Αρχική Blog Σελίδα 18

Ο μυσταγωγικός εξπρεσιονισμός του Ζωρζ Ρουώ

o-mystagogikos-expresionismos-tou-zorz-rouo
Ζωρζ Ρουώ, 1909

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος,
Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης

Ο Ζώρζ Ρουώ / Georges Rouault γεννήθηκε στο Παρίσι το 1871. Γιος ξυλουργού από τη Βρετάνη, μαθήτευσε σε ηλικία 14 ετών σε ένα εργαστήριο επισκευής μεσαιωνικών βιτρό και η εμπειρία αυτή άφησε ανεξίτηλα ίχνη στην προσωπικότητα του, τόσο για την αγάπη του προς τα λαμπερά χρώματα, έντονα διαχωρισμένα από μια έντονη μαύρη γραμμή, όσο και για την βιοτεχνική επιμέλεια.

Το 1891 μπήκε  στη Σχολή Καλών Τεχνών όπου είχε αποφασιστική επίδραση στη όλη του διαμόρφωση από τον δάσκαλο και φίλο του Γκυστάβ Μορώ. Έργα του 1893 είναι «Ο Σαμψών γυρίζει το μάγγανο» και του επόμενου χρόνου «Ο Ιησούς ανάμεσα στους σοφούς», για το οποίο πήρε το βραβείο Σεναβάρ. Επηρεάστηκε από τους «φωβιστές» και ζωγράφισε παλιάτσους, πιερότους και πόρνες με έντονα κόκκινα και γαλάζια χρώματα, που περιγράφονται με μια μαύρη γραμμή, που τονίζει παραμορφωτικά την ηθική και φυσική δυστυχία των προσώπων.

Ρουώ
Ζωρζ Ρουώ, Στην έκθεση, 1906

Από το 1907 ξεκίνησε να εναλλάσσει τα κοινωνικά θέματα με χωριάτες, εργάτες, αστούς, ζωγραφισμένους μέσα στο οικογενειακό τους περιβάλλον ή μόνους. Πρόκειται για έργα εμπνευσμένα από ειλικρινή και εμμονική θρησκευτικότητα. Επιδόθηκε σε συνθέσεις το σμάλτο, στην κεραμική, στο άκουα-φόρτε (εικονογραφήσεις για τις «Μετενσαρκώσεις»  του πατέρα Ουμπού, «Το τσίρκο» κ.α), στη σκηνογραφία για το θέατρο, όπως τα περίφημα Ρωσικά μπαλέτα του Σεργκέι Ντιαγκίλεφ.

Προοδευτικά το σχέδιό του γινόταν ουσιαστικό και αδρό. Οι μορφές απέκτησαν μια μνημειακή μετωπικότητα και τα χρώματα, έντονα και πηχτά, είχαν έντονη εκφραστική δύναμη και έτειναν να επικρατήσουν πάνω σε τοπία πόλεων τα θρησκευτικά θέματα. Όλα διαποτισμένα από τον θερμό μυστικισμό, που και παλαιότερα χαρακτήριζε τις στάμπες του στις σειρές έργων του με θέμα τα «Άγια Πάθη» 1934-35 και το έργο του «Βιβλικό τοπίο». 

Ρουώ
Ζωρζ Ρουώ, Στον καθρέφτη, 1906

Είναι δεδομένο ότι οι φωβ που ήταν το πρότυπο της κύριας τεχνοτροπίας του έκαναν χρήση των χρωμάτων κατευθείαν στη ζωγραφική επιφάνεια από το σωληνάριο χωρίς να το αναμιγνύουν και χωρίς να ενδιαφέρονται για τις αποχρώσεις. Οι πίνακες αναπαριστούσαν έναν απλοποιημένο κόσμο που είχε έντονα προσδιορισμένο σχήμα, ενώ οι λεπτομέρειες απουσίαζαν πλήρως στις παραστάσεις τους. Οι ανορθόδοξοι αυτοί πίνακες μοιάζουν συχνά με επίπεδες επιφάνειες που τις διατρέχουν πολλά φωτεινά μοτίβα προσώπων, τοπίων και αντικειμένων. Συχνά οι σκιές διαγράφονται με ένα διαφορετικό χρώμα και όχι με μια πιο σκοτεινή απόχρωση του ίδιου χρώματος. Βασικές όψεις και καθοριστικές αρχές του κινήματος των «αγριμιών» της τέχνης ήταν: καθαρά χρωματικά μοτίβα, απλοποιημένες σκηνές της ζωής και της φύσης, εσωτερική ένταση, μη νατουραλιστική απόδοση, αφύσικες φόρμες στο χώρο. 

Ρουώ
Ζωρζ Ρουώ, αυτοπροσωπογραφία, 1925

Σε όλη τη μακρόχρονη εικαστική του διαδρομή ο Ζωρζ Ρουώ υπήρξε ένας άνθρωπος απλός, αφελής, αθώος, συναισθηματικός, ανθρωπιστής, ηθικολόγος και βαθιά θρησκευόμενος. Υπήρξε από τους πιο πιστούς και αφοσιωμένους μαθητές του μεγάλου συμβολιστή, του αγαπημένου ζωγράφου του σουρεαλιστή Αντρε Μπρετόν, του Γκυστάβ Μορώ (1826-1898), ο οποίος δίδαξε στην Ecole des BeauxArts στο Παρίσι. Ο Μορώ σημάδεψε αρχικά εκτός από την τέχνη του Ρουώ και την τέχνη των σημαντικών ομότεχνών του: Ματίς, Ντεραίν, Μαρκέ, αν και άφηνε ανοιχτό τον δρόμο και το πεδίο επιλογής για να αναπτύξει ο καθένας το δικό του στυλ.

Ρουώ
Ζωρζ Ρουώ, Μικρή οικογένεια, 1932

Ο Ρουώ τα πρώτα χρόνια δεν θέλησε να βγει από τη σκιά του δασκάλου του. Αργότερα όμως απομακρύνθηκε από την επιρροή του δημιουργώντας μια καθαρή θρησκευτική τέχνη σε ύφος εξπρεσιονιστικό, αλλά με μια πολύ προσωπική μορφοπλαστική γραμμή. Μέσα στη «ματωμένη λάσπη», όπως σημειώνει ο Ελί Φωρ, των ζωγραφικών έργων του έφτιαξε ένα σκοτεινό, αλλόκοτο, τραγικό κόσμο, στον οποίο κυριαρχεί η θλίψη, το αναμενόμενο μαρτύριο, η φρίκη και ο ψυχικός παροξυσμός. Ήταν παθιασμένος άνθρωπος και ιδεολογικά προσανατολισμένος σε μια ιδιότυπη μορφή κοσμοθεωρίας, αυτό που θα λέγαμε καθολικό υπαρξισμό. Μια εποχή μάλιστα ο Γιόρις Καρλ Υσμάν, συγγραφέας του περιώνυμου «Αντίστροφα» 1884 και του σατανιστικού «La Bas» 1891, προσπάθησε να τον πείσει να μπει σε μοναστήρι. Τον έπεισε τελικά να ακολουθήσει την κλίση του, αν και δεν χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια, αλλά πολύ γρήγορα ο Ρουώ μετάνιωσε και επέστρεψε στις  καλλιτεχνικές δραστηριότητες και την κοσμική ζωή.

Ρουώ
Ζωρζ Ρουώ, Πιερρότος αριστοκράτης, 1941-42

Φίλοι του ήταν εκτός από τους ομότεχνούς του: Ματίς, Ντεραίν, Χάουσμαν, Βλαμένκ, Μαρκέ και ο φιλόσοφος Μαριταίν, οι συγγραφείς Πωλ Κλωντέλ, Ζωρζ Μπερνανός και Λεόν Μπλουά. Ο Τζούλιο Κάρλο Αργκάν στο περίφημο έργο του «Μοντέρνα Τέχνη» υποστηρίζει πως ο Ρουώ ήταν «ο μοναδικός καλλιτέχνης με θρησκευτική έμπνευση σ’ ολόκληρη τη Γαλλία». 

Ρουώ
Ζωρζ Ρουώ, Καρμεντσιτα, 1948

Συμπερασματικά η εικαστική στάση του Ρουώ ανήκε στο ρεύμα της ρωμαιοκαθολικής κουλτούρας που έλκυε την καταγωγή από ένα συνδυασμό διανοητικής έρευνας και θρησκευτικής έντασης που προερχόταν από τον δόκιμο Μπλαιζ Πασκάλ, που αντιπαρατάχθηκε στο θετικισμό, στον οποίο άσκησε σφοδρή πολεμική. Η ζωγραφική του Ρουώ έχει κοινωνικά ελατήρια, αλλά είναι πολιτικά αντιδραστική, αφού οι ρωμαιοκαθολικοί διανοούμενοι συμπορεύθηκαν με την δεξιά, από τον Μπερνανός κατά τη νεανική του ηλικία, τον Μωράς, τον Κλωντέλ έως και τους Μωρίς Μπλανσό και Ζωρζ Μπατάιγ, την φοβερή εποχή του μεσοπολέμου.

Νόμιζε κοντόφθαλμα πως το προλεταριάτο δεν διαμαρτυρόταν ενάντια σ’ αυτούς που το καταπίεζαν, και δεν αναζητούσε καλύτερες συνθήκες ζωής, όντας καθηλωμένο σε μια μοιρολατρική κατάσταση, νιώθοντας πως κάθε ελπίδα ήταν μάταιη και κάθε προσπάθεια για το καλύτερο καταδικασμένη σε αποτυχία.

Ζωρζ Ρουώ, Πάθος, 1958

Για τον Ρουώ το χρώμα έχει την δική του υποβλητική δύναμη και τον συμβολισμό των υαλογραφιών του μεσαίωνα. Στην περίπτωση του μεταφέρει ένα θρησκευτικό μήνυμα. Τα χρώματα του λάμπουν και περιγράφουν μέσα από τα σκοτεινά περιγράμματα έναν κόσμο που κυριαρχεί η απελπισία με συμβολικό τρόπο. Με αδρά περιγράμματα επιδόθηκε και σε λαϊκά θέματα, όπως είναι οι ακροβάτες και οι άνθρωποι του υπόκοσμου και του θεάματος. Η σειρά χαρακτικών του «Miserere/ Μνημόσυνο» 1917-1927 εμβληματικά ψυχογραφήματα της σύγχρονης εποχής, είναι από τα σημαντικότερα εικαστικά επιτεύγματα του. 

 

Aeifos Boutique Hotel: Το “Αιώνιο Φως” της Σαντορίνης

Aeifos Boutique Hotel
Aeifos Boutique Hotel
Γράφει η Christina P. Mallaki
Το πιο όμορφο σημείο της Σαντορίνης για μένα είναι το Ημεροβίγλι. Από εκεί έχετε πανοραμική θέα σε όλο το νησί. Μπορεί κανείς να δει τόσο το βόρειο όσο και το νότιο τμήμα, ενώ ταυτόχρονα να ατενίζει τα δύο νησάκια στη μέση του Κυκλαδίτικου πελάγους.
Aeiffos Boutique Hotel
Aeifos Boutique Hotel
Για δεύτερη φορά είχα τη χαρά και την τιμή να βιώσω τη φιλοξενία του Aeifos Boutique Hotel. Αείφος σημαίνει αιώνιο φως. Ένα νόημα που έχει μεγάλη σημασία αυτές τις μέρες. Το Aeifos Boutique Hotel είναι σχεδόν καινούργιο. Είναι χτισμένο με τα καλύτερα, εξαιρετικής ποιότητας υλικά. Είναι προσεκτικά επιμελημένο, με ιδιαίτερη νησιώτικη αρχιτεκτονική.
Aeiffos Boutique Hotel
Aeifos Boutique Hotel
Βρίσκεται στο βράχο του Ημεροβιγλίου, στην κορυφή του λόφου, προσφέροντας εκπληκτική θέα στην Καλντέρα, το ηφαίστειο και το Αιγαίο Πέλαγος. Για μένα που παίρνω πάντα το αυτοκίνητό μου όταν ταξιδεύω στην Ελλάδα, είναι πολύ βολικό, συγκεκριμένα μου ήταν πολύ εύκολο να το βρω και να παρκάρω, καθώς στη Σαντορίνη είναι ένα από τα πολύ λίγα ξενοδοχεία που διαθέτουν ιδιωτικό, κλειστό γκαράζ και ασανσέρ.
Το ξενοδοχείο είναι χτισμένο στη μέση ενός ιστορικού οικισμού και ακολουθεί την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Σαντορίνης, με μια αίσθηση σύγχρονου κομψού σχεδιασμού. Τα δωμάτια είναι ευρύχωρα, με θέα στην Καλντέρα. Την ημέρα που φτάσαμε, ένα νόστιμο ποτό καλωσορίσματος και ένα όμορφο μπουκάλι κρασί με φρούτα μας περίμεναν στη σουίτα μας. Η φίλη μου δοκίμασε το τζακούζι που είχαμε στο μπαλκόνι μας και εγώ απόλαυσα την ενέργεια του μαγευτικού Αιγαίου. Τα αγαπημένα μου προϊόντα Κορρές ήταν στο μπάνιο. Κάθε βράδυ που περάσαμε εκεί, μια γλυκιά απόλαυση μας περίμενε στο δωμάτιο πριν πάμε για ύπνο και κάθε πρωί, το πρωινό μας συμπεριλάμβανε τοπικές λιχουδιές και άλλες μικρές εκπλήξεις. Τις περισσότερες μέρες επισκεφτήκαμε το γυμναστήριο όπως και την σάουνα, την οποία χρειαζόμασταν πολύ μετά από όλη τη μακρά οδήγηση και το περπάτημα, περιπλανώμενοι γύρω από αυτό το όμορφο μέρος.
Στο Aeifos απολαύσαμε την κρυσταλλένια πισίνα, μια από τις πιο ωραίες infinity pools στη Σαντορίνη. Απολαμβάνοντας το ζεστό φως του ηλίου και τις ριπές δροσιάς, περάσαμε κάποια από τα απογεύματά μας εκεί με ένα βιβλίο.
Ενώ ήμασταν στο νησί είχαμε τη χαρά να επισκεφτούμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οινοποιία. Το οινοποιείο Anhydrous, με κρασιά που μαρτυρούν το μοναδικό terroir της Σαντορίνης, αντανακλώντας την άνυδρη (ξηρή) γη του νησιού, το μεγαλείο της γης του, το ηφαιστειακό έδαφος, τον έντονο ήλιο, τη δροσερή θαλάσσια αύρα και τον κυκλαδίτικο αέρα.
Αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται για να δημιουργήσουν “μαγικά φίλτρα” με ξεχωριστή και έντονη προσωπικότητα, αποτυπώνοντας την ουσία αυτής της μοναδικής περιοχής ΠΟΠ (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης).
Όσοι αγαπούν τα ψώνια πρέπει να επισκεφθούν το κατάστημα Awakenings στο Καμάρι, το Isla στα Φηρά και το Marysol στην Οία!
Aeiffos Boutique Hotel
Aeifos Boutique Hotel
Δεν νομίζετε ότι είναι καιρός να αναπνεύσετε την ηρεμία και να παραδοθείτε στις τεμπέλικες καλοκαιρινές μέρες, απολαμβάνοντας την απόλυτη ελευθερία; Αν ναι, τότε επιλέξτε την Σαντορίνη!
Aeiffos Boutique Hotel
Aeifos Boutique Hotel

Οι φωτογραφίες είναι ευγενική παραχώρηση του ξενοδοχείου.

www.aeifos-imerovigli.com

“Cold” του Έρλινγκουρ Θόροντσεν: Από 29 Αυγούστου στα θερινά

Cold
Cold

Η Weirdwave, από τις 29 Αυγούστου, παρουσιάζει στα θερινά τo σκανδιναβικό θρίλερ Cold, σε σκηνοθεσία του Έρλινγκουρ Θόροντσεν, βασισμένο στο μπεστ σέλερ μυθιστόρημα της ισλανδής συγγραφέως αστυνομικής λογοτεχνίας Ίρσα Σιγκουρδαρντότιρ.

Ο ήρωας ερευνά τον φόνο δύο έφηβων σε μία δομή παραβατικών ανηλίκων δεκαετίες πριν, αλλά ανακαλύπτει πως τα γεγονότα πιθανόν να συνδέονται με τον μυστηριώδη χαμό της γυναίκας του. Φτιαγμένη για τους λάτρεις του είδους, η ταινία σημείωσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στην Ισλανδία, παραμένοντας επί 4 εβδομάδες στο  νο1 του ισλανδικού box office και υπόσχεται να μας …παγώσει το αίμα εν μέσω καλοκαιριού!

Το Cold προβλήθηκε σε πολυάριθμα φεστιβάλ του κόσμου, ανάμεσά τους και στο φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ (Σουηδία).Κινηματογραφική μεταφορά του αστυνομικού μπεστ σέλερ της σκανδιναβής Ίρσα Σιγκουρδαρντότιρ που υπόσχεται να μας …παγώσει το αίμα εν μέσω καύσωνα! Αστυνομική πλοκή για δυνατούς λύτες με απρόβλεπτο τέλος.

Από 29 Αυγούστου στα θερινά

*Επίσημη συμμετοχή -Φεστιβάλ Γκέτεμποργκ

*Επίσημη συμμετοχή -Φεστιβάλ Γλασκώβης
*Επίσημη συμμετοχή -Φεστιβάλ Σάντα Μπάρμπαρα

 Εδώ θα βρείτε το τρέιλερ:

ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο Οντίν, ζει μόνος του με την κόρη του Ρουν, μετά τον θάνατο της πρώην γυναίκας του. Καθώς ερευνά κάποιους παλιούς φόνους ανηλίκων που έχουν διαπραχθεί δεκαετίες πριν σε ένα ίδρυμα παραβατικών εφήβων, αρχίζει να υποπτεύεται πως κάποια παράξενα μυστικά που αποκαλύπτει σχετίζονται με τη μυστηριώδη αυτοκτονία της συζύγου του, αλλά και με την παράξενη συμπεριφορά της έφηβης κόρης του. Κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου της Ίρσα Σιγκουρδαρντότιρ -από τα μεγαλύτερα ονόµατα του σκανδιναβικού αστυνομικού θρίλερ.

Τα μυθιστορήματά της γνωρίζουν τεράστια επιτυχία διεθνώς και στην Ελλάδα εκδίδονται από το Μεταίχμιο. Γυρισμένο με αριστοτεχνική προσήλωση στην ψυχρότητα του ισλανδικού τοπίου αλλά και την εσωτερική ψυχρότητα των ηρώων του, το Cold, χτίζει από το πρώτο δευτερόλεπτο το σασπένς, με σκηνές που παραπέμπουν σε μία μεταφυσική διάσταση. Ή μήπως όχι;

Ο θεατής θα πρέπει να περιμένει με κομμένη την ανάσα το ξετύλιγμα του μύθου για να αντιληφθεί την ζοφερή πραγματικότητα, όπου όλα ανατρέπονται πέρα από κάθε πρόβλεψη, σε μία αστυνομική πλοκή για δυνατούς λύτες με απρόβλεπτο τέλος. Δίνοντας έμφαση στην ψυχοπαθολογία των ηρώων, ο Θόροντσεν μιλά για την άβυσσο της ψυχής, ανδρικής και γυναικείας, και για μια «σκιά» που μας απειλεί όλους. Είναι ένα φάντασμα; Ή κάτι άλλο;

«Αυτό που με συνεπήρε», εξηγεί ο σκηνοθέτης, «είναι πως κάθε φορά που νομίζεις πως ξέρεις πού το πάει η ιστορία, κάτι συμβαίνει και όλα ανατρέπονται. Σε ένα μεγάλο βαθμό, αυτό που με έκανε να θέλω να την κάνω ταινία, είναι ακριβώς η ιδέα αυτής της διάψευσης των προσδοκιών». Κάνοντας έναν παραλλληλισμό με το σινεμά του Μπράιαν ντε Πάλμα, «θα έλεγα πως παίρνει ένα κινηματογραφικό ειδος και την ιδια στιγμή το υπονομεύει θέλοντας να ξεγελάσει το κοινό. Κι αυτό ένοιωσα πως το κάνει και η Ίρσα».

Cold
Cold

Η Ισλανδή Yrsa Sigurdardóttir (Ίρσα Σιγκουρδαρντότιρ, 1963) είναι από τα μεγαλύτερα ονόµατα του σκανδιναβικού αστυνομικού θρίλερ. Τα μυθιστορήματά της γνωρίζουν τεράστια επιτυχία διεθνώς, μεταφράζονται σε περισσότερες από 30 γλώσσες, ενώ αρκετά από αυτά έχουν μεταφερθεί στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη. Το θρίλερ της «Η εκδίκηση» (Μεταίχμιο, 2014) τιμήθηκε με το βραβείο Icelandic Crime Fiction και ήταν υποψήφιο για το Glass key, την υψηλότερη διάκριση για βιβλίο σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνίας.

Για το «DNA» (Μεταίχμιο, 2017), το πρώτο βιβλίο της σειράς με ήρωες την ψυχολόγο Φρέιγια και τον ντετέκτιβ Χούλνταρ, τιμήθηκε με το Βραβείο της Δανέζικης Ακαδημίας Αστυνομικής Λογοτεχνίας και με τα Βραβεία Blood Drop και Petrona.

Σύμφωνα με τον Έρλινγκουρ Θόροντσεν, που είναι μεγάλος φαν των ταινιών τρόμου ήδη από παιδί, «η Αμερική είναι ανοιχτή σε πολύ συγκεκριμένα είδη ταινιών, όμως υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ως προς το είδος της ταινίας τρόμου στην παγωμένη, σκοτεινή Ισλανδία. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινήθηκα με την ταινία μου Rift κι ακόμα περισσότερο τώρα με το Cold», ενώ, όπως είπε, στο μέλλον τον ενδιαφέρει να ασχοληθεί και με το queer horror.

Cold
Cold

Cold (Κuldi, Iσλανδία, 2023 , 98’)
Σκηνοθεσία: Έρλινγκουρ Θόροντσεν
Ηθοποιοί: Γιόχανες Χάουκουρ Γιόχανεσον, Μίκαλ Κααμπερ, Χαλντόρα Γκέιρχαρσντότιρ

Αrt Athina 2024: Από 19-23 Σεπτεμβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο

Art Athina 2024
Art Athina 2024 (φωτογραφία: Stathis Mamalakis)

Μεγαλύτερη κατά μία ημέρα, με συμμετοχή 71 αιθουσών τέχνης από την Ελλάδα και 10 ακόμη χώρες και διευρυμένο παράλληλο πρόγραμμα η Art Athina 2024 ετοιμάζεται να υποδεχτεί το φιλότεχνο κοινό στον ιστορικό εκθεσιακό χώρο του Ζαππείου Μεγάρου από τις 19 έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2024. Το μεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός στην Ελλάδα και μία από τις παλαιότερες φουάρ στην Ευρώπη, που διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης, έχει τεθεί, για ακόμη μία χρονιά, υπό την αιγίδα της Α.Ε. Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Από 19-23 Σεπτεμβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο

Με κεντρικό άξονα τη σύγχρονη τέχνη, ενισχυμένη την παρουσία του design, έμφαση στη συμπερίληψη και τη βιωσιμότητα η Art Athina 2024 και στη φετινή της διοργάνωση θα δώσει την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να παρακολουθήσει τις πλέον πρόσφατες προτάσεις των γκαλερί, να δει ιστορικά έργα και να έρθει σε επαφή με τις τάσεις των αιθουσών τέχνης από το εξωτερικό.

Πολυσυλλεκτική και πλούσια σε περιεχόμενο η φετινή φουάρ δεν θα περιοριστεί μόνο στους γνωστούς χώρους του Ζαππείου, οι οποίοι αποτελούν από το 2019 τη σταθερή έδρα της. Θα ενεργοποιήσει αθέατες γωνιές του κτιρίου και θα επεκταθεί, επίσης, τόσο στον ευρύτερο χώρο που περιβάλλει το μέγαρο, όσο και στον γειτονικό θερινό κινηματογράφο «Αίγλη».

Art Athina 2024
Art Athina 2024 (φωτογραφία: Stathis Mamalakis)

Γενικός διευθυντής της διοργάνωσης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά είναι ο Αντώνης Κούρκουλος. Νέο μέλος στην πυρηνική ομάδα της Art Athina είναι η Μαριλένα Κουτσούκου, η οποία ανέλαβε τη νεοσύστατη θέση της Διευθύντριας Ανάπτυξης της φουάρ και είναι υπεύθυνη των στρατηγικών συνεργασιών της Art Athina 2024. Οι επιμέρους τομείς, όπως κάθε χρόνο, ανατίθενται σε νέους διαφορετικούς, ως επί το πλείστον, επιμελητές. Σταθερά παρόν τα τελευταία οκτώ χρόνια ο Σταύρος Παπαγιάννης με το Stage Design Office στοναρχιτεκτονικό σχεδιασμό της έκθεσης και το πολυβραβευμένο δημιουργικό γραφείο G Design Studio, το οποίο διαμόρφωσε τη νέα οπτική ταυτότητα της φουάρ που αποτελείται από  δύο κεφαλαία Α σε διαφορετικές συνθέσεις και χρώματα.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η BlueCycle μεταμορφώνει τον κήπο του Ζαππείου Μεγάρου με ένα project, ειδικά φτιαγμένο για τη φετινή διοργάνωση της Art Athina, που συνδυάζει το design με τη βιωσιμότητα και την αειφόρο ανάπτυξη.  Με πρώτη ύλη τον αλιευτικό εξοπλισμό που συλλέγει από όλη την Ελλάδα και συνδυάζοντας ρομποτική τρισδιάστατη εκτύπωση με χειροποίητες δημιουργίες, δίνει διαφορετική πνοή στον λογότυπο της έκθεσης.

Art Athina 2024 (φωτογραφία: Stathis Mamalakis)

Το πρόγραμμα της Art Athina 2024 έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Main:  αίθουσες τέχνης από την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσιάζουν τις προτάσεις τους. Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα των συμμετεχόντων.

Design: γκαλερί και σχεδιαστές που συνδυάζουν άψογα την ομορφιά των παραδοσιακών ελληνικών τεχνικών με το πιο σύγχρονο, ευφάνταστο και πρωτοποριακό design δημιουργώντας αντικείμενα που διατρέχουν ένα ευρύ φάσμα αισθητικής, θα συνθέσουν την ενότητα που επιμελούνται ο Μάνθος Καλούμενος και η Τίνα Δασκαλαντωνάκη (Mare Studio).

Projects: ανεξάρτητοι χώροι τέχνης, μη κερδοσκοπικοί πολιτιστικοί οργανισμοί, αίθουσες που διευθύνονται από καλλιτέχνες, ατελιέ και μικρές νέες γκαλερί αποτελούν την ενότητα που επιμελείται η Λουκία Θωμοπούλου υπό τον τίτλο «Έξοδος».

Το παράλληλο πρόγραμμα της φουάρ συνθέτουν οι παρακάτω ενότητες:

  Talks: κύριος θεματικός άξονας των συζητήσεων που επιμελείται η Ολυμπία Τζώρτζη είναι η σχέση των γκαλερί και των καλλιτεχνών, αναδεικνύοντας την αντιμετώπιση των προκλήσεων χωρίς αντιπαλότητες και την αναζήτηση λύσεων με βάση όσων ισχύουν και σε διεθνές επίπεδο.

  Video: τις κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις των περιβαλλοντικών ζητημάτων, τη σεξουαλικότητα και το συναίσθημα πραγματεύονται τα έργα που έχει επιλέξει να παρουσιάσει ο Πάνος Γιαννικόπουλος στο φετινό πρόγραμμα υπό τον τίτλο «Εκδίωξη από τον Κήπο: Το χώμα ως ένας φακός για να είμαστε-στον-κόσμο». Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στον κήπο του Ζαππείου.

  Performance: «Ηappy me, happy we» ειναι ο τίτλος που επέλεξε ο Νικόλας Βαμβουκλής, ο οποίος και επιμελείται το φετινό πρόγραμμα σε συνεργασία και με την υποστήριξη του Flux Laboratory Athens μετά από ανοιχτή πρόσκληση προς όλες τις συμμετέχουσες αίθουσες τέχνης στην Art Athina 2024. Οι θεματικές των έργων αφορούν μεταξύ άλλων στην ελευθερία και την έκφραση των ταυτοτήτων, τις δυναμικές της κοινότητας, τις (μη) ανθρώπινες σχέσεις και σε έννοιες όπως η φροντίδα, η οικολογία και η βιωσιμότητα, οι κρίσεις και οι επείγουσες καταστάσεις.

  Kids’ Educational Program: δημιουργικά εργαστήρια ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής, κολάζ, μικτής τεχνικής και θεατρικού παιχνιδιού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά «Planet Art» που σχεδίασε και φέτος για την Art Athina o μη κερδοσκοπικός διεθνής κοινωνικός φορέας Σύγχρονης Τέχνης και Πολιτισμού, ΚROMA με κεντρικό άξονα την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Για πρώτη φορά φέτος η Art Athina και το Kroma συνεργάζoνται με την ομάδα της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας  Life is For All ώστε στα εκπαιδευτικά εργαστήριο να συμπεριληφθούν παιδιά και έφηβοι με μαθησιακές δυσκολίες και νευροαναπτυξιακές ιδιαιτερότητες.

Art Athina 2024
Art Athina 2024 (φωτογραφία: Stathis Mamalakis)

Για τρίτη χρονιά συνεχίζεται ο θεσμός του βραβείου της Art Athina για νέο καλλιτέχνη, ο οποίος αποσκοπεί στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής δημιουργίας, σε συνεργασία με το MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, ένα από τα πέντε Μουσεία του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus). Δυνατότητα συμμετοχής έχουν εικαστικοί έως 45 ετών, οι οποίοι ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα και προτείνονται από την γκαλερί που τους εκπροσωπεί, όπου έχουν πραγματοποιήσει μία τουλάχιστον ατομική έκθεση.

Την περίοδο της Art Athina 2024 θα λειτουργεί ήδη η ατομική έκθεση – έπαθλο της περυσινής νικήτριας, Στεφανίας Στρούζα (γκαλερί a.antonopoulou.art), στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (12 Σεπτεμβρίου έως 13 Οκτωβρίου).

Στο πλαίσιο της φουαρ πραγματοποιήθηκε για έκτη χρονιά κατά  τους προηγούμενους μήνες το Art Athina Educational Program με τη συμμετοχή φοιτητών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών σε σχεδιασμό της Χρυσάνθης Κουμιανάκη και του Κοσμά Νικολάου από τον καλλιτεχνικό οργανισμό 3 137.  Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η γνωριμία των φοιτητών με επαγγελματίες της τέχνης, η κατανόηση της αθηναϊκής σκηνής και η εξοικείωση με το μελλοντικό επαγγελματικό πεδίο δραστηριοποίησης τους.

Art Athina 2024 (φωτογραφία: Stathis Mamalakis)

Αναλυτικά οι αίθουσες τέχνης που συμμετέχουν στην Art Athina 2024:

Main
a.antonopoulou.art, agathi kartalos, Alibi, Allouche Benias Gallery, Alma Gallery, Argo Gallery, Art Zone 42, Artower Agora, Artshot – Sophia Gaitani, Artworx, Arusha Gallery (UK), ASTROLAVOS art galleries, Bernier/Eliades Gallery, Callirrhoë, Citronne Gallery, Crux Gallerie, Depo Darm, Dio Horia, ekfrasi – yianna grammatopoulou, Eleftheria Tseliou Gallery, Eleni Koroneou Gallery, Enari Gallery (Netherlands), EPsilon Art Gallery, Françoise Heitsch (Germany), Gallery ArtPrisma, Gallery Ersi, GALERIE LJ (France), Gallery 7, Gallery LTECGallery/MAMA CONTEMPORARY (Cyprus), genesis gallery, IAGA Contemporary Art SRL (Romania, Italy), Ileana Tounta Contemporary Art Center, Kalfayan Galleries, Kourd Gallery, Lola Nikolaou Gallery, Marginalia Gallery (Cyprus), Mazi projects_Razem Pamoja Foundation (Poland), META Spatiu (Romania), Mihalarias Art, Nil Gallery (France), Nitra Gallery, Papatzikou Gallery, Peritechnon Karteris Art Gallery, Rebecca Camhi Gallery, ROMA Gallery, Shazar Gallery (Italy), Sianti Gallery, Skoufa Gallery, Spazio b5 (Italy), Sylvia Kouvali, Technohoros Art Gallery, The Blender Gallery, THE BREEDER, THE EDIT GALLERY (Cyprus), Wilhelmina's, XIPPAS (France—Switzerland-Uruguay), zina athanassiadou gallery.

Project spaces

Alkinois, Apodec, igni, keramikos 23 artspace, MISC, Sealed Earth Ceramic Studio and Gallery, The Office of Hydrocommons x ATOPOS cvc, Thermia Project.

Design

ANTIQUA Gallery, Bombyx, Mare Studio, Stefanidou Tsoukala Gallery, Taxidi Tinos, Temporary Showroom.

Η Art Athina διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης, σε παραγωγή της εταιρείας BeBest. Η εκδήλωση έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027».

Ακολουθήστε μας στο Facebookhttps://www.facebook.com/artathina.gr και στο
Instagram https://www.instagram.com/art_athina
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας http://www. aavirtual.gr 

Art Athina 2024
19-23  Σεπτεμβρίου
Ζάππειον Μέγαρο
Ώρες λειτουργίας
Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου: Μόνο με προσκλήσεις
Παρασκευή 20 έως και Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου: 12.00-21.00

Κυκλοφόρησε το νέο μυθιστόρημα της Στέλλας Πετρίδου με τίτλο “Αναζητώντας εμένα”

Αναζητώντας Εμένα

Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ελκυστής το νέο μυθιστόρημα της Στέλλας Πετρίδου «Αναζητώντας εμένα»

ISBN: 978-618-210-214-5
Συγγραφέας: Στέλλα Πετρίδου
Έτος έκδοσης: 2024
Σελίδες: 598
Εκδόσεις: Ελκυστής
Κατηγορία: Κοινωνικό

Περιγραφή:

Ένα τροχαίο ατύχημα ανατρέπει από τη μια στιγμή στην άλλη την ήρεμη ζωή της Ελπίδας. Τίποτα πια δε μοιάζει το ίδιο. Το παρόν της σημαδεύεται από ηθικούς φραγμούς και συνειδησιακά διλήμματα. Ένας κρυφός Γολγοθάς ορίζεται η πορεία της στο μέλλον, που δημιουργεί εις βάρος της περισσότερους ηθικούς φραγμούς και περισσότερα αβάσταχτα συνειδησιακά διλήμματα.

Άραγε, θα καταφέρει να βγει νικήτρια στο τέλος της ανηφοριάς; Αυτό θα εξαρτηθεί από την κόρη της Χριστίνα, την έφηβη ηρωίδα αυτής της παράξενης ιστορίας, όταν εντελώς στα ξαφνικά θα έρθει κι εκείνη αντιμέτωπη με τη δική της ανηφοριά και τον δικό της προσωπικό Γολγοθά.

Μέσα από τις πυκνές σελίδες του κρυφού της ημερολογίου ξετυλίγεται η προσωπική της μαρτυρία και ο διαρκής της αγώνας για την αναζήτηση, την εύρεση, αλλά και την κατάκτηση της μίας και μοναδικής αλήθειας της ζωής της.

Μοναξιά, προδοσία, ερωτική απογοήτευση, περιθωριοποίηση, εξαπάτηση, παράνομη υιοθεσία, χρηματικός και ψυχολογικός εκβιασμός, φιλικές και οικογενειακές προστριβές είναι μερικά από τα θέματα που αναπτύσσονται στο βιβλίο αυτό, που στόχο έχει την ανάδειξη της μεγάλης αξίας της αγάπης και της συγχώρεσης στη ζωή του ανθρώπου, που είναι και εντέλει το κλειδί για την κατάκτηση της πραγματικής ευτυχίας.

Αναζητώντας Εμένα
Στέλλα Πετρίδου

Βιογραφικό:
Η Στέλλα Πετρίδου κατάγεται από τον Σκουτάρο της Λέσβου. Είναι απόφοιτος της σχολής ΦΠΨ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και της Σχολής ΔΥΛΣ. Σήμερα είναι εν ενεργεία Αξιωματικός του ΛΣ και μητέρα τριών παιδιών. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με την ποίηση, την πεζογραφία, τη στιχουργική και τη σύνθεση. Δημιουργίες της συμπεριλαμβάνονται σε αρκετές ανθολογίες, σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά, καθώς και σε μουσικά άλμπουμ άλλων καλλιτεχνών. Για το συγγραφικό και μουσικό της έργο έχει πολλές φορές βραβευθεί και διακριθεί σε πανελλήνιους και παγκόσμιους λογοτεχνικούς και καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς.

Μέχρι σήμερα έχει εκδώσει δώδεκα ποιητικές συλλογές, ένα έμμετρο παραμύθι και δύο μυθιστορήματα. Επίσης, έχει κυκλοφορήσει πέντε προσωπικά μουσικά άλμπουμ και τρία cd singles. Τον Ιούλιο του 2023 ποίημά της επιλέχθηκε ως κεντρικό θέμα του Μεταφραστικού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού 2023, που προκήρυξε η Εθνική Βιβλιοθήκη Ξένων Γλωσσών της Ουγγαρίας, τιμώντας με τον τρόπο αυτό την Ελλάδα, την ελληνική ποίηση, αλλά και την ίδια ως δημιουργό. Είναι ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος της Ένωσης Λογοτεχνών Αιγαίου, δημιουργός και αρχισυντάκτρια του ηλεκτρονικού καλλιτεχνικού περιοδικού Texnes OnLine (texnesonline.gr), ενώ παράλληλα διατηρεί και προσωπικό ιστολόγιο με τίτλο Λυρίδες (lyrides.blogspot.com). Το βιβλίο της «Αναζητώντας εμένα» είναι το δεύτερό της μυθιστόρημα.

Αναλυτικά το έργο της:
1. «Μίλα μου γι’ αγάπη», ποιητική συλλογή, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος 2015
2. «Αποχωρισμός», ποιητική συλλογή και cd single, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος 2016
3. «Προσφυγιά», ποιητική συλλογή και cd single, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος 2016
4. «Θάλασσα κι Ουρανός», ποιητική συλλογή και cd με δέκα τραγούδια, εκδόσεις
Άλφα πι, Χίος 2017
5. «Ο Καιρός», ποιητική συλλογή και cd με πέντε τραγούδια, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος
2017
6. «Έρωτας είναι», ποιητική συλλογή και cd με δώδεκα τραγούδια, εκδόσεις Άλφα
πι, Χίος 2018
7. «Ανυπόταχτες σκέψεις, 151 χαϊκού», ποιητική συλλογή, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος
2019
8. «Η αγάπη μπορεί», μυθιστόρημα και cd single, εκδόσεις Ελκυστής, Θεσσαλονίκη
2019
9. «Αύγουστος, ποίηση σε μορφή τάνκα», ποιητική συλλογή, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος
2020
10. «Έλα ξανά», ποιητική συλλογή και cd με δεκατρία τραγούδια, εκδόσεις
Βακχικόν, Αθήνα 2020
11. «Ροντέλα 4 εποχών», ποιητική συλλογή, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος 2021
12. «Τριολέτα γένους θηλυκού», ποιητική συλλογή, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος 2021
13. «Σονέτα της αγάπης», ποιητική συλλογή, εκδόσεις Άλφα πι, Χίος 2022
14. «Μόνο εσύ», cd με δέκα τραγούδια, Καθρέφτης Ήχων Αληθινών, Αθήνα 2023
15. «Μια φορά κι έναν καιρό… Έμμετρο παραμύθι σε μορφή λίμερικ», έμμετρο
παραμύθι, εκδόσεις Ελκυστής, Θεσσαλονίκη 2023
16. «Αναζητώντας εμένα», μυθιστόρημα, εκδόσεις Ελκυστής, Θεσσαλονίκη 2024

“20.000 είδη μελισσών”: Από 22 Αυγούστου στα θερινά

20.000 είδη μελισσών
20.000 είδη μελισσών

Η Weirdwave, από τις 22 Αυγούστου, παρουσιάζει στα θερινά την πολυαναμενόμενη ταινία 20.000 Είδη Μελισσών της Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν, με θέμα το εσωτερικό ταξίδι ενός μικρού αγοριού που νοιώθει κορίτσι. Η ισπανική, βαθιά ανθρώπινη αυτή ταινία συγκίνησε το κοινό όπου κι αν προβλήθηκε, χαρίζοντας στη μικρή πρωταγωνιστριά της το βραβείο ερμηνείας στο 73ο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Ένα οκτάχρονο αγόρι που νοιώθει κορίτσι, προσπαθεί να κατανοήσει τις σεισμικές αλλαγές που συντελούνται στον εύθραυστο εσωτερικό του κόσμο

Το 20.000 Είδη Μελισσών υπήρξε υποψήφιο για 14 Γκόγια (τα ισπανικά Όσκαρ), και κέρδισε τα βραβεία: Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Καλύτερου Β’ Γυναικείου Ρόλου και Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου 2024. Τον περασμένο Σεπτέμβριο απέσπασε το Bραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών στο 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας “Νύχτες Πρεμιέρας” «για την ανθρώπινη και συνάμα διεισδυτική ματιά σε ένα ευαίσθητο και δύσκολο θέμα, τις αληθινές και μετρημένες ερμηνείες όλου του καστ, και τέλος για τον αριστοτεχνικό και μοναδικό ρυθμό της ιστορίας».

Από 22 Αυγούστου στα θερινά

*ΑΡΓΥΡΗ ΑΡΚΤΟΣ/ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΟΤΕΡΟ ΣΤΟ 73ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

*ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤO 29o ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
*ΤΡΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΚΟΓΙΑ: ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ , ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 2024
*14 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΚΟΓΙΑ

Εδώ θα βρείτε το τρέιλερ:

ΥΠΟΘΕΣΗ
Μπορεί το καλοκαίρι να βρίσκεται προ των πυλών, όμως ένα οκτάχρονο αγόρι που νοιώθει κορίτσι, προσπαθεί να κατανοήσει τις σεισμικές αλλαγές που συντελούνται στον εύθραυστο εσωτερικό του κόσμο. Η μητέρα του στέκει ενθαρρυντικά στο πλευρό του, ο περίγυρος του όμως αντιμετωπίζει την όλη συμπεριφορά του ως ένα παιδικό καπρίτσιο. Βιώνοντας σύγχυση σε σχέση με το πώς το αντιμετωπίζουν οι άλλοι, το παιδί, με γενναιότητα, θα προσπαθήσει να βρει τον εαυτό του και να τον συστήσει από την αρχή στους άλλους. Ταυτόχρονα, καθώς εξερευνά την ταυτότητα και το φύλο του, οι γυναίκες της οικογένειάς του στοχάζονται πάνω στη δική τους θηλυκότητα, τις δικές τους επιθυμίες και τις δικές τους ματαιώσεις…

Τα καλοκαίρια, για τα παιδιά, έχουν από μόνα τους την απελευθερωτική αίσθηση ενός νέου ξεκινήματος, όμως, ακόμα κι έτσι, η αποδοχή του φύλου της, δεν θα είναι εύκολη υπόθεση για τη μικρή ηρωϊδα… Ούτε για τους άλλους, ούτε για τον εαυτό της. Την εποχή του «ξεγυμνώματος» και των μαγιώ, όπου το σώμα εκτίθεται, η πραγματικότητα είναι ακόμα πιο δύσκολο να καμουφλαριστεί. Και σε ένα χωριό όλοι σε ξέρουν και σε φωνάζουν με το όνομά σου –τι γίνεται όμως όταν το όνομα αυτό πλέον δεν σε αντιπροσωπεύει;

Η κάμερα της Σολαγουρέν καταγράφει με διεισδυτικότητα και την παραμικρή λεπτομέρεια των εκφράσεων της μικρής της ηρωίδας, όταν ας πούμε το προσωπό της σκοτεινιάζει στην επιμονή της γιαγιάς να την αντιμετωπίζει ως τον αγαπημένο της εγγονό. Αλλά και όταν φωτίζεται τις στιγμές που η μελισσοκόμος ηλικιωμένη θεία της, την ακούει, χωρίς να την κρίνει ή να την διορθώνει καθώς μιλά για τον εαυτό της ως κορίτσι.

20.000 είδη μελισσών

Η σκηνοθέτρια εμπνεύστηκε την ταινία όταν διάβασε για την αυτοκτονία ενός 16χρονου τρανς στην πατρίδα της, τη Χώρα των Βάσκων. Ωστόσο, στην ταινία της επέλεξε να εστιάσει σε μια ελπιδοφόρα συνθήκη. «Ήθελα να διηγηθώ μια φωτεινή ιστορία, όχι μία ιστορία όπου ένα παιδί υποφέρει, πεθαίνει ή είναι βάρος για τους δικούς του». Κι αυτό που αντιλήφθηκε  γρήγορα, μιλώντας με τις οικογένειες τρανς παιδιών, ήταν πως «στην πορεία δεν αλλάζουν τα ίδια τα παιδιά, αλλά οι δικοί τους. Η ματιά των άλλων αλλάζει».

Γυρισμένο με φρεσκάδα, γλυκύτητα και μια ευπρόσδεκτη και αριστοτεχνική ελαφράδα στον τρόπο που χειρίζεται ένα τόσο σοβαρό και άκρως επίκαιρο θέμα, η γυρισμένη στη Χώρα των Βάσκων ταινία δεν «βαραίνει» τον θεατή και εντυπώνεται στο νου του για πολύ καιρό μετά τους τίτλους τέλους, χάρη (και) στην καταπληκτική ερμηνεία της μικρής Σοφία Οτέρο.

Αυτό το γεμάτο τρυφερότητα ντεμπούτο, που αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς και διακρίθηκε σε πολυάριθμα φεστιβάλ του κόσμου θυμίζοντας το σινεμά των αδερφών Νταρντέν και του Κεν Λόουτς, είναι μια ιστορία ενηλικίωσης για το δικαίωμα καθενός ανθρώπου να ορίζει την ταυτότητά του και να αγαπιέται γι αυτό που πραγματικά είναι.

20.000 είδη μελισσών
20.000 είδη μελισσών

20.000 είδη μελισσών (20.000 especies de abejas, ΙΣΠΑΝΙΑ, 125’, 2023)
Σκηνοθεσία: Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν
Σενάριο: Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν
Ηθοποιοί: Σοφία Οτέρο, Πατρίτσια-Λόπες Αρναϊθ, Άνε Γκαμπαράιν, Ιτσιάρ Λασκάνο

 

«Σχολειό» ουδέν σχόλιο

Ο τίτλος, προφανώς παραπλανητικός.

Το bar «Σχολειό» μόνο ιστορίες έχει να πει.

Απο την ιστορία του νησιού μέχρι την ιστορία της φωτογραφίας και συγκεκριμένα του σκοτεινού θαλάμου.

Ένας σκοτεινός θάλαμος είναι το πέτρινο μπαρ με θέα το απέραντο γαλάζιο. Ο δροσερός Γαρμπής διαπερνά τον χώρο, ενώ η μοναδικά διαλεγμένη μουσική ταξιδεύει τους «νυχτερινούς επιβάτες» του δημιουργώντας στιγμές διαφορετικές από την όποια κοσμικότητα του νησιού.

Στο Πάνω Κουφονήσι αυτό το πέτρινο μπαρ στέκει εκεί στην ακρη του κεντρικού μονοπατιού από το 1852 για να θυμίζει κάτι απο τα παλιά, από την ιστορία του νησιού καθώς υπήρξε το πρωτο Σχολειό του νησιού όταν ο Κανάρης έδιωξε τους πειρατές.

Ένα εικαστικό μπαρ γεμάτο με αντικείμενα από μια συλλογή μοναδική.

Μια έκθεση φωτογραφίας μέσα σε μια ατμόσφαιρα μυσταγωγική.



Αν θέλει κάποιος να γνωρίσει την νυχτερινή και όχι μόνο ιστορία του νησιού, εκεί θα πάει, στο «Σχολειό» για να την μάθει από τη Νένα και τον Μίμη.

3ο Φεστιβάλ Θεάτρου «The Project»: Για 3η χρονιά από τη Μικρή Ακαδημία 4-8 Σεπτεμβρίου 2024

Φεστιβάλ Θεάτρου «The Project»
Φεστιβάλ Θεάτρου «The Project»

Πιστή στο όραμα της για στήριξη και ανάδειξη των νέων καλλιτεχνών η Μικρή Ακαδημία μέσω του «The Project» στοχεύει στο να έρθουν σε επαφή οι καλλιτέχνες της νέας γενιάς του Θεάτρου, να αλληλεπιδράσουν και να δημιουργήσουν, ενθαρρύνοντας τους να πειραματιστούν και να δοκιμαστούν σε νέες τάσεις και τεχνικές.

Η Μικρή Ακαδημία διοργανώνει για 3η συνεχόμενη χρονιά το Φεστιβάλ Θεάτρου «The Project»

«Μια γιορτή για τη νέα γενιά του Θεάτρου»

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει :

– Δύο διαγωνιστικά μέρη:
Το πρώτο αφορά το καθιερωμένο «Διαγωνιστικό Σκηνοθεσίας» όπου συμμετέχουν οι σκηνοθέτες από το Εργαστήριο Σκηνοθεσίας της Μικρής Ακαδημίας, έχοντας ως ηθοποιούς επαγγελματίες που συμμετείχαν στα Σεμινάρια Υποκριτικής της περιόδου που ολοκληρώθηκε.

Το δεύτερο αφορά το «24 hours Rush Project» το οποίο πραγματοποιείται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ και είναι ανοικτό σε οποιαδήποτε συμμετοχή αρκεί να είναι επαγγελματίες ή σπουδαστές των παραστατικών τεχνών.

Αναλυτικές πληροφορίες για το «24 hours Rush Project» μπορείτε να βρείτε στο ακόλουθο link : https://www.mikriakadimia.com/24-hours-rush-project

– Δραματοποιημένα Αναλόγια με έργα που προέκυψαν από το Εργαστήρι Θεατρικής Γραφής της Μικρής Ακαδημίας
– Πρεμιέρα της παράστασης «Ένα Φεγγάρι για τους καταραμένους» της σκηνοθέτριας από το 2ο έτος του Εργαστηρίου Σκηνοθεσίας Μαρίας Φουρκιώτη.

Έπαθλα

• Για το «Διαγωνιστικό Σκηνοθεσίας» : Μία από τις παραστάσεις, η οποία θα επιλεγεί από τους καλλιτεχνικούς συνεργάτες της “μικρής ακαδημίας”, θα παρουσιαστεί στην πλήρη της μορφή στο δεύτερο μισό της σεζόν, σε θέατρο που θα ανακοινωθεί σύντομα
• Για το «24 hours Rush Project» : Η νικήτρια ομάδα θα λάβει χρηματικό έπαθλο 300€ ενώ η ομάδα που θα καταλάβει τη δεύτερη θέση -εφόσον επιθυμεί να συνεχίσει τη δουλειά που θα έχει ξεκινήσει- θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει 12 δωρεάν πρόβες σε χώρο της Μικρής Ακαδημίας. Στους προκριματικούς ψηφίζει μόνο το κοινό, ενώ η επιλογή του νικητή στον Τελικό γίνεται συνδυαστικά από το κοινό και τη Διοργανωτική Επιτροπή του Φεστιβάλ (50% – 50%)

Αναλυτικά το πρόγραμμα :

4 Σεπτεμβρίου 2024 | 1η μέρα Διαγωνιστικού Σκηνοθεσίας (Διάρκεια έως 20 λεπτά /
παράσταση)

21:00 Μάθημα Ανατομίας | σκην. Αλεξάνδρα Γεωργίου
21:45 Ελαφρώς Ελαφρύτερη | σκην. Μαρία Μακρυδήμα
22:30 Παράσταση στον πατέρα | σκην. Στάθης Συμεωνίδης

5 Σεπτεμβρίου 2024 | 2η μέρα Διαγωνιστικού Σκηνοθεσίας

21:00 Τέλματα | σκην. Κωνσταντίνος Αβράμης
21:45 Μικροκλίματα | σκην. Άσπα Σιώκου
22:30 Η μαρτυριάρα καρδιά | σκην. Κωνσταντίνος Βαρελίδης

6 Σεπτεμβρίου 2024 | 3η μέρα Διαγωνιστικού Σκηνοθεσίας

21:00 Το Ξύπνημα της Άνοιξης in reverse | σκην. Σμαράγδα Μανωλαράκη
21:45 Τυφλό Χτύπημα | σκην. Έλλη Κατωδρύτου
22:30 Άτιτλο | σκην. Τάκης Ζαχαριάδης

7 Σεπτεμβρίου 2024

12:30 – 14:30 Δραματοποιημένα Αναλόγια
19:00 «24 hours Rush Project» | Προκριματικοί

8 Σεπτεμβρίου 2024
14:00 «24 hours Rush Project» | Τελικός
21:00 Ένα φεγγάρι για τους καταραμένους | σκην. Μαρία Φουρκιώτη

Πληροφορίες

Ημέρες Διεξαγωγής : 4-8 Σεπτεμβρίου 2024
Χώρος : Θέατρο Ρεκτιφιέ (Λ. Κωνσταντινουπόλεως 119, Κεραμεικός)

Αναλυτικές πληροφορίες Φεστιβάλ : https://www.mikriakadimia.com/festival-the-
project-3

Εισιτήρια Φεστιβάλ : https://www.more.com/theater/the-project-festival-3-mikri-akadimia/

Επικοινωνία : [email protected], 6976458526

3o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Κύματα»: 25 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2024

3o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Κύματα»
3o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Κύματα»

Τον Ιταλό δημιουργό Marco Amenta, τον Marco Morricone, γιο του κορυφαίου μουσικοσυνθέτη Ennio Morricone, τον σκηνοθέτη Περικλή Χούρσογλου, αλλά και τους ηθοποιούς Αλέξανδρο Λογοθέτη και Ευθαλία Παπακώστα ετοιμάζεται να υποδεχθεί, ανάμεσα σε πολλές ακόμη προσωπικότητες των τεχνών, το 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κύματα, που θα διεξαχθεί από 25 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2024 στο Αργοστόλι, στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους του παράκτιου Θαλασσόμυλου.

Όπως τονίζει ο ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Μαρίνος Σκλαβουνάκης, φέτος, για πρώτη φορά, το φεστιβάλ αποκτά Διαγωνιστικό Πρόγραμμα: 31 μικρού μήκους ταινίες από όλο τον κόσμο διαγωνίζονται σε δύο ξεχωριστές ενότητες, Μυθοπλασία και Ντοκιμαντέρ. Την κριτική επιτροπή απαρτίζουν, εκτός από τον Μαρίνο Σκλαβουνάκη, η ηθοποιός Ευθαλία Παπακώστα, η σκηνοθέτης Αύρα Γεωργίου, ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος, και ο Ρόμπυ Εκσιέλ, μέλος της οργανωτικής επιτροπής.

3o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Κύματα»
3o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Κύματα»

Αιχμή των εκδηλώσεων του 3 ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κύματα είναι το ιταλικό σινεμά του χθες και του σήμερα. Το τετραήμερο αφιέρωμα συστήνει στο ελληνικό κοινό τον Marco Amenta με την παρουσίαση δύο ταινιών του, τον Marco Morricone με αφορμή την προβολή του σαρωτικού ντοκιμαντέρ «Ennio» του Giuseppe Tornatore πάνω στη ζωή και το έργο του θρυλικού πατέρα του, Ennio Morricone, καθώς και μια σειρά σπάνιων ντοκιμαντέρ μικρού μήκους που γύρισε τη δεκαετία του 1950 ο Vittorio de Seta γύρω από τα ήθη και την καθημερινότητα στη Σικελία και τη Σαρδηνία τα μεταπολεμικά χρόνια.

Στη διάρκεια του αφιερώματος, εκτός από τους Marco Amenta και Marco Morricone, οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και με την σκηνοθέτη και σεναριογράφο Αύρα Γεωργίου, εισηγήτρια στις ταινίες του de Seta, η οποία θα παραδώσει επίσης μια διάλεξη με θέμα το στήσιμο και το γύρισμα ενός ντοκιμαντέρ. Masterclasses, ακολουθούμενα από συζητήσεις με το κοινό, θα διεξαχθούν επίσης από τους Περικλή Χούρσογλου και Αλέξανδρο Λογοθέτη πάνω στην σκηνοθεσία και την ηθοποιία, με αφορμή την προβολή της τελευταίας δουλειάς του Περικλή Χούρσογλου «Εξέλιξη», την Ευθαλία Παπακώστα, η οποία θα μιλήσει για τις ξεχωριστές πτυχές της υποκριτικής τέχνης στη θεατρική σκηνή και μπροστά στον φακό, καθώς και τον συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκο, ο οποίος θα εξερευνήσει την σχέση της λογοτεχνικής γραφής με το κινηματογραφικό σενάριο.

3o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Κύματα»

Ακόμα, το κοινό θα έχει την δυνατότητα να απολαύσει τον τσελίστα Νίκο Βελιώτη σε live συνοδεία του βωβού αριστουργήματος του Carl Drayer «Το Πάθος της Ζαν ντ’ Αρκ» τη βραδιά της έναρξης, τους μουσικούς Θοδωρή Ρέλλο, Γιάννη Αναστασάκη, Βασίλη Οικονομίδη και Ναταλία Μαντά σε μια μοναδική συναυλία μετά την τελετή λήξης, καθώς και τον Άκη Καπράνο σε ένα θεματικό dj set τις μέρες του αφιερώματος στον ιταλικό κινηματογράφο.

Οι παράλληλες δραστηριότητες συμπεριλαμβάνουν επίσης δύο εκθέσεις, την ψηφιακή έκθεση φωτογραφίας του βραβευμένου φωτοδημοσιογράφου Γιάννη Μπεχράκη, σε συνεργασία με το Μomus – Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, και την έκθεση φωτογραφίας με υλικό από τα νησιά Κεφαλονιά και Ιθάκη, όπως τα απαθανάτισε το 1912 ο Γαλλοελβετός φωτογράφος Frederic Boissonnas, σε συνεργασία με την Βιβλιοθήκη της Γενεύης. Το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ “ΚΥΜΑΤΑ” ξεκίνησε το 2022 και είναι το μοναδικό κινηματογραφικό φεστιβάλ του Ιονίου.

Την παραγωγή του φεστιβάλ έχει αναλάβει ο Περιβαλλοντικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Κεφαλονιάς σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και το Δήμο Αργοστολίου. Χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ. Το φετινό φεστιβάλ υποστηρίζουν οι ΑΜΑΝΤΕΣ ΚΟΙΝΣΕΠ, ο Σύλλογος ΑΝΑΚΑΡΑ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Μomus – Mουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, η Βιβλιοθήκη της Γενεύης, η gr2me productions, το cinemoments και το Ιταλικό Προξενείο της Κεφαλονιάς. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Ιταλικής Πρεσβείας, του Υπουργείου Πολιτισμού και του ΕΟΤ.

Περισσότερες πληροφορίες: https://kymatafestival.gr/

“An Eye is All I am”: Ομαδική έκθεση στην Γκαλερί Baraka Art Space στις Σπέτσες

Δημήτρης Γκέτσης, "Ghosts in the shell IV" (2023), resin with fiberglass, aluminum and copper leaf, PVC mirror

Η Γκαλερί Baraka Art Space παρουσιάζει την ομαδική έκθεση «An Eye is All I am» η οποία εγκαινιάζεται στις 10 Αυγούστου 2024, στις Σπέτσες και φιλοξενεί τα έργα τεσσάρων καλλιτεχνών: Δημήτρη Γκέτση, Κυβέλης Ζωή, Πάνου Τσαγκάρη και της Gianna Dispenza. Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Νικολάου.

Δεν είσαι παρά ένα μάτι. Ένα τεράστιο και σταθερό μάτι που βλέπει τα πάντα, τόσο το αραγμένο σου σώμα όσο και εσένα, να κοιτάζεις που κοιτάζεσαι, ωσάν να είχε συστραφεί εντελώς μέσα στην κόγχη του και σε ατένιζε δίχως κουβέντα, εσένα, το εσωτερικό σου μαύρο, άδειο, σκυθρωπό, φοβισμένο, αδύναμο εσωτερικό σου. Σε κοιτάζει και σε καρφώνει. Δεν θα πάψεις ποτέ να σε βλέπεις.

Georges Perec, Un Homme qui dort

Ο Georges Perec μας καλεί να συνειδητοποιήσουμε τον εαυτό μας -μέσα στο χώρο- το χρόνο και το σώμα. Μας καλεί να αναμετρηθούμε με τον εσωτερικό κόσμο των σκέψεων και των πεποιθήσεων μας, αλλά και των επιθυμιών μας – ακόμα και αυτών που τα ίχνη τους χάνονται κάπου μακριά σε ένα φωτεινό φόντο.

An Eye is All I am
Πάνος Τσαγκάρης “The Birth of the Suns” (2022), gold leaf, acrylic, spray paint and silkscreen on canvas, 200 x 150 cm.

Μια τέτοια αίσθηση λαμβάνουμε όταν ερχόμαστε σε επαφή με τα έργα του Πάνου Τσαγκάρη ο οποίος εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου. Τα έργα του αποπνέουν μια πνευματική αναζήτηση η οποία ξεκίνα από τον τρόπο δημιουργίας τους αφού μια εγκατάσταση από καθρέφτες δίνει το αρχικό έναυσμα. Βουτάει στο ασυνείδητο και μέσω μιας μεταμορφωτικής διαδικασίας, ολοκληρώνει τα έργα του. O Δημήτρης Γκέτσης δημιουργεί έναν παράξενο και ρευστό κόσμο, όπου οι μορφές και τα σύμβολα διαλύονται ή επαναπροσδιορίζονται διαρκώς. Δουλεύει παραδοσιακά τη χειροποίητη χύτευση πολυεστέρα και υαλοβάμβακα, αντλώντας έμπνευση από τα σύμβολα και τους μύθους της αρχαίας και αναγεννησιακής τέχνης. Χέρια που κρύβονται μέσα σε κοχύλια, χέρια που έχουν μάτια, χέρια κλαδιά προσκαλούν το θεατή να αφεθεί σε μια ονειρική εμπειρία.

Η Gianna Dispenza μας απευθύνει μια έντονη χειρονομία μέσα από το τολμηρό, δυναμικό και γαλήνιο συγχρόνως έργο της. Για τη συγκεκριμένη έκθεση παρουσιάζει μια σειρά έργων που εκτίθενται πρώτα φορά -στρέφει το βλέμμα της στις Αρπυιες, τα μυθολογικά πλάσματα όπου συχνά απεικονίζονται ως μισό πουλί και μισό γυναίκα, ενσαρκώνοντας τις άγριες και ανεξέλεγκτες δυνάμεις της φύσης. Στο έργο της Dispenza, ωστόσο, η συγκεκριμένη φιγούρα παραπέμπει σε μια μεταμορφωτική δύναμη όπου το χάος και η αναταραχή μετασχηματίζονται σε αρμονία και ομορφιά. Το σύνολο του έργου της Κυβέλης Ζωή προσεγγίζει με ιδιαίτερο τρόπο τη σχέση μεταξύ θεατή και θεάματος, δίνοντάς μια διαφορετική θέαση και ερμηνεία του κόσμου. Στις συνθέσεις της κυριαρχεί μια αίσθηση θεατρικότητας, όπως σημειώνει και η ίδια “δεν αναφέρομαι πάντα σε μια συγκεκριμένη αφήγηση, ωστόσο, με συναρπάζει η ιδέα να προσφέρω ένα είδος οπτικού μυστηρίου -που πρέπει να ανακαλυφθεί από τον θεατή.”

An Eye is All I am
Πάνος Τσαγκάρης “Waves of Eternity” (2022), gold leaf, ink, acrylic and silkscreen on canvas, 200 x 150 cm.

Λεπτομέρειες έκθεσης

Τίτλος έκθεσης: «An Eye is All I am»
Εγκαίνια: Σάββατο 10 Αυγούστου 2024, ώρα 19:00
Καλλιτέχνες Δημήτρης Γκέτσης, Κυβέλη Ζωή, Πάνος Τσαγκάρης Gianna Dispenza
Επιμέλεια: Κατερίνα Νικολάου
Τόπος: Baraka Art Space, Παλαιό Λιμάνι Σπέτσες
Διάρκεια: 10.08.24 – 15.09.24
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη με Δευτέρα, 20.00 – 01.00

Πληροφορίες

Email: [email protected]
Website: www.barakaartspace.com