Αρχική Blog Σελίδα 26

Αναφορά στον Hayao Miyazaki, έκθεση από την Ράνια Χατζοπούλου

anafora-ston-hayao-miyazaki-ekthesi-apo-tin-rania-chatzopoulou
Ράνια Χατζοπούλου

Η Ράνια Χατζοπούλου μέσα από τα έργα της αποπειράται να τιμήσει το ρηξικέλευθοrepertoire του Hayao Miyazaki  — του πιο συναρπαστικού Ιάπωνα δημιουργού manga και σκηνοθέτη ταινιών κινούμενου σχεδίου (anime). Μεταφέροντας τις ονειροδραματικές εικόνες του σε μεγάλους καμβάδες με σκληρά ακρυλικά χρώματα ανιχνεύει τη δυναμική επιρροή που μπορεί να έχει ένα anime στη ζωή. Μπροστά σε αυτές τις ακίνητες εικόνες μπορούμε να ανακόψουμε τον φρενήρη ρυθμό της καθημερινότητας, να σταματήσουμε το χρόνο και με υπόκρουση το θόρυβο των χρωμάτων ή με οδηγό τις αντιθέσεις του φωτός με το σκοτάδι να δούμε βαθιά μέσα μας.     

Σχέδια και εικόνες κατακλύζουν καθημερινά τη ζωή μας. Τόσες πολλά που τείνουν στο άπειρο, τόσες πολλές που θα μπορούσαν να αναπαραστήσουν όλα τα τοπία και τα δρώμενα της ψυχής του ανθρώπου, να απεικονίσουν την σπουδαιότητα της αγάπης, της αποδοχής του ξένου ή του άλλου μας εαυτού. 

Μην περιμένετε όλα αυτά να είναι μονοσήμαντα ή επίπεδα, παρ’ όλο που η φύση των σχεδίων είναι δισδιάστατη. Είναι φανερό ότι ο Miyazaki προσπαθεί να καταργήσει το πολλαπλό και να κρατήσει το μοναδικό. Το χρώμα δεν υπακούει σε κάποια αρμονία, η κίνηση δεν ακολουθεί τις κλασικές αναλογίες, αλλά η ροή της δράσης συνίσταται σε μυριάδες εικόνες οι οποίες, όλες μαζί, συγκλίνουν σε ένα εννοιολογικό πλαίσιο αναφοράς, της πραγμάτωσης, του θανάτου, της ζωής, της αγάπης ή της αποδοχής. 

Ράνια Χατζοπούλου

Who is Who

Η Ράνια Χατζοπούλου σπούδασε σχέδιο στη Θεσσαλονίκη, εργάστηκε σε αρχιτεκτονικά γραφεία αρκετά χρόνια και μετά ταξίδεψε στην Αμερική όπου είχε την τύχη να ζήσει στο Σόχο της Νέας Υόρκης στη Βοστώνη και στο Σαν Φρανσίσκο από το 1979 ως το 1984. Η επαφή της με τα πολύμορφα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής επέδρασε καταλυτικά στην διαμόρφωση της εικαστικής της αντίληψης. Με ζωγραφική, κατασκευές και ριψοκίνδυνες αναζητήσεις της πλαστικότητας στα  πιο απρόσμενα αντικείμενα έχει ήδη παρουσιάσει δουλειά της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα.  

Info

Διάρκεια έκθεσης
Τετάρτη 19 Ιουνίου έως Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

Ωράριο λειτουργίας
Δυτέρα – Σάββατο 12.00 – 20.00
 

Το ροδακιό
Κολοκοτρώνη 59Β & Λίμπονα, 105 60, Αθήνα
(στο βάθος της Στοάς Κουρτάκη)
210 3839355
 

«Γιατί κλαις, μαμά;», o Νίκος Κόνιαρης στην genesis gallery

giati-klais-mama-o-nikos-koniaris-stin-genesis-gallery
Έργο του Νίκου Κόνιαρη

Η genesis gallery του Γιώργου Τζάνερη εγκαινιάζει την Πέμπτη 27 Ιουνίου, στις 8.00 το βράδυ, τη συνεργασία της με τον Νίκο Κόνιαρη παρουσιάζοντας την έκθεση ζωγραφικής της με τίτλο «Γιατί κλαις, μαμά;».

Την έκθεση προλογίζει με το κείμενο της η Λουΐζα Καραπιδάκη,
ιστορικός τέχνης, μέλος της AICA και του Δ.Σ. του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού

Στην έκθεση «Γιατί κλαις, μαμά;» παρουσιάζονται έργα του εικαστικού Νίκου Κόνιαρη, τα οποία φιλοτεχνήθηκαν με σκοπό να εικονογραφήσουν το ομώνυμο βιβλίο – «ύμνος» για τη γυναίκα, της συγγραφέως Εύης Ανδριώτη, σε εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη.

Οι εικόνες του περιγραφικές και συμβολικές αποκαλύπτουν συναισθήματα, εκμυστηρεύονται πανάρχαια μυστικά και πάμπολλες ενδόμυχες σκέψεις, ενώ ανοίγουν διάπλατα διόδους για πρωτοφανείς συλλογισμούς. Ο Νίκος Κόνιαρης, μέσα από τα έργα του, μορφοποιεί αλήθειες, αλήθειες ανείπωτες και ειπωμένες, αλήθειες πικρές και γλυκές, γιατί αναπαριστά τον κόσμο των αισθήσεων και των συναισθημάτων.

Έργο του Νίκου Κόνιαρη

Η εικαστική γραφή του είναι λιτή και κυριολεκτική, πότε συγκινητική, πότε σκληρή, άλλοτε τονίζει την απέραντη χαρά, άλλοτε την απώλεια, τον φόβο του πολέμου και τον πόνο και άλλοτε την αναπόφευκτη χαρμολύπη. Η ρεαλιστική απόδοση και οι εικονογραφικές απουσίες είναι επιλεκτικές. Δε διστάζει να γίνεται λιγότερο ή περισσότερο αφαιρετικός και η πινελιά του να μετατρέπεται από ρομαντική σε εξπρεσιονιστική. Η πρόθεσή του είναι κάθε έργο να είναι αυτοτελές, αλλά να συνάδει και στο σύνολο.

Περιγράφει «ζωντανά» στις ζωγραφικές του δημιουργίες τους πολλαπλούς ρόλους της γυναίκας, τις εκδοχές της υπόστασής της μαζί με τη θηλυκή δύναμη, τη γυναικεία ευαισθησία, την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της, τους καθορισμένους ρόλους της, τις στερεοτυπικές αντιλήψεις, τη συναισθηματική υπεροχή. Εικονογραφεί το πάσχων σώμα και άυλες πτυχές, όπως την αυτοθυσία, τον πόνο, την προσμονή, την αναμονή, την υπομονή, την απελπισία, το σθένος, τη χαρά.

Ο Νίκος Κόνιαρης, μέσα από την τέχνη του δίνει μαθήματα ζωής και εξυμνεί τη γυναίκα από κάθε πλευρά με την έντονα συναισθηματική εικονογράφησή του.

Έργο του Νίκου Κόνιαρη

Who is Who

Ο Νίκος Κόνιαρης γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, στο εργαστήρι της Ρένας Παπασπύρου και σκηνογραφία με το Γιώργο Ζιάκα. Παρακολούθησε μαθήματα ως ακροατής στις Σχολές Καλών Τεχνών της Μαδρίτης και της Στουτγάρδης, καθώς επίσης και το σεμινάριο της σκηνογράφου Μαρίας Χανιωτάκη.

Υπήρξε υπεύθυνος του θεάτρου «Εμπρός» για την περίοδο 2000- 2006. Ήταν σκηνογράφος της θεατρικής ομάδας «ΟΜΜΑ studio” για σειρά ετών.  Συνεχίζει να δουλεύει σαν σκηνογράφος σε θεατρικές και μουσικές παραστάσεις.  Επίσης, έχει κάνει πέντε ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής το 2001 , το 2002, το 2013, το 2015 και το 2019 και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διδάσκει ζωγραφική σε παιδιά και ενήλικες. Μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί και συνεργάζεται με την “ARTOGETHER– Τέχνη Ατόμων Με και Χωρίς Αναπηρία” πρώην “VSA Hellas”, με το «Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης» και την “Merso artschool”. Εργάστηκε ως ζωγράφος- animator για την ταινία (υποψήφια για  Oscar καλύτερης animation ταινίας 2018) “Loving Vincent” των Dorota Kobiela και Hugh Welchman.

Το 2019 ανέλαβε την επιμέλεια της έκθεσης «Ταξιδεύοντας την Τέχνη»(25 εικαστικοί με αναπηρία, 25 λογοτέχνες, 5 πόλεις) της Artogether– Τέχνη Ατόμων Με και Χωρίς Αναπηρία, στο Ιστορικό Αρχείο και σε τέσσερα Μουσεία του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς.

Καταχωρήσεις έργων του υπάρχουν σε εκδόσεις. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, στην Δημοτική Πινακοθήκη Αλεξανδρούπολης και στην Πινακοθήκη του 5ου Δημοτικού Σχολείου Δάφνης “Γεώργιος Μπουζιάνης”.

Ο εικαστικός Νίκος Κόνιαρης

 Ατομικές εκθέσεις

·        2019, Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου, “Κτίριο 1- Το ατελιέ”, Νίκος Κόνιαρης | Εμιλία Ξανθοπούλου

·        2015, Αίθουσα Τέχνης «ena», «Ψ».

·        2013, Αίθουσα Πολύτροπον, Καλαμάτα και  Παλιό Δημοτικό Σχολείο Καρδαμύλης , « Τόποι Μεσσηνίας ».

·        2002, Αίθουσες Τέχνης Artower Agora, Gallery Clio.

·        2001, Αίθουσες Τέχνης Δήμου Αθηναίων (πρώην γκαλερί Ωρα), Ξενοφώντος 7.

Έργο του Νίκου Κόνιαρη

Info

Διάρκεια έκθεσης
Πέμπτη 27 Ιουνίου έως Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

Ωράριο λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 12.00 – 21.00
Τετάρτη, Σάββατο 12.00 – 15.00

Gallery Genesis
Ιπποκράτους 121, Αθήνα, 11472
211 7100566
www.gallerygenesisathens.com

Τριλογία, βιβλίο με ποιήματα και πεζά του Θανάση Λάμπρου   

trilogia-vivlio-me-poiimata-kai-peza-tou-thanasi-labrou
Τριλογία, βιβλίο με ποιήματα και πεζά του Θανάση Λάμπρου   

Ο πίνακας του Γιάννη Αδαμάκη που κοσμεί το εξώφυλλο της «Τριλογίας» προδιαθέτει ευμενώς τον αναγνώστη. Το βαθύ γαλάζιο, η απεραντοσύνη της θάλασσας και μακριά, στο βάθος, μια μικρή βάρκα που πλέει μοναχή.  

Διαβάζοντας το βιβλίο, μια πυκνή σύνθεση ποιημάτων και πεζών, βλέπει κανείς να ξεδιπλώνεται σιγά-σιγά η σχέση του πίνακα με το βιβλίο. 

Μετά το βιβλίο «Μονοπάτια» που κυκλοφόρησε το 2017, ο Θανάσης Λάμπρου επιστρέφει στην ποίηση και στον πεζό λόγο με την «Τριλογία», μία ποιητική σύνθεση που δεν θ᾽ αφήσει αδιάφορο το ευάριθμο αλλά απαιτητικό κοινό της ποίησης. 

Τα τρία μέρη που συναπαρτίζουν την «Τριλογία» είναι τα Πέντε ποιήματα, Η τελευταία Κυριακή και το Αίνιγμα. Τα Πέντε ποιήματα είναι αφιερωμένα σε γνωστές ή λιγότερο γνωστές προσωπικότητες που σημάδεψαν τον ανθρώπινο πολιτισμό και την πνευματική ιστορία του ανθρώπου. Το δεύτερο μέρος με τον τίτλο Η τελευταία Κυριακή είναι ένα πολύστιχο, συγκινητικό ποίημα που έγραψε ο ποιητής με αφορμή τον θάνατο του πατέρα του, μέσα από τη ζωή τού οποίου ξετυλίγεται η ελληνική ιστορία των τελευταίων δεκαετιών. 

Η τρίτη ενότητα με τον λιτό τίτλο Αίνιγμα είναι η μεγαλύτερη σε έκταση. Πρόκειται για μια σύνθεση που δεν διστάζει να κατέβει ως τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και από εκεί να ανέβει κλιμακωτά ως τη Ζωή που αποτελεί και το μεγαλύτερο αίνιγμα. Ποιήματα για τους μετανάστες, τους άνεργους, ποιήματα για όλων των ειδών τους ταπεινούς και καταφρονεμένους. Αλλά και ποιήματα για θέματα που είναι μάλλον αντιποιητικά, όπως το δημογραφικό πρόβλημα, οι σχέσεις των δύο φύλων, η κλιματική αλλαγή, η καταστροφή της Φύσης κ.ά. Στο τελευταίο μέρος της «Τριλογίας» κυριαρχεί ο στοχαστικός τόνος, τα ζητήματα που θίγονται είναι πλέον διαχρονικά και αιώνια. Ο Θανάσης Λάμπρου δεν ακολουθεί τον σημερινό συρμό της ποιητικής παραγωγής. Η ποίησή του έχει αμεσότητα και στοχαστικότητα. Κυριαρχεί ένας άλλος τόνος, μια άλλη θέρμη. 

Who is Who

Ο Θανάσης Λάμπρου είναι ποιητής, πεζογράφος, δοκιμιογράφος και μεταφραστής. Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Φράιμπουργκ Γερμανίας (Freiburg i. Br.) και Διδάκτωρ Φιλοσοφίας (Ph.D.) του ιδίου Πανεπιστημίου. 

Έγραψε τα ποιητικά έργα: Περισυλλογή (1992), Τρίπτυχο (1995), Ανεπιστρεπτί (2000), Λαβύρινθος (2004), Μελέτη θανάτου ‒ Θρήνος (2012), Μονοπάτια (2017), το πεζογράφημα Φωτεινό κέντρο (2019), τη μελέτη για τον Φάουστ του Γκαίτε Κάτω απ’ τον ανοιχτό ουρανό και την ερμηνευτική σπουδή Απογύμνωση για τα Ελεγεία του Ντουίνο του Ρίλκε. Μετέφρασε ποιήματα του Άγγελου Σιλέσιου, την Αλληλογραφία Σίλλερ‒Γκαίτε, ποιήματα του Φρήντριχ Χαίλντερλιν, τα Ελεγεία του Ντουίνο του Ρίλκε, ποιήματα του Γκέοργκ Τράκλ, διηγήματα της Ίνγκεμποργκ Μπάχμαν, ποιήματα και δοκίμια του Ντούρς Γκρυνμπάιν κ.α. 

Τριλογία
Θανάσης Λάμπρου

30 χρόνια Κρινιώ Νικολάου, «Ό,τι αγαπήσαμε αντέχει» 

30-chronia-krinio-nikolaou-oti-agapisame-antechei
Κρινιώ Νικολάου

Όμορφες μουσικές, υπέροχες ερμηνείες, αλλά κυρίως συγκίνηση και ενθουσιασμός, πλημμύρισαν πριν από λίγες ημέρες το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, σε μια υπέροχη βραδιά-αφιέρωμα στην τριαντάχρονη πορεία της Κρινιώς Νικολάου στο τραγούδι.  

Αγαπημένοι συνάδελφοι – τραγουδιστές και μουσικοί– της σπουδαίας ερμηνεύτριας και τραγουδοποιού, ανάμεσά τους ο Κώστας Χατζής, ερμήνευσαν δικές της δημιουργίες, δηλαδή, όλα όσα μας έχει χαρίσει η ψυχή της αυτά τα 30 χρόνια! Ένα μοίρασμα καρδιάς που απόλαυσαν όλοι όσοι είχαν την τύχη να βρεθούν στον κατάμεστο χώρο του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου, στην τιμητική αυτή βραδιά.  

«Η μουσική είναι η γλώσσα της ψυχής… Ένας αέναος διάλογος μεταξύ καρδιάς και σύμπαντος. “30 χρόνια… Ό,τι αγαπήσαμε αντέχει”. Έζησα αυτή τη βραδιά μαζί σας, με ατέλειωτες μοναδικές στιγμές! Ο Πλάτωνας έλεγε πως η μουσική δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στο νου, πτήση στη φαντασία… Και το βράδυ αυτό, 30 καλλιτέχνες, 30 ραδιοφωνικοί παραγωγοί, δημοσιογράφοι, όλοι εξαίρετοι, όλοι εσείς, γίνατε συνεπιβάτες μου σ’ ένα ταξίδι ανεπανάληπτο! Ευχαριστώ από καρδιάς για την παρουσία σας, για τα χαμόγελα και την αγάπη σας. Συνειδητοποίησα για άλλη μία φορά πως η μουσική δεν είναι μόνο ήχος, αλλά η ίδια η αναπνοή της ζωής» ήταν το μήνυμα της Κρινιώς Νικολάου σε όλους όσοι την τίμησαν με την παρουσία τους!  

Στη βραδιά συμμετείχαν –με αλφαβητική σειρά– οι καλλιτέχνες

Άγγελος Ανδρεάτος, Σαλίνα Γαβαλά, Ελπίδα Γαδ, Φωτεινή Δάρρα, Ελπίδα, Ευσταθία, Σόνια Θεοδωρίδου, Δημήτρης Κανέλλος, Αργυρώ Καπαρού, Ζανέτ Καπούγια, Νάντια Καραγιάννη, Μανώλης Καραντίνης, Λάμπρος Καρελάς, Χρήστος Κωνσταντόπουλος, Νίκος Μίχας, Μάρθα Μορελεόν, Γιάννης Νικολάου, Operatical, Ηλίας Παλιουδάκης, Μιρέλα Πάχου, Ναταλία Ρασούλη, Γιάννης Σαββιδάκης, Γιάννα Φαφαλιού, Ειρήνη Χαρίδου, Δανιέλα Χατζή, Κώστας Χατζής

Κρινιώ Νικολάου

Τα τραγούδια προλόγισαν οι δημοσιογράφοι – ραδιοφωνικοί παραγωγοί 

Τζένη Αγιανδρίτη, Παλμύρα Αρσλάνογλου, Γωγώ Αυγερινοπούλου, Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη, Παναγιώτης Βαζαίος, Εύη Βισβάρδη, Γιάννης Δημαράς, Μαρία Δουρουδή, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Ανδρέας Θεοδώρου, Μικαέλα Θεοφίλου, Αθηνά Καμπάκογλου, Ελευθερία Κοσμοπούλου, Χρήστος Κούτρας, Γιάννης Κυφωνίδης, Γιάννης Ξυνόπουλος, Γιώτα Παπά, Λίλα Παπαπάσχου, Γιάννης Παπουτσάκης, Στέργιος Πουλερές, Δέσποινα Σαββοπούλου, Δημήτρης Σαράντος, Χρύσα Σαραντοπούλου, Βάσω Σαρματζή, Χρήστος Σούτος, Δημήτρης Σταθόπουλος, Θανάσης Συλιβός, Μάκης Συνοδινός, Ζέτα Τζιώτη, Σπυριδούλα Τριάντου, Κωνσταντίνος Τσακίρης, Κλέλια Χαρίση, Αλέξανδρος Χούντας 

Τη βραδιά παρουσίασε ο δημοσιογράφος Γιάννης Βίτσας. 

Την επιμέλεια των κειμένων είχε η Νάνσυ Γκαβάκου 

Γιάννης Βίτσας, Κρινιώ Νικολάου

Έπαιξαν οι μουσικοί

Τάσος Ζαφειρίου: Κιθάρα – μπουζούκι
Άγγελος Κουσάκης: Τύμπανα – κρουστά
Μερόπη Βλαχογιάννη: Ακορντεόν
Γιάννης Παπαδήμος: Βιολί
Νίκος Ταχτσίρης: Μπάσο 

Κρινιώ Νικολάου: Πιάνο 

Τα τροφαντά γυναικεία σώματα του γλύπτη Μαγιόλ

ta-trofanta-gynaikeia-somata-tou-glypti-magiol
Μουσείο Μαγιόλ, Παρίσι, Γυναίκες...

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελάτος,
Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της Τέχνης

O Αριστίντ Μαγιόλ /Aristide Maillol γεννήθηκε το 1861. Ασχολήθηκε αρχικά για τη ζωγραφική και το 1882 μπήκε με υποτροφία στην Εθνική Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, όπου μαθήτευσε στα εργαστήρια των ακαδημαικών Ζαν-Λεόν Ζερόμ και Αλεξάντρ Καμπανέλ. Ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες που πήραν μέρος στο Σαλόν των Ανεξάρτητων, αμέσως μετά την ίδρυσή του το 1884. Συνδέθηκε, μέσω του Πωλ Σερυζιέ, (1864 – 1927) και του Μωρίς Ντενί (1870 – 1943), με το πρωτοποριακό κίνημα των συμβολιστών Ναμπί (Nabis) και μέχρι το 1904 ζωγράφιζε έργα επηρεασμένα από την ιδιότυπη τεχνοτροπία τους. Το 1893 ίδρυσε στην Banyuls-sur-Mer ένα εργοστάσιο ταπισερί για διακοσμητικούς τάπητες τοίχων. Διάλεγε πάντα εξαιρετικής ποιότητας νήματα και χρησιμοποιούσε φυτικά χρώματα που έφτιαχνε ο ίδιος. Το 1894 συνάντησε τον Πωλ Γκωγκέν στις Βρυξέλλες και ακολουθώντας το παράδειγμά του φιλοτέχνησε ξυλόγλυπτα και αγαλματίδια από τερακότα. 

Μαγιόλ, γυναικείος κορμός, Παρίσι, photo Costas Evangelatos

Γύρω στο 1900 ο Μαγιόλ είχε αρχίσει να χάνει την όρασή του λόγω κάποιας σοβαρής ασθένειας των ματιών του. Αυτό ήταν μια κύρια αιτία να εγκαταλείψει οριστικά την ζωγραφική και τις εφαρμοσμένες τέχνες και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στη γλυπτική. Από το 1903 άρχισε να εκθέτει στο Σαλόν του Παρισιού, με εξαιρετική επιτυχία, όπως με τα γλυπτά του «Πομόνα» (1910) και «Φλόρα» (1910). Εγκατέστησε στο Μαρλύ-λε-Ρουά  το ονομαστό εργαστήριό του, αν και περνούσε τα καλοκαίρια του στην αγροικία του στην Μπανυύλ. 

Η καλλιτεχνική δεξιοτεχνία του Αριστίντ Μαγιόλ ήταν προϊόν καθημερινής παρατήρησης και γέμιζε το σημειωματάριό του με σκίτσα και σχέδια εκ του φυσικού. Τα αγάλματά του, τα εύρωστα γυναικεία γυμνά του, είναι συμβολικές συνθέσεις με δυναμική ενέργεια που συνδυάζουν την προσωπική του αισθαντικότητα με τον ερωτικό ρομαντισμό σε μια απέριττη φυσιοκρατική του προσέγγιση με ρεαλιστική, αριστοτεχνική υλοποίηση. 

Μαγιόλ, photo Costas Evangelatos

Τα κυριότερα και πιο αξιόλογα γλυπτά του είναι: «Η Μεσόγειος» 1905, (Παρίσι, Μουσείο Ορσέ), «Η Αλυσοδεμένη δράση» (1905), έργο αφιερωμένο με τη μορφή ενός γυναικείου γυμνού στον Ωγκύστ Μπλανκί , “Κορμός» (1906), «Ο νεαρός ποδηλάτης» (1907), «Η Νύχτα» (1909), «Πομόνα» (1910), «Φλόρα» (1910), «Χλωρίς» (1911), «Μνημείο στον Σεζάν» (1912 – 1925), «Ιλ ντε Φρανς» (1925), «Το Βουνό» (1925), «Αφροδίτη» (1918 – 1928), «Μνημείο του Κλωντ Ντεμπυσύ» (1930 -1935, Σαιν-Ζερμαίν-αν-Λαι), «Οι τρεις Χάριτες» (1937), «Ο Αέρας» (1938), «Ο Ποταμός» (1938), «Αρμονία» (1944), «Λουόμενη», (Παρίσι, Μουσείο Ορσέ). Ο Μαγιόλ υπήρξε ακόμη  σημαντικός καλλιτέχνης εικονογράφησης βιβλίων. Εικονογράφησε σημαντικά λογοτεχνικά κείμενα όπως: «Βουκολικά» του Βιργιλίου (1925),  «Ερωτική Τέχνη» του Οβιδίου (1935), «Δάφνις και Χλόη» (1937), «Τραγούδια για εκείνη» του Πωλ Βερλαίν (1939), «Το βιβλίο των αστειοτήτων» του Ρονσάρ (1940) κ. ά. 

Λεπτομέρεια γλυπτού του Μαγιόλ, photo Costas Evangelatos

Από το 1964 άρχισε να συγκεντρώνεται ένας σημαντικός αριθμός αγαλμάτων του Μαγιόλ στους Κήπους του Κεραμεικού (Jardin des Tuileries) στο Παρίσι, χάρη στη δωρεά της Ντίνα Βιερνύ, που υπήρξε το κυριότερο μοντέλο και σύντροφός του. Πέθανε το 1944 σε ένα αυτοκινητικό ατύχημα όταν κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας, το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ξέφυγε από το δρόμο. Μεταθανάτια το Μουσείο Μαγιόλ του Παρισιού στεγάζει στις αίθουσες με τις μόνιμες συλλογές πολλά ζωγραφικά και γλυπτικά έργα του καλλιτέχνη με όλα τα υλικά και τα προπλάσματα που χρησιμοποιούσε στο ατελιέ του για την δημιουργία τους.

Στο εκθεσιακό πρόγραμμα του Μουσείου περιλαμβάνονται συνήθως δυο εκθέσεις κάθε χρόνο. Εκθέσεις ιδιαίτερες και σημαντικές, τόσο αναδρομικού χαρακτήρα για κορυφαίους καλλιτέχνες του παρελθόντος, όσο και  θεματολογικές εκθέσεις ποικίλου και επίκαιρου χαρακτήρα για σημαντικούς εκπροσώπους της μοντέρνας και της σύγχρονης τέχνης. Επισκέφθηκα το Μουσείο Μαγιόλ το 2007 που έγινε έκθεση ζωγραφικής μου στο γειτονικό του εκπαιδευτικό ίδρυμα Le Centre de Serves. Εκεί θαύμασα το 2012 την αναδρομική έκθεση της περίφημης ζωγράφου του μπαρόκ Αρτεμισίας Τζεντιλέσκι. 

Κώστας Ευαγγελάτος, επέμβαση με εννοιακό ειλητάριο σε γλυπτό του Μαγιόλ, Παρίσι, 2007

Ο Μαγιόλ με την νεοκλασική γλυπτική του είναι υποδειγματικό παράδειγμα αξιοποίησης της πλαστικότητας της φόρμας, ειδικά του γυμνού γυναικείου σώματος. Από το 1905 και μετά και θεωρήθηκε ως ένας από τους μεγάλους γλύπτες του 20ου αιώνα. Αν και στις πόζες των σωμάτων υποφώσκουν στάσεις του ανατολίτικης παράδοσης η επιρροή που του ασκούν τα πρότυπα της κλασικής τέχνης είναι τεράστια. Ήδη από το 1881 είχαν κυκλοφορήσει έντυπα με ανταποκρίσεις και εκτυπώσεις από τις ανασκαφές σε αρχαιολογικούς τόπους της Ελλάδας που είχαν γίνει πολλές εκείνη την εποχή. Ανάμεσα τους κυκλοφορούν σε γκραβούρες και οι εντυπωσιακές μετόπες του ναού του Διός στην Αρχαία Ολυμπία. Ο Μαγιόλ χρησιμοποίησε αυτές τις ιδανικές και αθλητικές φιγούρες της νεότητας σαν βάση των ερευνών του.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι επιτεύξεις για μια καθαρή γλυπτική προήλθαν από έναν καλλιτέχνη που είχε για χρόνια θητεύσει στη ζωγραφική και τις εφαρμογές της, όπως οι ταπισερί, η λιθογραφία, η σκιτσογραφία, σε αντίθεση με άλλους μεγάλους δασκάλους της εποχής όπως ήταν ο μνημειακός δημιουργός Αύγουστος Ροντέν που είχε  συστηματικά θητεύσει στην γλυπτική τέχνη. Αρκετοί από τους γνωστούς μοντερνιστές ζωγράφους είχαν στραφεί στις αρχές του 20ου αιώνα και στην γλυπτική σαν λύση των εικαστικών τους ιδεών στο χώρο, με ανατρεπτικά τεχνοτροπικά αποτελέσματα διαμορφώνοντας με ευρύτητα και ελευθερία την μοντέρνα οπτική της.

Είναι επίσης αξιοσημείωτη η επίδραση που άσκησαν οι εμβληματικές  χάλκινες σωματικές φόρμες και οι επιλεγμένες πόζες των μοντέλων του Μαγιόλ, σε Έλληνες καλλιτέχνες, ζωγράφους και γλύπτες που έζησαν, σπούδασαν και έδρασαν κατά μικρά η μεγάλα διαστήματα στο Παρίσι, όπως οι Χρυσοχοίδη, Περαντινός, Μακρής, Ηλιάδης. Σε κάποιες φάσεις της δουλειάς τους είναι εμφανής η έλξη τους για την γλυπτική του Μαγιόλ.  

Εικαστικά έργα του Μαγιόλ στο Μουσείο Μαγιόλ, Παρίσι

Περπατώντας οι χιλιάδες επισκέπτες του Παρισιού στις αλέες και τα ξέφωτα των κήπων του Λούβρου έχουν την δυνατότητα να συναντούν συχνά τις γυμνές γυναίκες του Μαγιόλ και να εμψυχώνονται αισθητικά και άμεσα από την αισθητική τους στιβαρότητα, την ενδιάθετη εκφραστική τους ρέμβη και τις αποφασιστικές στάσεις των τροφαντών σωμάτων τους. 

Maillol, Baigneuse, 1930

Mε επιτυχία ολοκληρώθηκε το 6ο Food Experience Graviera Naxos!

6ο Food Experience Graviera Naxos
6ο Food Experience Graviera Naxos

Γεμάτο ξεχωριστές γαστρονομικές εμπειρίες ήταν το 6o Food Experience Graviera Naxos, που διοργανώθηκε το τριήμερο 14-16 Ιουνίου στο νησί της Αριάδνης. Έλληνες και Ιταλοί σεφ μαγείρεψαν ιταλικές σπεσιαλιτέ και «απογείωσαν» τα πιάτα τους με τη Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π.!

Το μεγαλύτερο γαστρονομικό event του Αιγαίου δημιούργησε γνήσιες ιταλικές συνταγές με τη Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π!

Στα ξεχωριστά cooking lessons που παρέδωσε ο γνωστός σεφ (και πρώην παίκτης του Master Chef), Χρήστος Μπάρκας, σε καταπράσινο κτήμα στις Μέλανες με παραδοσιακό ξυλόφουρνο, πάνω στο κύμα αλλά και μέσα σε ελαιώνες, πήραν μέρος διάσημοι ηθοποιοί, δημοσιογράφοι αλλά και πολιτικοί που μαγείρεψαν νιόκι α λα μελαντσάνα, ριζότο μιλανέζ, φρούτι ντι μάρε, πακέρι α λα μπολονέζ, καρπάτσιο λαχανικών και πολλές ακόμη συνταγές – όλες με Γραβιέρα Νάξου- που ικανοποίησαν και τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο.

Οι αγαπημένες ηθοποιοί, Ελένη Καρακάση, Τζένη Διαγούπη και Μαρία Αντουλινάκη, αποδείχθηκαν πολύ καλές «μαθήτριες» αφού έμαθαν και έκαναν ιταλικές πίτσες με χειροποίητες ζύμες και ντοματοκεφτέδες με Γραβιέρα Νάξου. Μάλιστα, στήθηκε και νησιώτικο γλέντι στο οποίο η Ελένη Καρακάση εντυπωσίασε και με τις τραγουδιστικές της ικανότητες!

6ο Food Experience Graviera Naxos
6ο Food Experience Graviera Naxos

Μάθημα μαγειρικής σε ζωντανή σύνδεση έκανε και η βουλευτής Κυκλάδων, Κατερίνα Μονογυιού, η οποία ετοίμασε κρύα ντοματόσουπα σερβιρισμένη με κριτσίνια και Γραβιέρα Νάξου! Επίσης, η πρώην Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή, μαγείρεψε πάνω στο κύμα στην παραλία της Πλάκας, μπρουσκέτες με ντομάτα, σκόρδο, γαύρο και, φυσικά, Γραβιέρα Νάξου!

Το Food Experience Graviera Naxos, που διοργανώνεται από την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, ξεκίνησε πριν από έξι χρόνια, σε μία προσπάθεια να προωθήσει το πεντανόστιμο τυρί που έχει χαρακτηριστεί και ως «το χρυσάφι του νησιού» και παράλληλα να γνωρίσει στον κόσμο τις ομορφιές της Νάξου και να προσφέρει στους επισκέπτες της μία αξέχαστη γαστρονομική εμπειρία.

Η υπέροχη γεύση και η απαράμιλλη ποιότητα της Γραβιέρας Νάξου Π.Ο.Π., του κορυφαίου προϊόντος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου και της ναξιώτικης τυροκομίας, αναγνωρίστηκε ακόμη μία φορά σε παγκόσμιο επίπεδο. Το εκλεκτό, πιστοποιημένο τυρί κατάφερε να ξεχωρίσει και να βραβευθεί με το Superior Taste Award με δύο αστέρια από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης των Βρυξελλών (International Taste Institute, πρώην ITQI), το οποίο ιδρύθηκε το 2005 και αποτελεί τον ηγέτη στην αξιολόγηση και πιστοποίηση γεύσης παγκοσμίως.

6ο Food Experience Graviera Naxos

Το 6ο Food Experience Graviera Naxos διοργανώθηκε από την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, υπό την αιγίδα του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσαν ο Πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρης Καπούνης και ο Πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου, Γιάννης Τσαμίχας, το επόμενο διάστημα Ναξιώτες σεφ θα μεταφέρουν γεύσεις και αρώματα Αιγαίου στα ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας, μαγειρεύοντας εκεί ελληνικές συνταγές με Γραβιέρα Νάξου και παρμεζάνα!

“Ο Τελευταίος Ταξιτζής”: Από 27 Ιουνίου στα θερινά

Ο Τελευταίος Ταξιτζής
Ο Τελευταίος Ταξιτζής

Επτά χρόνια μετά την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το Άφτερλωβ, ο Στέργιος Πάσχος επιστρέφει με ένα ψυχολογικό θρίλερ και ήρωα έναν άνδρα σε κρίση μέσης ηλικίας που βυθίζεται στην ερωτική εμμονή. Έχοντας αποσπάσει το Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας στο Διεθνές Διαγωνιστικό του 64 ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου και 5 υποψηφιότητες στα Βραβεία ΙΡΙΣ 2024 της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (σεναρίου, μουσικής, α’ γυναικείου ρόλου, α’ ανδρικού ρόλου, β’ γυναικείου ρόλου), ο Τελευταίος Ταξιτζής έρχεται στα θερινά σε διανομή Weirdwave.

Η ερωτική φαντασίωση ως εφιάλτης

ΠΡΕΜΙΕΡΑ στο θερινό «Κάρμεν» την Τρίτη 25/6
παρουσία των συντελεστών

Πρωταγωνιστούν: Κώστας Κορωναίος, Κλέλια Ανδριολάτου, Μαρίσσα Tριανταφυλλίδου, Έκτορας Λιάτσος. Την αφίσα της ταινίας σχεδίασε ο κομίστας και graphic designer Γιώργος Γούσης (Μαγνητικά Πεδία), που φιλοτέχνησε και ένα ειδικά αφιερωμένο artwork σε κόκκινο και άσπρο. Την μουσική υπογράφει ο Αλέξανδρος Βούλγαρης (The Boy). Η ταινία θα κάνει την αθηναϊκή πρεμιέρα της στον θερινό κινηματογράφο «Κάρμεν» την Τρίτη 25/6 (8.30 μ.μ.), παρουσία των συντελεστών οι οποίοι θα συνομιλήσουν με το κοινό.

ΠΕΝΤΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ «ΙΡΙΣ» 2024 ΣΕΝΑΡΙΟΥ, Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ, Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Midnight Express. Το q&a συντονίζει ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος.

Trailer

ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο Θωμάς, ένας πενηντάρης κατ’ ανάγκη ταξιτζής, ζει μαζί με τη γυναίκα του, Μαρία, και τον έφηβο γιο του, Τάσο. Έχει σπουδάσει φιλολογία και αγαπάει πολύ τη λογοτεχνία, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να ζήσει σύμφωνα με τις προσδοκίες που είχε από τον εαυτό του. Η αυτοκτονία ενός πελάτη φέρνει στην επιφάνεια τα απωθημένα του και τον βυθίζει στην ερωτική εμμονή.

Ο ταξιτζής ήρωας του Στέργιου Πάσχου (Κώστας Κορωναίος), υποστηρίζει πως δουλεύει νύχτα για να συλλέγει ιστορίες. Δεν θεωρεί εαυτόν «απλώς μεταφορέα», αλλά έναν «διαμορφωτή συνείδησης» που αφουγκράζεται τις ανάγκες του πελάτη. Όταν όμως γνωρίζει μια όμορφη κοπέλα (Κλέλια Ανδριολάτου) που σχετίζεται με τον αυτόχειρα πελάτη του, όλες οι βεβαιότητές του καταρρέουν, και η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχό του. Ο Στέργιος Πάσχος κινείται στην κόψη του ξυραφιού: στις γκρίζες ζώνες που διέπουν τις σχέσεις των ανθρώπων, στις ανεπαίσθητες αποχρώσεις της ανθρώπινης ιδιοσυγκρασίας και ψυχολογίας, στις αντιφάσεις των προθέσεων και της συμπεριφοράς.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

«Ξεκινώντας να γράφω τον «Τελευταίο Ταξιτζή», η πρόθεση μου ήταν να φτιάξω μια ταινία με την δομή του αστυνομικού θρίλερ αλλά με κεντρικό θέμα την υπαρξιακή αναζήτηση του πρωταγωνιστή. Το σκέφτομαι τώρα και γελάω. Αλίμονο αν μια ταινία πήγαινε ακριβώς όπως την σχεδίαζε κάποιος στο μυαλό του· μάλλον θα ήταν μια πολύ βαρετή ταινία. Κοιτάζοντας την ταινία τελειωμένη νιώθω πως τελικά φτιάξαμε μια πικρή μαύρη κωμωδία με στοιχεία θρίλερ για έναν άνθρωπο που παλεύει άτσαλα με το εσωτερικό του κενό και προκαλεί έτσι τον χαμό γύρω του.

Ξέρω πως ο ήρωας αυτός μπορεί να ενοχλήσει αρκετά γιατί είναι κομμάτι μιας εποχής που τελειώνει αλλά και γιατί ζούμε σε μια εποχή που κρίνει χωρίς καμία διάθεση να καταλάβει. Πιστεύοντας όμως σε ένα σινεμά που εξερευνά και αποφεύγει να κουνήσει το δάχτυλο ή να βγάλει εύκολα συμπεράσματα, προσπάθησα να δω τον Θωμά και τους υπόλοιπους χαρακτήρες της ταινίας, ως αυτό που είναι και να μην τους τοποθετήσω βολικά κάτω από κάποια ταμπέλα. Τα συμπεράσματα δικά σας».

Ο τελευταίος ταξιτζής (Ελλάδα, 2023, 114’)
Σκηνοθεσία: Στέργιος Πάσχος
Σενάριο: Στέργιος Πάσχος
Ηθοποιοί: Κώστας Κορωναίος, Κλέλια Ανδριολάτου, Μαρίσσα Tριανταφυλλίδου, Έκτορας Λιάτσος, Γιώργος Ζιάκας, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Συμμετέχουν: Λένα Μποζάκη, Μαρία Κυρώζη, Δανάη Νίλσεν, Φραγκίσκος Ξυδιανός και ο Τάκης Βαμβακίδης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΣΑΛΙΑΡΗΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΣΤΑΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ: THE BOY
CASTING: ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΞΥΔΙΑΝΟΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΛΙΑΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ
Α’ ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΗΧΟΛΗΨΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: RECTIFIER
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΟΥΡΑ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΥΤΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ – ΜΙΞΑΖ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΟΥΣΙΑΚΗΣ
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΑΛΕΝΤΗ, ΜΙΝΑ ΝΤΡΕΚΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΛΑΒΑΝΟΣ, ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΠΑΣΧΟΣ
Η ταινία πραγματοποιήθηκε με τη χρηματοδότηση
του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ σε
συμπαραγωγή με την ΕΡΤ ΑΕ και την υποστήριξη του
ΕΚΟΜΕ και είναι μια παραγωγή της FILMIKI PRODUCTIONS σε
συμπαραγωγή με την MARNI FILMS, READY2CAST και
BALTHAZAR FILMS.

«Αργοναυτική εκστρατεία», Ο Καραγκιόζης στον Κήπο του Μεγάρου 

argonaftiki-ekstrateia-o-karagkiozis-ston-kipo-tou-megarou
Ηλίας Καρελλάς, φωτό Ηλίας Γιαννόπουλος

Ο Ηλίας Καρελλάς, μετά τη sold-out παράσταση «Σκιές στο πεντάγραμμο» που ανέβασε, τον φετινό χειμώνα, στο Μέγαρο, εξορμά και αυτό το καλοκαίρι στον Κήπο με μια ολοκαίνουργια παραγωγή! Ο αγαπημένος σκιοπαίκτης προσκαλεί τους μικρούς θεατές να ταξιδέψουν μαζί του στον μαγικό κόσμο της ελληνικής μυθολογίας με την «Αργοναυτική εκστρατεία», το νέο του έργο που παρουσιάζεται στο υπαίθριο θέατρο σκιών του του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στις 18, 19, 26 και 27 Ιουνίου καθώς και στις 2 και 3 Ιουλίου (ώρα έναρξης: 20.30).

Το θρυλικό καράβι των Αργοναυτών, η Αργώ, σαλπάρει από τον Κήπο του Μεγάρου για μυθικές περιπέτειες. Ο Καραγκιόζης, στο πλευρό του Ιάσονα, θα συναντήσει την ανατρεπτική τραγουδίστρια Τζώρτζια Κεφαλά στον ρόλο της Μήδειας για να συνταξιδέψουν μέχρι τη μακρινή Κολχίδα, με τη μελωδική συντροφιά της επταμελούς μπάντας πνευστών Hasta Brassta.

Ηλίας Καρελλάς, Αργοναυτική Εκστρατεία, φωτό Ηλίας Γιαννόπουλος

«Φέτος για τρίτη συνεχή χρονιά βρίσκομαι με έξι μοναδικές παραστάσεις στον Κήπο του Μεγάρου», λέει ο Ηλίας Καρελλάς, αναφορικά με τις παραστάσεις στον Κήπο του Μεγάρου. «Το υπαίθριο θέατρο σκιών πάντα με ζωντανή μουσική κέρδισε την αγάπη μικρών και μεγάλων και έγινε θεσμός. Και φέτος η έμπνευσή μου έρχεται από μύθους και θρύλους ταξιδεύοντας με τους αργοναύτες, τον Ιάσονα και φυσικά τον Καραγκιόζη! Μια παράσταση-συναυλία, μια κωμωδία με γιγαντοφιγούρες από τα καλοκαίρια του παρελθόντος στην πλατεία του χωριού, στο σήμερα και τον πιο όμορφο Κήπο στο κέντρο της Αθήνας, στο Μέγαρο! Μια καλοκαιρινή γιορτή σκιών και μουσικής πάνω στο καταπράσινο γρασίδι!»

Μια καλοκαιρινή περιπέτεια σκιών με γιγαντοφιγούρες και πολλή μουσική που αναδεικνύει τη σπουδαιότητα της συνεργασίας και την ανάγκη του ανθρώπου για στοχοθεσία, θυμίζοντάς μας ταυτόχρονα ότι ακόμη και μια δύσκολη δοκιμασία μπορεί να αντιμετωπιστεί με χιούμορ σαν αυτό του Καραγκιόζη!

Μια παράσταση για παιδιά από 4 έως 104 ετών στον πιο όμορφο κήπο της Αθήνας!

Ηλίας Καρελλάς, Τζώρτζια Κεφαλά, Αργοναυτική Εκστρατεία, φωτό Ηλίας Γιαννόπουλος

Συντελεστές

Ερμηνεία θεάτρου σκιών | Ηλίας Καρελλάς
Μήδεια | Τζώρτζια Κεφαλά

Μουσική ζωντανά στη σκηνή | Hasta Brassta
Ίλια Σαμσόνοφ | σαξόφωνο
Κωνσταντίνος Σαϊβανίδης | τρομπέτα
Θεοδόσης-Άγγελος Σμυρνιός | τρομπέτα
Στέλιος Μίχας-Εγγλέζος | τρομπόνι
Γιάννης Κανακάρης | τρομπόνι
Κωνσταντίνος Ασλανίδης | τούμπα
Κωνσταντίνος Γοντικάκης | ντραμς

Χειρισμός φιγούρας θεάτρου σκιών
Νικόλας Τζιβελέκης, Απόστολος Γραββάνης, Νικόλας Πέππας

Συμπαραγωγή
Θίασος Ηλία Καρελλά‒Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Info

Παραστάσεις
18, 19, 26, 27 Ιουνίου και 2, 3 Ιουλίου
στις 20:30

Τιμή εισιτηρίου
10 € (γενική είσοδος)

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας 85 και Πέτρου Κόκκαλη 1, Πλατεία Μαβίλη
210 72 82 333
www.megaron.gr 

Τζώρτζια Κεφαλά, Αργοναυτική Εκστρατεία, φωτό Ηλίας Γιαννόπουλος

Μεγάλη διάκριση για την bluegr Hotels & Resorts

megali-diakrisi-gia-tin-bluegr-hotels-resorts

Κατά τη διάρκεια λαμπρής τελετής απονομής που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 3 Ιουνίου στο Athenaeum InterContinental απονεμήθηκε στη bluegr Hotels & Resorts  το βραβείο για την κατάκτηση της 10ης θέσης στην κατηγορία των μεγάλων επιχειρήσεων (>250 εργαζόμενοι) με τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα. Μάλιστα, η bluegr αποτελεί τον πρώτο και μοναδικό όμιλο στον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα που βρίσκεται στην κορυφαία δεκάδα.

Στην τελετή απονομής που διοργανώθηκε από τον διεθνή οργανισμό Great Place to Work® Hellas,  το βραβείο παρέλαβε η κ. Βικτώρια Μιχαηλίδου, Chief People and Culture Officer. Η βράβευση αυτή που έρχεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αποτελεί σημαντικό επίτευγμα τόσο για το εργασιακό περιβάλλον και τη μέριμνα για το προσωπικό της bluegr, όσο και για τον κλάδο της φιλοξενίας γενικότερα.

megali-diakrisi-gia-tin-bluegr-hotels-resorts

 

Η δημιουργία της λίστας Best Workplaces™ πραγματοποιείται μέσα από μια μεθοδική και διεξοδική διαδικασία, η οποία βασίζεται στην άμεση, ανώνυμη και εμπιστευτική αξιολόγηση την οποία πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι της εταιρείας, γεγονός που αποδεικνύει το ειλικρινές ενδιαφέρον για το προσωπικό και τις επιτυχημένες  προσπάθειές της εταιρείας για ένα άριστο εργασιακό περιβάλλον. Πρόσφατα, η εταιρεία βρέθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και στη δεκάδα της λίστας Best Workplaces™ for Women Hellas, κατακτώντας την τρίτη θέση, επιστεγάζοντας και τις προσπάθειες της για παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους εργαζομένους της ανεξαρτήτως φύλου.

Στη bluegr απασχολούνται 500 και πλέον εργαζόμενοι, οι οποίοι μέσα από τον επαγγελματισμό, την εμπειρία, την αφοσίωση και το ήθος τους, δηλώνουν περήφανοι πρεσβευτές της φιλοξενίας, και με το πάθος και το μεράκι τους συμβάλλουν στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα της εταιρείας.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού μέσω τηλεφώνου 215 50057708 ή email στο [email protected]

Who is Who

Η bluegr Hotels & Resorts για πάνω από 50 χρόνια αποτελεί πρεσβευτή της αριστείας και της βιώσιμης ανάπτυξης, συνδυάζοντας τους τρεις πυλώνες του ποιοτικού τουρισμού: εξαιρετικές τοποθεσίες, μοναδικές υπηρεσίες, αυθεντικές εμπειρίες. Με πέντε πολυτελή ξενοδοχεία σε Κρήτη – το Minos Beach art hotel, μέλος των Design Hotels και Marriott Bonvoy, τον προορισμό ολιστικής ευεξίας Minos Palace hotel & suites και το οικογενειακό Candia Park village, Αθήνα – το boutique Life Gallery Athens, και Ρόδο – το Sunprime Miramare Park suites & villas, έχει κατακτήσει σημαντικές διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ των οποίων πιστοποίηση Great Place to Work για την υψηλή εργασιακή κουλτούρα της, και 5άστερη πιστοποίηση από το φορέα Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM. Με την πεποίθηση πως φιλοξενία και πολιτισμός οφείλουν να είναι έννοιες αλληλένδετες, στηρίζει έμπρακτα και ενεργοποιεί μέσω του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη πρωτοβουλίες για τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και έρευνα.

Αφιέρωμα K-CRIME: Eννέα νέο-νουάρ ταινίες του σύγχρονου κορεατικού σινεμά στον Θερινό Κινηματογράφο Λαΐς

K-CRIME
K-CRIME

Ταινιοθήκη της Ελλάδος – Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Εμβληματικές ταινίες του νοτιοκορεάτικου crime με την υπογραφή σκηνοθετών όπως ο Μπονγκ Τζουν-χο και ο Κιμ Κι-ντουκ, και διαμαντάκια-εκπλήξεις, μας συστήνουν μία από τις πιο ακμάζουσες κινηματογραφικές βιομηχανίες σήμερα!

27 ΙΟΥΝΙΟΥ- 5 ΙΟΥΛΙΟΥ

Trailer:

Το K-CRAZE φτάνει στην Ταινιοθήκη! Από την K-Pop και τα K-Dramas, στο K-Crime. H Ταινιοθήκη της Ελλάδος και η Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Δημοκρατίας της Κορέας, παρουσιάζουν το αφιέρωμα K-Crime: εννέα νέο-νουάρ ταινίες του σύγχρονου κορεατικού σινεμά.

Το αφιέρωμα, που απευθύνεται στους λάτρεις του νοτιοκορεάτικου crime αλλά και σε όσους θέλουν να γνωρίσουν ένα από τα πιο δημοφιλή κινηματογραφικά είδη που γεμίζει τις αίθουσες διεθνώς, θα πραγματοποιηθεί στην ταράτσα της Ταινιοθήκης, τον Θερινό Κινηματογράφο Λαΐς, από 27 Ιουνίου έως 5 Ιουλίου. Θα προβληθούν 9 ταινίες μυθοπλασίας μεγάλου μήκους του κορεάτικου κινηματογράφου με την υπογραφή μερικών από τα πιο διάσημα σκηνοθετικά ονόματα της Νότιας Κορέας όπως ο Μπονγκ Τζουν-χο, ο Κιμ Κι-ντουκ και ο Παρκ Τσαν-γουκ αλλά και διαμαντάκια-εκπλήξεις λιγότερο προβεβλημένων δημιουργών. Θα προλογίσουν γνωστοί κριτικοί κινηματογράφου.

K-CRIME
A bittersweet life

Συστήνοντας μία από τις πιο ακμάζουσες και ισχυρές κινηματογραφικές βιομηχανίες της εποχής μας, το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης παρουσιάζει ταινίες που έγραψαν τη δική τους ιστορία, συνδυάζοντας το whodunit με τη πολυεπίπεδη σκιαγράφηση χαρακτήρων και το αιχμηρό κοινωνικοπολιτικό σχόλιο: αιματοβαμμένες ιστορίες εκδίκησης και δαιδαλώδη αστυνομικά αινίγματα που εξερευνούν τις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης ψυχής, συνυφαίνοντας τη νουάρ και την ποπ αισθητική.

H έναρξη του αφιερώματος θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 27 Ιουνίου στις 21:00. Θα προβληθεί η ταινία του Μπονγκ Τζουν-Χο, Μνήμες Φόνων (Memories of Murder / Salinui chueok, 2003, 132’) με ελληνικούς υπότιτλους. Χαιρετισμό θα απευθύνει η Jayoung Lee, Β’ Γραμματέας στην Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα.

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει κοκτέιλ, με την υποστήριξη του Hendrick’s Gin και θα προσφερθούν κορεάτικα εδέσματα, με την υποστήριξη της Πρεσβείας. Ο ΝΕΟΣ ΚΟΡΕΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Ο Νέος Κορεατικός Κινηματογράφος έκανε την εμφάνισή του στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ως επιστέγασμα μιας εποχής οικονομικής άνθησης και φιλελευθεροποίησης της κορεατικής κοινωνίας, η οποία όμως συνοδεύτηκε από ακραίες οικονομικές ανισότητες. Εξειδικευμένα περιοδικά, ραδιοφωνικές εκπομπές για το σινεμά, κινηματογραφικές λέσχες (όπως η περίφημη Yellow Door του Μπονγκ Τζουν-χο), αλλά και φεστιβάλ υψηλού κύρους, με πρώτο στη λίστα εκείνο του Μπουσάν οδήγησαν στην εγχώρια και διεθνή εκτόξευση του κορεατικού σινεμά.

Συνδυάζοντας τα μοτίβα-δάνεια από το αμερικανικό σινεμά και την ευρωπαϊκή αισθητική, αλλά με το βλέμμα στραμμένο στις αθέατες και λιγότερο φωτεινές όψεις της κορεατικής κοινωνίας, ο Νέος Κορεατικός Κινηματογράφος απέκτησε το δικό του ξεχωριστό ύφος και καταστατικό, με αιχμή του δόρατος το είδος των crime movies, το οποίο απέκτησε πολύ γρήγορα τεράστια απήχηση και δημοφιλία. Χρησιμοποιώντας την εξιχνίαση ενός εγκλήματος  και την απόδοση δικαιοσύνης ως συμβολική αφετηρία, οι ταινίες του αφιερώματος ακτινογραφούν μια ολόκληρη εποχή μετάβασης και αναζήτησης ταυτότητας, εξερευνώντας τις ηθικές συνιστώσες και τους άγραφους νόμους της πολυσύνθετης κοινωνικής και πολιτισμικής πραγματικότητας της Νότιας Κορέας.

I saw the devil

Θα προβληθούν οι ταινίες:

Memories of Murder που ανέδειξε τον Μπονγκ Τζουν-χο (δημιουργό των «Παράσιτων») αλλά και το Mother του ίδιου σκηνοθέτη, το στιλιζαρισμένο κομψοτέχνημα Asura: A City of Madness, η ιστορία συντριβής και πτώσης A Bittersweet Life, το βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα Pietà (μία από τις σπουδαιότερες στιγμές στην καριέρα του πρόωρα εκλιπόντος Κιμ Κι-ντουκ), το ποπ σημείο αναφοράς της εποχής μας Lady Vengeance (που κλείνει την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν- γουκ), το Veteran, μια δονκιχωτική μάχη ενός μοναχικού υπερασπιστή της δικαιοσύνης, το βασισμένο σε αληθινά γεγονότα έμφυλης βίας Han Gong-ju, και το ανατριχιαστικό I Saw the Devil.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πέμπτη 27/06
21:00 Μνήμες φόνων | Memories of Murder (Μπονγκ Τζουν-Χο | Bong Joon-ho, 2003,
132’)
Ακολουθεί κοκτέιλ
Θα διατεθεί περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων από το ταμείο.*

Παρασκευή 28/06
21:00 Ασούρα: Η πόλη της παράνοιας | Asura: The city of madness (Κιμ Σανγκ – Σου |
Kim Sung-su, 2016, 136΄)

Σάββατο 29/06
21:00 Αντίκρισα τον διάβολο | I Saw the Devil (Κιμ Τζι-Γουν | Kim Jee-woon, 2010, 144’)
Προλογίζει ο Δημήτρης Κολιοδήμος, κριτικός κινηματογράφου

Κυριακή 30/06
21:00 Γλυκόπικρη ζωή | A Bittersweet Life (Χονγκ Τζανγκ-Ντου | Hong Jung-Doo & Κιμ
Τζι-Γουν | Kim Jee-woon, 2005, 119΄)
Προλογίζει η Πόλυ Λυκούργου, κριτικός κινηματογράφου

Δευτέρα 01/07
21:00 H εκδίκηση μιας κυρίας | Lady Vengeance (Παρκ Τσαν-Γουκ | Park Chan-wook,
2005, 115΄)
Προλογίζει ο Άκης Καπράνος, κριτικός κινηματογράφου

Τρίτη 02/07
21:00 Ο βετεράνος | Veteran (Ργιου Σονγκ-Γουαν | Ryu Seung-wan, 2015, 123΄)

Τετάρτη 03/07
21:00 Μητέρα | Mother (Μπονγκ Τζουν-Χο | Bong Joon-ho, 2009,129΄)
Προλογίζει ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός κινηματογράφου

Πέμπτη 04/07

23:15 Χαν Γκονγκ-Τζου | Han Gong-ju (Λι Σου-Τζιν | Lee Su-jin, 2013, 112΄)

Παρασκευή 05/07
23:15 Πιετά | Pietà (Κιμ Κι-Ντουκ | Kim Ki-duk, 2012, 103΄)

Κατεβάστε το ωρολόγιο πρόγραμμα:
https://bit.ly/kcrime-screenings

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 6 ευρώ (γενική είσοδος). Κάρτα προβολών: 3 ταινίες/12 ευρώ
Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων: https://tickets.tainiothiki.gr/