Θάνος Αλεξίου: «Ας μην στεκόμαστε στους τύπους αλλά στην ουσία της ανθρώπινης συμπεριφοράς»

Η ομάδα Νοσταλγία, συμπληρώνοντας 20 χρόνια ζωής στο θέατρο, καταπιάνεται με την αιχμηρή κωμωδία του Όσκαρ Ουάιλντ «Η σημασία να είσαι σοβαρός» σε σκηνοθεσία Τώνιας Ράλλη, που παρουσιάζεται στο Rabbithole κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Βασικά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα αποτυπώνονται με έναν καθ’όλα σοβαρό αλλά καθόλου σοβαροφανή τρόπο.

Συνέντευξη στην Ιωάννα Ιακωβίδη

-Έχει στις μέρες μας σημασία να είναι κανείς σοβαρός; Ο χαρακτήρας του Άλτζερνον Μονκρήφ που υποδύεστε επιμένει να μην παίρνει τη ζωή του και τόσο σοβαρά.

-Νομίζω ότι σε όλα χρειαζόμαστε το μέτρο. “Ναι” στη σοβαρότητα, “ναι” και στη βλακεία. Ο χαρακτήρας που υποδύομαι παίρνει τη ζωή του όχι και τόσο σοβαρά… η αλήθεια είναι ότι βαθιά μέσα μου τον θαυμάζω. Πολλές φορές στη ζωή μου θα ήθελα να είμαι πιο χαλαρός και ανέμελος, αλλά οι εμπειρίες μας και ο τρόπος που μεγαλώσαμε μας οδηγούν σε κάποιες συγκεκριμένες συμπεριφορές που άλλοτε τις αγαπάμε άλλοτε τις μισούμε.

Παρόλα αυτά αποδεχόμαστε τις συμπεριφορές μας και προσπαθούμε να τις κατανοήσουμε, να τις αποκωδικοποιήσουμε και να πορευθούμε στη ζωή. Καλό είναι λοιπόν να είμαστε σοβαροί εκεί που «πρέπει». Τώρα το πού «πρέπει» να είμαστε σοβαροί, ο καθένας ας το αποφασίσει μόνος του… Μεγάλα παιδιά είμαστε.

-Πώς αντιλαμβάνεστε την ύπαρξη των κοινωνικών συμβάσεων; Είναι απαραίτητη η ύπαρξή τους για την κοινωνική συνύπαρξη ή αποτελούν μόνο καταπιεστικά κοινωνικά κατασκευάσματα;

-Οι κοινωνικές συμβάσεις σίγουρα μας καταπιέζουν, ακόμα και αν πολλές φορές δεν το αντιλαμβανόμαστε, αλλά για την κοινωνική μας συνύπαρξη χρειάζονται. Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια τα πράγματα είναι πιο χαλαρά στην ελληνική κοινωνία.

Μπορείς πλέον σε ένα οικογενειακό τραπέζι να είσαι ο εαυτό σου και να μην καταπιέζεσαι, μπορείς να είσαι πρωθυπουργός και να μην φοράς γραβάτα… τι να κάνουμε η κοινωνία προχωράει, αρκεί να μην μένουμε μόνο σε επιφανειακές αλλαγές αλλά να δεχόμαστε τη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου.

Καλό είναι να μην στεκόμαστε στους τύπους αλλά στην ουσία της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Πάντως αν είσαι ευγενικός βοηθάει!

-Η σημασία να είσαι σοβαρός είναι ένα έργο ιδιαίτερα πυκνό σε νοήματα. Πώς προσεγγίζετε ένα τόσο οξυδερκές και γρήγορου ρυθμού κείμενο;

-Όπως όλα τα κείμενα. Προσπαθώ να καταλάβω τι λέει ο χαρακτήρας, γιατί τα λέει και τι γίνεται στη σκηνή. Αφού κατανοήσω ποιον υποδύομαι και τα κίνητρά του, τα φιλτράρω μέσα από τη δική μου οπτική και φαντασία και σιγά σιγά μέσα στις πρόβες, με τη βοήθεια του σκηνοθέτη και των συμπαικτών μου, γεννιέται ο χαρακτήρας.

Συγκεκριμένα, η κωμωδία θέλει ρυθμό. Μέλημά μας στην παράσταση αυτή είναι να υπάρχει ρυθμός στον λόγο- αλλά όχι ταχυλογία. Όταν αυτό πετυχαίνει το νιώθουν και οι θεατές και περνάμε όλοι καλά, όταν δεν πετυχαίνει είναι δύσκολα τα πράγματα.

-Τι θέση έχει ο καθωσπρεπισμός της βικτωριανής Αγγλίας στην Ελλάδα του 2020;

-Η αλήθεια είναι ότι ο καθωσπρεπισμός της βικτωριανής Αγγλίας δεν φαίνεται να έχει θέση στην Ελλάδα του σήμερα. Όμως ένα τόσο καλογραμμένο κείμενο με τόσο ιδιαίτερο χιούμορ είναι ενδιαφέρον από μόνο του. Στόχος του σκηνοθέτη και των ηθοποιιών είναι να δώσουν μια καινούργια πνοή στο έργο και μια άλλη ματιά στο ανέβασμά του.

Όχι, δεν μπορούμε να παίξουμε στην Ελλάδα τους Άγγλους αλλά μπορούμε να δημιουργήσουμε μια παράσταση με τη δική μας οπτική και τα δικά μας συστατικά. Έτσι και έγινε λοιπόν στο Rabbithole και κάθε Δευτέρα και Τρίτη απολαμβάνουμε την παράσταση «H σημασία να είσαι σοβαρός».

-Είμαστε τελικά καθόλου σοβαροί ή η σοβαροφάνεια έχει κυριαρχήσει εντελώς;

-Απ’ όλα έχει ο μπαξές. Εμένα, επειδή δεν μου πάει η σοβαροφάνεια, περιστοιχίζομαι από ανθρώπους γύρω μου που έχουν πολλή πλάκα και είναι και σοβαροί. Νομίζω ότι είναι επιλογή του καθενός σε ποιο κοινωνικό κύκλο θέλει να κινείται.

Από την παράσταση «Η σημασία να είσαι σοβαρός». Φωτογραφία του Παναγιώτη Λαμπή.

-Πρωταγωνιστείτε και στη θεατρική παράσταση Χαρτοπόλεμος. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για αυτή τη δουλειά;

-Ο Χαρτοπόλεμος ανεβαίνει φέτος για τέταρτη χρονιά. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα. Είναι μια παράσταση που αγαπήθηκε πολύ και χαίρομαι που είμαι κομμάτι της. Όταν έφυγε από τη ζωή ο συγγραφέας και πρωταγωνιστής της παράστασης Βαγγέλης Ρωμνιός, κλήθηκα από τον Γιώργο Παλούμπη και τον Γιωργή Τσουρή να τον αντικαταστήσω. Κοιτάζοντας πίσω την όλη διαδικασία, χωρίς τότε να το αντιληφθώ, ήταν μεγάλο το φορτίο.

Οι συνάδελφοι όμως του Χαρτοπόλεμου με βοήθησαν να γίνω και εγώ μέρος αυτής της παράστασης και πλέον νιώθω αναπόσπαστο κομμάτι της. Είναι ένα οικογενειακό δράμα με χιουμοριστικά στοιχεία και στοιχεία θρίλερ που γράφτηκε μέσα στην κρίση και αφορά αυτή την περίοδο. Οι θεατές ταυτίζονται με τους χαρακτήρες και νιώθουν οικεία όταν παρακολουθούν την παράσταση. Σοκάρονται, ξαφνιάζονται, γελάνε και συγκινούνται. Όλα αυτά τα ωραία, λοιπόν, γίνονται στον Χαρτοπόλεμο του Βαγγέλη Ρωμνίου.

Πληροφορίες παράστασης «Η σημασία να είσαι σοβαρός»

Σκηνοθεσία – σκηνογραφία: Τώνια Ράλλη
Κοστούμια: Grace Gely
Φωτισμοί: Γιώργος Σίμωνας
Μουσική: Θέμος Σκανδάμης
Graphic Design – Video Trailer: Παναγιώτης Ανδριανός
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Λαμπής
Boηθός Σκηνοθέτη: Κίρκη Ιωσηφίδου
Kατασκευή σκηνικού: sickmyduck.lab

Παίζουν: Θάνος Αλεξίου (Άλτζερνον Μονκρήφ), Αντριάνα Ανδρέοβιτς (Γκουέντολιν Φαίρφαξ), Αχιλλέας Βατρικάς (Δεσποινίς Πρισμ), Φώτης Λαζάρου (Τζακ Γουέρδινγκ), Νάντια Μαργαρίτη (Σέσιλυ Κάρντιου), Γιώργος Σίμωνας (Λαίδη Μπράκνελ), Χρήστος Χριστόπουλος (Αιδεσιμότατος Τσάζουμπλ, Λέην, Μέρριμαν)

Διάρκεια: 90’
Μια παραγωγή της ομάδας Νοσταλγία

Για 14 παραστάσεις
Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15
Από 4 Νοεμβρίου έως 17 Δεκεμβρίου 2019

RABBITHOLE
Γερμανικού 20, Μεταξουργείο
Κρατήσεις – πληροφορίες: 210 52 49 903
 Ώρες ταμείου: 17:30-21:30

Εισιτήρια: 12€ (κανονικό), 8€ (μειωμένο)
Οnline προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-rabbithole/i-simasia-na-eisai-sovaros/
(οnline έκπτωση: τα πρώτα 30 εισιτήρια κάθε παράστασης στα 10€) & αγορά στα σημεία προπώλησης viva.

Τrailer 1
Trailer 2

https://www.facebook.com/earnestimp/
https://www.nostalghia-theatre.com
https://www.rabbitholespace.com

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου σπουδάζει στην Αρχιτεκτονική Χανίων και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι εννοιολογικοί περίπατοι της τέχνης του Richard Long

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος. λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης Ο Richard Long γεννήθηκε στο Μπρίστολ της Αγγλίας το 1945. Σπούδασε από το 1962-1965 στο West of England...

Η απαράμιλλη γλυπτική της παραβατικής ζωής του Τσελίνι

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος. λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης O Μπενβενούτο Τσελίνι / Benvenuto Cellini, γεννήθηκε το 1500 στη Φλωρεντία. Καλλιτέχνης αργυροχρυσοχόος, γλύπτης, ζωγράφος, σχεδιαστής, στρατιώτης, μουσικός,...

Η Κύπρος του Βασίλη Καρακατσάνη 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη  Ο καταξιωμένος εικαστικός Βασίλης Καρακατσάνης για άλλη μια φορά «προσγειώνεται» στην Κύπρο και παρουσιάζει τη νέα του δουλειά με τίτλο  «ΤΙΤΑΝΙΑ»...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this