Αρχική Blog Σελίδα 511

«MEIN KOMPLEX» Όταν ο Hitler συνάντησε τον Freud… στην Κεντρική σκηνή του Θεάτρου Έαρ Βικτώρια

Μάνθος Καλαντζής, Βαρβάρα Καρά, Κώστας Καραμουσάλης

Μια ξεκαρδιστική κωμωδία για την επίσκεψη ενός άνδρα, που πρόκειται να γίνει διάσημος, σ΄έναν ήδη διάσημο ψυχίατρο, στη Βιέννη του 1920, ζητώντας τη βοήθειά του, μια και η σεξουαλική του ζωή δεν είναι αυτή που θα επιθυμούσε ο ίδιος…

Ποιος είναι όμως ο ασθενής που επισκέπτεται τον διασημότερο ψυχίατρο στον κόσμο για να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αυτά;

Το Mein Κomplex, φέρνει τον Χίτλερ και την φιλενάδα του, Κριστίν, στο ιατρείο του Σίγκμουντ Φρόυντ!

Ο Φρόυντ αναλαμβάνει να βοηθήσει αυτό το… ασυνήθιστο ζευγάρι, και δεν αργεί να ξεκινήσει μια σειρά από αναπάντεχες, «δυσάρεστες», αλλά εξαιρετικά κωμικές καταστάσεις. Οι μορφές του υποψήφιου δικτάτορα και του διασημότερου ψυχίατρου είναι σκιαγραφημένες με γλαφυρότητα και πολύ χιούμορ.

Συντελεστές

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Μπάμπης Κλαλιώτης

Σκηνικά – Κοστούμια: Μάγδα Καλέμη

Μουσική Επιμέλεια – Τσέλο: Σταύρος Παργινός

Κινησιολογική Επιμέλεια: Μόνικα Κολοκοτρώνη

Φωτισμοί: Νίκος Καλαντζής

Sound Design: Σωτήρης Καναρέλης

Γραφιστικά: Κατερίνα Ματζουράνη

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):

Μάνθος Καλαντζής, Βαρβάρα Καρά, Κώστας Καραμουσάλης

info

Θέατρο Έαρ Βικτώρια, Μαγνησίας 5 και Αριστοτέλους 132, 112 51, Αθήνα

Πληροφορίες – κρατήσεις θέσεων: 210 822 0020 και 697 0027 730

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Παραστάσεις: Από Πέμπτη 01/11/2018 και κάθε Πέμπτη στις 21:00.

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνεργοι),

5 ευρώ (ατέλειες)

Facebook Page: https://www.facebook.com/MeinKomplex/

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/ear-viktoria/mein-complex/

Πρόσβαση στο Θέατρο Έαρ Βικτώρια:

Η θέση μας στον χάρτη: https://goo.gl/maps/Y7xffRrMi5U2

Με λεωφορεία – τρόλεϊ:

α) Από Αχαρνών: τρόλεϊ 6 – λεωφορεία Β9 & Γ9 (στάση Αγ. Παντελεήμων).

β) Από 3ης Σεπτεμβρίου: λεωφορείο 054 (στάση Αγγελοπούλου).

γ) Από Πατησίων: τρόλεϊ 3, 5, 11 & 14 – λεωφορεία 608, 622 & Α8 (στάση Αγγελοπούλου).

Με τρένο (ΗΣΑΠ), στάση «Βικτώρια» (απόσταση περίπου 10′ με τα πόδια).

Με αυτοκίνητο:

  • Στάθμευση: AEGEAN parking, Γ’ Σεπτεμβρίου 144, τηλ. 210 822 7389, με το απόκομμα του εισιτηρίου, μόνο με 5,00 €.
  • Ελεύθερο πάρκινγκ στους γύρω δρόμους.

«Camille Claudel Mudness» στο Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ

Η παράσταση «Camille Claudel Mudness» του Γιάννη Λασπιά σε σκηνοθεσία Πάνου Κούγια, που φιλοξενείται στο θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ, θα παιχτεί για 2 ακόμη παραστάσεις, καθώς η ανταπόκριση του κοινού ήταν πολύ θερμή.

Έτσι, η παράσταση, θα παιχθεί για άλλο ένα διήμερο, τη Δευτέρα 29 & την Τρίτη 30 Οκτωβρίου.

Στο ρόλο της Camille Claudel η αξιόλογη Μάνια Παπαδημητρίου και δίπλα της η Αγγελική Καρυστινού ως Κονστάνς Πασκάλ, ενώ η Μαρίνα Χρονοπούλου τις συνοδεύει στο πιάνο.

Υπόθεση

Το έργο διαδραματίζεται στον εγκαταλελειμμένο χώρο μιας γκαλερί, που η σύνθεσή του θυμίζει παρατημένη σκηνική εγκατάσταση ψυχιατρικής πτέρυγας. Ένα πιάνο ενεργοποιεί τον χώρο και συνοδεύει ό,τι σε λίγο θα γεννηθεί.

Η Camille Claudel, η πρώτη γυναίκα γλύπτρια και η Constance Pascal, η πρώτη γυναίκα ψυχίατρος, συναντιούνται σε ένα φανταστικό πρωτότυπο διάλογο σχέσης γιατρού – ασθενούς. Μέσα από τις συναντήσεις τους ξετυλίγονται οι αντισυμβατικές ζωές των δύο γυναικών και αναπτύσσεται ένας ισχυρός δεσμός. Η Constance θα έρθει αντιμέτωπη με ένα ολόκληρο «αντρικό» σύστημα που καταδικάζει σε εγκλεισμό και απομόνωση τα άτομα που διεκδικούν το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και επιλογής. Δυο γυναίκες που κατάφεραν μέσα από αντίξοες συνθήκες να θέσουν τη δική τους παρουσία σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία.

Η Camille και η Constance δεν συναντήθηκαν ποτέ, αλλά έζησαν και εργάστηκαν στην ίδια πόλη διαφορετική χρονική περίοδο, μοιράστηκαν παρόμοιες εμπειρίες, αντιμετώπισαν κοινές δυσκολίες και δόθηκαν με το ίδιο πάθος στην Τέχνη και την Επιστήμη.

Συντελεστές

Κείμενο: Γιάννης Λασπιάς

Σκηνοθεσία: Πάνος Κούγιας

Βοηθός Σκηνοθέτη: David Teissier

Σκηνικά- κοστούμια: Τζίνα Ηλιοπούλου, Λίνα Σταυροπούλου

Μουσική: Μαρίνα Χρονοπούλου

Video: Βάσω Μιχαλοπούλου

Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

Επικοινωνία: Le Canard qui Parle/ 2108624392

Παίζουν

Μάνια Παπαδημητρίου (Camille Claudel),

Αγγελική Καρυστινού (Constance Pascal),

Μαρίνα Χρονοπούλου (πιανίστρια)

info

Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00 έως 30 Οκτωβρίου

Θέατρο: ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων, Κυψέλη

Κρατήσεις: 2108656004, 2108679535 ή μέσω viva.gr

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 10 Ευρώ

Τρίτη Ηλικία/GROUPS πάνω από 6 άτομα: 8 ευρώ

Σπουδαστές, άνεργοι, αλλοδαποί: 5 ευρώ

Δεχόμαστε όλες τις Πιστωτικές και Χρεωστικές κάρτες

www.topos-allou.gr

https://www.facebook.com/ToposAllouAeroplio/

PR: Le Canard qui Parle: 2108624392

«Ο πλανήτης» στο Studio Κυψέλης

Στέλλα Μαρή

Λίγα λόγια για το έργο

Ο πλανήτης Άριστος, αποφασίζει την αποστολή κατοίκων του, των Ηρακλειδών, με σκοπό την αποτροπή της εξαφάνισης της Γης. Όμως, σύντομα, τη χαρά διαδέχεται ο φόβος, την ποίηση το έγκλημα, και οι Ηρακλειδείς θα κληθούν να επιστρέψουν στον πλανήτη τους, αφού κάποιοι έχουν ήδη μυηθεί στο «φαινόμενο» του Έρωτα, μεταξύ των οποίων και η Αλκμήνη που μάς μιλά για το ταξίδι της από τον πλανήτη της στη Γη…

Εν είδει σκηνοθετικού σημειώματος

Συνεπής με την τάση μου σε όποιες αλλαγές/προκλήσεις οδηγεί ή έστω προκαλεί η οργανικότητα μιας δουλειάς που έχει ήδη κριθεί ως επιτυχημένη, με ευγνωμοσύνη πάντα στις εξαίρετες συνεργασίες μου, αλλά βρίσκοντας το ενδιαφέρον καλλιτεχνικά ως στοίχημα, εγκαινίασα μια πιο «γυμνή» εκδοχή του πλανήτη, που τον καθιστά έναν πιο «ακραίο» και απαιτητικό ερμηνευτικά μονόλογο… Και έτσι έχει ήδη δώσει το παρόν σε Κρήτη, έτσι θα το δώσει σε επόμενες εμφανίσεις, έτσι θα το δώσει στο Studio Κυψέλης, για την εορταστική παράσταση, για τον 1 χρόνο από τότε που «ο πλανήτης» ανέβηκε εκεί. Μια χρονιά όπου ο πλανήτης δεν επαναπαύτηκε, τόλμησε, ταξίδεψε, ρίσκαρε, μίλησε, αγαπήθηκε. Και το ταξίδι συνεχίζεται…

Στέλλα Μαρή Οκτώβριος 2018

Στέλλα Μαρή

Η ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο-Σκηνοθεσία-Ερμηνεία: Στέλλα Μαρή

Σκηνογράφος: Γιώργος Σταματάκης

Ενδυματολόγος: Χαρά Κονταξάκη

Κοσμήματα (χειροποίητα): «ΝΤΟΡΙΤΑ’Σ»

Φωτογράφιση & βιντεοσκόπηση στο Studio Κυψέλης: Κώστας Βολιώτης

Προωθητικό animation: Βαγγέλης Καραδήμας για λογαριασμό της vktoons

Trailer: Αντώνης Μανδρανής

Προβολή-Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Συνεργάτιδα σε θέματα διαδικτύου: Λαμπρνή Μπούσια

Παραγωγή: MINUS [two] – Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία

Στέλλα Μαρή

info

Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά

Ημέρα & ώρα παράστασης: Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018 στις 21.00

Τιμή εισιτηρίου (με ποτό): Γενική Είσοδος: 8,00 ευρώ

Studio Κυψέλης: Σπετσοπούλας 9 & Κυψέλης, Κυψέλη, τηλ. 210 8819571

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση και την Στέλλα Μαρή

Προσωπικό site της Στέλλας Μαρή: http://www.stella-mari.com/

Email της Στέλλας Μαρή: [email protected]

Facebook page της παράστασης:

https://www.facebook.com/%CE%9F-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82-123573608385385/?pnref=lhc

Σημείωση: Το βιβλίο «ο πλανήτης» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΚΟΥΙΝΤΑ.

Αγγελική Παρδαλίδου: Θέλει τέχνη και μέτρο η υποκριτική.

Θαυμάσαμε πρόσφατα την Αγγελική Παρδαλίδου, να πρωταγωνιστεί στο «Φιντανάκι» στο θέατρο Χυτήριο. Το έργο αυτό του Παντελής Χορν διαδραματίζεται σε μια αθηναϊκή αυλή την περίοδο του μεσοπολέμου. Ήρωες καθημερινοί, απλοί άνθρωποι μεταφέρουν την εποχή μέσα από την ηθογραφική ματιά του συγγραφέα.Ένα έργο διαχρονικό γεμάτο εικόνες από τα παλιά αλλά και ομοιότητες με την ηθική παρακμή και τα διλήμματα του σήμερα.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Αγγελική, θα ήθελες να μας μιλήσεις για «Το Φιντανάκι» του Παντελή Χορν; Τι πραγματεύεται;

Το έργο είναι γραμμένο το 1921. Μια περίοδο πολύ ¨σκοτεινή¨ για την Ελλάδα που έχει πτωχεύσει , βρίσκεται κάτω από τον έλεγχο των μεγάλων δυνάμεων, βρίσκεται σε διαρκή πόλεμο με τους γείτονες.

Όλη η αυτή η κρίση επηρεάζει ασφαλώς την κοινωνία και τα ήθη της. Οι άνθρωποι αναγκάζονται να μπουν σε μια διαδικασία επιβίωσης αφήνοντας πίσω τα θέλω τους και τα πιστεύω τους.

Σε μια αθηναϊκή αυλή λοιπόν ζει το «Φιντανάκι» , η Τούλα, μαζί με την αυστηρή μητέρα της και τον αγαπημένο της πατέρα. Η Τούλα , ερωτεύεται κρυφά το Γιάγκο. Της έχει τάξει να την παντρευτεί, όμως επειδή είναι χαρτοπαίκτης, χάνει όλα του τα χρήματα και κινδυνεύει να μπει φυλακή. Στην ανάγκη αυτή που βρίσκεται ¨αναγκάζεται¨ να αρραβωνιαστεί την όμορφη Εύα, μια κοπέλα ελευθέρων ηθών που προσπαθεί να καλύψει και αυτή τα «θέματά» της με αυτόν το γάμο. Όλα τα μηχανεύεται και τα οργανώνει η κυρία Κατίνα, «η ψυχή» της αυλής.

Ο χρηματοδότης και τελικός διαφθορέας είναι ο κύριος Γιαβρούσης , ο οποίος με τα χρήματά του αργά η γρήγορα αποδεικνύεται ότι μπορεί να αγοράσει ακόμα και ανθρώπους.

-Πιστεύεις ότι το έργο έχει διαχρονικότητα;

Στο έργο συναντούμε ερωτική απογοήτευση, προδοσία, πτώση ηθικών αξιών, ανάγκη για επιβίωση, αγάπη του γονέα, πίκρα, οικονομική κρίση… Όλα αυτά τα στοιχεία αφορούν την ψυχή του ανθρώπου είτε βρισκόμαστε στο 1921 είτε βρισκόμαστε στο 2018.

Γι΄ αυτό κάποια κείμενα παραμένουν για πάντα επίκαιρα. Διότι ασχολούνται με θέματα οικουμενικά και βαθιά ψυχικά. Και ποιος στις μέρες μας δεν έχει κάνει έστω και μια μικρή έκπτωση στις αξίες του για χάρη της οικονομικής κρίσης; Ποιος δεν έχει ζήσει την απόρριψη από κάποιον που αγαπούσε πολύ;

-Τι αποκομίζεις ως ηθοποιός από την παράσταση;

Ο ρόλος της Τούλας ήταν πιστεύω καρμικό να βρεθεί στο δρόμο μου. Μόλις είχα ζήσει στο συναισθηματικό κομμάτι το πώς είναι να μην έχεις αυτόν που αγαπάς και να μην μπορείς να κάνεις τίποτα για να αλλάξεις την κατάσταση.

Επίσης έχω πολύ αδυναμία στον πατέρα μου. Αυτά τα δύο στοιχεία, αυτές οι δυο αγάπες είναι που κυκλώνουν το Φιντανάκι και το ωθούν να κάνει αυτά που κάνει.

Ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να μπορείς να χειριστείς προσωπικά βιώματα μέσα από έναν ρόλο, διότι μπορεί πολύ εύκολα να επηρεαστείς και να βασανίζεσαι σε κάθε παράσταση. Θέλει τέχνη και μέτρο η υποκριτική. Είναι επάγγελμα , όχι ψυχοθεραπεία. Η εμπειρία που αποκόμισα είναι εξαιρετικά χρήσιμη. Επίσης δούλεψα με ανθρώπους που τους θαυμάζω τόσο σαν ηθοποιούς όσο και σαν προσωπικότητες και σε κάθε παράσταση κερδίσω με το να τους παρατηρώ.

Ακόμη νιώθω τυχερή που αναμετρήθηκα με ένα κλασσικό νεοελληνικό κείμενο και κατάλαβα πόσο αληθινό μπορεί να είναι ένα έργο που έχει γραφτεί πριν 100 χρόνια.

-Έχει επηρεάσει αισθητά η κρίση το επάγγελμα του ηθοποιού;

Καθόλου. Όλοι οι ηθοποιοί , και ιδίως οι νέοι, είναι καλοπληρωμένοι . Η ασφάλεια που νιώθεις ως επαγγελματίας ηθοποιός είναι μεγάλη. Όλοι είμαστε ευχαριστημένοι και τρέχουμε ανέμελοι και δίχως έννοιες .

Ζω για τη μέρα που θα γράψω κάτι τέτοιο σε μια συνέντευξη και θα είναι αλήθεια. Χιούμορ γιατί χανόμαστε! Όλα θα πάνε καλά.

«Αν αργήσω, κοιμήσου + » στο Θέατρο Άβατον

Λίγα λόγια για το έργο

Στο έργο αυτό, οι πέντε χαρακτήρες (ο Α, η Γ, ο Δ, η Ε και η ΣΤ), σε ένα κλίμα εξομολογητικό, αποφασισμένοι να πετάξουν από πάνω τους κάθε ψέμα και να αντιμετωπίσουν την αλήθεια τους, μοιράζονται με το κοινό όσα έκαναν ή δεν έκαναν για να βρουν και να ζήσουν τον έρωτα. Σε μια συνθήκη όπου κάνουν τη μία εξομολόγηση μετά την άλλη, ζούνε ξανά τις ιστορίες τους, γελάνε, κλαίνε, πίνουν, τραγουδούν, χορεύουν. Η μουσική αποτελεί σχεδόν μόνιμη συνοδεία στις κινήσεις και τα λόγια τους. Με ειλικρίνεια προς όλους αλλά και προς τον εαυτό τους, έχοντας ανοίξει όλα τα χαρτιά τους, καταλήγουν στο γεγονός ότι, σε κόντρα των καιρών, εκείνοι δεν θα σταματήσουν να ζουν τα συναισθήματά τους δυνατά, χωρίς φόβο και ταμπέλες, όσο κι αν τους στοιχίζει αυτό….

Λίγα λόγια από τον συγγραφέα

Τα κείμενα του « Αν αργήσω κοιμήσου + » γράφτηκαν πριν από μερικά χρόνια με διάφορες αφορμές: τυχαίες εικόνες πίσω από παράθυρα διαμερισμάτων, μισολιωμένες κουβέντες σε κινητά και μαξιλάρια, μηνύματα που δεν στάλθηκαν ποτέ (κι αν στάλθηκαν, δεν έφτασαν), πτώσεις, συμπτώσεις και… περιπτώσεις, που θα μπορούσες να τις πεις και κλινικές αν η μοναξιά είναι πάθηση. Ξηλώθηκαν και ξαναράφτηκαν πολλές φορές απ’ την αρχή, κι αν φαίνονται κάπου κάπου οι ραφές τους, δεν μου φαίνεται καθόλου κακό: το ‘χουν αυτό, καμιά φορά, τα χειροποίητα.

Άκης Δήμου Σεπτέμβριος 2018

Η ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο: Άκης Δήμου

Σκηνοθεσία-Διασκευή: Σοφία Σπύρου

Κατασκευή σκηνικού: Βασίλης Τριχάς

Μουσική Επιμέλεια: Γιώργος Γιαννίμπας

Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Μπαντή

Φωτογραφία-Trailer-Artwork: Γιώργος Γιαννίμπας

Σχεδιασμός φωτισμού: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

Προβολή-Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά):

Ευαγγελία Βουκάντση

Αλέξανδρος Δαβιλάς

Πάνος Κούλης

Βασιλική Κωστοπούλου

Δήμητρα Μπαντή

 

info

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Σάββατο στις 23.00

Πρεμιέρα: Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2018

Τελευταία παράσταση: Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 10 ευρώ

Μειωμένο (φοιτητές, άνεργοι, ατέλειες): 5 ευρώ

Για περισσότερες πληροφορίες: -Facebook page παράστασης:

https://www.facebook.com/%CE%91%CE%BD-%CE%91%CF%81%CE%B3%CE%AE%CF%83%CF%89-%CE%9A%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AE%CF%83%CE%BF%CF%85–294654614473027/

Για κρατήσεις θέσεων:-Viva.gr

https://www.viva.gr/tickets/theatre/theatro-abaton/an-arghsw-koimhsou/

-Ταμείο θεάτρου ( Τηλ.: 210 3412689)

Κόκκινη μνήμη- 2ος χρόνος στο Θέατρο Αλκμήνη

Η «Κόκκινη μνήμη» της Πολύνας Γκιωνάκη, ένα έργο που καταδικάζει τη βία, την ψυχική και τη σωματική, μιλά για τον πόνο και τη σιωπή, την κακοποίηση των γυναικών, παρουσιάζεται, σε σκηνοθεσία Γιάννη Βαμβακά, στο Θέατρο Αλκμήνη, από τις 19 Οκτωβρίου για 20 μόνο παραστάσεις.

“Ο φόβος, όνομα ουσιαστικό, στην αρχή Ενικός αριθμός
και μετά πληθυντικός. Οι φόβοι, οι φόβοι για όλα από δω και πέρα.”

Λίγα λόγια για το έργο

Μια γυναίκα που θυμάται φοβισμένη το παρελθόν, ένα σιωπηρό, δεινό και βασανιστικό παρελθόν, μιλά για τον άνθρωπο που την κακοποιούσε ψυχικά και σωματικά. Βυθισμένη σε σκιερές αναμνήσεις, βλέπει στον καθρέπτη εικόνες βίας και πόνου που θα την πολιορκούν και θα την ταλανίζουν για πάντα.

Μέσα από τις μνήμες της θα βιώσει μια συναισθηματική-ψυχική «πόλωση». Η σιωπή της σπάει και η φωνή της γίνεται η φωνή όλων εκείνων των γυναικών που κακοποιούνται, που κακομεταχειρίζονται, αδύναμες και ανυπεράσπιστες να διαφύγουν από αυτή την κόλαση.

Η ηρωίδα σπαράζει, φωνάζει, κείτεται θυμούμενη τον βιασμό που υπέστη… Όμως, νιώθει ανακουφισμένη και πια ελεύθερη από τα δεσμά εκείνης της φυλακής, τώρα, τώρα που πια βρήκε το θάρρος ν’ αντισταθεί.

Θα καταφέρει να βάλει ένα οριστικό τέλος σε ότι βίαζε την ψυχή και το κορμί της;

Η παράσταση αφιερώνεται στη μεγάλη ποιήτρια και ακαδημαϊκό Κική Δημουλά. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα της Γ.Γ. Ισότητας Φύλων

info

Από τις 19 Οκτωβρίου 2018 για 20 παραστάσεις

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 9.15μμ και Σάββατο 19.00μμ

Διάρκεια παράστασης: 70΄(χωρίς διάλειμμα)

Θέατρο Αλκμήνη |Αλκμήνης 8| Κάτω Πετράλωνα| μετρό: στάση Κεραμικός) 6947940079

Συντελεστές

Ερμηνεία : Πολύνα Γκιωνάκη
Σκηνοθεσία – Διδασκαλία – μουσική επιμέλεια – βίντεο: Γιάννης Βαμβακάς
Κοστούμια: Λουκία

Εικαστική Επιμέλεια: Κώστας Ευαγγελάτος
Σκηνικά: Γιώργος Μαλτέζος Μαλτέζος Φωτισμοί: Γιάννης Βαμβακάς
Μακιγιάζ: Άννα Μαυρομάτη
Μοντάζ
Video: Μιχάλης Τζαρής
Φωτογράφηση: Πηνελόπη Μασούρη
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Ευχαριστούμε θερμά την ποιήτρια Κική Δημουλά για την ηχογραφημένη απαγγελία ποιημάτων της.

Αλέκος Κυραρίνης: “Ελπίζω κάτι για την ψυχή μου όταν ζωγραφίζω”

ΑΛΕΚΟΣ ΚΥΡΑΡΙΝΗΣ

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Συναντήσαμε τον Αλέκο Κυραρίνη, ζωγράφο με τόπο καταγωγής την Τήνο, στο ατελιέ του στην Αθήνα, όπου μιλήσαμε για τα έργα του και για την έντονη δραστηριότητά του στο εξωτερικό. Γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα και μεγάλωσε στον τόπο καταγωγής του, την Τήνο. Εργάστηκε με τον μαρμαρογλύπτη πατέρα του Γιάννη Κυραρίνη από την ηλικία των έντεκα ετών μέχρι και την εισαγωγή του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το 1997.

Φοίτησε στην ΑΣΚΤ από το 1997 έως και το 2003, με καθηγητή τον Γιάννη Ψυχοπαίδη. Έχει εικονογραφήσει τα βιβλία, (Ημερολόγιο Ομίλου ALPHA 2003), Επαληθεύοντας τη νύχτα (Δημήτρης Αγγελής, Νέος Αστρολάβος/Ευθύνη, Αθήνα 2011), Encima del subsuelo /Πάνω απ΄το υπέδαφος (Κώστας Βραχνός, περιορισμένη έκδοση, Αθήνα 2012), Τεύχη 1,2,3 περιοδικού «Νέα Ευθύνη» Σταλάγματα από τα κεραμίδια (Γέροντας Αντώνιος Ρωμαίος, Εν πλω Αθήνα 2015).

Συνεργάζεται με το περιοδικό «Φρέαρ» και με τον πολιτιστικό χώρο «Baumstrasse». Έχει εκδώσει ένα μικρό δοκιμιακό βιβλίο για τη ζωγραφική με τίτλο «Οι ερωτήσεις της Νεφέλης», Μικρός Αστρολάβος/Ευθύνη, Αθήνα 2011.

– Αλέκο, γεννήθηκες στην Τήνο και σε νεαρή ηλικία βοηθούσες τον πατέρα σου, που εργαζόταν ως μαρμαρογλύπτης στο νησί. Θεωρείς ότι οι εμπειρίες αυτές, έχουν επηρεάσει τη ζωγραφική σου;

Φυσικά, στα χρόνια εκείνα μέσα σ’ ένα περιβάλλον σκληραγώγησης αλλά και ανδρικής αβρότητας, διδάχτηκα ότι ένα έργο τέχνης πρέπει να είναι άρτιο. Να έχει “καλή φτιαξιά” όπως έλεγε ο Σεφέρης. Συνάμα ήρθα σε επαφή με τα χριστιανικά και λαϊκά μοτίβα και σύμβολα. Αυτά αργότερα βρήκαν έδαφος στη ζωγραφική μου.

Κατάγεσαι από την Τήνο, νησί αγαπημένο με έντονο το θρησκευτικό πνεύμα. Τα θρησκευτικά σύμβολα είναι απαραίτητα στη ζωγραφική σου;

Είναι απαραίτητα στο βαθμό που είναι πηγαία και ειλικρινή. Όχι μόνο ως καλλιτέχνης, αλλά και ως άνθρωπος θρησκευόμενος ελπίζω κάτι για την ψυχή μου όταν τα ζωγραφίζω. Η ζωή μου και η ζωγραφική μου συγκλίνουν και μπορώ να πω συμπίπτουν σε μία ενότητα.

Παρατηρούμε ότι τα έργα σου έχουν μια πνευματικότητα. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για τη θεματολογία των έργων σου, για την τεχνοτροπία της ζωγραφικής σου και τα υλικά που χρησιμοποιείς;

Χρησιμοποιώ κυρίως την αυγοτέμπερα αλλά σπανίως δοκιμάζω και υλικά άλλα.Στα έργα μου παρουσιάζω αγγέλους και δράκους, δοκιμαζόμενους από τα πάθη τους μοναχούς. Προσπαθώ να αποκρούσω την μαλθακότητα την ασχήμια, να προτείνω την ευλογία και την παρηγοριά, όπως την χρειαζόμαστε όλοι απέναντι στους κοινούς μας δαίμονες αλλά και τους κοινούς μας ευλαβείς κόπους.

“Ο Κλέε και ο Μιρό και από τους Έλληνες ο Γιάννης Μόραλης επηρέασαν τη δουλειά μου”

Από ποιους ξένους ή Έλληνες ζωγράφους έχεις δεχτεί επιρροές;

Ο Κλέε και ο Μιρό και από τους Έλληνες ο Γιάννης Μόραλης επηρέασαν τη δουλειά μου σε βαθμό που και ο ίδιος δεν όρισα. Όλα συμφωνήθηκαν αόρατα και μυστικά στο βαθμό που κατά την πρόοδο της, η ζωγραφική μου χρειάστηκε τον φιλικό ρυθμό διατυπώσεων σίγουρων και δοκιμασμένων.Η ανάγκη συμφιλίωσης της αγνής έκπληξης και των μορφών, απαιτεί τον έλεγχο και το καθεστώς παλαιότερων διατυπώσεων και μεθόδων.

Πώς θεωρείς ότι έχει εξελιχθεί η ζωγραφική σου στο πέρασμα των χρόνων;

Ευτυχώς αγνοώ ένα μεγάλο μέρος από τις ζυμώσεις και τις εσωτερικές μεταβολές της δουλειάς μου και αυτό είναι ό,τι πιο θαυμαστό. Η μορφή των έργων αλλάζει, ο εσωτερικός λόγος όμως, το αίτημα η επίκληση παραμένει στη σφαίρα του θαυμαστού και ανεξερεύνητου.

Έχεις κάνει πολλές εκθέσεις εντός και εκτός συνόρων. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για τις εκθέσεις σου στην Ελλάδα και ποια από αυτές θυμάσαι πιο έντονα και γιατί;

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια από τις εκθέσεις μου, κάθε μία υπήρξε σημαντική εφόσον την οργάνωσα με σοβαρότητα και εσωτερικό λόγο.Με όλα ταύτα μία από αυτές έχει συναισθηματικά για εμένα μία ευγενή ιδιαιτερότητα.

Αναφέρομαι στην έκθεση που πραγματοποίησα το καλοκαίρι του 2013 στον Πόρο στην Citronne gallery και σε συνεργασία με την κυρία Τατιάνα Σπινάρη. Ήταν πρωτοφανής για μένα το κλίμα πολιτισμού, η καλοκαιρινή απογευματινή χάρη και η ευτυχής συγκομιδή αποκρίσεων σχετικών με τη δουλειά μου.

Έκανες φέτος μια ατομική έκθεση στην «Theorema Art Gallery” στις Βρυξέλλες με τίτλο «Παθοκτονία»,στην οποία οργανώθηκε ομιλία με θέμα «Ο μεταφυσικός Αλέκος Κυραρίνης». Θα ήθελες να μας μιλήσεις για τη διοργάνωση;

Η Αθήνα και οι Βρυξέλλες βλέπουν το ίδιο φεγγάρι, όμως εκεί κάτι έγινε διαφορετικό. Τόσο η διοργάνωση όσο και οι συνθήκες παρουσίασης της δουλειάς μου ήταν πολύ ιδιαίτερες και τιμητικές. Ευχαριστώ την κα Κλεοπάτρα Λιακοπούλου ιδιοκτήτρια της γκαλερί όσο και τον κο Νίκο Αλ. Μηλιώνη εκπρόσωπο της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο και θεωρητικό τέχνης για την ομιλία με κεντρικό θέμα αυτό που αναφέρετε. Αρνούμαι βεβαίως αυτόν τον βαρύ τίτλο εκτιμώ βαθιά όμως τους φίλους και συνεργάτες που μου τον προσέδωσαν.

Έχεις συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις στο εξωτερικό. Ποια είναι η εμπειρία σου από αυτές τις διοργανώσεις;

Δεν υπάρχει κάτι το διαφορετικό από τις εγχώριες διοργανώσεις. Αν κάτι λίγο αλλάζει είναι η ελπίδα απέναντι στο ανοίκειο και το άγνωστο. Λογικό είναι ο καλλιτέχνης να εύχεται για κάποια μεγαλύτερη αναγνώριση.

“Η Ελλάδα διαθέτει θαυμάσιους καλλιτέχνες που αξίζουν μία πολύ καλή τύχη στο εξωτερικό”

Θεωρείς ότι υπάρχει «χώρος» στο εξωτερικό για τους Έλληνες ζωγράφους;

Η Ελλάδα διαθέτει θαυμάσιους καλλιτέχνες που αξίζουν μία πολύ καλή τύχη στο εξωτερικό. Στηριγμένοι σε ζωντανά και ζωηρά στοιχεία εντοπιότητας μπορούμε να μεταφέρουμε τον δικό μας τόνο και το δικό μας πνεύμα απέναντι στα κοινά μας κριτήρια τον κοινό μας κόσμο, τον κοινό μας στόχο.

Οι εκθέσεις που έχεις οργανώσει στο εξωτερικό αποτέλεσαν εμπορική επιτυχία. Ποιο θεωρείς το συγκριτικό σου πλεονέκτημα έναντι άλλων δημιουργών;

Προτιμώ να σκέφτομαι που υστερώ.Δεν έχω τίποτα να κερδίσω σκεπτόμενος τα προτερήματα μου.

Πιστεύεις ότι για να διακριθεί κάποιος καλλιτέχνης το ταλέντο είναι από μόνο του αρκετό;

Υπάρχει η φυσική κλίση που σίγουρα βοηθάει όμως στην πορεία χρειάζεται με κάποια σοφία να ενθαρρύνεις τον εαυτό σου, χρειάζεται η συγκομιδή χαρισμάτων ή αλίευση των αρετών, διαφορετικά μόνη της η ζωγραφική είναι ένα άδειο ρούχο.

* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «axianews»

 

Άννα Παντζέλη: “Αφήνω τη φαντασία μου να τρέξει και μετά την κυνηγάω για να την κάνω έργο.”

Η Άννα Παντζέλη έχει παίξει σε πολλές επιτυχημένες σειρές, αλλά τα τελευταία χρόνια απέχει από τη μικρή οθόνη. Ωστόσο, συνεχίζει να κάνει αδιάκοπα θέατρο, κάνοντας σημαντικές συνεργασίες και παίζοντας σε σπουδαίες παραστάσεις. Ηθοποιός χαμηλών τόνων, έχει σημειώσει μεγάλες επιτυχίες.

Η θεατρική παράσταση, ο “Ένοικος”, της οποίας υπογράφει το κείμενο, ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη. Η επιτυχημένη αυτή παράσταση πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν όλους μας, όπως η οικογένεια ως σύστημα, εντός του οποίου αναπτύσσονται δεσμοί άλλοτε ισχυροί άλλοτε όχι και που συχνά ακροβατούν μεταξύ αγάπης και μίσους.

Συνέντευξη στην Χριστίνα Πραβιτσιώτη

-Τι αντιπροσωπεύει η συγκεκριμένη παράσταση για εσάς;

Ο “Ένοικος” αντιπροσωπεύει ουσιαστικά την ψυχή μας, το εγώ μας, τα θέλω μας… Ο Μάρκος που είναι ένοικος στο σπίτι δύο αδερφών, της Μαρίας και της Στέλλας, είναι η αφορμή για τις συμπεριφορές τους, αστείες ή θλιβερές αλλά και η αιτία της καθημερινής τους επαφής και διαμάχης.

Γαντζώνονται σαν κισσοί στον “Ένοικό” τους – τον Μάρκο- και προσπαθούν να βρουν λόγους για να συνεχίσουν να ζουν, να πορευτούν και το σπουδαιότερο να υπάρχουν σαν να ήταν απαραίτητες στη ζωή κάποιου.

– Πόσο δύσκολη ήταν η σκηνοθεσία αυτής της παράστασης;

Αν παρατηρήσετε, δεν υπάρχει κάπου αναφορά στη σκηνοθεσία. Και ο λόγος είναι ότι στον “Ένοικο” είχαμε την τύχη να παίζει η ίδια η συγγραφέας, δηλαδή εγώ. Έτσι, διάλεξα τη σπουδαία θεατρίνα, Λίνα Μαρκάκη για να συμπορευτούμε στο θεατρικό αυτό ταξίδι της παράστασης.

Είμαστε τόσο κοντά στην προσέγγιση της έννοιας θέατρο, που το μόνο που κάναμε στις πρόβες ήταν η μια να αναδεικνύει τα καλά της άλλης και να αφαιρεί ό, τι περιττό, υπερβολικό ή ψεύτικο! Ήταν μια ευτυχής συγκυρία που ξαναβρεθήκαμε πέρυσι, μετά από πολλά χρόνια κι αυτό πραγματικά ήταν μαγικό. Αυτό σε ό,τι αφορά το σκηνοθετικό της υποκριτικής.

Τώρα, αν πρέπει να απαντήσω για το όλο στήσιμο της παράστασης σαν ευθύνη, για τους συντελεστές, ναι, εκεί διάλεξα σκηνογράφο, ενδυματολόγο, φωτιστές, μουσικούς κλπ. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, απλά επειδή είχα την ευθύνη των κειμένων και ήθελα ανθρώπους που ήξερα χρόνια…

Όπως ήθελα και τη Λίνα Μαρκάκη, έτσι και με τους άλλους συντελεστές που από τα χρόνια στη δουλειά τους, γνώριζα και ήμουν σίγουρη πως αν κάτι τους αρέσει δίνουν τα πάντα, και δεν έπεσα σε κανέναν έξω… Όλοι τους δούλεψαν λες και ήταν πληρωμένοι από παραγωγή του Χόλιγουντ!

Τους ευχαριστώ από καρδιάς. Τον Γιάννη Μυρσιώτη, τον λατρεμένο μου, για τα υπέροχα σκηνικά του, που μαζί με τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς του Τάκη Μπαρδάκου έκαναν την σκηνή να δίνει τη μυρωδιά και τις αναμνήσεις του πατρικού σπιτιού των δύο γυναικών. Τι να πρωτοπώ για τον ταλαντούχο συνθέτη μας, τον Χρίστο Τσαπάρα, για την κλασσική πρωτότυπη και ταξιδιάρικη στο παρελθόν μουσική του. Έγραψε πρωτότυπη μουσική για τον “Ένοικο”, με τόση αγάπη και με τέτοιες εικόνες που δεν πίστευα πως μπορεί ένας τόσο νέος συνθέτης, μόλις 22 χρόνων, να μπορεί να “κουβαλά τις νότες” του σε εικόνες άλλων ηλικιών!

Στο τέλος υπάρχει κι ένα τραγούδι σε στίχους δικούς μου και φυσικά κι εδώ μουσική του συνθέτη μας, μοναδικά ερμηνευμένο από την Αθηνά Μπαρδάκου, μόλις 19 ετών αλλά με ψυχή που κουβαλάνε οι ηρωίδες του “Ενοίκου”!

Ακόμα, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ενδυματολόγο μας Λένα Μηνά, που έντυσε ακριβώς όπως είχα φανταστεί τη Μαρία και τη Στέλλα. Διάβασε το έργο και σχεδόν δεν χρειάστηκε να ζητήσω ενδυματολογικά τίποτε παραπάνω απ’ ό,τι δημιούργησε.

Και τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Αντώνη Συμεωνάκη για τις υπέροχες φωτογραφίες του σε παρουσιάσεις, πρόγραμμα, αφίσες και για όλη του τη συμπαράσταση και ανοχή στις παραξενιές μας.

– Ποιο είναι το μήνυμα του έργου;

Ο καθένας από τους θεατές, κάτι έχει να μας πει, που του χτύπησε κατευθείαν στην καρδιά…

Νομίζω η Μαρία (εγώ) λέει στη Στέλλα (Λίνα) μια φράση που αυτό της σημάδεψε τη ζωή: «Μόνο ο απελπισμένος μοιράζει τα «ναι» του απλόχερα, ασυλλόγιστα… Και τα δίνει τόσο εύκολα στους ανθρώπους που είναι δίπλα του, που αντί να του τελειώσουν τα «ναι», του τελειώνουν οι άνθρωποι… και μένει μόνος του στο τέλος… Τους φοβίζουμε τους ανθρώπους, Στέλλα και φεύγουν μακριά μας… Προσπαθούμε αμέσως να τα δώσουμε όλα κι αυτό τους κάνει να μην εκτιμήσουν τίποτα».

– Πώς προετοιμάζεστε για να σκηνοθετήσετε ένα έργο;

Δεν προετοιμάζεις ποτέ κάτι ίδιο. Καλό θα ήταν να υπήρχε μια συνταγή και να την ακολουθούσαμε. Έτσι, θα κάναμε όλοι μας μόνο επιτυχίες!

Στο θέατρο είναι εκείνη η μαγική στιγμούλα που θα βρεθούνε όλοι να έχουν το ίδιο σκεπτικό και που απλά ο σκηνοθέτης θα πάρει την μπαγκέτα του σαν τον μαέστρο και θα διευθύνει και το αποτέλεσμα πρέπει να βγει αρμονικό από όλους, σαν μουσική, με κανέναν παράφωνο ή με άλλο τέμπο. Και πάλι δεν ξέρεις τι γίνεται…

Ο Νίκος Ρίζος κάποτε στα καμαρίνια, που ερχόταν και μας έλεγε ιστορίες από τη ζωή του κι εμείς άγουρες ακόμα στο σανίδι τον ακούγαμε με ευλάβεια, είπε μια φράση για την εμπειρία του σαν θεατρικός επιχειρηματίας που μου είχε κάνει εντύπωση. Είπε: “Στο θέατρο βάζεις λεφτά από την πόρτα και τα πετάς από το παράθυρο”. Τον ρώτησα τι εννοεί και μου εξήγησε πως ό,τι και να κάνεις στο θέατρο, όσα και να ρίξεις μόνο το κοινό μπορεί να σου επιστρέψει τον ιδρώτα σου και κυρίως το όνειρό σου! Μεγάλη κουβέντα! Γι’ αυτό και συνεχίζουμε και φέτος δεύτερη χρονιά στο Αλκμήνη. Γιατί ο κόσμος αγκάλιασε αυτό το όνειρο και το έκανε κομμάτι του.

– Το θέατρο είναι η κύρια εργασία σας ή ασχολείστε και με κάτι άλλο;

Στο θέατρο δεν κάνεις εργασία αλλά δουλειά… ή μάλλον δουλεία. Πρέπει να σκεφτείς τα πάντα, ακόμα κι αν σ’ έχουν φωνάξει στη μεγαλύτερη παραγωγή…

Ο ηθοποιός ή καλύτερα ο θεατρίνος μιας και μιλάμε για θέατρο, πρέπει να νοιάζεται και να υπηρετεί την παράσταση. Πρέπει να αγαπά. Ακόμα κι αν δεν θα το έκανε έξω από τη σκηνή, στο θέατρο θα πρέπει να αγαπά τους συναδέλφους του, τους τεχνικούς, το καμαρίνι του, τις θέσεις που θα δεχτεί το κοινό, την αυλαία, όλα…

Λογικά θα με ρωτήσεις τώρα που δεν παίζω στην τηλεόραση, ζω με το θέατρο; Όχι βέβαια… Το θέατρο δεν το υπηρετείς για τα χρήματα, αν έρθουν εννοείται καλοδεχούμενα, αλλά ακόμα και στις καλές θεατρικές εποχές, τότε που είχαμε μια Δευτέρα για να ξεκουραστούμε μετά από οκτώ παραστάσεις την εβδομάδα, μόλις τελείωνε η σεζόν έπρεπε να περιμένεις 3-4 μήνες μέχρι την επόμενη. Οπότε και πάλι έμενες ταπί…

Τότε ήταν η τηλεόραση και οι αμοιβές ήταν πολύ καλές. Τώρα κάνω ό, τι μου προκύψει, και πίστεψέ με, με πολύ ζόρι. Αλλά δεν το λέω με παράπονο. Κάνω ό, τι μπορώ από δω κι από κει για να ζω με αξιοπρέπεια.

Το 2013 και 2014 πήγαινα στις μαμάδες δύο φίλων μου και καθάριζα. Θυμάμαι η μία δεν ήθελε να με πάρει επειδή λέει ντρεπόταν να της καθαρίζω εγώ, που με έβλεπε στην τηλεόραση και στα θέατρα… Είδε κι έπαθε η φίλη μου να την πείσει πως πάνω από την ντροπή της ήταν η ανάγκη μου.

Τώρα εδώ και δυο χρόνια κάνω ό,τι βρω αλλά πάντα σχετικό με τη δουλειά μου. Το γράψιμο τώρα είναι κυρίαρχο στην καθημερινότητά μου επειδή με λυτρώνει. Είναι μοναχικό αλλά και υπέροχο, μιας και κανένας δεν σου λέει τι να σκεφτεί ο νους για να γράψει. Αφήνω τη φαντασία μου να τρέξει μέχρι να μην φαίνεται στον ορίζοντα και μετά την κυνηγάω για να την κάνω φράσεις, να την κάνω έργο.

– Η επόμενη δουλειά στο θέατρο που προγραμματίζετε ποια είναι;

Δεν είμαι υπολογιστής για να προγραμματίζω, δεν κάνω πρόγραμμα. Το μόνο που κάνω πια είναι να γράφω και να ονειρεύομαι το ανέβασμα των γραπτών μου σε παράσταση.

Τώρα έχω εμμονή με ένα θεατρικό που εδώ και δυο μήνες με παιδεύει και όλο το αλλάζω, και ξέρω και ποιος μεγάλος ηθοποιός θέλω να το διαβάσει και να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο!

– Θα σας ενδιέφερε να ασχοληθείτε με τα κοινά;

Αλίμονο στον καλλιτέχνη που δεν ασχολείται με τα κοινά και δεν εννοώ απαραίτητα να κατέβει στην πολιτική. Εννοώ να μην έχει ιδέα για τα γεγονότα που συμβαίνουν στον πλανήτη του, το μέλλον αυτής της έρμης γης, τα προβλήματα της πατρίδας του.

Να μην κατέχει τι γίνεται στον Δήμο του, στη γειτονιά του; Δεν είναι καλλιτέχνης αν δεν τον ενδιαφέρουν, ή να στο πω αλλιώς δεν είναι άνθρωπος. Δεν γίνεται να μην σε νοιάζει τι γίνεται δίπλα σου, γιατί αν δεν σε νοιάζει σήμερα πού είναι και τι έπαθε ο άλλος, αύριο θα έρθει η σειρά σου και αυτόν τον “άλλον” δεν θα τον βρεις δίπλα σου γιατί απλά δεν θα υπάρχει!

Ο Μπέρτολτ Μπρεχτ τα έχει πει σχεδόν όλα στα λιγότερο από 60 έτη ζωής του, αλλά μου φαίνεται πως οι περισσότεροι τον διαβάζουν σαν εικόνα από τις σκέψεις σοφών και μεγάλων χωρίς καν να κάτσουν να σκεφτούν και να υιοθετήσουν αυτό που αναρτούν! Έγραψε λοιπόν: “Ο χειρότερος αγράμματος είναι ο πολιτικά αγράμματος. Δεν ακούει τίποτα, δεν βλέπει τίποτα, δεν μετέχει στην πολιτική ζωή. Δεν δείχνει να γνωρίζει ότι το κόστος διαβίωσης, η τιμή των φασολιών, του αλευριού, του ενοικίου, των φαρμάκων, όλα βασίζονται σε πολιτικές αποφάσεις. Νιώθει ακόμη και περήφανος για την πολιτική του αμορφωσιά, φουσκώνει το στήθος και λέει πως μισεί την πολιτική. Δεν γνωρίζει, ο ηλίθιος, πως απ’ την έλλειψη συμμετοχής του στα κοινά προέρχεται η ύπαρξη της πόρνης, το παρατημένο παιδί, ο κλέφτης και, χειρότερα απ’ όλα, οι διεφθαρμένοι αξιωματούχοι, οι λακέδες των εκμεταλλευτριών πολυεθνικών εταιρειών”.

– Πως θα σκηνοθετούσατε τον κόσμο για να φαίνεται καλύτερος;

Τι να σκηνοθετήσω σ’ έναν μαύρο, μισαλλόδοξο κόσμο; Μπορώ να σκηνοθετήσω όλο το σύμπαν που έχει φως, αλλά όχι μαύρες ψυχές. Αν εμείς οι άνθρωποι αγαπήσουμε ποτέ τους ανθρώπους και τη ζωή, τότε φωνάξτε με! Όχι για να σκηνοθετήσω αλλά για να παίξω έστω και σαν κομπάρσος!

 

το μαύρο ψύχος

Βασιλιάς το μίσος

σε ένα μέρος που ο χρυσός

έχει αξία μεγαλύτερη κι από την τιμή του

σε μια πόλη αφιλόξενη στους ξένους

σε μια πόλη που μισεί όσους αγαπούν

σε μια πόλη που το χρώμα του Παρθενώνα

χάθηκε άξαφνα,

εκεί που μας φώτιζε… έσβησε…

Πότε ήταν η τελευταία φορά

που ζεστάναμε τις ψυχές μας;

Ο ένας με τον άλλο κι όλοι μαζί

Αχ… δεν θυμάμαι…

σκοτάδι ο νους μου

Απορία στα χείλη μας

Γιατί κρυώνουμε όλοι σ αυτήν την πόλη

Γιατί κρυώνουμε όλοι σε τούτη τη χώρα

Μα ήρθε το μαύρο…

Έξω από την πόρτα σου είναι

και το έχεις ήδη καλωσορίσει

της Άννας Παντζέλη

 

 

«Γυναικεία Επιχειρηματικότητα και Νέοι Ορίζοντες»: ένα διακρατικό forum από την BPW Athens

Ο Οργανισμός Γυναικών Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών Αθήνας (ΟΓΓΕ), Business & Professional Women – BPW Athens διοργανώνει διακρατικό FORUM για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Πρόκειται για μία ιδιαίτερης σημασίας ημερίδα με θέμα: «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα και Νέοι Ορίζοντες» στην Αθήνα, την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018.

Η BPW Athens είναι μέλος του αντίστοιχου διεθνούς οργανισμού BPW International και ιδρυτικό μέλος της ένωσης BPW AdrionNet. Φιλοξενεί δε το πρώτο AdrionNet Forum.

Η ημερίδα διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Εμπορικού Και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και θα διεξαχθεί στην αίθουσα «Ερμής» εκδηλώσεων του ΕΒΕΑ, με την συμμετοχή αξιόλογων ομιλητών, οι οποίοι θα αναπτύξουν ζητήματα επιχειρηματικότητας σε τομείς όπως του τουρισμού, της πολιτιστικής βιομηχανίας, της πληροφορικής και γενικά τις ευκαιρίες για επιχειρηματική ανάπτυξη των γυναικών και τις προκλήσεις στις χώρες της Αδριατικής και του Ιονίου.

Η ημερίδα θα είναι διακρατική και θα συμμετάσχουν σύνεδροι από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Κροατία και την Κύπρο.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν στο [email protected]

INFO:

Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, Ακαδημίας 7, Αθήνα

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

Στις 8:00 π.μ

 

«ΤΙ ΜΕ ΚΟΙΤΑΣ ΕΤΣΙ;» στη δεύτερη σκηνή του Θεάτρου Έαρ Βικτώρια

Αθηνά Παππά

Η μαύρη κωμωδία «Τι Με Κοιτάς Έτσι;» είναι ένας χειμαρρώδης μονόλογος με ηρωίδα μία Γυναίκα, η οποία, μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα αυτοχειρίας, διηγείται τη ζωή της, χρησιμοποιώντας γλαφυρή αφήγηση και μαύρο χιούμορ. Η ηρωίδα κατορθώνει να αυτοσαρκάζεται, να σαρκάζει, να σχολιάζει, να γελά και να ονειρεύεται… καθισμένη σε ένα αναπηρικό αμαξίδιο.

Η παράσταση στοχεύει να μιλήσει ανοιχτά για τον αποκλεισμό που βιώνουν άτομα με αναπηρία, τόσο σωματική όσο και ψυχική. Μέσα από το μαύρο χιούμορ, αλλά και τις αναφορές σε μια εποχή που έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί για την Ελλάδα, η ηρωίδα προσπαθεί να κατανοήσει πώς έφτασε στο σημείο που βρίσκεται και πώς θα ξεφύγει από εκεί.

Το έργο βασίζεται σε αληθινή ιστορία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρόδης & Ιωάννης Κυφωνίδης

Ερμηνεία: Αθηνά Παππά

Σκηνικά – Κοστούμια: Μαριλίζα Rendl

Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής – Ενορχήστρωση: Χρήστος Μπάκης

Σχεδιασμός Φωτισμού – Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ρασσιάς

Σόλο Βιολί: Γιώργος Μανωλάς

Make up Artist: Μαργαρίτα Καρακάση

Hair Styling: Ντίνα Τριάντου

Γραφιστική επιμέλεια αφίσας: Δήμητρα Αγγελακοπούλου

Trailer: Ελένη Μολφέτα

Φιλική Συμμετοχή (Voice over):

Σάρα Γανωτή, Ματθίλδη Μαγγίρα, Γιώργος Χριστοδούλου.

Αθηνά Παππά

info

Θέατρο Έαρ Βικτώρια, Μαγνησίας 5 και Αριστοτέλους 132, 112 51, Αθήνα

Πληροφορίες – κρατήσεις θέσεων: 210 822 0020 και 697 0027 730

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Παραστάσεις: Από Τετάρτη 17/10/2018 και κάθε Τετάρτη στις 21:00.

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (κανονικό), 5 ευρώ (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνεργοι, ατέλειες)

Facebook Page: https://bit.ly/2Q33p02

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theatre/ear-viktoria-b-skini/ti-me-koitas-etsi/

Αθηνά Παππά

Πρόσβαση στο Θέατρο Έαρ Βικτώρια:

Η θέση μας στον χάρτη: https://goo.gl/maps/Y7xffRrMi5U2

Με λεωφορεία – τρόλεϊ:

α) Από Αχαρνών: τρόλεϊ 6 – λεωφορεία Β9 & Γ9 (στάση Αγ. Παντελεήμων).

β) Από 3ης Σεπτεμβρίου: λεωφορείο 054 (στάση Αγγελοπούλου).

γ) Από Πατησίων: τρόλεϊ 3, 5, 11 & 14 – λεωφορεία 608, 622 & Α8 (στάση Αγγελοπούλου).

Με τρένο (ΗΣΑΠ), στάση «Βικτώρια» (απόσταση περίπου 10′ με τα πόδια).

Με αυτοκίνητο:

  • Στάθμευση: AEGEAN parking, Γ’ Σεπτεμβρίου 144, τηλ. 210 822 7389, με το απόκομμα του εισιτηρίου, μόνο με 5,00 €.
  • Ελεύθερο πάρκινγκ στους γύρω δρόμους.