Αρχική Blog Σελίδα 515

Θύελλα… δημιουργικότητας στην Frieze Art Fair 2018 στο Λονδίνο!

Ανταπόκριση: Νατάσα Καντζάβελου

Με θύελλα δημιουργικότητας θα μπορούσε κανείς να παρομοιάσει την εκθαμβωτική σειρά έργων που παρουσίασαν καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο στην Frieze Art Fair 2018 στο Regent Park του Λονδίνου, η οποία ολοκληρώθηκε χθες σημειώνοντας ιδιαίτερη επιτυχία. Η ποικιλία χρωμάτων και στυλ ήταν εκπληκτική ανάμεσα σε δεκάδες έργα από 160 κορυφαίες γκαλερί στον κόσμο, που παρουσίασαν τους πιο σημαντικούς σύγχρονους καλλιτέχνες του σήμερα, παράλληλα με τα περίφημα προγράμματα ταινιών, συνομιλιών και παραστάσεων.

Η έκθεση ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη, στημένη στην τεράστια τέντα-δημιούργημα των διάσημων αρχιτεκτόνων Adam Caruso και Peter St John. Χιλιάδες επισκέπτες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους με την παρουσία τους που όπως αναμενόταν ήταν αυξημένη.

Νέο σημείο της φετινής έκθεσης ήταν ένα ειδικό τμήμα, το Social Work, που παρουσίαζε γυναίκες καλλιτέχνες, των οποίων οι εργασίες δόθηκαν ως απάντηση στα παγκόσμια κοινωνικά και πολιτικά σχίσματα της δεκαετίας του ’80 και του ’90.

Στην Frieze Art, τα διάσημα ονόματα της τέχνης του σήμερα, συνάντησαν τα επερχόμενα αστέρια του αύριο, στο Frieze London, το οποίο παρουσιάζει την καλύτερη σύγχρονη τέχνη και το Frieze Masters που ειδικεύεται στην τέχνη από το παρελθόν.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ” Η μεγάλη επιτυχία συνεχίζεται στο Θέατρο Αλκμήνη

“ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ” αντιμέτωποι με τις συνειδήσεις τους… Κάθε ψηφοφορία τους είναι και μία μάχη, αλλά…μία μάχη που πρέπει να κερδηθεί με μόνο όπλο την αλήθεια!
Ποια θα είναι η ετυμηγορία τους; Και με τι «κόστος» για τον καθέναν από τους 12;

ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, η sold-out παράσταση των τελευταίων χρόνων, έχοντας αποσπάσει βραβεία, εξαιρετικές κριτικές και το ενδιαφέρον περισσότερων από 80.000 θεατών, συνεχίζει για 5η χρονιά!

Το ατμοσφαιρικό Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ μετατρέπεται για άλλη μια χρονιά σε δικαστικό μέγαρο, φέρνοντας ενόρκους και θεατές αντιμέτωπους με τις συνειδήσεις τους.

Υπόθεση
Στη Νέα Υόρκη του 1957, ένα αλλοδαπό αγόρι 16 χρόνων κατηγορείται για φόνο. Η τύχη του είναι στα χέρια 12 ενόρκων οι οποίοι θα αποφασίσουν αν είναι ένοχο. Σ’ αυτή την περίπτωση η θανατική ποινή είναι υποχρεωτική. Οι 12 άντρες, κλειδωμένοι σ’ ένα δωμάτιο, άλλοτε ταυτίζονται κι άλλοτε συγκρούονται. Πρέπει να αποφασίσουν ομόφωνα για τη ζωή ενός ανθρώπου, αντιμετωπίζοντας, ο καθένας από αυτούς, τη συνείδησή του αλλά και τις συνειδήσεις των υπολοίπων. Οι 12 ένορκοι αντικατοπτρίζουν τις προκαταλήψεις της κοινωνίας μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται βίαια μπροστά στα μάτια του θεατή.

Οι 12 ένορκοι (αλφαβητικά):
Νίκος Βατικιώτης, Τάσος Γιαννόπουλος, Σωτήρης Δούβρης, Μάνος Ζαχαράκος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Τρύφων Καρατζάς*, Θανάσης Κουρλαμπάς, Περικλής Λιανός, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Κωνσταντίνος Μπάζας, Τάσος Παπαδόπουλος, Ορέστης Τρίκας
*Διπλή διανομή με τον Παντελή Παπαδόπουλο
Στον ρόλο του φύλακα o Αλέξης Σταυριανός
Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή

Κείμενο: Reginald Rose
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη

Θέατρο Αλκμήνη Αλκμήνης 8-, Γκάζι

Έναρξη: Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.30 & Κυριακή στις 18.00

Διάρκεια παράστασης: 100’ (χωρίς διάλειμμα)

Κάθε Πέμπτη από την 1η Νοεμβρίου η παράσταση συνοδεύεται από ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Μέρος των εσόδων διατίθεται στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα.

Πληροφορίες-Κρατήσεις:
210 3428650

Η παράσταση είναι υπό την αιγίδα του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας.

 

“Γράμμα σε ένα παιδί που δεν γεννήθηκε ποτέ” στο Θέατρο Αλκμήνη

Η παράσταση “Γράμμα σε ένα παιδί που δεν γεννήθηκε ποτέ”,σε σκηνοθεσία Μάνου Πετούση βρίσκεται στο Θέατρο Αλκμήνη, από την 1η Οκτωβρίου και για δέκα μόνο παραστάσεις.

Το απόσπασμα που ακολουθεί είναι από το βιβλίο της Οριάνα Φαλάτσι και είναι αυτό που μας δημιούργησε έντονα την ανάγκη να ξανά ανεβάσουμε το “Γράμμα σε ένα παιδί που δεν γεννήθηκε ποτέ”. Μέσα από μια καινούργια ματιά, μια νέα διασκευή που θα σχολιάσει – μοιραίως – όλα αυτά που συμβαίνουν και στις μέρες μας….

«Τι σόι άνθρωποι είναι αυτοί που καίνε ανθρώπους; Νόμιζα ότι με τα κρεματόρια είχαμε τελειώσει. Έχουμε μπει σε μια σκοτεινή στενωπό χωρίς κανείς να είναι ακόμη σε θέση να “δει” τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Κινούμενη άμμος η χώρα, κινούμενη άμμος και όσα συμβαίνουν έξω από αυτήν. Αν ερχόσουν στον κόσμο θα μάθαινες τι είναι τα συναισθήματα, τι κάνει τους ανθρώπους να είναι άνθρωποι. Θα μάθαινες τι είναι ο φόβος (πόσο φοβήθηκε άραγε ένα παιδί παλεύοντας με τον καπνό και τη φωτιά;) Θα μάθαινες τι είναι αγωνία, τι είναι η αγανάκτηση, τι είναι οργή και τι θυμός, πώς νιώθουν χιλιάδες άνθρωποι που φωνάζουν το δίκιο τους ανεβαίνοντας αργά και συντεταγμένα το δρόμο που απέκτησε τελικά τη δική του ιστορία, τη δική σου ιστορία. Η πραγματικότητα μας έχει ξεπεράσει. Τώρα βλέπουμε καθαρά ότι “ο Βασιλιάς είναι γυμνός”. Αν ζούσες και η μανούλα σου, σου διάβαζε το παραμύθι, θα γελούσες όπως όλα τα παιδιά όταν το πρωτακούν. Εμείς τώρα το συνειδητοποιήσαμε αλλά δεν μπορούμε να γελάσουμε, γιατί δεν είμαστε πια παιδιά».

Παίζει η Ζέτα Δούκα

Σκηνοθεσία: Μάνος Πετούσης

Κείμενο: Μάρω Μπουρδάκου

 

Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ

Αλκμήνης 8, Γκάζι

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Δευτέρα και Τριτη στις 21:15

Διάρκεια παράστασης: 76′ χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 14 € -Φοιτητικό, ανέργων: 12 €

Τηλ. επικοινωνίας: 2103428650

 

«Μικρά Τίποτα … Μεγάλα Κάτι» του Λάκη Κουρετζή, για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο της Ημέρας

Το Θέατρο της Ημέρας και η Ανδρομάχη Μοντζολή ανοίγουν την φετινή θεατρική περίοδο με την παράσταση «Μικρά Τίποτα … Μεγάλα Κάτι». Πρόκειται για μια σύνθεση από μικρά έργα και ταχυδράματα του συγγραφέα Λάκη Κουρετζή, ενορχηστρωμένα πάνω στον θεματολογικό άξονα της αέναης περιπέτειας της ύπαρξης του σύγχρονου ανθρώπου και στην διαλεκτική σχέση του με τον εσωτερικό και εξωτερικό του κόσμο.

Το σπονδυλωτό ως προς την δομή του σύγχρονο ελληνικό έργο, με ποιητική και αλληγορική διάθεση, προκρίνει το λυρισμό, αλλά και την απέριττη, σκληρή και ανελέητη ατμόσφαιρα που περιβάλλει την ανθρώπινη ζωή, η οποία ξεδιπλώνεται μπροστά στον θεατή μέσα από μια ατέρμονη εναλλαγή εικόνων και καταστάσεων σε σχέση με τον χώρο και τον χρόνο, την κίνηση και την ακινησία.

Ο συγγραφέας του έργου Λάκης Κουρετζής αναφέρει: «Η Μάγκυ Μοντζολή ευρηματική και ευαίσθητη στις διακυμάνσεις του σύγχρονου θεατρικού και δραματουργικού τοπίου, συνέλαβε την ιδέα του θεατρικού μοντάζ για να δημιουργήσει έτσι ένα καινούργιο ουσιαστικά έργο, ενοποιώντας – ταξινομώντας με μια δομική έμπνευση, διάφορα μονόπρακτα ή αποσπάσματα μεγάλης διάρκειας έργου μου, που είχαν κατά διάφορες εποχές δεχτεί σκηνική επεξεργασία και είχαν παιχτεί σε διάφορες θεατρικές σκηνές, φεστιβάλ κλπ. Ουσιαστικά πρόκειται για μια καινούργια εποχή παλαιών κειμένων που αποτελούν ουσιαστικά αποσπασματικά κομμάτια μιας ευρύτερης ενότητας, κείμενα που υπαγορεύτηκαν από τις κοινωνικές συνθήκες περασμένων δεκαετιών και επανέρχονται στην σημερινή πραγματικότητα ως εκδοχές διαχρονικών καθώς φαίνεται προβλημάτων που απασχολούν όχι μόνο την χώρα μας αλλά και το θέατρο, την τέχνη γενικότερα και τις προσλαμβάνουσες, από ένα σύγχρονο κοινό, τεχνικές»

Ερμηνεύουν οι: Δημήτρης Πάσιος, Ράνια Πρέβεζα, Νεφέλη Τσιπουρίδη, Σωτήρης Χατζηνικολάου

Kείμενα: Λάκης Κουρετζής

Σκηνοθεσία-Δραματουργική Επεξεργασία: Ανδρομάχη Μοντζολή

Χορευτικά μέρη και ιντερμέδια από την Ομάδα Χορού του Θεάτρου της Ημέρας

ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Ν. Γεννηματά 20, Αμπελόκηποι, (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου) 115 24 ΑΘΗΝΑ

Παραστάσεις: Παρασκευές από 19/10 – 21/12/2018

Ώρα: 9:00 μ.μ.

Τηλ./ Πληροφορίες: 210 6929090, 210 6995777,

 

Περικλής Λιανός: Το “δήθεν” στη ζωή δεν χρειάζεται.

Γκυγιώμ Γλυκιά μου

Ο Περικλής Λιανός είναι από τους ηθοποιούς που δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Τον γνωρίζουμε πολύ καλά από τις πολλές επιτυχημένες του εμφανίσεις στο θέατρο και στην τηλεόραση. Ωστόσο, θα τον απολαύσουμε στο θέατρο Αλκμήνη σε έναν πολύ ιδιαίτερο και απαιτητικό ρόλο για δεύτερη χρονιά στην παράσταση, Γκυγιώμ Γλυκιά μου. Με την ερμηνεία του ο Λιανός μας προβληματίζει για τον προσωπικό αγώνα του ανθρώπου να αποκτήσει τη δική του σφραγίδα στη ζωή και να εξασφαλίσει το αυτονόητο: τον αυτοπροσδιορισμό του.

Συνέντευξη στην Χριστίνα Πραβιτσιώτη

-Τι αντιπροσωπεύει η συγκεκριμένη παράσταση για εσάς;

Η παράσταση αυτή που ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά είναι ένα στοίχημα με τον εαυτό μου. Αν θα μπορέσω να κάνω και να πω μπροστά στο κοινό ό,τι λέει και κάνει ο Γκυγιώμ. Πιστεύω ότι το κέρδισα.

-Πόσο μοιάζετε με τον ήρωα που υποδύεστε;

Πάντα όταν ξεκινάω πρόβες, θεωρώ ότι δεν έχω τίποτα κοινό με τον ήρωα που υποδύομαι. Σιγά σιγά βλέπω ότι υπάρχουν πολλά. Ειδικά με τον Γκυγιώμ με συνδέει το χιούμορ του και ο αυτοσαρκασμός του.

-Ο θεατής τι έχει να πάρει παρακολουθώντας τη παράσταση;

Ελπίζω να γελάσει, να συγκινηθεί και σίγουρα να καταλάβει ότι το “δήθεν” στη ζωή δε χρειάζεται. Ότι πρέπει να ακολουθούμε τα δικά μας θέλω και όχι των άλλων.

-Πώς αισθάνεστε πριν να ανέβετε στη σκηνή;

Συνήθως ένα μικρό εκνευρισμό που φεύγει κατά τη διάρκεια της παράστασης.

 

-Τι σημαίνει το χειροκρότημα για τον ηθοποιό;

Επιδοκιμασία, επιβεβαίωση, αποδοχή.

-Περιγράψτε μας το καμαρίνι σας.

Τα τελευταία χρόνια παίζω σε χώρους που φιλοξενούν πάρα πολλές παραστάσεις. Δεν υπάρχει καμαρίνι δικό μου, απλά ένας χώρος όπου για 2-3 ώρες βρίσκομαι εγώ, ενώ πριν και μετά κάποιος άλλος συνάδελφος. Έτσι δεν αισθάνομαι κάτι δικό μου ,όπως παλιά, να το έχω όπως θέλω. Σημεία των καιρών.

-Εκτός από το θέατρο τι άλλα ενδιαφέροντα έχετε;

Μου αρέσει πολύ το διάβασμα, ο κινηματογράφος και να γυμνάζομαι (περπάτημα, κολύμπι, γυμναστήριο).

-Πείτε μας τα σχέδια σας για το μέλλον.

Εκτός του “Γκυγιώμ Γλυκιά μου”, είμαι για 5η χρονιά στους 12 Ενόρκους, κι αυτό στο θέατρο Αλκμήνη, και από το Νοέμβρη θα παίζω στην παιδική παράσταση του θεάτρου Λαμπέτη, με το έργο του Ευγένιου Τριβιζά “Το όνειρο του σκιάχτρου” σε σκηνοθεσία Γιάννη Παπαθανασίου και Σπύρου Καψίλη.

 

Η παράσταση “Γκυγιώμ Γλυκιά μου” ξεκινά από Τρίτη 9 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9.30 μ. μ. στο Θέατρο Αλκμήνη.

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30.

Σκηνοθεσία: Άννα Χατζησοφιά

Σκηνικά-κοστούμια: ΈβελυνΣιούπη

Μουσική: Ιάκωβος Δρόσος

Παραγωγή: TheArtists

Γκιγιόμ: Περικλής Λιανός

H παράσταση “Μπλε” του Ντέιβιντ Νεγρίν, στο Θέατρο Olvio

Το «Μπλε», παρουσιάζεται στο Θέατρο Olvio, από 6 Οκτωβρίου, με τους Παντελή Πάγκαλο, Αναστασία Καπρέτσου, και τον Ντέιβιντ Νεγρίν να υπογράφει τη σύλληψη και τη σκηνοθεσία.

Πρόκειται για μια βουβή και συγκρατημένα τρελή παράσταση που φωνάζει την εξαντλητική επανάληψη μια μοναχικής και άχρωμης καθημερινότητας που τελικά θα «χρωματίσει» τις ψυχές μας. Ο θεατής θα βιώσει μια αλληλουχία συναισθημάτων γέλιου, χαράς, βαθιάς σκέψης, ανησυχίας, προβληματισμού, ψυχικής ανάτασης και συγκίνησης…

Λίγα λόγια για το έργο

Ένας, άθελά του, αστείος ήρωας, που καταφέρνει να επιβιώνει ψυχικά, έχοντας συνηθίσει αυτό το πληκτικό «μέρα με τη μέρα», χωρίς να προσμένει, χωρίς να αναζητά, βυθισμένος σε ένα άοσμο και μονόχρωμο λίγο. Ένα λευκό και νοικοκυρεμένο λίγο που βάζει σε τάξη τη ζωή. Μα ποιος θέλει την τάξη; Ποια τάξη; Μια απρόσμενη συνάντηση με το «άλλο» κλιμακωτά αναστατώνει, προβληματίζει, προσθέτει.

Μια ιστορία για την ανθρώπινη φύση που, σε κάθε εποχή ανά τους αιώνες, είναι συνδεδεμένη με τη συντροφικότητα και την αποδοχή του άλλου. Το άλλο, ως ένα πλάσμα, ή ως μια εσωτερική ανακάλυψη ενός βαθύτερου είναι. Σε κάθε περίπτωση, μια συνάντηση που επιβάλλεται για να χρωματίσει και να δώσει πνοή. Με μπλε.

Και ξαφνικά, όλα αλλάζουν και όλα αποκτούν σκοπό…

Συντελεστές

Διανομή: Παντελής Πάγκαλος, Αναστασία Καπρέτσου

Σκηνοθεσία: Nτέιβιντ Νεγρίν

Θέατρο Olvio

Φαλαισίου 7 & Ιερά Οδός 67, Βοτανικός

Έναρξη: Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Λήξη: Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2018

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάββατο στις 16.00

Διάρκεια παράστασης: 65’ χωρίς διάλειμμα

Τηλ. επικοινωνίας: 2103428650

 

Η «Κόκκινη Γραμμή» της Πολύνας Γκιωνάκη

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η Πολύνα Γκιωνάκη πάντα επίκαιρη θίγει ένα θέμα σοβαρό και δυστυχώς διαχρονικό, τη βία κατά των γυναικών. Ο θεατρικός μονόλογος, που ανέβασε πρόσφατα, «η Κόκκινη μνήμη» προσεγγίσει το πρόβλημα ευαισθητοποιώντας τον θεατή και δίνοντας τροφή για σκέψη. Η Γκιωνάκη με τη δύναμη της τέχνης, καταθέτει τη ψυχή της στο σανίδι και βάζει το δικό της λιθάρι για την εξάλειψη της. Βρίσκει τη ψυχική δύναμη να σπάσει τη σιωπή και να αντισταθεί με τον αυτοβιογραφικό αυτό μονόλογο.

Στην παράσταση σκιαγραφούνται οι μνήμες μιας γυναίκας από τη φοβισμένη ζωή της με τον άνθρωπο που την κακοποιούσε ψυχικά και σωματικά. Η σκιά του την ακολουθεί παντού. Θα καταφέρει άραγε να βάλει ένα οριστικό τέλος σε ότι βίαζε την ψυχή και το κορμί της;

Συναντήσαμε την Πολύνα Γκιωνάκη, κόρη του αείμνηστου κωμικού Γιάννη Γκιωνάκη και της ζητήσαμε να μοιραστεί μαζί μας μας την εμπειρία της από τον βιωματικό αυτό μονόλογο.

– Η βία, όσο η ζωή προχωράει, γίνεται πιο στυγνή από ποτέ; Ποια είναι η προσωπική σας ματιά;

Η βία υπήρχε πάντα και υπάρχει. Γιατί «έφη ως ήθος, ανθρώπω δαίμων» δηλαδή ο δαίμων βρίσκεται μέσα στον άνθρωπο. Νομίζω ότι παλαιότερα δεν ακουγόταν τόσο, γιατί υπήρχε ο νόμος της σιωπής. Σήμερα, με την συνεχή πληροφόρηση από τα ΜΜΕ, κάποιες γυναίκες τολμούν και μιλούν. Μπορεί να είναι πολύ στενάχωρο, αλλά η βία υπήρχε και υπάρχει όχι μόνο ως σωματική βία αλλά και ψυχική, που ίσως είναι και η πιο επικίνδυνη. Η βία είναι πάντοτε ίδια… ένοχη… παράλογη…

– Ποιος είναι ο κύριος λόγος που οι άνθρωποι είναι δεκτικοί στην απώλεια της αξιοπρέπειάς τους; Γιατί φοβούνται;

Για κάθε άνθρωπο που χάνει την αξιοπρέπειά του, ο λόγος είναι διαφορετικός. Γι αυτό και οι περισσότεροι άνθρωποι που κακοποιούνται χρήζουν ψυχολογικής υποστήριξης για να βρουν την αιτία. Επειδή βρέθηκα κι εγώ σ’ αυτή τη θέση, θέλω να πω πως κανείς δεν θα μου έπαιρνε την αξιοπρέπειά μου, αν δεν την έδινα. Από φόβο, από δειλία; Δεν ξέρω.

“Ο φόβος, όνομα ουσιαστικό, στην αρχή ενικός αριθμός και μετά πληθυντικός. Οι φόβοι, οι φΟβοι για όλα από δω και πέρα”

– Πιστεύετε ότι τα αυτοβιογραφικά θεατρικά έργα μπορούν να επηρεάσουν και να ευαισθητοποιήσουν μεγάλο αριθμό ανθρώπων;

Μα γι αυτό το λόγο έγραψα αυτό το αυτοβιογραφικό έργο «Κόκκινη μνήμη». Για να ευαισθητοποιηθούν οι άνθρωποι για το τεράστιο αυτό πρόβλημα της βίας και πιθανόν να επηρεαστούν από εμένα που μίλησα δημόσια και να σπάσουν τη σιωπή τους.

– Η σιωπή μπορεί να είναι χρυσός, αλλά κάποιες φορές μπορεί να είναι και μόλυβδος.

Ο αυτοβιογραφικός αυτός μονόλογος γράφτηκε όχι μόνο για να διαμαρτυρηθώ για τη βία, αλλά και για να αντισταθώ σ’ αυτήν.

– Τελικά, σε δύσκολους καιρούς, η τέχνη διευρύνει τον ρόλο της; Και ποιος είναι ο ρόλος της;

“Η μεν τέχνη μακρά, ο δε βίος βραχύς” γράφει ο Ιπποκράτης. Ο ρόλος της τέχνης είναι η πνευματική διαμαρτυρία, η απόπειρα να φανερώσει: με θέατρο, με χορό, με μουσική, με ζωγραφική και όχι να αποπροσανατολίσει από τον δρόμο. Αν κάποιοι δεν μπορέσουν να την κατανοήσουν, τότε δεν είναι τέχνη. Εμείς εκφραζόμαστε μέσα απ’ αυτήν και ελπίζουμε στο καλύτερο, με το ψέμα που εκφράζουμε πάνω στη σκηνή, για να γνωρίσουμε την αλήθεια μας…

– Τι μας κρατάει όρθιους και ακλόνητους; Η ζωντανή μνήμη;

Όρθιους και ακλόνητους μας κρατάει η πίστη μας, η ειλικρίνεια, ο σεβασμός μας και η αξιοπρέπειά μας. Οφείλουμε να έχουμε ζωντανή μνήμη για τις πραγματικές αξίες. Βέβαια κανόνες για το τι μας κρατάει όρθιους δεν υπάρχουν. Γιατί ο κάθε άνθρωπος είναι και μια εξαίρεση….

  • Η παράσταση αφιερώθηκε στη μεγάλη ποιήτρια και ακαδημαϊκό Κική Δημουλά.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ερμηνεία: Πολύνα Γκιωνάκη
Σκηνοθεσία – Διδασκαλία – μουσική επιμέλεια – βίντεο: Γιάννης Βαμβακάς
Κοστούμια: Λουκία
Εικαστική Επιμέλεια: Κώστας Ευαγγελάτος
Σκηνικά: Γιώργος Μαλτέζος

 

«Σήμερα Ξύπνησα Παιδί» για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο FAUST

«Ό,τι για έναν άνθρωπο είναι θησαυρός, στον άλλον ηχεί σαν τρέλα»

Έρμαν Έσσε

Ένα παιδί έρχεται στον κόσμο. Το αιώνιο ερώτημα, που ταλανίζει τις ψυχές των ανθρώπων «πού βρίσκεται τελικά η ευτυχία;» έρχεται να θέσει ο μικρός Αύγουστος, μια απορία που διχάζει ένα παιδί, το οποίο αγνοεί τα δεινά αλλά και την χαρά που του επιφυλάσσει η ζωή. Σαν από μηχανής θεός, εμφανίζεται ο νονός του παιδιού και ζητά από την μητέρα του να κάνει μία και μόνο ευχή για τον γιο της, την οποία και πραγματοποιεί.

Όλοι αγαπούν τον Αύγουστο και νιώθουν μια περίεργη έλξη όταν βρίσκονται κοντά του. Όταν ο Αύγουστος μεγαλώνει, γνωρίζει μια άσωτη ζωή επιθυμιών, ηδονών, δίχως όνειρα, με παροδικά σχέδια, τα οποία για έναν παράδοξο λόγο δεν μένουν ανεκπλήρωτα. Είναι όμως ευτυχισμένος; Μήπως αυτή η ζωή, δίχως όρια, που κάνει, δεν είναι η ευτυχία, αλλά η οδυνηρή παραπλανητική πραγματικότητα;

Το λουλούδι που άνθισε στην ψυχή αυτού του παιδιού, θα μαραθεί και ίσως τότε καταλάβει πως η αληθινή ευτυχία δεν βρίσκεται στην αγάπη και τον θαυμασμό που εισπράττει από τους συνανθρώπους του, αλλά στην αγάπη που εκείνος τους παραχωρεί.

Η θεατρική ομάδα Αντιστροφή, τον Ιανουάριο – Μάρτιο του 2018 παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία, στο Faust Theatre Bar, τα σημαντικότερα έργα του Έρμαν Έσσε, τα οποία συσσώρευσε και τα τοποθέτησε σε ένα αδιάσπαστο θεατρικό δρώμενο, το «Σήμερα Ξύπνησα Παιδί»

Πρωταγωνιστούν: Δανάη Καρρά, Κύρα Καρυτινού, Φιλίππα Σκούρτη, Αλεξία Στολιδάκη

Σκηνοθεσία: Ομάδα Αντιστροφή

Σκηνοθετική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Μουταφτσής

INFO:

Θέατρο FAUST, Καλαμιώτου 11, Αθήνα – Τηλ. επικοινωνίας: 2103234095

Πρεμιέρα 6 Οκτωβρίου και

Σάββατο 18:00 & Κυριακή 20:30

Διάρκεια Παράστασης: 90’ χωρίς διάλειμμα

 

 

«Ο Ένοικος» της Άννας Παντζέλη στο θέατρο Αλκμήνη

Ο “Ένοικος” της Άννας Παντζέλη, πρόκειται για ένα ψυχολογικό δράμα με τις καθημερινές τριβές αλλά και τις πικρές αλήθειες, που κρύβει συνήθως μια συγγενική σχέση. Η μονότονη και συνάμα αστεία ζωή της Μαρίας και της Στέλλας μέσα από την καθημερινότητα τους.

Με αφορμή τα γενέθλια του ενοίκου τους, Μάρκου, δύο γυναίκες – αδερφές, που δεν τα κατάφεραν στην ζωή τους, αρχίζουν να ξετυλίγουν το παρελθόν τους και να αλληλοσπαράζονται. Η οικογένεια, τα βιώματα, οι παιδικές κόντρες αλλά και οι ξεχωριστές μα και τόσο ίδιες ζωές τους, γίνονται σκιές που τις καταδιώκουν, αλλά και τις λυτρώνουν ταυτόχρονα. Οι δυο αδερφές θα διανύσουν «χιλιόμετρα ζωής» μέσα σε μια νύχτα, για να καταλήξουν να σπάσουν ένα απόστημα χρόνων, που πονά και τις δυο το ίδιο.

Η Άννα Παντζέλη και η Λίνα Μαρκάκη συνεχίζουν για 2η χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη, να ενσαρκώνουν τους ρόλους της Μαρίας και της Στέλλας. Από το πρωτότυπο έργο της Άννας Παντζέλη, οι δυο ερμηνεύτριες δίνουν χρώμα και νόημα στις λέξεις που πλέκονται στα χείλη τους για να θυμίσουν, να πονέσουν, αλλά και να ενώσουν… Mε την κίνηση και τoν λόγο τους σχεδιάζουν ζωντανές εικόνες και μεταδίδουν στον θεατή, πληθώρα συναισθημάτων, ενώ δεν λείπει και η σαρκαστική διάθεση.

Παίζουν: Άννα Παντζέλη & Λίνα Μαρκάκη

Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, Αλκμήνης 8, Γκάζι

Κάθε Κυριακή στις 6.30μ.μ.

Διάρκεια παράστασης 74 λεπτών (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική είσοδος :12 ευρώ

Προπώληση:10 ευρώ

Μειωμένο: 8 ευρώ

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

210 3428650 | viva.gr

 

“Γυναίκες από χώμα” στον Πολυχώρο Vault

Γυναίκες από χώμα στον Πολυχώρο Vault

O Πολυχώρος Vault παρουσιάζει την παράσταση “Γυναίκες από χώμα” από τη θεατρική ομάδα Ανδρομέδα.

Μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν και διαπομπεύτηκαν το 2012 στην Ελλάδα. Σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη.

Το έργο βασίζεται σε μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν και διαπομπεύτηκαν το 2012 στην Ελλάδα. Οι μαρτυρίες τους ζωντανεύουν στη σκηνή -άλλοτε σοβαρά, άλλοτε ειρωνικά κι άλλοτε με θυμό κι οργή- όλη την τραγική ιστορία της χειραγώγησης, της κακομεταχείρισης και της διαφθοράς που έζησαν.

Τον Απρίλιο του 2012, είχε υπογραφεί η υγειονομική διάταξη 39 Α, βασισμένη σε Αναγκαστικό Νόμο του 1940, σύμφωνα με την οποία το υπουργείο Υγείας θα μπορούσε να προχωρήσει σε εξαναγκαστικό υγειονομικό έλεγχο οποιουδήποτε ατόμου. Ήδη από τότε, έγκριτοι νομικοί διατράνωναν την έωλη και διάτρητη διαδικασία. Ωστόσο, με πρόσχημα την προστασία της δημόσιας υγείας, η οποία πλέον μετατοπιζόταν από το πεδίο της πρόνοιας και της περίθαλψης στο πεδίο της καταστολής και της πειθάρχησης, χτίστηκε το υπόβαθρο, για τη διοχέτευση του ηθικού πανικού. Οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι άνθρωποι που είχαν απολέσει την ικανότητα να προστατέψουν τους εαυτούς τους, αυτοί που είχαν αποβληθεί από τον κοινωνικό ιστό, βρέθηκαν στο στόχαστρο των διώξεων.

Μέσα σε λίγες μέρες, εκατοντάδες τοξικοεξαρτημένες ή άστεγες γυναίκες προσάγονται, ελέγχονται, χωρίς τη θέληση τους, ως πιθανοί φορείς του HIV και όσες είναι θετικές προφυλακίζονται και δίνονται τα στοιχεία τους στη δημοσιότητα. Εκτός από τη πρώτη κοπέλα που βρέθηκε σε οίκο ανοχής ως θύμα trafficking, καμία άλλη δε συνελήφθηκε σε διαδικασία που να σχετίζεται με το σεξ. Παρ’ όλα αυτά κατηγορήθηκαν ως «εκδιδόμενες» και παραπέμφθηκαν με την κατηγορία της «βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης».

Μια κατηγορία που ακόμη κι αν ίσχυε –αποδείχθηκε περίτρανα στο δικαστήριο ότι δεν ίσχυε– έριχνε το βάρος της μη χρήσης προφυλακτικού σ’ αυτές, για να βγάλει λάδι τους «οικογενειάρχες» πελάτες που, όπως είναι γνωστό, είναι εκείνοι που απαιτούν τη μη χρήση προφυλακτικού από τις κοπέλες που καταναγκαστικά ή εξαναγκαστικά ασκούν πορνεία.

Μαρία Λούκα

Ταυτότητα Παράστασης:

Σύνθεση κειμένων – Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης

Μουσικοί διάλογοι και σχολιασμοί: Χρήστος Κότσι

Σκηνικά-κοστούμια: Παύλος Ιωάννου

Παίρνουν μέρος αλφαβητικά: Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα, Έφη Σισμανίδου, Αναστασία Τσούτση

*Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ.

Από την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου έως την Κυριακή 28 Οκτωβρίου

Κάθε Παρασκευή και Σάββατο 9 μ. μ, και την Κυριακή στις 6:15 μ. μ

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS

Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889