“Mystic”, Ο Γιάννης Καμίνης στην Spice Art Gallery στη Θεσσαλονίκη

Ο εικαστικός θα παρουσιάσει και θα αναλύσει τη θεματική της έκθεσης μαζί με τον επιμελητή τέχνης Γιώργο Ορφανίδη την Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2022, και ώρα 20.00

Η Spice Art Gallery (Μητροπόλεως 66, Θεσσαλονίκη) σας προσκαλεί στη νέα έκθεση του διεθνούς εικαστικού Γιάννη Καμίνη. Ο εικαστικός θα παρουσιάσει και θα αναλύσει τη θεματική της έκθεσης μαζί με τον επιμελητή τέχνης Γιώργο Ορφανίδη την Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου. Στον ίδιο χώρο θα ακολουθήσει special event με τους music performers: Γιάννα Λελίδου (τρομπέτα), Ειρήνη Αλεξίου (σαξόφωνο), και Αποστόλη Λάσχο (πιάνο).

Ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής της έκθεσης Γιώργος Ορφανίδης γράφει για την έκθεση

Κατά μία έννοια, η τέχνη εμπεριέχει τη δυναμική του μυστικισμού από τη φύση της, από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής της. Από τους πρώτους πολιτισμικούς κύκλους σχήματα, χρώματα και υφές δημιουργούνται κατόπιν δράσης αυτόβουλης, ή με άλλα λόγια, κατόπιν υπερίσχυσης ενός καταπιεσμένου ενστίκτου για το ωραίο, για το πρακτικό. Αυτό το γνωρίζει καλά ο διεθνής εικαστικός Γιάννης Καμίνης, ο οποίος πλέον οριοθετεί μέσω διαλογισμού και προσευχής – έχοντας ως γνώμονα καθοριστικά για την πορεία της ζωής του εσωτερικά κίνητρατο όποιο βακχικό αίσθημα απελευθέρωσης στο φιλοτεχνείν.

Αυτή η φαινομενικά μόνον ιδιαίτερη σχέση μεταξύ μεταβαλλόμενης σκέψης και εικόνας απηχεί ένα είδος μύησης σε βαθύτερους προ-υπάρχοντες νόμους συμπόρευσης των ανθρώπινων αισθήσεων με την πολυπόθητη από το γένος των ανθρώπων εύρεση της τεχνουργίας (μύθος του Προμηθέα), όπως για παράδειγμα συνέβαινε σε διάφορες τελετές μύησης της αρχαιότητας, τότε που οι ήρωεςευρετές προσέφεραν τη δυνατότητα του διαιωνίζεσθε μετ’ ευημερίας στους μύστες· εκεί, που ο μύστης έβλεπε τα πάντα μέσα από την κλειδαρότρυπα, ερμηνεύοντας προς γενικόν όφελος το κρυφό νόημα της συνύφανσης του κόσμου.

Από την έκθεση “Mystic” του Γιάννη Καμίνη στην Spice Art Gallery

Η συνύφανση αυτή δεν είναι παρά ένα εύρος πολυσημειωτικών εικόνων. Και είναι πολυσημειωτικές, διότι η απο-συμβολιστική τους ερμηνεία αγγίζει ταυτόχρονα πολλαπλά απεικάσματα της πραγματικότητας. Μια νοητή ευθεία δε δύναται να οριοθετήσει τα αιώνια δίπολα που διατηρούν τα συστατικά ανα-σύνθεσης της Κτίσεως, όσο και αν κάποιος πορεύεται διά του μυστικιστικού, ακόμα και στην τέχνη. Η διαδικασία της εύρεσης εκείνου του -κυριολεκτικά ή μεταφορικά- καρπού που θα προσφέρει στο άτομο, στην κοινωνία τού σήμερα και τού αύριο το «εὖ ζῆν», για έναν καλλιτέχνη-μύστη ισοδυναμεί με ακροβατισμό σε τεντωμένο σχοινί χωρίς δίχτυ από κάτω, καθώς η διαδικασία της μύσης ουκ ολίγες φορές στην πολιτισμική ιστορία παρεξηγήθηκε.

Με μια γρήγορη ματιά στο παρελθόν, βλέπουμε ότι η μεσαιωνική κοινωνία, καθοδηγούμενη από την ασφυκτικά ηγεμονική – και ασφαλώς μη ανθρωποκεντρική – παρέμβαση της Εκκλησίας σε όλες τις πτυχές του δημόσιου και ιδιωτικού βίου, συνέδεε τα απότοκα του μυστικισμού με μια προσπάθεια ενσάρκωσης του Κακού, και ως εκ τούτου, κάθε σχετική ενέργεια έχρηζε διαπόμπευσης και εξαγνισμού, όπως μαρτυρούν απεικονίσεις λ.χ. σε έργα του Hieronymus Bosch (1450-1516) 

Όμως, ο μυστικισμός για την τέχνη δε χρωματίζεται από εγγενώς παθογενείς καταστάσεις από την πλευρά του πομπού ή/και του δέκτη. Ο μυστικισμός για την τέχνη του μετα-μεταμοντερνισμού, όπως ο τελευταίος εξελίσσεται σήμερα στα μεγάλα κέντρα καλλιτεχνικής παραγωγής (Νέα Υόρκη, Παρίσι, Λονδίνο, Μιλάνο, κ.ά.), είναι ανοιχτός προς όλους υπό τη λογική ότι κάθε άτομο κρύβει μέσα του έναν μύστη, περικλείει ως σύστημα ιδεών την εύρεση της αρμονίας, της προσωπικής αναζήτησης, και κατ’ επέκταση, της ένωσης με ό,τι εμείς ορίζουμε ως ανώτατο πνευματικό, μέσω απλών-αβίαστων αλλά και αυστηρά προκαθορισμένων άλλες φορές βημάτων, ήτοι ενός τελετουργικού που λαμβάνει χώρα υποσυνείδητα ή συνειδητά, με την τελευταία εκδοχή να ικανοποιεί περισσότερο τη σύγχρονη πολιτισμική αντίληψη της Δύσης, λόγω επικράτησης των μεταμοντερνιστικών προτύπων.  

Από την έκθεση “Mystic” του Γιάννη Καμίνη στην Spice Art Gallery

Στην παρούσα αναδρομική έκθεση ζωγραφικής επί καμβά και μεταξωτών υφασμάτων, ο Γιάννης Καμίνης μεταφέρει τη ζωή που χάρισε κάποτε σε κατάλευκες επιφάνειες μέσω της δικής του διαλογιστικής πορείας σε πολυτελή φουλάρια-απαραίτητα αξεσουάρ μιας σύγχρονης unisex ενδυματολογικής ταυτότητας, όλα εμποτισμένα σε μείγματα σχημάτων και χρωμάτων σαν από μύησης αποστάγματα 

Info

Event
Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου.

Music performers
Γιάννα Λελίδου (τρομπέτα), Ειρήνη Αλεξίου (σαξόφωνο), και Αποστόλη Λάσχο (πιάνο)

Διάρκεια έκθεσης
Οκτώβριος 2022

Spice Art Gallery
Μητροπόλεως 66, Θεσσαλονίκη

www.spiceart.eu 
info@spiceart.eu

 

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αριστοτεχνική νεοκλασική γλυπτική του Μαγιόλ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης O Aristide Maillol (Αριστίντ Μαγιόλ) γεννήθηκε το 1861. Ασχολήθηκε αρχικά για τη ζωγραφική και το 1882 μπήκε...

Η ψυχογραφική ευαισθησία της χαράκτριας Ρένας Ανούση-Ηλία

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Η Ρένα Ανούση-Ηλία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934. Σπούδασε χαρακτική στην ΑΣΚΤ με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., στο εργαστήριο...

To καλαμάρι του Γεώργιου Καραϊσκάκη για πρώτη φορά σε δημοπρασία από τη VERGOS Auctions

Mε τη δημοπρασία "Ιστορικά και Λαογραφικά αντικείμενα 19ου & 20ού αιώνα" υποδέχεται το νέο έτος η VERGOS Auctions. Η δημοπρασία περιλαμβάνει μεγάλο εύρος αντιπροσωπευτικών...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this