Η Crossroad Gallery σε συνεργασία με την Αίθουσα Ζαχαρίου φιλοξενεί την ζωγραφική έκθεση του Αχιλλέα Χρηστίδη με θέμα την “Σαντορίνη”. Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη προσέλευση του φιλότεχνου κοινού στην Crossroad Gallery στον Πύργο Σαντορίνης. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.
Ο Αχιλλέας Χρηστίδης είναι έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους. Ο ‘ηφαιστειακός’ του χαρακτήρας εμφανείς σε κάθε έκθεση με τις έντονες εναλλαγές, την τολμηρή ματιά αλλά απόλυτα αρμονική σύνθεση.
Η “Σαντορίνη” του Αχιλλέα δεν είναι άλλη από την πραγματική Σαντορίνη. Είναι αυτή που γνώρισε πρόσφατα, περιπλανήθηκε και ανακάλυψε μόνος του. Το πέπλο του απόλυτου ρεαλισμού που αποτυπώνεται στον καμβά του φαντάζει σαν μυστική συμμαχία αυτού με το νησί. Η Σαντορίνη του Χρηστίδη είναι γεμάτη πάθος, αλήθεια και απλότητα. Η έλλειψη του
ανθρώπινου στοιχείου φαίνεται ασήμαντη μπροστά στα επιβλητικά τοπία του. Σε κάνει να νοιώθεις σαν να περιπλανιέσαι μόνος σου στο νησί αποκτώντας έτσι μια αβίαστη σύνδεση με το φυσικό περιβάλλον και τον χαρακτήρα του νησιού.
Αντικρίζοντας τα έργα του θα βρεις την δική σου Σαντορίνη…
INFO Crossroad Gallery, Πύργος, Σαντορίνη
Διάρκεια: Μέχρι 15 Σεπτεμβρίου
Όσο αμέριμνα κι αν κάποιος κάνει τη βόλτα του στο κέντρο της Αθήνας, σίγουρα θα του τραβήξουν την προσοχή, τα λουλούδια, οι γυναίκες με τον μακρύ λαιμό, με κλειστά μάτια και τα ωραία μαλλιά που είναι ζωγραφισμένα στους βρώμικους τοίχους στην Αθήνα με την υπογραφή “SONKE”.
Ο Αλέκος Σκουταριώτης γεννήθηκε για να τραβάει την προσοχή μας. Λιγομίλητος στον τύπο αποφεύγοντάς τις πολλές φωτογραφίες, «φωνάζει» με τον δικό του τρόπο. Ο ίδιος δημιουργεί, όπως σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες της γενιάς του, με γνώμονα τις εκάστοτε κοινωνικοπολιτικές συνθήκες ή σύμφωνα με προσωπικά βιώματα. Η ελευθερία αλλά και η χειραφέτηση, η αναζήτηση του νοήματος στις σχέσεις και η αυτονομία της γυναίκας είναι βασικές έννοιες που απασχολούν τον καλλιτέχνη.
Ο ίδιος έχει αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο καλλιτέχνης είναι ένας άνθρωπος που όταν οι άλλοι σιωπούν έχει την υποχρέωση να φωνάξει, διαταράσσοντας με αυτό τον τρόπο τις συνειδήσεις και αναζωογονώντας το πνεύμα.
– Ποια είναι η διαφορά όταν κάνετε εικαστικέςπαρεμβάσεις σε εξωτερικό χώρο και όταν δημιουργείτε έργα για εκθέσεις; Που νοιώθετε πιο ελεύθερος, πιο ο εαυτός σας;
Πιστεύω ότι ο ιλιγκαλισμός (illegal- η παρανομία) που ενυπάρχει στο να ζωγραφίζω στο δρόμο πέρα από την ευχαρίστηση που μου δίνει λόγω της αδρεναλίνης καθετί “παράνομου”, είναι και μια μικρή σύγκρουση με την “υπάρχουσα” κοινωνία και τους έννομους περιορισμούς. Από την άλλη στο εργαστήριο έχω την ελευθερία, την ηρεμία και τον χρόνο να κάνω αρτιότερες συνθετικά και εικαστικά συνθέσεις που και αυτές μου δένουν μια διαφορετική αίσθηση πληρότητας.
– Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε μέσα από τη δουλειά σας;
Στα πολιτικά έργα που φτιάχνω κάνω μια κριτική στην αστική κουλτούρα, τον καταναλωτισμό και το θέαμα. Βάζω εικόνες μαζί που συνθέτουν μια αφήγηση π.χ. ηρεμιστικά χάπια με τον ήλιο του ΠΑΣΟΚ και ένα ροζ ματατζή να φυλάει όλα αυτά. Προσπαθώ να δώσω την πραγματικότητα διανθισμένη με ποπ ανάλαφρα στοιχεία και εικόνες μαζικής κουλτούρας.
– Μέσα από τα ζευγάρια που επιλέγετε να ζωγραφίσετε συχνά αναζητάτε το νόημα στις σχέσεις των ανθρώπων; Πιστεύετε ότι οι άνθρωποι είναι πιο κοντά σήμερα απ’ ότι παλιότερα, ή αντίστροφα;
Επιλέγω συμβολικά να σχεδιάζω σχεδόν άφυλες μορφές θέλοντας να καταρρίψω την κυρίαρχη αφήγηση της πατριαρχίας και της κοινωνίας για το πως αντιλαμβανόμαστε έναν άντρα και μια γυναίκα και όχι τόσο επειδή με ενδιαφέρουν οι σχέσεις μεταξύ ζευγαριών ομόφυλων ή ετερόφυλων.
Αν αναφερόμαστε στη συντριπτική μειοψηφία που κατοικεί στις ”αναπτυγμένες” χώρες του δυτικού κόσμου και όχι στους ”τριτοκοσμικούς” πληθυσμούς που ζουν στοιβαγμένοι σε καταυλισμούς ή σε φαβέλες, όπου αναγκαστικά είναι πιο κοντά ο ένας στον άλλον μιας και που οι επεκτατικές βλέψεις του δυτικού κόσμου τους κλέβουν τη ζωή και το ζωτικό τους χώρο, τότε θεωρώ πως έχουμε απομακρυνθεί περισσότερο από ποτέ εξαιτίας της αποξένωσης που έχει δημιουργηθεί από κάθε τι μη εμπορεύσιμο μέσα στα πλαίσια της καταναλωτικής μανίας που αναπαράγεται μέσα στις κοινωνίες που η αξία του ανθρώπου μετριέται με βάση το πόσο έχει και τι καταναλώνει.
– Πιστεύετε ότι ο καλλιτέχνης οφείλει να φωνάξει και να παρέμβει όταν οι άλλοι σιωπούν;
Ο καλλιτέχνης μπορεί να κάνει ό,τι θέλει ελεύθερα στο πεδίο της τέχνης και ό,τι του επιβάλλει η ατομική του ηθική. Εγώ πιστεύω ότι έχει την ελάχιστη ηθική υποχρέωση να δείχνει την αλήθεια και να είναι ριζοσπαστικός και όχι μετριοπαθής των ίσων αποστάσεων. Επίσης, ο όρος καλλιτέχνης πιστεύω είναι ρευστός και υποκειμενικός. Για εμένα ας πούμε είναι απλά ένας ρόλος που μου δίνεται από την κοινωνία και άλλες φορές φοράω αυτή την περσόνα όπου χρειαστεί άλλες φορές την αφήνω στην άκρη και ασχολούμαι με πιο πεζά καθημερνά πράγματα της ζωής.
“Ο καλλιτέχνης μπορεί να κάνει ό,τι θέλει ελεύθερα στο πεδίο της τέχνης και ό,τι του επιβάλλει η ατομική του ηθική”
– Γενικά η τέχνη πόσο παρεμβαίνει στην εποχή μας;
Καθόλου… Νομίζω είναι από τα τελευταία ζητήματα που απασχολούν τους ανθρώπους. Φαντάζει κάτι ελιτίστικο, χόμπυ των πλουσίων των καλλιεργημένων και αυτών που γνωρίζουν ενώ συχνά αυτοί που δεν γνωρίζουν είναι οι πιο αυθεντικοί καλλιτέχνες χωρίς να το καταλαβαίνουν. Η τέχνη είναι το πιο απλό συναίσθημα που μπορεί να το πραγματώσει οποιοδήποτε ακόμη και τα ζώα ή η φύση η ίδια ή το τυχαίο.
– Οι ομότεχνοι σας, η γενιά σας πόσο τελικά ισχυρή είναι στη δημόσια παρέμβαση της; Μπορείτε αν θέλετε να κάνετε μια σύγκριση με τις παλιότερες γενιές καλλιτεχνών.
Υπάρχει ποσοτική αύξηση στους καλλιτέχνες που βλέπουν και τους τοίχους των πόλεων ως πεδίο δράσης και αυτό είναι θετικό. Είναι μια σύγχρονη ανάγκη της τέχνης μάλλον και των καλλιτεχνών που ζουν σε μεγάλες πόλεις.
– Με τα σύμβολα που συχνά χρησιμοποιείτε στη δουλειά σας, όπως η καρδιά στη συγκεκριμένη ενότητα, τι θέλετε να δηλώσετε;
Η καρδιά πάλι κατά κύριο λόγο έχει αισθητικό σκοπό. Μου αρέσει ο συνδυασμός των χρωμάτων, μαύρο άσπρο με λίγο κόκκινο αλλά έχει και ξεκάθαρη σημειολογία.
“Αντλώ την έμπνευσή μου από πολύ ρομαντικά πράγματα, μέχρι στους στίχους του Βασίλη Καρρά και τις ομιλίες του Άδωνη Γεωργιάδη, τις ειδήσεις κλπ”
– Από τι αντλείτε την έμπνευση σας;
Από όπου μπορώ… Κυρίως από καθημερινά πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μου, από το ιντερνέτ και όποια άλλη δραστηριότητα κάνω. Από πολύ ρομαντικά πράγματα μέχρι στους στίχους του Βασίλη Καρρά και τις ομιλίες του Άδωνη Γεωργιάδη, τις ειδήσεις κλπ.
– Οι σύγχρονες πολιτικοκοινωνικές συνθήκες, η κρίση, όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας σας δίνουν λόγους για να ζωγραφίσετε και νακινητοποιηθείτε καλλιτεχνικά;
Ναι… Πάντα έτσι ήταν και θα είναι για τους καλλιτέχνες. θα παράγουν έργα επηρεασμένα από όλα αυτά που βιώνουν.
– Γιατί επιλέγετε το ασπρόμαυρο κατά κύριο λόγο; Πιστεύετε ότι η ζωή μας σήμερα είναι ασπρόμαυρη ή γκρίζα;
Δεν υπάρχει κάποιος τέτοιος συμβολισμός στην επιλογή των χρωμάτων. Γίνεται για αισθητικούς λόγους.
– Όταν και όπου επιλέγετε να βάλετε χρώμα, το κάνετε για να δώσετε μια αισιόδοξη νότα για να δώσετε ελπίδα; Εσείς είστε αισιόδοξος γενικότερα;
Όχι, και πάλι είναι για λόγους αισθητικής, δεν πιστεύω δηλαδή ότι το χρώμα βγάζει αισιοδοξία ή ελπίδα από μόνο του ή το ασπρόμαυρο βγάζει γκρίζα συναισθήματα. Στο κοινωνικό πεδίο δεν βλέπω κάποια ελπίδα για αλλαγή. Στο πολιτικό, η μόνη λέξη που θα ταίριαζε είναι ματαίωση. Αλλά έτσι ήταν πάντα για εμένα, παλιότερα απλά υπήρχε άγνοια από πολλούς. Τώρα η κατάσταση είναι ματαιωτική περισσότερο από ποτέ στην πολιτική. Ας έρθουν ιδέες γιατί η λέξη πολιτική από μόνη της παραπέμπει πλέον σε γραφικούς απατεώνες που δρουν με κίνητρο το ίδιον όφελος και απευθύνονται σε χαμηλής αντίληψης ψηφοφόρους.
– Συνεργάζεστε με δύο νέους ανθρώπους της γενιάς σας τη Νίκη και το Γρηγόρη Καπόπουλο. Θα θέλατε να μας μιλήσετε γι’ αυτή τη συνεργασία;
Είναι μια συνεργασία καινούργιας γενιάς, κοιτώντας την παλαιότερη με δέος. Η γκαλερί εκπροσωπεί και συνεργάζεται από πολύ παλιά με τους πιο αναγνωρισμένους Έλληνες και ξένους εικαστικούς όπως ο Γαΐτης, ο Ακριθάκης, ο Φασιανός, ο Τσόκλης, ο Σπεράντζας και άλλους σημαντικούς δημιουργούς αλλά και νεότερους Έλληνες και ξένους όπως ο Κωστής Γεωργίου, η Laurence JENKELL, o David GERSTEIN κλπ.
Καλύπτοντας ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα και μια συλλογή που ξεκινάει από την κλασσική ζωγραφική, το σουρεαλισμό, και το σύγχρονο ελληνικό μοντερνισμό και φτάνει μέχρι σήμερα με το street art και την popart και καλλιτέχνες όπως ο Βlek Le Rat και ο Μr Βrainwash, o AIIROH και o ERRO και άλλους σύγχρονους σημαντικούς καλλιτέχνες. Η παρακαταθήκη λοιπόν είναι σημαντική και ο Γρηγόρης με τη Νίκη συνεχίζουν αυτό το έργο και σίγουρα η επιλογή τους με τιμά.
– Τελικά η τέχνη ανήκει ή πρέπει να ανήκει σε όλους;
Ναι, ας ανήκει σε όποιον θέλει να την έχει!
– Γιατί επιλέξατε ένα ψευδώνυμο και τι δηλώνετε μέσα από αυτό;
Έχω αυτό το ψευδώνυμο από όταν ήμουν 13 χρονών. Έκανα γκράφιτι με αυτό, υπέγραφα πάντα τις ζωγραφιές στο δρόμο έτσι και όχι με το κανονικό μου όνομα, επειδή το να κάνεις γκράφιτι στους δρόμους χωρίς άδεια παρεμβατικά είναι παράνομο και σε πολλούς φυσικά δεν αρέσει.
* Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “axianews”
Το ποτάμι του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού “βρέχει” την Άνω Σύρο στις 27,28,29 Ιουλίου 2018 “EuropeStartedHere!”
Μια αφήγηση στο Δημόσιο χώρο για τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό, το νερό και τον μετακινούμενο άνθρωπο.
Το Eye’s Walk Festivalανάβει τους προβολείς και φωτίζει τον πολιτισμό και το πρόσωπο της Ευρώπης σε μια διαδραστική εμπειρία με τους θεατές και την κοινότητα! Ένα τολμηρό θέαμα στο δημόσιο χώρο για την πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης μέσα από τις μίξεις και τις αντιφάσεις της.
Συμμετέχουν με τα έργα τους 23 visual artists & performers από Ελλάδα, Ισπανία, ΗΠΑ, Ιράν, Γερμανία, Γαλλία, Φιλανδία, Ιταλία, Ισραήλ ,Ινδονησία και η κοινότητα της Σύρου.
Σημαντικές Στιγμές του Φεστιβάλ:
Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018: Έναρξη Φεστιβάλ στις 21:00 στον Επιβατικό Σταθμό της Ερμούπολης και στις 22:15 στην Αίθουσα του ΑΙΓΑΙΟ FM στην Άνω Σύρο.
Workshops τέχνης, ιστορίας, τεχνολογίας για παιδιά 6-15 ετών/ Σάββατο 28 Ιουλίου
Κατασκευή επιδαπέδιου παιχνιδιού για τη βιομηχανική Ιστορία της Σύρου
Εκπαίδευση με απλά βήματα στο Video Mapping/Πρακτική στο νεοκλασικό της Λέσχης Ποσειδωνίας
Σάββατο 28 Ιουλίου : Η Άνω Σύρος γεμίζει τέχνη & performers στο δημόσιο χώρο ώρα : 20.00-23.00
Κυριακή 29 Ιουλίου : Η Άνω Σύρος φωτίζεται. 21.00-24.00
Ξεκινάει η Μεγάλη βραδιά του VideoInstallationArt και του VirtualReality.
Έναρξη στις 21.00 στην Καμάρα. Η σοπράνο Χριστίνα Ασημακοπούλου και μέλη της Ορχήστρας των Κυκλάδων ανοίγουν & απογειώνουν τη μεγάλη βραδιά της 29ης Ιουλίου!
Δύο νέες, σημαντικές συνεργασίες : Παρουσιάζουμε μέρος του διεθνούς και πολυβραβευμένου project “TheRefugeeFilmCollection” http://refugee.engad.org/ με εμπνευστή και curator τον Wilfried Agriocla de Cologne.
Παρουσιάζουμε για πρώτη φορά στη Σύρο μια μοναδική VirtualReality εμπειρία από την ομάδα VIRA.
Το έργο «Ροές» ένα έργο εικονικής πραγματικότητας που παραλληλίζει την πορεία που διαγράφουν οι επισκέπτες του Eye’s Walk Festival, στην Άνω Σύρο με τα ρεύματα μεταναστών που χαράζουν διαδρομές στον παγκόσμιο χάρτη. Οι θεατές θα βάλουν την ειδική μάσκα εικονικής πραγματικότητας και θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους.
Έκθεση του κορυφαίου διεθνούς Γάλλου καλλιτέχνη Cédric Bouteiller εγκαινιάζεται στη γκαλερί KapopoulosFineArts στην Πάτμο στις 3 Αυγούστου, με τίτλο «SpirituelInspitation».
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, ο οποίος παρουσιάζει πρώτη φορά δουλειά του στη χώρα μας θα παραβρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης του.
Ο Cédric Bouteiller γεννήθηκε το 1970 στη Γαλλία και σπούδασε πλαστικές τέχνες και φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο της Aix-en-Provence. Είναι ζωγράφος, φωτογράφος και γραφίστας. Τα υπερσύγχρονα έργα του είναι ψηφιακές φωτογραφικές συνθέσεις που τυπώνει σε αλουμίνιο και εμπλουτίζει με κολάζ, σχέδια, ετικέτες ή υδατογραφίες, τις οποίες καλύπτει με διαφανή ρητίνη. Ο Cédric Bouteiller είναι ένας καλλιτέχνης πολλαπλών πτυχών και αυτές τις πτυχές του θα ξετυλίξει και στην έκθεση του στην Πάτμο.
“Η αφαίρεση που μεταφέρω στη ζωγραφική μου αντανακλά τον εσωτερικό μου εαυτό», λέει ο ίδιος ο Σέντρικ Μπουτελιέ. «Μου αρέσει η ιδέα να ανασύρεται το υποσυνείδητο μου που περιλαμβάνει την αμφιβολία, τη θλίψη, αλλά και τη λαμπερή μου πλευρά.»
Ο Cédric Bouteiller έκανε μια παγκόσμια περιοδεία κατά την οποία επισκέφθηκε τις μεγάλες πόλεις της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου, του Παρισιού, του Τόκιο και της Σαγκάης με σκοπό να συλλέξει εικόνες και μνήμες διαφορετικές.
Στη συνέχεια επέστρεψε στη βάση του μεταφέροντας όλες αυτές τις πολλές και διαφορετικές εικόνες που είχε περισυλλέξει, οι οποίες περίμεναν την κατάλληλη ώρα για να αναδυθούν στον κόσμο της αφηρημένης τέχνης.
Οι τρεις βασικές έννοιες-κλειδιά στο έργο του Cédric Bouteiller είναι το χρώμα, το υλικό, η κίνηση. Ο Γάλλος καλλιτέχνης ξεχνά όλους τους ακαδημαϊκούς κώδικες και την επεξηγηματική χειρονομία και εκφράζει τον εαυτό του με αφηρημένα έργα ζωγραφικής και γκράφιτι, τοποθετώντας τα συναισθήματα στην καρδιά της σύνθεσης.
Ο Bouteiller είναι ένας πολύπλευρος καλλιτέχνης. Ένας αλχημιστής των χρωμάτων και των διαφορετικών τεχνικών.
Το 2009, πλησίασε το Street Art χρησιμοποιώντας σύμβολα, γκράφιτι, στένσιλ και αφίσες. Η καλλιτεχνική του έκφραση είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών τεχνικών, ένα μείγμα σύγχρονης φωτογραφικής προοπτικής, σύγχρονης ζωγραφικής, γκράφιτι, ψηφιακής τέχνης και κολάζ.
Η έκθεση του Σέντρικ Μπουτελιέ εγκαινιάζεται στις 3 Αυγούστου στις 20.30 μ.μ. Διάρκεια έκθεσης ως τις 12 Αυγούστου.
Kapopoulos Fine Arts Πάτμος: κεντρική πλατεία Χώρα-Πάτμος
Το πλατινένιο cd του Θάνου Ολύμπιου με τίτλο «Διάφανος Σταυρός» πραγματικά σε σενεπαίρνει. Περιέχει 10 τραγούδια, με την καλλιτεχνική υπογραφή του κορυφαίου συνθέτη, Μίμη Πλέσσα, όπου και την σύνθεση, και την καλλιτεχνική επιμέλεια, και τις ερμηνείες πιάνου καθώς και τις περισσότερες ενορχηστρώσεις επιμελήθηκε o ίδιος προσωπικά.
Σημαντικά ονόματα του ελληνικού τραγουδιού, καθώς και προσωπικότητες της δημόσιας ζωής, υπογράφουν τους στίχους του «Διάφανου Σταυρού», oi Λευτέρης Παπαδόπουλος, Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, Λουκίλα Καρρέρ, Δημήτρης Κωνσταντάρας, Ιφιγένεια Γιαννοπούλου, Σταύρος Σταύρου και Κώστας Παπαπέτρου.
Συναντήσαμε τον Θάνο και μιλήσαμε διεξοδικά για τις μουσικές του συνεργασίες, τη δισκογραφία του, τη φιλοσοφία του…
-Θάνο, θα θέλαμε να μάθουμε πιο πολλά για σένα. Θα ήθελες να μας πεις πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το τραγούδι;
Προερχόμενος από μουσική οικογένεια μεγάλωσα σε ένα σπίτι γεμάτο από μουσική. Από τεσσάρων ετών άρχισα να παίζω στο πιάνο που έχουμε στο σπίτι και να τραγουδάω, έτσι οι γονείς μου από πέντε ετών με έστειλαν στο ωδείο όπου και ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο κλασσικό πιάνο, πήρα πτυχία ανωτάτων Θεωρητικών της Μουσικής: Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας και στο τέλος σπούδασα μουσική και στο ανώτατο πανεπιστημιακό επίπεδο, στο Μουσικό Πανεπιστήμιο Αθήνας όπου και πήρα το πτυχίο μου. Όπως καταλαβαίνετε είχα ταχθεί στην μουσική και στο τραγούδι από πολύ μικρή ηλικία και ήξερα από τα παιδικά μου χρόνια ότι θα ακολουθούσα επαγγελματικά την μουσική.
“Από τεσσάρων ετών άρχισα να παίζω στο πιάνο που έχουμε στο σπίτι και να τραγουδάω”
– Έχεις κάνει κάποιες πολύ σημαντικές συνεργασίες, παρά το νεαρό της ηλικίας σου. Μίλησέ μας για τους ανθρώπους που σε ξεχώρισαν και συνεργάστηκαν μαζί σου.
Δισκογραφικά εκτός από το νέο μου προσωπικό δίσκο με καινούριες συνθέσεις του κορυφαίου συνθέτη Μίμη Πλέσσα όπως αναφέρατε και παραπάνω, έχω συνεργαστεί ερμηνεύοντας στο παρελθόν τραγούδια σε δύο ακόμα δίσκους-cd γνωστών καταξιωμένων δημιουργών όπως οι Σαράντης Αλιβιζάτος, Αντώνης Μιτζέλος, Γιάννης Τζουανόπουλος, Μανώλης Καραντίνης και Χρύσανθος Μουζακίτης καθώς και ένα ντουέτο με την τραγουδίστρια Πετρή Σαλπέα.
Συναυλιακά έχω συνεργαστεί με πολλούς απ’ τους σημαντικότερους γνωστούς τραγουδιστές της Ελλάδας αλλά και με σημαντικούς γνωστούς καταξιωμένους συνθέτες όπως οι: Μίμης Πλέσσας, Ζακ Ιακωβίδης κ.α. όπως και με κορυφαίους χορευτές-χορογράφους όπως ο Φώτης Μεταξόπουλος.
– Ακούσαμε τη δουλειά σου με τίτλο «Διάφανος Σταυρός». Γιατί πιστεύεις ότι ξεχώρισε;
Με τόσο κορυφαίους και καταξιωμένους δημιουργούς με πρωτομάστορα τον Μίμη Πλέσσα και με δύο σπουδαίες δημοφιλείς τραγουδίστριες της νέας γενιάς όπως η Δέσποινα Ολυμπίου και η Ραλλία Χρηστίδου που συμμετέχουν στον δίσκο με δύο υπέροχα ντουέτα μαζί μου, ήταν αναμενόμενο να ξεχωρίσει αυτή η δουλειά.
Έχουν ντύσει εξαίσια με τους στίχους τους τις μελωδίες του Μίμη Πλέσσα κορυφαία γνωστά ονόματα της στιχουργικής, αλλά και της δημόσιας ζωής, όπως οι: Λευτέρης Παπαδόπουλος, Λουκίλα Καρρέρ, Δημήτρης Κωνσταντάρας, Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, Ιφιγένεια Γιαννοπούλου, Σταύρος Σταύρου & ο Κώστας Παπαπέτρου, οπότε και αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας που έκανε την δουλειά αυτή να ξεχωρίσει. Ο πλατινένιος πλέον δίσκος μας «Διάφανος Σταυρός» έχει γίνει με πολύ μεράκι από όλους τους συντελεστές ιδιαίτερα από τον Μίμη Πλέσσα ο οποίος δεν εφείσθη κόπων και ήταν συνέχεια στο στούντιο και επιμελούνταν κάθε λεπτομέρεια μαζί με τον συνεργάτη του μαέστρο Νάσσο Σωπύλη.
– Θεωρείς και την παλαιότερη δισκογραφική σου δουλειά εξίσου σημαντική για την πορεία της καριέρας σου;
Βεβαίως, οπωσδήποτε κάθε δισκογραφική μου συνεργασία με κάθε έναν από τους καταξιωμένους δημιουργούς που ανέφερα παραπάνω, με ανέβαζε σιγά-σιγά και από ένα σκαλοπάτι.
– Έχεις συμμετάσχει σε συναυλίες τα τελευταία χρόνια;
Δόξα το Θεό έχω τραγουδήσει σε αρκετούς και σημαντικούς συναυλιακούς χώρους και θέατρα όπως στο Θέατρο Πέτρας (Πετρούπολη), στο Θέατρο Παλλάς, στην Αρχαία Ολυμπία, στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, στο Θέατρο Βεΐκου (Γαλάτσι), στον ΙΑΝΟ, στο Θέατρο Ρεματιάς (Χαλάνδρι), στο Regency Casino Mont Parnes, στο Θέατρο ΡΕΞ καθώς και σε αρκετούς πολιτιστικούς χώρους σε διάφορες πόλεις ανά την Ελλάδα.
Ο ζωγράφος Αλέκος Κυραρίνης, άριστος γνώστης της παμπάλαιας και χαρακτηριστικής Τηνιακής τέχνης της μαρμαροτεχνίας, της βυζαντινής τεχνοτροπίας και εικονογραφίας, καθώς και της σύγχρονης εικαστικής δράσης, καταφέρνει να εκφράζεται με έναν απόλυτα ρηξικέλευθο μοντέρνο τρόπο. Ενσωματώνει δεξιοτεχνικά στα έργα του- φανερά ή υπαινικτικά – πολλά στοιχεία της πολιτιστικής παράδοσης του τόπου του, χωρίς να αλλοιώνει την προσωπική έκφραση του αντισυμβατικού καλλιτέχνη, που απέκτησε στη μακρά εικαστική πορεία του και στη θητεία του στην ΑΣΚΤ. Καθιερωμένα εικονογραφικά πρότυπα, βαθιά χαραγμένα στην ιδιοσυγκρασία του από τις ρίζες και τις καλλιτεχνικές του απαρχές, αντανακλούν στην αισθητική της ζωγραφικής του και μετατρέπονται σε σύγχρονες εικονογραφικές συνθέσεις ιδιαίτερης σημασιολογικής βαρύτητας.
Ο Κυραρίνης επιβάλλει ουσιαστικά μια αυθεντική, διαφορετικής αντίληψης αναπαραστατικότητα, λόγια και στοχαστική, που χαρακτηρίζεται έντονα από τη στιβαρότητα της σύνθεσης, τη σαφήνεια των θεματικών συνενώσεων, την αυστηρότητα των γραμμών αλλά και την ευαισθησία στην απόδοση των καθοριστικών λεπτομερειών. Πιστός στη χρήση της αυγοτέμπερας πάνω σε ξύλο με ειδική προετοιμασία (gesso), εκμεταλλεύεται τις πολλαπλές πλαστικές δυνατότητες αυτής της τεχνικής, από την απόδοση της απειροελάχιστης λεπτομέρειας μέχρι τις άπειρες χρωματικές διαβαθμίσεις. Δημιουργεί έτσι έργα εξαιρετικής αντοχής και ανανεωτικής αισθητικής, ως εκφραστές διαχρονικών εικαστικών και πολλαπλών υπαρξιακών αναζητήσεων. Με απόλυτη ευαισθησία στις θεματικές του επιλογές και ειλικρινή αφοσίωση στην τέχνη της ζωγραφικής, για ακόμα μια φορά μας εκπλήττει με την ποιότητα της δουλειάς του, τη δύναμη της καλλιτεχνικής του έκφρασης και την επίδραση που ασκεί η ιδιάζουσα αφηγηματικότητα των έργων του στον θεατή.
Τα έργα της έκθεσης στην Τήνο, με τον τίτλο «Άγγελος και δράκος» διαπραγματεύονται εννοιολογικά την μόνιμη εσωτερική διαμάχη του ανθρώπου, ανάμεσα στο ευτυχές και το δυστυχές, το δημιουργικό και το καταστροφικό, το ωφέλιμο και το ζημιογόνο. Όπως λέει ο καλλιτέχνης «το καλό και το κακό πηγαίνουν μαζί στον μεταπτωτικό κόσμο… στη ζωγραφική μου απεικονίζεται ο θρίαμβος, η νίκη του καλού έναντι του κακού, ενσωματωμένα σε μια ποιητική που προκύπτει από τη διαύγεια των μοτίβων και των αρχιτεκτονικών στοιχείων». Οι σκοτεινές και οι φωτεινές πλευρές του ανθρώπου, η αέναη αμφίσημη σχέση με τον πολέμιο του κακού και τον αμύντορα του καλού ενσαρκώνονται στην τέχνη του, αποκτούν μορφή και εμφανίζονται εικονογραφικά με συμβολικό τρόπο.
Αγαθή τύχη έφερε τα σύγχρονης εικαστικής γραφής έργα του Αλέκου Κυραρίνη να εκτεθούν στο μοναδικής αισθητικής μεταμοντέρνο χώρο, της παλιάς σιταποθήκης στο Τριαντάρο, που διατηρεί πολλά παραδοσιακά Τηνιακά στοιχεία. Έτσι δίνεται στον επισκέπτη η δυνατότητα να ζήσει μια εξαιρετική εμπειρία ανάμεσα σε διαχρονικές παραδόσεις, σύγχρονες δημιουργικές εκφάνσεις και μοναδικές αισθητικές απολαύσεις.
Όπως έγραψε και ο Claude Lévi-Strauss «Η ποικιλομορφία των ανθρώπινων πολιτισμών βρίσκεται πίσω μας, γύρω μας και μπροστά μας. Η μόνη απαίτηση που μπορούμε να προβάλουμε ως προς αυτή (απαίτηση δημιουργική για κάθε άτομο με αντίστοιχα καθήκοντα) είναι να πραγματοποιείται με μορφές, απ’ τις οποίες καθεμιά, με τη συνεισφορά της, θα κάνει τις άλλες να γίνονται ακόμη πιο γενναιόδωρες».
INFO
Η γκαλερί ΑΛΜΑ σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Τήνου παρουσιάζει την έκθεση
του Αλέκου Κυραρίνη “Άγγελος και Δράκος” σε μια εξοχική κατοικία στον Τριαντάρο της Τήνου ‘A touch of new’ / Vacation House.
Επιμέλεια Έκθεσης/Κείμενα: Λουίζα Καραπιδάκη
Εγκαίνια Έκθεσης: Τετάρτη 8 Αυγούστου, 19:30
Διάρκεια Έκθεσης: 8 – 28 Αυγούστου 2018
Ώρες Λειτουργίας: 18:00 – 21:00
Η Ελένη Σαμέλη – Βαρουξάκη είναι αρχιτέκτων και ζωγράφος που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων στην Αγγλία, όπου πήρε το Bachelor από το Πανεπιστήμιο του Κεντ.
Στη συνέχεια ολοκλήρωσε διετείς μεταπτυχιακές σπουδές με ειδικότητα σε φωτισμούς, όπου απέκτησε με διάκριση το Master of Arts in Design από το Πανεπιστήμιο του Middlessex του Λονδίνου. Η ζωγραφική ξεπήδησε αυθόρμητα από μέσα της με τάσεις ιμπρεσιονισμού στους πίνακές της στους οποίους αποτυπώνει το πάθος και τον αυθορμητισμό της. Από το 2016 διαγράφει ήδη μία επιτυχημένη πορεία με εκθέσεις στην Αθήνα, στο Παρίσι και στις Κάννες.
Στα γαϊδουράκια, σήμα κατατεθέν του αρχοντικού νησιού της Ύδρας, είναι αφιερωμένη η νέα σειρά έργων που εμπνεύσθηκε και παρουσιάζει η Ελληνογαλλίδα ζωγράφος Όλγα Καραδήμου (Olga Karadimos) στη νέα της ατομική έκθεση που έχει τίτλο «Βalthazar», που εγκαινιάζεται στην αίθουσα τέχνης και συναυλιών «Μελίνα Μερκούρη» στις 30 Ιουλίου στο πλαίσιο της Γαλλικής Εβδομάδας που πραγματοποιείται στην Ύδρα από τον Δήμο Ύδρας, την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου και τον τομέα πολιτισμού. Την έκθεση επιμελείται ο Δημήτρης Αλέξανδρος Φατούρος και διαρκεί ως τις 5 Αυγούστου.
Η Όλγα Καραδήμου (Olga Karadimos) ανέδειξε σε πρωταγωνιστές τα συμπαθή τετράποδα που αποτελούν μέρος της ζωής του νησιού, όπου δεν επιτρέπεται η διέλευση των τροχοφόρων οχημάτων. Η ζωγράφος σκύβει πάνω στα γαϊδουράκια με αγάπη, στοργή και φιλοζωική διάθεση. Στα έργα της επικεντρώνεται στη γοητεία, τη σιωπηλή καρτερικότητα και βαθιά υπομονή που τα χαρακτηρίζει. Με τη ζωγραφική της θέλει να στείλει τα δικά της μηνύματα, να μας ευαισθητοποιήσει ως προς τον τρόπο ζωής τους. Μέσα από την τέχνη της η Όλγα Καραδήμου (Olga Karadimos) γίνεται πρεσβευτής της ανθρώπινης διαβίωσης τους. Ένα σκιάστρο για τον ήλιο, μέχρι να τα επιλέξουν για την επόμενη βόλτα και λίγο δροσερό νερό είναι τα μόνα που προσδοκούν, χωρίς ούτε καν να μπορούν να το εκφράσουν.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Όλγα Καραδήμου (Olga Karadimos) εκθέτει στην Ύδρα. Πριν από τέσσερα χρόνια η ελληνογαλλίδα ζωγράφος είχε παρουσιάσει στο Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ύδρας μια ατομική έκθεση με πορτραίτα πουλιών, όπου εστίασε στη σχέση της με τους «αγγελιοφόρους του ουρανού».
Η Όλγα Καραδήμου (Olga Karadimos) έχει επίσης ζωγραφίσει σειρά από ταύρους, αλλά και περήφανα άλογά μέσα από τα οποία επικεντρώνεται στη ζωογόνο και γενναιόδωρη πλευρά της φύσης. Επίσης ανθρωποκεντρικά έργα. Το ζωγραφικό έργο της αποκαλύπτει την πολυδύναμη σχέση της με τη φύση, με τον κόσμο των ζώων και των πτηνών.
Πρόκειται για μια ζωγράφο η οποία τιμά τη χώρα μας σε διεθνές επίπεδο με τη δουλειά και το έργο της. Έχει ως σήμερα εκθέσει σε μεγάλα εικαστικά κέντρα ανάμεσα στα οποία η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, η Ρώμη, η Γενεύη, το Ντουμπάι, κ.ά. Η ελληνικής καταγωγής ζωγράφος, αν και έχει γεννηθεί στο Παρίσι, ωστόσο νοιώθει Ελληνίδα και κατά καιρούς επιστρέφει στην χώρα μας για να παρουσιάσει νέα δουλειά της.
Η έκθεση της στην Ύδρα, εντάσσεται στο πλαίσιο της Γαλλικής Εβδομάδας (30 Ιουλίου- 5 Αυγούστου) κατά την οποία πραγματοποιούνται μια σειρά από εκδηλώσεις που διοργανώνονται από́ τον Δήμο Ύδρας και την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Ύδρας, με την συμμετοχή́ του Ιστορικού́ Αρχείου Μουσείου Ύδρας της Κινηματογραφικής Λέσχης, της ΑΕΝ Ύδρας.
Η έκθεση της Όλγα Καραδήμου (Olga Karadimos) εγκαινιάζεται στις 30 Ιουλίου στις 20.30 στην αίθουσα τέχνης και συναυλιών «Μελίνα Μερκούρη».
Στον χώρο τέχνης TWOS, στην Νάουσα της Πάρου, εγκαινιάζεται η έκθεση ζωγραφικής της Στέλλας Μελετοπούλου με τίτλο «PaperScissorsontheRocks», το Σάββατο 5 Αυγούστου σε επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού.
Η Στέλλα Μελετοπούλου, με αφορμή την έκθεσή της «Paper, Scissors on the Rocks» στην Πάρο, δημιουργεί μια νέα ενότητα, που πλάθεται με πυκνούς συμβολισμούς, μαγικές γραφές και κρυφούς αλγόριθμους, ένθετα αντικείμενα και παιδικά αθύρματα.
Επιτοίχια έργα με έξεργα και ζωγραφικά στοιχεία και τρισδιάστατες κατασκευές με εύθραυστες αιωρήσεις σκορπίζουν στο κυκλαδίτικο λευκό συντετμημένα καλοκαιρινά επεισόδια, κόβονται και ενώνονται με κομματάκια χρωματιστού χαρτιού που εγκαλούν στη μνήμη τα απέριττα γεωμετρικά μπλε θραύσματα των collages του Matisse, δομούνται και επαναδομούνται μέσα από μια επίπονη και προσηλωμένη χειρωναξία με πυκνές νοητικές ταλαντώσεις και αλλεπάλληλες μεταφορικές συνηχήσεις.
Χρησιμοποιώντας επιδέξια χαρτί και ψαλίδι, υφαίνοντας ενθυμήματα και εγκιβωτίζοντας στιγμιότυπα της εννοιολογικής και της απτικής της μνήμης, η Στέλλα Μελετοπούλου δημιουργεί ενεργές φασματικές αυτοτέλειες και χαράσσει εναλλακτικές χαρτογραφημένες διαδρομές, προτείνοντας μια ρυθμική αλληλουχία σημειωματικών οπτικών συνευρέσεων, ανατροπών και επάλληλων εσωτερικών αφηγήσεων στην εικόνα.
Στους κάμπους των έργων της λεπτά καλαμάκια, ξύλινα σπίρτα και νήματα γλιστρούν ανάμεσα στις διατομές και τους άξονες του επινοημένου χώρου και στα αρχετυπικά σύμβολα της σύνθεσης της μυθοπλασίας: το ψάρι και το φεγγάρι, το κόκκινο θερινό καπέλο και το βουτηγμένο στο μπλε του κοβαλτίου πλωτό κέλυφος, η εσωτερική ηχώ της ανθρώπινης φωνής και η τεντωμένη μουσική χορδή γλιστρούν υποδόρια στο βλέμμα, κολυμπώντας μέσα σε νεοσύστατους κόμβους ρευστής πλοκής και υφασμένης μνήμης.
«Στη στερεοσκοπική θεώρηση του κόσμου που συντελείται στη νέα ενότητα της Μελετοπούλου, ακροστιχίδες θερινών τόπων, σημειωμένα περιθώρια φωτεινού χρόνου, ανεπεξέργαστες συναισθηματικές εκχυλίσεις και υπομνηματισμένα φύλλα ημερολογίου εξέρχονται από ένα αόρατο κουτί θησαυρών και μετουσιώνονται σε εικονοπλαστικές αυτοτέλειες, διατυπώνοντας την πυκνή και πηγαία συνθήκη ύπαρξης της ζωγράφου, από όπου ποτέ δεν υπολείπονται το ανθρώπινο μέτρο και ο ζωοποιός ρυθμός.
Στα έργα της, το ευφρόσυνο ελληνικό καλοκαίρι, είναι ένα μικρό παιδί που παίζει. Κι ο τόπος που ορίζεται εδώ, με συμβολικές του συντεταγμένες τα αιωρούμενα σωματίδια του μπλε και τη σωματοποιημένη αιγαιακή φωτεινότητα είναι κυρίως ο θεραπευτικός τόπος της ψυχής και του νου».
Who is who
Η Στέλλα Μελετοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Από το 1983 έως το 1987 σπούδασε σχέδιο και εικονογράφηση στην Academie Julian (ESAG) και στην Academie Charpentier στο Παρίσι. Εργάστηκε ως εικονογράφος στην Αθήνα. Από το 2003 έως το 2008 σπούδασε Ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας.
Το ποδήλατο, είναι ο νέος φορέας της έμπνευσης του καταξιωμένου εικαστικού καλλιτέχνη Απόστολου Λάβδα, ο οποίος παρουσιάζει τη νέα ατομική του έκθεση στη γκαλερί Kapopoulos Fine Arts στις Σπέτσες. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 27 Ιουλίου παρουσία του καλλιτέχνη.
H κίνηση γι’ άλλη μια φορά οδηγεί το χέρι του Απόστολου Λάβδα με τους ποδηλάτες του να πρωταγωνιστούν και να σκίζουν δυναμικά τον αέρα, σε μια πανδαισία χρωμάτων και ρυθμών. Ακόμα και όταν τα ποδήλατα μοιάζουν να ξαποσταίνουν η κίνηση δεν σταματά, καθώς περιτριγυρίζονται από ένα σμάρι από ελεύθερες, πολύχρωμες πεταλούδες, που είναι σαν να θέλουν να τους μεταδώσουν το πέταγμα τους. Άλλωστε το άνοιγμα των φτερών είτε πεταλούδων, είτε περιστεριών είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό της ζωγραφικής του Απόστολου Λάβδα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο Απόστολος Λάβδας παρουσιάζει τη νέα σειρά με τα ποδήλατα στις αγαπημένες του Σπέτσες.
Πρόκειται για μια νέα πρωτότυπη σειρά έργων που ο καλλιτέχνης δημιούργησε τον τελευταίο χρόνο, στην οποία ενυπάρχουν οι σταθερές θεματικές του Απόστολου Λάβδα, μέσα από νέα οπτική εμπλουτισμένη και με σύγχρονα στοιχεία. Η κίνηση έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, σε μια πλούσια χρωματική παλέτα που χαρακτηρίζεται από την αμεσότητα και τον αυθορμητισμό του καλλιτέχνη. Ανθρώπινες δυναμικές μορφές, αθλητές, ιππείς, ποδηλάτες, περιστέρια σε μια ζωγραφική βαθιά εξπρεσιονιστική, άμεση, πηγαία, αλλά και λυρική. Νέο στοιχείο στη δουλειά οι πολύχρωμες πεταλούδες που περιτριγυρίζουν τα θέματα του, τις αισθησιακές γυναικείες φιγούρες, ή τους ποδηλάτες του, προσφέροντας νότες αισιοδοξίας και χαράς. Μια αληθινή πανδαισία που υμνεί τη δυνατότητα του πετάγματος και καλεί το θεατή να ανακαλύψει τη μαγεία του.
Ο Απόστολος Λάβδας δημιουργεί πολλαπλά χρωματικά επίπεδα, με ορατές και στιβαρές πινελιές, που σχεδόν ξεχειλίζουν τους πίνακες του, καταλύοντας τα περιγράμματα και τα όρια. «Η θεματογραφία των έργων μου είναι πολύ πλούσια και περιλαμβάνει χαρακτηριστικά θέματα με τα οποία ασχολούμαι στην ζωγραφική μου, όπως αναβάτες, περιστέρια, αθλητές, τώρα και πεταλούδες», λέει ο Απόστολος Λάβδας. «Όλα τα θέματα έχουν συγγένεια μεταξύ τους, συναντιούνται και ενώνονται στο χρόνο. Αυτό που τα χαρακτηρίζει είναι η κίνηση. Τόσο οι δρομείς, όσο και οι αναβάτες ή τα περιστέρια πάντα παρουσιάζονται σε κίνηση και με αφαιρετική, εξπρεσιονιστική διάθεση. Τα έργα μου είναι αποτέλεσμα μνήμης και παρατήρησης. Ο έξω κόσμος αποτελεί τον κύριο φορέα έμπνευσης μου. Οι μνήμες μου ενεργοποιούνται σε ανύποπτο χρόνο. Κάτι που επίσης με φορτίζει δημιουργικά είναι η παρατήρηση των ανθρώπων και η κίνηση τους στο δρόμο».
«Το πέταγμα αποτελεί για μένα μια ακόμα ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης. Τα περιστέρια έρχονται από πολύ παλιά. Την ελευθερία των περιστεριών, αλλά και των πεταλούδων στη νέα σειρά έργων, συχνά την αποδίδω με την ελευθερία του χρώματος. Άλλο φτερό μπορεί να έχει χρώμα πράσινο, άλλο κίτρινο. Αλλά και στους αναβάτες συχνά το καπέλο μπερδεύεται με το πρόσωπο. Η μορφή δεν είναι συγκεκριμένη, μπορεί να είναι οποιαδήποτε. Άλλοτε το μάγουλο είναι πράσινο, άλλοτε κόκκινο. Τα χρώματα τρέχουν ελεύθερα στα πρόσωπα. Δεν ζωγραφίζω αυτό που βλέπω, αλλά αυτό που φαντάζομαι. Αυτή είναι η αξία που κάνει τον καλλιτέχνη να ξεχωρίζει πολλές φορές», καταλήγει ο καλλιτέχνης.
O Απόστολος Λάβδας εμμένει στη θέση ότι είναι «καλλιτέχνης του δρόμου», ζωγράφος με την παραδοσιακή έννοια του όρου, ένας «ρομαντικός καταραμένος» που έχει ξεφύγει από τις εναλλασσόμενες μόδες του συστήματος και χαίρεται ακόμα την ηδονή της καθαρής ζωγραφικής.
Who is who
Ο Απόστολος Λάβδας γεννήθηκε στον Πειραιά το 1940. Σπούδασε ζωγραφική στο Βέλγιο στην Ecole des BauxArt de Bruxelles και στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Παρουσίασε τα πρώτα του έργα στην Αμβέρσα το 1965, σε έκθεση που οργανώθηκε από το Μορφωτικό Κέντρο της πόλης, όπου και τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο. Δώδεκα χρόνια αργότερα το 1977 στη Διεθνή Έκθεση Συγχρόνου Τέχνης της Φλωρεντίας απέσπασε επίσης το Α’ βραβείο. Η επιστροφή του στην Ελλάδα έγινε δυναμικά από το 1978 με ατομικές εκθέσεις που σηματοδότησαν την πορεία του. Το 1985 οι τζόκεϊ του Απόστολου Λάβδα προκάλεσαν ιδιαίτερη αίσθηση σε μια ατομική του έκθεση που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Αλέξανδρου Ιόλα, του διεθνούς μαικήνα της τέχνης ο οποίος υποστήριξε τη ζωγραφική του Λάβδα ειδικά τη δεκαετία του 1980 και ως το θάνατο του. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε πάνω από 90 ομαδικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. To 1998 έγινε ζωντανή παρουσίαση των έργων του από το CNN κατά τη διάρκεια ατομικής έκθεσης του στην γκαλερί Ντιάνα Γιούλια.
Γράφει η Christina P. Mallaki
Η JYSK, η κορυφαία αλυσίδα καταστημάτων από τη Δανία, αποκάλυψε τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου τη νέα της ανανεωμένη συλλογή επίπλων και ειδών διακόσμησης για το...
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί Cookies τα οποία συνεισφέρουν ώστε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε την χρήση των Cookies.Αποδέχομαι την χρήση των Cookies