«Everybody Knows»: Ένα καταιγιστικό μελόδραμα μυστηρίου από τον Asghar Farhadi

Γράφει η Μαρία Δήμου

Ο μετρ των οικογενειακών δραμάτων, Asghar Farhadi, στην προτελευταία του ταινία πριν το «Hero», εστιάζει σε μια ακόμη γενεαολογική σύγχυση, χρωματίζοντας στους τόνους του μελοδράματος, πιθανότατα επηρεασμένος από τους ισπανόφωνους πρωταγωνιστές του. Το «Everybody Knows» («Todos lo saben») του 2018, ένας πολλά υποσχόμενος τίτλος που καλύπτει την μεγάλη οθόνη του 71ου Φεστιβάλ Καννών, παρατείνει την αγωνία για τα επακόλουθα μέχρι και το τέλος και βασανίζει το μυαλό των εθισμένων ψυχών στα θρίλερ μυστηρίου.

Όμως, ο Farhadi όπως είθισται δεν επικεντρώνεται επουδενί στην λύση του μυστηρίου ή στην εξέλιξη μιας πλοκής όπως θα μπορούσε να την φανταστεί κανείς που δεν είναι εξοικειωμένος με την φύση των έργων του. Όλοι το ξέρουν, ότι σημασία σε ένα ταξίδι έχει η διαδρομή και όχι ο προορισμός, ρητό που μοιάζει να ασπάζεται και με το παραπάνω ο ιρακινός σκηνοθέτης. Η διαδρομή των χαρακτήρων του έγκειται σε αλλεπάλληλα ξεψαχνίσματα του παρελθόντος, ενός παρελθόντος που ενυπάρχει στην ζωή τους και πολλές φορές αποτελεί «βραχνά» για την εξελιχτική τους πορεία, είτε πρόκειται για διαπροσωπικά θέματα είτε για μια οριστική «τελεία» που θα καθορίσει ολόκληρη την ιστορία τους και δη την ηθική.

Πηγή εικόνας: variety.com

Η Laura (Penélope Cruz) μαζί με την έφηβη κόρη της και τον μικρό της γιο, επισκέπτεται έπειτα από πολύ καιρό το πατρικό της, ένα μικρό, γραφικό χωριό λίγο έξω από την πρωτεύουσα για τον γάμο της αδερφής της, της Ana. Η οικογένεια ετοιμάζεται για γλέντι αποτελούμενη από όλα τα στερεότυπα μιας τυπικής ματσωμένης πολυμελούς οικογένειας ενός κοινού χωριού. Ύστερα από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, η Laura βλέπει ξανά τους ανθρώπους που άφησε πίσω της μετακομίζοντας με την δική της οικογένεια στο Buenos Aires αλλά και μια χαμένη της αγάπη από τα παλιά, ένα αίσθημα που με τον διακριτικό, γοητευτικό της τρόπο ακόμη συντηρεί.

Κάπου εδώ κάνει την εμφάνισή του ο Paco (Javier Bardem), η αποσπασματική σχέση της Laura από νεαρή ηλικία, που πλέον συγκατοικεί στο χωριό με τον νέο του δεσμό, την Bea. Όλα κυλούν ρόδινα για τους τρεις επισκέπτες, με την ηρωίδα να αναπολεί τα παιδικά της χρόνια, τον γιο της ως παιδί, καταχαρούμενο για την σπουδαία αυτή οικογενειακή γιορτή και την κόρη της, Irene, να γνωρίζει τον νεαρό έρωτά της, έναν έρωτα σαν όλους εκείνους τους καλοκαιρινούς έρωτες στο χωριό, όπου ο καθένας στην λήξη της θερινής σεζόν θα πάρει τον δρόμο του γυρισμού και τα συναισθήματα για μια ακόμη φορά θα παραγκωνιστούν.

Everybody Knows
Πηγή εικόνας: imdb.com

Η ημέρα του γάμου, είναι και η καταλυτική στιγμή που όλα τα «άπλυτα» θα ξεκινήσουν να βγαίνουν στην φόρα, όχι όμως με έναν κοινότυπο τρόπο. Όσο οι πρωταγωνιστές καλοπερνούν και ξεδίνουν μονίμως με ένα ποτό στο χέρι να φιγουράρουν τις καινούργιες τους χορευτικές κινήσεις, ένα τοπικό blackout πρόκειται να φέρει την καταστροφή. Τα ίχνη της Irene μετά την επαναφορά του ρεύματος παντελώς χαμένα, ταλανίζουν τα μέλη και δίνουν στην Cruz την ευκαιρία να αποτυπώσει με την δική της προσωπική πινελιά μια μητέρα που με το πέρας της ώρας μαθαίνει να ζει με την αμφιβολία και μοναδικό της κίνητρο την ελπίδα ότι η μικρή της θα επιστρέψει σύντομα κοντά της, που είναι και η μοναδική που παραμένει στο πλευρό της χωρίς αντάλλαγμα.

Σταδιακά το πρόσωπο της ελπίδας, κάπως αμυδρά θυμίζει εκείνο του Paco, ο οποίος αντιδρά κυριολεκτικά σαν να έχασε κάτι δικό του, παίρνοντας προσωρινά τον ρόλο του απόντα συζύγου της Laura. Το πάρτι όμως, σταματά μετά την άφιξη του άντρα της, η οποία έρχεται με συμβολική υπόσταση να βαρύνει το κλίμα και να επιβάλλει στην κατάσταση την σοβαροφάνεια που της πρέπει. Ο σύζυγος της Laura (Ricardo Darin), συμπληρώνει το αριστουργηματικό τρίο και μπαίνει για τα καλά στην υπόθεση, με ένα συγκλονιστικό ξετύλιγμα ενός νέου χαρακτήρα, που παρ’ ότι απείχε κατά την διάρκεια της μεγάλης θύελλας, τώρα παίρνει τα ηνία και συμπληρώνει τα τελευταία χαμένα κομμάτια του πολύπλοκου παζλ.

Everybody Knows
Πηγή εικόνας: moviesframes.tumblr.com

Το «Everybody Knows» έρχεται με έναν ισπανικό αέρα να διχάσει τους κριτικούς αλλά και να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά των ισπανικών βραβείων, με αποτέλεσμα να συγκαταλέγεται εν τέλει αποκλειστικά στην πελώρια λίστα με τις υποψηφιότητες. Στα πρόσφατα βήματά του, ο Farhadi κινηματογραφεί την ισπανική επαρχία, σε ύφος κλασικών «whodunit» διαμαντιών που άφησαν ιστορία.

Ένα αχανές ενοδοικογενειακό μυστήριο στα πλαίσια του βαθύτατου δράματος που «ντύνει» όλη του την καλλιτεχνική φλόγα από το ξεκίνημά του έως σήμερα, πασάρει στους δυναμικούς του πρωταγωνιστές ένα αξιοθαύμαστο ποσοστό της ευθύνης της πλοκής του, αφήνοντάς τους να κάνουν αυτό που γνωρίζουν να κάνουν καλύτερα απ’ όλα. Ό,τι κι αν ειπώθηκε για το «Everybody Knows», η σκηνοθετική του επιδεξιότητα, απέδειξε και πάλι την αξιοπιστία της και την ικανότητά της να σε συνεπάρει, κάνοντας τον θεατή να νιώσει πως συμμετέχει στην ντελιριακή πλοκή μιας αυθεντικής δραματικής ωδής.

 

Δείτε εδώ το trailer της ταινίας «Everybody Knows»:

Share this
Tags
Μαρία Δήμου
Μαρία Δήμου
Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία σε θέματα που άπτονται της τέχνης και του πολιτισμού.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η αριστοτεχνική νεοκλασική γλυπτική του Μαγιόλ

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης O Aristide Maillol (Αριστίντ Μαγιόλ) γεννήθηκε το 1861. Ασχολήθηκε αρχικά για τη ζωγραφική και το 1882 μπήκε...

Η ψυχογραφική ευαισθησία της χαράκτριας Ρένας Ανούση-Ηλία

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης Η Ρένα Ανούση-Ηλία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934. Σπούδασε χαρακτική στην ΑΣΚΤ με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., στο εργαστήριο...

To καλαμάρι του Γεώργιου Καραϊσκάκη για πρώτη φορά σε δημοπρασία από τη VERGOS Auctions

Mε τη δημοπρασία "Ιστορικά και Λαογραφικά αντικείμενα 19ου & 20ού αιώνα" υποδέχεται το νέο έτος η VERGOS Auctions. Η δημοπρασία περιλαμβάνει μεγάλο εύρος αντιπροσωπευτικών...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

More like this