Αρχική Blog Σελίδα 508

Έκθεση της Μαρίας Γιαννακάκη στην Alma Contemporary Art Gallery

Ο κ. Μπονάρ επισκέπτεται την Αθήνα
Με τα στρογγυλά γυαλάκια του, ένα παλιομοδίτικο μουστακάκι και το ζωηρό βλέμμα του ανθρώπου που ανακαλύπτει καινούργια πράγματα, περιδιαβαίνει τα γύρω δρομάκια της Ακρόπολης. Προτού ταξιδέψει στην Ελλάδα, επισκέφθηκε πολλές χώρες, ανάμεσά τους την Ισπανία, την Τυνησία, την Αλγερία και την Ιταλία.

Εδώ, όμως, σε αυτή τη διαύγεια του αττικού φωτός πήρε την απόφαση. Θα ξεμπερδέψει μια για πάντα με το Παρίσι και το καλλιτεχνικό κύκλωμα και θ’ αποτραβηχτεί στο γαλλικό Νότο, λίγο πιο πάνω από τις Κάννες. Εκεί, θα μπορεί αχόρταγα ν’ απολαμβάνει τον μεσογειακό ήλιο και να ζωγραφίζει αμέριμνος. Κι έτσι, συνεπαρμένος από την ιδέα της μετεγκατάστασης στη γαλλική επαρχία, ο εξηντάρης Πιερ Μπονάρ παίρνει κουράγιο και, παρά την κόπωση της πεζοπορίας, συνεχίζει με τον εξοπλισμό του να φωτογραφίζει ανθρώπους της Αθήνας.

Ένα φανταστικό «άλμπουμ» με εικόνες τραβηγμένες από το χέρι και το βλέμμα του περίφημου Γάλλου ζωγράφου, αποκάλυψε η Μαρία Γιαννακάκη στη νέα ενότητα έργων της. Στην ιστοριογραφία δε φαίνεται πουθενά ότι ο καλλιτέχνης (1867-1947) επισκέφθηκε πράγματι, τη χώρα μας. Ασχολήθηκε, όμως, με τη φωτογραφία και, σε μεγάλο βαθμό, υπήρξε απαραίτητο εργαλείο για τη ζωγραφική του.

Το λεύκωμα με τις φωτογραφίες

Ένα πολυκαιρισμένο λεύκωμα με φωτογραφίες του Μπονάρ από το χωριό Λε Κανέ και το σπίτι με τις πορτοκαλιές στον κήπο του, πυροδότησε αυτή τη φορά στο εργαστήρι της Ελληνίδας δημιουργού, ένα «αθηναϊκό» αφήγημα μποναρικής έμπνευσης. Όπως ο μεταϊμπρεσιονιστής ζωγράφος αποτυπώνει στο φακό τους οικείους του, έτσι και η Γιαννακάκη τους μεταφέρει στον καμβά της με φόντο την Αθήνα.

Σαν έναυσμα πήρε αυτές τις φωτογραφίες, όπου γοητεύτηκε από τη σύνθεση κι έβαλε στοιχεία εντοπιότητας: όταν δεν υπάρχει το στοιχείο της Ακρόπολης, υπάρχει η συνέχεια της χρωματικής γκάμας του ζωγράφου, όπου κυριαρχούν τα θερμά χρώματα, τα κόκκινα, τα καφέ και τα κίτρινα. Κι ενώ κρατάει στοιχεία του φοβισμού, αυτό που είδε η Γιαννακάκη δεν είναι τόσο το ζωγραφικό του έργο, όσο τις φωτογραφικές του συλλήψεις. Ο Μπονάρ άνοιγε το διάφραγμα και πετύχαινε μια διαφορετική ποιότητα φωτός σε σημεία, βγάζοντας στις εικόνες του μια θολούρα. «Οι φωτογραφίες του είναι ένα είδος προσωπικής ονειροπόλησης» λέει η ζωγράφος που στο προσωπικό της ιδίωμα, έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να συνδεθεί στη συνείδηση του κοινού με αυτό το αίσθημα. «Δεν καταλαβαίνεις στην αρχή τι είναι, αλλά σε μαγνητίζει. Χώνεται η μία φιγούρα μέσα στην άλλη» συμπληρώνει, με το εύρος μιας καλειδοσκοπικής ματιάς που εκκινεί από τη φωτογραφία και ρέει στον καμβά.

Σε στιγμιότυπα απολύτως ζωγραφικά, η Γιαννακάκη επινόησε το αποτύπωμα αυτής της ζωής, επιχειρώντας να μεταγράψει εν τέλει, όχι απλώς τον κόσμο του Μπονάρ, αλλά το αποτύπωμά του στη ζωγραφική. Τα έργα του μοιάζουν με υπόσχεση ευτυχίας και με το χρώμα που εκπέμπουν, δημιουργούν μια Εδέμ ευδαιμονίας. Η μεταγραφή του φωτός σε χρώμα και η χαρά της καθημερινής ζωής αποτυπώνεται, σχεδόν, σε όλα του τα έργα. Σαν «κληροδότημα», λοιπόν, η Γιαννακάκη, χωρίς να απαρνείται τα δικά της εικαστικά μέσα, όπως το μετάξι ή τη σινική μελάνη, βάζει πιο πολύ χρώμα. Δεν είναι μόνο πράξη σεβασμού στο μεγάλο ζωγράφο, αλλά και ένα ωραίο παιχνίδι που τεχνοτροπικά της πηγαίνει.

Η Γιαννακάκη εξύφανε την ιστορία του Μπονάρ στην κόψη της μυθοπλασίας και της ζωγραφικής «ιστόρησης» που δίδαξε ο Γάλλος μάστορας. Μας παρέδωσε τον δικό της «φόρο τιμής» που μοιάζει περισσότερο με μικροϊστορία σε μεγέθυνση. Πρόκειται για σπαράγματα μεγάλης εικαστικής ευαισθησίας και θραύσματα αποκομμένου χρόνου, όπου η δύναμή τους είναι η ίδια αποσπασματικότητά τους. Και η μεγάλη τους αφηγηματική ικανότητα συμπυκνώνεται σε αυτό που έχει περιγράψει ο Παναγιώτης Τέτσης: τα έργα της Γιαννακάκη δημιουργούν κλίμα αγάπης για πολλούς προς την αυθεντική και οικεία έκφραση. Με τρόπο δεξιοτεχνικό, μας προσφέρει μια ενότητα έργων, που θυμίζει τη ζεστασιά από τα πολυκαιρισμένα και φθαρμένα από τα προγονικά χέρια που έχουν τα οικογενειακά άλμπουμ. Το τραπέζι της Κυριακής, τα παιδικά πρόσωπα, όλα βγάζουν μια ατμόσφαιρα γιορτινή. Η ζωγραφική της είναι ένα δοξαστικό της χαράς.

INFO

alma Contemporary Art Gallery
Άννης Κομνηνής & Καρανάσιου 13, 42131, Τρίκαλα
τηλ./ fax.: +30 2431074586
[email protected]
www.galleryalma.com
Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη & Σάββατο: 10:00-14:00, Τετάρτη & Παρασκευή: 10:00-14:00 & 18:00-21:00

 

Αλεξάνδρα Αθανασιάδη: Σε βαθιά συζήτηση με το παρελθόν…

Άλογο LXIV, 2006, 152x230x10, ξύλο και σίδερο.

Επιμέλεια: Ζέτα Τζιώτη

Δύο ενότητες –άλογα και θώρακες– αποτελούν τη βασική θεματική της έκθεσης, θεματική συνύπαρξης, η οποία παραπέμπει σε ένα διαχρονικό ηρωικό στοιχείο. Στην έκθεση αυτή, παράλληλα με άλλα γλυπτά αντιπροσωπευτικά της γλύπτριας, γνωστά από την αναδρομική της έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, παρουσιάζονται και έργα νέα, δυσδιάστατα, πάνω σε χαρτί. Πρόκειται για αποτυπώματα, «ίχνη» από προγενέστερα γλυπτά, τα οποία εκτίθενται, επιδιώκοντας μια εικαστική συνεχή συνομιλία ανάμεσα στα υλικά της τέχνης και στις φάσεις του χρόνου.

Ίχνη, 2015.

Τα άλογα

Ο ρόλος και η συμβολική του αλόγου εντοπίζεται από τα βάθη της Αρχαιότητας, από τη Μυθολογία και την Ιστορία, από το έπος ως το δημοτικό τραγούδι: Ο φτερωτός Πήγασος, ο Δούρειος Ίππος, τα ομηρικά -καβαφικά θεόσταλτα άλογα του Αχιλλέως, το άλογο του Διγενή Ακρίτα, αλλά και οι παραστάσεις του Παρθενώνα και το τραγικό άλογο της Guernica.

Στα έργα της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη αποτυπώνεται όλη η διαδρομή, κοινή ή παράλληλη, η συνύπαρξη ανθρώπου και αλόγου. Μέσα σε αυτή την ιστορική συνέχεια βρίσκει θέση και το ξύλινο αλογάκι, το παιχνίδι των παιδικών μας χρόνων, αγαπημένος σύντροφος στη φυγή και στη φαντασία, είσοδος στον κόσμο των ηρώων, των παραμυθιών και των θαυμάτων.

Οι θώρακες

Οι θώρακες είναι το δεύτερο στοιχείο, το οποίο ανασύρει από την Ιστορία η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη. Μέρος καθοριστικό του αμυντικού οπλισμού της Αρχαιότητας και του Μεσαίωνα, ο θώρακας καλύπτει και προστατεύει τα ζωτικά όργανα του σώματος, με επίκεντρο φυσικά την καρδιά. Στις απεικονίσεις αυτές, σε χαρτί ή σε μέταλλο, επισημαίνεται εμφαντικά το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου, η φθορά, η αναπόφευκτη κατάληξη. Το εξωτερικό περίβλημα, το κέλυφος, σχέδιο ή γλυπτό, καλύπτει και περικλείει μια οντότητα φθαρτή και ευάλωτη, προσωπική, φορτισμένη. Σε αυτή την κρυμμένη διάσταση, στο εσωτερικό στοιχείο που, ως παρουσία, ξεπερνά τα όρια του γλυπτού, επικεντρώνεται η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη.

Θώρακας ΙΙΙ A,2013, 56×73, μικτή τεχνική σε χειροποίητο χαρτί.

Όρια και θραύσματα

Στα έργα της έκθεσης η καλλιτέχνις προσπαθεί να μετατοπίσει τα όρια, να ανατρέψει το καταλυτικό έργο του χρόνου και της λήθης. Συνθέτει τα θραύσματα, συνενώνει τα αποτυπώματα, υποβάλλει κλιμακωτά, κάποτε και ανεπαίσθητα, τα απορρέοντα συναισθήματα. Η μνήμη αντιπαλεύει τη φθορά.

Εστιάζει στο αποσπασματικό, στο θραύσμα. Η φθορά της ύλης προμηθεύει τα υλικά: ένα κομμάτι σπασμένο αλλοιωμένο ξύλο, σπαράγματα από ένα αρχαίο άγαλμα, ένα φθαρμένο χαρτί, το τυχαίο αποτύπωμα ενός παλαιότερου έργου. Από αυτά τα στοιχεία, κατάλοιπα ή σπαράγματα συχνά τυχαία, προκύπτουν οι καλλιτεχνικές δημιουργίες –δηλαδή, με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί η ανθρώπινη μνήμη· αποσπασματικά και επιλεκτικά.

Στόχος της καλλιτέχνιδος

Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη προσπαθεί να εισαγάγει όρια στη φθορά, να ανατρέψει το καταλυτικό έργο του χρόνου και της λήθης. Συνθέτει τα θραύσματα, συνενώνει τα αποτυπώματα, υποβάλλει κλιμακωτά, κάποτε και ανεπαίσθητα, τα απορρέοντα συναισθήματα. Η μνήμη αντιπαλεύει τη φθορά, την καταλυτική λειτουργία του χρόνου. Συνθέτει τα θραύσματα, συνενώνει τα αποτυπώματα, υποβάλλει κλιμακωτά, κάποτε και ανεπαίσθητα, τα απορρέοντα συναισθήματα – γιαυτό, εξάλλου, εντάσσει το τυχαίο, ακόμη και το «ατύχημα» στην καλλιτεχνική της προσέγγιση και εξιστόρηση. Την καθοδηγεί ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η ανθρώπινη μνήμη, αποσπασματικά και επιλεκτικά. Με αυτή την επιδίωξη, τα υλικά δημιουργούν στρώσεις και επιστρώσεις, όπως οι φάσεις και οι αναμνήσεις του ανθρώπινου βίου. Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη σπρώχνει τα όρια του χρόνου όσο το δυνατόν μακρύτερα, εντάσσοντας στο λειτουργικό καλλιτεχνικό της παρόν τα ισχυρά ανεξίτηλα ίχνη των βιωμάτων της.

Η Christine Kondoleon, επιμελήτρια ελληνικής και ρωμαϊκής τέχνης του Museum of Fine Arts της Βοστώνης αναφέρει για την Αθανασιάδη: «Αυτό που κάνει η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη με τη γλυπτική της, το κάνει ο Καβάφης με την ποίησή του. Και οι δυο τους μας παρασύρουν στη μέση μιας βαθιάς συζήτησης με το παρελθόν, προκαλώντας μνήμες που μόλις είναι ορατές σε τεμαχισμένα κείμενα και θρυμματισμένες πέτρες της αρχαιότητας. Σαν τον Τυανέα, τον γλύπτη του Καβάφη, η Αθανασιάδη προκαλεί τον εαυτό της εκ νέου και με θάρρος συλλαμβάνει φευγαλέες φόρμες με περιμαζώματα συρμάτων, ξύλων και παλιοσίδερων που τυχαία ανακαλύπτει».

Who is who

Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη γεννήθηκε το 1961 στην Αθήνα, όπου εξακολουθεί να ζει και να εργάζεται, Οι ανώτερες σπουδές της, ξεκίνησαν το 1978 στο Franklin College του Λουγκάνο. Το 1979 έγινε δεκτή στο Ruskin School of Drawing and Fine Art του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, από όπου αποφοίτησε το 1982 με διάκριση και πτυχίο Bachelor of Fine Arts στη γλυπτική και τη χαρακτική. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Columbia University της Νέας Υόρκης και το 1984 έλαβε από εκεί πτυχίο Master of Fine Arts στη γλυπτική. Ασχολήθηκε, επίσης, με τη σκηνογραφία στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα. Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές ανά τον κόσμο. Από το 1984 μέχρι σήμερα έχει εκθέσει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Ιnfo

  • «Θραύσματα» – Αλεξάνδρα Αθανασιάδη
  • Γκαλερί CITRONNE – Πόρος
  • Επιμέλεια έκθεσης: Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη.
  • Κείμενα καταλόγου: Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη, δρ της Ιστορίας της Τέχνης – διευθύντρια της γκαλερί CITRONNE και Christine Kondoleon, δρ της Ιστορίας της Τέχνης – επιμελήτρια της ελληνικής και ρωμαϊκής τέχνης του Museum of Fine Arts της Βοστώνης.

* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα axianews (Σεπτ. 2017)

 

Η Αθήνα που δεν ζήσαμε…

Αν παρεμπιπτόντως είδατε στους δρόμους της Αθήνας να κυκλοφορεί ένα λεωφορείο – αντίκα της ΒΙΑΜΑΞ, ναι, δεν ήταν οφθαλμαπάτη. Αν πάλι σκεφτήκατε ότι σε ένα τέτοιο γυρίστηκαν σκηνές από ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, πάλι σωστά σκεφτήκατε.

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη

Πού να γνωρίζατε κιόλας ότι αυτό το συγκεκριμένο λεωφορείο είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε από τη Finos Film (1968) για την ταινία «Η αρχόντισσα και ο αλήτης» µε την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

“Το βιβλίο γραμμένο γύρω στο 1940 αποτελει μια προσωπικη μαρτυρία για την Αθήνα από το 1880 Εως το 1910”

Αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο επέλεξαν οι εκδόσεις POLARIS για την παρουσίαση του βιβλίου «Έζησα την Αθήνα της Belle Epoque» του Μίλτου Λιδωρίκη.

Ιθύνων νους αυτού του εγχειρήματος, τόσο για την έκδοση του αρχειακού υλικού του Μίλτου Λιδωρίκη, πατέρα του γνωστού συγγραφέα και δημοσιογράφου Αλέκου Λιδωρίκη, όσο και για την πρωτότυπη παρουσίασή του ήταν η κυρία Ζωζώ Λιδωρίκη, πρόεδρος των Διεθνών Σχέσεων Πολιτισμού, η οποία εργάζεται ακούραστα –και με την ιδιότητα της επικεφαλής της Επιτροπής Πολιτισμού του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου– για τον πολιτισμό και τη διασύνδεσή του. Το βιβλίο αυτό αποτελεί μια λεπτομερέστατη προσωπική μαρτυρία για την Αθήνα των νεανικών χρόνων του Μίλτου Λιδωρίκη, δηλαδή για την Αθήνα από το 1880 ως το 1910, γραμμένο γύρω στο 1940.

Και για όσους δεν θυμούνται ή είναι πολύ νέοι και δεν γνωρίζουν, ο συγγραφέας υπήρξε εύζωνας, εθελοντής σε δύο πολέμους, διάσημος διακεκριμένος συγγραφέας 40 θεατρικών έργων , σκηνοθέτης, λογοτέχνης, δημοσιογράφος, πολιτικός, αγαπημένος των κοσμικών σαλονιών, πατριώτης και πολλά άλλα. Εκλέχτηκε βουλευτής το 1906 και διετέλεσε δις διευθυντής της Βουλής των Ελλήνων. Κοινώς είχε μια ζωή ζηλευτή, που, αφού δεν μπορούμε να τη ζήσουμε, έχει ενδιαφέρον τουλάχιστον να τη διαβάσουμε.

Ξεκίνημα από το Ζonars

Επιβιβαστήκαμε στο παλιό λεωφορείο και το δρομολόγιο μας ξεκίνησε μεσημεράκι Κυριακής από το Ζonars στην Πανεπιστημίου. Εκεί που, την εποχή την οποία μας περιγράφει ο Μίλτος Λιδωρίκης, ήταν οι βασιλικοί στάβλοι. Απέναντι ακριβώς επί της οδού Πανεπιστημίου 10 βρισκόταν η οικογενειακή του κατοικία και κάθε απόγευμα ο νεαρός Λιδωρίκης στηνόταν στο παράθυρο και με ανυπομονησία περίμενε να δει τον βασιλιά Γεώργιο Α’ να επισκέπτεται τα άλογά του.

Με την ανάγνωση του παρακάτω αποσπάσματος ξεκίνησε την παρουσίαση του βιβλίου η Ζωζώ Λιδωρίκη όρθια στον διάδρομο του λεωφορείου: «Εγώ τουλάχιστον την Αθήνα δεν τη θυμάμαι χωρίς σκόνη. Καταντούσε και όταν έβρεχε ακόμα και φυσούσε αέρας, η πόλις να έχει σκόνη. Αλλά τι σκόνη, παρακαλώ, ήταν εκείνη!».

Το λεωφορείο κατέβηκε την Πανεπιστημίου και πέρασε από την πλατεία Ομονοίας όπου κάποτε βρίσκονταν τα μεγάλα κέντρα νυχτερινής διασκέδασης και τα πολυσύχναστα καφέ σαντάν. Περάσαμε μπροστά από το Εθνικό Θέατρο, το οποίο ο συγγραφέας αναφέρει εκτενώς στο βιβλίο του, θεατράνθρωπος γαρ. Κατευθυνθήκαμε προς το Νέο Φάληρο και μπροστά από το νοσοκομείο Metropolitan η κυρία Λιδωρίκη έκανε αναφορά στο περίφημο ξενοδοχείο «Ακταίον» που κοσμούσε την περιοχή μέχρι το 1968, όταν δηλαδή γκρεμίστηκε από τον τότε δήμαρχο Πειραιά Αριστείδη Σκυλίτση.

Ακταίον – Π.Φάληρο

«Ητο τότε το Νέον Φάληρον η ευνοούμενη των Αθηνών παραλία, ή μάλλον η πλαζ της μόδας, διότι αρχομένου του έτους 1890, ο σιδηρόδρομος Αθηνών -Πειραιώς απαύστως εφρόντιζε ν’ αναπτύξει και να καλλωπίσει το Νέον Φάληρον». Το δρομολόγιό μας συνεχίστηκε προς τη λεωφόρο Συγγρού. Περάσαμε από τον Άγιο Σώστη, που ονομάστηκε έτσι στις αρχές του 20ού αιώνα λόγω του τάματος που είχε γίνει για τη σωτηρία του βασιλέως Γεωργίου Α’, ο οποίος είχε πρόσφατα διασωθεί από δολοφονική απόπειρα.

Άλλος αέρας

Σε όλη τη διαδρομή και ανάλογα με το κάθε σημείο που βρισκόμασταν η Ζωζώ Λιδωρίκη διάβαζε τα αντίστοιχα αποσπάσματα του βιβλίου και νοερά μας μετέφερε στο κλίμα μιας άλλης εποχής, τόσο διαφορετικής από τη σύγχρονη αλλά και τόσο ίδιας.

Οι περιγραφές του βιβλίου ήταν τόσο ζωντανές που ήταν σαν να βλέπαμε μπροστά μας την καθημερινότητα της εποχής εκείνης. Ο συγγραφέας συνομιλούσε με γραφικούς καθημερινούς τύπους, γνώριζε βασιλείς, αριστοκράτες, αυλικούς, περιέγραφε τα πολιτικά πηγαδάκια, τα παρασκήνια, τα κοσμικά σκάνδαλα, τους διαπρεπείς συγγραφείς και ποιητές της εποχής, τους θεατρικούς αστέρες, τις κομψές Αθηναίες, τις χυμώδεις καλλονές που έκλειναν σπίτια, τα γνωστά καφέ, τα ιστορικά κτίρια, τα μεγάλα θέατρα. Αυτή η ατμόσφαιρα της αθηναϊκής Belle Epoque διαποτίζει το οδοιπορικό και αποτελεί πολύτιμη μαρτυρία της μεταμόρφωσης της Αθήνας σε μεγαλούπολη.

Συνεπιβάτης στην ευχάριστη αυτή βόλτα ήταν και ο ένας από τους ιδιοκτήτες του λεωφορείου, ο Χάρης Λαζαρόπουλος, που μαζί με τον αδελφό του, Βαγγέλη, βρήκαν και διέσωσαν αυτό το σπάνιο λεωφορείο από τη σειρά R495/514 της ΒIAMΑΞ (Βιομηχανία Αμαξωμάτων), το 34ο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της στα μέσα της δεκαετίας του ’60, τότε που η Ελλάδα είχε καταφέρει όχι μόνο να παράγει αυτοκίνητα αλλά και να εξάγει.

Μοναδική ξενάγηση

Όπως μας είπε ο ίδιος το μοντέλο αυτό ήταν τόσο επιτυχημένο που οι Γερμανοί το αντέγραψαν και έφτιαξαν ένα αντίστοιχο της Μερσεντές. Η βόλτα μας ολοκληρώνεται στην πλατεία Προσκόπων έχοντας μια αίσθηση του αέρα της αθηναϊκής Belle Epoque και έχοντας πάρει μια ηθογραφική, πολιτειακή και κοινωνική γεύση από την ιστορία μας από τα 1880 έως τα 1930.

Η ξενάγηση ήταν πραγματικά εξαιρετική και η επιλογή των αποσπασμάτων που διαβάστηκαν ιδιαίτερα εύστοχη χάρη στην κυρία Ζ. Λιδωρίκη, που με πρωτοβουλία της διασώζεται σήμερα το ιστορικά σημαντικό έργο της οικογένειας Λιδωρίκη αλλά και η μνήμη της. Βιβλίο με σημαντικό εύρος της θεματολογίας που θα μας άρεσε να το δούμε σε κινηματογραφική ταινία και που θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης ιστορικών και θεατρολόγων.

 

«Ο Ένοικος»: Η Άννα Παντζέλη και η Λίνα Μαρκάκη “σφάζονται” σαν αληθινές αδερφές στο θέατρο Αλκμήνη

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Πρόσφατα παρακολουθήσαμε το έργο «Ο Ένοικος» στο Θέατρο Αλκμήνη, σε κείμενο και σκηνοθεσία της Άννας Παντζέλη. Ένα έργο που παρουσιάζει τη ζωή δύο αδερφών, τις μεταξύ τους σχέσεις, τις δυσκολίες της κοινής τους συμβίωσης, καθώς και τα παιδικά τους βιώματα.

Οι γυναίκες αυτές, με αφορμή τα γενέθλια του ενοίκου τους Μάρκου, κάθονται στο ίδιο τραπέζι και ξετυλίγοντας το παρελθόν τους αλληλοσπαράσσονται. Κι οι δύο επιζητούν την πρόσοχή του, κι οι δύο αισθάνονται τη μοναξιά και το βάρος της αναμονής της μοναδικής ημέρας για την οποία ζουν τόσες πολλές άλλες μέρες, την ημέρα του θανάτου τους.

Δύο χαρακτήρες εντελώς διαφορετικοί, δύο εκρηκτικές προσωπικότητες, δύο δυναμικές γυναίκες, δύο άνθρωποι που πάλεψαν για τη ζωή και νικήθηκαν από αυτή.

Η Μαρία, η μεγαλύτερη εκ των δύο αδελφών, μας εξιστορεί επί σκηνής όλες τις δυσκολίες που ενέχει ο τίτλος της μεγάλης αδερφής. Ξεδιπλώνει και μοιράζεται με το κοινό όλες τις παιδικές της αναμνήσεις, οι οποίες χαράχθηκαν ανεξίτηλα στη μνήμη της και προσπαθεί να αιτιολογήσει και να εξηγήσει τη συμπεριφορά της μητέρας της εντός της.

Παρουσιάζεται ως χαρακτήρας ευαίσθητη, υπάκουη, υποχωρητική, στοργική κι αδύναμη. Της αποδίδονται όλα τα χαρακτηριστικά που θα είχε μία καλή μητέρα.

Η Στέλλα, η μικρότερη εκ των δύο αδελφών, προσπαθεί επί σκηνής να αμυνθεί απέναντι στις κατηγορίες που της προσάπτει η μεγάλη της αδερφή και να αιτιολογήσει τη δική της συμπεριφορά, τόσο ως προς τις μεταξύ τους σχέσεις, όσο κι ως προς τη στάση της στην ίδια της τη ζωή εν γένη.

Ξεδιπλώνει και μοιράζεται με το κοινό τα όνειρα που είχε ως παιδί, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και τα κομβικά γεγονότα τα οποία οδήγησαν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα της. Η Στέλλα παρουσιάζεται ως χαρακτήρας καυστική, ειλικρινής, κακομαθημένη κι εγωίστρια. Της αποδίδονται όλα τα χαρακτηριστικά μιας γυναίκας, η οποία αρνείται να παραδεχθεί ότι μεγαλώνει και χάνει τη θελκτικότητα των νεανικών χρόνων.

Θα μονοιάσουν τελικά οι δύο αδερφές; Θα λύσουν τις μεταξύ τους διαφορές; Θα συμφιλιωθούν; Θα σταματήσουν επιτέλους να αλληλοκατηγορούνται για τις προσωπικές τους αποτυχίες; Θα μπορέσουν να συγκατοικήσουν αρμονικά;

Η ιστορία των δύο γυναικών παρουσιάζεται επί σκηνής υπό τη μορφή διαλόγου. Η θεατρική σκηνή έχει μεταμορφωθεί στο σαλόνι του σπιτιού των δύο γυναικών κι όλη η πλοκή του έργου εξελίσσεται στο χώρο αυτό.

Η δραματουργία του έργου ξεδιπλώνεται δια μέσου του συναισθηματικά φορτισμένου διαλόγου, ο οποίος επιδρά ουσιαστικά στη ψυχολογία των δύο γυναικών και ανασύρει μνήμες και συναισθήματα, τα οποία προσπαθούσαν μάταια να αποκρύψουν και να θάψουν.

Ένα θεατρικό κείμενο που αναφέρεται διαχρονικά στις συγγενικές σχέσεις μεταξύ αδερφών. Το σενάριο απλό, περιεκτικό και σύντομο, χωρίς περιττή έκταση και τόσο περιγραφικό όσο χρειάζεται για να βοηθήσει τους θεατές να δημιουργήσουν εικόνες των παιδικών χρόνων των ηρωίδων.

Η Άννα Παντζέλη, στο ρόλο της Μαρίας, εκφραστική, με νεύρο, πειστική και δυναμική, ενσαρκώνει άψογα το ρόλο της μεγάλης αδερφής και της γυναίκας η οποία παραιτήθηκε πρόωρα από τη ζωή.

Η Λίνα Μαρκάνη, στο ρόλο της Στέλλας, με την εκφραστικότητά της και το δυναμισμό της, καταφέρνει άψογα να ενσαρκώσει τη μικρή αδερφή και τη γυναίκα που αρνείται να μεγαλώσει και να ενηλικιωθεί.

Ο Τάκης Μπαρδάκος επιμελείται μοναδικά το φωτισμό της παράστασης. Ειδικά τα σημεία όπου φωτίζονταν μονάχα τα πρόσωπα των δύο ηθοποιών, λειτουργούν αποτελεσματικά στην κορύφωση της δραματουργίας της παράστασης.

Τα κουστούμια της Λένας Μηνά είναι απλά, καθημερινά ρούχα, ταιριαστά με τους απλούς, καθημερινούς χαρακτήρες των γυναικών που υποδύονται οι δύο ηθοποιοί επί σκηνής.

Ο Γιάννης Μυρσιώτης έχει επιλέξει έπιπλα απλά, ενός σαλονιού μίας άλλης εποχής, τα οποία ενδεχομένως να εξυπηρετούν την αλληγορική απεικόνιση της παλαίωσης, η οποία επέρχεται με το πέρασμα του χρόνου τόσο στα υλικά αντικείμενα, όσο και στους ίδιους τους ανθρώπους.

Συνολικά πρόκειται για μία άρτια σκηνική παραγωγή, με δυνατές ερμηνείες και ολοκληρωμένους χαρακτήρες επί σκηνής.

Ιδανική παράσταση για όλο το γυναικείο κοινό ανεξαρτήτως ηλικίας, αλλά και για το αντρικό κοινό το οποίο προσπαθεί να κατανοήσει τη γυναικεία ψυχολογία.

info

Θέατρο Αλκμήνη – Αλκμήνης 8, Γκάζι

Παραστάσεις: Κυριακή, 18:30

Παραστάσεις: κάθε Κυριακή στις 21.00

Διάρκεια: 74’ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές Εισιτηρίων: Γενική Είσοδος:12€

Προπώληση: 10€ viva.gr

Για άνεργους, ΑΜΕΑ, φοιτητές, γκρουπ: 8€ (Για Κ.Α.Π.Η. ειδικές τιμές, κατόπιν συνεννοήσεως)

Πληροφορίες: 210 3428650

Η “Πόλη” της Λούλας Αναγνωστάκη στο Θέατρο Αλκμήνη

«Η Πόλη» της Λούλας Αναγνωστάκη, ένα έργο επηρεασμένο από τη μετεμφυλιακή ατμόσφαιρα του 1960, μιλάει προφητικά για μια πόλη, που νοσεί.

Ανέβηκε πρώτη φορά από τον Κάρολο Κουν το 1965. Παρουσιάζεται σε μια νέα εκδοχή από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Νίκο Γεωργάκη.

Οι ήρωες της «Πόλης» ο Κίμων, η Ελισάβετ και ο φωτογράφος είναι πρόσωπα καθημερινά, έστω κι αν φαινομενικά οδεύουν σε ένα μη καθημερινό κόσμο. Αποβάλλουν την ασφυκτική πραγματικότητα, που τους περιβάλλει, για να μπορούν να μιλούν για ανθρώπους και πράγματα, που αγαπούν.

Πρωταγωνιστούν: Νίκος Γεωργάκης, Φιλίππα Ταμπάρη, Στέλιος Γεράνης

Σκηνοθεσία: Νίκος Γεωργάκης

Σκηνογραφία: Σοφία Λεγάτου

INFO:

Η πρεμιέρα της παράστασης “Η Πόλη” θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018.

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη

Ώρα:19:45

Διάρκεια παράστασης: 75΄ (χωρίς διάλειμμα)

Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Γκάζι

Τηλ. επικοινωνίας: 210-3428650

Επικοινωνία:

Μαργαρίτα Δρούτσα email: [email protected]

Δημήτρης Κουκάς email: [email protected]

 

«Ξύπνα Βασίλη»του Δημήτρη Ψαθά στο Εθνικό θέατρο, σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»

Ελισσάβετ Κωνσταντινίδου, Γιάννα Παπαγεωργίου, Ναταλία Τσαλίκη, Ηρώ Μπέζου και Καρυοφιλιά Καραμπέτη

Το Εθνικό Θέατρο ξεκινά τη νέα θεατρική περίοδο στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», με τη διαχρονική και οξυδερκή πολιτική σάτιρα του μεγάλου Έλληνα θεατρικού συγγραφέα Δημήτρη Ψαθά, «Ξύπνα Βασίλη» δίνοντας πρεμιέρα την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου. Ο σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης που εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς ανεβάζοντας «Βάκχες» και «Πέρσες», ύστερα από πρόσκληση του Στάθη Λιβαθυνού σκηνοθέτησε φέτος και παρουσίασε χθες στο Εθνικό θέατρο την αιχμηρή πολιτική σάτιρα του Δημήτρη Ψαθά που καυτηριάζει ένα θέμα επίκαιρο και διαχρονικό: την μεταστροφή των πολιτικών πεποιθήσεων μετά την απόκτηση πλούτου. Πιστός στην ιδιόχειρη θεατρική του φόρμα, έφερε στη σκηνή την ατμόσφαιρα των σίξτις με διάθεση ευρηματική.

Γιώργος Βάλαρης, Έλενα Τσαβαλιά, Μάκης Δελαπόρτας, Παναγιώτης Πετράκης

Πλήθος επωνύμων καλλιτεχνών, σκηνοθετών κ.ά έδωσαν το παρών στην πρεμιέρα: Εκτός από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού θεάτρου κ. Στάθη Λιβαθινό ξεχωρίσαμε τους Ρήγα Αξελό, Γιώργο και Άννα Νταλάρα, Γιώργο Κωνσταντίνου, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιάννη Βογιατζή, Γιώργο Παρτσαλάκη, Χρήστο Λούλη, Ναταλία Δραγούμη, Παναγιώτη Πετράκη, Πέτρο Ζούλια, Γιώργο Βάλαρη, Νίκο Καραθάνο, Ναταλία Τσαλίκη, Γιάννα Παπαγεωργίου, Θάνο Καληώρα, Μάκη Δελαπόρτα, Έλενα Τσαβαλιά, Δημήτρη Αρώνη τις εκδότριες των Απάντων του Δ. Ψαθά -κόρη και εγγονή του- κκ Μαρία Ψαθά και Λένα Νίτσου, τους παραγωγούς των «Θεατρικών Σκηνών» Γιάννη Κέντ και Πάνο Κατσαρίδη και πάρα πολλούς άλλους.

Γιώργος Βογιατζής, Ναταλία Δραγούμη, Γιώργος Παρτσαλάκης, Γιώργος Βάλαρης

Έκθεση φωτογραφίας «Δημήτρης Ψαθάς (1907-1979): Ιστορικές φωτογραφίες» στο Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό θέατρο τίμησε την μνήμη του Δημήτρη Ψαθά και παρουσίασε χθες στο φουαγιέ της σκηνής «Νίκος Κούρκουλος» την έκθεση φωτογραφίας «Δημήτρης Ψαθάς 1907-1979): Ιστορικές φωτογραφίες»- μία έκθεση αφιερωμένη στον μεγάλο έλληνα συγγραφέα και στο έργο του στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Οι φωτογραφίες προέρχονται από την ιδιωτική συλλογή της Μαρίας Ψαθά και της Λένας Νίτσου –(επιμέλεια έκθεσης Λένας Νίτσου).

Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό καθ όλη την διάρκεια της προγραμματισμένης παραμονής του έργου «Ξύπνα Βασίλη» (από τις 19/10/2018 έως τις 3/2/2019). Ηθοποιοί των έργων του Δημήτρη Ψαθά εικονίζονται σε μοναδικές φωτογραφίες αναβιώνοντας μία ολόκληρη εποχή σε στιγμιότυπα από τις μεγάλες επιτυχίες του Δημήτρη Ψαθά στο θέατρο -από τις πρεμιέρες και τις πανηγυρικές παραστάσεις των έργων του: Δημήτρης Χόρν, Άννα Συνοδινού, Μαίρη Αρώνη, Κατερίνα Ανδρεάδη, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Βασίλης Λογοθετίδης, Ντίνος Ηλιόπουλος, Διονύσης Παπαγιανννόπουλος, Γιάννης Γκιωνάκης, Ρένα Βλαχοπούλου, Νίκος Σταυρίδης, Κώστας Βουτσάς, Νίκος Ρίζος, Γιώργος Κωνσταντίνου, Άννα Παναγιωτοπούλου κ.ά.

Ταυτότητα Παράστασης

Διασκευή: Άρης Μπινιάρης – Θεοδώρα Καπράλου

Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης

Σκηνικά- Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Μουσική: Φώτης Σιώτας

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Δώρα Ξαγοράρη

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Γάλλος, Ελισσάβετ Κωνσταντινίδου, Ηρώ Μπέζου, Άρης Μπινιάρης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής, Λυδία Τζανουδάκη, Έλενα Τοπαλίδου, Αινείας Τσαμάτης

Μουσικοί επί σκηνής: Φώτης Σιώτας, Δημήτριος Τσεκούρας

Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Λήξη παραστάσεων: 3/2/2019

Γιώργος και Άννα Νταλάρα και Μαρία Ψαθά μπροστά από την αναδρομική έκθεση φωτογραφίας στο Εθνικό θέατρο: “Δημήτρης Ψαθάς (1907-1979) – Ιστορικές φωτογραφίες”

Υπόθεση της κωμωδίας «Ξύπνα Βασίλη»: Βρισκόμαστε στα γραφεία του εκδοτικού οίκου Φαρλάκου. Ο Βασίλης, συντηρητικών πολιτικών φρονημάτων, και ο Μάνος, προοδευτικών, συγκρούονται για τις συνθήκες εργασίας, αλλά και για το περιεχόμενο των βιβλίων που εκδίδονται. Σημείο αιχμής για την πνευματική διαμάχη, ο ποιητής Φανφάρας και η στρατευμένη συντηρητική ποίησή του. Πολύ γρήγορα, όμως, η τύχη τα φέρνει έτσι ώστε οι πολιτικές πεποιθήσεις των δύο συναδέλφων αλλάζουν και οι καταστάσεις που ακολουθούν δοκιμάζουν τους ήρωες. Ποιος από τους δύο θα καταφέρει να προσαρμοστεί στα ήθη και το πνεύμα της νέας

info

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ», Αγίου Κωνσταντίνου 22-24 , τηλ. 210.5288170-171, 210.7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας), στο www.ticketservices.gr και στο tickets.public.gr Ωρες λειτουργίας ταμείων κτιρίου Τσίλλερ από 19/9/2018 έως 14/10/2018 Τετάρτη – Κυριακή 9:00 – 16:30 από 17/10 Τετάρτη έως Κυριακή 9:00 – 21:00

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Κυριακή στις 18:00

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: Τετάρτη, Πέμπτη ενιαία τιμή 15€, Παρασκευή ενιαία τιμή 13€

Σάββατο, Κυριακή ενιαία τιμή 18€

Ειδικές τιμές: Φοιτητικό-Νεανικό 10€ (κάθε Πέμπτη), Άνω 65 ετών 10€ (κάθε Τετάρτη)

Κάρτα ανεργίας 5€ (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη), ΑΜΕΑ 5€ και συνοδός 5€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο), Πολύτεκνοι 10€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο)

Σημείωση: Για περιορισμένο χρονικό διάστημα, από 17 έως 27 Σεπτεμβρίου 2018, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν σημαντικής έκπτωσης λόγω της ισχύουσας Προσφοράς Προπώλησης με προαγορά εισιτηρίων στην ενιαία μειωμένη τιμή των 10€ για όλες τις Σκηνές του Εθνικού Θεάτρου (εκτός του Μικρού Εθνικού) με ηλεκτρονική αγορά www.ticketservices.gr ή με αγορά μέσω τηλεφώνου στο 210.7234567 με πιστωτική κάρτα.

«Σπασμένο Γυαλί» στο Θέατρο ΠΟΛΗ

Γιάννης Βούρος, Παναγιώτα Βλαντή

Το βραβευμένο με Olivier Award ψυχολογικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ, «Σπασμένο Γυαλί» ανεβαίνει τη σεζόν 2018-2019 στο θέατρο ΠΟΛΗ, σε σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη, από τις Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη.

Στο έργο αυτό, μια από τις πιο σημαντικές και ώριμες δουλειές του Μίλλερ, ο συγγραφέας ψυχαναλύει ένα γάμο και μας δείχνει όλα αυτά που μας κρατούν ακίνητους τη στιγμή που θα έπρεπε να δράσουμε. Όλους τους φόβους και τα μυστικά που μας κρατούν καθηλωμένους σε μια πραγματικότητα, μια σχέση, μια δουλειά που δεν μας ταιριάζει. Πολλές φορές δεν αντιδρούμε επειδή φοβόμαστε το άγνωστο. Άγνωστο όμως είναι το μέλλον μας ακόμη και αν μείνουμε εκεί που είμαστε!

Γιάννης Βούρος, Παναγιώτα Βλαντή

Υπόθεση του έργου:

Στην Νέα Υόρκη του 1938, την νύχτα των κρυστάλλων που οι Ναζί έσπασαν όλα τα μαγαζιά των Εβραίων, η Σύλβια Γκέλμπεργκ ξαφνικά παραλύει. Χωρίς κανένα παθολογικό αίτιο, μένει ακίνητη από τη μέση και κάτω. Μπορεί ένα κοινωνικό γεγονός να επηρεάσει τόσο την υγεία κάποιου; Ή μήπως η αιτία βρίσκεται στον γάμο της με τον Φίλλιπ; Ο Δόκτωρ Χάιμαν θα σκάψει όσο πιο βαθειά αντέχει στα μυστικά της οικογένειας προκειμένου να την βοηθήσει. Αυτό όμως που θα βρει, μπορεί να μας βοηθήσει όλους.

Πρωταγωνιστούν:

Γιάννης Βούρος, Παναγιώτα Βλαντή, Νίκος Γεωργάκης,

Δήμητρα Σιγάλα, Κάτια Γκουλιώνη

Κάτια Γκουλιώνη

Ταυτότητα Παράστασης:

Σκηνοθεσία: Άσπα Καλλιάνη

Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης

Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη

Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου

Γραφιστική επιμέλεια: Πέτρος Παράσχης

info

Χώρος: ΠΟΛΗ Θέατρο

Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, Πλ. Βικτωρίας

Τηλέφωνο: 2111828900

Πρεμιέρα: 25 Οκτωβρίου 2018

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00, Κυριακή στις 18:00

Διάρκεια: 120’

Εισιτήρια: Τετάρτη & Πέμπτη 15 ευρώ Πέμπτη –

Παρασκευή έως Κυριακή: 18 ευρώ και 13 ευρώ (μειωμένο)

Προπώληση

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-poli/spasmeno-gyali/

«MATILDA» Το Μιούζικαλ στο Θέατρο Ακροπόλ

«Κάποιες φορές η τάξη θέλει… αταξία!»

Το θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ είναι ένα από τα πρώτα θέατρα στον κόσμο που θα παρουσιάσει, τη χειμερινή σεζόν 2018-2019, στην Αθήνα, το πολυβραβευμένο μιούζικαλ «MATILDA» σε απόδοση κειμένου, στίχων και σκηνοθεσία της Θέμιδας Μαρσέλλου! Από το 2011 μέχρι σήμερα, η πολυσυζητημένη παράσταση έχει σπάσει ρεκόρ εισιτηρίων και βραβείων, κερδίζοντας το κοινό και τους κριτικούς, στο West End του Λονδίνου, το Broadway, την Αυστραλία και τον Καναδά! Έχει ήδη αποσπάσει περισσότερα από 50 σημαντικά βραβεία σε όλες τις κατηγορίες, ενώ από το 2012 μπήκε στο βιβλίο των ρεκόρ GUIΝNESS, κερδίζοντας την ίδια χρονιά επτά θεατρικά βραβεία OLIVIER στο Λονδίνο.

 

Στην παράσταση, τον απαιτητικό ρόλο της Μις Τράντσμπουλ, θα ερμηνεύσει ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης ο οποίος θα μεταμορφωθεί σε γυναίκα για τις ανάγκες του ρόλου (που στο μιούζικαλ ερμηνεύει πάντοτε άντρας). Πρωταγωνιστούν επίσης οι Κώστας Κόκλας, Νάντια Κοντογεώργη, Μπέττυ Μαγγίρα και Αντιγόνη Ψυχράμη.

Τους πρωταγωνιστές πλαισιώνει ένας 40μελής θίασος με τραγουδιστές, χορευτές, παιδιά και ζωντανή ορχήστρα, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Ηλία Καλούδη. Τις χορογραφίες δημιούργησε η Άννα Αθανασιάδη. Τα σκηνικά σχεδίασε η Μαίρη Τσαγκάρη, ενώ τα κουστούμια της παράστασης έχει επιμεληθεί η Παναγιώτα Κοκκορού.

Η Ματίλντα Γουόρμγουντ, ένα παιδί διαφορετικό από τα υπόλοιπα, διαβάζει Ντοστογιέφσκι, μετακινεί ποτήρια με τα μάτια της και μαγνητίζει με τη φαντασία της που τρέχει με ταχύτητα φωτός. Ξεχωρίζει αληθινά από τους φίλους, τους συμμαθητές και την οικογένεια της γιατί αποφασίζει να υψώσει το μικροσκοπικό της ανάστημα απέναντι σε έναν κόσμο γεμάτο τηλεοπτικές εκπομπές, απόρριψη, υστερικές φωνές, απειλές και να βροντοφωνάξει στην οικογένεια της και την τυραννική διευθύντρια του σχολείου της, Αγκάθα Τράντσμπουλ: «Μόνη μου θα αλλάξω αυτή την ιστορία!».

Η μικρή ηρωίδα, σε αντίθεση με τον σύγχρονο άνθρωπο, ο οποίος υποτάσσεται και εγκλωβίζεται σε μία κοινωνία που μετατρέπει τα μέλη της σε άβουλα όντα, θέλει να αλλάξει τη μοίρα της διεκδικώντας τα όνειρα της για ένα καλύτερο αύριο και ξεσηκώνοντας τους συμμαθητές της, γιατί «κάποιες φορές, η τάξη θέλει… αταξία»!

Θα τα καταφέρει άραγε; Η συνέχεια στη σκηνή του θεάτρου ΑΚΡΟΠΟΛ…!

Ταυτότητα Παράστασης:

Μουσική – στίχοι: Tim Minchin

Κείμενο: Dennis Kelly, βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Roald Dahl

Σκηνοθεσία – Απόδοση κειμένου και στίχων: Θέμις Μαρσέλλου

Μουσική Διεύθυνση – Διδασκαλία Ορχήστρας: Ηλίας Καλούδης

Χορογραφία: Άννα Αθανασιάδη

Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη

Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Video design – προβολές: Κάρολος Πορφύρης

Φωνητική Διδασκαλία: Δημήτρης Μπουζάνης

Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ

Πρωταγωνιστούν:

Βλαδίμηρος Κυριακίδης – Κώστας Κόκλας

Νάντια Κοντογεώργη

Μπέττυ Μαγγίρα – Αντιγόνη Ψυχράμη

ΔΙΑΝΟΜΗ

Ματίλντα Ιωάννα Αλεξανδρή – Σοφιλένια Τζανέτου – Δανάη Τσούμου

Αγκάθα Τράντσμπουλ Βλαδίμηρος Κυριακίδης

Τζένιφερ Χάνεϊ Νάντια Κοντογεώργη

Κύριος Γουόρμγουντ Κώστας Κόκλας

Κυρία Γουόρμγουντ Μπέττυ Μαγγίρα – Αντιγόνη Ψυχράμη

Μάικλ Θοδωρής Γιαννόπουλος

Κυρία Φελπς Θέμις Μαρσέλλου

Ρουντόλφο Μανώλης Θεοδωράκης

Ταχυδακτυλουργός Μάριος Πετκίδης

Ακροβάτισσα Ιουλίτα Μωσαίδου

Σεργκέι – Γιατρός Βασίλης Αξιώτης

Κλόουν Σταύρος Μπέκας

Στους άλλους ρόλους: Μαρία Βασιλάτου, Ντόρα Γκέγκα, Άννα-Μαρία Κόρνια, Μαρία Κοσμάτου, Ασπασία Λαιμού, Μάριος Μαριόλος, Βαρβάρα Νεμπή, Βαγγέλης Πιτσιλός, Νάντια Τόλιου, Νικορέστης Χανιωτάκης

Μπρους Νικόλας Ζωζός Παύλος Χρυσανθίδης

Λάβεντερ Πέγκυ Μανωλά Ζέτα Μαστροδούκα

Νάιτζελ Τίμος Παπαευθυμίου-Καζλάρης Γιάννης Κλούτσος-Ζέρβας

Αμάντα Μικαέλα Πετράκη Σταματίνα Μαυροπούλου

Έρικ Φώτης Κετσετζής Μάριος Χρυσομάλλης

Ορτένσια Ζωή Πετράκη Αδαμαντία Μαστροδούκα

Τόμμυ Βασίλης Μπακέας Έκτωρ Νικολόπουλος

Άλις Αλίκη Καραμπέτσου Πολύμνια Πομόνη

Βοηθοί σκηνοθέτη Μαρία Βασιλάτου – Βαρβάρα Νεμπή – Θεοδώρα Μπαρμπαρή

Μουσική διεύθυνση – Διδασκαλία Ορχήστρας: Καλούδης Ηλίας

Διεύθυνση ορχήστρας – Πιάνο/Πλήκτρα: Ηλίας Καλούδης

Πιάνο/Πλήκτρα: Γιώργος Κονής

Πιάνο/Πλήκτρα: Νικόλας Γουάστωρ

Φλάουτο, Κλαρινέτο, Άλτο Σαξόφωνο: Μαρίνος Γαλατσινός

Κλαρινέτο, Μπάσο Κλαρινέτο, Τενόρο Σαξόφωνο: Ειρήνη Αμανατιάδου

Τρομπέτα: Διονύσης Κοκόλης

Τρομπόνι: Χρήστος Σπηλιόπουλος

Τύμπανα, Κρουστά: Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Ηλεκτρικό Μπάσο, Κόντραμπασο: Κώστας Αρσένης

Κιθάρες: Χρήστος Γκάτσος

Βιολί: Αριέττα Σαϊτά

Τσέλο: Ειρήνη Αναστασίου

Τρομπέτα: Απόστολος Καλογιάννης

Βιολί: Γεννάδιος Μπίκωφ

Βιολί: Κατερίνα Τεπελένα

Προγραμματισμός πλήκτρων: Ηλίας Καλούδης – Νικόλας Γουάστωρ – Γιώργος Κονής

Δημόσιες σχέσεις – Επικοινωνία: Μαρκέλλα Καζαμία, 6946507792

Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη

info

Χώρος: Θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ

Ιπποκράτους 9-11

(Σταθμός Μετρό Πανεπιστήμιο)

Πρεμιέρα: Τετάρτη 31 Οκτωβρίου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 17:45 και 21:30,

Κυριακή 18:00

Διάρκεια: 140’

Εισιτήρια: Τιμές ανά ζώνη: 15 ευρώ, 20 ευρώ, 25 ευρώ, 30 ευρώ, 40 ευρώ, 50 ευρώ

Κρατήσεις: 2103648303 (ώρες ταμείου: 10.00-21.30 καθημερινά, εκτός Δευτέρας)

Προπώληση εισιτηρίων:

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-akropol/matilda-the-musical/

Facebook:

https://www.facebook.com/TheatroAkropol/

https://www.facebook.com/matildagreece/

Ιστοσελίδα:

http://theatroakropol.gr/

http://matilda.gr/

Instagram:

https://www.instagram.com/theatroakropol/

https://www.instagram.com/matildagreece/

Twitter:

https://twitter.com/theatroakropol/

Τελευταίες Παραστάσεις για «Το Ελεύθερο Ζευγάρι» στο Θέατρο Μπέλλος

Μετά από 4 χρόνια μεγάλης επιτυχίας, και χιλιάδες θεατών, που παρακολούθησαν ξανά και ξανά, την απολαυστική κωμωδία «Το Ελεύθερο Ζευγάρι», που σκηνοθέτησε ο Αλέξανδρος Λιακόπουλος, ο Γιώργης Κοντοπόδης και η Μαρσώ Φίλη αποχαιρετούν, με δύο τελευταία τριήμερα παραστάσεων, στο θέατρο ΜΠΕΛΛΟΣ, το κοινό, που κυριολεκτικά τους λάτρεψε γιατί έκαναν κατάθεση ψυχής, σκορπώντας απλόχερα πολύ γέλιο και μεγάλες ανάσες χαράς, από την σκηνή στην πλατεία.

Να θυμίσουμε, ότι το έργο είναι μια ελεύθερη διασκευή του Γιώργη Κοντοπόδη στο έργο των Ντάριο Φο-Φράνκα Ράμε και συμμετέχουν οι Γιώργος Ντάβος και Χρήστος Φωτιάδης σε δύο μικρούς αλλά χαρακτηριστικούς ρόλους.

Τελευταίες παραστάσεις λοιπόν…

info

Ημέρες και ώρες παραστάσεων : Παρασκευή 26 Οκτωβρίου στις 21:00, Σάββατο 27 Οκτωβρίου στις 21 : 30, Κυριακή 28 Οκτωβρίου 19 : 00 και 21 : 30, Παρασκευή 2 Νοεμβρίου στις 21:00, Σάββατο 3 Νοεμβρίου στις 21:30 και Κυριακή 4 Νοεμβρίου 19:00 και 21:30

και… αν θέλετε να δείτε, να ξαναδείτε και να αποχαιρετήσετε

το «θρυλικό ζευγάρι» , κάντε κράτηση θέσης άμεσα.

Tιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ, 10 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, Α.Μ.Ε.Α.)

Θέατρο: ΜΠΕΛΛΟΣ Κέκροπος 1, Πλάκα

Τηλέφωνο: 2103229889

Email:fga.theatre@gmail.com

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος
Παίζουν: ( με σειρά εμφάνισης ) Γιώργης Κοντοπόδης, Μαρσώ Φίλη,
Γιώργος Ντάβος, Χρήστος Φωτιάδης

Live guest στο σπίτι των «Soulmates» ο Ίαν Στρατής

Ίαν Στρατής

Οι Φίλοι μας, είναι η πιο προσωπική μας επιλογή ανθρώπων που διεκδικούμε να κρατάμε κοντά μας, χωρίς καμία επιβολή. Είναι οι πιο κοντινοί μας, ζούμε μαζί τους, μοιραζόμαστε τα μυστικά, τις χαρές και τους προβληματισμούς μας. Τσαλακωνόμαστε, πέφτουμε και σηκωνόμαστε, τσακωνόμαστε αλλά τα ξαναβρίσκουμε.. Και ο κύκλος της ζωής συνεχίζεται..

Έξι φίλοι, στην κρίσιμη ηλικία των 30+, μοιράζονται την καθημερινότητά τους, παίρνοντας αποφάσεις που θα αλλάξουν την πορεία της ζωής τους… πάνω σε έναν καναπέ! Εκεί που ερχόμαστε πιο κοντά… Εκεί που μοιραζόμαστε άλλωστε τις περισσότερες στιγμές μας.. Στιγμές που θα μας ενώνουν για πάντα με τους “Soulmates” μας.

To Booze Upstairs, μετατρέπεται κάθε Τρίτη και Τετάρτη, σε ένα φιλόξενο σπίτι, έτοιμο να υποδεχθεί τους ξεχωριστούς καλεσμένους των “Soulmates” στους αναπαυτικούς καναπέδες του.

Live Acts

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018 ο Ίαν Στρατής

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018 ο Απόστολος Ρίζος

Κάθε Τρίτη ο Σταύρος van der Wilt

Η ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία: Μάιρα Στυλιανού

Δραματουργική επεξεργασία κειμένου: Δήμητρα Στάικου

Επιμέλεια σκηνογραφίας: Σταύρος Λίτινας

Μουσική: Σταύρος van der Wilt, Νικόλας Καραναστάσης

Διεύθυνση φωτογραφίας: Ευγένιος Διονυσόπουλος

Make up artist: Μαρίνα Λυμπεροπούλου

Βοηθός παραγωγής: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου

Παραγωγή: Open Air Theater

Προβολή-επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Παίζουν:

Δανάη Αλυσανδράτου

Ανδρέας Αποστόλου

Στέλιος Βάσιλας

Γεωργία Καούκη

Γιώργος Μπούμπας

Αγγελική Παντελεάκου

Βαρβάρα Ραμπαούνη

Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου

Σοφιάνα – Ανθίππη Φωτίδη

info

Διάρκεια παράστασης: 150 λεπτά (μαζί με το μουσικό πρόγραμμα)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τρίτη στις 21.15, Τετάρτη στις 21.15

Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 13 ευρώ (με 1 ποτήρι κρασί)

Ατέλειες: 5 ευρώ (μόνο κάθε Τρίτη)

Booze Upstairs: Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα (σταθμός μετρό «Μοναστηράκι» )

Tηλ: 211-4053-733 Email: [email protected]

Facebook: Booze Cooperativa

Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr

https://www.viva.gr/tickets/theater/booze/soulmates/

Για περισσότερες πληροφορίες:

-Facebook page παράστασης:

https://www.facebook.com/Soulmates-%CF%83%CF%84%CE%BF-Booze-Upstairs-1153659081477789/?modal=admin_todo_tour

-Instagram παράστασης:

soulmates_theater

https://www.instagram.com/soulmates_theater/