«Μυθιστόρημα», το έργο του Γιώργου Χειμωνά στο θέατρο Άλμα

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιούνται από την Δευτέρα 2 Μαρτίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00.

«Ό,τι αξίζει στον άνθρωπο είναι να έχει να πει μια ιστορία.»

Γιώργος Χειμωνάς

Ο Τ και η Α. Τα παιδιά του Τ και της Α καταδικασμένα να πεθαίνουν. Η άνευ όρων αγάπη της Α προς τον Τ. Το μυστικό του Τ. Το σπίτι με τους καθρέφτες. Η μητέρα και η αδερφή του Τ. Η Μαργαρίτα. Ο Γ. Ο πόθος της Μαργαρίτας για τον Τ. Ο έρωτας του Γ. για τον Τ. Ένα διαρκές τέλος.

Το διήγημα του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη Γιώργου Χειμωνά, «Μυθιστόρημα» γραμμένο “απνευστί μέσα σε είκοσι μέρες” εκδόθηκε το 1966. Ο Γιώργος Χειμωνάς, με τον χαρακτηριστικά χειμαρρώδη λόγο του, στο έργο αυτό, αναδεικνύει την αδυσώπητη βία που κουβαλάει ο άνθρωπος μέσα του και την δυνατότητα που έχει ανά πάσα στιγμή να συμπεριφέρεται με τον πιο τερατώδη τρόπο.

Στο «Μυθιστόρημα» εξετάζονται «τα όρια του ανθρώπου» και «το τέλος του καιρού» ως η οριακή κατάσταση που αναγκάζει το Τέρας να εμφανιστεί και το καθιστά έτοιμο να κατασπαράξει οτιδήποτε γύρω του. Πώς ο άνθρωπος μπορεί να κατακτήσει ένα «γνωστικό όριο», μια ολική συνείδηση του εαυτού του και του κόσμου; Μία διαδρομή που καλείται το άτομο να βγει πάνω από τη φύση του, την ανθρώπινη υπόστασή του. Οι ήρωές του είναι «άνθρωποι εν κρίσει». Είναι απόλυτοι. Υπερβαίνουν τους εαυτούς τους και γίνονται ένα «οριακό βίωμα». Η ηθική τους ξεπερνά την τυπικά ορισμένη ηθική. Το τέλος τους είναι ο θάνατος, η απόσυρση.

Το «Μυθιστόρημα» σύμφωνα με τον ίδιο τον συγγραφέα, ‘προσπαθεί να απομονώσει ό,τι πιο σπουδαίο μπορεί να συμβεί σε μια κατάσταση ανθρώπινη’.

Το βασικό δίπολο στο «Μυθιστόρημα» αποτελεί η άνευ όρων αγάπη της Α για τον Τ και η απόλυτη επιθυμία του Τ για γνώση του εαυτού του. Ο Γιώργος Χειμωνάς αναρωτιέται αν αυτά τα δύο μπορούν να συνυπάρξουν ή είναι αντιθετικά. Άραγε η ακραία μορφή αγάπης στερεί από κάποιον τη γνώση; Ή μήπως η υπερβολική μέριμνα για γνώση του εαυτού καθιστά τους ανθρώπους ανίκανους να αγαπήσουν;

Μυθιστόρημα, του Γιώργου Χειμωνά

Συντελεστές

Σκηνοθεσία | Παναγιώτης Εξαρχέας
Δραματουργική Συνεργασία | Άρης Μπαλής
Σκηνικά – Κοστούμια | Άρτεμις Φλέσσα
Μουσική | Κορνήλιος Σελαμσής
Κίνηση | Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί | Νίκος Σωτηρόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη | Γιώργος – Πλάτωνας Περλέρος
Φωτογραφίες παράστασης | Αναστασία Γιαννάκη
Επικοινωνία | Ειρήνη Λαγούρου

Παραγωγή | 5η Εποχή

Παίζουν
Κωνσταντίνος Γώγουλος, Ελίνα Ρίζου

Info

Παραστάσεις
Δευτέρα 2 Μαρτίου έως Τρίτη 14 Απριλίου
Δευτέρα & Τρίτη ώρα 20:00

Διάρκεια: 60’

Τιμές εισιτηρίων: 13€ | 10€ φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+
Προπώληση:viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου ΑΛΜΑ

Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού | 6977 247725 | irini.lagourou@gmail.com

Μικρή Σκηνή
Θέατρο ΑΛΜΑ

Ακομινάτου 15, Αθήνα 104 37
21 0522 0100

Share this
Tags
Βανέσσα
Βανέσσα
Η Βανέσσα Πανοπούλου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτονική Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ροή άρθρων του ηλεκτρονικού μαγκαζίνο artviews. Στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με την δημιουργική γραφή και την αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική με ακρυλικά.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αθηνά Χατζή: H ζωγραφική μου είναι το γεφύρωμα της αναπαράστασης με την αφαίρεση με επίκεντρο τη φόρμα ανταποκρίνεται στο εξπρεσιονιστικό ιδίωμα

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη Η Αθηνά Χατζή είναι μια καλλιτέχνιδα με μοναδική οπτική και διαδρομή που συνδυάζει την τέχνη με το design. Σπούδασε design στο...

Σχέσεις, Μυστήριο και Έγκλημα κατά Φρανσουά Τρυφώ: “Η σειρήνα του Μισισιπή”

Tης Μαρίας Μπασμπαγιάννη (Instagram: ipolinstinplage) Με τη "Σειρήνα του Μισισιπή" (Πρωτότυπος τίτλος: "La sirène du Mississippi"), ο Φρανσουά Τρυφώ ακολουθεί τα βήματα του Χίτσκοκ, δημιουργώντας...

Χάνα Χοχ: Η πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα του κινήματος του ντανταϊσμού που τιμάει η Google

Η Χάνα Χοχ (1889–1978) υπήρξε η μοναδική γυναίκα καλλιτέχνης του κινήματος του ντανταϊσμού στο Βερολίνο και πρωτοπόρος του φωτομοντάζ – μιας τεχνικής που αναμόρφωνε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this