Ο Κώστας Ορδόλης, που γνωρίζουμε τόσο από τη «φωτογραφία δρόμου» , όπως εμφανίστηκε στα δύο Λευκώματα ΑΘΗΝΑΙΟΙ και ΑΤΤΙΚΗ- ΑΓΓΕΛΙΚΟ & ΜΑΥΡΟ ΦΩΣ, όσο και από τη φωτογραφία Θεάτρου, με την έκδοση ΜΟΡΦΕΣ & ΣΚΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ, ανιχνεύει νέους τρόπους φωτογραφικής έκφρασης με το βιβλίο του THROUGH THE BLACK MIRROR.
Στην έκδοση αυτή ο Φωτογράφος παρουσιάζει μια σειρά από φαινομενικά αταίριαστα μεταξύ τους κομμάτια, τα οποία όμως, όταν συνδεθούν, συγκροτούν ένα πάζλ, μία συμπαγή οντότητα, αμυδρά φωτίζοντας κάποιες από τις μύχιες πλευρές του ίδιου του δημιουργού, εκεί όπου ενεδρεύουν σκοτεινά ερωτηματικά και αδιέξοδες ανησυχίες.
Το βιβλίο THROUGH THE BLACK MIRROR συνιστά ένα σπάνιο εκδοτικό εγχείρημα αφού έχει σχεδιαστεί και τυπωθεί εξ ολοκλήρου από τον ίδιο τον καλλιτέχνη σε 25 μόνον αντίτυπα.
Το χαρτί που χρησιμοποιήθηκε είναι Fine-Art και τα μελάνια μπορούν να εγγυηθούν αναλλοίωτη εμφάνιση για πολλές δεκαετίες. Στην παρουσίαση του λευκώματος ταυτόχρονα με τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφιών τη Δευτέρα 14/01/2019, ώρα 20.00, ο Ιλαρίων Κόμης θα μας μιλήσει για τις ιδιαιτερότητες και την ιστορία του Μαύρου Καθρέφτη.
Από τις 12 Ιανουαρίου παρουσιάζεται στο θέατρο Rabbithole η παράσταση “Κυανή”. Πρόκειται για μία ρομαντική ιστορία αγάπης, που πραγματεύεται τις παράλληλες διαδρομές δύο ηρώων. Ο έρωτας, η απόσταση, η απουσία, ο θάνατος. Βασικές παράμετροι σε μία ενδιαφέρουσα παράσταση της θεατρικής ομάδας Νοσταλγία.
Συνέντευξη στην Ιωάννα Ιακωβίδη
-Η παράσταση “Κυανή” βασίζεται στο διήγημα της Shelley “ο Θνητός Αθάνατος”. Τι σας κίνησε το ενδιαφέρον για να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο έργο;
Μετά τη δημιουργία δύο έργων που έμοιαζαν θεματολογικά, του «Αντεροβγάλτη» και του περσινού «Ιλλινόι», ήξερα ότι είχε έρθει η στιγμή να ασχοληθώ με μια ιστορία αγάπης, μια ερωτική ιστορία. Ώσπου κάποια στιγμή διάβασα τον “Θνητό Αθάνατο – τον είχα στην βιβλιοθήκη μου αλλά είναι από αυτά τα βιβλία που, είτε τα είχες διαβάσει παλιά και τα έχεις ξεχάσει ή από αυτά που τα μισοδιάβασες λόγω κάποιων συνθηκών.
Η ιστορία με ενθουσίασε και βρήκα μάλιστα πως είναι ο ουσιαστικός πρόγονος ιστοριών που αφορούν τον χρόνο και τον έρωτα, όπως ο «Μπέντζαμιν Μπάτον» του Φιτζέραλντ. Αυτό που πραγματικά μου κέντρισε το ενδιαφέρον είναι η σχέση ανθρώπου- έρωτα με τον χρόνο. Είναι το βασικό θέμα της Κυανής.
– Από το διάστημα στη γη, από το
παρόν στο παρελθόν… Τι ρόλο έχει η έννοια της απόστασης στην παράσταση; Είναι
η απόσταση προϋπόθεση του έρωτα;
Αν το δούμε
απλουστευμένα ο έρωτας δεν είναι μια στάσιμη κατάσταση, ένα σημείο. Είναι
περισσότερο ένα ταξίδι, μια περιπέτεια. Άρα έχει μέσα του το θέμα της
απόστασης, μιας διαδρομής που διαβαίνεις από ένα μέρος σε ένα άλλο, από μία
στιγμή σε μια άλλη. Φυσικά, ο έρωτας γίνεται αντιληπτός και με συμβολικούς
τρόπους αναφορικά με την απόσταση: όταν λέμε για «το διάστημα μεταξύ μας» ή την
φράση «μου έλειψες» η κατανόησή μας έχει έναν κατασκευασμένο, τεχνητό τρόπο να
λειτουργεί. Ο έρωτας όπως όλα τα συναισθήματα αλλάζουν το χωρόχρονο.
– Ο χρόνος, επίσης, φαίνεται να
αποτελεί μία βασική παράμετρο της ιστορίας. Ο χρόνος και ο θάνατος. Πώς
εμπλέκονται στο έργο όλα αυτά με το βασικό θέμα-τον έρωτα;
Μα, η Κυανή είναι η άποψη της ομάδας μας για
το πώς φτιάχνεται ένα καθαρό ρομάντζο! Και, πάντα κατά την άποψή μας, σε ένα
ρομάντζο, ο έρωτας, ο θάνατος και ο χρόνος παίζουν τον καταλυτικό ρόλο. Εξάλλου
τα τρία αυτά τα έδεσε η Σέλλεϋ, όχι εμείς. Με το να κάνει τον έναν αθάνατο
έβαλε εξαρχής την αφορμή να σκεφτούμε και να αισθανθούμε με βάση τον χρόνο και
τον θάνατο. Ο έρωτας ακολουθεί.
– Ο ήρωας της παράστασης μένει
ανεπηρέαστος από τον χρόνο και τη φθορά, ενώ πάει να συναντήσει την αγαπημένη
του που πεθαίνει. Πρόκειται για μία επιστροφή που άργησε να γίνει, για
απολογισμό ή για έναν απλό αποχαιρετισμό;
Δεν μπορώ να
απαντήσω με ειλικρίνεια γιατί τότε θα έπρεπε να πάρω θέση, όχι μόνο απέναντι στο έργο, αλλά και σε ένα
τελικό συμπέρασμα που αφορά τον ίδιο τον έρωτα. Προτιμώ αυτό το συμπέρασμα να
το βγάλουν οι θεατές. Παρόλα αυτά, ο ήρωας μόνο από τον χρόνο μένει
ανεπηρέαστος. Όχι από την φθορά. Ο λόγος που ξαναγυρνά άλλωστε είναι ότι είχε
μέσα του μια κρυφή φθορά, που είναι και η χειρότερη. Στον έρωτα ο καθένας
αντιμετωπίζει τη φθορά του με τον δικό του τρόπο. Αυτό είναι το άδικο, αλλά και
το σωστό.
– Η ομάδα Νοσταλγία, μετά τον Αντεροβγάλτη και το Ιλλινόι, ιστορίες μυστηρίου και φόνων, καταπιάνεται φέτος με μία ρομαντική ιστορία έρωτα και αγάπης. Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τα έργα κάθε φορά;
Η ομάδα Νοσταλγία είναι μία ομάδα που ασχολείται με τα θέματα που παραμένουν οι βασικοί της άξονες. Τα έργα έρχονται μετά – δεν διαλέγουμε έργα που μας αρέσουν. Έργα που μας αρέσουν υπάρχουν (φυσικά) πολλά. Διαλέγουμε έργα βάσει περιεχομένου, που υπηρετούν τις απόψεις μας. Σύμφωνα με αυτό, πιστεύω ότι θα διαλέγω πάντα έργα που μιλάνε για τη σχέση του χρόνου με τον άνθρωπο. Ο χρόνος είναι ο βασικός παρανομαστής. Για τη συνεργάτη μου, Τώνια Ράλλη, πίστευα μέχρι πρότινος ότι το θέμα της είναι η αγάπη. Αλλά πρόσφατα αιφνιδιάστηκα. Θα καταλάβετε στην επόμενη μεγάλη παραγωγή της ομάδας.
– Σας απασχολεί ιδιαίτερα ο
πειραματισμός με τα μέσα και τις μορφές αφήγησης στο θέατρο; Πώς προσεγγίζετε
αυτή τη διαδικασία;
Μας
απασχολεί η αφήγηση. Τώρα, ο πειραματισμός υπάρχει έτσι κι αλλιώς πια και στις
πιο κλασσικές παραστάσεις. Είναι αναγκαίος διότι ο κόσμος όλος έχει εξελιχθεί
και εξελίσσεται ραγδαία. Η Νοσταλγία είναι μία ομάδα 20 ετών. Νομίζω πως πια
δεν υπάρχει ενδιαφέρον για πειραματισμό. Υπάρχει ένα όμορφο, μαγικό ενδιαφέρον
για το πώς ένας θεατής παρακολουθεί μια ιστορία. Και είναι τόσο πολύτιμη αυτή η
γνώση ότι προσεγγίζοντας ένα κείμενο,
φτιάχνοντας μια παράσταση, έχουν κατασταλάξει πια, πειραματισμοί τουλάχιστον
δεκαπέντε ετών. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή. Γίνεται από μόνο του. Συνήθως
η ιδέα του έργου φέρνει και τον τρόπο.
– Στην “Κυανή” διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο ο κινηματογράφος. Πώς επιδρά αυτό το στοιχείο στην παράσταση;
Η ομάδα μας πάντα ανατρέχει στις τεχνικές του κινηματογράφου. Είναι σήμα κατατεθέν. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάνει τις παραστάσεις μας πιο μοντέρνες. Αυτό σημαίνει ότι ο κινηματογράφος, σαν γενιά, έχει επιδράσει καταλυτικά σε εμένα και την Τώνια.
Η εικόνα, ο ήχος, οι τεχνικές είναι μέσα στην πορεία της σκηνοθεσίας, της υποκριτικής αλλά και γενικότερα όλης της σύνθεσης. Είναι το θέατρο που κάνουμε, που δεν είναι ακριβώς θέατρο ή τέλος πάντων δεν παρακολουθείται έτσι. Οι θεατές μας το έχουν σαν το βασικότερο στοιχείο πια. Αυτό μας κάνει χαρούμενους και αγχωμένους για τη συνέχεια.
– Η “Κυανή” είναι μία παράσταση, στην οποία διαπλέκονται η λογοτεχνία με το θέατρο και τον κινηματογράφο. Πώς αντιλαμβάνεστε αυτό το συνταίριασμα των τεχνών;
Τα τελευταία χρόνια προσεγγίζουμε και λογοτεχνικά έργα. Η επιρροή μας όμως είναι και ο κινηματογράφος, όπως είπα. Οπότε στο τελικό αποτέλεσμα κάπως, σύμφωνα με όλη τη διαδικασία των προβών, της κατασκευής, φαίνονται όλα αυτά τα στοιχεία. Το σημαντικό είναι πως έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα καλλιτεχνών, δημιουργών, που εργαζόμαστε πάνω σε συγκεκριμένα μοτίβα συνεχώς.
Το γεγονός για παράδειγμα ότι η σκηνογράφος είναι πάντα η Τώνια όταν κάνω σκηνοθεσία ή ότι εγώ κάνω τους φωτισμούς όταν σκηνοθετεί αυτή, είναι κάτι που μας έχει οδηγήσει σε συγκεκριμένους τρόπους εργασίας. Αυτοί οι τρόποι είναι οι δρόμοι για να κατασκευάσουμε κάθε φορά ένα κινηματογραφικό, λογοτεχνικό (και άλλα πολλά) κόσμο στο θέατρο. Σε μια σκηνή δηλαδή.
– Τι καθιστά
διαχρονική τη Shelley και το έργο της; Για ποιον λόγο
μπορεί να μας αφορά τόσα χρόνια μετά;
Είναι εκκωφαντικά νοσταλγική. Κοιτάζει τον κόσμο και κλαίει, μόνη της. Μιλά για τον Ρομαντισμό με προφητικό τρόπο. Και το διασχίζει το συναίσθημα σαν ένας πίνακας του Φρίντριχ: σαν μοναχός μέσα σε μια καταιγίδα, περπατώντας σε μια έρημη, ξένη ακτή.
Info Παράστασης
“Η Κυανή” Βασισμένο στη νουβέλα της Μαίρη Σέλλεϋ «Ο Θνητός Αθάνατος»
Από την ομάδα Νοσταλγία
Κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 20.30
Από 12 Ιανουαρίου 2019 έως 24 Φεβρουαρίου
2019 στο Rabbithole
(Γερμανικού 20, Μεταξουργείο)
Τι θα συνέβαινε αν τα παπούτσια μας αποκτούσαν φωνή και έκαναν σκέψεις, είχαν συναισθήματα και άποψη ώστε πολλές φορές αναλάμβαναν αυτόνομη δράση; Αν εμείς αντιλαμβανόμασταν πόσο στενά συνδέονται μαζί τους οι διαφορετικοί ρόλοι και φάσεις της ζωής μας; Αν βλέπαμε ξεκάθαρα πώς αντικατοπτρίζονται σε αυτά επιθυμίες, φόβοι, ελπίδες, απωθημένα, κοινωνικές συμβάσεις;
Τρεις γυναίκες ηθοποιοί χωρίς να υποδύονται συγκεκριμένους χαρακτήρες αναλαμβάνουν να μας μεταφέρουν με χιούμορ, ευαισθησία, τρυφερότητα αλλά και θέση επάνω στα ουσιώδη ζητήματα της ζωής, σε έναν κόσμο όπου κυριαρχούν τα παπούτσια σύμβολα⋅ ή μήπως όχι;
Περιγραφή: Η
εμμονή ενός ανθρώπου να πείσει τον εαυτό του πως είναι κάτι σημαντικό. Μία
απέλπιδα προσπάθεια να κερδίσει στον έρωτα και να λυτρωθεί από την απομόνωση
και τα κοροϊδευτικά γέλια των ανθρώπων.
Στο ‘Ημερολόγιο ενός τρελού ‘ ο Γκόγκολ καυτηριάζει με γλαφυρό τρόπο την κενότητα της άρχουσας τάξης. Πως οι ταξικές ανισότητες της εποχής παγίδευαν τους απλούς πολίτες και τους καθιστούσαν θύματα των ισχυρών.
Με έναν τέτοιο πολίτη, τον Αξέντι Ιβάνοβιτς , καταπιάνεται το
έργο. Με έναν πολίτη χαμηλής
αυτοεκτίμησης που ταπεινά εισπράττει τα κοροϊδευτικά γέλια των ανωτέρων του και
των κατωτέρων του . Με έναν άνθρωπο που απομονώνεται και σιγά σιγά κυλά από τη
λογική στη παραφροσύνη από τη
συνειδητοποίηση της πραγματικότητας στην κατασκευή ενός κόσμου στον οποίο είναι
αρεστός και μπορεί σε μια στιγμή να γίνει ο Βασιλιάς της Ισπανίας .
Σε αυτή τη διασκευή ο ήρωας ντύνεται κλόουν και στα όνειρα –
εφιάλτες του διασκεδάζει τον κόσμο εισπράττοντας τα κοροϊδευτικά γέλια του
κοινού.
Ο Τσεντούρος Κωνσταντίνος περπατάει σε τεντωμένο σχοινί ακροβατώντας ανάμεσα στο σουρεαλ και την καρικατούρα αναδεικνύοντας όλες τις κρυφές πτυχές της προσωπικότητας του ήρωα. Μαζί του ο μουσικός Βασίλης Τσεντουρος ο οποίος, με τις μουσικές του επενδύσεις και τους ντραμιστικους αυτοσχεδιασμούς του κινεί τα νήματα του ήρωα μουσικά και τον φτάνει στο τέλμα του. Η μουσική της παράστασης κυκλοφορεί σε cd και στο φουαγιέ του θεάτρου ΛΥΧΝΟΣ
Συντελεστές Παράστασης
Σκηνοθεσία- Διασκευή: Κωνσταντίνος Τσεντούρος
Μουσική: Βασίλης Τσεντούρος
Σκηνικά: Κάρολος Ρωμούσης
Βίντεο-Φωτογραφίες: Κανέλλος Φωτογιαννόπουλος
Μάσκες: Δήμητρα Καίσαρη
Μετάφραση: Gheorge Trofim
Επικοινωνία : Άντζυ Νομικού ( Apriori)
Στο ρόλο του Αξέντι Ιβάνοβιτς: Κωνσταντίνος Τσεντούρος
Τύμπανα-Ερμηνεία: Βασίλης Τσεντούρος
Το τραγούδι της παραστασης έχει ερμηνεύσει ο Παντελής Θαλασσινός
Η παράσταση αφηγείται τη συναρπαστική ζωή του
μεγάλου Ρώσου ποιητή Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι, από τη νεαρή ηλικία μέχρι τη
δραματική στιγμή της αυτοκτονίας του.
Μέσα από το πλούσιο καλλιτεχνικό του έργο: Ποίηση
– κείμενα για την τέχνη – επιστολές – άρθρα – ομιλίες – σελίδες ημερολογίου –
ζωντανεύει ο ποιητής και η εποχή του.
Η καλλιτεχνική πρωτοπορία, οι μεγάλες στιγμές της
ποίησής του, παθιασμένοι έρωτες και απογοητεύσεις, οι στιγμές της Οκτωβριανής
Επανάστασης, οι συγκρούσεις, ο παράφορος
χαρακτήρας του, η απομόνωση του, το τραγικό φινάλε.
Όλα τα παραπάνω, σε ένα θεατροποιημένο
οδοιπορικό, που δίνει το στίγμα μιας επαναστατικής – καλλιτεχνικής στάσης ζωής,
σε μια κορυφαία ιστορική στιγμή της ανθρωπότητας.
Ο Μαγιακόφσκι είναι ένας από τους μεγαλύτερους
ποιητές του 20ου αιώνα. Έχει γράψει συγκλονιστικούς στίχους, που
χαράζονται στο μυαλό ανεξίτηλα. Οι σκέψεις του, οι απόψεις του, τα κείμενά του,
είναι επίκαιρα μέχρι και σήμερα.
Η παράστασή μας δίνει, εκτός των άλλων, την
ευκαιρία στο κοινό να έρθει σε επαφή με το σπουδαίο έργο του ποιητή, με έναν
τρόπο ζωντανό, θεατρικό, κατανοητό για όλους.
Η ζωή του Μαγιακόφσκι, ενός παράφορου επαναστάτη, παθιασμένου με τη
ζωή και τον έρωτα, είναι μια πρόκληση και μια ευκαιρία για μια απολαυστική και
πλούσια σε πληροφορίες, θεατρική παράσταση.
Παρουσιάζοντας τη ζωή του, τη σκέψη του και την
εκπληκτική του ποίηση, ερχόμαστε σε επαφή με μιαν άλλη εποχή, σταθμό στην
παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας. Μια εποχή με οράματα και ιδανικά, όπου οι
άνθρωποι αφιέρωναν όλη τη ζωτική ορμή τους στον αγώνα για ένα καλύτερο
μέλλον. Ελπίζουμε οι στίχοι του
Μαγιακόφσκι να μας συγκινήσουν, να μας ζεστάνουν, να μας εμπνεύσουν και να ρίξουν φως στην ασπρόμαυρη εποχή μας.
Κώστας Νταλιάνης
Θέατρο Βαφείο : Αγίου
Όρους 16 |Βοτανικός| 21 0342 5637
Εγκαίνια την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019 στην γκαλερί ALMA στην Αθήνα η ατομική έκθεση του Μάριου Φούρναρη, «Hiraeth», με εγκαταστάσεις, σχέδια και ζωγραφική.
Το κείμενο του καταλόγου υπογράφει ο Ιστορικός Τέχνης Γιάννης Μπόλης, ο οποίος αναφέρει τα εξής:
“Ο Μάριος Φούρναρης εμφανίζεται εξαιρετικά διαυγής σχετικά με τις μορφοπλαστικές προθέσεις και επιδιώξεις του, συγκροτώντας, παράλληλα, μια ολοκληρωμένη κατάθεση και μορφοποίηση, μια εννοιολογική σύλληψη μεστή σε συνδηλώσεις και πολλαπλές αναγνώσεις. Μια μεγάλη ενότητα έργων του είναι επιτοίχιες κατασκευές ή εγκαταστάσεις στον χώρο, στις οποίες συναρθρώνει-συναθροίζει διάφορα ευτελή και ακατέργαστα, κατά κύριο λόγο, υλικά, καθώς και πραγματικά αντικείμενα, με γνώση, ευαισθησία και ευρηματικότητα, και, ταυτόχρονα, με αναρχική και ανατρεπτική διάθεση. Οι προτάσεις του αποκαλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναφορών, εκτεινόμενων σε πρωτοποριακούς και ριζοσπαστικούς πειραματισμούς και κινήματα της τέχνης του 20ού αιώνα.
Η εξαιρετική σχεδιαστική ακρίβεια, η χρωματική καθαρότητα, η τεχνική αρτιότητα και λεπτότητα είναι τα στοιχεία εκείνα που επιβάλλονται άμεσα και ζωτικά, χαρακτηρίζουν τις ζωγραφικές του συνθέσεις που ανοίγονται σε έναν κόσμο υποβλητικών εικόνων, σε μια περιοχή αλληγοριών για τη ζωή, τον έρωτα και τον θάνατο, την αποξένωση και τον χρόνο, την τεχνολογία και τη μηχανή, τις αγωνίες της ύπαρξης, τις συναισθηματικές και ψυχικές εκδηλώσεις και συμπεριφορές. Αποσπασματικές μορφές, σύμβολα και πολιτισμικές μνήμες λειτουργούν ως τα κλειδιά ενός εικονογραφικού κώδικα.
Η ομορφιά και ο αισθησιασμός των θεμάτων και η εικαστική τους απόδοση, ο πλούτος των εμπνεύσεων, η σουρεαλιστική αντιπαράθεση ή ο συνδυασμός ετερόκλητων εικόνων, το διάχυτο ρομαντικό πνεύμα εντείνουν την αμφισημία και την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα της ζωγραφικής του Μάριου Φούρναρη, εισάγουν τον θεατή σε ένα ολότελα αναπάντεχο και παράδοξο οπτικό και νοητικό σύμπαν, τον οδηγούν να αναδιφήσει βαθύτερα, να αναζητήσει τα κρυμμένα μυστικά και τα ίχνη μιας εσωτερικής διαδρομής.”
ALMA Contemporary Art Gallery
Managing Director : Nikolas Almpanis Art Director : Almpani Maria
Πρόσφατα παρακολουθήσαμε τη θεατρική μεταφορά του συναρπαστικού μυθιστορήματος της Μαρίας Ιορδανίδου “Λωξάντρα“, σε θεατρική απόδοση του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, στη σκηνή του εκ βάθρων ανακαινισμένου ιστορικού θεάτρου Βεάκη.
Γράφει η Αλεξία
Λυμπέρη
Η θρυλική Λωξάντρα είναι μια γυναίκα που όλοι αγαπήσαμε τόσο μέσα από το βιβλίο της Μαρίας Ιορδανίδου, όσο κι από τη μεταφορά της στη μικρή οθόνη.
“Η Λωξάντρα είναι από την Πόλη. Η φωνή της Λωξάντρας είναι καμπάνα της Αγιάς Σοφιάς, μόνο οι πεθαμένοι δεν την ακούνε. Μα όλα της είναι μεγάλα, μεγάλη φωνή, μεγάλη καρδιά, μεγάλη κοιλιά, μεγάλη όρεξη. Μεγάλα χέρια τα οποία μεγάλωσαν πόσα παιδιά… τα δύο μικρά της αδερφάκια σαν πέθανε η μάνα της, το ορφανό της θείας Κατιγκάκης, ύστερα τα τέσσερα προγόνια της μαζί με τα δικά της.” (απόσπασμα από το ομώνυμο βιβλίο της Μαρίας Ιορδανίδου )
Ανοιχτόκαρδη, νοιαζόταν για όλους, τους βοηθούσε όλους, και
μόνο για τον εαυτό της δεν ανησυχούσε.
“-Τι εστί πλούσιος Λωξάντρα μου; -Ο εν τω ολίγω αναπαυόμενος.”
Τα πλούτη δεν την ένοιαξαν ποτέ και η μόνη της παρηγοριά, όταν έβρισκε τα δύσκολα, ήταν η Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα, ο αγιασμός της γιάτρευε τα πάντα. Όλοι την αγαπούσαν τη Λωξάντρα ανεξαρτήτου εθνικότητας.
Η Λωξάντρα έμαθε να μαγειρεύει πολίτικα φαγητά από τη γιαγιά της, την κυρά Ζωίτσα, χαιρόταν το φαγητό κι επίσης χαιρόταν να ταΐζει όλο τον κόσμο πολίτικες λιχουδιές.
Κι όλη η ιστορία της ζωής της Λωξάντρας ξετυλίγεται μπροστά μας στη θεατρική σκηνή μέσω ενός θιάσου 22 ατόμων, 19 ηθοποιών, μίας τραγουδίστριας και δύο μουσικών. Θαυμαστή εικόνα κι εξαιρετικό κατόρθωμα για την εποχή που διανύουμε, όπου στις περισσότερες θεατρικές μεταφορές τα σκηνικά είναι απλά κι οι ηθοποιοί υποδύονται πολλαπλούς ρόλους.
Το δε κείμενο της παράστασης κρατά τη διάλεκτο του βιβλίου. Καμία αλλοίωση δεν έχει υποστεί έχοντας επιλεχθεί δεξιοτεχνικά τα πιο ουσιώδη σημεία κι έχουν μετατραπεί σε σκηνές, χωρίς να χάνεται κάτι από την περιγραφή της ιστορίας της ομώνυμης ηρωίδας.
Μόνη προσθήκη αποτελεί η κοπέλα με τα λευκά ρούχα και τα ξανθιά μαλλιά, η οποία εμφανίζεται σε πολλαπλές σκηνές κι η οποία γίνεται αντιληπτή μόνο από τη Λωξάντρα. Εύρημα που προκαλεί κι οξύνει την περιέργεια μας μέχρι τις τελευταίες σκηνές της παράστασης.
Η Ελένη Κοκκίδου,
υποδύεται εξαιρετικά το ρόλο της Λωξάντρας. Ερμηνευτικά κι εκφραστικά άρτια, με
επιβλητική παρουσία επί σκηνής, με καθαρό λόγο, άρθρωση και τονισμό λέξεων,
συναισθηματική και συγκινησιακή, ζωντάνεψε στα μάτια μας τη θρυλική Λωξάντρα.
Ο Γιώργος Αρμένης,
στο ρόλο του συζύγου της Δημητρό, ερμηνεύει με τον επαγγελματισμό που τον
διακρίνει μοναδικά το ρόλο που του έχει ανατεθεί.
Ο Μιχάλης Μητρούσης, στο ρόλο του Ταρνανά, του Αρμένιου υπηρέτη της Λωξάντρας και η Ευαγγελία Μουμούρη, στο ρόλο της Σουλτάνας, της καμαριέρας του σπιτιού, με άρτια εκφραστικότητα και κινησιολογία, μας χαρίζουν στιγμές αβίαστου γέλιου μέσω των πρόσχαρων στοιχείων που αποδίδονται στους χαρακτήρες τους.
Η Χρύσα Παπά, στο ρόλο της Κλειούς, της κόρης της Λωξάντρας, άψογη ερμηνευτικά μας μεταφέρει μοναδικά τον εύθραυστο κι ευαίσθητο χαρακτήρα της ηρωίδας με την άρτια εκφραστικότητάς της.
Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, στο ρόλο της τραγουδίστριας Ευθαλίας, εκτός των ευχάριστων μουσικών διαλειμμάτων που μας χαρίζει με την υπέροχη φωνής της ερμηνεύοντας τραγούδια της εποχής, μας εκπλήσει ευχάριστα με το μπρίο και το νάζι της.
Οι δε Κατερίνα Αντωνιάδου, Σάρα Εσκενάζη, Χρήστος Ζαχαριάδης, Αλεξάνδρα Καρακατσάνη, Γιάννης Κουκουράκης, Αλεξία Μουστάκα, Χρήστος Πλαϊνης, Γιάννης Σαμσιάρης, Αναστασία Τσιλιμπίου, Κοραλία Τσόγκα, Σόλων Τσούνης, Αλμπέρτο Φάις, Μαρία Χάνου, Χριστίνα Ψάλτη, ερμηνεύοντας ρόλους όπως συγγενών της Λωξάντρας κι άλλων δευτερευόντων αναγκαίων για την εξέλιξη της ιστορίας, όλοι τους ερμηνευτικά κι εκφραστικά άψογοι, με επαγγελματισμό έφεραν εις πέρας τους χαρακτήρες που ενσαρκώνουν.
Η σκηνοθεσία του Σωτήρη Χατζάκη, αισθητικά άρτια με μια διακριτή αλληλουχία σκηνών, οι οποίες είναι ξεκάθαρες στο θεατή και δεν τον μπερδεύουν καθόλου στην εξέλιξη της πλοκής του σεναρίου. Επίσης, η τοποθέτηση τόσων πολλών χαρακτήρων επί σκηνής πραγματοποιείται δεξιοτεχνικά, ώστε να μην διασπάται καθόλου η προσοχή μας.
Τα δε σκηνικά του έργου, τα οποία επιμελήθηκε η Έρση Δρίνη, απλά αλλά λειτουργικά εξέπεμπαν τον αέρα της εποχής και βοηθούσαν την εξέλιξη της δραματουργίας του έργου, βοηθώντας το θεατή να τοποθετηθεί στο χώρο και στο χρόνο κάθε σκηνής.
Τα δε κουστούμια, της ίδιας, μοναδικά ταιριαστά με την εποχή και τον χαρακτήρα του έργου, μας εντυπωσίασαν τόσο ως προς την ποιότητά τους, όσο κι ως προς την ποικιλία τους ανάλογα με τον κάθε χαρακτήρα.
Συνολικά πρόκειται για μια άρτια σκηνική παραγωγή, με ολοκληρωμένους χαρακτήρες επί σκηνής. Παρόλο που η διάρκεια της παράστασης είναι μεγάλη, η αλληλουχία των σκηνών και των τραγουδιών, είναι τόσο καλά τοποθετημένες, ώστε ο θεατής να μη θέλει να φύγει ούτε μετά το πέρας της από το θέατρο.
Πολλαπλά συναισθήματα προκύπτουν μέσω της παρακολούθησης της
παράστασης αυτής, ιστορικά γεγονότα εξελίσσονται επί σκηνής και ταυτίζονται
μοναδικά με το γέλιο, τη λύπη, τη συγκίνηση, το θυμό…
Ιδανική παράσταση για όλους τους λάτρεις του θεάτρου.
Κι αν είστε τυχεροί ίσως η Λωξάντρα σας φιλέψει κάποιες από
τις λιχουδιές της στο τέλος της παράστασης…
Ο Κύκλος Εκθέσεων περιλαμβάνει πέντε (5) ομαδικές εικαστικές εκθέσεις
με θέματα επηρεασμένα από σημαντικά γεγονότα της Γαλλικής ιστορίας και τα
σύμβολά της, που παρουσιάζονται ως εξής:
20 Δεκεμβρίου 2018 έως 5 Ιανουαρίου 2019: BleuBlancRouged’Art
8 Ιανουαρίου έως 12 Ιανουαρίου 2019: Marianne
15 – 19 Ιανουαρίου 2019: Liberté
22 – 26 Ιανουαρίου 2019: Egalité
29 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2019: Fraternité
Παρσωτάκη Εύα, Αφροδίτη, 80x60cm, Λάδι σε καμβά
Οι εκθέσεις έχουν την αιγίδα του Ελληνο – Γαλλικού Συνδέσμου, των Φίλων του Μουσείου Βορρέ και του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.
Τάνη Μανταλένα, Προσμονή, 70x50cm, Λάδι σε καμβά
Σε αυτή τη δεύτερη έκθεση 27 σύγχρονοι εικαστικοί παρουσιάζουν έργα επηρεασμένα από τη MARIANNE (ΜΑΡΙΑΝΝΑ) το γυναικείο σύμβολο, που ενσαρκώνει τη Γαλλική Δημοκρατία και κυρίως τη Γυναίκα που αφήνει το στίγμα της σε κάθε μορφή τέχνης και στην ίδια τη ζωή, μια και η ίδια την προσφέρει απλόχερα.
Χριστίνα Λίνα, Γυμνό, 140x100cm, Λάδι σε καμβά
Η
ιστοσελίδα της Γαλλικής Πρεσβείας (https://gr.ambafrance.org)
αναφέρει για τη MARIANNE
(ΜΑΡΙΑΝΝΑ):
Αν και το Σύνταγμα του 1958 καθιέρωσε την τρίχρωμη σημαία ως εθνικό σύμβολο, η «Μαριάννα» ενσαρκώνει και εκείνη τη Γαλλική Δημοκρατία.
Τσιριγώτη Δήμητρα, Δεν είσαι μόνη, 50x70cm, Λάδι σε καμβά
Οι πρώτες αναπαραστάσεις μιας γυναίκας που φέρει φρυγικό σκούφο, αλληγορία της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας, εμφανίζονται κατά τη Γαλλική επανάσταση.
Τσιλιλή Ελένη, Μαρίκα Νίνου, 100x70cm, Ακρυλικά και μαρκαδόρος σε χαρτί
Η προέλευση του παρωνύμιου «Μαριάννα» δεν γνωρίζεται με βεβαιότητα. Όνομα πολύ διαδεδομένο κατά τον 18ο αιώνα, η «Μαρία – Άννα», αντιπροσώπευε το λαό. Όμως και οι αντεπαναστάτες έδωσαν το ίδιο όνομα, ειρωνικά, στη Δημοκρατία.
Τζέη Αθηνά, Beauty, 80x60cm, Λάδι σε καμβά
Σύμβολο ελευθερίας, ο φρυγικός σκούφος φορέθηκε από τους απελευθερωμένους σκλάβους στην Ελλάδα και τη Ρώμη. Ένα τέτοιου τύπου κάλυμμα του κεφαλιού φορούσαν επίσης οι ναύτες και οι καταδικασμένοι στις γαλέρες της Μεσογείου ενώ φέρεται να χρησιμοποιήθηκε και από τους επαναστάτες που ήρθαν από το Νότο.
Παναγιωτίδου Αθηνά, Frida, 60x50cm, Ανεξίτηλος μαρκαδόρος σε χαρτί ταπετσαρίας
Κατά την Τρίτη Δημοκρατία, τα αγάλματα και κυρίως οι προτομές της Μαριάννας πολλαπλασιάζονται, ιδιαίτερα στα δημαρχεία. Αναπτύσσονται διάφοροι τύποι αναπαράστασης, τονίζοντας πότε τον επαναστατικό και πότε τον «σώφρων» χαρακτήρα της Μαριάννας : ο φρυγικός σκούφος κρίνεται μερικές φορές υπερβολικά επαναστατικός και αντικαθίσταται από ένα διάδημα ή ένα στέμμα.
Κομνηνός Βασίλειος
Επί των ημερών μας, η Μαριάννα παίρνει τη
μορφή διάσημων καλλιτέχνιδων. Εμφανίζεται επίσης σε αντικείμενα πολύ μεγάλης
κυκλοφορίας όπως τα νομίσματα και τα γραμματόσημα.
(Πηγή : ιστοσελίδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας της Γαλλίας)
Γκιώνη Ζησιμοπούλου Βάσω, Έκθετα λόγια,120x60cm, Λαδι σε καμβά
Συμμετέχουν οι εικαστικοί:
Κουρτέλη Κατερίνα, Freedom through ashes, 100x70cm, Αυγοτέμπερα σε καμβά
Η Roma Gallery ανοίγει για πρώτη φορά στην Αθήνα, στην οδό Ρώμα 5 στο Κολωνάκι, με την έκθεση “Pavlos – Almost magic” αφιερωμένη στον καταξιωμένο διεθνώς καλλιτέχνη Παύλο Διονυσόπουλο, Pavlos (1930), την Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019, στις 19:00.
Ο Παύλος είναι ένας από τους πιο αξιόλογους καλλιτέχνες που εργάζεται μέχρι σήμερα με έναν ξεχωριστό δικό του τρόπο απεικόνισης αντικειμένων της καθημερινής ζωής, της διαφήμισης και του εντυπωσιακού χώρου του θεάματος. Είναι ένας από τους εκφραστές του Nouveau Realistes και Affichistes. Eργάστηκε στο Παρίσι τη δεκαετία του 1960, όπου ήρθε σε επαφή με σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής όπως ο Raymond Haynes, o Cesar, o Giacometti, o Calder και o Dubuffet. Ξεπερνώντας τα όρια με τη μοναδική και χαρακτηριστική τεχνική του, μετατρέπει τεμαχισμένες λωρίδες χαρτιού από αφίσες σε μοναδικά τρισδιάστατα έργα τέχνης.
Η γκαλερί ανοίγει για το κοινό με στόχο να γίνει ένας ζωντανός και πρωτοποριακός χώρος που θα λειτουργεί με διεθνές πρόγραμμα, αφιερωμένο στη μεταπολεμική και σύγχρονη τέχνη. Θα παρουσιάζει έργα καταξιωμένων και ανερχόμενων καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο, επιδιώκοντας να ενημερώσει το κοινό και να προσφέρει έναν σύνδεσμο, με τον οποίο οι έλληνες καλλιτέχνες θα μπορούν να αποκτήσουν επικοινωνία με χώρους τέχνης στο εξωτερικό.
Σκοπός και δέσμευσή μας είναι να αναδείξουμε τα ταλέντα και να προβάλουμε την κληρονομιά των καλλιτεχνών (Estates), συνεργαζόμενοι με επιμελητές, συλλέκτες, ιδρύματα και διεθνείς οργανισμούς.
Παλτό και καπέλο, χαρτί αφίσας, 120Χ50εκ., (Καπέλο) 31Χ26εκ., 1966
Η Roma Gallery, στην οδό Ρώμα 5, εκτός από τον εκθεσιακό χώρο,
λειτουργεί και στον β’ όροφο ως private viewing room για τη δευτερογενή αγορά
με έργα σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως ο Γαϊτης, ο Κεσσανλής, ο Κανιάρης, ο
Φασιανός και πολλοί ακόμα.
Η ιδρύτρια της γκαλερί, Άννα Αγγελοπούλου, σχολιάζει:”Πριν από
χρόνια η τυχαία εμπλοκή μου με την τέχνη άλλαξε τη ζωή μου. Σήμερα ήρθε η ώρα
να προσφέρω στην τέχνη αυτά που της οφείλω μ’ έναν πιο άμεσο και ουσιαστικό
τρόπο. Δεν είμαι καλλιτέχνης, δεν είμαι κριτικός τέχνης, όμως πιστεύω ότι η
αγορά τέχνης πρέπει να έχει και καλλιτεχνική ευαισθησία και θεωρητικό υπόβαθρο.
Αυτό επιδιώκουμε εδώ, μαζί με τους συνεργάτες μου, ιστορικούς τέχνης Joanna
Παπαδοπούλου-Αβέρωφ και Ηριδανό Τσιριγκούλη”.
Με ιδιαίτερη χαρά η γκαλερί ανοίγει με ιστορικά έργα του Παύλου.
“Εγώ ο ίδιος είμαι ένα
κίνημα εν κινήσει. Δεν δημιουργώ, διασκεδάζω..”
(Παύλος,
1989)
Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιανουαρίου – 10 Μαρτίου 2019
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο
11:00 – 17:00
Τρίτη, Πέμπτη,
Παρασκευή 11:00 – 21:00
Γράφει
ο Μάνος Στεφανίδης για την Άννα Αγγελοπούλου, την γκαλερί και την πρώτη της
έκθεση:
Αθήνα, 1/12/2018
Αγαπητή μου Άννα,
Θεωρώ εκ μέρους σου τολμηρό ότι σε μια περίοδο κρίσης ιδρύεις μια καινούρια γκαλερί και υπόσχεσαι να παρουσιάζεις πράγματα ενδιαφέροντα, κλασικά όσο και πρωτοποριακά, Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, νέους και καταξιωμένους, γεφυρώνοντας έτσι την απόσταση ανάμεσα σε μας και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Για όλα αυτά σε συγχαίρω. Όπως επίσης σε συγχαίρω γιατί εγκαινιάζεις το χώρο σου εκθέτοντας κάποια ιστορικά έργα ενός μυθικού καλλιτέχνη, ενός δημιουργού που ξεχωρίζει ανάμεσα στην τόσο ριζοσπαστική γενιά του ’60, του Παύλου.
Δεν κομίζω κάτι καινούριο,
νιώθω όμως την υποχρέωση να υπογραμμίσω ότι ο Pavlos, μαζί με τον Takis και τον
Samaras, είναι ο πιο διακεκριμένος δημιουργός της ελληνικής διασποράς διεθνώς,
με το έργο του να λάμπει τόσο σε μεγάλα μουσεία όσο και σε πολύτιμες συλλογές.
Κατά τη γνώμη μου, η πρότασή του, δηλαδή το να δημιουργεί εντυπωσιακές εικόνες
συσκευάζοντας κομμάτια χρωματιστού χαρτιού, συνδυάζει το στοιχείο της πρόκλησης
με το στοιχείο της μαγείας. Αποδεικνύοντας πως η ζωγραφική μπορεί να υπάρξει
και πέραν των παραδοσιακών, εκφραστικών της μέσων. Τι σπουδαίο μάθημα για τους
νεότερους!
Πού θα κατέτασσα σήμερα τον Παύλο; Στην Pop Art, το Nouveau Réalisme ή την τέχνη των κατασκευών και του assemblage που κυριαρχεί την δεκαετία του ’80; Μου φαίνεται πως ένας μεγάλος καλλιτέχνης δεν χωράει εύκολα σε έτοιμα σχήματα, κινήματα ή μόδες. Ο Παύλος εξέλιξε την προσωπική του τεχνική γεννώντας από το ελάχιστο στιβαρές, μνημιακές εικόνες και αντικείμενα-σύμβολα. Πιστεύοντας στην διακοσμητικότητα με την πιο υψηλή σημασία της έννοιας. Πράγμα που εξάλλου έκαναν ο Tiepolo, ο Vasareli, ο Ακριθάκης ή ο Hockney. Δηλαδή καλλιτέχνες που υπηρετώντας την ιδέα της πραγματικότητας και της αναπαράστασης κατέληξαν σε μορφές ατόφιας ποίησης. Κι άλλο σπουδαίο μάθημα!
Παύλος – Μια σύντομη αναδρομή:
Το 1930 ο Παύλος γεννιέται στα Φιλιατρά της Πελοποννήσου. Μικρός μοίραζε τον καιρό του ανάμεσα στο σχολείο και στο εργαστήρι του πατέρα του, που ήταν τεχνίτης παπουτσής. Γύρω στα 11 άρχισε να ενδιαφέρεται για το διάβασμα και τη ζωγραφική. Το 1947 εγκαθίσταται στην Αθήνα συνεχίζοντας το γυμνάσιο και έρχεται πραγματικά σ’ επαφή με την τέχνη. Το 1949-1953 ο Παύλος σπουδάζει στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας “Εγώ, στη θέση της νεκρής φύσης που έχει βάλει ο καλλιτέχνης, βάζω έναν άνθρωπο, του ανοίγω το κεφάλι και βλέπω την εικόνα της νεκρής φύσης που έχει σχηματιστεί στο κεφάλι του, κι αυτό φτιάχνω”. Το 1954 πηγαίνει για πρώτη φορά στο Παρίσι χάρη σε μια υποτροφία του γαλλικού κράτους. “Όταν είναι κανείς πεινασμένος, τρώει ο,τιδήποτε, χωρίς διάκριση. Στην Ελλάδα δε υπήρχε τίποτα, έτσι στο Παρίσι έπεσα με τα μούτρα”. Μετά από μια τριετία (1955-58) που επιστρέφει στην Ελλάδα και εργάζεται για το θέατρο και τη διαφήμιση, ξαναγυρίζει στο Παρίσι με κρατική υποτροφία, εγκαθίσταται εκεί κι έρχεται σ’ επαφή με τα έργα και τα μέλη της ομάδας των Nouveaux Realistes. Το 1963 εκθέτει στο Σαλόνι τους έργο του, ένα πίνακα με παράλληλες λωρίδες αφισών. “Ο Pierre Restany με πρόσεξε μέσα σ’ όλο αυτό το σαλόνι και μου είπε: “Ξέρεις, είσαι Νεο-ρεαλιστής γιατί οικειοποιήθηκες την κομμένη φέτα”. Ο Restany θα πει αργότερα: “Νομίζαμε πως όλα είχαν λεχθεί σχετικά με την αφίσα, μέχρι που εμφανίστηκε ο Παύλος”… “Έζησε τη συναισθηματική πλήρωση της εποχής του και πορεύθηκε με ευκολία στην άλλη όψη της τέχνης μεταξύ Νεο-ρεαλισμού και Pop-Art, αυτός ο καλλιτέχνης του καιρού του, ο οποίος τα έχει καλά με τον εαυτό του, παρέμεινε το παιδί των Φιλιατρών, που μαγεύεται πάντα από τις απλές χαρές της ζωής και που κάνει καλά αυτό που θέλει να κάνει”.
Το 1964 ο Παύλος έχει την πρώτη του ατομική έκθεση αφισών στην Galerie J και το πρώτο έντονο ενδιαφέρον από τον Τύπο, ενώ το 1968 πραγματοποιείται εκθέτει στην γκαλερί Ileana Sonnabend, με κολόνες φτιαγμένες από χαρτί massicot. “Η σκέψη μου ήταν ότι η ουσία της γλυπτικής είναι η κολόνα, που με την πάροδο των αιώνων αλλάζει, γίνεται κούρος, έργο του Rodin κλπ”.
To 1971 στην ίδια γκαλερί εκθέτει ενδύματα, είτε κρεμασμένα σε κρεμάστρες είτε στον τοίχο “σαν τελευταίες αναλαμπές μιας πραγματικότητας που έχει σχεδόν εκλείψει, που είναι λανθάνουσα”, όπως έγραψε ο Pierre Faveton. Το 1972 έρχεται η πρώτη αναδρομική του έκθεση στο Kunstverein στο Αννόβερο. Εκείνη την εποχή αρχίζει και η συνεργασία του με τον Ιόλα, με τις πρώτες του ‘νεκρές φύσες’. “Είμαι ένας άνθρωπος που κάνει αυτό που κάνει, χωρίς να θέτει πολλά ερωτήματα στον εαυτό του. Έτσι όμως που είναι η ζωή, τα ερωτήματα αυτά τίθενται εκ των πραγμάτων από μόνα τους”. Οι εκθέσεις του στις γκαλερί του εξωτερικού συνεχίζονται.
Το 1978 ο Luigi Carluccio γράφει στο Panorama: “Ο Παύλος μπορεί να μεταμορφώσει τον τηλεφωνικό κατάλογο της Νέας Υόρκης σ’ ένα κλασικό κύπελο. Τον ανοίγει στις 360 μοίρες και τον πλάθει, όπως κάνουν οι αγγειοπλάστες με τον πηλό”.
Τον Απρίλιο 1979 το περιοδικό Vogue φωτογραφίζει τα μοντέλα του μπροστά σε γλυπτά του Τάκη και του Παύλου. Το 1980 η Ελλάδα αφιερώνει στον Παύλο το περίπτερό της στη Μπιενάλε της Βενετίας με μια εγκατάσταση έργων του σε boldluc, την κορδέλα με την οποία δένουν τα πακέτα. Το 1985 εγκαινιάζοντας το θεσμό των πολιτιστικών πρωτευουσών της Ευρώπης στην Αθήνα, ο Παυλος πραγματοποιεί μια έκθεση των Σημαιών της Κοινότητας στο μουσείο Πιερίδη της Αθήνας. Παράλληλα το γερμανικό κανάλι ZDF γυρίζει μια τριαντάλεπτη ταινία για τον Παύλο και τα έργα του.
Το 1988 η Νεκρή Φύση του Παύλου γίνεται εξώφυλλο του γερμανικού περιοδικού Palette, ενώ η αεροπορική εταιρεία Air France προωθεί στο διεθνή τύπο μια διαφημιστική εκστρατεία βασισμένη στο έργο του Παύλου “Το Μαγικό Τραπέζι”. Την ίδια εποχή, προλογίζοντας στον κατάλογο της έκθεσης του Παύλου στην Fondation Veranneman, ο Otto Hahn γράφει: “Το σκισμένο χαρτί είναι τα κύματα. Το χαρτί, σε ψιλές λωρίδες, είναι το χορτάρι… Ο Παύλος, ο κολορίστας, μετά από μακρά διαδρομή, αποδέχεται επιτέλους αυτή του την ιδιότητα”. Το 1991 η Gallerie Guy Peters οργανώνει μια ατομική έκθεση του Παύλου στα πλαίσια της FIAC, που γίνεται αποδεκτή με ενθουσιασμό από το κοινό, ενώ το 1992 η πόλη του Παρισιού οργανώνει
Πέντε γνωστά και άγνωστα μονόπρακτα του Tennessee Williams ανεβαίνουν από 26 Ιανουαρίου στο Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ με τους Βέρα Κρούσκα, Κερασία Σαμαρά, Ζαχαρία Ρόχα, Γιώργο Αντωνόπουλο, σε σκηνοθεσία Κερασίας Σαμαρά.
O
μεγάλος Αμερικανός συγγραφέας Tennessee Williams αγκαλιάζει με τρυφερότητα, σεβασμό και συμπόνια
εκείνους που χάθηκαν βουλιάζοντας αργά
στην παρακμή τους, καθώς αναδυόταν λαμπερό και φαύλο το αμερικανικό όνειρο τους
απόκληρους, τους αποδιωγμένους από τα νέα ήθη και πρότυπα της μεταπολεμικής
αμερικανικής κοινωνίας.
Πέντε δωμάτια, πέντε ανθρώπινες ιστορίες που αποκαλύπτουν τον
κοινωνικό διχασμό, την αποξένωση και το
νέο ήθος που μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο επικρατεί και επιβάλλει επώδυνες
κοινωνικές ανακατατάξεις, που παραμένουν αναλλοίωτες μέχρι σήμερα.
Μια παράσταση για την θολή ατμόσφαιρα του αμερικανικού- και
όχι μόνο- ονείρου…
ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΜΙΑΣ ΜΑΝΤΟΝΑ
Με τους: Βέρα
Κρούσκα, Κερασία Σαμαρά, Ζαχαρία Ρόχα, Γιώργο Αντωνόπουλο.
Μετάφραση
–Σκηνοθεσία:Κερασία Σαμαρά
Δραματουργική
επεξεργασία:Ανδρέας Στάικος
Σκηνικά-
κοστούμια:Κώστας Βελινόπουλος
Μουσική:Τάκης
Μπαρμπέρης
Φωτισμοί:Βαγγέλης
Μούντριχας
Βοηθός
σκηνοθέτη: Γιώργος Αντωνόπουλος
Κινηματογραφική
σύνθεση: Νίκος Βουτενιώτης
Φωτογραφίες:
Βαγγέλης Ρασσιάς
Επεξεργασία
ψηφιακού υλικού: Πέτρος Αργυρός
Παραγωγή: ΘΕΣΙΣ, www.thesisproduction.gr
info παράστασης
Από 26 Ιανουαρίου έως 21 Απριλίου
2019,
κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή
στις 18.15
Διάρκεια παράστασης:85 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:Γενική είσοδος,13 ευρώ
Μειωμένο (για σπουδαστές, ανέργους
ΑΜΕΑ, άνω των 65),10
ευρώ
Γράφει η Christina P. Mallaki
Η JYSK, η κορυφαία αλυσίδα καταστημάτων από τη Δανία, αποκάλυψε τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου τη νέα της ανανεωμένη συλλογή επίπλων και ειδών διακόσμησης για το...
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί Cookies τα οποία συνεισφέρουν ώστε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε την χρήση των Cookies.Αποδέχομαι την χρήση των Cookies