Αρχική Blog Σελίδα 507

Μεγάλες προσδοκίες με δυνατές υπογραφές στο Greek Sale των Bonhams

Little girl, Νικόλαος Γύζης, εκτίμηση 50.000-70.000 λίρες.

Γράφει o Κώστας Κατόπης

Με άρωμα Ελλάδας και 102 έργα τέχνης, κλείνουν τη φθινοπωρινή σεζόν οι Bonhams, στη New Bond Street του Λονδίνου στις 21 Νοεμβρίου 2018, σε μια σημαντική δημοπρασία για την αγορά της ελληνικής Τέχνης.

Ο οίκος, ο οποίος παραδοσιακά στηρίζει τα Greek Sales, -σε αντίθεση με άλλους γνωστούς οίκους οι οποίοι γύρισαν την πλάτη στην ελληνική Τέχνη τα χρόνια της κρίση- θέλει να… πάρει το ριμπάουντ στην κατηγορία που επλήγη τα τελευταία χρόνια των μνημονίων. Με αφορμή λοιπόν τη δημοπρασία και σε συνεργασία με την εταιρεία εικαστικών συμβούλων Art Expertise, δίνει την ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να απολαύσουν και να περιεργαστούν από κοντά δύο από τα κορυφαία έργα του sale στην Αθήνα.

Πρόκειται για τον «Ευαγγελισμό» του Κωνσταντίνου Παρθένη και το «Μικρό κορίτσι» του Νικολάου Γύζη.

The Annunciation, Κωνσταντίνος Παρθένης, εκτίμηση 350.000-500.000 λίρες.

Με έντονα τα χαρακτηριστικά του ευρωπαϊκού μοντερνισμού των αρχών του 20ου αιώνα ο “Ευαγγελισμός” εκτιμάται στις 350.000-500.000 λίρες.

Το έτερο έργο που θα εκτεθεί στο κοινό, το «Μικρό κορίτσι», είναι διεθνώς αναγνωρισμένο και κατατάσσεται στα αριστουργήματα του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου. Οι υπεύθυνοι του οίκου εκτιμούν ότι θα “πιάσει” τις 50.000-70.000 λίρες Αγγλίας.

  • Τα έργα θα εκτεθούν πριν την δημοπρασία στην Λ. Αμαλίας 36, από τις 6-8 Νοεμβρίου και ώρες 11.00-20.00.

Δυνατά ονόματα

Τα δύο αυτά έργα πλαισιώνουν στο sale δημιουργίες μεγάλων δημιουργών της ελληνικής Τέχνης. Μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται έργα των Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, Γιάννη Τσαρούχη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Μιχάλη Οικονόμου, Νίκου Εγγονόπουλου, Σπύρου Βασιλείου, Γιάννη Μόραλη, Κωσταντίνου Μαλέα, Γιάννη Σπυρόπουλου, Χρόνη Μπότσογλου, Πάρι Πρέκα, Θεόδωρου Στάμου, Παναγιώτη Τέτση, Θεόδωρου Τσίγκου, Αλέκου Φασιανού, Κώστα Τσόκλη, Βλάση Κανιάρη, Τakis, Χρήστου Μποκόρου, Χρύσας, Νίκου Κεσσανλή, Αχιλλέα Δρούγκα, Pavlos, Δημήτρη Μυταρά, κ.α.

Δείτε παρακάτω, έργα Ελλήνων καλλιτεχνών που συμμετέχουν στο εν λόγω sale, καθώς και τις εκτιμήσεις για τις τιμές πώλησης του οίκου Bonhams.

Nude Profile, Γιάννης Μόραλης, εκτίμηση 20.000-30.000 λίρες.
House by the sea, Μιχάλης Οικονόμου, εκτίμηση 30.000-50.000 λίρες.
Montée à Santorin, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, εκτίμηση 40.000-60.000 λίρες.
Attic Seashore, Κωνσταντίνος Μαλέας, εκτίμηση 30.000-50.000 λίρες.
Vincenzo Cornaro and Georgios Chortatzis, Νίκος Εγγονόπουλος, εκτίμηση 40.000-50.000 λίρες.
Le regard du desir, Αλέκος Φασιανός, εκτίμηση 30.000-40.000 λίρες.
Signal, Takis, εκτίμηση 30.000-40.000 λίρες.
Episode 5, Γιάννης Σπυρόπουλος, εκτίμηση 15.000-20.000 λίρες.
Folded sheet and flame, Χρήστος Μποκόρος, εκτίμηση 15.000-20.000 λίρες.
Ties, Pavlos (Διονυσόπουλος), εκτίμηση 15.000-20.000 λίρες.

 

«Νιζίνσκυ στον καθρέφτη … μέρες ψυχιατρείου» στο Studio Κυψέλης

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Αντρέι, ένας έγκλειστος σε ψυχιατρείο, πρώην χορευτής με βεβαρυμένο ιστορικό, έχοντας κάνει ήδη δύο απόπειρες αυτοκτονίας, έχει την εμμονή να ταυτίζει τον εαυτό του με τον διάσημο χορευτή του προηγούμενου αιώνα, Βασλάβ Νιζίνσκυ. Τα πράγματα δυσκολεύουν για αυτόν, όταν, πεθαίνοντας η μητέρα του, τον αφήνει μοναδικό κληρονόμο της τεράστιας περιουσίας της, γράφοντας μια κρυφή διαθήκη…

Η ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο: Γιάννης Ρωμανός

Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρωμανός & Ζωρζέτ Μιρόν

Μουσική επιμέλεια: 40 + The Band

Εικαστική επιμέλεια: Γιώργος Λιβανός

Κοστούμια: Χαρά Βυθούλκα

Χορογραφίες: Γιάννης Ρωμανός

Σχεδιασμός φωτισμών & προγράμματος: Γιώργος Λιβανός

Λυρικό τραγούδι: Σοφία Μπεράτη

Συνοδεία στο πιάνο ( ηχογράφηση): Νίκη Γκουντούμη

Φωτογραφίες: Κώστας Βολιώτης

Κινηματογράφηση – Μοντάζ: Αντώνης Μανδρανής

Οργάνωση παραγωγής: Ζωρζέτ Μιρόν

Προβολή – Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Γραφιστικά: Ειρήνη Γκολέμη

Παίζουν: Γιάννης Ρωμανός, Μαρία Δρακοπούλου, Ελένη Μπέη, Σοφία Μπεράτη

info

Studio Κυψέλης: Σπετσοπούλας 9 & Κυψέλης, Κυψέλη

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Ημέρα & ώρα παράστασης: Κάθε Τετάρτη στις 21.00

Πρεμιέρα: Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 12,00 ευρώ

Μειωμένο (φοιτητικό-ανέργων-ΑΜΕΑ-θεατών άνω των 65 ετών): 8,00 ευρώ. Ατέλειες ηθοποιών: 6,00 ευρώ

Για κρατήσεις θέσεων-πληροφορίες: -Τηλ.: 210 8819571 & 6944 535261

-Facebook event: https://www.facebook.com/events/1091725090992762/?active_tab=about

Πρόσβαση στο θέατρο: -Με τα τρόλεϊ 2, 4 (στάση Ζακύνθου)

-Με το λεωφορείο 022 (στάση Ζακύνθου)

Banksy: Ακτιβιστής street artist ή ιδιοφυΐα στο μάρκετινγκ;

bansky_The girl with the red balloon

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Ο διαβόητος Banksy, αποφάσισε να στρέψει για μια ακόμη φορά πάνω του το παγκόσμιο ενδιαφέρον, όταν ο μηχανισμός που είχε τοποθετήσει στο συγκεκριμένο έργο ενεργοποιήθηκε με το πάτημα ενός κουμπιού, αμέσως μετά το χτύπημα του σφυριού, που κατοχύρωνε το έργο στον αγοραστή. Έκπληκτο, το κοινό της δημοπρασίας είδε το έργο να γλιστρά από την κορνίζα του, στον μηχανισμό – καταστροφέα εγγράφων και να αυτοκαταστρέφεται σε λεπτές χάρτινες λωρίδες.

Βέβαια, πολλοί δεν δίστασαν να κάνουν λόγο για ένα σκηνοθετημένο κόλπο από τον καλλιτέχνη που πραγματοποιήθηκε με τη σύμφωνη γνώμη του γνωστού οίκου δημοπρασιών, αλλά και του άγνωστου πλειοδότη. Επίσης, υπάρχουν αναφορές για την παρουσία στην αίθουσα, ενός άγνωστου άνδρα – ο Banksy(;) – που απομακρύνθηκε από το προσωπικό ασφαλείας, ελάχιστα λεπτά μετά τη καταστροφή του έργου, ενώ το κοινό παρακολουθούσε άναυδο, μην μπορώντας να πιστέψει αυτό που μόλις είχε δει.

Ο ίδιος, ανέβασε στο λογαριασμό του, στο Instagram, video αποκαλύπτοντας πως τοποθέτησε τον μυστικό μηχανισμό στο έργο, έχοντας στο μυαλό του να τον χρησιμοποιήσει στην περίπτωση που το συγκεκριμένο έργο έβγαινε σε δημοπρασία και βέβαια τη σκηνή της καταστροφής. Η ανάρτηση συνοδευόταν και από το παρακάτω σχόλιο: “The urge to destroy is also a creative urge” – Picasso.

Banky, Draw the raised bridge.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ο κόσμος της τέχνης βρίσκεται μπροστά σε ένα από τα ανατρεπτικά και αντισυμβατικά γεγονότα με τα οποία ο Banksy ταρακουνά την παγκόσμια πολιτικοκοινωνική σκηνή. Όλη του η καλλιτεχνική δράση βασίζεται στο μύθο που ο ίδιος δημιούργησε και φροντίζει μέχρι και σήμερα όχι μόνο να συντηρεί, αλλά και να προσαρμόζει ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής, αν και για αρκετό καιρό φιγουράριζε στο site του, το slogan … Don’t believe the hype! Ο street artist που είναι “αόρατος”, μιας και δεν έχει εμφανιστεί ποτέ δημόσια, φέρεται να γεννήθηκε το 1973 στο Bristol, όπου και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην εκεί underground καλλιτεχνική σκηνή με τη μέθοδο του stencil που του επέτρεπε να κινείται γρήγορα και αποτελεσματικά στις επιδρομές του στους δημόσιους χώρους. Στη συνέχεια οι δράσεις του γίνονται πιο περίπλοκες και περιλαμβάνουν παρεμβάσεις σε διάφορες μητροπόλεις κυρίως του δυτικού κόσμου.

Banksy, No Ball Games.

Το 2005, ταξιδεύει στη Δυτική Όχθη και δημιουργεί 9 graffiti στο Τείχος της Ντροπής. Ανάμεσά τους και ένα άλλο κορίτσι με ένα μπουκέτο από μπαλόνια, όλα τους μονοχρωματικά και σε μαύρο χρώμα, που προσπαθεί με τη βοήθεια τους να πετάξει και να δραπετεύσει πάνω από το τείχος, κάνει το γύρο του κόσμου και επικοινωνεί την ακτιβιστική δράση του δημιουργού του.

Το Σεπτέμβριο του 2008, ταξιδεύει στην κατεστραμμένη από τον τυφώνα Νέα Ορλεάνη και δημιουργεί 15 graffiti, με πρωταγωνίστρια, το Umbrella Girl, που γίνεται γρήγορα το σύμβολο της πόλης.

Το 2015, επισκέπτεται τη βομβαρδισμένη Λωρίδα της Γάζας και φιλοτεχνεί στην πόρτα που ήταν ότι απέμεινε από το σπίτι του Ραμπέα Νταρντούνα μια Ελληνίδα θεά που κρατά το κεφάλι της. Ο ιδιοκτήτης, μην γνωρίζοντας ποιος είναι ο δημιουργός πουλά το έργο για μόλις 175 $. Και βέβαια μετά την πληρωμή και την απομάκρυνση του έργου, ο αγοραστής του δεν έχει καμιά διάθεση να το επιστρέψει ή να πληρώσει κάποιο υπέρογκο ποσό στον “αμαθή” και απογοητευμένο πωλητή όσο και αν εκείνος το επιθυμεί.

Banksy, draw a heart.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η τέχνη του Banksy είναι αντιδραστικά πολιτικοποιημένη. Τι είναι, όμως αυτό που τον κάνει να εκθέτει τα έργα του σε γνωστές γκαλερί και ακόμη και τα πιο “ευτελή” από αυτά να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές; Τον ενδιαφέρουν πραγματικά τα χρήματα και η δόξα ή η διαφήμιση και η προώθηση είναι αυτά που τον τοποθέτησαν τόσο ψηλά στο χρηματιστήριο της τέχνης;

Γεγονός πάντως είναι πως όταν ο ίδιος θέλησε σε μια από τις δράσεις του, να πουλήσει έργα του σε συμβολική τιμή, στήνοντας έναν πάγκο στο Central Park, οι πωλήσεις ήταν ελάχιστες και στο τέλος της ημέρας κατάφερε να εισπράξει συνολικά, λιγότερα από 500 δολάρια, γιατί κάποιοι από τους επίδοξους αγοραστές παζάρεψαν ακόμη και αυτή την συμβολική τιμή. Πως να πείσεις πως αυτά τα έργα είναι αυθεντικά αν η τιμή τους δεν είναι κάποιες χιλιάδες ευρώ;

Βanksy_social media.

Το κορίτσι από την Αφρική που ζωγραφίζει μια βικτωριανή ταπετσαρία τοίχου πάνω από μια σβάστικα βρίσκεται στο Παρίσι, κοντά στον σταθμό του μετρό Porte de la Chapelle, στο πρώην επίσημο κέντρο υποδοχής μεταναστών La Bulle και είναι ένα από τα τελευταία εικαστικά σχόλια του Banksy για τους μετανάστες και τις αποφάσεις που παίρνονται για τη ζωή τους.

Είναι το πρώτο από τα τρία σχολιαστικά έργα του, στη γαλλική πρωτεύουσα ενώ ακολουθεί ένας κύριος με κοστούμι που προτείνει ένα κόκκαλο σε ένα σκυλάκι, ενώ περιμένει με το πριόνι κρυμμένο πίσω από την πλάτη του. Σύμφωνα με τον δημιουργό του είναι η προσωποποίηση της πολιτικής εξαπάτησης.

Στο τρίτο έργο, με αναφορές στο κλασικό έργο του David, Ο Ναπολέων διασχίζοντας τις Άλπεις, ο ηγέτης καλυμμένος με την πορφυρή του κάπα είναι τυφλός και απρόσωπος απέναντι στις προσδοκίες που διαψεύσθηκαν.

Ελπίζοντας, στη συνέχιση των δράσεων του ευρηματικού Banksy και περιμένοντας το επόμενο “χτύπημά” του… “Λένε ότι τα γκραφίτι τρομάζουν τους ανθρώπους και αποτελούν δείγμα κοινωνικής παρακμής. Είναι ψέμα. Τα γκραφίτι κρύβουν κινδύνους μόνο για τους πολιτικούς, τα στελέχη των διαφημιστικών και τους γκραφιτάδες”.

 

“Aelia Fotini Kostouli”: Όταν η μόδα συναντά την Τεχνη!

Φωτεινή Κωστούλη

Η σχεδιάστρια Φωτεινή Κωστούλη μιλάει σε μια συνέντευξη από καρδιάς για την ίδια, τις συλλογές της, την τέχνη, τη διαχρονικότητα των κοσμημάτων και τις τάσεις της μόδας.

Το ταξίδι της Φωτεινής στο κόσμημα ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια, όταν άρχισε να πειραματίζεται με μια ποικιλία από φυσικά υλικά για να αναπαραστήσει οπτικά τα ερεθίσματα που προσλάμβανε, για προσωπική χρήση.

Γράφει η Έπη Τρίμη

Οι συλλογές της έχουν ένα μοναδικό και αναγνωρίσιμο πλέον στυλ και καταφέρνει να δημιουργεί κοσμήματα που σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητα. Από το 2007 υλοποιεί ιδέες και συναισθήματα σε έργα τέχνης, σχεδιάζοντας κοσμήματα για ιδιώτες πελάτες, σχεδιαστές μόδας, γκαλερί τέχνης και μουσεία.

– Φωτεινή, είσαι γνωστή τόσο σε Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Μίλησέ μας για την πρόσφατη παρουσίαση της δουλειάς σου που έγινε σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Ρουμανία.

Πρόσφατα και με μεγάλη επιτυχία, η συλλογή μου με θέμα «Universe» παρουσιάστηκε στο London Fashion Week και στο Romania Fashion Philosophy show, συνοδεύοντας τη νέα συλλογή του brand Celebrity Skin του σχεδιαστή μόδας Δημήτρη Στρέπκου. Μία εξαιρετική εμπειρία μιας και η συγκεκριμένη ομαδική δουλεία είχε άρτιο αποτέλεσμα, σε δύο πολύ δυνατές πασαρέλες της Ευρώπης, κερδίζοντας τις εντυπώσεις.

Σχεδόν ένα χρόνο πριν, προετοιμαζόμουν πυρετωδώς για ένα όνειρο ζωής μια και το MAD Modern Art and Design NY ήταν ένας στόχος μου, που κατάφερε να υλοποιηθεί, μέσω της πλατφόρμας Ελλήνων σχεδιαστών κοσμημάτων A Jewel Made In Greece, τελικά αν στοχεύεις σωστά, όλα είναι πιθανά. Η συλλογή μου με θέμα Fertility είχε άρτια παρουσίαση και το κοινό της Νέας Υόρκης το λάτρεψε.

Πόσο δημιουργικό είναι το άγχος της προετοιμασίας;

Μου αρέσουν οι προκλήσεις. Με βάζουν σε διαδικασία εξέλιξης και σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε δημιουργικό. Οπότε το άγχος ναι, είναι πολύ και δημιουργικό. Έχει να κάνει με το αποτέλεσμα που θες να παρουσιάσεις αλλά και το κοινό που απευθύνεσαι.

– Τι σε συγκίνησε απ’ όσα ειπώθηκαν για τη δουλειά σου και ποια συμβουλή βρήκες σημαντική και θα εφαρμόσεις;

Με συγκινεί να βλέπω τον κόσμο να αναγνωρίζει τα κοσμήματά μου, είναι ωραίο να σε επιβραβεύουν για την δουλεία σου. Ο κόπος και η κούραση όλων αυτών των χρόνων ξαφνικά γίνεται μόνο χαρά και συγκίνηση. Η συμβουλή είναι να μπορώ να είμαι ευτυχισμένη όταν βρίσκομαι μόνη με μένα και με αυτά που έχω. Και εγώ αισθάνομαι πλήρης και στην προσωπική μου αλλά και στην επαγγελματική ζωή και είμαι τόσο ευγνώμων για αυτό.

– Τι αποκόμισες μέσα από την εν λόγω εμπειρία;

Πιστεύω ότι η τέχνη δεν έχει σύνορα. Η Ελλάδα είναι η χώρα μου και την αγαπώ αλλά το να παρουσιάζω τις συλλογές μου στο εξωτερικό είναι μια πρόκληση για μένα. Το να βρεθώ με άλλους καλλιτέχνες σε διαφορετικές χώρες με διαφορετικές κουλτούρες έχει όφελος γνώσης, εμπειρίας, φιλίας, και προφέρει αναγνωρισιμότητα.

Ήταν κάτι που είχα από την αρχή στο μυαλό μου και είμαι ευγνώμων για τις ευκαιρίες που μού έχουν δοθεί. Παρόλο που είναι πιο art τα κοσμήματά μου, μπορούν να σταθούν σ’ ένα Fashion show και μάλιστα με πολύ δυνατά brands όπως και στις δύο πρόσφατες παρουσιάσεις μου σε Λονδίνο και Ρουμανία.

Πιστεύω ότι η συλλογική δουλειά όταν γίνεται με σεβασμό και αγάπη μπορεί να φέρει καταπληκτικά αποτελέσματα. Η επιλογή τις συλλογής Universe ήταν σωστή, μιας και κατάφερε να εισπράξει πολλά και θετικά σχόλια.

– Τα κοσμήματά σου ακολουθούν τις τάσεις της μόδας ή έχουν ένα πιο ιδιαίτερο ύφος;

Οι τάσεις τις μόδας είναι πολλές και απευθύνονται σ’ όλο το κόσμο, όμως το κόσμημα για μένα είναι μια διαχρονική υπόθεση. Φυσικά και ενημερώνομαι από τις διεθνείς τάσεις αλλά προσπαθώ να κρατάω πάντα μια πιο καλλιτεχνική προσέγγιση, μιας και οι δημιουργίες μου έχουν ένα πιο artαλλά και fashionστυλ.

– Τι υλικά χρησιμοποιείς;

Η Aelia προσφέρει μια μοναδική συλλογή κοσμημάτων από ορείχαλκο, ασήμι, ημιπολύτιμες πέτρες, δέρματα, χυτά, καλώδια, σύρματα, τα περισσότερα ζωγραφισμένα στο χέρι.Η εξέλιξη της γνώσης είναι πολύ σημαντική στην δουλεία μου. Λατρεύω να μαθαίνω νέες τεχνικές καθώς με κάνει να αισθάνομαι πιο ζωντανή.

– Σκέπτεσαι να επεκταθείς και σε αξεσουάρ όπως τσάντες και ζώνες;

Κατά καιρούς έχω ασχοληθεί με το σχεδιασμό τσάντας και ζώνης αλλά με ενδιαφέρει το κόσμημα και η εξέλιξη μου σ’ αυτόν τον τομέα. Έχω ήδη σκεφτεί συλλογές που θέλω να δημιουργήσω αυτό και μόνο με εξιτάρει τόσο πολύ που δε νομίζω ότι χωράει κάτι άλλο στα επόμενα σχέδιά μου.

-Ποιος τύπος γυναίκας μπορεί να φορέσει τις δημιουργίες σου;

Τα κοσμήματά μου απευθύνεται σε γυναίκες με γνώμονα την ιδιαιτερότητα, την αγάπη για την τέχνη και το ξεχωριστό στυλ. Δεν έχουν ηλικία αλλά έχουν προσωπικότητα και στυλ είναι chic και θέλουν να ξεχωρίζουν.

– Από που πηγάζει η έμπνευση;

Έμπνευση έρχεται από παντού και ξαφνικά, είναι μια εικόνα, μια λέξη, ένα συναίσθημα που μπορεί να με παρακινήσει για να δημιουργήσω. Η συλλογή της γης και του σύμπαντος αλληλοσυνδέονται καθώς η μία απαντάει στην άλλη, έχοντας σαν κοινό σημείο τον τρόπο που ο παρατηρητής προσεγγίζει μια εικόνα.

Κοιτώντας από ένα δορυφόρο προς τη γη, αλλά και με γυμνό μάτι κοιτώντας από τη γη προς τον ουρανό. Η εικόνες οι σκέψεις και το συναίσθημα της στιγμής αν θες, ήταν αρκετά για να ξεκινήσω και να εξελίξω τις δύο αυτές συλλογές.

– Ποια είναι τα επόμενά σου σχέδια;

Για τη συνέχεια, νέα πλάνα και νέες σκέψεις είναι σχεδόν έτοιμα να πάρουν την τελική τους μορφή. Προετοιμάζομαι για το 2019, και οι νέες προκλήσεις είναι καλοδεχούμενες μιας και με ιντριγκάρουν να δημιουργώ. Πολλά και καλά τα νέα του Aelia για το νέο έτος. Είμαι χαρούμενη και ευγνώμων. Η νέα συλλογή είναι σχεδόν έτοιμη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα είναι ανατρεπτική, art αλλά και με πολύ fashion.

– Σημεία πώλησης των κοσμημάτων σου;

Τα κοσμήματα αντιπροσωπεύονται από το brand “Aelia Fotini Kostouli” και διατίθενται σε επιλεγμένα σημεία πώλησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μέσω του www.aeliaselection.com.

 

Αποστόλης Ψαρρός: «Η τέχνη, το χιούμορ και ο έρωτας η απάντηση στην αγένεια και το θράσος… »

Σκηνοθέτης, δάσκαλος υποκριτικής, αλλά όπως ο ίδιος αναφέρει, πρωτίστως ηθοποιός, ο πολυπράγμων Αποστόλης Ψαρρός, καταπιάνεται και φέτος με πολλά και διαφορετικά εγχειρήματα με ιδιαίτερη επιτυχία. Πρωταγωνιστεί στην παράσταση “La Ronde”, σκηνοθετεί τρεις παραστάσεις και συγχρόνως, διδάσκει υποκριτική.

Συνέντευξη στην Ιωάννα Ιακωβίδη

-Πρωταγωνιστείς στη θεατρική παράσταση «La Ronde» του Arthur Schnitzler. Τι πραγματεύεται το συγκεκριμένο έργο;

La Ronde σημαίνει στα γαλλικά κύκλος. Μιλάει για τον κύκλο που κάνουν οι ανθρώπινες σχέσεις. Είμαστε δύο ηθοποιοί επί σκηνής – η Τζούλι Τσόλκα και εγώ – τους οποίους βλέπουμε σε διάφορες ερωτικές εκδοχές, ενσαρκώνοντας έξι διαφορετικούς χαρακτήρες: ένα ζευγάρι ερωτευμένο, δύο άνθρωποι που γνωρίζονται για πρώτη φορά, κάποιοι άλλοι που δεν έχουν καμία οικειότητα, την άλλη ένα ζευγάρι στο οποίο δεν υπάρχει καμία αμηχανία και την άλλη… να έρθετε να το δείτε. Δεν θα πω άλλα!

-Όλες αυτές οι ερωτικές εκδοχές παρουσιάζονται από εσάς τους δύο. Πόσο δύσκολο είναι να ενσαρκώνετε έξι διαφορετικούς χαρακτήρες;

Είναι δύσκολο από την άποψη ότι ο θεατής πρέπει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, σε δέκα λεπτά που διαρκεί ουσιαστικά η ιστορία του κάθε ζευγαριού, να καταλάβει και να ψυχανεμιστεί τι φέρει ο κάθε χαρακτήρας, ποιο είναι το σώμα του, ποια η φωνή του, τι θέλει να πει. Συνεπώς, πρέπει πολύ σύντομα να δώσει ο ηθοποιός στον θεατή να καταλάβει όλη την παλέτα της συμπεριφοράς του.

-Ποια μέσα, λοιπόν, χρησιμοποιείτε για να διευκολύνετε τον θεατή να αντιληφθεί αυτές τις εναλλαγές των ρόλων;

Προς αυτήν την κατεύθυνση υπάρχουν πολλές επιλογές, που εξαρτώνται από την αισθητική της παράστασης. Σ’ αυτό μας βοηθάει πολύ η μουσική, μας βοηθάει πολύ το σώμα μας, το οποίο προσαρμόζουμε ανάλογα με την κατάσταση που βιώνει ο κάθε χαρακτήρας, η φωνή μας, η σχέση που έχουμε αναπτύξει μεταξύ μας, που πάντα αλλάζει…

-Πώς ήταν η συνεργασία με τον σκηνοθέτη της παράστασης, τον Θοδωρή Βουρνά;

Η συνεργασία μας είναι εξαιρετική, γιατί είναι πολύ σπάνιο στις μέρες μας να αναπτύσσεις σχέσεις που βασίζονται στην ελευθερία, δηλαδή στο έδαφος που μπορεί να σου δώσει ένας συνεργάτης. Και το έδαφος που έχουμε εγώ και η Τζούλι είναι πάρα πολύ πρόσφορο για να προτείνουμε πράγματα και να δημιουργήσουμε καταστάσεις.

-Πόσο εύκολο είναι για εσένα, που σκηνοθετείς ο ίδιος παραστάσεις, να δέχεσαι σκηνοθετικές οδηγίες από έναν άλλον άνθρωπο;

Πρωτίστως, είμαι ηθοποιός. Αυτό είναι που ξέρω να κάνω ως επί το πλείστον. Η ιδιότητά μου ως σκηνοθέτης έρχεται σε δεύτερη μοίρα στη ζωή μου, όπως και η ιδιότητα του δασκάλου. Περισσότερο είμαι ηθοποιός, οπότε είναι φυσικό για μένα να ακούω και να ακολουθώ τις οδηγίες του σκηνοθέτη μου.

-Σκηνοθετείς την παράσταση “Ηρακλής ο Γενναίος”, που παίζεται για τρίτη χρονιά. Σε ποιους απευθύνεται αυτή η παράσταση;

Απευθύνεται σε όποιον θεατή έχει μέσα του αυτό που λέμε παιδί. Γιατί αν έχεις επαφή με το παιδί μέσα σου, σημαίνει ότι έχεις δει και πολλά καρτούν στη ζωή σου και ότι σου αρέσει να παίζεις. Απευθύνεται, λοιπόν, σε όλους όσους τους αρέσει να παίζουν και να βλέπουν τους άλλους να παίζουν. Τρίτη χρονιά ο Ηρακλής ο Γενναίος βρίσκεται στον Πολυχώρο Πόλις, στο Νέο Ηράκλειο κάθε Τετάρτη στις 20:00 με τον Ιορδάνη Κασάπογλου, την Ελισάβετ Μπούρα και την Ειρήνη Κυριάκου.

-Ταυτόχρονα σκηνοθετείς μία ακόμα παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά και όχι μόνο, τη Μικρή Γοργόνα.

Η Μικρή Γοργόνα, το γνωστό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν παίζεται επίσης στον Πολυχώρο Πόλις κάθε Κυριακή στις 12:00 για το παιδικό κοινό, ωστόσο δεν νομίζω ότι το θέμα του, η δύναμη της αγάπης, απασχολεί μόνο τα παιδιά.

Ακολουθώντας πάλι το ίδιο μοτίβο, οι τρεις ηθοποιοί της παράστασης αλλάζουν πολλούς ρόλους και προσπαθούν πάντα η κάθε τους πράξη να έχει ως γνώμονα την αγάπη και όλο αυτό μέσα από πολλά χιουμοριστικά επεισόδια.

-Εσύ έχεις ως σκηνοθέτης έναν συγκεκριμένο τρόπο να αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα και να τα αποδίδεις επί σκηνής και γι’ αυτό οι παραστάσεις σου είναι ξεχωριστές. Μπορείς να μου πεις περισσότερα για τη σκηνοθετική σου ματιά;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάτι παγιωμένο. Δεν υπάρχει μία δεδομένη άποψη σύμφωνα με την οποία πορεύομαι πάντα. Αυτό είναι κάτι ρευστό, που εξελίσσεται διαρκώς. Είναι ένα πεδίο που δέχεται ερεθίσματα και συνεχώς μεταλλάσσεται. Το μόνο σταθερό που μπορώ να διακρίνω στις δουλειές που έχω κάνει είναι ότι δίνω προτεραιότητα στον ηθοποιό. Δηλαδή, ο ηθοποιός είναι ο απόλυτος κυρίαρχος επί σκηνής. Δεν δίνω τόση βάση στην αλλαγή κοστουμιών και σκηνικών, αλλά στο πως ο ηθοποιός μπορεί να πλάσει την ιστορία στο μυαλό του θεατή, με τα δικά του όπλα. Γι΄ αυτό και στις παραστάσεις μου συνεργάζομαι με ηθοποιούς που λειτουργούν ως πολυεργαλεία.

-Πώς επιλέγεις τα θέματα με τα οποία ασχολείσαι; Μιλάμε για παραστάσεις που η μία έχει μυθολογικό περιεχόμενο, η άλλη είναι ένα γνωστό παραμύθι, η άλλη μία ερωτική ιστορία, πέρσι είχες επεξεργαστεί ένα έργο του Σαίξπηρ… Υπάρχει κάποιο κριτήριο με το οποίο επιλέγεις κάθε φορά;

Δεν υπάρχει κάποιο δεδομένο κριτήριο, ότι κάνω μόνο έργα που μιλούν για ένα συγκεκριμένο ζήτημα. Ο Βασιλιάς Ιωάννης του Σαίξπηρ που ανέφερες είχε τελείως πολιτικό περιεχόμενο και ήταν κάτι με το οποίο δεν είχα ασχοληθεί ποτέ. Ήταν επίσης μία σχετικά άγνωστη ιστορία για το ελληνικό κοινό- είχε παιχτεί μόνο μία φορά. Καλή ώρα αυτό ήταν ένα κριτήριο επιλογής, το ότι ο κόσμος δεν είχε δει πολλές φορές αυτό το έργο. Αλλά βέβαια και ότι αυτό που πραγματευόταν ήταν κάτι καινούργιο για μένα, ψάχνω καινούργια νερά συνήθως.

Ο Ηρακλής ο Γενναίος είναι σε ένα κείμενο που έχω γράψει ο ίδιος, που και αυτό ήταν καινούργιο για μένα, καθώς δεν είχα μπει ποτέ στη διαδικασία να γράψω – έκανα μία σύνθεση μυθολογικών στοιχείων με δικά μου βιώματα βάσει των καρτούν και φυσικά γράφτηκε σύμφωνα με τους χαρακτήρες και τις συμπεριφορές των ηθοποιών μου, γιατί η παράσταση φτιάχτηκε εξαρχής για αυτούς τους τρεις ηθοποιούς. Αυτό που ακολουθεί, που ετοιμάζω για τον Μάρτιο του 2019 είναι ένα έργο που δεν έχω ξανακάνει, ένα ψυχολογικό θρίλερ. Δεν έχω καταπιαστεί με κάτι τέτοιο.

-Τι ετοιμάζεις λοιπόν;

Ονομάζεται το Σπίτι στη Λίμνη, του Αυστραλού συγγραφέα Aidan Fennessy στο θέατρο Αγγέλων Βήμα. Είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ που παίζεται από δύο ηθοποιούς. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα να ασχοληθώ με ένα κείμενο ρεαλιστικό, το οποίο εκτυλίσσεται μέσα σε ένα δωμάτιο, έχει δύο χαρακτήρες που προσπαθεί ο ένας να εξαπατήσει τον άλλον.

-Οι παραστάσεις που εσύ σκηνοθετείς έχουν έναν κοινό παρονομαστή, που είναι το χιούμορ. Αυτό στην καινούργια σου δουλειά, σ’ ένα ρεαλιστικό έργο, έχει χώρο;

Το χιούμορ είναι τρόπος ζωής. Είναι ένα φίλτρο με το οποίο ερμηνεύεις τα πάντα στη ζωή σου, τον έρωτα, τη θλίψη, την αγάπη, το μίσος, τα πάντα. Και αρχαία τραγωδία έχω σκηνοθετήσει με τη φοιτητική μου ομάδα και είχε χιούμορ. Και οι ηθοποιοί που επιλέγω, όταν μιλάω μαζί τους πριν τους ανατεθεί ο κάθε ρόλος, θέλω να δω ότι έχουν χιούμορ σαν άνθρωποι. Είναι πολύ δύσκολο να συνεργαστώ ή να αποκτήσω φιλία με κάποιον που δεν έχει χιούμορ, γιατί θεωρώ ότι υπάρχει παντού. Συνεπώς, είναι μοιραία δύσκολο να λείπει αυτό το στοιχείο από την κάθε ανάγνωση που κάνω. Δεν είναι ότι κάτι που δεν χαρακτηρίζεται από χιούμορ δεν μπορεί να λειτουργήσει αναγκαστικά, αλλά είναι στην οπτική του καθενός. Είναι τα γυαλιά που βάζεις για να βλέπεις τον κόσμο. Εγώ τον κόσμο τον βλέπω μέσα από αυτό το πρίσμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι ταιριάζει παντού. Μέχρι στιγμής, όμως, όπου το έχω χρησιμοποιήσει ταίριαζε. Αν αισθανθώ ότι κάπου δεν αρμόζει προφανώς δεν θα το κάνω. Απλώς για μένα είναι ένας τρόπος να αφηγηθείς τα πράγματα αλλιώς.

Στον Βασιλιά Ιωάννη για παράδειγμα, που ήταν ένα πολιτικό έργο, το στοιχείο αυτό υπήρχε βλέποντας τους χαρακτήρες να λειτουργούν στα άκρα. Δηλαδή, ο ένας χαρακτήρας απαιτούσε ο άλλος να υποταχθεί χωρίς όρους. Αυτό είναι ακραίο και κατά μία έννοια πλησιάζει το καρτούν. Το καρτούν είναι κάτι πολύ ακραίο φαινομενικά. Σε αυτό ακριβώς πάτησα. Δεν ήθελα κατ’ ανάγκη να κάνω κάτι αστείο. Ήθελα απλώς να αφηγηθώ την ιστορία αλλιώς, ώστε ο κόσμος να βρει κάτι οικείο σε αυτό. Ο κόσμος ζει συνεχώς σε μία υπερβολή στην καθημερινότητά του.

-Ξαναγυρίζοντας στο La Ronde, είναι μία ιστορία για τον έρωτα και για τις διαφορετικές εκδοχές με τις οποίες αυτός προκύπτει. Στον έρωτα και στο θέατρο χωράει το χιούμορ;

Εννοείται! Αν είσαι ερωτευμένος και δεν υπάρχει χιούμορ σ’ αυτήν τη σχέση πρέπει να φύγεις. Όση θρασύτητα και αν υπάρχει γύρω, όση αγένεια και αν επικρατεί, η τέχνη, το χιούμορ και ο έρωτας μας κάνουν αόρατους. Αγαπώ την τέχνη σαν μέσο έκφρασης, σαν μέσο επικοινωνίας.

Για έκτη χρονιά διδάσκω υποκριτική στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Για μένα αυτό είναι μία μεγάλη πηγή έμπνευσης. Βλέπεις ανθρώπους εκεί που είναι ακόμα στα κάγκελα, εννοώ ότι δεν ξέρουν ακόμα τι θέλουν, έχουν βρεθεί σε μία σχολή για την οποία δεν είναι και σίγουροι, βλέπεις εσωστρεφή άτομα, πολύ ντροπαλά… Πρόσφατα, σκηνοθέτησα και μία παράσταση με τη θεατρική ομάδα του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς. Κάναμε ένα παραμύθι στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού. Σκέψου ανθρώπους που είναι διευθυντές τραπεζών, που είναι τραπεζικά στελέχη εσωστρεφή και ντροπαλά να τους βλέπεις να ανθίζουν. Αυτό για μένα είναι σπουδαίο, είναι μέγιστος τρόπος επικοινωνίας και εξιδανίκευσης της τέχνης. Με αυτόν τον τρόπο βλέπεις ξαφνικά πως η τέχνη σε εξευγενίζει. Εγώ, λοιπόν, επιλέγω να βλέπω σε αυτά τα πράγματα την τέχνη, να έχω πάντα γνώμονα αυτό που ανθίζει.

Γιάννης Κόττης: «Η τέχνη οφείλει να είναι υπερβατική»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΤΗΣ

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Έργα που ξεχειλίζουν από ζωή και αισιοδοξία παρουσιάζει ο καταξιωμένος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ζωγράφος Γιάννης Κόττης. Σε κάθε πίνακά του στήνεται ένα κινηματογραφικό σκηνικό! Τα τοπία της φύσης που απεικονίζει δεν είναι στατικά αλλά έχουν έντονα χρώματα και μια παιδική σχεδόν αθωότητα. Πρόκειται για μια ζωγραφική που μιλά κατευθείαν στην ψυχή μας. Ο εικαστικός αν και ζει εδώ και πολλές δεκαετίες στην Πόλη του Φωτός, ωστόσο πάντα διατηρεί ζωντανή τη σχέση του με την Ελλάδα, στην οποία επιστρέφει όχι μόνο κάθε καλοκαίρι, αλλά όταν χρειαστεί και κατά τη χειμερινή περίοδο.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΤΗΣ

Τα έργα του Γιάννη Κόττη μαγνητίζουν το βλέμμα του θεατή τους, με την ομορφιά, τη χάρη, την ανεμελιά τους. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο εικαστικό περιβάλλον, με έργα που υποδηλώνουν τη ζωή, τον καρπό, την ανθοφορία.

Διαφορετικές εκφάνσεις της φύσης που βρίσκεται σε φάση αναγέννησης, οργιαστικές εικόνες ζωής, με τη μοναδική σφραγίδα του Γιάννη Κόττη. Κάθε πινελιά του μοιάζει να κρύβει εκρήξεις. Ένας εικαστικός ύμνος στη χαρά, που βρίσκεται, στα μικρά, τα απλά, τα ανθρώπινα. Συναντήσαμε τον εικαστικό και του ζητήσαμε να μας μιλήσει για την τελευταία έκθεσή του που έγινε στις Σπέτσες, στην γκαλερί Kapopoulos.

“Πηγή έμπνευσης για τον καλλιτέχνη οι εικόνες που έχουν χαραχτεί στη μνήμη του από τα παιδικά του χρόνια”

– Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Πρόκειται για μια ζωγραφική καθαρά βιωματική. Ανεξάντλητη πηγή έμπνευσής μου είναι οι εικόνες που έχουν χαραχτεί στη μνήμη μου από τότε που ήμουν παιδί και μεγάλωνα στην Κορινθία.

Τα δέντρα, οι πορτοκαλιές, οι λεμονιές, οι ροδιές, οι αμυγδαλιές ήταν ολάνθιστες και στη συνέχεια γεμάτες καρπούς. Αυτές οι μνήμες καρποφόρησαν αργότερα μέσα μου και πέρασαν στη ζωγραφική μου. Όλα τα θέματα αυτής της ενότητας είναι καλοκαιρινά, χαρούμενα. Το σύνολο αυτής της δουλειάς αποπνέει αισιοδοξία, ζωή.

– Με τη δουλειά σας θα θέλατε να εκφράσετε την αντίδρασή σας στη δύσκολη καθημερινότητα που ζούμε και ίσως να κάνετε τον αποδέκτη του έργου σας να την ξεχάσει;

– Στόχος μου δεν είναι να αντιγράψω τη δύσκολη καθημερινότητα που ζούμε. Πιστεύω ότι ο ζωγράφος δεν είναι ιστορικός ούτε δημοσιογράφος για να αποδίδει την πραγματικότητα. Τι θα ωφελήσει αν αναπαράγω και στη ζωγραφική μου το ζοφερό για πάρα πολλούς ανθρώπους περιβάλλον;

Η τέχνη πρέπει να είναι υπερβατική. Να δίνει διέξοδο. Υπάρχουν σαφώς κορυφαία, δραματικά έργα που είναι αριστουργήματα. Όμως η δική μου τέχνη έχει κλασικό χαρακτήρα και οδηγεί στο φως.

Οι φάροι, τα λιβάδια, τα περιβόλια τα γεμάτα με λεμονιές, ελιές και συκιές, με δένδρα γεμάτα καρπούς, τα πρόβατα, οι χαρταετοί, το ποδήλατο, τα πανέμορφα μικρά σπιτάκια, η μορφή του σκύλου του, του Μπούλη –αγαπημένη φιγούρα στα έργα του, το τρένο που διασχίζει το μεσογειακό τοπίο, οι πυλώνες που θέλουν να φτάσουν τον ουρανό, όλα αυτά μαζί συνθέτουν την εικόνα μιας μαγικής ατμόσφαιρας, ένα είδος «απόδρασης» από το συνηθισμένο γκρίζο αστικό τοπίο.

Στην έκθεσή του στις Σπέτσες ο Γιάννης Κόττης παρουσίασε μια εντυπωσιακή σειρά έργων, ονειρικού χαρακτήρα, όπου οι άνθρωποι μοιάζουν εντελώς ανάλαφροι και ευτυχισμένοι. Βρίσκονται, δε, σε αρμονική συνύπαρξη με τη φύση, η οποία περιλούζει με τα άνθη της κάθε εικόνα του. Τα ποδήλατα είναι έτοιμα για βόλτα, ενώ τα φορτηγά του κουβαλούν φορτία χαράς. Μια χρωματιστή απόδραση από την πραγματικότητα από έναν διεθνή δημιουργό, που ζει και εργάζεται στο Παρίσι εδώ και πολλές δεκαετίες.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΤΗΣ

Who is who

Ο Γιάννης Κόττης γεννήθηκε στο Κοκκώνι Κορινθίας το 1949. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητή τον Γιάννη Μόραλη και τον Νίκο Νικολάου στο προκαταρκτικό έτος (1974 – 1979). Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα σκηνογραφίας. Συνέχισε τις σπουδές του στην Beaux – Arts στο Παρίσι για τρία χρόνια. Από το 1987 έως και σήμερα εκθέτει στην Γκαλερί Samy Kinge – Παρίσι.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΤΗΣ

 

Θωμάς Τουρναβίτης: “S.I.C // Saints In Carousel”, στο Pirée

Στο έργο του Θωμά Τουρναβίτη, πορτρέτα ανθρώπων λουσμένα στο φως του ηλίου και με την αίσθηση της κίνησης αέναα παρούσα, συγκεντρωμένες στιγμές και τόποι, έθιμα και ηθικοί κώδικες, δημιουργούν συνθέσεις οικείες και συγχρόνως λαογραφικές.

Η ιστορικός τέχνης Αννίτα Πατσουράκη αναφέρει: «Η ζωγραφική τέχνη του Θωμά Τουρναβίτη κατευθύνεται από διδαχές θεωρητικής και τεχνικής παιδείας, εμπνευσμένες από ιδανικά και διαχρονικές ηθικές αξίες. Ακολουθώντας βήματα και χνάρια πίστης, σε όσα διδάχθηκε, καταγράφει με συνοπτικό περιεχόμενο τις συνθέσεις του τιμώντας γεγονότα και πρόσωπα. Κοινωνικά επεισόδια, συμβάντα σε εξέλιξη και χαρακτήρες της πόλης συνυπάρχουν με νοσταλγία, σε μία ατμόσφαιρα οικία και συγχρόνως οικουμενική. Η περιγραφική λιτότητα του έργου του, αναβιώνει εικόνες της παράδοσης-ιστορίας και με τόλμη αποτυπώνει μία νέα ελληνιστική γραφή. Με στοχασμό, αυτογνωσία και έντονη εσωτερική αναζήτηση, ο ζωγράφος καθοδηγεί την παιδική του μνήμη-βιώματα για την ανάπλαση και δημιουργία μιας νέας σχολής.»

Symphonia, 125 x 115 cm, oil on canvas

Ο Θωμάς Τουρναβίτης γράφει: «Συνθέτω πορτρέτα που αρνούνται τη στατική. Η ζωγραφική μου προσεγγίζει τον άνθρωπο σε ένα κόσμο κίνησης. Επιλεγμένες τροχιές και σημεία σχηματίζουν πρόσωπα μέσα στο πρόσωπο, τόπους μέσα στο τόπο, στιγμές μέσα στη στιγμή. Απεικονίζω την τραγικότητα των εσωτερικών συγκρούσεων του ατόμου και αποδίδω την ποικιλία των διακυμάνσεων της συνείδησης του. Η ιδέα της συνεχούς αλλαγής, που πηγάζει από το νόμο του σύμπαντος, μαζί με την ενιαία φορά των αντιθέσεων στο χώρο, συντάσσονται με τη χρωματική παλέτα που είναι εκτεθειμένη στο Ελληνικό φως, για να γεννήσουν αρμονία.»

Who is Who

Ο Θωμάς Τουρναβίτης γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα. Φοίτησε στο εργαστήρι του γλύπτη Νίκου Στέφου (1997-1999). Αποφοίτησε το 2005 από τη Σχολή Καλών Τεχνών του Ντέρμπι (Ηνωμένων Βασίλειο) με BA (DP). Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη σχολή Philharmonie στο Βερολίνο (Γερμανία 2006).

Εργάστηκε ως καθηγητής σημειολογίας στο τμήμα Φωτογραφίας του Δ.ΙΕΚ Βόλου και ως δάσκαλος Καλλιτεχνικών σε ιδιωτικά και δημόσια δημοτικά της πόλης του Βόλου (2008-2010).

Στο ιστορικό του έχει πλέον περί των 30 ατομικών εκθέσεων και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 100 ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές σε Νέα Υόρκη, Μαϊάμι, Παρίσι, Μόναχο, Μονπελιέ, Αθήνα, Ζάγκρεμπ, Μπρατισλάβα, Λευκωσία, Σαράγεβο και αλλού. Ζει και εργάζεται στο ατελιέ του στο Πειραιά.

Διάρκεια έκθεσης: έως την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018

Cabaret Folklore, 120 x 120 cm, oil on canvas

INFO:

www.thomastournavitis.org

PIRÉE, Kάστωρος 78, Πειραιάς, Αττική

Τηλ. επικοινωνίας: 2104082700-02 | 6957213213

Ώρες Λειτουργίας:

Tρίτη – Παρασκευή 17:00 – 02:00

Σάββατο – Κυριακή 11:00 – 02:00

 

 

Η πρώτη ατομική έκθεση του Athana στην γκαλερί Artshot – Sophia Gaitani

Τερψιχόρη, oil on canvas 90 x 90

Ο Athanas είναι ένας ανατρεπτικός ανερχόμενος ζωγράφος μυθοπλάστης, ένας σύγχρονος storyteller, που στα έργα του συνθέτει αφηγήσεις με στοιχεία από τον κόσμο των συμβόλων και του ασυνείδητου με τον φυσικό κόσμο, προσδίδοντας στην παράδοση πρωτεύουσα σημασία αλλά και ανατρεπτικό σύγχρονο νόημα.

Την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018 στις 20:00, 2 ημέρες πριν την “Διεθνή Ημέρα Επιστήμης για την Ειρήνη και την Ανάπτυξη”, παρουσιάζεται η πρώτη του ατομική έκθεση στην γκαλερί Artshot – Sophia Gaitani με τίτλο: “Μεγάθυμη Έαρ Χρυσούν Γένους”.

Στην έκθεση εκτίθεται μια σειρά 9 ζωγραφικών έργων του καλλιτέχνη, λάδια σε καμβά διαστάσεων 90x90cm, εμπνευσμένων από τις 9 μούσες της αρχαιότητας. Η έκθεση θα διαρκέσει έως 28 Νοεμβρίου.

Ο Athanas, κατά κόσμον Θάνος Παναγιώτου, προέρχεται από την Ελληνική θεατρική σκηνή, όπου ως κατασκευαστής θεατρικών σκηνικών για δεκαετίες στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα όπως τους Μανόλη Παντελιδάκη, Σταμάτη Κραουνάκη, Σταμάτη Φασουλή, κ.α ενώ έχει εργαστεί για το Mega channel και άλλα τηλεοπτικά κανάλια σε σπουδαίες παραγωγές.

Στα έργα του, υπονοεί τις σκοτεινές σχέσεις μεταξύ των δυνάμεων του ασυνείδητου και της μυθολογίας που κατά τον Barthes μετατρέπει την ιστορία σε φύση, ενώ με σκωπτικό τρόπο διερωτάται στην εικονογραφία του και τολμά να σχολιάζει στις φιγούρες και τα περιβάλλοντα της φαντασίας του, το διφορούμενο για εκείνον νόημα των αφηγήσεων της παράδοσης, με τις οποίες ανετράφη σε σχέση με το σήμερα.

“Οι 9 Μούσες, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον Athana, γιατί εγκωμίαζαν στα έργα τους την αρχοντική καταγωγή των Θεών. Ο ανατρεπτικός ζωγράφος αντιστρέφει στα έργα του αυτή την συνήθεια και τις τοποθετεί, να εξυμνούν τον θνητό κόσμο, να είναι εμπλεκόμενες με την βάρβαρη λαϊκή μάζα και με τον τρόπο αυτό παίρνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης δημιουργός τον θείο ρόλο, τον ρόλο της “Μούσας”, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο επιμελητής της έκθεσης στον κατάλογο της.

Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο Γιώργος Ταξιαρχόπουλος, εικαστικός και επιμελητής εκθέσεων με την οικονομική υποστήριξη των ξενοδοχείων Collfam S.A. και του κτήματος Koutsogiorgakis family.

INFO
Εγκαίνια: Πέμπτη 8 Νοεμβρίου, 20:00–23:00
Διάρκεια Έκθεσης: 8-28 Νοεμβρίου 2018
Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 11:30-14:30 & 17:30-20:30, Τετάρτη-Σάββατο: 11:30 – 16:00
Gallery Artshot – Sophia Gaitani, Λεμπέση 11, Ακρόπολη, Αθήνα | metro Ακρόπολη

 

Η “Πελότα” και οι… ερμηνείες της στο Θέατρο Σοφούλη

Ο Στέφανος 42 ετών ράφτης από το Τσοτύλι της Κοζάνης, αποφασίζει να αφήσει την πόλη του, την πατρίδα του και να κάνει το μεγάλο βήμα. Να πάει στη Γαλλία και να κυνηγήσει τα όνειρα του… Εκεί όμως τα 8 άτομα που γνωρίζει, του αλλάζουν τρόπο σκέψης και ζωή ώστε στο τέλος να τον κυνηγούν αυτά… Εργάζεται σε καμπαρέ; Είναι καθηγητής σχεδίου μόδας; Αποκτά φίλους; Εμπιστεύεται; Τραγουδάει; Ερωτεύεται; Απατά; Συνωμοτεί; Πετυχαίνει; Πότε πετυχαίνει κανείς τελικά, όταν πει ότι το προσπάθησε; Όταν επιτύχει το στόχο του; Ή όταν ερωτεύεται και τα εισιτήρια βρίσκονται ακόμα κάτω από την Πελότα;

Μια πρωτότυπη κωμωδία όπου ένας ηθοποιός υποδύεται συνολικά 9 χαρακτήρες…

Μονόλογος – Σουρεαλιστική κωμωδία ρεαλιστικών καταστάσεων

Ετυμολογία

  1. πελότα< γαλλική pelote (βελονοθήκη, μαξιλαράκι, κουβάρι, μπαλάκι)
  2. πελότα< ιταλική pelota (βελονοθήκη)
  3. πελότα< ισπανική pelota (μπάλα, βόλι ,σφαίρα, όρχις, μπαλόνι, βελονοθήκη, συκοφάντης)

Ερμηνεία

Πελότα: Μικρό στρόγγυλο ή τετράγωνο μαξιλαράκι συνήθως με βάση, που χρησιμοποιούν κυρίως οι μοδίστρες για να μπήγουν καρφίτσες ή βελόνες ώστε να τις έχουν πρόχειρες και να μην τις χάνουν.

Πελότα: Το λέμε για να χαρακτηρίσουμε έναν άβουλο και κατευθυνόμενο άνθρωπο.

Πελότα: Αγώνισμα βάσκικης καταγωγής. Υπήρξε ολυμπιακό άθλημα μόνο στην Ολυμπιάδα του 1900 στο Παρίσι στην οποία μετείχαν μόνο δυο ομάδες, της Ισπανίας και της Γαλλίας. Διεξήχθη μόνο ένας αγώνας στις 14 Ιουνίου 1900 με νικήτρια την ομάδα της Ισπανίας.

Πελότα: αρνητικός , υβριστικός χαρακτηρισμός: (Ίσα μωρή __________ , συν: Ίσα μωρή κουφάλα)

Η ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο – Σκηνοθεσία : Ζαχαριάδης Κρίτωνας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χρυσανθοπούλου Πέλη
Συμπαραγωγή: Χαρέλα Παυλίνα
Οργάνωση Παραγωγής: Σπυριδάκη Ραλλού
Μουσική Επιμέλεια – Σύνθεση: Γκατζόφλιας Χάρης
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Μιχαήλ Αλέξανδρος
Τραγούδι: Παπαδοπούλου Ζωή
ArtPhotography: Ιωαννίδου Μαρία , Μουδέλη Χριστίνα
VideoArt: Καντόρος Αλέξανδρος
Ήχος – Φώτα: Ατακτίδης Ανέστης
Make-up: Βαλασιάδου Έφη, Κλειούση Μαρία Μαγδαληνή, Παλάνη Ανθή, Χατζή Ελένη
Graphic Design: Free Line
Σχεδιασμός Αφίσας: Παπασταύρου Λευτέρης

Παίζει ο ηθοποιός: Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου

Το ομότιτλο τραγούδι της παράστασης

INFO

Ημέρα και ώρα: Κάθε Τετάρτη στις 20.00
Θέατρο Σοφούλη:Τραπεζούντος 5, Θεσσαλονίκη
Τιμές εισιτηρίων:
10€ κανονικό, 8€ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, πολυτέκνων, με απόδειξη μέσων μεταφοράς –ταξί λεωφορείο)
Πληροφορίες – κρατήσεις θέσεων: Καλλιτεχνική Εταιρεία, Τηλέφωνο: 2310423925
Τηλέφωνο: 2310423925
Το Θέατρο Σοφούλη διαθέτει πρόσβαση για ΑμεΑ.
Με την υποστήριξη του Συλλόγου Αποφοίτων του 5ου Λυκείου Θεσσαλονίκης.

extra info

Πρόσβαση ΟΑΣΘ
Λεωφορείο 5
Από Δυτικά προς Ανατολικά: Στάση Βερβελίδη
Από Ανατολικά προς Δυτικά: Στάση Ναυτικός Όμιλος

 

«Πουλιά στον αέρα» στο θέατρο Αλίκη

Την 1η Νοεμβρίου δώδεκα «Πουλιά στον αέρα», όσοι και οι ηθοποιοί της παράστασης, απογειώνονται από το θέατρο Αλίκη!

Ο George Feydeau έγραψε την πονηρή φάρσα “Le Dindon” το 1896 και ο Νίκος Μαστοράκης, στην πρώτη του συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, το διασκευάζει, το σκηνοθετεί και το μεταφέρει στο 2018 με τον τίτλο «Πουλιά στον αέρα»!

Στην σκηνή ένας απολαυστικός θίασος πρωταγωνιστών που φλερτάρει, ερωτεύεται, απατάει και ψεύδεται: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Θεοδώρα Τζήμου, Ιωάννης Παπαζήσης, Χριστίνα Τσάφου, Νίκος Αρβανίτης Μαρία Κωνσταντάκη, Γιώργος Χρανιώτης, Κωνσταντία Χρηστοφορίδου, Δημήτρης Λιόλιος, Μαριλού Κατσαφάδου, Γιάννης Ρούσσος.

Υπόθεση

Η υπόθεση απλή. Και η φράση που χαρακτηρίζει την αρχή του κακού: Απαντάς «δέχομαι» επειδή σε κοιτάει ο κόσμος και μετά που ο κόσμος φεύγει, ανακαλύπτεις ξαφνικά, πως έχεις μείνει μόνος, με μια γυναίκα, παντρεμένος!

Τόπος δράσης: Το Παρίσι! Ο Ποντανιάκ κυνηγάει τη Λουσιέν για να τη ρίξει στο κρεβάτι του. Αυτό που δεν ξέρει όμως είναι ότι εκείνη είναι παντρεμένη με τον καλό του φίλο Βατλέν. Την ησυχία του Βατλέν, όμως, έρχεται να διαταράξει ένα «στιγμιαίο λάθος του παρελθόντος», η Σβετλάνα, που απειλεί να τα αποκαλύψει όλα στον σύζυγό της και φίλο του Βατλέν, τον Σολντινιάκ, εκτός κι αν επαναλάβουν το ίδιο «λάθος»! Ο Βατλέν, απελπισμένος, ζητάει συμβουλές από τον Ποντανιάκ κι εκείνος τον προτρέπει να επισκεφθεί ένα παράνομο ξενοδοχείο με τη Σβετλάνα εκμεταλλευόμενος τη δήλωση της Λουσιέν «Οφθαλμόν αντί οφθαλμού και κέρατον αντί κεράτου!». Στην εξίσωση προστίθεται η γυναίκα του Ποντακιάκ που προσπαθεί διαρκώς να τον πιάσει στα πράσα αλλά και ο Ρεντιγιόν, μόνιμα ερωτευμένος με τη Λουσιέν, που πνίγει τον πόνο της απόρριψης με την Αρμαντίν. Πώς βρίσκονται, λοιπόν, όλοι αυτοί αυτοί ταυτόχρονα στο δωμάτιο 39 του ξενοδοχείου “Amour” όπου ο αθώος πλην όμως πρόθυμος για όλα κύριος Πενσάρ και η κουφή γυναίκα του έχουν επισκεφθεί για να γιορτάσουν την επέτειο του γάμου τους;

Τι θέλουν όλοι αυτοί ο ένας απ΄ τον άλλον; Ποια κρυφή φαντασίωση τους κυνηγάει; Και γιατί καταλήγουν στο σπίτι του Ρεντιγιόν να παίζουν κρυφτό με την πανταχού παρούσα νταντά του; Ποιος τελικά απατάει ποιον; Ποιος την πατάει στο τέλος;

Η αλήθεια είναι κάπου κρυμμένη μέσα στον ανεμοστρόβιλο των κρυφών πόθων και στεναγμών με τα πρόσωπα να «χορεύουν» τις μυστικές επιθυμίες τους και τις ανησυχίες τους, πάνω στα βήματα του Φωκά Ευαγγελινού.

Συντελεστές

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης
Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Κατερίνα Παπανικολάου
Αρχική μετάφραση: Μαριαλένα Κωτσάκη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Μαστοράκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δανάη Καλαχώρα, Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός Σκηνογράφου: Ελίνα Δράκου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Μαριάννα Ζαχαριάδη
Βοηθός Σχεδιασμού Φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση

Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Θεοδώρα Τζήμου, Ιωάννης Παπαζήσης, Χριστίνα Τσάφου, Νίκος Αρβανίτης, Μαρία Κωνσταντάκη, Γιώργος Χρανιώτης, Κωνσταντία Χρηστοφορίδου, Δημήτρης Λιόλιος, Μαριλού Κατσαφάδου, Γιάννης Ρούσσος.

INFO
Θέατρο Αλίκη: Αμερικής 5, Αθήνα
Ημέρες – ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Κυριακή: 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή: 21:00, Σάββατο 18:00 & 21:00
Διάρκεια παράστασης: 100΄
Εισιτήρια: Από 16 ευρώ
Παραγωγή:ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΘΕΑΤΡΑ Α.Ε.
Διεύθυνση Marketing & Επικοινωνίας: Ελίνα Λαζαρίδου, [email protected], 211 10 26263
Γραφείο Τύπου: Ελένη Κ. Μαγγίνα, [email protected], 211 10 26265