Ο πολιτιστικός οργανισμός Sound & Picture, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Πάνο Αγγελόπουλο, παρουσιάζουν στην Αθήνα, κάτω από την Ακρόπολη, ένα πολυθέαμα στην αγγλική γλώσσα, το οποίο έχει ως κεντρικό άξονα την παρουσίαση μιας εκπληκτικής θεατρικής παράστασης με τίτλο “Six Women in Greek Tragedy”. Πρόκειται για μια διασκευή-σύνθεση αρχαίων τραγωδιών του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, συνοδευόμενη από μια έκθεση, αφιέρωμα στη θεατρική μάσκα, με τίτλο “Ancient Greek Comedy & Tragedy Mask”.
Μία μοναδική θεατρική εμπειρία, ένα καλλιτεχνικό πολυθέαμα, που ενισχύει διεθνώς την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, με ξενάγηση και διάδραση στα Αγγλικά υπό την σύλληψη ιδέας και σκηνοθεσίας του Πάνου Αγγελόπουλου.
Στη θεατρική παράσταση πρωταγωνιστούν οι αρχαίες ηρωίδες, Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Εκάβη, Ιφιγένεια και Άλκηστις.
Οι πρωταγωνίστριες προσδιορίζουν την θέση των γυναικών, γίνονται κεντρικά τραγικά πρόσωπα και γοητεύουν το παγκόσμιο κοινό. Αντιμετωπίζουν φλέγοντα θέματα, με αιώνιες ιστορικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανησυχίες, που μας απασχολούν από την αρχαιότητα έως και σήμερα. Σπουδαίοι ηθοποιοί, υπό των ήχων αρχαίων μουσικών οργάνων, απαρτίζουν τον θίασο, δίνοντας σάρκα και οστά στο κορυφαίο αυτό καλλιτεχνικό εγχείρημα, με πνεύμα εξωστρέφειας.
Το Έργο
Μια θεατρική προσέγγιση, που αναδεικνύει το μεγαλείο της αρχαίας τραγωδίας και προσδιορίζει την θέση των γυναικών στα έργα των τραγικών ποιητών. Οι μυθικές γυναίκες συνομιλούν μεταξύ τους γίνονται κεντρικά τραγικά πρόσωπα και προσδιορίζουν την προέλευση της πολιτιστικής κουλτούρας, παραδίδοντας μαθήματα ζωής. Οι πρωταγωνίστριες Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Εκάβη και Ιφιγένεια αποτελούν γυναικεία αρχέτυπα που στέκονται φωτεινοί φάροι στο φαντασιακό της πορείας, της ανθρωπότητας για αυτογνωσία, ελευθερία και ανεξαρτησία.
ΜΗΔΕΙΑ – Εξοργισμένη από την προδοσία και το πάθος εκδικείται και καταλήγει σε ολοκληρωτική καταστροφή. ΗΛΕΚΤΡΑ – Σύμβολο ανά τους αιώνες της αγάπης προς τον πατέρα και της αντιζηλίας προς τη μητέρα. «Σύνδρομο της Ηλέκτρας». ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Σύμβολο της αντίστασης, της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας. Πληρώνει με τη ζωή της, γι’ αυτό που θεωρεί δίκαιο. EKABH – Η τραγική μητέρα που χάνει τα παιδιά της. Η μοίρα των ηττημένων. Ο πόνος και η εκδίκηση. ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ – Μια ευγενής γυναίκα, φιλόπατρις που θυσιάζεται για τα ιδανικά της. ΑΛΚΗΣΤΙΣ – Η Άλκηστις αποτελεί το πρότυπο γυναικείας συζυγικής αφοσίωσης.
Οι αρχαίες ηρωίδες, πρωταγωνίστριες, πλαισιώνονται από ένα χορό που θα συνομιλεί και θα κατευθύνει την δράση. Τα μέλη του χορού θα παίζουν αρχαία μουσικά όργανα. Μονόλογοι και χορικά θα σχηματίσουν μία συμπαγής δράση με τρία στάδια: Αρχή, μέση και τέλος. Οι γυναικείες μορφές στα έργα των τραγικών ποιητών, εμφανίζουν συναισθήματα όπως είναι ο φθόνος, το πάθος και οι αδυναμίες που ταλαντεύεται η ανθρωπότητα. Οι γυναίκες θυσιάζονται για να ρίξουν φως στη συνείδησή μας, έτσι ώστε ο κύκλος της ζωής που ξεκίνησε με αλαζονεία και εγωισμό να μπορεί να τερματιστεί. Ένας άνθρωπος από ύβρις και θραύση μπορεί να οδηγηθεί σε ειρήνη και ελπίδα.
Η γυναίκα στέκεται ενάντια στη γυναίκα και κερδίζει την ζωή με την κάθαρση.
Έκθεση «Ancient Greek comedy & tragedy mask»
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της θεατρικής παράστασης, ζωντανεύει μία έκθεση διαδραστική, με ξενάγηση στην αγγλική γλώσσα, του καλλιτέχνη Γιάννη Ζημιανίτη με τίτλο «Ancient Greek comedy & tragedy mask» αφιερωμένη στην ιστορία της θεατρικής μάσκας.
Οι ρίζες της μάσκας ανάγονται στις μυστηριακές τελετουργίες. Οι απαρχές της θεατρικής ζωής της μάσκας, ανιχνεύονται στις λατρευτικές εκδηλώσεις προς τιμήν του θεού Διονύσου κι έτσι εξηγείται πως η μάσκα είναι βασικό στοιχείο, του λεγόμενου τελετουργικού θεάτρου. Ο Καλλιτέχνης, κατασκευαστής αρχαίας μάσκας, Γιάννης Ζημιανίτης, δημιουργεί 30 χρόνια, πρόσωπα των αρχαίων θεατρικών έργων. Έχει κατασκευάσει πάνω από 1200 πρωτότυπες μάσκες και έχει αναπτύξει την τεχνική του λόγου.
50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας – 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας
1974 & 1944 – Η Αθήνα γιορτάζει την ελευθερία της
Ένα κινηματογραφικό αφιέρωμα για τα 50 χρόνια από την Μεταπολίτευση σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Διοργάνωση: ΟΠΑΝΔΑ
Μια νοητή γέφυρα που συνδέει την ιστορία με το παρόν στήνεται μέσω της μεγάλης οθόνης. Για πέντε βραδιές του Ιουλίου, το Πάρκο Ελευθερίας μετατρέπεται σε θερινό σινεμά με ελεύθερη είσοδο, φιλοξενώντας το κινηματογραφικό αφιέρωμα για τα 50 χρόνια από τη Μεταπολίτευση σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Το αφιέρωμα θα διεξαχθεί από τις 4 έως τις 25 Ιουλίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
4/7
Προβολή της ταινίας «ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ» του Νίκου Καβουκίδη, 1975, 100’
Πάρκο Ελευθερίας
Ώρα: 21:00
Σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος
11/7
Προβολή της ταινίας «ΚΙΕΡΙΟΝ» του Δήμου Θέου, 1968, 90’
Πάρκο Ελευθερίας
Ώρα: 21:00
Σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
16/7
Προβολή της ταινίας «ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ» του Λουίς Μπουνιουέλ, 1974, 104’
Πάρκο Ελευθερίας
Ώρα: 21:15
Σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στο πλαίσιο του OPEN AIR CINEMA
18/7
Προβολή της ταινίας «ΔΟΚΙΜΗ» του Ζυλ Ντασσέν, 1974, 92’
Πάρκο Ελευθερίας
Ώρα: 21:00
Σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη
25/7
Προβολή της ταινίας «ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ» του Νίκου Κούνδουρου, 1998, 110’
Πάρκο Ελευθερίας
Ώρα: 21:00
Σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο με όχημα 150 αυθεντικές αργυροτυπίες, που φέρουν την υπογραφή της σημαντικότερης μορφής της μεσοπολεμικής ελληνικής φωτογραφικής σκηνής, της Nelly’s, θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν οι επισκέπτες της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, μέσα από τη νέα της έκθεση «Nelly΄s – Συλλογή Κρασάκη» που θα εγκαινιαστεί στις 13 Ιουλίου 2024.
«Nelly΄s – Συλλογή Κρασάκη» Διάρκεια: 13 Ιουλίου – 10 Νοεμβρίου 2024
Ακρόπολη, Δελφοί, Ολυμπία, Σαντορίνη, Μυστράς απεικονίζονται στα μοναδικά κειμήλια που ανήκουν, στη μεσοπολεμική και μεταπολεμική φάση της φωτογραφίας, και τα οποία αποτυπώνουν τον τρόπο που αντίκριζε την Ελλάδα η γεννημένη στο Αϊδίνι της Μικράς Ασίας, Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη. «Όταν γνώρισα την Ελλάδα και τις τόσες ομορφιές της, σχεδόν σε κάθε μου βήμα έβλεπα και έναν πίνακα μπροστά μου. Όπου κι αν γύριζα να δω, αντίκριζα εικόνες έτοιμες να φωτογραφηθούν», περιέγραφε η ίδια τη σχέση της με το ελληνικό τοπίο.
Εκτός, όμως, από αρχαιότητες και μνημεία του ελληνισμού, οι φωτογραφίες της συλλογής Κρασάκη – ορισμένες από τις οποίες εκτίθενται για πρώτη φορά – ιχνογραφούν τις εκδηλώσεις των Δελφικών Εορτών, παραδοσιακές φορεσιές, πορτρέτα, επιφανείς προσωπικότητες και γυμνά με διάσημες χορεύτριες της εποχής. «Δεν πρόκειται απλώς για καλαίσθητα έργα τέχνης. Είναι αξιόλογα ιστορικά ντοκουμέντα που αποτυπώνουν σημαντικές στιγμές, συναισθήματα και ιστορίες από το παρελθόν. Αποτελούν, από τη μία πλευρά, έκφραση του οράματος και της δημιουργικότητας της φωτογράφου και, από την άλλη πλευρά, είναι έργα που παρέχουν πληροφορίες για το κοινωνικό, ιστορικό και πολιτιστικό πλαίσιο στο οποίο δημιουργήθηκαν», σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης, εικαστικός, Στέλλα Κουκουλάκη.
Τα έργα της έκθεσης «Nelly΄s – Συλλογή Κρασάκη» είναι κυρίως αργυροτυπίες και βρομιοελαιοτυπίες, τυπωμένες, υπογεγραμμένες και σφραγισμένες από την ίδια τη φωτογράφο την εποχή «της δημιουργίας τους, γεγονός που μαρτυρά ακόμα περισσότερο την ιστορική αυθεντικότητά τους σε αντίθεση με σύγχρονες ανατυπώσεις από τα αρνητικά της καλλιτέχνιδος», σύμφωνα με την επιμελήτρια.
Τα 150 καρέ της έκθεσης στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων είναι επιλογή από τα συνολικά 300 που διαθέτει η συλλογή Τίνας και Μιχάλη Κρασάκη, μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές συλλογές με έργα της πολυπράγμωνος φωτογράφου. «Είχα τη τύχη να ανακαλύψω ένα μεγάλο τμήμα των αυθεντικών τυπωμάτων της Nelly΄s για την ενότητα “Δελφικές Εορτές”. Από αυτά εκτίθενται τώρα για πρώτη φορά 22 αργυροτυπίες σε μεγάλα μεγέθη και σε άριστη κατάσταση», επισημαίνει ο Μιχάλης Κρασάκης και προσθέτει: «Παρά την ετερόκλητη θεματολογία, όλες οι δημιουργίες της έχουν έναν κοινό παρανομαστή: την ίδια τεχνοτροπική γραφή.
Οι φωτογραφίες που φιλοτεχνήθηκαν σε τόσες πολλές δεκαετίες, κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες και σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, είναι όλες βγαλμένες από το ίδιο χέρι. Δεν θα μπορούσε να τις είχε τραβήξει κάποιος άλλος. Είναι όλες ”Nelly΄s”». Ποια ήταν όμως η φωτογράφος που, εκτός από το στούντιο πορτρέτο και τη φωτογραφία αρχαιοτήτων, ασκήθηκε ακόμη στο γυμνό, στον χορό, στην τοπιογραφία, εισήγαγε πικτοριαλιστικές πρακτικές, την τεχνική του κολλάζ, έκανε φωτογραφία μόδας και θεάτρου, δοκίμασε τεχνικές έγχρωμης φωτογραφίας και υπήρξε πρωτεργάτρια της τουριστικής φωτογραφίας;
«Υπήρξε μορφή μυθιστορηματική, δυναμική, επίμονη, που γνώρισε κύματα αναγνώρισης και αφάνειας, και εργάστηκε σε ένα βαθμό η ίδια συνειδητά και για τα δυο. Η έκθεση της συλλογής Μιχάλη Κρασάκη αποκαλύπτει μια φωτογράφο με άρτια τεχνική, με παιδεία στη μουσική και τη ζωγραφική, σε μια εποχή που οι περισσότεροι εγχώριοι φωτογράφοι ήταν αυτοδίδακτοι τεχνίτες. Η Nelly’s υπήρξε διαυγής όσο και αινιγματική, τολμηρή όσο και συντηρητική.
Σε κάθε περίπτωση, μοιάζει να προσέφερε στην ελληνική φωτογραφία περισσότερα από ότι πιστεύουν οι ανοιχτοί επικριτές της και λιγότερα ίσως από ότι πιστεύουν οι άκριτοι θαυμαστές της», εξηγεί ο επιμελητής του MOMus- Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Ηρακλής Παπαϊωάννου. Την έκθεση «Nelly΄s – Συλλογή Κρασάκη» συνοδεύει δίγλωσσος πλήρως εικονογραφημένος κατάλογος με κείμενα των Στέλλας Κουκουλάκη, Ηρακλή Παπαϊωάννου και Μιχάλη Κρασάκη, που υλοποιήθηκε με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν οργανωμένες ξεναγήσεις για ομάδες ενηλίκων και εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες.
Η Weirdwave, στις 11 Ιουλίου, παρουσιάζει την πολύαναμενόμενη ταινία-έκπληξη ΠάνταΥπάρχει το Αύριοτης Πάολα Κορτελέζι. Η κωμωδία-φαινόμενο, για την οποία μιλά σήμερα όλη η Ιταλία, ξεπέρασε τα 5,5 εκατομμύρια εισιτήρια και βρισκόταν στο νούμερο 1 του Box-office για 7 εβδομάδες. Διηγείται την ιστορία της Ντέλια, συζύγου και μητέρας, που παλεύει να επιβιώσει στην ιταλική μεταπολεμική κοινωνία αλλά και στην καθημερινότητά της απέναντι με έναν τυραννικό σύζυγο.
Η ιταλική κωμωδία-φαινόμενο των 5,5 εκατομμυρίων εισιτηρίων, για την οποία παραληρεί σήμερα όλη η Ιταλία!
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της κωμικού και σταρ στην Ιταλία Πάολα Κορτελέζι, η οποία κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, σημείωσε ρεκόρ εισιτηρίων όπου κι αν προβλήθηκε! Η μαυρόασπρη αυτή κωμωδία ξεπέρασε σε εισπράξεις ακόμα και την Barbie και τον Οπενχάιμερ και σκαρφάλωσε στο Top10 των πιο επιτυχημένων ιταλικών ταινιών όλων των εποχών. Κέρδισε το βραβείο κοινού και το βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ της Ρώμης, έξι βραβεία David di Donatello και ψηφίστηκε «ταινία της χρονιάς» από την Ένωση Ιταλών Κριτικών Κινηματογράφου.
Μεταξύ άλλων απέσπασε το βραβείο κοινού (για την καλύτερη διεθνή ταινία) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Γκέτεμποργκ.
Εδώ θα βρείτε το τρέϊλερ:
Η ταινία του καλοκαιριού, που θα γοητεύσει τις γυναίκες και θα ιντριγκάρει τους άντρες
Υπόθεση:
Το Πάντα υπάρχει το αύριο, μια ταινία στην παράδοση της παλιάς μαυρόασπρης ιταλικής κομεντί, διηγείται την ιστορία της Ντέλια, μιας φτωχής γυναίκας που δουλεύει σκληρά για να μεγαλώσει τα τρία παιδιά της, υπό δύσκολες συνθήκες, στη μεταπολεμική Ιταλία. Η Ντέλια και ο Ιβάνο ζουν με τα παιδιά τους και τον άρρωστο πατέρα του Ιβάνο στη Ρώμη. Είναι 1946 και οι άνθρωποι στην πόλη προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στους σπόρους της ελευθερίας και τα ελλείμματα του παρελθόντος. Η Ντέλια είναι ο τύπος της γυναίκας-φροντίστριας που έχει μάθει να ζει με τον τυραννικό άντρα της. Η οικογένεια είναι ενθουσιασμένη με τον επικείμενο αρραβώνα της κόρης τους. Όμως όλα αλλάζουν όταν η Ντέλια λαμβάνει ένα μυστηριώδες γράμμα που την κάνει να ανακτήσει το κουράγιο της και να διεκδικήσει μια καλύτερη ζωή.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΤΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ!
Εμπνευσμένη από τις ιστορίες των γιαγιάδων και προγιαγιάδων. Η Πάολα Κορτελέζι μας ταξιδεύει στην Ιταλία του ‘40, την οποία ανασυστήνει εντυπωσιακά, ισορροπώντας με μαεστρία μεταξύ δράματος και χιούμορ, και εκπλήσσοντας με ένα απρόσμενο τέλος που θα συζητηθεί.
Όπως έχει πει, ήθελε να γυρίσει ένα φιλμ-φόρο τιμής στις νεορεαλιστικές ταινίες που εξιστόρησαν τη ζωή των Ιταλών εν μέσω φτώχειας κατά τη μεταπολεμική ανοικοδόμηση της χώρας. Γεμάτη μουσική, εμπνευσμένες εικόνες, και πρωταγωνιστές που έχουν τη στόφα του παλιού σταρ, η ταινία γοητεύει, κλείνοντας το μάτι στον σύγχρονο θεατή καθώς ενσωματώνει μερικές απρόσμενες πινελιές που προσδίδουν κάτι βαθιά μοντέρνο στον vintage χαρακτήρα της. Ίσως γιατί η Κορτελέζι, αγαπημένη ιταλίδα ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτρια, καταφέρνει στην ταινία να μιλά ανάλαφρα για τα πιο σοβαρά ζητήματα, με ένα χιούμορ που δεν έχουμε συνηθίσει σε παρόμοια θέματα.
Όπως άλλωστε έχει δηλώσει η ίδια, «το χιούμορ μπορεί να είναι ένα όχημα για να αφηγηθεί κανείς μια ιστορία που διαφορετικά θα απωθούσε τον κόσμο. Θέλαμε οι άνθρωποι να γελούν όσο είναι στον κινηματογράφο και αργότερα να σκεφτούν μετανιωμένοι “Θεέ μου, δεν έπρεπε να χαμογελάσω με αυτό”!» Να θυμίσουμε πως το 1946, έτος που διαδραματίζεται η ταινία, ήταν η χρονιά που η Ιταλία αναγεννήθηκε ως Δημοκρατία έπειτα από (περισσότερες από δύο) δεκαετίες φασιστικής διακυβέρνησης. Η πολυβραβευμένη Κορτελέζι, εμπνεύστηκε την ιστορία της εν μέρει από ιστορίες τις οποίες είχαν διηγηθεί η μητέρα και η γιαγιά της, που ζούσαν σε μια εργατική συνοικία της Ρώμης.
H μελέτη αυτή αποπειράται να αναδείξει την ιδιοτυπία και την πρω-τοτυπία τής μυθιστορηματικής γραφής τού Μ. Καραγάτση. Η χωροχρονική λειτουργία στο έργο του, σε συνδυασμό με τη σκιαγράφηση χαρακτηριστικών αρχετυπικών μορφών αντι-ηρώων, αποτυπώνει την κοινωνική και ιστορική κρίση τής κοινωνίας. Κάθε ατομική ταυτότητα καθίσταται γενική αρχετυπική εικόνα τού καθολικού, σε μια μυθιστορηματική διαλεκτική πρωτότυπη και ιδιαίτερη.
Ο Μ. Καραγάτσης ανατρέπει την παγιωμένη αφηγηματική φόρμα της εποχής του, πρωτοπορώντας με τη χρήση μοντέρνων εργαλείων αφήγησης, τόσο σε επίπεδο αφηγηματικής δομής και τεχνικής, όσο και ιδεολογικού και ιστορικού φορτίου. Το παραγκωνισμένο «κοινωνικό περιθώριο», ανθρώπινοι τύποι και ήρωες, που καλύπτουν ευρύ κοινωνικό και οικονομικό κοινωνικό φάσμα, βάλλονται αδιάκοπα σε έναν αδυσώπητο εσωτερικό και εξωτερικό αγώνα. Πρόκειται για μια γνήσια ρεαλιστική γραφή υψηλού ύφους και ήθους, ανάλογη της μπαλζακικής.
Ο Μ. Καραγάτσης, χωρίς καμία διάθεση αντιγραφής ή μίμησης, ταράσσει τα λιμνάζοντα ύδατα της πεζογραφίας, αλλά και της αστικής ευπρέπειας, με ιδιότυπη τεχνική, προωθώντας τη μυθιστορηματική τέχνη στο όριο που συνιστά πια κεκτημένο για την αφηγηματική τέχνη. Το ελληνικό μοντέρνο στην πιο ισχυρή λογοτεχνική αποτύπωσή του.
Όλα τα παραπάνω διερευνώνται διεξοδικά στα μυθιστορήματα Ο Συνταγματάρχης Λιάπκιν (1933) και Γιούγκερμαν (1938), όπου επιχειρείται η εξέταση της ελλαδικής ιστορικής πραγματικότητας του Μεσοπολέμου, μέσα από τα αντιηρωικά δρώντα πρόσωπα του Ρώσου Λιάπκιν και του Φιλανδού Γιούγκερμαν, με επίκεντρο το μεταβατικό κοινωνικό περιβάλλον τής Λάρισας και τού Πειραιά αντίστοιχα.
Η Αντωνία Ν. Καππέ είναι απόφοιτη της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του Τ.Ε.Ι Θεσσαλίας (Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων) και του Κοινού Διαπανεπιστημιακού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Δημιουργική Γραφή» των ανεπιστημίων Δυτικής Μακεδονίας και Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου. Παράλληλα έχει ολοκληρώσει με επιτυχία μονοετή κύκλο σπουδών που αφορούν την ενότητα «Ταυτότητα-Ετερότητα Πολυπολιτισμικότητα» του Ε.Κ.ΠΑ. Ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων πιστοποιημένη από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π διδάσκει «Δημιουργική Γραφή» σε εργαστήρια ενηλίκων σε συνεργασία με δημόσιους φορείς του ΙΝΔΕΔΙΒΙΜ.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη Σημειωτική και θεωρία της Λογοτεχνίας, τη Λογοτεχνική Γεωγραφία και την Πολιτισμική Εικονολογία. Έργα της, δοκίμια, κριτικές, πεζογραφήματα και ποιήματα έχουν διακριθεί κατά καιρούς και έχουν συμπεριληφθεί σε επιστημονικούς και λογοτεχνικούς τόμους.
Το 2020 εκδόθηκε το μελέτημά της «Υπερρεαλιστικές συνιστώσες στην ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη και η επιρροή του από τον Paul Eluard», από τις εκδόσεις Γράφημα. Το 2023 μελέτημά της με θέμα «Η μεταμορφωτική διαδικασία στο ποιητικό σύμπαν τής Χλόης Κουτσουμπέλη»– συμπεριλήφθηκε στον συλλογικό τόμο επιστημονικών μελετημάτων «Σώμα γυμνό», που εκδόθηκε υπό την αιγίδα τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος, επίσης από τις εκδόσεις Γράφημα.
Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Όταν το νέο μυθιστόρημα της Τίτσας Πιπίνου «Παλιοί γάτοι, τρυφερά ποντίκια». Μια ιστορία έρωτα και προδοσίας που ξετυλίγεται πολλά χρόνια πριν, στα ασφυκτικά όρια μιας μικρής, επαρχιακής, ελληνικής πόλης, που ψάχνει να βρει τον βηματισμό της. Σε μια εποχή αυστηρή και σκληρή που το να υπερβεί κάποιος τα όρια της ηθικής ισοδυναμούσε με εξοστρακισμό και καταδικαζόταν να ζει στο περιθώριο.
Μια ιστορία που μέσα από άγρια περιστατικά αναδεικνύει τις δυο όψεις μιας πόλης, την ειρηνική κι άνετη της οδού Πλατάνων και την υποβαθμισμένη και βουερή της Καζέρμα Ρεγγίνα, ενός παλιού ιταλικού στρατοπέδου, που μετά τη φυγή των Ιταλών ζει η φτωχολογιά. Είναι εκεί που, τη δεκαετία του ’60, κατέφυγε ταπεινωμένη και αποδιωγμένη από την καλή και ευυπόληπτη κοινωνία η γυναίκα του φαρμακοποιού με τον άνδρα που ερωτεύτηκε. Εκεί όπου συνέβησαν τα τραγικά γεγονότα που σημάδεψαν την οικογένεια και συντάραξαν την κοινωνία της μικρής τους πόλης.
Σε αυτό το μυθιστόρημα παρακολουθούμε την πολυτάραχη ζωή των ηρώων ανάμεσα σε Ρόδο, Ρώμη κι Αθήνα. Η ιστορία ξεκινά στις μέρες μας, όταν μια ζωγράφος με λίγες αποσκευές και τα σύνεργα της ζωγραφικής της επιστρέφει στο πατρικό της για να φροντίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες της πώλησής του μετά τον θάνατο του πατέρα της…
Βιογραφικό
Η Τίτσα Πιπίνου γεννήθηκε στη Ρόδο. Για ένα διάστημα έζησε στην Αγγλία όπου παρακολούθησε μαθήματα γλώσσας. Έκτοτε ζει και εργάζεται στη Ρόδο στον χώρο του βιβλίου. Στα γράμματα εμφανίστηκε το 1994 με το βιβλίο «Γυναίκα της Σκιάς». Συνολικά έχει γράψει έντεκα μυθιστορήματα, ένα δοκίμιο και ένα βιβλίο για παιδιά. Διηγήματα και κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε ανθολογίες, λογοτεχνικά ημερολόγια, εφημερίδες και περιοδικά καθώς και στον ηλεκτρονικό τύπο, ενώ για χρόνια διατηρεί ραδιοφωνική εκπομπή για το βιβλίο.
ΤοVoés Festivalεπιστρέφει για δεύτερη χρόνια στο Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας, μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα του 2023, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου (25 – 26 – 27) και κρατά την υπόσχεση που έδωσε!Καλωσορίζει καλλιτέχνες ορόσημα για όλες τις γενιές, φαγητό που θα μαγέψει ακόμα και τους πιο απαιτητικούςκαι δράσεις/εργαστήρια που θα μπορέσουν ναδημιουργήσουν ένα κλίμα συλλογικότητας. Στόχος για το 2024 παραμένει να προωθήσει τις τοπικές παραδόσεις αλλάκαι να κρατήσει σε εγρήγορση τους λάτρεις της φύσης και των δραστηριοτήτων βουνού!
Το Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας θα γεμίσει με κατασκηνωτές κάθε ηλικίας και γούστου, που θα καταφθάσουν απόδιαφορετικές γωνιές της Ελλάδας για να ακούσουν «πειραγμένους» παραδοσιακούς ήχουςκαι εμπνευσμένα από την ζωή κομμάτια που δημιούργησανκορυφαία ονόματα της σύγχρονης μουσικής σκηνήςκαι να μπουν στην post – concert ζώνη VoésMoonlightSoundscapes που βρίσκεται στο Chalet του Χιονοδρομικού Κέντρου Ζήρειας. Η μεταμεσονύκτια αυτή ζώνη προσφέρει μια μοναδική εμπειρία όπου η EDM αναμειγνύονται με τους φυσικούς ήχους του ορεινού περιβάλλοντος. Οι επισκέπτες του φεστιβάλ μπορούν να απολαύσουν ένα μαγευτικό μείγμα μουσικής και φύσης από τις 25-27 Ιουλίου, δημιουργώντας μια αξέχαστη νύχτα κάτω από τα αστέρια.
Το φετινό lineup απαρτίζουν οι
VillagersofIonninaCity, οι SocialWaste, o ΓιάννηςΑγγελάκας και οι 100°C, ο Πάνος Βλάχος, οι Σκιαδαρέσες, οι Λόγος Τιμής, οι LosTre, ο ΚωσταντήςΠιστιόλης, οι Paganκαι οΛεωνίδας Μπαλάφας
Επειδή θέλουμε να περνάμε καλά όλη την ημέρα, το μεσημέρι μας δεν πάει χαμένο, TheLobsters, Deterrents, Egoera, OTRAROTA είναι οι μπάντες που θα μας κρατήσουν συντροφιά τα μεσημέρια Παρασκευής και Σαββάτου! Hpost – concertζώνηθαφιλοξενήσεικαταξιωμένες/ουςDJsόπως GeorgeApergis (EMEX), INNASSI, SunsetDerek, Ms. Lefki, και γλετzair με τους NikolasGale & Uselessco.Ο Δημήτρης Γαλακτόπουλοςθα κλείσει το τριήμερο μας την Κυριακή 28/7 με τομεσημεριανόμας αποχαιρετιστήριο #glenti.
Περισσότερες πληροφορίες για το ημερήσιο πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στο www.voesfestival.gr
Για το VoésFestival 2.0, η οργανωτική επιτροπή καινοτομεί και σε άλλο επίπεδο πέραν της εμπειρίας που υπόσχεται να δώσει. Για πρώτη φορά σε σχετικές οργανώσειςταopening actsπου θα ανοίξουν την κάθε ημέρα αναδείχθηκαν με δημόσια ψηφοφορία στο officialInstagrampageτου Φεστιβάλ μέσα από διαγωνισμό που έτρεξε για μια εβδομάδα. Με περισσότερες από 443.000 προβολές στα videoυποψηφιότητάς τους και 19.000likes(οργανικά αποτελέσματα) τα openingactsπου θα εμφανιστούν είναι οι ΤΣΕΡΡΥ ΜΠΡΑΝΤΥ, ΜΟΝΟΖΙΜ, ΡΙΑ, και Κωνσταντίνος Πετρόπουλος & Η Μπάντα.
Τοφεστιβάλαποτελεί μια γέφυρα ανάμεσαστο παλιό και το νέο, το βουνό των skiers γίνεται τόπος συνάντησης σε ένα καλοκαιρινό σκηνικό με διάφορες δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνουν δωρεάν πεζοπορίες στην κορυφή της Ζήρειας και την Φλαμπουρίτσα, μαθήματα TaiChi, Yoga & Pilates, καιgraffiti με extraκόστος συμμετοχής αλλά και δραστηριότητες για τους μικρούς μας κατασκηνωτές. Την ίδια στιγμή, οι πρώτες ύλες των ντόπιων παραγωγών μετουσιώνονται σε πηγή έμπνευσης για τους μαέστρους της μαγειρικής που με τη σειρά τους συνθέτουν πρωτότυπες γαστρονομικές δημιουργίες. Φέτος, οιΗλίας Μαμαλάκης και Ηλίας Σκουλάς θα μας δείξουνliveπώς να δημιουργήσουμε τα πιο νόστιμα παραδοσιακά πιάτα!
Όνειρο της διοργάνωσης είναι να μπορέσουν να κάνουν την τέχνη προσβάσιμη σε όλους τους πολίτες και οι τρείς ημέρες που θα περάσουν στο βουνό να είναι μια εμπειρία που θα θυμούνται για πολύ καιρό. Για το λόγο αυτό, η είσοδος θα παραμείνει δωρεάν για παιδιά κάτω των 12 ετών αλλά και ΑμΕΑ και οι δραστηριότητες που θα τρέχουν παράλληλα με τις μουσικές σκηνές θα καλύπτονται από την τιμή του εισιτηρίου.
Πώς μπορεί να γίνει ένα καλοκαιρινό φεστιβάλ ακόμα πιο ξεχωριστό; Πρέσβειρες του Festival μας είναι η Ζούδη και η Γιαγιά Αγγέλω και κατ’ επέκταση όλα αυτά που μας θυμίζουν καλοκαίρι στο χωριό με τους παππούδεςμας! Η επιλογή τους δεν είναι καθόλου τυχαία. Αφενός οι αγελάδες δεν είναι κοινά ζώα, έχουν έντονη αίσθηση του ρυθμού και λικνίζονται στη μουσική που τους αρέσει και ήταν μονόδρομος για εμάς!Αφετέρου η γιαγιά – σημαντική φιγούρα της ελληνικής οικογένειας – που φροντίζει να σου δείχνει την αγάπη της με φαγητό! Ποιες δύο καλύτερες για να μας συντροφεύσουν αυτές τις τρείς ημέρες;
Οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας 5% επί της αξίας του εισιτηρίου
Τιμές εισιτηρίων Early Bird – 29€ Φάση 1 – 35€ Φάση 2 – 40€ Ημερήσιο εισιτήριο – 17€ Πόρτα τριήμεροεισιτήριο – 45€ Πόρτα ημερήσιο εισιτήριο – 20€ Κάτω των 12 ετών και ΑμΕΑ: Δωρεάν
Δωρεάν κατασκήνωση με το εισιτήριο τριημέρου
E-Ticket Αγοράζοντας τα εισιτήριά σας ηλεκτρονικά, τα κατεβάζετε σε μορφή PDF και τα εκτυπώνετε, ή τα αποθηκεύετε σε κινητό τηλέφωνο, ώστε να εισέλθετε στο χώρο της εκδήλωσης απευθείας με αυτά.
Η Πολυδραστική Ομάδα Τέχνης Fabrica Athens, σας προσκαλεί στο 12th Handmade & Recycled Theater Festival που θα λάβει χώρα 19 -29 Σεπτεμβρίου 2024. Το φεστιβάλ που αγαπάμε, επιστρέφει στη γειτονιά του Κεραμεικού για δωδέκατη συνεχόμενη χρονιά, πιο δυναμικό από ποτέ.
Οι Αιτήσεις Συμμετοχής λήγουν 30 Ιουνίου 2024.
Παίρνουμε την Τέχνη στα χέρια μας, μία ακόμη φορά, σαν να είναι η πρώτη φορά!
11 χρόνια χειροποίητο και ανακυκλώσιμο! 11 χρόνια δημιουργίας! 11 χρόνια HRTFest!
«Αυτό που με κόπο κάναμε, του δώσαμε έναν τίτλο». Κύριο θέμα του Handmade and Recycled Theater Festival ή HRTFest, όπως αποκαλείται πια, είναι η ιδέα του χειροποίητου και του ανακυκλώσιμου. Αντανακλώντας την ταυτότητα και τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας που το δημιούργησε, της Fabrica Athens, το HRTFest είναι η πραγμάτωση ενός οράματος. Ένα καλλιτεχνικό -και όχι μόνο- όραμα όπου οι καλλιτέχνες δουλεύουν σαν ομάδα, και αναλαμβάνουν πολλούς και διαφορετικούς ρόλους για να δημιουργήσουν οι ίδιοι τις ευκαιρίες τους με τα υλικά και τα εργαλεία που έχουν.
Στόχος ήταν και είναι η στήριξη της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής δημιουργίας, η ανάδειξη των DIY πρωτοβουλιών και η καλλιέργεια μια ολοένα επεκτεινόμενης κοινότητας καλλιτεχνών που μοιράζονται αυτόν τον τρόπο σκέψης, αντίληψης και δημιουργίας.
Αποτελεί γεγονός ότι βαδίζουμε σε δύσκολους δρόμους και δυσμενείς συνθήκες στον χώρο του πολιτισμού. Οι καλλιτέχνες, λοιπόν, καλούνται να βρουν καινούριους τρόπους ώστε να συνεχίσουν να δημιουργούν και να επικοινωνούν.
Για 12η χρονιά, λοιπόν, το HRTFest σας προσκαλεί να συνδημιουργήσουμε και φέτος ένα μοναδικό Φεστιβάλ Χειροποίητου & Ανακυκλώσιμου Θεάτρου και Τέχνης!
Συμμετοχές
Το φεστιβάλ έχει ως κέντρο διεξαγωγής του τον Τεχνοχώρο Φάμπρικα και το Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μεικτών Παραστατικών Τεχνών και επεκτείνεται στην ευρύτερη γειτονιά του Κεραμεικού – Μεταξουργείου – Βοτανικού, περιοχές στο κέντρο της Αθήνας γνωστές για την πολυχρωμία και την πολυπολιτισμικότητά τους.
Μπορεί η ονομασία του να παραπέμπει σε ένα αμιγώς Θεατρικό φεστιβάλ, όμως φιλοξενεί όλες τις μορφές τέχνης. Η συμμετοχή είναι ανοιχτή σε καλλιτέχνες (και όχι μόνο) οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε όλους τους τομείς της τέχνης, την εκπαίδευση και την έρευνα. Το Φεστιβάλ περιλαμβάνει:
● Όλα τα είδη Θεάτρου (πρόζα, κοινωνικό θέατρο, σωματικό θέατρο, θέατρο δρόμου, Θέατρο σκιών, κουκλοθέατρο, παιδικό θέατρο, stand up comedy, improv comedy, devised theater κ.α.)
● Performance (music performance, site specific performance, video & multimedia performance, drag show κ.α.)
● Χορός (σύγχρονο χορό, χοροθέατρο, jazz dance, μπαλέτο, street dance, παραδοσιακοί χοροί κ.α.)
● Τέχνη του τσίρκο (ακροβατικά, aerial arts, ζογκλέρ, κλόουν, ξυλοπόδαρα, hoop dance κ.α.)
● Μουσική (συναυλίες, dj sets, χορωδιακά σχήματα κ.α.)
● Εργαστήρια (σεμινάρια και workshop όλων των θεματικών για ενήλικες και παιδιά)
● Κινηματογράφος (μεγάλου μήκους ταινίες, μικρού μήκους ταινίες, ντοκιμαντέρ, μουσικές προβολές ταινιών, προβολές video art, video dance κ.α.)
● Εικαστικές τέχνες (ζωγραφική, κολάζ, φωτογραφία, γλυπτική, αρχιτεκτονικό σχέδιο, installations, site specific art, κόσμημα, μάσκα, κούκλα, ένδυμα, DIY Κατασκευές κ.α.)
● Διαλέξεις/ομιλίες, συζητήσεις, συμπόσια, παρουσιάσεις βιβλίου, αναλόγιο βιβλίου.
Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, το πρόγραμμα εμπλουτίζεται με περισσότερες πανελλαδικές αλλά και διεθνείς συμμετοχές!
Οι δράσεις του Φεστιβάλ θέλουμε να περικλείουν και να είναι προσβάσιμες σε όλες τις κοινωνικές υποομάδες, όπως μετανάστες, ΑμΕΑ, παιδιά και εφήβους, ηλικιωμένους, άτομα ΛΟΑΤΚΙ+, φοιτητές, καλλιτέχνες, ακαδημαϊκούς, εργάτες κ.α. Για τον λόγο αυτό η φετινή διοργάνωση παίρνει την πρωτοβουλία να αφιερώσει θεματικά 24ωρα σε κοινωνικές μειονότητες. Καλωσορίζουμε, λοιπόν, οποιουδήποτε είδους δημιουργία που πραγματώνεται ή εμπνέεται από:
● άτομα και ομάδες με αναπηρίες – ΑμΕΑ στην Τέχνη / Arts & Disabilities
● την ευρύτερη κοινότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ – Στο Ρυθμό των ΛΟΑΤΚΙ+ / LGBTQ+ Beats
● Θηλυκότητες – Φωνή στις Θηλυκότητες / Femininities’ Voices
● Πολυπολιτισμικότητα/Μεταναστευτικό στην Αθήνα – Multicultural Athens
12th Handmade and Recycled Theater Festival – “Flickering Flame” edition
Η θεματική του 12th Handmade and Recycled Theater Festival φέρει τον τίτλο “Flickering Flame” / “Η φλόγα που τρεμοπαίζει” και εμπνέεται από την φλόγα, που ενώ επηρεάζεται από τα εξωτερικά στοιχεία, συνεχίζει να υπάρχει, να φωτίζει και να καθοδηγεί. Ιστορικά η φωτιά συνδέεται με την απαρχή του ανθρώπινου πολιτισμού, ενώ σημειολογικά συνδέεται με την δημιουργία και την αναγέννηση. Μέσα στους ταραχώδεις καιρούς που διανύουμε, όπου η αβεβαιότητα της ίδιας της ύπαρξης και της ζωής όπως την ξέρουμε, δημιουργεί αλλεπάλληλες κρίσεις, η τέχνη έρχεται να αναζωπυρώσει την ελπίδα, και να προσφέρει κάθαρση. Το θέμα του φετινού φεστιβάλ έχει να κάνει με την ένωση των ενεργειών των ανθρώπων συλλογικά με εφαλτήριο την σπίθα της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Η φετινή έκδοση του φεστιβάλ πρόκειται να πραγματοποιηθεί την περίοδο 19 – 29 Σεπτεμβρίου 2024 στον Κεραμεικό, με κέντρο διεξαγωγής τον Τεχνοχώρο Φάμπρικα και το ΡΕΚΤΙΦΙΕ-Κέντρο Έρευνας Μεικτών Παραστατικών Τεχνών.
Green Object
Η Fabrica Athens αποβλέπει το Φεστιβάλ να αποτελέσει μία ευκαιρία οικονομικής στήριξης των καλλιτεχνών που συμμετέχουν σε αυτό, μέσα στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Πιο συγκεκριμένα, εγκαινιάζοντας τον διαγωνισμό “Green Object”, στο 9th Handmade and Recycled Theater Festival, στόχος μας αποτελεί η συνέχιση και η εξέλιξη αυτού του θεσμού δίνοντας κίνητρο και στηρίζοντας όλο και περισσότερους νέους καλλιτέχνες και ομάδες, έτσι ώστε να παρουσιάσουν και να αναδείξουν την δουλειά τους, με την ελπίδα ότι το φεστιβάλ θα αποτελέσει την αφετηρία, καθώς και την έμπνευση, μέσω της αλληλεπίδρασης και της ανταλλαγής ιδεών, για ένα νέο καλλιτεχνικό ταξίδι.
Ο διαγωνισμός
Η ιδέα του διαγωνισμού είναι η δημιουργία νέων παραστατικών projects διάρκειας έως 20’. Δημιουργήστε μια καινούρια παράσταση work in progress και παρουσιάστε την στο 12th HRTFest.
Τι σημαίνει “Green Object” για σένα:
● Ένα πράσινο αντικείμενο ως μέρος του σκηνικού περιβάλλοντος (σκηνογραφικά/ φροντιστηριακά/ ενδυματολογικά) που να επηρεάζει δραματουργικά την παράσταση
Ή/Και
● ‘Ενας αόρατος “συμπρωταγωνιστής” – όπως μία “πράσινη” έννοια, λέξη ή συνθήκη που να επηρεάζει δραματουργικά την παράσταση
Ή/Και
● Μία παράσταση με οικολογική θεματολογία
Οι νικητές θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το καλλιτεχνικό τους project ολοκληρωμένο σε έναν από τους χώρους του οργανισμού, μετά το πέρας του Φεστιβάλ, με δωρεάν παραχώρηση του χώρου και του τεχνικού εξοπλισμού.
Βραβείο Green Team: Οκτώ (8) παραστάσεις
Η Green Team απαρτίζεται από μέλη της ομάδας Fabrica Athens, προηγούμενους νικητές του διαγωνιστικού μέρους του Φεστιβάλ, όπως και ένα μέλος guest of honor. Τα ονόματα θα ανακοινωθούν σύντομα.
Βραβείο Κοινού: Τέσσερις (4) παραστάσεις
Το κοινό κάθε συμμετοχής ψηφίζει κατά την έξοδο, εφόσον του άρεσε η παράσταση. Η συμμετοχή με τις περισσότερες ψήφους παίρνει το βραβείο.
Αίτηση Συμμετοχής
Οι Αιτήσεις Συμμετοχής λήγουν 30 Ιουνίου 2024 (23:59 ώρα Ελλάδος).
Όλες οι υποβολές θα ενημερωθούν για τη συμμετοχή τους ή όχι στο Φεστιβάλ έως τις 15 Ιουλίου 2024.
12th Handmade and Recycled Theater Festival: 19/09/2024 – 29/09/2024
Πριν κάνετε τη αίτηση σας παρακαλούμε διαβάστε με προσοχή τους ΟΡΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Μεταβείτε στην ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ της προτίμησής σας:
Για ακόμα μια φορά το Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου επιχειρεί να παρουσιάσει, υπό τον τίτλο «Από το 1850 μέχρι και σήμερα», την Ιστορία της Τέχνης με έργα που ανήκουν στη συλλογή του. Και είναι ένα κατόρθωμα αυτό, εφʼ όσον πειθαρχεί χρονολογικά σε μια αλυσίδα που ο κάθε κρίκος έχει την συνέχειά του μέχρι να φτάσει στις μέρες μας και να αποδείξει ότι δεν υστερεί ουδόλως σε μορφές και σε αξίες που αφορούν τόσο τα έργα, όσο και τους καλλιτέχνες που τα δημιούργησαν και που αποτελούν αυτή την ομαδική έκθεση.
Δυστυχώς όμως, όπως είναι γνωστό, ο περιορισμένος χώρος εμποδίζει μια ολοκληρωμένη ματιά στο εύρος της συλλογής, επιτρέποντας τη συμμετοχή σαράντα περίπου καλλιτεχνών μόνον και γι’ αυτό θα γίνεται προσπάθεια να εναλλάσσονται έργα προκειμένου να ικανοποιηθεί, όσο το δυνατόν, η αντιπροσωπευτικότητα των ρευμάτων και των τάσεων που τη διέπουν.
Η λίστα των καλλιτεχνών που ακολουθεί και που είναι περίπου με χρονολογική σειρά δίνει μια εικόνα ενδεικτική περισσότερο, περί του τι πρόκειται να δει ο επισκέπτης ώστε να διαμορφώσει μια γνώμη για το τι θα αντικρίσει:
Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου και τους καλοκαιρινούς μήνες θα έχει και πρωινό ωράριο 10.00 με 14.00. Επίσης θα εξακολουθήσει να ισχύει το απογευματινό, από 18.00 έως 20.00. Όλα αυτά από Δευτέρα έως και Παρασκευή. Για τα Σαββατοκύριακα ισχύει πάντα η συνεννόηση στο Email: [email protected]
Οι εκθέσεις «Πάολα Πίβι: I wish I am fish» και «Εύα Παπαμαργαρίτη: All that now flows through us» είναι μέρος της αποστολής του AMA House που ως σκοπό του έχει την ενθάρρυνση της παραγωγής νέων έργων τέχνης και παρουσίασης άλλων που δεν έχουν εκτεθεί στην Ελλάδα, παρέχοντας μια πλατφόρμα τόσο για Έλληνες όσο και για διεθνείς καλλιτέχνες. Οι ατομικές εκθέσεις που εγκαινιάζονται, βρίσκονται σε διάλογο με το συγκείμενο του χώρου της Α.Κ.Σ.Σ. και εξερευνούν ζητήματα τοποθέτησης, το οικείο και το ανοίκειο, το πέρασμα του χρόνου και τη σκέψη εκτός της ανθρώπινης επικράτειας. Στο φετινό εκθεσιακό πρόγραμμα το νερό διατηρεί κεντρικό ρόλο ως στοιχείο ρευστότητας και μεταμόρφωσης, υπερβατικό στον χρόνο και τον χώρο και ταυτόχρονα σωματικό. Καθρεφτίζει κύματα της φεμινιστικής σκέψης και συνδέεται με σύγχρονα περιβαλλοντικά και πολιτικά ζητήματα αμφισβητώντας τις διχοτομήσεις μεταξύ φύσης και πολιτισμού. Κινείται, διαχέεται μέσα από παλίρροιες, συνδέει, καταρρέει, φέρει, μεταβολίζει, ωθεί, συγκρατεί και προσελκύει σε βάθη.
Πανταχού παρόν, το νερό διαπραγματεύεται την ανθρώπινη σύμβασή μας με τον μη ανθρώπινο κόσμο. Πώς μπορούμε να σκεφτούμε μέσα από την υδάτινη οπτική; Μπορούμε να δούμε τον κόσμο από την θέση του κύματος, όπως συμβαίνει στο έργο της Πίβι, ή μήπως να μιμηθούμε τους ενσώματους υδρολογικούς κύκλους, όπως στο σύμπαν της Παπαμαργαρίτη;
Η έκθεση «The Water Or The Wave» δανείζεται τον τίτλο της από το μυθιστόρημα του Τζον Φόουλς «Ο Μάγος» (1965), το οποίο γράφτηκε όταν ο συγγραφέας ζούσε στις Σπέτσες και εργαζόταν στην Α.Κ.Σ.Σ. ως καθηγητής αγγλικών. «Utram bibis? Aquam an undam?» (Τι πίνεις; Το νερό ή το κύμα;»): η αφήγηση πλανάται πάνω από αυτήν τη φράση, ως μεταβίβαση μιας συσσωρευμένης ποιητικής συνείδησης, ποτέ στατική και αέναα μετατοπιζόμενη. Η μετατόπιση αυτή, συνδέει αναφορές, φτάνει στα «Κύματα» της Βιρτζίνια Γουλφ και δημιουργεί ένα στερέωμα από υπαινιγμούς που ψηλαφίζουν τις έννοιες του ατομικού και του συλλογικού.
Η Παπαμαργαρίτη και η Πίβι επισημαίνουν τη δομή και τη συνείδηση του εαυτού μέσα στη γλώσσα, τη φόρμα και την αφήγηση ιστοριών, καθώς και το όριο μεταξύ ελέγχου και γνώσης. Τα έργα τους εμβαθύνουν στο θέμα των εναλλακτικών αφηγήσεων και της πορείας του χρόνου αντικατοπτρίζοντας την επίδρασή τους στο τοπίο. Οι εκθέσεις διασχίζουν τις έννοιες της μνήμης και της επιθυμίας, ενώ ταυτόχρονα ονειροπολούν με έναν υδάτινο τρόπο, εκτός τόπου και χρόνου. Πρόκειται, συνολικά, για μια ταλάντευση μεταξύ του νερού και του κύματος, της ευθραυστότητας και της ορμής, η οποία υπερτονίζει την ένταση μεταξύ των υλικών αναφορών και της ενέργειας που τις εμψυχώνει.
Εύα Παπαμαργαρίτη
“All that now flows through us”
Το νέο έργο-ανάθεση της Εύας Παπαμαργαρίτη «All that now flows through us» είναι μια οπτικοακουστική εγκατάσταση που παραπέμπει σε νανουρίσματα εσωτερικούς μονολόγους, διαπλεκόμενες σκέψεις, συναισθήματα και συναισθηματικές προσλήψεις που ταλαντεύονται μεταξύ φυσικού, ψηφιακού και εσωτερικού τοπίου. O τίτλος αποτελεί παράφραση μιας πρότασης από το μυθιστόρημα «Τα Κύματα» της Βιρτζίνια Γουλφ, την οποία και μεταφέρει στον πληθυντικό αριθμό («us», μτφρ.: «εμείς»). Η καλλιτέχνις στοχάζεται μέσω της πρακτικής της πάνω στις σημειωτικές συμπτώσεις, ενώ μελετά το πλέον πειραματικό έργο της Γουλφ δημιουργώντας μια καταγραφή γεγονότων λέγοντας ιστορίες σκεπτόμενη την εμπειρία του χρόνου, την έννοια του υποκειμένου και τα μέσα με τα οποία συνδεόμαστε.
Ο εαυτός και το συλλογικό συνυπάρχουν σε μια παράδοξη εικονοποιία, ανοίγοντας νέα κατώφλια ύπαρξης. Το νερό, κύματα που σκάνε και κολλώδη ιντερλούδια αναδύονται ως μοτίβα που προκύπτουν ξανά και ξανά. Υγρά που τρέχουν, σώματα και στοιχεία που συνεχώς δημιουργούν και αποδομούν, εξαφανίζονται και επανεμφανίζονται διαφορετικά, ασπάζονται και αμφισβητούν μαζί την άψυχη ιδιότητά τους και την διαφοροποίηση μεταξύ του φυσικού και του τεχνητού. Μέσα από μια διαρκή διαδικασία σβησίματος και επανεγγραφής, εξελίσσονται και μετατρέπονται σε ένα εύθραυστο περιβάλλον. Φωνές αντηχούν ενώ ο χρόνος ξετυλίγεται και ξανακουλουριάζεται πίσω στον εαυτό του.
Ο χρόνος στο έργο της Παπαμαργαρίτη είναι αποσπασματικός, τα παρελθόντα, τα παρόντα και τα μέλλοντα είναι επανακατασκευασμένα, ανώφελα και πληθυντικά. Πολλαπλές, διαπλεκόμενες προσωρινότητες αναζητούν τις φόρμες και τα σώματά τους, ενώ συγχρόνως ξεδιπλώνονται. Τρισδιάστατες οντότητες που προσομοιάζουν γλυπτά διασυνδέονται και συμπίπτουν. Ενσωματώνουν τους ζωντανούς ρυθμούς και τους ψιθύρους, μετρούν και χάνουν το μέτρημα.
Είναι πορώδεις, πλέουν χωρίς προκαθορισμένα όρια, είναι διασυνδεδεμένες, και ως τέτοιες προσλαμβάνουν τον κόσμο. Στην αφήγηση, το ένα γίνεται πολλά και όπως στα «Κύματα», μέσα της περιλαμβάνονται περισσότερες από μια φωνές, το πολλαπλό μπορεί να συγχωνευτεί και να παγιωθεί. Στοιχεία από ένα προσωπικό ημερολόγιο, μικρά αποσπάσματα από τις καθημερινές συναντήσεις της καλλιτέχνιδας, ηχογραφήσεις βρίσκουν τη θέση τους σε νέες συνδέσεις. Η προέλευση, η επιρροή και το ύφος του κειμένου μεταγράφονται διαπερνώντας τα διαφορετικά μέσα.
Στο βίντεο, η εμπειρία αποζητά φυσικές ιδιότητες στις ωμές αισθήσεις της απόλαυσης και του πένθους, όπως γράφει η Γουλφ: “Οι ρίζες μου βαθαίνουν στα βάθη του κόσμου, μέσα από την ξηρή γη με τον τούβλο και την υγρή γη, μέσα από φλέβες μολύβδου και ασημιού. Είμαι όλο ίνες. Όλοι οι τρόμοι με κουνούν, και το βάρος της γης πιέζει τα πλευρά μου. Εδώ ψηλά, τα μάτια μου είναι πράσινα φύλλα, ανίκανα να δουν”. Οι αναφορές γίνονται -ή ακόμα και είναι- από την ίδια φόρμα: αυτό που προηγουμένως σχετιζόταν με το κείμενο, γίνεται υφή. Τα αφηγούμενα σώματα βρίσκονται σε διαρκή μεταμόρφωση, έχουν προσλαμβάνουσες που δεν τις επεξεργάζονται με γραμμικό τρόπο, αλλά με το να γίνονται κάτι εκ νέου και διαρκώς. Οι φόρμες προσομοιάζουν ενδοαναπτυσσόμενα έμβρυα ή λαστιχένια σκηνικά αντικείμενα που δεν στεριώνουν ποτέ, χορεύουν, περιστρέφονται γύρω από τους εαυτούς τους, χωρίς γωνίες, μαλακά και θολά, σαν προσόψεις συνειδητότητας που δημιουργούν την αίσθηση της συνέχειας.
Βιογραφικό
Η Εύα Παπαμαργαρίτη (γ. 1987) είναι καλλιτέχνις που ζει στην Αθήνα και στο Λονδίνο. Έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στo Royal College of Art (Visual communication design). Tο έργο της επικεντρώνεται στην κινούμενη εικόνα, τον ήχο, σε τυπώματα και γλυπτικές εγκαταστάσεις που διερευνούν τη σχέση και κατάρρευση των ορίων μεταξύ ψηφιακού χώρου και φυσικής πραγματικότητας, εστιάζοντας στη δυναμική διασύνδεση και αλληλεπίδραση των συμβάντων μεταξύ των δύο αυτών συστημάτων. Το έργο της αναπτύσσεται στη μετέωρη στιγμή και τον χώρο όπου το γκροτέσκο, η μυθοπλασία και ο ρεαλισμός συγκρούονται και αναδύεται ένα μείγμα από διαφορετικές πραγματικότητες. Η έρευνα και η πρακτική της Παπαμαργαρίτη ασχολείται με θέματα που σχετίζονται με τις έννοιες της ταυτοποίησης και της μεταμόρφωσης, την ιδέα της ταυτόχρονης ύπαρξης, τη συγχώνευση και διάλυση του περιβάλλοντός μας με το εικονικό, το καθημερινό, το απόκοσμο και το εξαιρετικό. Ενδιαφέρεται για τη συνεχή διάχυση των κατασκευασμένων συνθετικών εικόνων που καθορίζουν την καθημερινή μας εμπειρία, τις συμβιωτικές διαδικασίες και τη διαπλοκή που λαμβάνει χώρα μεταξύ ανθρώπων, φύσης και τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, μέσα από βίντεο, κείμενο, ήχο, καταγραφή κίνησης, επαυξημένη πραγματικότητα, κινούμενα σχέδια CG, 3D σαρώσεις, λογισμικά δημιουργίας χαρακτήρων, γλυπτά και υφάσματα, εξερευνά τις έννοιες της γένεσης, της οριακότητας, της διαλεκτικής της ρευστότητας, του τεχνο-ρομαντισμού, της μεταμόρφωσης και των χαρακτηριστικών της συμβίωσης μεταξύ ανθρώπινων και μη ανθρώπινων παραγόντων και των περίπλοκων ιχνών και συγγενειών που παράγει αυτή η διαπλοκή.
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της μέσα από ατομικές εκθέσεις, ομαδικές εκθέσεις και προβολές σε ιδρύματα, μουσεία και φεστιβάλ όπως το New Museum (Νέα Υόρκη), Whitney Museum (Νέα Υόρκη), Tate Britain (Λονδίνο), MAAT Museum (Λισαβόνα), ΕΜΣΤ (Αθήνα), Museum of Moving Image (Νέα Υόρκη), MoMA PS1 (Νέα Υόρκη), GAMeC Museum (Μπέργκαμο), Pioneer Works (Νέα Υόρκη), Museum of Contemporary Art Montreal, The Bass (Μαϊάμι), Athens Biennale (Αθήνα), Mediterranean Biennale (Σαν Μαρίνο), Thessaloniki Biennale (Θεσσαλονίκη), MUTEK, Transmediale Festival (Βερολίνο), MIRA Festival (Μαδρίτη), New Now Festival (Ζόλβερειν), Ars Electronica (Λιντς), Liste Art Fair (Βασιλεία), Kunstraum Niederostereich (Βιέννη). Έχει προσκληθεί ως artist-in-residence στο LUMA Foundation στο Arles, Γαλλία με υποστήριξη της ARTWORKS και του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2023) και New Now στο Zollverein residency, Γερμανία (Φεβρουάριος-Μάιος 2023). Το έργο της περιλαμβάνεται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές όπως η Συλλογή Δάκη Ιωάννου (Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ), το Ίδρυμα Ωνάση, η Συλλογή PCAI, η Συλλογή MOMuS και άλλες.
Πάολα Πίβι
“I wish I am fish”
Η Πάολα Πίβι παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο AMA House, έργα των τελευταίων είκοσι ενός ετών, για την έκθεση «Ι wish I am fish».
Η πρακτική της Πίβι περιλαμβάνει εγκαταστάσεις, φωτογραφίες, βίντεο και περφόρμανς οι οποίες εξερευνούν το παιχνίδι μεταξύ ερμηνείας και συγκειμενοποίησης και χαρακτηρίζονται από αιχμηρό πνεύμα. Η δουλειά της δημιουργεί μοναδικές και αμφίρροπες καταστάσεις που προκαλούν τις συμβατικές αντιλήψεις και επαναπλαισιώνουν το οικείο μέσα στο ανοίκειο. Τα έργα της, με τα ζωικά θέματά τους, εξερευνούν την πολύπλοκη σχέση της ανθρωπότητας με τη φύση, ενώ παραπέμπουν στις ντανταϊστικές τοποθετήσεις εξετάζοντας, όμως σύγχρονες συνθήκες. Το έργο της «Ι wish I am fish» (2009) που δανείζει τον τίτλο του στην έκθεση, είναι η φιλμική τεκμηρίωση μιας περφόρμανς η οποία πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2009 στο Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας. Καταλαμβάνοντας έναν απρόβλεπτο χώρο το βίντεο παρακολουθεί ογδόντα τέσσερα χρυσόψαρα, επιβαίνοντα σε ένα αεροπλάνο που πετά πάνω από τη Νέα Ζηλανδία για τρεις ώρες. Κάθε μια από τις ογδόντα τέσσερις θέσεις του αεροπλάνου καταλαμβάνεται από μια γυάλα που περιέχει από ένα χρυσόψαρο. Το «I wish I am fish» είναι ένα έργο που αμφισβητεί την πραγματικότητα και το νόημα, προκαλώντας τις αντιλήψεις μας για την κλίμακα, τη χειρονομία, την ομηρία και την από-συγκειμενοποίηση των σωμάτων και των μορφών.
Η δουλειά της Πίβι προσφέρει παιγνιώδη αλληλεπίδραση και βαθύτερο στοχασμό. Σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα έργα της που παρουσιάζεται σε μια από τις σχολικές αίθουσες της Α.Κ.Σ.Σ., το «Χωρίς Τίτλο (Pearls»), (2008) χρησιμοποιεί σειρές από μαργαριτάρια σε διάφορες σκιάσεις, παραλληλίζοντας τη σχολαστική επιστρωμάτωση που δημιουργούν τα στρείδια στην επιφάνειά τους με τη δουλειά του ζωγράφου πάνω στον καμβά. Δεμένα με κοντινά μεταξύ τους διαστήματα και συγκεντρωμένα σε ποικίλα μοτίβα, τα μαργαριτάρια που συνιστούν τη σειρά αποτελούν περισσότερο μια πειραματική παιδική χαρά συμμαχίας δυνάμεων, παρά ένα σύστημα κωδικοποίησης. Επιμένοντας στις έντονες αντιθέσεις, η καλλιτέχνις αναδεικνύει μέσω της δουλειάς της αντικείμενα που διατηρούν συχνά κομβικό ρόλο στη διαδικασία παραγωγής και ωστόσο παραμένουν στην αφάνεια, πίσω από το τελικό έργο. Στο έργο της «Ι am Happy With The Ladder» (2019) μια μικρή σκάλα εργασίας διεκδικεί τη θέση της πάνω σε ένα βάθρο.
Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές αισθητικές κατασκευές, το έργο αποτελεί μια ωδή στην εννοιολογική υπερβολή, ενώ παραμένει σύμφυτο με τη φυσική πραγματικότητα. Η Πίβι συγχωνεύει την άγρια φύση με τα τεχνητά οικοδομήματα, δημιουργώντας έναν χώρο ποιητικό και ανυπότακτο.
Η ενότητα των κινητικών έργων της εκπροσωπείται εδώ με το «Ι Love Spinning» (2016) που αποτελείται από μία ρόδα ποδηλάτου που περιστρέφεται σε σταθερή ταχύτητα ενώ κρέμεται στον τοίχο, με μια σειρά από φυσικά φτερά.
Η κίνηση των φτερών δημιουργεί μια παλμική κίνηση ενώ το έργο παραπέμπει σε μια μεγεθυμένη περιστρεφόμενη ονειροπαγίδα, επιτονίζοντας τη συσσώρευση και τη συγκέντρωση της πληροφορίας, η οποία στη συνέχεια επαναπροσδιορίζει το πλαίσιό της. Σε μια διαρκή αλληλεπίδραση μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου, φυσικού και τεχνητού, η πρακτική της Πίβι δε επιστρατεύει το Photoshop, ειδικά εφέ ή άλλες τεχνικές επεξεργασίας. Επαφίεται αποκλειστικά σε απρόσμενες δράσεις που λαμβάνουν χώρα σε απροσδόκητους χώρους. Αυτή η δέσμευση στην πραγματικότητα δημιουργεί μια ένταση μεταξύ του πιστευτού και του απίθανου, αφήνοντας το κοινό σε μία κατάσταση αέναης περιέργειας.
Για την πρώτη της έκθεση στην Ελλάδα, η Πάολα Πίβι παρουσιάζει στις Σπέτσες τη μεγάλης κλίμακας φωτογραφία «Alicudi From Underwater» (2024). Όπως προδίδει ο τίτλος (μτφρ.: «Το Αλικούντι από κάτω από το νερό»), η φωτογραφία αιχμαλωτίζει το ιταλικό νησί του Αλικούντι, όπως αυτό φαίνεται κάτω από την επιφάνεια του νερού. Το Αλικούντι, στο οποίο έμενε για τρία χρόνια η καλλιτέχνιδα, είναι ένα μικρό ηφαιστειογενές νησί 5,1 τ.χμ., γνωστό για τους μυστικούς μύθους και τους θρύλους του. Με αυτόν τον τρόπο, η Πίβι παραλληλίζει το Αλικούντι με τις Σπέτσες, επισημαίνοντας πώς τα δύο νησιά συνδυάζουν την ειρηνική απομόνωση με ιστορίες που στοιχειώνουν σαν αυτές που ανακάλεσε ο Τζον Φόουλς.
*Ο τίτλος της έκθεσης, όπως και οι περισσότεροι τίτλοι των έργων της καλλιτέχνιδος, έχει δοθεί από τον στιχουργό και συνθέτη Karma Culture Brothers.
Βιογραφικό
Η Πάολα Πίβι, γεννημένη στην Ιταλία το 1971, διαθέτει μια καλλιτεχνική πρακτική που είναι ποικιλόμορφη και αινιγματική. Συνδυάζοντας το οικείο με το ξένο, η Πίβι συχνά δουλεύει με αντικείμενα που είναι αναγνωρίσιμα, τα οποία τροποποιεί για να εισάγει μια νέα κλίμακα, υλικό ή χρώμα, προκαλώντας το κοινό να τα (ξάνα)δει με διαφορετική οπτική. Τα ζώα συχνά αναλαμβάνουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον κόσμο της Πίβι. Εμπνέεται από τα χαρακτηριστικά τους και τα επενασυντάσει με ανθρώπινες συμπεριφορές. Στην πρακτική της Πίβι, οι πολικές αρκούδες κάνουν γιόγκα, κρέμονται από ακροβατικές κούνιες και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Με φτερά σε πολύχρωμες αποχρώσεις, τα έργα τέχνης είναι σε φυσικό μέγεθος ή και μινιατούρες ως μωρά αρκούδες. Διευρύνοντας τα όρια της γλυπτικής, του βίντεο, της φωτογραφίας, της performance και της εγκατάστασης, η πρακτική της Πίβι υπερβαίνει τα αντιληπτά όρια για να καταστήσει δυνατά όσα προηγουμένως φαίνονταν αδύνατα. Οι ζέβρες παίζουν στην Αρκτική, τα χρυσόψαρα πετούν με αεροπλάνα, ενώ στην εγκατάσταση της για το Public Art Fund το 2012, ένα αεροπλάνο Piper Seneca ανυψώθηκε στις ακροπτέρυγές του, και εγκαταστάθηκε έτσι ώστε να περιστρέφεται συνεχώς προς τα εμπρός.
Η Πίβι έχει παρουσιάσει το έργο της σε πολυάριθμες ατομικές εκθέσεις, όπως: Paola Pivi – It’s not my job, it’s your job / Ce n’est pas mon travail, c’est votre travail, Musée d’Art Contemporain, Μασσαλία (2023); I Want it All, The Andy Warhol Museum, Πίτσμπουργκ (2022); You Know Who I Am, High Line commission, Νέα Υόρκη (2022); Lies Lies Lies, Anchorage Museum, Άνκορατζ (2021); World Record, MAXXI Museo nazionale delle arti del XXI secolo, Ιταλία; Art with a view, The Bass Museum Miami Beach, ΗΠΑ (2018); I did it again, Savannah College of Art and Design, ΗΠΑ (2018); I am tired of eating fish, LaRinascente, Ιταλία (2017); Ma’am, Dallas Contemporary, ΗΠΑ (2016); Tulkus 1880 to 2018, FRAC Bourgogne, Γαλλία (2014); You started it … I finish it, National Gallery of Victoria, Αυστραλία (2014); Share, But It’s Not Fair, Rockbund Art Museum, Κίνα (2012); How I roll, Public Art Fund Νέα Υόρκη, ΗΠΑ (2012); It’s a cocktail party, Portikus, Γερμανία (2008); It just keeps getting better, Kunsthalle Basel, Ελβετία (2007); My religion is kindness. Thank you, see you in the future, Fondazione Trussardi, Ιταλία (2006).
Η Πίβι έχει εκθέσει διεθνώς σε ιδρύματα όπως το Palais de Tokyo, το Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, το Centre Pompidou, Γαλλία; τη Fondazione Prada, την Biennale di Venezia, Ιταλία; το Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart, Γερμανία; τη Whitechapel Gallery, το Tate Modern, Ηνωμένο Βασίλειο; τη Malmö Konsthall, Σουηδία; το MOMA PS1, ΗΠΑ.
Επιμέλεια: Πάνος Γιαννικόπουλος, Γεωργία Λιάπη Διεύθυνση Επιμέλειας: Άννα Μαρία Λουδάρου Οργάνωση και Παραγωγή: AMA HOUSE Διάρκεια Έκθεσης:
8 Ιουνίου – 13 Ιουλίου 2024
Ωράριο υποδοχής επισκεπτών:
Καθημερινά: 18:00 – 22:00, Τετάρτη κλειστά
Ίδρυμα Αναργύρειος και Κοργιαλένειος
Σχολή Σπετσών (Α.Κ.Σ.Σ.)
Ρεπορτάζ Ζέτα Τζιώτη
Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων της Ελληνογερμανικής Αγωγής πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης του καταξιωμένου ζωγράφου, Χρήστου Αντωναρόπουλου. Παράλληλα παρουσιάστηκε το βιβλίο...
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί Cookies τα οποία συνεισφέρουν ώστε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε την χρήση των Cookies.Αποδέχομαι την χρήση των Cookies