του Τάσου Μαντζαβίνου

Τάσος Μαντζαβίνος

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Τα αφηγηματικά στοιχεία των έργων του Τάσου Μαντζαβίνου παραπέμπουν κυρίως σε προσωπικές ή συλλογικές μνήμες, σε βιώματα και όνειρα με αυτοβιογραφικό περιεχόμενο, ή σε λαϊκούς μύθους και παραδόσεις με δυνατούς συμβολισμούς. Τοτεμικά πορτρέτα, «το έσω βλέμμα του εικαστικού», όπως αναφέρει ο Γιώργος Μυλωνάς, ιστορικός τέχνης.

Ο θεατής συναντά τις θεματικές εμμονές του σημαντικού δημιουργού: καράβια, κάστρα, ναοί, φλάμπουρα, καβαλάρηδες, σκύλους, δράκους και δρακόφιδα προβάλλουν γύρω από τη μορφή του ζωγράφου ή απηχούν όψεις του ψυχισμού του και μια μυστική δύναμη επικοινωνίας του αποτελεί η αποδοχή της μοναξιάς και η πρόσληψή της. Τούτη τη φορά, ο ζωγράφος «διασκεδάζει» τη μοναξιά μέσα από το παιχνίδι.

Στα έντονα χρώματα της φτερωτής που κινείται με τη φορά του ανέμου και συμβολίζει τη χαρά της ζωής, ο Μαντζαβίνος αντιπαρατάσσει το μαύρο του ασκητή. «Ο ζωγράφος έχει όλα τα χαρακτηριστικά του ασκητή. Είναι σαν αυτός να θέλει να πειθαρχήσει στις σειρήνες. Βιώνει αυτήν την αντίφαση και είναι φορές που θα πρέπει ν’ απαρνιέται την ίδια τη ζωή», λέει ο δημιουργός. Όλη η διαδικασία της ζωγραφικής πράξης στο έργο του Μαντζαβίνου μοιάζει με άσκηση, που προϋποθέτει την εσωστρέφεια, την ερήμωση. Για να το δείξει αυτό ο ζωγράφος, το αντιπαραβάλλει με το κλασικό παιχνίδι της νιότης του, το φιδάκι.

Σκοπός του «παιχνιδιού» στο φιδάκι του Μαντζαβίνου είναι να φτάσεις ψηλά, ν’ ανυψωθείς δηλαδή, σε ένα κτίσμα που μοιάζει με ναό: η εκκλησία είναι το «εγώ» του ζωγράφου και η εικαστική του πραγμάτωση έχει τα χαρακτηριστικά τελετουργικού, μιας μύησης, αναφέρει ο Γιώργος Μυλωνάς.

«Όλα αυτά τα σύμβολα», προσθέτει, «δοσμένα με έντονα χρώματα και μπρούτα σχήματα στο γνώριμο ζωγραφικό ύφος του δημιουργού, δεν λειτουργούν μοναχά ως αρχέτυπες φιγούρες∙ απηχούν όψεις του ίδιου του Μαντζαβίνου ως μνημειακές προσωπογραφίες. Και όπως κάθε φυλή έχει το δικό της τοτέμ και απαγορεύεται κανείς να το πειράξει ή να το προσβάλλει, έτσι και το ‘‘τοτέμ’’ του Μαντζαβίνου συνιστά την ουσία του ψυχισμού του, τα ιερά και τα όσια που πρεσβεύει και μάχεται γι αυτά».

– Μίλησέ μας για τον τίτλο της τελευταίας σου ατομικής έκθεσής, το παιχνίδι το «Φιδάκι». Γιατί διάλεξες αυτόν τον τίτλο;

– Η ιδέα προκύπτει. Το ένα φέρει το άλλο καθόσον εργάζεσαι εμμονικά και εμμονικά σκαλίζεις την πραγματικότητα για να ανακαλύψεις αυτό που δεν είναι ορατό. Να δείξεις ότι υπάρχει κάτι πιο ουσιαστικό που είναι κρυμμένο. Ή αυτό που φαίνεται να είναι έτσι, αν λίγο αλλάξεις θέση και την οπτική σου γωνία παρουσιάζεται αλλιώς. Σημασία για μένα έχει, να ανακαλύπτεις στην ομορφιά που τείνει να σε κυριεύσει ολίγον ασχήμια. Και στην ασχήμια που σε πλακώνει να βρίσκεις κομμάτια όασης. Η ισορροπία είναι το ζητούμενο. Το φιδάκι είναι το δεύτερο επιτραπέζιο παιχνίδι που φτιάχνω. Το πρώτο ήταν το σκάκι. Στο φιδάκι υπάρχει το πάνω και το κάτω. Η τύχη σε καταβαραθρώνει μέσω των φιδιών και οι σκάλες σε προάγουν προς τα άνω.

Είναι θέμα τύχης αν θα χάσεις ή αν θα κερδίσεις. Το φιδάκι για μένα συμβολίζει και ίσως αυτό ήταν η αιτία που δούλεψα, ότι όταν ξεκινάς να επιτέλεσες ένα έργο δεν έχει σημασία αν είσαι αισιόδοξος ή απαισιόδοξος. Σημασία έχει η απόφασή σου να ξεκινήσεις το έργο γνωρίζοντας ότι η τύχη θα είναι φορέας εναντίον σου. Να δουλεύεις αρκεί να παλεύεις γνωρίζοντας ότι η σκιά υπάρχει κοντά στο φως.

– Κοιτάζοντας τη δουλειά σου θα μπορούσαμε να πούμε ότι η μοναξιά είναι για σένα η μυστική δύναμη επικοινωνίας με το κοινό σου και η πηγή έμπνευσής σου. Τελικά, η μοναξιά είναι πηγή έμπνευσης ή βάσανο;

Όταν ζωγραφίζω δεν σκέφτομαι το κοινό που θα δει το έργο. Ο σχοινοβάτης δεν κοιτάζει το κοινό, ο ηθοποιός δεν κοιτάει τους θεατές στην πλατεία. Είναι μέσα στον ρόλο του. Ο ρόλος δεν έχει θεατές. Αν ο σχοινοβάτης χάσει τη συγκέντρωσή του θα γκρεμιστεί. Ο ζωγράφος, αν σκεφτεί αυτόν που θα δει το έργο του, θα πέσει στην παγίδα να ζωγραφίζει για τον θεατή.

Έτσι, θα γλιστρήσει από το όραμά του. Τελεί το έργο του και χειροκροτείται διότι παρέμεινε στη συγκέντρωσή του την ώρα της τέλεσης του έργου. Για αυτόν την ώρα εκείνη δεν υπάρχουν θεατές. Το μυστικό, λοιπόν, είναι ότι ο θεατής του ζωγράφου, του σχοινοβάτη και του ηθοποιού επικοινωνούν με τον θεατή και τον σέβονται όταν κατά κάποιον τρόπο τον αγνοούν.

– Η διαδικασία της ζωγραφικής πράξης στη δουλειά σου μοιάζει με άσκηση, που προϋποθέτει την εσωστρέφεια και την ερήμωση. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για τη θεματολογία της έκθεσης;

– Πειθαρχία και σκληρή δουλειά στο εργαστήριο είναι τα πρώτα βασικά βήματα, που πρέπει να ακολουθεί ο ζωγράφος και κατά συνέπεια αρκετές ώρες απομόνωσης. Ο ζωγράφος είναι μέσα στον κόσμο, αλλά και έξω από αυτόν. Αν είναι μόνο «στο μέσα», θα πάθει ασφυξία. Αν είναι συνεχώς «στο έξω», θα χαθεί. Έχω την αίσθηση ότι την ιδέα την πιάνεις «στο φτερό», εκεί που νιώθεις ότι δεν έχεις κάτι άλλο να πεις. Στα χρόνια που ζωγραφίζω, έχω ψυχανεμιστεί ότι κατά καιρούς το σημαντικό έρχεται, όταν θα πρέπει να αφορέσεις κάτι ή να προσθέσεις στη ρότα που ακολουθεί η ζωγραφική σου.

 

Κωνσταντίνος Πάτσιος: Η τέχνη είναι έκρηξη σκέψεων και συναισθημάτων

Κωνσταντίνος Πάτσιος

Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος ανήκει στη νέα γενιά καλλιτεχνών που έχει πολλά να προσφέρει στη σύγχρονη τέχνη. Τα ταξίδια του στο εξωτερικό, οι τακτικές του επισκέψεις σε μουσεία όπως στο Λούβρο, στο Orsay, στο Georges Pompidou, η επαφή με το έργο του Marcel Duchamp, του Francis Picabia και άλλων Γάλλων ντανταϊστών είναι καθοριστικά για την πορεία του. Σημαντικά πρόσωπα του 20ού αιώνα, της πολιτικής και της ιστορίας αποτελούν μέρος της θεματολογίας του.

Κωνσταντίνος Πάτσιος

Οι προσλαμβάνουσες από όλα τα μέρη του κόσμου πυροδοτούν την έμπνευση και το ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη τέχνη. Παρά τις αλληγορίες και την ειρωνική διάθεση που έχουν τα έργα του, διακρίνουμε έντονα το στοιχείο της παιδικότητας, τόσο από τα κόμικς όσο και από τη χρωματική του γκάμα.

Μιλήσαμε με τον Κωνσταντίνο για την τεχνική της δουλειάς του, τη θεματολογία του, καθώς και για τα μελλοντικά του σχέδια που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

 Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

-Κωνσταντίνε, μίλησέ μας για τις τεχνικές που χρησιμοποιείς στη δουλειά σου.

-Χρησιμοποιώ πληθώρα τεχνικών μιας και εκφράζομαι με πολλά και διαφορετικά μέσα. Αποφοιτώντας από την ΑΣΚΤ ο κύριος όγκος της δουλειάς μου αφορούσε το τρισδιάστατο: γλυπτική, εγκαταστάσεις, κολλάζ, εφήμερα υλικά της καθημερινότητας που διαμόρφωνα από σύνθετα readymades μέχρι πιο καθαρές γλυπτικές φόρμες, φτιαγμένες από φελιζόλ η ξύλα.

Τα τελευταία χρόνια η δουλειά μου έχει εμπλουτιστεί με τη δημιουργία κολλάζ, τα οποία περιλαμβάνουν φωτογραφίες, αφίσες, εισιτήρια, στοιχεία της καθημερινότητάς μου αλλά και των τοίχων της πόλης, δίνοντάς της μια μορφή ημερολογίου. Όλα τους πλάθονται και μεταμορφώνονται.

Η παρέμβασή μου είναι καταλυτική: κολλάζ, ντεκολλάζ, χρήση χρώματος. Οι συνθέσεις μου προκύπτουν μέσα από ένα παιχνίδι με τα υλικά. Ανακαλύπτω και επανεφευρίσκω την εικόνα προσδοκώντας να δημιουργηθεί μια νέα αινιγματική σύνθεση. Οι προϋπάρχουσες εικόνες και τα υλικά μεταμορφώνονται σε μια αλλόκοτη αλληγορία όπου ο θεατής δεν αντιλαμβάνεται τι είναι ζωγραφισμένο, ή τι ήταν φωτογραφία.

Επιδιώκω έναν νέο ιλουζιονισμό και χρησιμοποιώ ένα είδος αυτόματης γραφής. Συγγενεύω με τους σουρεαλιστές, που ήταν πρωτοπόροι στο να εφευρίσκουν νέους τρόπους εικαστικής έκφρασης και να ανανεώνουν τα εκφραστικά τους εργαλεία.

– Πώς εμπνέεσαι και δημιουργείς τα έργα σου;

– Η διαδικασία της έμπνευσης είναι να δημιουργείς έναν μηχανισμό που ανανεώνει και τροφοδοτεί το ενδιαφέρον για τη δουλειά σου.

Η έμπνευση αφορά κάποιες στιγμές κορύφωσης, όμως δεν βασίζομαι τόσο σ’ αυτές όσο στη συστηματική προσέγγιση της δουλειάς. Σαφώς υπάρχουν αυτές οι στιγμές έκλαμψης, αλλά η δημιουργία εικαστικού έργου είναι περισσότερο μια καθημερινή, τόσο σωματική όσο και νοητική διεργασία, που απαιτεί προσήλωση.

Κάθε δημιουργός βρίσκει τα εργαλεία που αναζωογονούν και ενισχύουν τη σχέση του με το αντικείμενο. Για μένα προσωπικά τα ταξίδια μου είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο από τα οποία αντλώ εικόνες, αλλάζω την εικονοποιία μου, έρχομαι σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, μελετώ τις συνθήκες ζωής τους.

Επισκέπτομαι συχνά την Ευρώπη, μελετώ τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό, την εξέλιξη του αρχαιοελληνικού ιδεώδους και την κορύφωσή του μέσα από την Αναγέννηση. Με ενδιαφέρει το μπαρόκ, ο μαξιμαλιστικός χαρακτήρας της εικόνας.

Θα με χαρακτήριζα μπαρόκ, επειδή η δουλειά μου είναι παραστατική, έντονα συγκινησιακή και εμπεριέχει πολλά στοιχεία.

Άλλο βασικό κομμάτι της έμπνευσής μου είναι οι άνθρωποι που με περιστοιχίζουν, αλλά και η συνδιαλλαγή μου με τα παιδιά ως δασκάλου Εικαστικών.

– Έχεις ασχοληθεί με μεγάλη γκάμα θεμάτων. Ποια είναι η βασική θεματολογία της δουλειάς σου;

– Καταπιάνομαι με διαφορά θέματα. Θα μπορούσα να πω ότι η δουλειά μου έχει τρεις βασικούς άξονες: τα πρόσωπα, τα τοπία, τις αλληγορίες.

Θα έλεγα ότι το έργο μου έχει μια συγχρονικότητα, αν και στην ουσία τα θέματά δεν είναι παρά η αφορμή για να διατυπώσω μια προσωπική συνθετική αντίληψη για την εικόνα.

Συχνό θέμα μου είναι πρόσωπα της ιστορίας, πρόσωπα αλλοιωμένα, πρόσωπα τα οποία νομίζω ότι πρέπει να αποτυπώσω, τα οποία έχουν σχέση με το τώρα.

Σημαντικά πρόσωπα του 20ού αιώνα, της πολιτικής, της Ιστορίας, αλλά και πρόσωπα χωρίς χαρακτήρα και υπόσταση, νέες εικόνες του ανθρώπινου γένους.

Όσον αφορά τα τοπία, η παιδεία ενός εικαστικού είναι η αντιμετώπιση του κενού σαν χώρο, με τη δημιουργία τριών διαστάσεων. Άρα οτιδήποτε κάνω είναι χώρος, εκφράζει μια προσωπική σχέση με την προοπτική.

 Κάθε πίνακας μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος

 – Παρατηρώντας έργα σου διακρίνουμε ότι εκφράζεις τις αντιρρήσεις σου σε πολιτικά και κοινωνικά συστήματα. Ποιος ο ρόλος της αλληγορίας;

– Η έννοια της αλληγορίας είναι για μένα ένας προσωπικός εικαστικός τόπος, η εικόνα που εμπεριέχει πρόσωπα, προσωπεία, σύμβολα, μια νέα Αρκαδία, ανάλογη με την Αρκαδία του Poussin.

Τα σύμβολα είναι επίσης σημαντικό κεφάλαιο των έργων μου, ανάλογα με τα ιδεογράμματα, φόρμες αυξημένης περιεκτικότητας ιδεών και συναισθημάτων. Αποσκοπώ με τη χρήση τους να γίνω πιο καίριος, είτε με τη χρήση των παλαιών είτε πλάθοντας νέα. Άλλωστε είναι πανάρχαια η ανάγκη του ανθρώπου με συντομεύσεις να πει τα περισσότερα.

Άλλο σημαντικό στοιχείο της δουλειάς μου είναι η ειρωνεία, η διακωμώδηση. Να αποστασιοποιηθούμε από την τραγικότητα της ύπαρξης, να διασκεδάσουμε με αυτήν.

-Κάθε πίνακάς σου είναι σαν μια ολόκληρη ιστορία με αρχή, μέση και τέλος. Μίλησέ μας για τα μηνύματα που θες να περάσεις στο κοινό.

-Περνάω ποικίλα, ετερόκλητα μηνύματα που εκλαμβάνει διαφορετικά κάθε άνθρωπος, δίχως να κάνω δημοσιογραφικό έργο ή πολιτικό δοκίμιο. Το καλλιτεχνικό έργο είναι μια έκρηξη σκέψεων και συναισθημάτων κι έτσι το αντιμετωπίζω. Δεν με απασχολεί να δώσω συγκεκριμένο νόημα.

Με ενδιαφέρει περισσότερο η σύγχυση και το χάος, εμπεριέχουν μια καλά δομημένη εντροπία. Επιδιώκω το έργο να είναι μέσα από την πρόφαση των ιδεών, μια αισθητηριακή απόλαυση. Το Διονυσιακό και το Απολλώνιο στοιχείο ενυπάρχουν σε κάθε έργο τέχνης άλλωστε. Ο δημιουργός ορίζει προς τα πού θα γείρει η ζυγαριά. Για μένα η εικόνα υπερέχει των ιδεών, χωρίς αυτό να μειώνει τη σχέση των πραγμάτων. Όπως σχολιάζει ο Βίτγκενσταϊν «η εικόνα δείχνει, δεν λέει». Η λογική και ο λόγος είναι δυσλειτουργικά εργαλεία για την κριτική μιας εικόνας.

-Είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Πώς ένας καλλιτέχνης χαλαρώνει και εμπνέεται από το καλοκαίρι;

– Τα καλοκαίρια συνήθως ταξιδεύω. Φέτος θα επισκεφτώ τη Σικελία, κάνοντας μια πολυήμερη στάση στην Κατάνια, τη «Μαύρη Πόλη», ένα μπαρόκ αριστούργημα στις παρυφές της Αίτνας, φτιαγμένο από λάβα, που τελεί υπό την προστασία της UNESCO ως μοναδικό αρχιτεκτονικό επίτευγμα.

Σταματάω τη ζωγραφική για να αντλήσω εικόνες και να επιστρέψω σε αυτήν δριμύτερος. Το μεσογειακό καλοκαίρι, τόσο πλούσιο σε αισθήσεις, χρώματα και φως, είναι καλή αφορμή για επιστροφή στο υγρό στοιχείο.

– Τι «φρέσκο» θεωρείς ότι παρουσιάζει στη δουλειά της η νέα γενιά καλλιτεχνών;

– Κάθε νέα γενιά οφείλει να έχει νέες ιδέες. «Σύγχρονος» σημαίνει μεταξύ άλλων συν τω χρόνω, κάποιος που εκφράζει την εποχή του. Ο νέος οφείλει να συγκρουστεί με ακαδημίες και κατεστημένα, να βρει νέα εργαλεία αποτύπωσης, νέα υλικά. Να πρωτοπορεί όχι μόνο φορμαλιστικά αλλά και εννοιολογικά. Να έρθει σε επαφή με την κοινωνία για να την εκφράσει, όχι να περικλείεται σε κοινωνικούς κύκλους με ελιτίστικη προσέγγιση της τέχνης.

– Τι νέο να περιμένουμε από σένα την επόμενη σεζόν;

– Τον Αύγουστο θα συμμετάσχω σε ομαδική έκθεση με τίτλο “DIE KUNST IST EIN AUSWEG BEISEXUELLEN PROBLEMEN” στο Freud’s Dream Museum, στην Αγία Πετρούπολη υπό την επιμέλεια των Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη, Έφης Κυπριανίδου και Μεγακλή Ρογκάκο και τον Οκτώβριο θα παρουσιάσω ενότητα της δουλειάς μου με τίτλο «the BungaBungaseries» στο Art Market Budapest, μια διεθνή φουάρ, με την Alma Gallery.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα axianews (Αυγ2018)

Νέλλη Παραστατίδου: «Το γυναικείο σώμα είναι πηγή ζωής και έμπνευσης»

Συνέντευξη στις Ζέτα Τζιώτη – Χριστίνα Πραβιτσιώτη

Η Νέλλη Παραστατίδου είναι μία καταξιωμένη ζωγράφος και ιστορικός τέχνης που αντλεί έμπνευση από το φως θεωρώντας το πηγή της ζωής, ενώ η δύναμη του γυναικείου σώματος την μαγεύει. Με μεταπτυχιακές σπουδές στην αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων, γνωρίζει καλά πώς να ορίζει το χώρο στα έργα της, να χρησιμοποιεί τον φωτισμό, να αναδεικνύει τα χρώματα και να αποκαλύπτει τις περίπλοκες λεπτομέρειες της υφής και της φόρμας. Άνθρωπος προσηνής, μιλώντας μαζί της αντιληφθήκαμε, ότι αντλεί δύναμη για δημιουργία και ζωή από τα μικρά και ασήμαντα πράγματα, που όμως είναι τόσο σημαντικά, ένας καφές στη λιακάδα, μία καλημέρα στο μετρό, μία αγκαλιά.

Νέλλη Παραστατίδου

Σε πολύ μικρή ηλικία δέχτηκε τα πρώτα της εικαστικά ερεθίσματα και μετά την αποφοίτηση της από το Αρσάκειο, η Νέλλη Παραστατίδου φοίτησε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών με σπουδαίους δασκάλους όπως ο Μόραλης και ο Μαυροίδης, που όπως τόνισε την δίδαξαν να εντοπίζει την ουσία των πραγμάτων κοιτώντας τα και όχι μόνο να τα βλέπωντας τα επιδερμικά. Συγχρόνως, στα βραδινά εργαστήρια παρακολουθούσε σκηνογραφία, ενδυματολογία. Αποφοίτησε το 1965, με δίπλωμα ζωγραφικής και πτυχίο διακόσμησης και σκηνογραφίας της ΑΣΚΤ. Αργότερα με υποτροφία του Ι.Κ.Υ συνέχισε τις σπουδές της στο Στρασβούργο.

Τα έργα της γίνονται αγαπητά από το κοινό, που επισκέπτεται τις εκθέσεις της, διότι η ελληνική τέχνη εντός και εκτός συνόρων μαγεύει τον κόσμο, αφού συνδυάζει το κάλλος , την ισορροπία και την αρμονία. Έργα της Ν. Παραστατίδου βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, στη Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών, στο Δημαρχείο του Στρασβούργου, στο Μέγαρο της Γ.Σ.Ε.Ε ( 80 έργα), αλλά και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Επιπλέον, εκθέματά της μπορεί να δει κανείς ,στο Μέγαρο της Εργατικής Εστίας, στο Μουσείο Βυζαντινών Οργάνων στην Θεσσαλονίκη, στο Μέγαρο της Αττικής Οδού στην Παιανία, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, όπως και σε ιδιωτικές συλλογές της και επαγγελματικούς χώρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η Νέλλη Παραστατίδου από το 2012 δίνει διαλέξεις στο ίδρυμα Θεοχαράκη, με θέματα παρμένα από τη ζωγραφική, τη γλυπτική και τον κινηματογράφο.

– Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τις θεματικές ενότητες που ξεχωρίζετε στη δουλειά σας;

Η θεματολογία μου πηγάζει κυρίως από την Αρχαία Ελλάδα από τις κόρες και τις νύμφες. Λατρεύω να αποδίδω στον καμβά το γυναικείο σώμα. Με μαγεύει, καθώς αποτελεί κυριολεκτικά και μεταφορικά πηγή της ζωής. Αγαπώ τη φύση αλλά δεν θα έλεγα, ότι εμπνέομαι από τα τοπία. Δεν με μάγεψαν ποτέ. Η αρχαία ελληνική τέχνη διαθέτει το κάλλος, την ισορροπία και την αρμονία, στοιχεία τα οποία είναι αλληλένδετα και όταν συνυπάρχουν, μαγεύουν.

“Εμπνέομαι πολύ από το φως και τα εκθέματα των μουσείων. Αντλώ χαρά από τα μηδαμινά πράγματα. Αντλώ δύναμη από τα ελάχιστα”

Εμπνέομαι πολύ από το φως και τα εκθέματα των μουσείων. Αντλώ χαρά από τα μηδαμινά πράγματα. Αντλώ δύναμη από τα ελάχιστα. Δύναμη για να μπορώ, να αντιμετωπίσω τις αντιξοότητες, που μπορεί να συναντήσει κανείς στη ζωή. Όπως αναφέρει και ο Όμηρος «ένα κύμα μπορεί να σε φέρει σε ξανθή αμμουδιά και άλλο σε αιχμηρά βράχια».

– Εμπνέεστε από την ποίηση και στην ζωγραφική;

Διαβάζω ποίηση, διαβάζω πολύ. Ίσως τα «Άνθη του κακού», του Μποντλέρ με είχαν επηρεάσει σε μία σειρά έργων. Άλλωστε το τέλος του 19ου αιώνα και αρχές 20ου αιώνα παρουσιάζει επαναστατικές προσωπικότητες. Όπως ο Φρόιντ και ο Άντλερ στην ψυχολογία, αρχές του 20ου αιώνα ο Νιζίνσκι στον χωρό, ο Ιγκόρ Στραβίνσκι στη μουσική, Λε Γκορμπιζιέ Μις Βαν Ντε Ρόεν και Γκρόπιους στην αρχιτεκτονική. Η νέα όψη του κόσμου ξεκίνησεμε τον Πικάσο, τον Μπρανκούζι και τον Χέρι Μουρ.

– Έχετε ασχοληθεί επαγγελματικά με την αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων;

Η αρχιτεκτονική είναι από τις μεγάλες μου αγάπες και στο παρελθόν έχω κάνει σημαντικές δουλειές. Στην εσωτερική αρχιτεκτονική και στον τρόπο που φωτίζω τους χώρους με βοήθησε πολύ η σκηνογραφία. Θυμάμαι στο Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, το θέμα της διπλωματικής ήταν «πώς ένας εργένης σε 40 τμ. θα αισθανθεί πρίγκιπας;». έδωσα τη δυνατότητα να μπορεί κάποιος παίζοντας με τον φωτισμό, ο ίδιος χώρος να μπορεί να γίνει κατάλληλος για εργασία, για ξεκούραση, για ένα γεύμα με την σύντροφό του. Διαφορετικό φως για κάθε περίσταση. Οι τοίχοι έχουν αντικατασταθεί από διαχωριστικά, που είναι ντουλάπες και βιβλιοθήκες. Η βασική συνταγή είναι πολλές ντουλάπες, λίγα έπιπλα, αν είναι δυνατόν οιενσωματωμένα στον χώρο.

– Πιστεύετε ότι στην εξέλιξη ενός καλλιτέχνη βασικότερο είναι το ταλέντο ή οι δάσκαλοι στη Σχολή;

Ο συνδυασμός ταλέντου και η επαφή με έναν καλό δάσκαλο βοηθάει στο ξεκίνημα. Μετά πολλή πολλή δουλειά. Κάθε δυσκολία και κάθε αποτυχία αποτελεί ένα μεγάλο μάθημα. Στην Σχολή Καλών Τεχνών είχα δασκάλους το Μόραλη, το Μαυροϊδη, τον Απάρτη, τον Παππά, οι οποίοι μας έμαθαν να κοιτάζουμε, όχι να βλέπουμε. Βλέπω, γιατί έχω μάτια. Κοιτάζω, γιατί έχω νου, ψυχή και μυαλό. Άλλο βλέπω, άλλο κοιτάζω.

– Θεωρείτε πως το κοινό στο εξωτερικό είναι διαφορετικό από ότι στην Ελλάδα;

Η ελληνική τέχνη μαγεύει το κοινό σε όλο το κόσμο. Τα έργα μου άρεσαν στο εξωτερικό επειδή παραπέμπαν στο αρχαίο ελληνικό κάλλος. Η αρχαία ελληνική τέχνη διαθέτει το κάλλος, την ισορροπία και την αρμονία. Αυτά τα τρία στοιχεία, τα οποία είναι αλληλένδετα μεταξύ τους, όταν συνυπάρχουν, μαγεύουν. Το κοινό στην Ελλάδα, όσο εξωτερικό όπως στη Βοστόνη, στο Στρασβούργο και την Αγγλία, αγαπούν τις ελληνικές φόρμες και το ελληνικό φως.

“Η τέχνη πάντα είναι επένδυση και στο παρελθόν, που υπήρχε μεγαλύτερη οικονομική άνεση. Η μεγαλύτερη επένδυση είναι η χαρά, που δίνουν στην καρδιά μας”

– Μπορεί η τέχνη, να θεωρηθεί επένδυση στις μέρες μας;

Η τέχνη πάντα είναι επένδυση και στο παρελθόν, που υπήρχε μεγαλύτερη οικονομική άνεση. Η μεγαλύτερη επένδυση είναι η χαρά, που δίνουν στην καρδιά μας. Πρέπει όμως πάντα ο αγοραστής να είναι πεπεισμένος για την γνησιότητα του έργου. Υπάρχουν πάρα πολλά έργα πλαστά, που δεν μπορούν να ελεγχθούν παρά μόνο με τη βοήθεια ειδικού.

– Πρόσφατα, πραγματοποιήσατε δύο διαλέξεις στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με θέμα «Η σαγήνη του χρυσού κοσμήματος και των πολυτίμων λίθων: από τον Τουταγχαμών στον François Cartier.» Μιλήστε μας, για τα μελλοντικά σας σχέδια…

Θα ετοιμάσω για τον Φεβρουάριο του 2019, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη δύο διαλέξεις, για τους μεγάλους Ισπανούς ζωγράφους Γκόγια και Βελάσκιεθ και την επιρροή που είχαν μέχρι τον Μπέικον και τους σύγχρονους.

 

Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες ταξιδεύουν από τα Χανιά στην Αγία Πετρούπολη!

Συμπληρώνοντας 10 χρόνια (2008-2018) ενεργής πολιτιστικής παρουσίας, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον παρουσιάζει μια σειρά εικαστικών εκθέσεων για το 2018 με επετειακό χαρακτήρα και πνεύμα εξωστρέφειας. Στόχος είναι να παρουσιαστεί σε νέους συσχετισμούς και εικαστικούς συνδυασμούς διερεύνησης η σύγχρονη τέχνη του 21ου αιώνα μέσα από τις ελληνικές και διεθνείς συλλογές του Μουσείου, αλλά και η παρουσίαση του έργου νέων δημιουργών σε συνδυασμό με το καταξιωμένο έργο των σύγχρονων δασκάλων της τέχνης, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας. Με τη συνεργασία ιδρυμάτων και φορέων πολιτισμού του εξωτερικού επιχειρείται ένας διαπολιτισμικός διάλογος μέσω της σύγχρονης τέχνης.

Στο εορταστικό πλαίσιο «2008-2018: 10 Χρόνια Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον» και υπό την αιγίδα των Προξενείων της Ελλάδας και της Κύπρου στην Αγία Πετρούπολη θα πραγματοποιηθεί εικαστική έκθεση με τίτλο τη θρυλική φράση του Σίγκμουντ Φρόυντ (Sigmund Freud, 1856–1939) στα γερμανικά: «DIE KUNST IST EIN AUSWEG BEI SEXUELLEN PROBLEMEN» (μετάφραση: Η τέχνη είναι μια διέξοδος από τα σεξουαλικά προβλήματα, Art is a way out of sexual problems, Искусство как решение сексуальных проблем) στο Μουσείο των Ονείρων του Φρόυντ της Αγίας Πετρούπολης στη Ρωσία (Freud’s Dream Museum, Storona 18A, Bolsoi Prospect of Petrogradskaya, Saint Petersburg). Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο, 25 Αυγούστου 2018, στις 17:00, και η διάρκειά της θα είναι μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2018.

Την εικαστική επιμέλεια της έκθεσης έχουν οι Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης, Δρ Μεγακλής Ρογκάκος και Δρ Έφη Κυπριανίδου.

Οι καλλιτέχνες

Στην έκθεση συμμετέχουν 41 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και την Κύπρο: Εοζέν Αγκοπιάν, Κλίτσα Αντωνίου, Χρύσα Βαθιανάκη, Μαργαρίτα Βασιλάκου, Αλέξανδρος Βούτσας, Δημοσθένης Γαλλής, Αλέξανδρος Δημητριάδης, Γιάννης Διαλινός, Μάρω Θεοδώρου, Μάριον Ιγγλέση, Αντιγόνη Καββαθά, Ανδρέας Κοντονής, Γιώργος Κούμουρος, Νίκος Κυρίτσης, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Γιάννης Π. Μαρκαντωνάκης, Γεωργία Ματσαμάκη, Άλκηστη Μιχαηλίδου, Ευσεβία Μιχαηλίδου, Γιάννης Μονογυιός, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Κωνσταντίνα Μπολιεράκη, Ισμήνη Μπονάτσου, Θεόδωρος Μπρουσκομάτης, Λένα Ντίμοβα, Γιάννος Οικονόμου, Κωνσταντίνος Ν. Πάτσιος, Σύλβια Πετσούρα, Άρης Ρουπίνας, Ανδρέας Σάββα, Πέτρ Σεβσένκο, Χρυσούλα Σκεπετζή, Μιράντα Σκυλουράκη, Βαρβάρα Σπυρούλη, Γιάννης Στεφανάκις, Άρις Στοΐδης, Ράνια Σχορετσανίτη, Κατερίνα Τσεμπελή, Αντρέι Φιλίπποφ, Αντώνης Φραντζεσκάκης και Γιούλα Χατζηγεωργίου.

Η συνεργασία

Η συνεργασία με το Μουσείο Ονείρων του Φρόυντ της Αγίας Πετρούπολης στη Ρωσία ανοίγει ένα κανάλι επικοινωνίας ανάμεσα σε δύο κουλτούρες με παλιά παράδοση, ορθόδοξη χριστιανική συγγένεια και προοπτικές ενατένισης του σύγχρονου κόσμου μέσα από την τέχνη και την επιστήμη. Η επιλογή παρουσίασης της έκθεσης σύγχρονης τέχνης «DIE KUNST IST EIN AUSWEG BEI SEXUELLEN PROBLEMEN» βασισμένη στη θρυλική φράση του Σίγκμουντ Φρόυντ φέρνει την τέχνη και την ψυχανάλυση σε διαδραστικό εναγκαλισμό δημιουργικής εξερεύνησης. Τα θέματα ψυχανάλυσης και σύγχρονης τέχνης απασχολούν την εικαστική αναζήτηση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον για πολλοστή φορά. Ήδη με την πολυπρόσωπη εικαστική παραγωγή του Μουσείου, το 2013, με τίτλο: «Όταν η Σταχτοπούτα συνάντησε τον Δρ Φρόυντ» με συμμετοχή 50 Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, η εξερεύνηση του ασυνείδητου και της αλληγορίας που διέπουν την ψυχανάλυση και την τέχνη βρήκε γόνιμο πεδίο διερευνητικής ανάπτυξης. Η έκθεση στην Αγία Πετρούπολη με συνοδοιπόρο το Μουσείο Ονείρων του Φρόυντ μοιάζει με φυσική συνέπεια μια μακρόχρονης ενασχόλησης με τα φαινόμενα της ψυχής και τις εκφράσεις της τέχνης.

Ο στόχος

41 Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες απαρτίζουν την ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη μιας πολυμορφικής εγκατάστασης με βάση την παροιμιώδη ρήση του Φρόυντ και απώτερο στόχο όχι μόνο την ώσμωση ανάμεσα σε τρεις ευρωπαϊκές κουλτούρες αλλά και την συνάντηση προσώπων, θέσεων, απόψεων και ιδεών στο σύγχρονο σταυροδρόμι της Αγίας Πετρούπολης.

Το Μουσείο Ονείρων του Φρόυντ ιδρύθηκε το 1999 στην Αγία Πετρούπολη, εορτάζοντας τα 100 χρόνια από τη δημοσίευση του συγγράμματος «Η Ερμηνεία των Ονείρων» (1899) του Φρόυντ, ενώ στη Βιέννη λειτουργεί Μουσείο αφιερωμένο στον Φρόυντ από το 1971 (Berggasse 19, Wien) καθώς αντίστοιχο Μουσείο Φρόυντ λειτουργεί από 1986 και στο Λονδίνο (20 Maresfield Gardens, London) όπου πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωή του ο ψυχαναλυτής όταν διέφυγε από τη ναζιστική προσάρτηση της Αυστρίας. Ήδη υπάρχουν επαφές για άμεση συνεργασία με τα προαναφερθέντα Μουσεία και παρουσίαση της έκθεσης στη Βιέννη και το Λονδίνο. Συνάμα οι βλέψεις και οι ενέργειές μας συγκλίνουν στην παρουσίαση της έκθεσης, μετά την Αγία Πετρούπολη, στην Αθήνα, στην Κύπρο, στα Χανιά, στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο της Κρήτης φέρνοντας την εικαστική ενατένιση των λόγων του Φρόυντ σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερο κοινό που δεν εφησυχάζει και ορέγεται τον διεπιστημονικό μας διάλογο.

Η έκθεση παρουσιάζεται από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον και το Μουσείο Ονείρων του Φρόυντ στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας και συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και το Δήμο Πλατανιά.

INFO

Σάββατο 25 Αυγούστου 2018
Ώρα: 17:00
Μουσείο Ονείρων του Φρόυντ | Αγία Πετρούπολη | Ρωσία

 

Σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη στην Ιεράπετρα

Το σημείο ανασκαφής όπου εντοπίστηκε ο ασύλητος τάφος.

Ένας θαλαμοειδής τάφος του 1.200 π.Χ. ανασκάφτηκε στην περιοχή της Ιεράπετρας από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λασιθίου. Στο εσωτερικό του βρέθηκε σκελετός ενώ γύρω από τον τάφο εντοπίστηκαν τουλάχιστον 6 αμφορείς. Σύμφωνα με την επείγουσα σωστική ανασκαφική έρευνα που διενεργήθηκε σε ελαιώνα που βρίσκεται στη θέση Ρουσσές περίπου 800 μέτρα βορειοανατολικά του χωριού Κεντρί Ιεράπετρας, διαπιστώθηκε η ύπαρξη λάκκου διαμέτρου 1,20 μέτρων και βάθους μεγαλύτερου των 2,5 μέτρων.

Στο εσωτερικό της λάρνακας που ανακαλύφθηκε μέσα στον τάφο υπήρχε ο πολύ καλά σωζόμενος σκελετός ενός ενήλικου ατόμου σε ισχυρά συνεσταλμένη στάση.

Μετά την ολοκλήρωση της ανασκαφής αποκαλύφθηκε θαλαμοειδής τάφος σκαμμένος στο μαλακό μαργαϊκό ασβεστόλιθο της περιοχής. Η πρόσβαση στον τάφο γινόταν με κάθετο όρυγμα ενώ η είσοδος είχε σφραγισθεί από αργολιθοδομή.

Το εσωτερικό του τάφου χωριζόταν σε τρεις λαξευμένες κόγχες. Στη νοτιότερη βρέθηκε μια ακέραιη κιβωτιόσχημη λάρνακα με το κάλυμμα στη θέση του. Στο εσωτερικό της υπήρχε ο πολύ καλά σωζόμενος σκελετός ενός ενήλικου ατόμου σε ισχυρά συνεσταλμένη στάση. Στο χώρο μπροστά από τη λάρνακα βρέθηκαν 14 ψευδόστομοι αμφορείς, ένας αμφοροειδής κρατήρας με συμφυές υποστατό και ένα κύπελλο. Στη βορειότερη κόγχη βρέθηκε μια ακέραιη αλλά θραυσμένη λουτηροειδής λάρνακα χωρίς πώμα και στο εσωτερικό της ο διαβρωμένος σκελετός ενήλικου ατόμου. Στην περιοχή μπροστά από τη λάρνακα βρέθηκαν 6 μικροί ψευδόστομοι αμφορείς και δύο προχοΐδια.

Όλα τα αγγεία είναι ακέραια, καλής τέχνης και άριστης διατήρησης. Με βάση την κεραμική τυπολογία, και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο τάφος μπορεί να χρονολογηθεί στην Υστερομινωϊκή ΙΙΙΑ2-Β περίοδο, περίπου από το 1400 έως το 1200 π.Χ. Ο εντοπισμός του τάφου οφείλεται σε τυχαίο γεγονός και η υπόδειξη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λασιθίου έγινε από κάτοικο της περιοχής. Κοντά στην ανασκαφή υπήρχε ένδειξη για την ύπαρξη άλλου τάφου και η έρευνα συνεχίστηκε χωρίς όμως να αποδειχθεί κάτι τέτοιο. Στη σωστική ανασκαφική έρευνα έλαβε μέρος ομάδα φοιτητών Αρχαιολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

πηγή: mixanitouxronou.gr

 

“Δυόμισι Φόνοι και ένα μπουλντόγκ” στη Σύρο

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, «Σύρος Πολιτισμός 2018», ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος Χρουσσών παρουσιάζει το θεατρικό έργο «Δυόμισι Φόνοι και ένα μπουλντόγκ» των Θ. Παπαθανασίου – Μ. Ρέππα, στις 28, 29 & 30 Αυγούστου 2018 και ώρα 21:00, στο Θέατρο Απόλλων.

Τι κοινό μπορεί να έχει μία χορεύτρια και ένας σκύλος; Τι ψάχνει ένας υπαστυνόμος στο σπίτι ενός γιατρού; Μπορεί μία ψυχοσωματική ασθένεια να είναι μεταδοτική; Πώς μία γραβάτα μπορεί να μετατραπεί σε γυναικεία εσώρουχα;Σε μία φαρσοκωμωδία όλα μπορούν να συμβούν!

Από την θεατρική ομάδα Χρουσσών.
Σκηνοθεσία: Λία Μπάρμπα
Πρωτότυπη μουσική: Μάνος Αντωνιάδης

Τιμή εισιτηρίου: 5 & 8€

 

ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2018: Βαδίζοντας προς την Ελευσίνα 2021

Το Φεστιβάλ Αισχύλεια, ένα από τα μακροβιότερα και πλέον συνεπή πολιτιστικά φεστιβάλ στην Ελλάδα, που έχει τιμηθεί με ευρωπαϊκή διάκριση ως ένα από τα καλύτερα Φεστιβάλ της Ευρώπης, επανέρχεται ακόμα πιο πολυδιάστατο στην 44η διοργάνωση του. Το Φεστιβάλ που διοργανώνει ο Δήμος Ελευσίνας, αναγνωρίζοντας τη δυναμική του και την επιδραστικότητα του στην πόλη, αλλά και έξω από αυτήν, συνεχίζει να αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα πολιτισμού και μάλιστα σε μια εποχή που η Ελευσίνα, έχει ήδη αρχίσει να υλοποιεί με επιτυχία το πρόγραμμα της, προς τη μετάβασή της σε Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021.

Τα Αισχύλεια 2018, περιλαμβάνουν εκδηλώσεις υψηλής ποιότητας και αισθητικής, θεατρικές, μουσικές, κινηματογραφικές και εικαστικές, καθώς στόχος του φεστιβάλ είναι να αγκαλιάσει και να προβάλλει όλες τις μορφές της τέχνης. Οι περισσότερες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στο Παλαιό Ελαιουργείο, ένα χώρο, που έχει άρρηκτα συνδεθεί με τα Αισχύλεια, έχει αγαπήσει το φιλότεχνο κοινό, που φτάνει στην πόλη από διάφορους δήμους της Αττικής, προκειμένου να ζήσει την εμπειρία της παρακολούθησης μιας παράστασης με φόντο την παραλία της Ελευσίνας. Είναι η άλλη εικόνα της πόλης που συνδέεται με τον πολιτισμό της και τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο ισχυρή στη συνείδηση του κοινού. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο Πολιτισμός είναι για την Ελευσίνα τρόπος ζωής.

Σημαντικές καλλιτεχνικές παρουσίες

Στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αισχύλεια 2018 φιγουράρουν σημαντικοί τραγουδιστές και συνθέτες, όπως ο Θάνος Μικρούτσικος με τη Ρίτα Αντωνοπούλου, τον Κώστα Θωμαΐδη, τον Γιώργο Μεράντζα και τον Μιλτιάδη Πασχαλίδη, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Στέφανος Κορκολής, ο Χρήστος Θηβαίος με τη Μαρία Παπαγεωργίου, ο Κωστής Μαραβέγιας, ο Φοίβος Δεληβοριάς με τη Μαρίνα Σάττι κ.ά.

Επίσης παραστάσεις που αναμένεται να συζητηθούν το φετινό καλοκαίρι, όπως ο Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριτζήλα, ο Ορέστης του Ευριπίδη από το ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη, ο Αγαμέμνονας του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, η Ηλέκτρα του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου, οι Βάτραχοι του Αριστοφάνη, με τον Λάκη Λαζόπουλο, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου κ.α.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ εκδίδεται το φωτογραφικό λεύκωμα “Τροτύλη“, με παράλληλη έκθεση, του Βαγγέλη Γκίνη με κεντρικό θέμα το εργοστάσιο της Πυρκάλ με το βλέμμα στραμμένο στο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί σίγουρα ένα πολύτιμο τεκμήριο για την πρόσφατη ιστορία του τόπου της Ελευσίνας.

Μια πρωτοποριακή φωτογραφική έκθεση που εγκαινιάζεται στις Σεπτεμβρίου και κατ επιλογήν ξεφεύγει από το σύνηθες πλαίσιο παρουσίασης εντός ενός κλειστού εκθεσιακού χώρου και αναδεικνύει τις δυνατότητες και ιδιαιτερότητες που προσφέρει το Παλαιό Ελαιουργείο.

Μέσα από τη διαδικασία της φωτογράφισης και την αγωνία για την καλύτερη απόδοση της ατμόσφαιρας των μισο-εγκαταλελειμμένων χώρων ο καλλιτέχνης συνέλαβε την ιδέα να στραφεί προς τη φωτογραφική αποτύπωση ανθρώπων που βίωσαν αυτούς τους χώρους εργασίας. Έτσι, η φωτογραφική καταγραφή έχει αποδώσει πέραν των υλικών τεκμηρίων και άυλα ανθρώπινα συναισθήματα και έχει μετατραπεί σε μια ζωντανή αφήγηση.
Επιμελήτρια: Λουίζα Καραπιδάκη.

Το πρόγραμμα

Συναυλία με τον Στέφανο Κορκολή στην έναρξη των Αισχυλείων 2018.

• Πιο συγκεκριμένα οι φετινές εκδηλώσεις ξεκινούν στις 26 Αυγούστου με τον Στέφανο Κορκολή στο πιάνο και τη Σοφία Μανουσάκη να τραγουδά τους ποιητές μας στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας. Μια βραδιά γεμάτη συμβολισμούς σε έναν ιδιαίτερο χώρο, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, σε μια πάγια προσπάθεια του Δήμου Ελευσίνας, ο πολιτισμός να ανήκει σε όλους.

Η Κόρα Καρβούνη στον Προμηθέα Δεσμώτη.

• Η θεατρική αυλαία του φεστιβάλ ανοίγει στις 27 Αυγούστου με τον Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου (Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου / Φεστιβάλ Αισχύλεια/ Baumstrasse Δρόμος με δέντρα) σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριτζήλα με τους Νίκο Καραθάνο (Προμηθέα), Κόρα Καρβούνη (Ιώ), Γιώργο Βουρδαμή Μαυρογένη (Κράτος και Βία), Κώστα Βασαρδάνη (Ήφαιστο, Ερμή), Μιχάλη Πανάδη (Ωκεανό).

Ορέστης του Ευριπίδη.

• Ακολουθεί στις 29 Αυγούστου ο Ορέστης του Ευριπίδη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη. Είσοδος ελεύθερη με πρόσκληση από την Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής.

ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC, Δημήτρης Καπάνταης.

• Στις 31 Αυγούστου το λόγο παίρνει η παράδοση μέσα από τον ανατρεπτικό και πολύ διαφορετικό τρόπο των ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC που φέρνουν την Πανκοπανηγυροψυχεδέλεια τους στο Φεστιβάλ Αισχύλεια 2018.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στον Πλούτο του Αριστοφάνη.

• Στις 2 Σεπτεμβρίου έρχεται ο Πλούτος του Αριστοφάνη, από τον θίασο του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Nikita Milivojevic, με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο ρόλο στον κεντρικό ρόλο του Πλούτου.

Χένσελ και Γκρέτελ σε σκηνοθεσία της Κάρμεν Ρουγγέρη.

• Τα Αισχύλεια δεν θα μπορούσαν να ξεχάσουν τους μικρούς τους φίλους. Έτσι στις 4 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο του προγράμματος παρουσιάζεται η παράσταση Χένσελ και Γκρέτελ σε μια εμπνευσμένη διασκευή της Κάρμεν Ρουγγέρη, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία. Είσοδος ελεύθερη (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).

Συναυλία με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

• Στις 5 Σεπτεμβρίου το κλίμα αλλάζει και στη σκηνή του Παλαιού Ελαιουργείου ανεβαίνει ο κατεξοχήν συναυλιακός καλλιτέχνης, ο άνθρωπος που ξέρει περισσότερο από κάθε άλλον να ξεσηκώνει το κοινό, ο μοναδικός Βασίλης Παπακωνσταντίνου, που έρχεται για να μας πει «Κράτα ρε φίλε γερά». Τη συναυλία θα ανοίξουν οι Sober on Tuxedos.

• Δύο μέρες αργότερα στις 7 Σεπτεμβρίου ανεβαίνει το πρώτο έργο της τριλογίας της Ορέστειας του Αισχύλου, Αγαμέμνων, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις. Μαζί του ένας σημαντικός θίασος με επικεφαλής τους: Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννη Στάνκογλου, Αργύρη Πανταζάρα, Ιώβη Φραγκάτου και Θοδωρή Κατσαφάδο.

• Ο ημιμαραθώνιος «Στα ίχνη της Ιεράς Οδού» επανέρχεται ακόμα πιο δυναμικά με την τέταρτη διοργάνωση του, στις 9 Σεπτεμβρίου για να προσελκύσει όσους θέλουν να δοκιμάσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις κάνοντας την διαδρομή 21 χιλιομέτρων από την Αθήνα μέχρι την Ελευσίνα μέσω της Ιεράς Οδού.

• Στις 10 Σεπτεμβρίου έρχεται η Ηλέκτρα του Σοφοκλή, από τον θίασο του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου. Στο ρόλο της Ηλέκτρας η Αλεξία Καλτσίκη, της Κλυταιμνήστρας η Μαρία Ναυπλίωτου, του Ορέστη ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος και του Αιγίσθου ο Χρήστος Λούλης.

• Ο πολύ δημοφιλής και αγαπητός στο ευρύ κοινό Κωστής Μαραβέγιας σχεδιάζει το μεγαλύτερο party της χρονιάς, σε μια συναυλία που θα απογειώσει τους θαυμαστές του στο Παλαιό Ελαιουργείο στις 12 Σεπτεμβρίου.

• Ξεκαρδιστικοί Βάτραχοι του Αριστοφάνη στις 13 Σεπτεμβρίου με τους Λάκη Λαζόπουλο, Σοφία Φιλιππίδου και Δημήτρη Πιατά, στους κεντρικούς ρόλους, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου.

• Ο σπουδαίος τραγουδοποιός Χρήστος Θηβαίος συναντά τη Μαρία Παπαγεωργίου, την πιο ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα εκπρόσωπο της νεότερης γενιάς, στις 14 Σεπτεμβρίου στο Παλαιό Ελαιουργείο, σε ένα πραγματικά κοινό πρόγραμμα με σκηνές από το παρελθόν και το μέλλον της προσωπικής τους διαδρομής.

• Στις 16 Σεπτεμβρίου τη σκυτάλη παίρνει η παράσταση «Κάτω από τον Ίσκιο του Βουνού» του Γιάννη Ρίτσου σε σκηνοθεσία Νάνας Παπαδάκη.

• Ο Θάνος Μικρούτσικος, παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με τραγούδια που έχουν αγαπηθεί από δυο και περισσότερες γενιές στις 17 Σεπτεμβρίου, έχοντας στο πλευρό του τους Ρίτα Αντωνοπούλου, Κώστα Θωμαϊδη, Γιώργο Μεράντζα και Μίλτο Πασχαλίδη. Ο Σταυρός του Νότου είναι εδώ μαζί με τον Γουίλι και τους 7 Νάνους. Η Πιρόγα θα συναντήσει το Ημερολόγιο, η Σωτηρία της ψυχής τις Περικοπές, η Μικρή Πατρίδα την Ρόζα και τον Άμλετ της Σελήνης.

• Στις 19 Σεπτεμβρίου ο Φοίβος Δεληβοριάς δημιουργεί ένα “flea market» ιδιαίτερο και μοναδικό έτσι όπως μόνο εκείνος ξέρει. Κι επειδή κάθε σωστό “flea market” οφείλει να έχει στην πραμάτεια του εξωτικά αρώματα και εντόπια ζεστασιά, ο Φοίβος καλεί τη Μαρίνα Σάττι και τις υπέροχες Fonέs της για να μας πουν τραγούδια από όλο τον κόσμο, από τα Βαλκάνια ως την παλιά Αμερική κι από την Αραβία ως τη μεσαιωνική Γαλλία. Συμμετέχει η Νεφέλη Φασούλη.

• Στις 23 Σεπτεμβρίου το λόγο έχει η Θεατρική Σκηνή του Δήμου Ελευσίνας που συμπληρώνει φέτος 12 δημιουργικά θεατρικά χρόνια με παραστάσεις στην Ελευσίνα, Δήμους της Αττικής, τη Βοιωτία, Φωκίδα και Κρήτη. Φέτος παρουσιάζει τους Παλαιστές του Στρατή Καρρά χρησιμοποιώντας τη σάτιρα και την ειρωνεία, με το θεατρικό υλικό της ηθογραφίας και τη φιλοσοφία του θεάτρου του παραλόγου. Η σκηνοθεσία είναι του Δημήτρη Θεοδώρου, η μουσική του Δημήτρη Μαραμή, η μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Ανδρώνη. Είσοδος ελεύθερη.

Κινηματογραφικό πρόγραμμα

Το κινηματογραφικό πρόγραμμα προβολών περιλαμβάνει ταινίες ιδιαίτερου ενδιαφέροντος οι οποίες προβάλλονται από τις 30 Αυγούστου ως τις 18 Σεπτεμβρίου στον Θερινό Κινηματογράφο στην παραλία της Ελευσίνας με είσοδο μόλις 5 ευρώ.

Η έναρξη γίνεται στις 30/8 με την ταινία Άφτερλωβ σε σκηνοθεσία Στέργιου Πάσχου. Ακολουθεί την 01/09 Ο Γιός της Σοφίας, σε σκηνοθεσία Ελίνας Ψύκου. Στις 3/9 προβάλλεται το Τελευταίο Σημείωμα σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη, στις 11/9 το Suntan του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στις 15/9 Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού του Γιώργου Λάνθιμου και η κινηματογραφική αυλαία πέφτει στις 18/09, με προβολή ταινιών μικρού μήκους.

INFO

Ώρα έναρξης: 20.30
Τιμές εισιτηρίων: • 12€ • 5€ μειωμένο
(Εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό στο παραπάνω κείμενο)
Η έναρξη προπώλησης εισιτηρίων θα ανακοινωθεί στο site aisxylia.gr
-Κ.Ε.Π. Ελευσίνας, Δευτ.-Παρ. 9.00-20.00 και Σαβ. 9.00-13.00.
-Διαδικτυακά μέσω viva.gr
-Κ.Ε.Δ.Ε., Παγκάλου & Κίμωνος Ελευσίνα, Δευτ.-Παρ. 9.00-14.00
– Παλαιό Ελαιουργείο, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, 20.00-21.30.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.aisxylia.gr

 

Μαργαρίτα Σκόκου: Ας γίνουμε λίγο πιο τολμηροί…λίγο!

Γράφει ο Γιάννης Λιάκος

Γνώρισα την Μαργαρίτα Σκόκου το 2011 στην ατομική της έκθεση, που είχα την χαρά να έχω τον συντονισμό. Ειλικρινής, άμεση χωρίς περιστροφές όπως ακριβώς και η ζωγραφική της. Καθαρή ζωγραφική χωρίς υπονοούμενα, ντρoπές και αναστολές με έντονα τα στοιχεία Graffiti και Street Art. Δυναμικές χρωματικές φιγούρες με συμβολισμούς και μικρές ιστορίες αποτελούν στοιχεία της δουλειάς της.

Μαργαρίτα Σκόκου: “Δεν έχω να πω πολλά για την ζωγραφική μου. Γεμίζω το λευκό με μνήμες, πάθη, ερωτική ευαισθησία, χαρές, αδικίες και αγωνία ζωής και θανάτου. Ζωγραφική, κεραμική και κόσμημα έχουν το ίδιο παρελθόν και το ίδιο μέλλον για μένα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν ωραία, πονηρά, έξυπνα και χωρίς σκοπιμότητα. Αυτό καθώς μεγαλώνουμε χάνεται γιατί μπαίνει στην ζωή μας ο στόχος της αποδοχής.”

Μαργαρίτα Σκόκου
Μαργαρίτα Σκόκου
Μαργαρίτα Σκόκου
Μαργαρίτα Σκόκου

syroskidz2: Το αγαπημένο… παιδί των Κυκλάδων!

Το syroskidz2 βρίσκεται σε εξέλιξη έχοντας ήδη πραγματοποιηθεί στη Σύρο στο τέλος του Ιουλίου και στην Κύθνο στις αρχές Αυγούστου. Στη συνέχεια του καλοκαιριού ταξιδεύει σε τέσσερα ακόμη νησιά των Κυκλάδων: Στην Κίμωλο στις 26 Αυγούστου, στη Σίφνο στις 27, στην Ηρακλειά στις 24 Σεπτεμβρίου και στη Δονούσα στις 25, με επιλεγμένες δράσεις του.

Όλο αυτό το διάστημα, από την προετοιμασία μέσα στο Τμήμα Πολιτισμού μέχρι την υλοποίηση στη Σύρο και την περιοδεία στα άλλα νησιά, η έγνοια είναι πάντα να βρει το Φεστιβάλ απήχηση στις παιδικές ψυχές. Και σε κάθε εκδήλωση, αυτή η έγνοια καταλαγιάζει, καθώς τα παιδιά τις υποδέχονται με αγάπη και προσμονή. Κάπως έτσι προχώρησε, σχεδιάζοντας τις επόμενες δράσεις του, που κάθε χρόνο διαφοροποιούνται, τις επόμενες συνεργασίες που διευρύνονται και την εφόρμηση του σε περισσότερα νησιά.

Φέτος, υπήρξε συνεργασία και πάλι με το Animasyros-International Animation Festival+Agora που έκανε εργαστήρια σε διάφορα σημεία της Σύρου, ενώ το Eye’s Walk Digital Festival οργάνωσε παιχνίδια σε δημόσιους χώρους και το Λύκειο Ελληνίδων Σύρου έκανε θεματικά εργαστήρια σχετικά με την ελληνική παράδοση. Ακόμα, διοργανώθηκε εργαστήριο επιστημονικών πειραμάτων, την καθιερωμένη συναυλία παιδικών τραγουδιών, αθλητικές δραστηριότητες και δημιουργικές κατασκευές, αλλά και παραστάσεις παραμυθιού με ζωντανή μουσική και σε συνδυασμό με χοροκίνηση ή εικαστική διάδραση και βιωματικά εργαστήρια αφήγησης παραμυθιού για ενήλικες. Ναυαρχίδα των εκδηλώσεων, η Υπαίθρια Έκθεση Παιδικής Ζωγραφικής με εκατό και πλέον έργα παιδιών από τη Σύρο και τις Κυκλάδες που εκτέθηκαν στην παραλία της Βάρης.

Ακόμα, η συνεργασία με την Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας έδωσε νέα ώθηση καθώς βραβευμένα έργα θα ταξιδέψουν στην Αθήνα όπου θα πάρουν μέρος στην Ολυμπιάδα Παιδικής Ζωγραφικής που διοργανώνεται για πρώτη φορά.

Το Παιδικό Φεστιβάλ αποτελεί σημαντικό κομμάτι για το Τμήμα Πολιτισμού Κυκλάδων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Μεστώνει, εξελίσσεται και συγκεντρώνει περισσότερα βλέμματα και περισσότερες συμμετοχές ανθρώπων και φορέων. Πάντα με χαρακτήρα ψυχαγωγικό αλλά ταυτόχρονα με δράσεις εμπνευσμένες από τις τέχνες και τις επιστήμες, και πάντα γεμάτο αξίες, πληροφορία, γνώση, δημιουργικότητα, ολοκληρώνεται για αυτήν τη σεζόν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Αμέσως μετά, ξεκινά το syroskidz3, που θα γίνει στη Σύρο στις 26 Ιουλίου 2019, όπου σκοπός είναι να ταξιδέψει σε πολλά ακόμα νησιά.